Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

cutie 5 tr franta pe mot 1100 rom

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
voi schimba motorul la un 11 RL tot cu un motor de 1100 romanesc si ma batea gindul sa ii pun si o cutie de 5 tr franta. intrebarea mea este, daca se merita? deoarece se stie ca o cutie 5 tr franta are rapoartele mai lungi decit una de 5 tr rom, iar mot de 1100 nu prea are putere si nici cuplu, si pe deasupra in majoritatea timpului merg cu masina prin bucuresti unde mai mult stau decit inaintez. asa dar, va rog, spuneti-mi parerile voastre vis a vis de ideea mea. multumesc. din cate am vazut undeva e raportul mai lung, daca nu ma insel, insa de pe forum stiu din contra, raportul e mai scurt, deci sunt mai scurte.

oricum, mai lungi rapoartele ca la 4 ro nu au cum sa fie
Octavian a scris:
deoarece se stie ca o cutie 5 tr franta are rapoartele mai lungi decit una de 5 tr rom, iar mot de 1100 nu prea are putere si nici cuplu


gresit! cutia 5 fr este mai scurta decat cea romaneasca, nu cu mult, dar este mai scurta. de mers merge. eu am 5ro pe motor de 1.1 si merge fara probleme (sa nu te astepti sa fuga de sub tine in treapta a 5-a). cat despre faptul ca te deplasezi prin bucuresti, cred ca mai degraba ar merge una 4fr. cea cu 5 este buna pentru cei care se deplaseaza mai mult in afara orasului.
numai bine! da cred ca m-am exprimat eu gresit, am vrut sa spun ca diferenta dintre rapoartele treptelor la o cutie de 5 tr franta este mai mare decit la o cutie de 5 tr rom (ce trebuie turata mai mult ca sa ajungi intr-a 5 a la aceeiasi viteza fata de una frantuzeasca). Merge,eu am avut motor de 1.1 si cutie 5ro si chiar era ok,si in oras si afara
iulicuta2000 a scris:Merge,eu am avut motor de 1.1 si cutie 5ro si chiar era ok,si in oras si afara


Eu am motor de 1.1 si cutie 5 ro si e foarte ok...acu sa nu te astepti sa accelerezi in a 5-a ca un ferrari... crezi ca la un motor de 1.3 acceleratia e asa buna?
iulicuta2000 a scris:crezi ca la un motor de 1.3 acceleratia e asa buna?


O fii...la mine sigur nu e nici ca la un 1.1 in mintile lui
Octavian a scris:da cred ca m-am exprimat eu gresit, am vrut sa spun ca diferenta dintre rapoartele treptelor la o cutie de 5 tr franta este mai mare decit la o cutie de 5 tr rom (ce trebuie turata mai mult ca sa ajungi intr-a 5 a la aceeiasi viteza fata de una frantuzeasca).


Din contra cand zici ca o cutie e scurta inseamna ca pentru ca sa ajungi la o anumita viteza turezi mai mult motorul decat la o cutie lunga.
Cutiile de viteza fr sunt mai scurte decat cele ro atat in 4 cat si in 5 trepte. spre ex. am un trs rom la care daca ii schimb a 5 a la 40 la ora se comporta f. frumos, nu tremura, nu da in git, are cuplu si putere. chiar pentru consum eu merg in oras cu a 5 a cu 40 la ora. cam la asa ceva ma asteptam sa se intimple si cu motorul de 1100 cu o cutie 5 fr. o sa ma intrebati de ce nu pun o cutie in 5 rom. raspunsul este ca nu am decit cea de pe trs-ul rom. in prezent dispun doar de 3 cuti in 5 fr. apropo cum se face diferenta intre cutiile in 4 rom fata de cele in 4 fr. am una pe le boxa si nu stiu ce este. Am montat recent pe un Club franta o cutie frantuzeasca in 5 trepte de pe un Axel care s-a dezmembrat. Rapoartele sunt perfecte, merge PERFECT! Masina vine duminica la intalnire, poti discuta cu propietarul. rapoarte scurte inseamna ca imediat se accelereaza, insa nu creste viteza asa mult. rapoartele lungi, accelerezi de te saturi, dar si creste viteza.

