Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Rapaga mea
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ca sa fac pe toata lumea fericita voi deschide acest topic unde voi povesti despre masina mea, fabricata in 91 cu motor de 1100 complet made in Ro. Putinele modificari pe care le-a avut: trapa, spoiler, bandouri, praguri simple cat si geamurile ionizate m-au cucerit atunci cand am vazut-o zacand in targul din Craiova prin anul 1999 si atunci am cumparat-o. Am fost de nedespartit pana in anul 2006 cand m-am hotarat sa-mi cumpar ceva pe la 94 cp crezand ca o masina noua ma va face mai fericit. Nu a fost deloc asa, cu timpul am uitat sa mai mesteresc pentru ca la masina noua nu aveam ce repara si uite asa m-am trezit pierzandu-mi vara anului 2010 incercand sa reconditionez masina vietii mele care ajunsese intr-un hal jalnic fiind abandonata de mine.
Am muncit enorm la ea si totul ar fi fost ok daca as fi fost si un vopsitor profesionist, dar nu-i asa, am vopsit-o groaznic cu spray-ul in partile reparate....
Inca mai sper ca ma voi putea plimba cu ea dupa ce voi termina reparatiile numai ca nu prea mai am putere financiara deloc...

voi pune mai multe poze cu ea mai tarziu, acum le am doar pe astea 2
http://elektronica.us/mdv/IMG0551A.jpg
http://elektronica.us/mdv/IMG0548A.jpg arata bine, cel putin in poza.
spor la treaba! Noutati >
am un carburator mai vechi care nu consuma asa de enorm ca cel de pe motor si m-am hotarat sa-l curat si sa incerc sa-l reglez mai bine asa cum scrie pe site...
Nu spuneti ca nu o sa pot, eu o sa incerc, l-am demontat de tot, stiu cum sa-l reglez la fel dar sper sa-l fac sa mearga mai bine.
Pana luni este pus la murat in decarburol Daca crezi ca nu te descurci pot sa-ti dau o mana de ajutorul cu carburatorul cand vrei sa-l pui pe masina si sa-l reglezi. Sper ca ai scos membranele si suruburile de reglaj cand l-ai bagat in decarburol... mersi mult pentru raspuns, ma bucur ca-mi raspunde cineva fara sa ma acuze ca am postat unde nu trebuie...
L-am demontat de tot, jiglere, membrane, suruburi reglaj, etc. Vad ca esti din Craiova, eu am masina in Lapus Arges la serviciu si acolo lucrez la ea ca nu mai am asigurare si ITP pana nu o termin de reconditionat. Daca esti pasionat de oltcit sunt sigur ca vom avea multe de impartit si te voi putea ajuta in domeniul electronicii cu orice fel de automatizare: spune ce vrei pe oltcit in materie de electronica si-ti fac (daca vrei o fac sa porneasca cu cartela/ eu asa am vrut sa o fac pe a mea dar am renuntat din lipsa timpului pentru ca mai inmportant este itp-ul si buna functionare decat asta... ) E bine ca nu esti departe de mine, eu stau in Rovine, pot trece intr-o zi sa mai aruncam un ochi la masina, daca vrei te ajut s-o pregatesti pt. itp, in limita timpului disponibil. sa-mi lasi un nr de telefon pe privat si ne auzim saptamana viitoare ca maine plec la parintii mei la tzara..
elektronica a scris:sa-mi lasi un nr de telefon pe privat si ne auzim saptamana viitoare ca maine plec la parintii mei la tzara..

