Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cutie siguranțe
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cutia mea cu siguranțe nu mai are de multă vreme capac iar contactele sunt oxidate. Vreau să schimb cutia de siguranțe cu totul și vreau model cu siguranțe de tip nou, nu de-alea de sticlă și nici de porțelan cu firul pe afară (tip dacia vechi). Vreau ca la mașinile moderne. Ideal ar fi și să am LED-uri în paralel cu siguranțele astfel încât când se arde una să se aprindă LED-ul. Ceva idei? Pai in cazul asta modelul de il are pupa se exclude (are sigurantele in serie cu ledurile) plus ca e cutie de interior de dacia si nu se garanteaza etanseizarea
Ar mai fi varinata cutie de la vreo masina straina dar asta trre cautat in targ
Nu stiu daca te ajuta ledurile in paralel cu sigurantele pt ca din vagile mele cunostinte ar fi aprinse si daca merge si daca se arde siguranta
presupun ca ar trebui un contact din ala sensibil termic (asa cred ca ii spune) care cata vreme are siguranta sa fie rece, iar cand se arde siguranta sa se incalzeasca si sa se aprinda/stinga ledul. (principiul invers de la instalatia de brad

Cred ca e prea mare eranjul sa le faci asa cum vrei tu... so... mergem in vitan impreuna si cautam... Dacă LED-ul e în paralel cu siguranța, când aceasta din urmă e ok va scurtcircuita LED-ul. Acesta neavând diferență de potențial între "craci" nu poate lumina. Cum se arde siguranța LED-ul nu mai are cracii în scurt, deci luminează. Aș vrea ceva nou. Nu am chef să tot lipesc la fire acolo unde-s tăiate.
Bună remarca conform căreia a lui YBO nu e izolat la apă. Dar parcă a mea e . Pai daca e cum zici matale cu ledurile (cunostintele mele de electrica sunt destul de limitate) atunci, cu putin tupeu facem dintr-o cutie de sigurante normale, cu firele trase in masina, un panou de leduri/afisaj pentru bord care sa te anunte cand e arsa o sigutanta, si mai ales care siguranta e arsa

Cat despre taiat / lipt fire nu cred ca e cazul... se monteaza cu papucei

Eu incerc sa ma duc duminica in targ special pt asta.. daca gasesc ceva interesant dau de stire
Cyclops a scris:Cat despre taiat / lipt fire nu cred ca e cazul... se monteaza cu papucei
Dacă e second trebuie papucei noi. Nu știu de ce am impresia că nu sunt papucei STAS la siguranțe. Sau vorbesc aiurea?

Cyclops a scris:Eu incerc sa ma duc duminica in targ special pt asta.. daca gasesc ceva interesant dau de stire
Aștept cu interes. Nu cred că am cum să ajung, pentru mine e la "mama dracu în praznic" de departe, numai gândul mă obosește. Pentru cei ce stiu nitel electronica

Se poate face un afisaj cu 2 cifre (luat din comert) legat de toate perechile de fire de la sigurante sa indice un anumit numar atunci cand primeste/nu mai primeste semnal de la o numita pereche de fire, iar in restul timpului sa afiseze un nr diferit de celelate care sa indice ca e ok? Prea complicat. Cel mai simplu e cum am zis eu, dar am uitat să precizez că în serie cu LED-ul trebuie pusă o rezistență de 1k, altfel se arde LED-ul. Pe forumul vechi era o discutie de genul asta. Tin minte ca se zicea ca cele de pe supernova sau solenza sunt ok, sunt etanse si le poti gasi in magazin . Nu mai stiu cum il chema pe cel care a facut modificarea, dar a zis ca nu dureaza mult si e chiar simplu. Aha, puiu di drac zicea dar nu am apucat sa citesc topicul acela. Iar acum... Da puiul de drac, nu mai e pe aici ?, intreaba-l pe el. Ca era incantat de ce facuse.
Razvan a scris:Aha, puiu di drac zicea dar nu am apucat sa citesc topicul acela.

