Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

economizor E.E.B.I.O
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cel de la care am cumparat eu EEBIO zicea ca daca as fi avut dacie mi-ar fi dat in aceiasi bani si o flansa de adaptare ca sa pot pune electrovalva. Unde ar fi fost montata flansa aia si cum - aia nu stiu, nu a fost cazul sa ma interesez. Dar presupun ca se poate face o chestie similara pentru orice carburator.

Uite, anuntul e aici (nu ca i-as face reclama):
http://www.okazii.ro/catalog/18818860/ECONOMIZOR-ELECTRONIC-DE-BENZINA-EEBIO-Dacia-Oltcit-Ford-VW-etc-.html

Cred ca poti sa-i dai o-ntrebare.

b28kft a scris:Am facut rost de economizor d-asta, nou. Pe carb-ul de Oltcit e simplu de montat. Dar, pe carburi IDF de Alfa 33 cum fac, ca n-am electrovalva?!???
O idee ar fi sa fac un T pe conducta tur, in care sa bag electrovalva de Oltcit. Ar merge?
La dacie se face filet in talpa aia prin care trece apa si se baga una bucata supapa electromagnetica. am si eu un DISPOZITIV de asta ...dar e prin casa pe undeva....
nu e montat... am tot ce trebe cred ... pana si schema si manualul original...
Aparatu e nou... nu a fost folosit... si unde se gaseste dracovenia asta de economizor?
angel a scris:si unde se gaseste dracovenia asta de economizor?


Bre, tu n-auzi...?!? Am pus linkul mai sus, un tip de pe Okazii mai are cateva noi in tipla si le vinde la 80 de RONi... 80 ron?!??? WTF, io l-am luat NOU cu 5 ron!!!!! Ma rog, eu n-am avut norocul asta. Dar nu-mi pare rau. Pan' la urma o sa-si scoata banii. MadWolf : tu ai montat EEBIO pe masina ? Si daca da , tu ce fel de aprindere ai : clasica ( cu platina ) sau electronica ? Pt ca eu inca am unele dubii legate de locul unde trebuie legat firul "Pe"... si pana nu ma lamuresc clar nu leg nimic , ca n-am chef sa-l "prajesc"...
PS : isi scoate banii sigur si chiar daca n-ar conta banii de benzina , macar poluezi mai putin !!! Inca nu l-am montat, e pe lista de "to do". Montez (cred ca o sa ma duc la cineva) si vorbim. lupule daca ajungi pe vineri la academie,adu si dracia asta cu tine,s-o vaza si ochii mei daca poti desigur! OK, s-a notat! EEBIO are 2 borne pt a lega firul de la ruptor:
"Pc" pt varianta clasica (care are si o dioda Zener de 51V , pt protectie )
"Pe" pt varianta cu aprindere electronica care NU trece prin dioda Zener si intra direct ...
La ce bobina si fise am , care din cauza tensiunilor mai mari pot genera perturbatii , consider ca si la aprindere electronica poate fi legat montajul tot pe borna de clasica , adica "Pc" , pt ca-n felul acesta voi pune la masa prin dioda Zener tot ce depaseste tensiunea ei , adica 51V...
Am rezolvat si schema de conectare in felul acesta pt ca semnalul "Pc" il voi lua de la borna "-" a bobinei de inductie si daca apar varfuri nedorite de tensiune , ele vor fi limitate in primul rand de zener.
Maine cand ajung la job o "urc" pe masina.
Am sa-mi pun un led verde pt a vedea cand merge ea , si-un led rosu pt treapta a 2-a de la carb , pe care m-am gandit sa mi le pun pe stalp ca sa vad instant ce se intampla... daca nu ai reglaj de instensitate la lumina din bord,le poti baga in plasticul ala mic ce mascheaza gaura de sub butonu de avarii Eu am avut ledul pus il satelitul stanga, in indicatorul gol sub indicatorul semnalizarii. Montat EEBIO acum cateva saptamani si nu-i rau deloc.
Am rezolvat elegant montajul atat fizic cat si schema electrica (si-am si matisat frumos firele ca aveam deja destule fara stapan pe sub capota , iar electonica am fixat-o pe aripa in zona casetei cu sigurante ). Am conectat-o ca pt delcou clasic cu platina ( desi eu am TRS cu aprindere electronica) pt a mai diminua din perturbatiile electrice la care ar fi supusa tinand seama ca eu mai circul si cu fise fara rezistenta electrica care fac brum la greu...
Merge perfect , am vreo cateva sute de km cu ea , probabil ca reduce consumul pt ca acum consum cam 12% fata de 11,5% inainte , dar intre timp mi-am repus axele de 1300 pe motorul de 1300 si-l "calc" mai des iar asta mi-a marit clar consumul.
Corect ar fi fost s-o fi pus pe motor fara nicio alta modificare ca sa pot vedea clar diferentele de consum , dar asa s-a nimerit : am avut timp DUPA ce-am umblat la motor.
Apare ceva frana de motor , ajuta putin chiar daca esti in treapta a IV-a... da nu prea mult , intr-a III-a parca-i mai mare , dar nu se compara cu frana de motor de la motocicleta : acolo aveam senzatia ca ma trage cineva in spate...brrrr , macabra senzatie
Astept primul drum cu serpentine ca sa vad cum se "simte" !
Pe ansamblu in Bucuresti nu-i rau deloc pt ca franez usurel cu ajutorul lui pana ma apropii de cei din fata la semafor si cat sta LED-ul stins , atat timp nu ard benzina aiurea... n-o fi mult dar se aduna.