Asa domnu incet ,incet te vei acomoda .
Bafta cu masina. Arata bine! Multa bafta cu aranjarea ei! ce sa fac dupa ce scot carburatorul din decarburol? am inteles ca ar fi bine sa-l pun in motorina... benzina nu e buna? sau care e mai buna? sau ulei cu benzina? spirt medicinal Eu nu vreau sa te iau la misto, asa ce fi atent la ce iti voi spune ca nu e caterinca. 1. dac vrei sa bagi carburatorul in carburol, mai intii il cureti fff bine pe exterior, deoarece toata mizeria aia din exterior daca o lasi pe el si il scufunzi in carburol, se va desprinde de pe exterior si vrind ne vrind iti va intra in canalele alea minuscule din interior, si atunci ai terminat-o cu respectivul carburator, poti sa-i pui cruce, deoarece nu va mai merge nici cit inainte. 2. Inainte sa montezi carburatorul pe masina, va trebui sa gripezi cu vaselima lagarele tuturor axelor clapetelor, corp 1, 2 si soc, deoarece carburolul degreseaza si ti se vor gripa toate axele clapetelor si iti va merge greu acceleratia sau va ramine blocata. 3. Inainte sa montezi jiclerele, te duci cu la o vulcanizare si sufli fff bine toate orificiile carb-ului. 4. schimba pe cit posibil toate garniturile de etansare din hirtie, inclusiv pe cele 2 dintre talpa carburatorului si caseta de admisie, pe acestea din urma poti sa le etansezi cu silicon rosu.(atentie pe partea garniturii de hirtie ce intra in contact cu talpa carb-ului sa nu pui silicon. 5. Ai grija cu etansarila la cele 2 sprituri, cel patrat si cel triunghiular, daca nu stringi cum trebuie poti avea scurgeri de benzina pe acolo. La toaoe suruurile sa faci intii o prestringere si apoi o stringere finala, toate trebuiesc efectuate in stea, mai ales la capacul carburatorului. 6. foloseste urmatoarele: carb cleaner 2+2 pt a curata carbul pe afara cit si inauntru, vaselina spray tot 2+2 si silicon rosu de asemeni 2+2.
spor la treaba! Din nefericire siliconul nu rezista la benzina. Scrie si pe tub. O sa se transforme intr-o guma in cel mai scurt timp si o sa faca numai probleme. Fara silicon la instalatia de alimentare cu benzina. Un strat de vaselina peste garniturile de carton e suficient. Inainte de montare, verifica planeitatea talpii carburatorului, cu o tija de subler pusa pe cele diagonale. Daca e nevoie, poti reface planeitatea cu o pila lata, tragand tot pe diagonale o fata plana a talpii. din fabrica, veneau ele etansate cu o solutie, ce noi nu o prea gasim pe toate drumurile. am cumparat garniturile din talpa (2 la numar) si cea de la capacul carburatorului cat despre ungerea axelor diverse credeti ca pot folosi asta? http://www.ferramentaportale.com/ferramenta/prodotti/ferramenta/prodotti-chimici/lubrificante-svitol-super_ID_120_ID_prodotto_265.htm merge si ala dar mai bine pune clasica vaselina!eventual desfaci complet parghiile daca ai baza in tine ca le mai poti pune la loc... eu ti-am dat solutia cu vaelina lichida la spray, tocmai sa eviti ce ti-a spus si iulicuta. Dar daca te simti potent, apuca-te si desfa suruburile clapetelor si scoate axele afara. Oricum ai mare grija ca suruburile alea sint decalite din cauza caldurii, iar capetele in cruce ale lor se vor distruge imediat si nu vei mai avea cum sa le scoti. Sfat: pune o surubelnita pe masura in capetele suruburilor, si da-i apoi citeva ciocane mai usoare in capul minerului acesteia. Una peste alta ai grija ca la operatiunea asta poti strica foarte usor tot ce este legat de clapetele alea.
elektronica a scris:ce sa fac dupa ce scot carburatorul din decarburol?
In primul rind il bagi in motorina si apoi il sufli bine cu aer comprimat.
Octavian a scris:din fabrica, veneau ele etansate cu o solutie, ce noi nu o prea gasim pe toate drumurile.


Sa fim seriosi. Daca nu cauti, nu gasesti. Costa cca 15 ron in tub de zmac pentru admisii. Da' parca e mai usor sa pui silicon rosu, nu? la ce ar folosi motorina? chiar nu stiu, de aia te intreb.
Octavian a scris:la ce ar folosi motorina? chiar nu stiu, de aia te intreb.

Curata, degreseaza, cam ce face si decarburolul. Spre deosebire de carburol si benzina, care lasa suprafetele uscate, motorina este uleioasa si asigura o ungere cat de cat, impiedicand tocmai griparea parghiilor. E bine de dat pe la articulatii si cu un spray gen WD40 dupa curatare si inainte de montare.
pupa a scris:
Octavian a scris:din fabrica, veneau ele etansate cu o solutie, ce noi nu o prea gasim pe toate drumurile.


Sa fim seriosi. Daca nu cauti, nu gasesti. Costa cca 15 ron in tub de zmac pentru admisii. Da' parca e mai usor sa pui silicon rosu, nu?


sa fiu sincer habar nu aveam de solutia cu pricina. eu mai demult am incercat sa cumpar exact solutiile alea de etansare din fabrica, si costau o gramada. dar despre ce solutie vorbesti tu asa de ieftina, ca m-ar interesa si pe mine. am terminat de spalat, suflat carburatorul dar acum ma lovesc de o problema:
stiu cum sa montez antretoaza dar am cumparat garnituri noi de clingherit si pe o parte au hartie pe alta clingherit, care parte pun unde? clingheritul pe motor? si hartia pe antretoaza? corect? si la carburator clingheritul sub carb si hartia pe antretoaza?
garniturile nu mai au acel semn al antretoazei, cum stiu care este pozitia corecta? mai e nevoie sa le ung cu putina vaselina?