PdD si-a montat cutie de sigurante moderna. Sigurantele sint ca la masinile straine in forma de |_|. Cutia este simpla si fara LED-uri. Legaturile intre cutie si fire se face cu papuci electrici mama STAS. Daca ai cutia in mina, mergi la un magazin de "Electrice" si-ti alegi papucii potriviti pt fire. Problema cea mai mare este fixarea cutiei pe contraaripa. bre razvane, ia bre cutie de-aia ca a mea, ca nu te doare capul.
daca vrei faci si smecheria cu LED-ul, dar nu stiu cat te ajuta. ca oricum sti ca s-a dus siguranta cand s-a dus...
eu am luat asa ca era la acelasi pret cu aia fara LED-uri/
bre, la faza cu apa in cutie, mai mai sa cad * * scaun de ras.
pai ce treaba are nene apa cu tabloul ala de sigurante?? ca doar nu ploua pe acolo(sau, cine stie, poate va ploua pe motor...).


cutia a fost vreo 300 k cu tot cu sigurante si capac, + ca sunt sigurante de-alea smechere( I_I ) pui de drac

Trimis: 07 Aug 2004, 19:13 Titlul subiectului: tablou sigurante electrice

--------------------------------------------------------------------------------

sunt convins ca toti v-ati saturat de contacte oxidare,sigurante proaste si-asa mai departe.

solutia? nimic mai simplu,se merge la un mag de piese dacia,si se cere o cutie de sigurante pe 6 cai tip nou.

aceasta este mai ingusta si putin mai lunga decat cea de oltcit,este neagra si prezinta un capac transparent care acopera ermetic sau cel putin 90% ermetic sigurantele,sigurante ce sunt de tip nou,adica de-alea patrate,jumate in plastic,jumate cu doi papuci afara,sunt sigur ca stiti,toate masinile straine au asa,nu de-alea tubulare,sigurante ce se gasesc pe toate drumurile.

se cumpara sigurante care si cum le-aveti pe amperi,si 12 papuci cu ajutorul carora se leaga firele in tablou.

singurul dezavantaj pe care-l vad eu e ca necesita gaurita contraaripa pt prinderea noului tablou,dar zic eu ca nu-i prea greu,se scoate bateria si se dau 2 gauri usurel cu un burghiu de 5 mm si se prinde tabloul exact in acelasi loc ca si cel vechi.

plusuri: contine sigurante de tip nou,usor gasibile si interschimbabile
nu se mai oxideaza contactele deoarece capacul le protejeaza foarte bine
conectarea e facila deoarece se bazeaza pe papuci mama care se gasesc peste tot
arata mult mai bine,capacul e transparent si se vad sigurantele arse
pret mult mai bun: tablou: 125 mii,6 sigurante:3,5k x 6=20 k sa zicem,papuci 12 x 1,5k=inca vreo 20 k cu tot cu sigurante de rezerva=> 200k cu toate marafeturile,si suruburile de prindere de caroserie,asta prin comparatie cu tabloul de oltcit nou,care costa 170k fara papuci si sigurante,iar papucii sun 8k x 12=96k,deci deja sari de 200k,plus sigurantele...io zic ca merita

minusuri: necesita gaurirea contraaripii si montarea tabloului prin doua suruburi de 5

va las pe voi sa decideti daca a fost o afacere sau nu!
============================================================================================
Trimis: 08 Aug 2004, 16:51 Titlul subiectului:

--------------------------------------------------------------------------------
JOHNy
Am vazut si eu tabloul de sigurante montat de pui de drac si intr-adevar arata bine, ingrijit si mi se par mult mai faine sigurantele. In schimb am o intrebare: sigurantele sunt toate la fel? sau ce valori tb sa aiba fiecare, de la prima pana la ultima?
==============================================================================================
Laurentiu
Trimis: 08 Aug 2004, 23:30
Pt o instalatie electrica originala si pornind de sus in jos:
1. 10A - reper albastru
2. 16A - reper galben
3. 10A - reper alb
4. 10A - reper verde
5. 16A - reper mov
6. 10A - reper rosu

=========================================================================================
pui de drac

Trimis: 10 Aug 2004, 00:39
am oferit o alternativa zic eu mai buna decat remontarea unui tablou original...mai buna deoarece noul tablou este mai bun,protejeaza mai bine sigurantele de oxidare..si pretul este mult inferior fata de cel de oltcit,deci si calitate,si economie,mai rar asa ceva,nu?

