Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

economizor E.E.B.I.O
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
eu spun ca exageratzi un pic, n-o fi ca la golf 1 dar sa nu-mi spunetzi mie ca daca o bag in trapta 1 shi cobor transfagarashanul dupa 3 minute am 80 pe ora. shi oricum, suntem deja off-topic. Bună,
Iar eu îți spun că dacă nu crezi mergi la drive test cu loganu și te vei convinge.
Cu stimă, salut,poate logan diesel pt ca cel pe benzina categoric nu....posibil, insa este ciudat deoarece un consum 0 inseamna practic motor oprit iar asta nu se prea impaca cu "partea electrica"-poate este vorba de o eroare de interpretare(daca display-ul afiseaza liniute nu inseamna ca este consum 0 ci doar ca este nesemnificativ, insa exista)... eu nu vorbeam de consum, ci de fenomenul numit "frina de motor", mai exact ziceam ca ma indoiesc de faptul ca la vale, daca nu foloseshti frina de serviciu sau nu o treci intr-o treapta superioara, se accelereaza pina ii sar pistoanele prin capota. la golf 1 simtzeam cum ma proptesc in centura cind ridicam piciorul de pe acceleratzie. sunt de acord ca nu se simte la fel, dar fenomenul nu are cum sa nu existe, macar in panta. ar insemna sa explodeze motorul la propriu la coborirea unei pante in treapa 1. salut,acel consum atesta frana de motor activa(poti avea si frana "pasiva" opresti motorul definitiv si cobori cu ea in viteza insa este o porcarie)...prin urmare daca exista consum inseamna ca motorul consuma carburant pt franare....pe de alta parte diesel-ul este un pic diferit dpdv al functionarii incat este posibil sa se fi facut un compromis( diesel-ul nu ma pasioneaza deloc insa stiu ca la camioane diesel exista frana de motor insa e foarte adevarat ca masinile nu sunt camioane)...scuze de off topic Bună,
Frâna de motor se produce datorită compresiei motorului și nu datorită consumului de carburant (dacă ești atent măsurarea compresiei se face fără pornirea motorului, doar prin rotirea lui).
Sunt de acord că nu este consum zero dar este neglijabil, și oricum mai mic decât la relanti. Sper să nu provoc iar flameul pe tem asta.
Cu stimă, salut,ne intelegem perfect acum(scuze daca te-am suparat) Bună,
Eu nu m-am supărat deloc
Dar vroiam ca lucrurile să fie clare pentru toți.
Cu stimă, Dupa ce am vazut Eebio lui Danf la lucru, am ajuns la concluzia ca il montez si eu (adica Danf) pe al meu (primit cadou de la vecinul ), cat mai curand, adica azi. Nu ma intereseaza deloc reducerea de combustibil, ci frana de motor pe care o produce dispozitivul. Magnific de fain pe curbe, la stil de mers sportiv si ultrasportiv (ca deh, sunt un sportiv pasionat ) este superfolositor. Deocamdata va fi montat si la mine cu senzorul de pedala la masa, deoarece nu se observa prea multe efecte negative la eliminarea senzorulului de pedala, iar la urmatorul reglaj de carburator, voi monta si senzorul sus. Pana atunci, pedal to the metal, frate Sa inteleg ca frana de motor este mai puternica cu EEBIO, decat fara?

Offtopic, frana de motor la logan 1,5dci se simte numai sub ~2000 de ture, peste nu exista, daca sub 2000 de ture e ceva.
mihu a scris:Sa inteleg ca frana de motor este mai puternica cu EEBIO, decat fara?.


Muuuuuult mai puternica. Serios vorbind, se simte mult mai puternic in retrogradari spre treptele inferioare (la a doua cel putin e diferenta enorma cu/fara eebio).
mihu a scris:Sa inteleg ca frana de motor este mai puternica cu EEBIO, decat fara?

Pai nu e normal ? Daca ii taie motorului alimentarea, e ca si cum ai merge cu motorul oprit(adica este invartit doar de greutatea masinii) Bună,
Senzația este că mergi cu mașină de aia automată cu 1 pedală, și când iei piciorul de pe accelerația pune cineva frână
Cu stimă, Scuze de intrebarea tampita, dar...
De unde pot face rost de unul? Mai are cineva de vanzare?