La ce "ritm de lucru " am : LED-ul pt treapta a II-a il termin pana-n Craciun Montat EEBIO, l-am dat jos, pierdere de timp fara motiv. Masina merge exact ca si fara. In vara montez IDF-urile, le reglez cum stiu eu si gata. Singura solutie viabila este schimbarea carburatorului. Restu-s SF-uri si tziganii fara rost. Si-ti mai trebuie respectivul dispozitiv?Daca nu,sunt dispus sa ti-l cumpar eu!
Eu mi-am cumparat anul trecut un EEBIO de pe DaciaClub,de la un tip din Braila.Din pacate,omul pierduse acel senzor ce se monteaza la clapeta de acceleratie.Mi-a dat in colet si o bucata de textolit din care sa-mi fac la strung respectivul senzor.EEBIO l-am cumparat ca sa-l pun pe frantuzoaica mea din 1970,Dacia 1300,insa am renuntat deoarece are SOLEX,complet diferit de CARFIL,dispozitivul fiind imposibil de adaptat pe acest tip vechi de carburator.M-am gandit sa nu stric nici originalitatea masinii cu tot felul de ''tziganii''
Deci,ce vreau sa fac?EEBIO pe care il am acasa,fara senzor,din pacate,sa-l pun pe Oltcitul meu.Si mai vreau sa mai incerc unul si pe Oltcitul lui frate-meu.Prin urmare,daca il vinzi,sa-mi spui! :DSa incerc si eu un pic de SF!! Eu il pastrez categoric , si daca-mi schimb carburatorul il adaptez cumva. Eu am de mers spre 2 destinatii din tara care implica drum cu serpentine si la coborare va fii mai distractiv FARA benzina , decat CU. Ca n-am sonda in curte si daca pot economisii fara sa ma chitrosesc , este perfect !
Consider ca merita banii , in definitiv am dat pe el echivalentul a 10 L de benzina buna , deci daca-mi economiseste 10L si-a scos banii , basca imi ramane gratis deceneu32 nu-l vand. O sa-ncerc sa-l adaptez pt alta chestie. probabil ca EEBIO montat acum ceva timp a redus consumul in oras , pt ca acum cu TRS cu axele lui cu came + cutie 5 Axel + EEBIO = consum fix 12% in Bucuresti in conditiile in care merg in fiecare zi + talpi de placere sau necesitate.... deci cam asta e , eu zic ca renteaza . O sa incerc si eu sa vad cum este.Ce consum scot.Nu e rau 12% consum urban in traficul din infernul vostru bucurestean. Am un computer de bicicleta (ciclocomputer) cumparat de la First Bike si l-am montat acum vreun an si jumatate , dar n-am fost atent , n-am ecranat firul de semnal si captam paraziti cat casa de la aprindere. M-a lamurit Tonim cum sta treaba ( are si el unul DAR FUNCTIONAL !) si zilele astea il repun pe masina si-mi fac apoi un tabel in excel ca sa urmaresc cat de mult merg zilnic ( timp , km ) sa vad ce conluzii se desprind din analiza acestor informatii . Am sa fac teste si fara EEBIO ca sa vad precis cu cat influenteaza consumul , ca nu crap 2 saptamani daca bag 1L in plus la suta si vedem daca se justifica la mersul in oras , ca afara pe serpentine cred ca-i de nota 10 ( testam si scriem ) Scorpion,vreau eu sa imi montez eebio zilele astea,am un led tricolor,turcoaz,rosu si albastru,dar are doar 2 picioruse plus si minus,nu se poate pune cum spuneai tu sa se aprinda fiecare culoare cu rolul ei(EM ON,EM OFF si treapta2 carburator)?Sau exista led cu mai multe culori si mai multe picioruse? Bytzu , in clipa asta sunt complet pe dinafara EEBIO-ului ca schema si montaj. Ma duc acasa , caut prin hdd-uri , imi caut si foaia de instalare de acum vreun an si-mi dau maine cu parerea , daca nu te superi , ca nu vreau sa dau cu batu-n balta cu vreo recomandare SF ...
Si ca o parere personala : isi merita FIECARE BANUT dat pe el. Iti va face o frana de motor mult mai buna in treptele inferioare si pe serpentine la coborare chiar racesti motorul avand si consum 0 , l-am testat vreo cateva mii de km si cand am dat masina cealalta , una din piesele care au ramas a fost EEBIO. Inca nu l-a repus pe asta noua , ca ma tot chinui s-o scot pe linia de plutire , dar luna asta il pun din nou pe masina. Sa inteleg ca eebio taie alimentarea in frana de motor? Daca asta face, nu inseamna ca se opreste motorul? Nu face mai mult rau decat bine? Nu se opreste motorul. Exact acelasi lucru fac si motoarele pe injectie in frana de motor. Practic EEBIO taie circuitul de ralenti pe frana de motor (cand clapeta de acceleratie este inchisa), dar are un prag de circa 1300rot/min, sub care deschide iar electrovalva. Daca ai fi citit manual de instuctiuni al EEBIO ti-ai fi raspuns singur la intrebari nu am manual, nici macar nu stiu cu ce se mananca, decat din auzite, de montat, nici atat, am vazut ca are o gramada de fire.

