Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Rapaga mea
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Sunt bunicele. Dar, mai bine dadeai 40 ron pe NGK. Distanta intre electrozii bujiei o reglezi dupa cum ti-e necesar, daca motorul porneste bine, functioneaza corect atunci sunt bune
Si carburatorul chitaie, zic sa dai jos gatul de lebada si vezi daca se aude mai bine sunetul cand spui gatul de lebada, daca te referi la acel cauciuc din capatul carburatorului, l-am dat jos si nu se aude mai tare sunetul... am cumparat acum ceva timp un set de fise de bujii foarte frumoase dar nu stiu daca sunt si bune pentru ca nu mergeau prea bine... Erau din fir siliconat albastru, ce stiti despre ele? Cum pot sa le verific daca sunt bune? dar nu pe masina, cu aparatul de masura sau alta modalitate... Stie cineva? Probabil ai luat fise tesla...sunt bunicele, dar cam fragile trebuie sa ai grija cand umbli la ele. Le poti verifica cu aparatul de masura masurandu-le rezistenta, trebuie sa fie cat mai mica. pai daca trebuie sa fie cat mai mica de ce nu pot pune un conductor litat il locul lor de exemplu? intreb si eu pune , cine te opreste
si te mai lauzi ca faci electronica electronica este de multe feluri... daca vrei poti descoperi singur...
stiam dezavantajele firului litat: pierderi prea mari !!! am vrut doar sa aflu ce stiti voi si ce ati mai testat, nu e loc de ce stie si cine stie, aici ar trebui sa invatam din greseli si din ce stiu altii... Nu prea poti pune dupa ureche, fisele au diferite lungimi si prin urmare rezistente diferite, calculate, cele mai lungi au rezistenta mai mica pe un sector decat pe un sector de fisa scurta, pentru a avea aceleasi scantei in toate bujiile;
Si acel conductor litat trebuie sa aiba o izolatie considerabila ma gandesc, ca dupa aia iti fura curentul , taie o fisa care nu iti mai trebuie si ai sa vezi cat de gros e conductorul in comparatie cu izolatia si e si ecranat... Uite ce zicea userul andrushyca acum cativa ani:

"Unele firme de publicitate produc tuburi spectrale cu descarcare in gaz.Aceste tuburi sunt alimentate din transformatoare ridicatoare :1kv-15kv,25mA-100mA.Legatura intre tr si tub se face printr-un conductor siliconat 1mm^-2.5mm^cu izolatia ajungand pana la 3-4 mm/raza.La capatul terminal corespunzator bujiei eu as sertiza un papuc,folosind in acest fel strangerea surub-piulita a electrodului.
In alta ordine de idei,pentru scurtarea traseelor -trecerea la varianta cu 4 bobine(modificarea distribuitorului clasic cu unul opto-electronic) "

Poate te ajuta! o rezistenta mica la fisele bujiilor iar nu este buna,trebuie sa fie pe la 15-20kiloohmi valoarea fiselor... salutare prieteni,
nu am mai intrat pe forum de mult pentru ca am fost stresat cu punerea masinii la punct pentru ITP (cine nu ar fi )
Acum am facut ITP-ul si sunt foarte fericit dar am muuuulte probleme de rezolvat la masinuta:

1. am o problema cu kilometrajul: cel original incepuse sa mearga intrerupt si se balanganea acul aiurea - am mers la acsa si am luat un bord de special dar nu am folosit de la el decat ceasul de kilometraj. Am schimbat si cablul acestuia pana la cutie. Problema este ca atunci cand merg foarte tare imi arata doar o viteza de 10 - 20 km/h dar indicatorul cu kilometrii parcursi functioneaza corect. Stie cineva care ar putea fi problema?

2. merge subturat daca merg in vit.3 cu 2500 ture iar la viteza a patra trebuie sa am 3000 si ceva de ture ca sa o pot folosi

3. intra greu in vit. a 2-a, sa fie doar de la uleiul de la cutie ca e mai putin? Ce sa fac, sa-l complectez? cu ce tip? sau sa-l golesc si sa-l schimb cu altlul ?

4. dupa ce ating putin acceleratia se aude un fluierat dar foarte greu de remarcat daca nu stii despre ce e vorba, sta 3 sec dupa care dispare - sa fie din cauza cutiei care poate nu mai are ulei mult?