Va rog, nu dati cu pietre Bună,
încearcă pe okazii.ro
Cu stimă, Revin cu intrebarea de la Club Brasov: la o adica nu se poate construi unul Ca scheme parca exista.
Pe okazii.ro: link 1, link 2 Revin cu o intrebare: are cineva schema electrica la EEBIO asta Bună,
Cristiiiiiii n-ai văzut-o ieri ? Ai uitat?
Cu stimă, Mey, n-am vazut nici o schema, am vazut doar schema de montaj a "aparatului", adica foile alea pe care le-a postat si Laurentiu mai sus. Dar o schema cu componentele, din aia frumoasa si hieroglifica pentru mine, n-am vazut. Mi-a trimis-o mie ieri.
Vezi e-mail.
Razvan a scris:Vezi e-mail.


Merci mult. Acum dupa ce am vazut toate triunghiurile alea, parca imi aduc aminte ca am vazut asa ceva printre foile lui Danf. Dar m-am gandit ca-i ceva legat de cursurile alea pe care scosese la imprimanta foile cu EEBIO. Poate va intrebati ce cauta o femeie pe site-ul asta. Oricat de ciudat este ,as avea de pus o intrebare daca nu va deranjeaza.
Sunt din Craiova si am un Oltcit 11R, 1129 cm3, al carui consum este exagerat[pana la 15 la suta]. Cunoasteti pe cineva care ar putea regla acest consum la un nivel inferior?
Stiu ca Olcit-ul consuma mult dar nici chiar asa. Ori de cate ori am ocazia sa vad un posesor de Oltcit si intreb de consum ,raspunsul este aproape acelasi de cele mai multe ori : mult, destul de mult. Am intalnit si posesori care au spus ca masina lor consuma sub 8-9 la suta dar nu mi-au dat detalii cand am intrebat.
Am avut intotdeauna Oltcit, imi plac aceste masini si nu vreau sa renunt la masina mea. De fapt , chiar daca as vrea , nu as putea si motivul se stie. O masina noua ,de alt tip ,costa mult , prea mult pentru posibilitatile unui roman obisnuit.

Multumesc

Teia
teia_petrescu a scris: am un Oltcit 11R, 1129 cm3, al carui consum este exagerat[pana la 15 la suta]. Am intalnit si posesori care au spus ca masina lor consuma sub 8-9 la suta dar nu mi-au dat detalii cand am intrebat.
Depinde acum la ce consum te referi. La cel urban sau extraurban
Am motor tot de 1129 cmc cu carburator de TRS (1300 cmc) iar consumul extraurban este in limita valorii de 7%.
Laurentiu a scris:
teia_petrescu a scris: am un Oltcit 11R, 1129 cm3, al carui consum este exagerat[pana la 15 la suta]. Am intalnit si posesori care au spus ca masina lor consuma sub 8-9 la suta dar nu mi-au dat detalii cand am intrebat.
Depinde acum la ce consum te referi. La cel urban sau extraurban :?:
Am motor tot de 1129 cmc cu carburator de TRS (1300 cmc) iar consumul extraurban este in limita valorii de 7%.


Buna Laurentiu.
Multumesc pentru mesaj.
Ma refer la consumul urban pentru ca , din nefericire, merg zilnic la serviciu cu masina [8 km-dus-intors]in oras, la ora de varf, etc. As vrea totusi ca acest consum sa fie mai mic . Ce trebuie sa fac?

Teia Cristi,
Ți-am arătat și schema aia. Doar pe ea m-am uitat să vad dacă se putea arde ceva. Deocamdată la mine bănuiesc un CI iar la tine zennerul de la intrare.
Cu stimă,
danf a scris:Ți-am arătat și schema aia.