acuma,varianta cu prinderea in suruburi autofiletante o fi ea buna,dar in timp se desfac acele suruburi,sau se largeste gaura,etc etc,iar la extragerea acestor sigurante,se foloseste ceva forta,nu ies asa usor ca la oltcit..prin urmare,solutia cu gauritul zic eu ca e cea de viata lunga...

apropo de sigurante,la mine sunt astfel:
25
10
10
10
10
25

si nu mi-a sarit niciodata vreuna din cauza supraincarcarii,sa trecem peste faptul ca alea de 25 sunt supradimensionate,am sa pun de 10 si-acolo:) dar faptul ca am pus de 10 in loc de 16,respectiv a treia siguranta si nu mi s-a ars,nu cumva da ceva de banuit????

==============================================================================================
EVIL
Trimis: 10 Aug 2004, 08:38
Mai exista si posibilitatea achizitionarii unei cutii de sigurante de masina straina de la SH,100% waterproof,exista locuri pentu relee in ea,deci mai lasa loc si pentru un eventual upgrade
============================================================================================
pupa
Trimis: 21 Sep 2004, 22:54
merita puiule, merita. ti-am furat ideea si am aplicat-o cu succes! am luat dn targ tablou cu leduri si capac, 1h montat si merge lux!
la faza cu ledurile e altfel. adica daca se arde siguranta, nu se aprinde ledul, se stinge!
ledul se aprinde cand sunt consumatori pe respectiva siguranta.
concluzie, ledurile sunt cam inutile, doar asa de kiki
==========================================================================================

Trimis: 22 Sep 2004, 09:00 Titlul subiectului:

--------------------------------------------------------------------------------
danf


Dar daca tot sunt leduri acolo, poti face o mica modificare si vor merge cand e arsa siguranta.
============================================================================================== Buna,
Montarea în paralel a unui led (chiar si înseriat cu o rezistenta) va produce un curent prin consumatorii mici (de exemplu becuri de bord) suficient cât sa te pacaleasca.
O schema simpla si usor de realizat gasiti aici:
www.danf.as.ro
La sectiunea Hobby: Semnalizare ardere siguranta cu LED
Sigurantele despre care vorbiti (cele în forma de U) necesita papuci speciali. Montarea lor în papuci obisnuiti în scurt timp va provoca aceleasi neajunsuri, datorita oxidarii.
Cel mai elegant cred eu ar fi solutia achiziționării unui tablou care a fost în interior si deci nu are papucii atât de oxidati. Povestea cu led-urile puteti sa o adaptati voi ff simplu ca în schema de mai sus. Cu putina îndemânare, poate fi realizata chiar în capac, si sa fie testate sigurantele cu doua "tepuse". Curentul absorbit în stare latenta este ff mic. 0,2mA per circuit. Adica pt un tablou de Oltcit 1,2mA.
Cu stima, Bre pupa, ai grijă să nu te lovești cănd cazi de pe scaun de la atâta râs.
Acum logic vorbind, dacă nu era umezeală de ce dreaq au oxidat alea vechi? Nu zic că băltește apa ci doar că acolo e umezeală cât e în atmosferă și e de preferat să fie protejată. Cred că o să apelez la un d-ăsta stas, măcar că e nou. umezeala, neumezeala, cert e ca e bun asta de dacie, chiar daca e de interior. se pune si usor, deci e la fel de bun ca ala vechi, numai ca ai sigurante tip nou. Iti dai seama ca pana la urma tot d'astea punem si noi doar daca nu inventeaza careva un model nou si moka.

