Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

simptome placa de presiune uzata?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
care sunt simptomele unei placi de presiune uzata? cum ar trebui sa faca atunci cand nu e cum trebuie? stii cum face atunci cand e cum trebuie? Iti cupleaza uniform ambreiajul, fara tremurat, poti sa apesi pedala de ambreiaj USOR.

cand e obosita...e fix opusul. pai stai putin, e vorba doar la apasat? eu am ceva probleme cand ridic piciorul de pe ambreiaj, daca nu turez la 2500 ture tremura de o gasesc dracii, zici ca se desprinde motorul de cutie, asta la plecarile de pe loc de la semafor. Se zguduie toata masina. Sa fie de la acel asa zis soare? ala cu dinti in forma de cerc de apasa pe rulment? Bucsa din capul arborelui uzata, ulei pe ferodourile discului sau arcurile discului slabe. Schimba ambreiajul. Arcurile de la disc le am si eu slabe...le invarteam cu mana. cu ce influenteaza alea? Schimba tot kit-ul si o sa scapi de probleme. scuze ca intreb o prostie, nu-s mecanic dar vreau sa stiu ce piese trebuie s-mi procur pana cand o sa se incalzeasca vremea... kitul de ambreiaj din ce e compus? acea placa cu dinti care apasa pe rulmentul de presiune, si discul de ambreiaj?
elektronica a scris:scuze ca intreb o prostie, nu-s mecanic dar vreau sa stiu ce piese trebuie s-mi procur pana cand o sa se incalzeasca vremea... kitul de ambreiaj din ce e compus? acea placa cu dinti care apasa pe rulmentul de presiune, si discul de ambreiaj?


Placa de presiune, disc de ambreaj si rulment de presiune
elektronica a scris:scuze ca intreb o prostie, ..... acea placa cu dinti care apasa pe rulmentul de presiune......

Ne-am obișnuit deja.
Nu "placa cu dinți"(adică placa de presiune) apasă pe rulment ci rulmentul apasă pe placa de presiune, care la rândul ei apasă discul de ambreiaj pe volantă.
Plumber a scris: rulmentul apasă pe placa de presiune, care la rândul ei apasă discul de ambreiaj pe volantă.


plumbere , cand apesi ambreiajul se intampla exact opusul
in pozitia neapasata e fenomenul descris de tine . nu baga omul in ceata mai tare decat este După cum arată furca cu rulmentul eu așa credeam că face.
Și când apeși ambreiajul ce se întâmplă?

Mai târziu.
"Caută și vei găsi"

Adecă am căutat în "Biblia oltcitistului" și am găsit cum funcționează ambreiajul. Oricum comentariul meu se bazează pe o confuzie. Placa de presiune e una iar diafragma e alta. Eu îi spuneam placă la diafragmă. În orice caz nu diafragma apasă pe rulment ci invers. Și da, am înțeles acum că în momentul debraierii se depărtează discul de volantă. Da să mor io dacă înțeleg totuși care e jmecheria. Adică și dacă se îndepărtează discul de volantă ce? Nu e prinsă placa de volantă cu șuruburi? Adică nu se învârte la fel cu volanta care și asta e prinsă de motor cu șuruburi?
Acum eu pun întrebări tâmpite.
elektronica a scris:care sunt simptomele unei placi de presiune uzata?
Tot nu te-ai invatat sa cauti ??? Ce usor este sa intrebi si altii sa munceasca pt tine: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=146323#146323 Plumber, sistemul nu e complicat.
Arborele cotit se roteste, de el e fixata volanta, de volanta e fixata rigid, desigur, placa de ambreiaj. Se rotesc astea impreuna.
Apoi miscarea se transmite de la placa de presiune prin presarea discului de ambreiaj de volanta, iar discul de ambreiaj prin caneluri transmite miscarea de rotatie arborelui primar din CV.
Debreiezi? Impingi rulmentul in soarele de la mecanismul de ambreiaj, placa de presiune nu mai apasa pe discul de ambreiaj, si discul nu mai transmite mai departe miscarea la arborele primar din CV (sta pe loc, nu se roteste). Atentie, arborele primar de la CV o intra el in volanta, dar se roteste liber in el, exista acolo o bucsa.