eu de ex, merg cu a mea in 4, de la 40 pana la 140, deci e lunga exact edy99; asa ziceam si eu. eee, o cutie de aia in patru mi s-ar potrivi si mie, dar cu motorul de 1100 rom, care din cite stiu e mai lenes decit cel 1100 fr (datorita unghiurilor la care sint dispuse camele la alea rom fata de fr) mi se pare ca fac o caruta din club-ul rom. oricum ii voi schimba si aprinderea cu platina si ii voi pune una electronica, dar tot nu cred ca voi putea sa merg cu a 5 a subturata prin oras, asa cum fac cu trs-ul rom! axele 1.1 sunt identice la ambele motoare 1100(atat RO, cat si frantza). Nu exista diferente intre ele....


si tot ca o remarca......in a 5a la 1200rpm sa zicem, iti consuma MAI MULT, decat in a 4a la 2500-3000rpm.(la aceeasi cutie de viteze)
De ce? pentru ca e vorba de cuplul maxim, de puterea maxima, de niste diagrame..... si, lasand consumul la o parte, nu prea e bine sa mergi intr-a 5-a la 1200 rpm in general cel putin nu la motorul de oltcit eu nu am avut de a face cu motoarele de 1100, nici rom nici fr, dar stiu de la cele de 1300 ca axele difera intre cele rom si tr, in practica eu cred ca si motoarele de 1300 fr sint mai puternice decit cele rom, mie cel putin asa mi-sa parut le ale mele. cit despre consum, nu vreau sa contrazic teoria, dar practica mi-a aratat ca daca merg cu a 5 a la 1200 de ture fac o economie semnificativa in oras, ajungind si la 2-3 l la 100 km. sint dispus sa fac oricind o demonstratie. tot in teorie, se spune ca ar exista detente f puternice la turatii asa mici si intr-o treapta asa mare, drept pentru care fortele ce ar actiona asupra ambielajului ar fi prea mari, ceea ce ar duce la o uzura prematura a cestuia, dar ma repet, in teorie, practica mie mi-a demonstrat altceva. asta ar fi si unul din motivele pentru care constructorul nu a montat cutie de 5 pe 1100, de asta fiindu-mi si mie teama. cauta diagramele de cuplu/putere pentru oltcit....


axele de 1.1 sunt identice pe motoarele Ro/FR
axele de 1.3 sunt identice pe toate motoarele de oltcit 1.3 (nu au fost motoare 1.3 frantza din fabrica pe oltcit)
diferentele sunt doar pur calitative....

singura chestie care se poate face....e sa utilizezi axe cu came de citroen gsa(de motor 1200cc au alte grade de deschidere/inchidere a supapelor, in rest parca sunt identice cu alea de 1.1/1.3 de pe motoarele de oltcit) nu valib, in nici un caz nu sint identice axele de 1100 si 1300, cit despre motoarele de axel, dac vrei vi la mine si desfacem unu si ai sa vezi ca difera multe chichite, de la garnitura de cupru din jurul pompei de ulei pina la un semering microscopic ce se afla in interiorul axului ce intra in mijlocul discului de ambreaj. si multe alte mici diferente de finisaj si calitate a materialelor. dar ma repet axele de 1300 fr fata de cele rom difera la unghiurile camelor, cel putin asa tin eu minte. vezi ca mai sus nu ziceam ca axele 1.1 = axele 1.3

tii minte gresit....nu difera unghiul camelor....

iar la partea cu "semering microscopic ce se afla in interiorul axului ce intra in mijlocul discului de ambreaj." esti la o alta masina...sau in alt film.... o fi vorba de simeringul ala din ambielaj,dar ala e prezent la toate motoarele de oltcit,franta sau nu,cu precizarea sa fie virgine...altfel e posibil sa fi cazut de acolo chiar si la o simpla schimbare de ambreiaj si sa nu-l puna nimeni la loc... de ala vorbesc ilicuta, dar eu nu l-am gasit decit la axel-urile de 1300. chiar si atunci cind am demontat un oltcit virgin, nu l-am intilnit. eu l-am gasit pe un motor de 1.1 romanesc virgin,dar era carbonizat si l-am scos bucatele
b28kft a scris:Am montat recent pe un Club franta o cutie frantuzeasca in 5 trepte de pe un Axel care s-a dezmembrat. Rapoartele sunt perfecte, merge PERFECT! Masina vine duminica la intalnire, poti discuta cu propietarul.