Sa iei panou nou de la masini straine face cat 2 cauciuce de iarna (cred) si nu se merita ca tot aia fac pai vezi... Ledurile se monteaza super simplu, nu se monteaza in paralele cu sigurantele, se monteaza un picior al led-ului la - iar celalalt la borna sigurantei (atentie a nu se monta la borna sigurantei prin care vine + ci pe borna care duce + la consumatori) in acest caz daca se arde siguranta + ul nu mai ajunge la borna care duce tensiune la consumatori si implicit nici la + ul led-ului acesta stingandu-se.
Desigur, a nu se uita de rezistenta de 1k montata in serie cu ledul (led-ul functioneaza la 3volti) si de polaritatea ledului (fiind dioda are + si -). Acestea se pot identifica usor privind in interiorul ledului prin capsula tarnsparenta, electrodul mai mare este - iar cel mic este +. In acest fel ledurile de pe sigurante vor sta aprinse, iar cand una din sigurante se arde ledul sigurantei aferente se stinge. Avand in vedere ca led-ul este o dioda cu descarcare in gaz nu trebuie sa va faceti griji ptr. ca stau aprinse in permanenta, au o durata foarte ridicata de viata.Mare atentie trebuia sa acordati la izolarea tuturor componentelor folosite (sunt sub tenisune tot timpul). Pentru intrebari pls. contactati-ma la gsmstar2000@yahoo.com Nu am nimic de comentat la modul de conectare al LED-urilor.
Dar vreau sa precizez ca
- LED-ul nu "merge" la 3V, el "merge" in curent, in general curentul indicat este 20mA, rezistenta dimensionandu-se in consecinta, in functie de tensiunea de alimentare. Daca curentul e prea mare, LED-ul va avea viata scurta
- LED-ul este o dioda, adica un semiconductor care lumineaza datorita trecerii electronilor de pe un nivel energetic pe altul, moment in care se emite si lumina. Nu exista gaz in interiorul LED-urilor, confundati cu display-urile de la videorecordere sau unele radiocasetofoane care sunt cu descarcare in gaz.

No offence.
ratonu' a scris: In acest fel ledurile de pe sigurante vor sta aprinse, iar cand una din sigurante se arde ledul sigurantei aferente se stinge. Avand in vedere ca led-ul este o dioda cu descarcare in gaz nu trebuie sa va faceti griji ptr. ca stau aprinse in permanenta, au o durata foarte ridicata de viata.

Bună,
În primul rând că LED înseamnă Light Emitting Diode, deci led-ul este o diodă și nu are cum să fie cu descărcare în gaze. În al doilea rând nu există descărcare în gaze la 3V!
Problema nu este că se ard led-urile deoarece au într-adevăr o durată de viață mare ci consumul pe care îl realizează permanent. Dacă nu circulați o săptămână cu mașina și aveți o baterie mai slăbuță și ma sunt și -5C afară GARANTAT nu va mai pleca mașina! Deci mare atenție!!
Cu stimă, Ok, dacă tot suntem pe arătura offtopic ce se numește LED-uri, am niște nelămuriri: cum naiba știu eu ce curent nominal are un LED anume? În speță, vreau să luminez ceva cu LED-uri și vreau să le solicit la curentul nominal, fără a le scurta viața (care btw, cât este normată?). Eu știam de curentul acela de 20 mA (sau 2V tensiune) dar cunoștințele mele sunt de pe vremea cu LED-uri verzi, portocalii și roșii. De când au apărut LED-uri ultrabright precum și albe și albastre, nu mai am date. Și am nevoie. La lampa de frână am pus câte 7 LED-uri în serie și dacă am mulți consumatori intensitatea luminii scade dramatic. Bună,
Curentul necesitat de un LEd este dată de catalog. Poate varia între 0,1mA și 50mA. Dacă nu știți nu este o pb. Un led nu se arde la un curent prea mare. Trebuie să nu depășiți 2 V. Bineînțeles că este mult mai economic dacă îl alimentați printr-un rezistor. La auto uzual se poate folosi 1,2K. De asemenea este bine de înseriat și o diodă (1N400X 1N4148, etc) pt protecție. O diodă costă 1000 lei și un led frumos 20000Lei!
Personal alimentez ledurile super bright pt interior la 1mA și pt exterior la 5mA.
Cu stimă, .
Urmaresc de multa vreme sa fac rost de o cutie de sigurante de la o masina straina da nu am gasit.....

Contactii tabloului de siguranta nu oxideaza neaparat de la apa
adica nu trebuie sa ploua in cutia de sigurante
Eu cred ca oxideaza in primul rand datorita electrocoroziunii
care apare la trecerea curentului prin 2 metale diferite
Decalirea lamlelor in timp datorita contactului electric imperfect acelereaza procesul de coroziune.
Ideal ar fi ca metalul din care e facut lamelele sa fie acelasi cu bornele de contact ale sigurantelor.