poza: http://eliacelectric.ro/dan/garnitura.jpg Nu prea conteaza care unde vine, poti pune garnitura de clingherit intre cutia de amestec si antretoaza, iar cea de hartie uintre carburator si antretoaza. Si nici nu au pozitie, pot fi puse oricum. La antretoaza e altceva, acolo ai o gaura mica ce corespunde circuitului de ralenti, de aia trebuie pusa doar intr-o pozitie. Aici ai o singura gaura mare, deci nu conteaza pozitia. Pui putina vaselina pe toate suprafetele garniturilor si stergi apoi surplusul de pe margini dupa ce ai pus antretoaza si ai apasat-o pe pozitie. multumesc pentru raspuns, m-am lamurit dar ai inteles gresit: am 2 garnituri care arata ca in imagine numai ca pe o parte au clingherit iar pe alta hartie
Acum am alta problema... am de schimbat pe fata pivot superior, inferior si rotule (si pe o parte si pe alta). Se schimba greu? e vre-o operatie anume? Vreau si eu ceva sfaturi ca ma pricep destul de bine la mecanica dar nu am mai facut asta. (am schimbat 3 motoare pe masina pana acum Daca vrei sa schimbi pivoti iti trebuie un baros calumea pentru ca o sa ai de batut in ei pana ies afara.Ai grija sa pui ceva peste pivoti sa nu bati direct in ei.La rotule nu e complicat . ma gandeam daca e ceva care poate sa-mi sara in cap un arc ceva de planetara stiu ca trebuie sa am grija sa nu o scot, dar care e ordinea corecta? rotule dupa care pivoti sau invers? Desurubezi planetara, desfaci surubul inferior amortizor (daca e tensionat de bara de torsiune pui pe cineva sa stea pe capota), desfaci capul de bara, desfaci pivotul superior, desfaci cele 2 piulite de sub caseta de directie (alea de 22 din compartimentul motor), desfaci pivotul inferior si cam atat.
Dupa, spor la dat ciocane in pivoti, nu sare si nu zboara nimic de la locul lui in timpul demontarii ; eu unul prefer sa lucrez cu masina asezata pe 2 roti si nu suspendata doar pe cric si nu strica sa iti iei un WD40 sa dai din abundenta peste suruburi/piulite ruginite, se desfac mai usor. Am reusit intr-un final sa schimb pivotii si rotulele dar unde ma asteptam sa fie mai usor acolo a fost mai greu: piulita planetara nu a vrut in nici un fel sa se desfaca si am fost nevoit sa improvizez un dispozitiv de care o sa radeti cand o sa-l vedeti pentru a putea desface piulita. http://elektronica.us/mdv/piulita%20planetara.jpg
pentru pivoti am avut o presa de dacie care s-a nimerit perfect si am desfacut fara probleme, mai greu a fost de pus pivotul inferior care trebuia batut de jos si pentru asta am folosit o piulita care se nimerea exact pe marginea lui.
Dezamagirea mea la finalul lucrarii a fost ca masina nu avea aceste piese prea uzate, doar 2 pivoti pe o parte, in rest zgomotul meu cred ca vine de la acei rulmenti cu ace din brate pe care i-am schimbat odata de mult dar cred ca oricum sunt bratele uzate...
Saptamana viitoare o sa trec la reparatia in compartimentul motor pentru a desface piulita de la planetara era suficient sa bagi o surubelnita rezistenta in santul de la discul de frana. ce-ai facut tu acolo seamana cu dispozitivul original de blocare a butucului pentru desfacerea piulitei,dar uneori e de ajuns sa tii frana apasata,sau o surubelnita in disc Eu am rupt o surubelnita cand am pus-o in disc.Asa ca am pus un surub mai gros care intra la fix pe gaurile din disc, asta nu are moarte. Nu e rau, e chiar de preferat divaisul (da, ma Zephirus, stiu ca exista cuvantul "dispozitiv", da'numa' de a dreacu' ce e chelea pe mine nu l-am folosit ) ala de mai sus in locul surubelnitelor infipte in discuri. in felul asta nu mai e solicitata planetara la cine stie ce socuri. Asa ca, daca exista posibilitatea asta, e mai bine. am folosit `dispozitivul` ca sa nu solicit planetara prea mult ca numai de alte defecte in plus nu aveam nevoie azi m-am apucat sa antifonez ce se poate prin compartimentul motor si am demonat cam tot ce se putea pe acolo... am observat ca platina mea avea o distanta de aprox 2mm, cat trebuia sa aiba normal distanta intre platina?
http://elektronica.us/mdv/antifon%20motor.jpg
(nu o sa ramana cu negru, o sa vopsesc maine cu un spray peste antifon)
deci care este distanta corecta intre platina? (0,4 mm?)
ce se intampla daca e mai mare?