cred ca pina la urma, asta m-ar lamuri mai mult.
Octavian a scris:eu nu am avut de a face cu motoarele de 1100, nici rom nici fr, dar stiu de la cele de 1300 ca axele difera intre cele rom si tr, in practica eu cred ca si motoarele de 1300 fr sint mai puternice decit cele rom, mie cel putin asa mi-sa parut le ale mele.
Oltcit-ul e o masina mica cu un motor mic de 64 de cai. Nu poti sa iti dai seama de diferente de putere decat daca faci un test dyno. Si nici atunci nu e relevant, performantele dinamice ale motorului sunt influentate de reglaje la carburator, aprindere, calitatea benzinei, cat de inarcata e masina, tipul s icalitatea pneurilor, chiar si temperatura de afara influenteaza mersul motorului... Din alea am eu 2 bucati,mici si negre, venisera la pachet odata cu cuzinetii, evident ca nu le-am montat ca habar n-aveam unde sa le montez.."simering vibrochen" io am cutie 5 fr pe motor de 1100, pot spune ca in oras o 4fr nu se compara, depasiri, cuplu la turatie mai mica etc, dar pentru exterior e foarte buna, de ex. in a 5-a cu putin sub 3000 rpm am 95 km/h, chestie care nu se intampla la cutia 4fr. o sa-ti fie mai greu la inceput, mai ales la plecarea de pe loc, trebuie sa turezi mai mult, dar te vei obisnui.
daca te gandesti la consum, cutia 4 fr cu siguranta scoate un consum mai mic in oras, dat fiind ca schimbi la turatii mai joase, plus ca e mai sportiva, insa pentru drumuri lungi la o viteza economica cu 10-15 km/h peste 4fr la acelasi consum, recomand 5fr. Pana in treapta a 4-a nu este nici o diferenta intre cutia 4 fr si 5 fr.

Treapta a 4-a e mai scurta la 5 fr si mai lunga la 4 fr restul este fix la fel. multumesc tuturor. si eu eram inclinat se cred ca nu fac nici o smecherie in oras cu o cutie in 5 tr, mai ales franta. pai primele 4 rapoarte sunt la fel,deci faci jmecherie
bisso la putin sub 3000 de ture viteza reala e pe la 80 si putin de km...pana la 95 ,mai ai de dat bice la cai rapoartele de transmisie la cutiile de oltcit, sint urmatoarele:

vit 4 club: 1,031 la 24,26 km/h

vit 4 trs: 1,333 la 22,79 km/h



vit 5 trs: 0,917 la 28,34 km/k primele valori reprezentand ce?
bre,vorba lunga saracia omului,cutia 5(ro sau franta) daca este in mintile ei e binevenita pe motorul de 1.1,ca putere diferenta intre 1.1 si 1,3 nu e asa mare,iar diferenta intre cutii pe anumite rapoarte iar nu e asa mare,1km/h in plus sau minus sincer nu inseamna mare lucru decat pe hartie... sint rapoartele de transmisie, rapoarte le de demultiplicare, iar a 5 a are raport sub unitat. am terminat de lucrat la rabla si a iesit relativ satisfacatoare. in cele din urma nu am schimbat cutia si ma felicit sincer pt acest lucru. motorul nu are nici pe departe puterea si cuplul unuia de 1.3, asa ca o cutie in 5 ar fi fost total nepotrivita pt un motor de 1.1. precizez ca am schimbat aprinderea si am pus una electronica impreuna cu fise din conductor de cupru aproape fara rezistenta proprie si buji in 3 electrozi.
Octavian a scris:... o cutie in 5 ar fi fost total nepotrivita pt un motor de 1.1.
Te cam inseli in privinta asta. Acum depinde si la ce doresti sa folosesti masina. Intr-adevar, daca folosesti masina mai mult in oras nu merita deloc investitia pentru o cutie in 5 tr. Eu am avut aproape un an de zile o cutie in 5 tr si am folosit tr a 5-a de vreo 2 ori. De aceea am acum cu 4 trepte (si pentru ca aia de 5 tr avea sirenaj dar asta e alt aspect ) Teoretic, cu cît mai multe trepte -> cu atît mai bine pentru motor...
Octavian a scris:voi schimba motorul la un 11 RL tot cu un motor de 1100 romanesc si ma batea gindul sa ii pun si o cutie de 5 tr franta...in majoritatea timpului merg cu masina prin bucuresti unde mai mult stau decit inaintez.