Daca cutia de sigurante e perfect etansa iar nu e bine pentru ca va face condens in interior


Chestia cu ledurile e pura fantezie
Nu inteleg logica pentru care voi urmariti ca ledurile sa stea aprinse cand siguranta e ok

Led ul trebuie sa se aprinda numai atunci cand siguranta s a ars ca sa o reperezi usor
si mi se pare ok sa fie montat in paralel pe siguranta cu pozitionarea corecta a polaritatii si rezistenta de 1k2 Bună,
În primul rând ai dreptate cu privire la electrocoroziune.
În al doilea rând este vorba despre schema care am comunicat-o mai sus și care aprinde un led intermitent în dreptul siguranței defecte.
Nu se recomandă ledul în paralel din motivele enunțate într-un post mai sus!
Cu stimă, Cutie de sigurante de masina straina gasesti la dezmembrari.
Mai este o solutie, intr-un timp venea in targul din Vitan un tip care vindea tot felul de conectori, papuci si altele "procurate" de la o firma care produce in tara noastra pentru marci de renume. Eu am luat de la el acum cativa ani un suport de plastic cu conectori cu tot pt mai multe sigurante tip baioneta (10 - 15buc?) doar sa sertizez firele pe conectori.
Cred ca l-am vazut si astavara, sambata cand e voie cu maruntisuri. Nu cred ca ar fi probleme cu acest consum, ba chiar este indicat daca masina nu circula un timp mai indelungat sa fie conectat un consumator mic pentru a impiedica sulfatarea bateriei (vezi dispozitivele care se vand in targ cu trei leduri + circuit basculant) si plus de asta cel putin trei dintre din cele sase leduri (nu stiu exact cate) nu se vor alimenta decat atunci cand contactul este in pozitia 1 (si anume cand sunt conectati consumatorii) asa ca este un consum foarte mic. Consumul unei alarme (si nu una compilicata) este mult mai mare dacat cele sase leduri care le pui pe tabloul de sigurante (etajul de receptie rf, monitorizare + led-ul de stare, eu am lasat masina nepornita cu alarma cuplata aproape o luna si nu am avut probleme, evident conteaza mult si starea bateriei.

Cu respect Ratonu' In primul rand mi se pare mai usor de reperat siguranta daca toate led-urile stau aprinse si se sting cand se ard sigurantele aferente, gandeste-te seara cand este intuneric de exemplu, e mult mai usor sa vezi a cata siguranta este arsa (restul ledurilor raman aprinse), si in afara de asta dupa ce se arde siguranta circuitul ramane tot inchis (prin led si rezisteneta), iti pot aparea fenomene ciudate la consumatorii mici: bec-uri la bord, diferite circuite electronice. Mah ce draq, era sa cad pe jos de ras, ce importanta are curentul absorbit de led....... 0,1mA. Importanata este tensiunea la care este alimentat (2V) led-ul nu curentul (curentul este fenomenul care apare in urma conectarii unui consumator intr-un circuit electric deschis) cu alte cuvinte stati linistiti si intrebati orice electronist sau electrician, poti sa conectezi ledul si la sursa care poate debita 10A led-ul si orice consumator isi va lua exact atat cat are nevoie 0,1mA (de aceea se numeste curent absorbit).E si cum ai pune dioda cand schimbi acasa becul de 100 de w cu bec de 40w.

P.S. Puneti acasa la intrerupatoare sau prize un led in serie cu o rezistenta de 100k fara nici un fel de dioda (eu am acasa acest montaj in functiune de aproape 5 ani).Mentionez ca in instalatia electrica de apartament curentul poate ajunge si la 25A la o tensiune de 220V.

A nu se confunda curentul electric cu tensiunea electrica. Bună,
Domnule raton. În caz că nu știi cunosc f bine diferența dintre curent și tensiune. (Apropo curentul nu poate apărea într-un circuit deschis)
În al doilea rând dacă citeai ai fi descoperit că led-ul este un dispozitiv semiconductor și nu un simplu bec (nicidecum din acela economic cu descărcare în gaze). În acest caz curentul nu depinde numai de impedanța externă pe care o vede circuitul ci și de anumite elemente exterioare circuitului. Mai precis, un led conectat la 2 V poate absorbi chiar și un curent de 200mA ceea ce îl face să se încălzească! De aceea trebuie obligatoriu de înseriat cu o rezistență! În funcție de intensitatea luminosă dorită se stabilește și curentul pe care îl dorim. Dacă te uiți într-un catalog de led-uri vei vedea că nu este dată nicăieri ca dată de catalog tensiunea de alimentare ci doar curentul absorbit. Deci acesta trebuie stabilit de către proiectant. Din practică s-a demonstart că peste 2V se arde led-ul datorită curentului mare și deci a supraîncălzirii lui. Dacă nu mă crezi alimentează un led la 5 V și vei vedea cum se încălzește și abia apoi se arde. Ori dacă s-ar fi ars datorită supratensiunii făcea poc instantaneu (încearcă să-l pui la 220V). Așa că tot postul tău anterior este o jalnică văicăreală!
danf a scris:
Nu se recomandă ledul în paralel din motivele enunțate într-un post mai sus!