5. problema stergator parbriz: am testat motorul jos si mergea, l-am pus pe masina si mergea foarte greu. Am uns toate angrenajele, la fel. Daca ridic stergatorul merge. Pot sa-l demontez fara acele angrenaje si fara a desface axul care iese la exterior (acel surub care prinde bratul)?
' Cat ai dat pe ceasurile de bord de Special?
Mai au la magazin?
Uleiul la cutie il poti testa daca e destul in felul urmator:
Cand pornesti dimineata motorul lasa frana de mana apasa ambreiajul si pornesti motorul si lasi sa se incalzeasca.
Dupa ce sa incalzit lasi ambreiajul si daca da sa mearga in fata atunci ai destul ulei in cutie daca nu atunci merita schimbat sau daca stii ce marca de ulei ai in el completezi.
Cutia are pe ea 2stuturi 1in lateral si 1jos.
Ai nevoie de un fel de pompa pentru a baga ulei in cutie altfel nu ai cum.
Uleiul de cutie recomandat de fabrica este T90 ulei de cutie sau eu am bagat ulei mobil 80W90 . pai ceasurule amandoua cu acea rama de metal in care se prind, plus geam a fost ceva sub 20 ron si cred ca mai au cateva
Alex.Pap a scris:
Uleiul de cutie recomandat de fabrica este T90 ulei de cutie sau eu am bagat ulei mobil 80W90 .


T90 e la dacie! pt oltcit e 80W/85W
jimmy92 a scris:

T90 e la dacie! pt oltcit e 80W/85W

Esti chiar glumet Cutiile romanesti de Oltcit au internele preluate fix de la... ghici?
In anii '80, pt cutia de viteze aveai 2 optiuni: T80 sau T90. T80 gaseai rar
b28kft a scris:
jimmy92 a scris:

T90 e la dacie! pt oltcit e 80W/85W

Esti chiar glumet Cutiile romanesti de Oltcit au internele preluate fix de la... ghici?
In anii '80, pt cutia de viteze aveai 2 optiuni: T80 sau T90. T80 gaseai rar

Un prieten Oltcitar batran mia zis ca T90 se baga,acu 2min m-am uitat in cartea lui T.Canta si scria 80w85.
b28kft a scris:

Esti chiar glumet Cutiile romanesti de Oltcit au internele preluate fix de la... ghici?
In anii '80, pt cutia de viteze aveai 2 optiuni: T80 sau T90. T80 gaseai rar


nu stiu ce fel de cutie are el (ro sau fr), am vorbit din perspectiva mea. de cand a cumparat masina tatal meu a pus in cutie numai 80w85, si am vazut ca asta scria si in carte am cutie ro Daca nu stii ce e cu uleiul din cutie, eu recomand sa il schimbi complet. Daca e cutie romaneasca, intra cam 1,8 litri. De mers, cel mai bine merge 75W90, dar e relativ scump. 80W85 merge, 80W90 iarasi merge. La cutia romaneasca ai busoanele de umplere si golire cu patrat de 10, pe partea dreapta a cutiei de viteze (partea cu bateria). Inainte sa desfaci busonul de golire (plasat pe laterala in locul cel mai de jos posibil), asigura-te ca il poti desface pe cel de umplere (e cam pe la jumatatea inaltimii cutiei). Nu de alta, dar daca golesti cutia si te trezesti ca nu poti desface busonul de umplere, e nasol. Eu am folosit un furtun si o planie, dar a durat nitel mai mult cand am schimbat uleiul. In mod normal, parca se schimba la 35.000km daca nu ma insel. Vezi sa fie uleiul din cutie cald cand faci operatia (mergi nitel cu masina pana se incalzeste motorul). De asemenea e recomandat sa lucrezi cu niste manusi, e cam stramt locul pe acolo si mai e si evacuarea pe langa. mersi mult cristi, o sa merg 25 de km cu ea pana la tara ca acolo am rampa betonata si o sa-l schimb acolo. Patratul de umplere l-am gasit cand am fost la itp, mi l-a aratat tipul dar trebuie sa-l gasesc si pe cel de golire