Tot ce se poate, dar stii ca la mine partea electrica si electronica se rezuma la verificari "babesti" si atunci eram si cam cu gandurile aiurea din cauza "device" ului care nu mergea. Si in plus s-a stricat si al tau.

danf a scris:Deocamdată la mine bănuiesc un CI iar la tine zennerul de la intrare.


Pai de ce sta, bre, zennerul ala la intrare, baga-l inauntru si da-i o cafea, poate ii vin mintile la cap si incepe sa functioneze cum trebuie. Oricum sunt distractivi astia de la Electromagnetica, la simptome dau o chestie de genul "daca ledul face aia si ailalta", iar la cauze posibile "EEBIO defect". Pai aia imi dau si singur seama, daca nu functioneaza in parametri, ca doar n-o sa dau vina pe furtunul de retur benzina in rezervor si pe supapa de supraplin.
cristi_s a scris:...Si in plus s-a stricat si al tau. ...

Bună,
Na că mere din nou
Defectul a fost o lipitură rece pe cablaj. A fost doar o coincidență că atunci l-am încercat la tine.
Cu stimă, La Logan frana de acceleratie e exagerat de mare cam asta ar fi o explicatie , chiar si in gol motorul revine la relanti FF greu
teia_petrescu a scris: Ma refer la consumul urban... [8 km-dus-intors]in oras, la ora de varf, etc. As vrea totusi ca acest consum sa fie mai mic . Ce trebuie sa fac?
Daca circuli in Bucuresti, numa prea mira consumul. Pt micsorarea lui ar cam fi:
- strangularea din surubul de CO constant (surubul din talpa carburatorului) si marirea relantiului din shurubul de aer (surb cu arc de pe capac);
- apasarea cit mai fina a pedalei de acceleratie;
- verificarea instalatiei de frinare (serviciu si stationare);
- verificarea aprinderii (platine si bujii);
- turatia motorului in trafic intre 2500-3500 rpm;
- presiunea in pneuri (pt 145/ R13 = 2 bar / roata);
- benzina buna (min C.O. 9;
- carburator curat si reglat;
- filtru benzina si aer curate;
- ulei motor de calitate care sa reziste la temperaturi mari;
- sitemul de racire al motorului in stare cit mai buna.

In mare, cam acestea ar fi cauzele ce duc la un consum mare de combustibil. Astea sant cauzele ce duc la un consum mare ? sau mai mic ?
danny78 a scris:Astea sant cauzele ce duc la un consum mare ? sau mai mic ?


Respecti cele descrise de Laurentiu pentru un consum cat mai mic.
OFF TOPIC!
danf a scris:OFF TOPIC!

Mey, se vorbeste de "economizor de combustibil", adica "dispozitiv de facut economie de combustibil". Deci e on topic discutia despre economia.

Teia, 15l/100km inca nu e asa grav. Pe distante scurte e un fenomen care din nefericire nu prea are rezolvare. Asta deoarece motorul merge aproape rece tot timpul drumului si nu apuca sa intre in regim normal de functionare. Chiar si masinile moderne consuma suficient de mult pana se incalzeste motorul. Dar acolo sunt alte metode de controlare a temperaturii, iar durata de incalzire este mult mai mica. Eu am avut si consumuri de 20l/100km vara, asa ca am cam incetat sa-mi fac probleme din aceasta cauza. O cauza importanta este carburatorul si mai ales reglajele sale (cred ca Laurentiu trebuia sa puna chestia asta prima ). Rezolvarile ar fi simple, reglaje bune si piese bune in el (bine, EEK! alias Motanul va spune ca rezolvarea e alta: inlocuirea carburatorului cu unul de Dacie ).
cristi_s a scris: Mey, se vorbeste de "economizor de combustibil", adica "dispozitiv de facut economie de combustibil". Deci e on topic discutia despre economia.
....

Mei... scrie clar acolo eeeeeeebbbbiioooooo!
Nu mă derenjează da am ținut să atrag atenția
Continuați....
danny78 a scris:... consum mare ? sau mai mic ?

Pt micsorarea lui ar cam fi:
danf a scris:Continuați....