Montarea în paralel a unui led (chiar si înseriat cu o rezistenta) va produce un curent prin consumatorii mici (de exemplu becuri de bord) suficient cât sa te pacaleasca



Dane nu inteleg ce vrei sa spui cu asta si inclin sa nu ti dau dreptate
un led pus in paralel pe o siguranta nu are cum sa se aprinda de nici un fel atata timp cat siguranta e buna
Practic terminalele LED ului sant in scurt
La arderea sigurantei LED ul intra in circuit si la terminalele lui apare o tensiune.

Practic LED ul se inseriaza cu consumatorii din circuitul respectiv Bună,
Pb apare nu la funcționarea led-ului care va funcționa într-adevăr ci la faptul că acel curent mic de 10-20mA poate alimenta un consumator gen ceas alarmă, care nici nu vor fi oprite dar nici pornite și vor da informații false! Evident că nu se poate alimenta demarorul printr-un led! Dar un bec de bord va lumina!
Cu stimă, Te rog sa me ierti da tot nu inteleg

acel curent mic nu are cum sa apara atata timp cat siguranta nu s a ars

Ca sa apara ce spui tu conditiile sant urmatoarele:
# siguranta arsa
#Consumatorul din circuitul cu siguranta arsa sa fie pornit
[ceasul spre exemplu]
# Consumul de curent al consumatorului sa fie suficient de mic

Cele 3 conditii trebuie sa fie indeplinite simultan danf și sylwer, amândoi aveți dreptate în câte ceva. Problema este că dacă pui în paralel cu siguranța un led înseriat cu 1k2, nici un bec nu va putea funcționa, nici cel mai chior. becul de 1W are nevoie de 1/12A, adică 83,(3)mA, net peste consumul unui LED, deci practit nu va conta. s-au incins electronistii oltcitisti!!!! Pt Ratonu'

Inainte de a face afirmatii gen "LED-ul e o dioda cu descarcare in gaz" si ca "LED-ul isi ia cat curent ii trebuie" mai bine citeste putin o carte despre semiconductori pt ca te faci de ras.
LED-ul nu este bec cu incandescenta, este o dioda care odata depasita tensiunea de deschidere este aproape ca un scurtcircuit. E adevarat isi ia cat curent vrea el deoarece nu are rezistenta 0 dar curentul respectiv va fi mult prea mare si jonctiunea se va distruge.
Pt a functiona corect si indelungat trebuie ca intensitatea curentului sa fie stabilita la o anumita valoare care se regaseste in catalog, aceasta facandu-se cu ajutorul unei rezistente.
E adevarat, pt aplicatii speciale exista LED-uri cu rezistenta incorporata, cu circuit de comanda cu intermitenta, dar nu cred ca le gasestii in magazinul pt hoby. Daca tot vreti sa va schimbati cutia de sigurante va recomand cu caldura cutia de sigurante de la Dacia Solenza aia care are sigurante lamelere .Intradevar e putin de munca dar se merita .Indiferent ca luati cu 5 sau 10 sigurante pretul este acelasi.Eu tot din asta mi-am pus si nu mai am nici o problema. cat costa?