la celelalte puncte scrise mai sus ma poti ajuta? in special cel cu mersul subturat Avansul e reglat bine? Suieratul, daca ar fi de la cutie, nu se aud intre anumite turatii, zgomotul persista de obicei si creste odata cu turatia, nu se opreste la turatii mari decat daca il acoperi cu ragetul motorului
Mersul subturat, daca avansul e reglat bine(platina o reglezi usor cu becul), e"pompa de sprit", posibil ca jiglorul pompei sa fie infundat/bila supapei din el sa nu functioneze corect(ca o valva) sau garnitura acestuia sa fie dusa/cama sau levierul uzate excesiv.Dar, uite-te si tu in carte la diagramele alea, cuplu/CP, ce crezi, ca la 1500 de ture ai cuplu sa schimbi a 5-a?nu e V8 7500 cmc;
motorul stergatorului e dus, cel mai probabil periile is muci . Mai bine probezi altul, verifica si tensiunea sa nu fie si din sateliti stricati
ps:daca te joci la jiclorul pompei de sprit (repriza) si nu esti sigur ca stutul nu va sta bine infipt in corpul jiclorului poti sa-l arunci, sa nu arunci ulterior motorul Suieratul ala s-ar putea sa fie din mai multe cauza. Cea mai simpla ar fi cureaua de la alternator, poate nu e intinsa cat trebuie sau e uzata.
La Oltcit nu prea ai ce cauta sub 3000rot/min. Din mai multe cauze. N-ai cuplu cat trebuie, nu ai putere cat trebuie, nu ai presiune de ulei cat trebuie, nu ai racire cat trebuie.
La vitezometru, eu cam banuiesc ca e ceasul defect, daca nu arata peste 20km/h, dar kilometrajul indica corect. avansul e reglat corect, platina noua, bujii noi, aprindere electronica din aia rosie micuta....
cu kilometrajul asa bafta sa fi avut eu sa-l fi nimerit defect din magazin? Aia rosie e doar o protectie pentru platina.
In general treaba cu vitezometrul: ori cablul are mufele uzate ori agata in camasa, ori ceasul e semiblocat (iei un spray WD40 si bagi cu paiul pe camasi, dai cu vaselina cablurile(cablurile din camasi nu exteriorul camasii), si dai cu spray mufa vitezometrului (nu mult, nu-l pui la murat), trebuie sa se miste usor.
Am avut aceeasi problema si eu, pana in 60 daca ar fi fost dupa vitezometru, m-as fi miscat ca un ozn din x-files, schimbat cablul superior (sh dar bun) si vitezometrul cu unul veglia blocat pe care l-am desfacut si reconditionat, functioneaza foarte bine... cred ca si al meu e bolocat, e tot veglia si vad ca nu merge doar pana la 20/h ci este blocat la 20/h, daca pun carburator de dacie papa mai putin? stiu ca nu mai trage la fel dar pot sa ma folosesc de masina fara consum urias? nu vreau sa fac raliu cu ea vrea doar sa merg si sa consume normal (max 10%) a mea consuma 10 si e dereglat carburatorul . la fiecare surubu de reglare e dezfiletat o tura si merge brici. daca o alerg se duce undeva pe la 18 ) poze noi cu motorul: http://elektronica.us/mdv/motor2.JPG

am refacut toata instalatia electrica: papuci noi peste tot, fire izolate, panou sigurante reconditionat, aprindere electronica go tronic, etc. , filtru de aer nou, carcasa filtru aer spalata bine bine, bujii noi, platina noua... dar am ramas fara baterie ... de cateva zile am observat o chestie ciudata la oltcitul meu: cand opresc motorul acul de la turometru sare de la 0 la 4000 rot/min dar turatia motorului nu se modifica, doar acul... Stie cineva care ar fi problema? Turometrul e pe duca!E romanesc?ELECTROPRECIZIA? si al meu face asa se duce pe la 2500 rpm sau 3000 , dar al meu face asa de cand iam pus bobina de dacie 1100 eii lasa ca al meu de cand am umblat la aprindere face si mai frumos ... pe forja urca pana in 4500 - 5000 ..apoi cade la 0 brusc ..desi turatia motorului continua sa creasca ... dar macar nu ma deranjeaza ) asa este turometrul romanesc cred, dupa un timp oboseste, cand treci de 4-5000 scade la 0 si indica faptul ca el vrea zero adica sa o lasi mai moale, si cand opresti motorul se sperie ca pleci si incearca din ultimele lui puteri sa te convinga sa pornesti iar motorul, stiu ca asa facea al meu pe trs, are si el un suflet... rabbitdan ... al meu e veglia ..)) si nu facea figuri pana nu am umblat la platini si am schimbat bujiile acum ca o fi si el obosit saracu tot ce e posibil ... in sfarsit o sa ii dau eu cumva de cap ...dar suntem cam off pe topicul omului deci elektronica de la aprindere )