Altfel spus. Placa de presiune e solidara cu arborele cotit, discul e solidar cu arborele primar din Cutia de viteze.
Presezi discul de ambreiaj intre volanta si placa? OK, se invarte arborele primar din CV, si de acolo, daca e in viteza se invarte cel putin o roata. Multumesc!
Eu aveam impresia că priza intră pe caneluri în arborele cotit.
Laurentiu a scris: Tot nu te-ai invatat sa cauti ???

De ce sa cauti cand ti se poate da mura in gura?

@Plumber: http://auto.howstuffworks.com/clutch1.htm
Plumber a scris:Eu aveam impresia că priza intră pe caneluri în arborele cotit.
Priza intra in arbore numai cu partea "lisa" care se sprijina pe o bucsa de bronz. Salutare. Am si eu o problema la TRS-ul meu. Am vrut sa plec cu masina, insa la coltul strazii am apasat ambreiajul, a facut poc si a ramas pedala jos, fara sa cupleze. Initial am zis ca s-a rupt cablul de ambreiaj insa m-am uitat la pedale si e intreg. Sa se fi spart placa de presiune ? Nu am idee ce s-a intamplat, poate ma puteti ajuta careva cu un sfat.
Merci
MirceaB03VLC a scris:Salutare. Am vrut sa plec cu masina, insa la coltul strazii am apasat ambreiajul, a facut poc si a ramas pedala jos, fara sa cupleze. Sa se fi spart placa de presiune ?


Fii sigur!!!

Cati zeci de mii sau sute de mii de kilometri are motorul ala? Tie iti trebuie urmatoarele piese: placa de presiune (in primul rand), rulment de presiune si disc de ambreiaj.

Daca nu ai mai schimbat si reglat nici o data vreun ambreiaj, roaga pe cineva de pe forum din apropiere de tine.

Mi s-a parut interesanta faza cu cablul de ambreiaj. Acesta il poti verifica, dupa ce l-ai decuplat de pedala de ambreiaj, astfel: tragi de urechea metalica in sus, daca ti s-a rupt e posibil sa scoti in felul acesta o bucata de cablu.

PS: Mie nu mi s-a intamplat nici o data sa mi se rupa cablul, iar efectele acestuia sunt gandite de mine. Deci e posibil sa fi gresit. Cablu ambreiaj rupt de langa furca Cablul rupt sigur.
gyorgyoda a scris:
PS: Mie nu mi s-a intamplat nici o data sa mi se rupa cablul, iar efectele acestuia sunt gandite de mine. Deci e posibil sa fi gresit.



te rog eu...nu mai gandi atat de mult.
Nu stii raspunsul la problema? nu raspunzi.
Nu ai intalnit problema? nu dai cu presupusu...mai ales cand esti paralel cu mecanica.

Daca ai vazut o decolare de naveta spatiala...pe discovery channel, nu inseamna ca ti-ai insusit procesul de decolare, astfel incat sa poti purta o discutie elaborata despre ea. [quote="gyorgyoda"]
MirceaB03VLC a scris:
Cati zeci de mii sau sute de mii de kilometri are motorul ala?


mai ales sute de mii de kilometri... Da e adevarat ca se poate verifica usor daca e rupt cablul, insa atunci abia mesterisem la el, il facusem si poc ambreiajul si mi s-a luat. Asa ca i-am facut un vant inapoi in parcare si am plecat pe jos ) .

P.S. Merci de sfaturi baieti. Am dat astazi jos motorul si cutia pentru a schimba cate ceva inclusiv cutia si am observat ca placa de presiune deja are uzura destul de mare.nici 1000 km nu cred ca am de cand am schimbat-o.
De la ce poate fi in afara? uzura unde?intre placa si disc sau unde calca rulmentul de presiune? Scuze ca am uitat sa specific...unde calca rulmentul
bibi a scris:...placa de presiune deja are uzura destul de mare. ... unde calca rulmentul.
De la ce poate fi...?
Reglaj incorect pt "cursa moarta" pedala ambreaj. Cursa libera se lasa intre 20 si 25 mm pornind de la pozitia de repaus a pedalei.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community