si doar ca taie circulitul de relanti, doar din aia face economie de 10% combustibil la suta de km? La consum 0 inseamna ca motorul este oprit . Nu aspira benzina , deci este oprit din functionare . Doar daca este in viteza si se coboara panta asa se zice ca tot frana de motor este ?
EEBIO pana la urma opreste alimentarea de tot cu benzina ? Sau o limiteaza si aspira numai aer in camera de ardere ? Pt lamurirea mea deocamdata .
edy99 a scris:nu am manual, nici macar nu stiu cu ce se mananca


mc
edy99 a scris:nu am manual, nici macar nu stiu cu ce se mananca
Nici eu nu am dar am citit manualul de la pagina 1...
Eu inteleg asa:
Functionare fara EEBIO:
Accelerezi sa zicem pana la 3000 rpm in treapta III, iei piciorul de pe acceleratie, intri in frana de motor dar motorul in acest timp este alimentat cu benzina, nu cu multa, dar este. In tot acest timp turatia motorului scade si cand ajunge pe la 900 rpm iti se opreste.
Functionare cu EEBIO:
Acclerezi tot pana la 3000 rpm, iei piciorul de pe acceleratie si intri in frana de motor. EEBIO vede ca ai clapeta de acceleratie inchisa si taie alimenarea cu benzina prin supapa electromagnetica. Motorul este invartit de inertia masinii transmisa prin roti. In momentul cand motorul ajunge la o turatie de 1350 rpm EEBIO deschide supapa electromagnetica si motorul este realimentat cu benzina. Ca mai sus cand ajunge pe la 900 motorul se opreste.
Deci EEBIO economiseste benzina pe timpul cat folosesti frana de motor.