Pai...gata. Acum astept eeeeebbbiiiiiooooooo ala. Ca vreau sa ma dau putin rally style, ca la mine economie sunt sigur ca nu va face. Dar macar frana de motor ca lumea, din aia sa te dea cu capul de parbriz cand schimbi 3 cu 2. Ca tot vorbiti de schema lui EEBIO, nu o are nimeni scanata?
danny78 a scris:La Logan frana de acceleratie e exagerat de mare cam asta ar fi o explicatie , chiar si in gol motorul revine la relanti FF greu


te mira ? ai vazut ce lonjeroane are loganu ? nush daca le pot numi asa....

inca un exemplu de masina reusita ......made in Romania ...asta dupa dacia nova care de noua daca afara ploaua in interior ploua si mai tare.....

scuze de OFFTOPIC dar cand aud de logan ..****************** Salut, nu inteleg ce legatura au lonjeroanele cu "frana de motor".....poate cel mult cu stabilitate si tinuta in curbe....iar cat priveste "frana de motor" se comporta ca o masina obisnuita nici prea lent insa nici prea rapid....

Offtopic: ceva treaba s-a facut cu acele lonjeroane pt ca sa stiti ca sunt umplute cu parafina dupa ce in prealabil au fost tratate-mi se pare ca tabla este adusa din cehia.... prefer sa nu intru in polemici ...


scuze pt offtopic !!

mihu a scris:Ca tot vorbiti de schema lui EEBIO, nu o are nimeni scanata?

http://www.niqro.lx.ro/economizor.htm
CristiCiju a scris:
mihu a scris:Ca tot vorbiti de schema lui EEBIO, nu o are nimeni scanata?

http://www.niqro.lx.ro/economizor.htm


Merci. Si aici !

http://www.elforum.ro/viewtopic.php?t=5758 cred ca raspunsul pe care-l astepta teia este carbul de dacie Am si eu un asemenea dispozitiv montat pe masina si pot sa spun ca economia de combutibil este de 1L maxim 1.5L/100 Km(depinde cat de des folosesti frana de motor), nu este mult dar buna si asta. Cine a ridicat capota la una din intalnirile clubului Bucuresti de la Academie, prin primavara-vara anul asta, si ne-a aratat ca avea montat un EEBIO? Ca nu mai tin minte. salut ,

Am cumparat de curand un EEBIO si acum m-am pomenit in fata unei mici dileme : are o borna numita "Pe" al carei fir trebuie legat la aprinderea electronica (in cazul meu din asta am pe masina) . Intrebarea delicata era : unde la aprinderea electronica ?
Danf , ca sa citez din Star Wars : " You are my only hope..." altfel tre' sa iau montajul la "rontait" ca sa pricep cum merge si ce vor firele alea de la viata mea...
In urma faptului ca odata cu montajul n-am primit si surubul micrometric , voi pune 2 contacte in serie : unul pe cablul socului si unul pe cel de acceleratie si gata , am regimul de comanda corect , adica fie cu acceleratia calcata , fie cu socul tras putin , EEBIO nu se activeaza si nu-mi inchide supapa EM , pt ca firul de comanda "Pd" nu este pus la masa...
Si va trebui sa ma gandesc la un mod de a lega un led bicolor care sa fie rosu cu supapa EM mergand si verde cand e decuplata.... eventual ca sa aiba rahatul mot : sa fie galben cand e supapa EM cuplata , verde cand e decuplata si rosu la deschiderea camerei a 2-a..... ca sa nu-mi umplu bordul de leduri colorate ca nu-i brad de Craciun. Danf spune c-a folosit firul care duce la turometru.
Ma uit prin schema EEBIO si cred ca voi face la fel , mai ales ca-l am tras in masina de cand am avut montat turometru digital.... Am facut rost de economizor d-asta, nou. Pe carb-ul de Oltcit e simplu de montat. Dar, pe carburi IDF de Alfa 33 cum fac, ca n-am electrovalva?!???
O idee ar fi sa fac un T pe conducta tur, in care sa bag electrovalva de Oltcit. Ar merge? Pai asta merge numai daca ai electrovalva la carb. La cele care nu au, se adapteaza una.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community