Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Scurt cicuit , dar unde?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
iam pus un contact nou oltcitului meu a mers 200 m si a facut scurt.am rezolvat eu in prima instanta si apoi iar a facut scurt si mai rau.
Acum cand leg firele cum trebuie,invart de cheie si nimic.Pozitii merg faza scurt merge,faza lunga merge si clanxon merge.
NU merg semnalizari avari stergatoare si alte chesti care nu mai stau sa le enumar.
Pur si simplu invart cheia si pauza:| verifica firele de la contact si sigurantele am incercat de multe ori am cumparat sigurante noi ,din cate am obs eu a facut scurt pe langa satelitul stang acolo e releul? daca nu ma insel in aprtea stanga ai 3 sau 4 relee.desfa si verifica..cel mai bine chiar si satelitii pot fi in cauza
eventual vezi ca in urma primului scurt sa nu se fi topit un fir peste alt fir, scoate bordul si uite-te putin pe la fire sa nu fie carbonizate, sau releele colorate ciudat/deformate, daca nu, satelitii is problema.

In total sunt 4 relee(semnalizare in dreapta volanului, 1 temporizator pentru stergator si 2 metalice tot in dreapta pentru luneta si de-alea). sunt maxim 2,minim 1
ciudat este ca lui nu-i mai functioneaza motorul...motorul e cumva pe direct,functioneaza si fara instrumente de bord si fara alte acareturi...o sa arunc un ochi zilele astea daca nu rezolva awm satelitul din dreapta merge perfect,cel din stanga nu merge.stergatoare semnalizari si sprit parbriz.clanxonul merge.
vad eu ce ii mai fac maine ca azi ma apucat noaptea.sper sa o rezolv maine ca dupa ce a stat pe bara din cauza la carburator atata timp,acuma apare alta problema.pacatos mai e,dar nu ma las batut pai satelitul dreapta nu e prin contact, si nici claxonul, doar stergatorul, spalatorul parbrizului, butoanele de deasupra ceasului , turometrul, litrometrul si martorii din bord.Poate contactul e bubonic . nu e nici ala ca l-am pus si pe ala nou si pe ala vechi si nimic unul din cele 3 cabluri ce pleaca de la borna + de la baterie si duc in mufa aia de se oxideaza tot timpul?
am vrut sa pornesc motorul cu mufa aia scoasa si n-am rezolvat nimic, electrovalva si aprinderea nu primeste curent asa... la mn e alta faza,ca nu pot sa dau nici la automat,mi-e mi-a cazut tot ce tine de pornire si de alte parti electrice.mi-a taiat curentu la tot ai verificat alea 3 fire de la borna plus?
bornele le ai stranse? Verifica borna de minus. Masoara tensiunea intre bornele bateriei, apoi tensiunea in tre borna + a bateriei si surubul pe care vine fixata masa pe cutia de viteze. S-ar putea sa ai surprize, mai ales daca e borna originala. Mie mi-a coclit in interior si s-a intrerupt pur si simplu legatura intre cutia de viteze si borna minus. da sar putea,incerc,dar atata timp cat alti consumatori merg eu zic ca bornele sunt in regula,masele sa le verific:) Una e consumul demarorului si altul e consumul unui amarat de bec in bord. Gandeste-te ca un contact imperfect la masa e ca o siguranta. S-ar putea sa se intrerupa la un consum prea mare. La mine nu s-a vazut decat dupa ce am taiat borna jos de pe cablu, era numai cocleala in ea, iar cablul era undeva pierdut in cocleala aia. Intre borna plus si masa de pe motor aveam vreo 9V. Intre borne, 12,7V. da,din pacate nu am aparat de masura.tre sa ma duc la un electrician.Alti bani alta distractie bai eu mai pe seara ajung in oras,ne auzim la un telefon sa arunci un ochi
zi-mi pe privat cam pe unde stai hehe.is'a'live.da am pus idee de la idee si am rezolvato:).multumesc tuturor celor care si-au dat cu parerea! pai zi-ne de unde a fost ca suntem curiosi deci le-am luat la rand pe toate
1 sigurante
2 cablajurile sa vad daca sunt topite
3 relee
4 cele 3 fire albastre de la borna plus si am vazut ca e o improvizatie de la fostul propetar ,si am vazut ca erau deja afumate deci sa mai produs asa ceva.bn ca nu a luat foc.am schimbat mufa frumos si a mers:)

daca vezi ce improvizati fac uni mecanici iti vine sa ii omori.ia foc masina si nu sti de ce.Doamne fereste! bine ca nu sa intamplat ceva mai grav:) Reinviu topicul...la Oltcitul rosu, dupa cateva luni de stat in parcare (vreo 10 luni), semnalizarile si stopurile pe frana nu mai functioneaza, plus prima siguranta de sus in jos s-a ars...am verificat releul, l-am schimbat, mufele din spate de la triple le-am curata(c-am gandit ca era de la oxizi), bricheta nu are scurt, ceasul de sus l-am dat jos, caseofonul iarasi dat jos, si tot arde siguranta... Oltcitul e fr, instalatia electrica e putin mai speciala (nu are pozitie pt stopurile de ceata si triplele au numai 3 becuri frana e sus si pozitiile sunt jos,, nu are becuri pe marche-arriere). Chestia ciudata e ca inainte sa dau jos alternatorul sa il repar toate functionau perfect, dupa ce am pus alternatorul si am pornit masina sa dau o tura nu mai functionau inculpatele, respectiv semnalizarile si becurile pe frana...poate cineva sa imi dea o idee unde sa mai verific? trebuie sa fac ITP-ul si nu cred ca mi-l dau fara semnalizari(daca stopurile nu le observa sa zicem) Ai verificat cat iti incarca alternatoru? poate iti baga peste limita si de aceea se arde siguranta mereu Incearca sa deconectezi alimentarea alternatorul si vezi daca iti mai arde siguranta.Ca si am avut o problema asta si era de la alternator ca aveam scurt in el(un cablu topit care facea masa)si imi ardea primele doua sigurante. Ai rezolvat?Ai descoperit cauza? S-a rezolvat
Am deconectat alternatorul, tot facea scurt, asa ca ramanand fara optiuni a trebuit sa dau jos ceasurile de bord(placut surprins are sigiliile de fabrica la vitezometru, dec are 36000 km reali), am luat prin tatonari butonul de avarie, satelitul stanga(cel cu semnalizarile), schimbat releul(oricum era cel din fabrica metalic, cilidric; facea pe nebunul si inainte)...si nu era de la ele...
Pana la urma era de la unul din firele ce duc la ceasul de pe plafon si lampa de iulminat habitaclul...mai exact cel ce duce la ceas, era si izolatia putin deformata de la cablul incins(nu arsa, cablul nu era dezizolat) si am deconectat firul de sub bord, acum e ok... banuiesc ca e de cand am montat parasolarele si pavilionul am strapuns cablul cu unul din suruburi
In orice caz, multumesc de raspunsuri; altfel nu desfaceam cablajul ce duce de la alternator la mufa de la electromotor sa-l refac, era putin cam destrabalat si neingrijit, l-as fi lasat asa dar daca tot am umblat la el, l-am reconditionat
mariankzd a scris:era cel din fabrica metalic, cilidric

Inseamna ca e frantuzesc,CARTIER.FOARTE RAR!
Oricum,ma bucur ca ai rezolvat.Felicitari!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community