Io asta am priceput din manual... De ce sa se opreasca cand ajunge la 900rpm fara eebio ?Asa zic si eu ca nu e alimentat cu multa benzina in timpul franei de motor,dar odata ce iti pui eebio te axezi pe frana de motor,cu cat mai multa frana de motor cu atat mai multa economie.Da eu nu inteleg de ce e bine ca are frana de motor mai puternica .Nu mai bine sa merga mai mult in frana de motor?Pentru ca eu asta vreau sa mearga in frana de motor ca sa consume si putin sa si faca km.Asa fas ,se opreste de tot si unde-i economia daca ea sta? nu mai stiu cine imi spunea, ca nu e bine sa pornesti oltcit-ul impins, ca poate iti sare cureaua. dar si in frana de motor, tot asta face, rotile actioneaza ca motorul sa se invarta. asta asa, ca o paranteza

din ce am citit eu acolo, e bine sa mergi cu frana de motor, in nici un caz nu e bine sa apesi ambreiajul, ca atunci ajunge la relanti, si deci eebio nu mai are nici un folos.
o prima intrebare. daca taie alimentarea, asta inseamna ca motorul merge in gol, nealimentat, adica fortat, e ca si cum ai invarti motorul, fara sa ai contactul pus. asta e bine?
a doua intrebare, daca mergi si o ti doar din acceleratii, frana de motor, acceleratii, si tot asa, aceasta sarcina continua, ii face bine motorului, si tot odata consumului? daca tot mergi cu ea asa in hopuri.

deocamdata atat, ma mai gandesc daca mai am si alte intrebari Gandit bine ... Nu se merita investitia acestuia la motoarele de Oltcit . Pt o juma de litru economisit sa-ti sara curea la distributie este oare convenabil ? Eu zic ca nu .
bytzu1 a scris:De ce sa se opreasca cand ajunge la 900rpm fara eebio ?
Pai daca mergi cu a IIIa cu 900 rpm si continui asa pana la urma se va opri motorul, cu sau fara EEBIO Breeeee Cristip1970 nici nu mi-a ajuns coletul cu eebio si tu vrei sa ma faci sa-l pun direct in vitrina? Lasa ca nu trebuie neaprat s-o fortezi prea tare sa smunceasca,oricum la o vale coboara tot in frana de motor,ca suge benzina sau nu aceeasi stricaciune iese Bytzu , nu te lua dupa mine . Concluzia mea este dupa ce m-am documentat si eu citind . Am tinut cont de ce s-a scris si mai sus si din pretentzii are motorul asta . Apoi eu personal smuncesc masina cand este nevoie iar in mers cand stiu ca urmeaza reducere sau oprire temporara a masinii scot pe liber mereu , deci imi fac singur economie .
Banuiesc ca multora le place s-o smunceasca sa vada ca zvacneste dar depinde in ce circumstanta . Cineva caruia place sa alerge cu ea asa nu cred ca i-o face bine modulul asta economizor la distributie-aprindere .
La un condus pasiv cand se coboara o panta lunga si ramane in viteza cred ca isi face efectul bine acest modul . Nu sare nici o curea de la o smuceala (vorbim de un motor cat de cat ok servisat). motorul consuma cel mai mult la ralanti.......
deci mersul cu scosul din viteza e degeaba..... treaba e ca daca a mers la atatia, inseamna ca merge

insa ce vroiam eu sa zic, nu stiu daca ati incercat sa porniti remorcata o masina care era inecata rau, sau avea probleme de aprindere si nu dadea scanteie. dar daca ati incercat, si nu ma luati, pai daca nu dadea aprindere, de ce ai mai remorcat-o, ca nu despre asta e vorba, ci de faptul ca daca ati incercat sa porniti un motor bun din punct de vedere mecanic, dar cu probleme din punct de vedere electric, si nu a pornit, in momentul in care lasai motorul sa il invarta rotile, in acel moment, motorul facea in toti dracii, adica batea, si mergea in socuri mari rau de tot.
din asta rezulta ca asta face si eebio in frana de motor, adica rotile invart motorul nealimentat. deci e bine lucrul asta?

si un alt lucru e legat de frana de motor. nu o poti compara, una e sa faci frana de motor cu carburant, adica acel carburant care il baga chiar la nivel de relanti, acel carburant mai amelioreaza socurile alea, adica nu doar rotile invart motorul, ci si arderea propriu-zisa a benzinei. pai daca faci frana de motor cu motorul fara carburatie, singurul lucru pe care il face acea frana de motor , e sa tinda sa opreasca motorul, violent rau de tot. deci iarasi, e bun lucrul asta?