off: eu tot veglia am
rabbitdani a scris:cand treci de 4-5000 scade la 0

Mie-mi facea treaba asta pan-am schimbat delcoul. Ajungeam la 4000, incepea acu' sa faca stanga-dreapta, turam mai mult pica pe 0. Alt delco, n-a mai facut. kft imi confirmi ceea ce credeam ..mersi ... pana nu am umblat la delcou nu facea asa, acum imi face exact cum zici ajunge in 4-5000 oscileaza si cade pe 0 ... probabil o sa mai incerc sa umblu la platini inca odata sa vedem...dar mai mult ca sigur asta e cauza.. nu atat delcoul ..cat platinile ...daca tu aveai aprindere electronica .. la ala nu prea ai ce sa ii faci si a trebuit sa il schimbi cu totul Eu nu am platini, am aprindere modulara (TRS). Motorul mergea impecabil, doar turometrul era in padure. Delco-ul l-am schimbat, de fapt, dintr-o gresala, incepuse sa aiba probleme la aprindere, avea un simptom mai dubios, si am dat vina pe delco, dar era bobina de inductie. Totusi, cum am schimbat delco-ul, n-a mai facut glume cu turometrul.
Intr-adevar, cand ai probleme de aprindere, apar oscilatii ale turometrului. Dar sa cada acul pe zero n-am intalnit decat la Oltcit. nu stiu daca ati inteles corect: cand opresc motorul - acul urca la 3-4 mii si dupa aia cade si el la zero. In mers nu face nici o problema iar masina merge normal. Nu ma deranjeaza ca face asa dar am vrut sa stiu sa nu am o problema in cu aprinderea, ceasul sa fie sanatos... Eu am inteles. Lasa-l asa, e din turometru. N-are nimic aprinderea. Si eu tot asa i-am spus! am lasat turometrul... nu mai e asa important acum vreau sa-mi pun gpl
stiu, stiu: nu se omologheaza
asa... am cumparat o instalatie marini cap coada, luata de pe o dacie, baiatul mi-a dat si actele dar ce sa fac cu ele? nimic
partea importanta: incalzirea o sa o fac pe apa si pentru asta am cumparat o pompa electrica ce mercedes, mai am sa gasesc un vas pentru antigel si ma apuc de montaj. Daca vrei sa consume putin pune un carburator de dacie 1300 cu jiglere de carb dacie 1100. Pentru asta iti trebuie o flansa adaptoare si sa modifici cablul de acceleratie. Motorul nu o sa mai traga la fel de bine, dar macar o sa ai un consum mic.
Nu te juca cu gazul ca face bum. Incalzirea pulmonului (asa cred ca-i spune), zic eu ca cel mai bine ar fi daca ai face-o din teava de cupru cum e aia pentru benzina, facuta serpentina pe galeria de evacuare, eventual si cu un termostat cu circuit de racire(radiator) in cazul in care temperatura apei e prea mare...si pompa pusa dupa radiator, sa nu se-ncinga degeaba
Si carb de dacie, ca sa nu trebuiasca sa ii faci doua diuze si doua gauri in carb...si alte cascadorii (sau montata pe o clapeta de acceleratie de la o masina cu injectie, in cazul in care mergi numai pe GPL) si daca dai doar o singura gaura pe treapta 1 ce are?la mine asa a mers ani buni gpl-ul
iar pe evacuare o simpla teava de fier legata cu sarma sau sudata de galerie apoi matisata cu niste izolatie de azbest sau ce gaseste fiecare este mai mult decat suficient ca sa incalzeasca apa
de radiator n-am avut nevoie,desi apa a clocotit de multe ori am o mica problema... acum ceva timp la plecarea de pe loc imi tremura masina, ma zgudiua
cineva a zis ca este din paca de presiune si m-am hotarat sa o schimb (cu una putin mai buna, nu noua)
acum nu mai trepideaza la plecat dar trepideaza putin pedala de abreiaj in timp ce ridip piciorul de pe ea, stiti ce ar putea fi?
dupa ce am schimbat placa de presiune am schimbat si uleiul cu unul LIQUI MOLY super HD http://www.oilmag.ro/uleimotor/liqui-moly-super-1899-p-433711.html
iar filtrul de ulei l-am pus de cielo, vanzatorul a zis ca e la fel... ( s-a nimerit la filet)
dupa toata schimbarea asta de ulei si filtru am remarcat ca la relanti masina sta cu mult mai turata (1200 ture aproximativ/ fata de 850-900)

de la ce ar putea fi schimbarea de turatie? (delcoul nu l-am miscat la demontarea motorului, am dat jos doar capacul cu fisele, el ramanand nemiscat)

pe langa schimbarea de turatie motorul are un zgomot cam ciudat pe care inainte nu-l avea, un fel de piuit la mersul in gol/ la relanti - sa fie de la placa de presiune care avea rugina pe ea? /partea unde calca discul era putin ruginita dar nu rau

rulmentul de presiune am vazut ca nu avea joc dar am vazut ca axul care vine din cutie si intra in rulment largise putin acea buse din rulment si juca putin (l-am dat cu vaselina bine)

cand am desfacut rulmentul de presiune am tras de cele 2 cleme in laterala si l-am tras afara numai ca la montat nu am mai stiut unde trebuie sa vina clemele, in sus sau in jos si le-am pus in sus/ sper sa fie bine

am uitat sa spun ca dupa schimbul de ulei am vazut ca socoate ceva fum parca si inainte nu scotea decat la pornire

multumesc celor care au avut rabdarea sa citeasca ce am scris chiar daca nu mi-au raspuns la vre-o intrebare mai exista masina?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community