Deci? intrebare: e posibil ca la 80 km/h spre exemplu, un motor de 1.1 cu c.v 5ro mers in treapta a 5a sa consume mai mult decat cu o c.v 4fr?

mie mi se pare ca ar consuma mai mult cu c.v in 5 trepte si cineva mi-a spus ca e din cauza ca motorul trage mai greu, cutia cu 5 terpte fiind mai lunga
asa o fi? Pai la viteza aia din cate stiu eu ai aprox 2800 rpm. la 3000 ai 90. la 2800 rpm motoru nu e deloc subturat si la o viteza constanta n-ar trebui sa consume mult. pe cand cu, cutia in 4 turatia e mai mare...la fel si consumu' si eu m-am gandit la acelasi lucru, fiind o treapta in plus ar trebui sa consume mai putin daca ne gandim logic. dar m-a pus pe ganduri chestia care mi-a zis-o nenea: cutia fiind facuta pt motorul de 1.3 care are mai mulfa forta, n-o sa scada consumul la motorul de 1.1, ci o sa creasca pt ca motorul trage mai greu, chiar si la viteza constanta zicea ca acceleratia e calcata mai mult...eu nu stiu ce sa mai cred
ii rog pe cei care au mai facut astfel de combinari intre motor si cutie diferite, sa-mi spuna care e treaba cu consumul Cam aiurea ce a zis nenea, insa partial adevarat.

Incearca sa accelerezi in tr4 la 1200 rpm. O sa vezi ca trebuie sa calci acceleratia blana ca sa traga cat de cat, dar ghici ce? O sa iti arunce benzina nearsa afara.
Apoi incearca sa accelerezi la 3000rpm tot in treapta a 4-a. O sa vezi ca daca o ciupi putin accelereaza. Asta inseamna ca arde mai usor benzina si nu mai arunca aiurea afara.
Daca tu vrei sa mergi cu tr5 in oras, normal ca o sa consume mult.
Daca folosesti de la 80km/h incolo, e alta treaba, atunci are destula putere motorul ca sa mentina viteza, fara a fi nevoie sa accelerezi. (asta in conditiile unui drum perfect orizontal, fara panta) deci asta inseamna ca la drum intins o sa consume mai putin decat cu 4fr, exact cum credeam si eu.
va multumesc pentru raspunsuri !

mai am o alta intrebare, dar off-topic, ca sa nu mai scriu in alta parte : la farurile romanesti, becul e tot h4? am vazut ca soclul este simplu, fara 'cracii' care sunt la farurile franta. vreau sa schimb becurile, si nu stiu ce sa cer. unde am cerut h4, mi-au dat becuri din alea cu 3 craci.
cum e pana la urma? Toate oltciturile au h4, indiferent ca sunt franta/romania farurile. sunt 2 tipuri de h4:
- cu 3 craci
- cu soclu rotund
(gasesti becuri pt amandoua variantele....)


(exista adaptor de plastic h4...de la soclu rotund, la 3 craci)
(majoritatea farurilor de oltcit au gaura pt soclu rotund)
(gasesti adaptor la orice magazin de piese de dacie, pt ca si acolo e aceeasi treaba ca la oltcit) Am citit topicul asta si la anumite chestii am ramas interzis . De exemplu :
cum sa umbli prin oras cu 40 pe ora , in a 5-a ,la 1200rpm ca sa ai un consum de 3 litri la suta ?
Eu am cutie 5 rom. pe motor de1100 si MERGE PARFUM . Am avut inainte 4 fr. si la 80 era destul de turata ,vreo 3400 si se simtea ca o cere pe a 5-a .
Numai in oras cutia 4 tr. este f. buna dar in afara la vitezele la care se circula cutia 4fr. este total NEPOTRIVITA .
Concluzie : MOTOR 1100 cu cutie 5tr merge EXCELENT . Asa cum spunea
cineva mai sus se face prea mult caz de diferentele minore dintre cele doua motoare . Diferenta de 5 CP poate fi anulata de o bujie defecta sau de un avans prost reglat . Pana la urma ce sa pun pe masina: 5 tr Axel sau 5tr RO.
Plumber a scris: 5 tr Axel sau 5tr RO.
Axel.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community