dar dupa cum am zis mai sus, daca a mers la atatia, inseamna ca merge, insa cu ce consecinte?

bytzu1, cat ai dat pe eebio, de unde? cel de pe vanzari la topicul de dacie?

poate cei care au eebio sa ne spuna si noua cum se simte motorul in frana de relanti. Sa nu ai socuri la frana de motor ridici usor ambreiajul daca ai retrogradat treapta de viteza,si aici nu e neaparat frana de motor din reducerea treptei de viteza,doar ridici piciorul de pe acceleratie si gata ,becul se stinge ,consumul scade.Sa zicem ca nu ai eebio,si pui iarna o frana de motor mai brusca ,din 3 sau 4 in 2 ,atunci da e fortat si nici asa nu cred ca sufera foarte tare,depinde de viteza si turatie,parerea mea.

L-am luat de pe alt forum de la un baiat din Bv ,e nou si l-a dat cu 50 lei pentru ca nu are supapa electro,iar eu o am deja deci l-am nimerit bine.Imi ajunge maine sau luni,abia astept sa vad cum e ,va tin la 220zzt
Am o presimtire ca nu ma voi descurca cu firul care duce la Pe,la bobina mai exact dar unde anume ?
Daca stai pe loc,la relanti ,si accelerzi in gol pana la 5000 rpm pe urma dai drumu la acceleratie,clapeta se inchide si eebio taie benzina pentru secunda pana cand ajunde la turatia de relanti?Cine are montat,poate imi spune daca se stinge ledul in timpul asta. bai voi vorbiti si tot vorbiti adica scrieti , eu nu am sistemul ala original ,dar am avut un intrerupator care taia curentul electro ventilului si l-am folosit mult timp si am sa-l montez din nou .este foarte eficient dar nu folosit peste tot numai la coborari lungi ,cum ar fi la Borsec ,Jiet ,etc .
cat despre ruperea curelelor se poate intampla dar e ca la loto . poti porni trasa /impinsa cat vrei si sa nu se intample nimic ,si sa ai nesansa sa se rupa pornind normal . experenta proprie .
b28kft a scris:Montat EEBIO, l-am dat jos, pierdere de timp fara motiv. Masina merge exact ca si fara. In vara montez IDF-urile, le reglez cum stiu eu si gata. Singura solutie viabila este schimbarea carburatorului. Restu-s SF-uri si tziganii fara rost.


ce e IDF ? Nu il dai totusi? il mai ai?


scorpion a scris:...Merge perfect , am vreo cateva sute de km cu ea , probabil ca reduce consumul pt ca acum consum cam 12% fata de 11,5% inainte...


e bine asa si la mai mare Iete :

http://www.inglese.com/Products/IDF_Weber_Carburetors.asp Am o nelamurire,cand accelerezi in mers ,suge benzina si pe la supapa electromagnetica/relanti?(indiferent daca ai sau nu eebio) din ce scrie acolo, taie alimentarea doar cand vede ca senzorul ce vine in locul surubului de la prima treapta e lipit de tija de acceleratie, dar turatie este, nu e la relanti. deci doar atunci, daca nu e lipit acel senzor de tija de acceleratie, banuiesc ca e deschisa. nici nu stiu, cu ea inchisa daca mai merge sau nu bine cand accelerezi Nu vrea nimeni sa ma ajute un pic? .Am primit astazi eebio. Unde leg firul care trebuie dus la bobina,de carcasa bobinei ? Si firul care trebuie pus la contact ,trebuie sa defac bordul sa gasesc firul?Nu il gasesc mai usor sub capota,care e acesta?Va rog ajutati-ma internet de rahat prin mobil, nu pot sa sterg, sa se duce naiba tot mesajul

deci scriu de la calculator

firul la bobina se leaga de minus, ca de minus se leaga si firul de la turomentru. nu?

firul de contatact il legi de firul actual al electrovalvei, ca nu o sa mai ai nevoie de el, o sa legi la electrovalva un fir de la eebio, iar firul de la electrovalva trece prin contact Tui electronica mesi ca bine mai zici ,cum de nu mi-a trecut prin cap ca firul actualal electrovalvei nu imi mai trebuie la ea si il pun pe el la eebio,multumesc frumos
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community