p.s. mi-am cumparat o aprindere electronica de la adelaida si abia astept sa-i fac proba cu cat ai luat aprinderea aia? ce model e? eu am luat direct de la sursa, de la gotronic, ca ei le fabrica.

distanta din cate stiu, e de 0,45 mm, si se regleaza cu lera

spor la treaba in continuare am dat 36 ron pe aprindere si este AT-010 facuta tot de GoTronic - cum merge? se merita sa o montez? e buna? da, merge, e buna, se simte diferenta. inainte imi tacanea avansul, desi era reglat cum trebuie. dupa ce am pus-o nu mai tacane. si si merge mai bine
elektronica a scris:am dat 36 ron pe aprindere si este AT-010 facuta tot de GoTronic - cum merge? se merita sa o montez? e buna?




in loc de aia...nu mai bine dadeai 100ron pe o aprindere electronica? (nu amplificator de scanteie, ca de fapt AT-010 e un amplificator de scanteie) daca ii mai si schimbi platina cu senzorul tot de la gotronic, faci o treaba super buna. O sa ai razboiul stelelor in bujii. cineva mi-a dat si o aprindere electronica degeaba ca a dus oltcitul la rabla dar nu stiu daca functioneaza, el il daduse jos ca nu-i placea cum merge (am acel modul, delcou si am si o bobina noua dar nu stiu daca este compatibila cu aprinderea electronica)
Vreau sa folosesc aprinderea clasica pentru ca stiu sigur ca aceasta functioneaza si nu am timp de teste acum pentru ca trebuie sa fac ITP-ul la masina, dupa ce-l fac poate o sa ma joc si cu aprinderea electronica dar nu acum.

Ce am mai facut pe la masina azi http://elektronica.us/mdv/motor%20oltcit.jpg Se pare ca te misti repede, arata bine compartimentul motor alb. Spor la treaba si bafta la itp!
Octavian a scris:daca ii mai si schimbi platina cu senzorul tot de la gotronic, faci o treaba super buna. O sa ai razboiul stelelor in bujii.


adica e de rau sau de bine? In sfarsit am montat toate matzaraiele la loc, am muncit sambata pana la 4 dimineata... asa arata acum: http://elektronica.us/mdv/motor2.JPG
Am inlocuit toti papucii de la instalatia electrica, am schimbat bujiile cu unele champion OE 006 RN9YC (or fi bune? mi se pare cam mare distanta..), am schimbat platina, am montat protectia pentru platina (cutiuta rosie cu led verde), am reconditionat cat de cat farurile care nu mai aveau luci deloc si se vedeau decojite pe interior..., am schimbat carburatorul cu cel curatat de mine dar pe care va trebui sa-l reglez ca nu tine relanti-ul si nu stiu cat consuma...

Dupa toate astea am o problema si poate ma ajutati voi: am remarcat ca se aude un chitait asemanator cu cel de curea de alternator dar mult mai mic, foarte putin sesizabil care se aude atunci cand accelerez si ridic piciorul de pe pedala brusc/ pare ca se aude undeva in zona filtrului de aer sau carburator dar nu inteleg de unde - garnituri la carburatrici am pus noi si sunt ok, filtrul de aer l-am pus nou... nu stiu ce poate fi... A iesit bine compartimentul motor.Pune niste poze cu toata masina. la ce spui tu cu chitaitul ala, eu tind sa cred ca parghia aia de la acceleratie este problema sau sunetul care il face aerul cand trece pe langa surubul ala cu arculet din capac...daca e carb de 1.1 Yep, carburatorul chitaie -parghia de la acceleratie nu este pentru ca dupa ce accelerez trag repede inapoi de cablu ca sa revina si chitzaitul apare 1 sec dupa ...
-surubul de reglaj nu pare sa fie pentru ca am reglat din el si tot asa facea
-pare sa se auda undeva parca in zona pompei de benzina iar dupa ce opresc motorul (mers in gol cam cateva minute) se aude un ticanit in capacele culbutori (cred) asa ca o tabla incinsa
-presiune la ulei are inauntru ca nu tzacan culbutorii....
-am mai patit asta de mult cand la recomandarea unui prieten am curatit bine delcoul si am uitat sa-l ung si chitzaia groaznic/ l-am desfacut si l-am uns...
-de bujii nu mi-ati spus nimic, sunt bune Champion OE006 RN9YC de Cielo sau am dat 24 ron degeaba pe ele? vanzatorul a zis ca astea sunt bune... mie mi s-a parut distanta cam mare
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community