si...ce modificari trebuie aduse masinii? Pai atunci cind le-am luat eu am dat cam 150000 lei , orricum nu imi mai amintesc bine pretul.Nu tre sa faci nici o modificare.Iti trebuie cam 12 papuci mma pe care ai gasesti tot in magazinele de piese auto dupa ceare tai fiecare fir in parte le pui papuci .Singura problema ramine sa prinzi cutia de sigurante de caroserie.Si ai grija la sigurante sa le iei de acelasi amperaj ca cele din cutia masinii.Succes. Salut!
Apropo de sigurate,stiati ca anumite circuite ca aprindere,claxon,faruri nu sint protejate cu sigurante?La fel si la Dacie.Sa va spun cum a patit cumnatu cu Dacia;s-a dus la munte pe un drum forestier cind la un moment dat motor stop si imediat dupa aceea un nor de fum a iesit din bord.A reusit sa sara din masina si sa decupleze acumlatorul.Ce s-a intimplat?A sarit papucul de pe bobina de inductie si s-a atins de carcasa acestuia sudindu-se acolo si topind firul pe toata lungimea lui.Si la Oltcit vin 3 fire albastre de la acumlator care alimenteaza circuitele amintite mai sus si nu"trec" prin sigurante.Eu zic ca ar trebui puse si acolo .Voi ce ziceti?(bibliografie:T.Canta-Autoturismele Oltcit -pag.184-185) Da sa stii ca eu cred ca e o idee buna.Cred ca in curind o voi aplica. Buna,
La majoritatea masinilor, aprinderea nu este prin siguranta! Daca a sarit firul de la bobina, motorul cu siguranta s-a oprit! Trebuia sa ia contactul!
Farurile am mai spus si in alte topicuri ca este recomandat sa se treaca prin sigurante si relee.
Cu stima, Hehehe am avut o experienta nedorit de nimeni.Intrucit fostul ei proprietar al primului meu Oltcit a umblat pe la bobina si in loc sa o prinda de gaurile cele mai de jos a montat bobina la alea de mai sus si in consecintacricul a ajun s pe borna de (+) si eram sa iau foc.De atunci dupa ce am remediat defectiunea am trecut si firul care vine de la contact la bobina prin siguranta.Mentionez ca si la noua maisna care e tot Oltcit am schimbat cutia de sigurante si am procedat la fel.Urmeazza ca zzilele astea sa urmezz sugestia ta si sa trec si celelalte fire prin sigurante.Cred ca e mai bine asa decit sa ma uit la ea in timp ce arde.Nu e prea placut asa ceva si nu doresc la nimeni sa ai ia foc masina. Documenteaza tot ce faci si pune fotografii !
Va fi o experienta valoroasa nu numai una personala...

Cu bine si spor ! Din pacate nu am un aparat foto digita si nici nu am pe nimeni cunoscut care ar avea asa ceva,deeci cu parere de rau dar nu am cum sa pun poze.


Nici o problema, cred ca o povestire cu lux de amanunte suplineste foto !
Sa ne povestesti tot ! Bine.Nici o problema.Asa am sa fac.Dar tot ce am facut pina acuma pe la masina inclusiv la instalatia elecrica am scris pe aici sau pe acolo pe unde cineva a avut nevoie de un sfat in vre-o problema de care eu m-am lovit si pe care am si rezolvat-o si am scris si modul in care am rezolvat-o eu. OK,
Si eu am avut probleme cu minunatia de cutie de sigurante asa ca mi-am pus una nou nouta cu capac transparent precum a prezentat pui de drac. Am sa revin cu foto cand voi termina si cu un scurt ciudat care trebuie sa-l depistez la dezaburitor.
Cand actionez butonul se arde siguranta fara drept de apel,chiar si sigurante de 20 A,deci e un scurt fara indoiala. Trebuie sa o iau pas cu pas sa vedem cum o rezolv pentru ca vreau sa anunt cu multa satisfactie ca am terminat cu electrica... Vezi ca nu cumva acel scurt care te deranjeaza sa nu fie cumva la trecerea conductoarelor din caroserie in haion.Daca nu ma insel trebuie sa fie in partea stinga a masinii cind esti in spate si privesti spre fata. Da,da stiu bine despre ceea ce spui... am mai avut probleme si cu becurile de la numere si tot de acolo era. Cred ca voi trage fire noi pana-n hayon ca sa elimin banuiala.
Problema este ca nu se mai gasesc treceri dintr-acelea de cauciuc dintre caroserie si hayon. Am sa caut. Plus de asta habar nu am de unde pot cumpara in Bucuresti cablu multifilar asa cum sunt cele care intra in hayon. Ai vazut ce exista unul mai grosut.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community