Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Discutii Consum carburant [preluat de pe Vanazari]
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
cirstoiu nicolae a scris:Stimati colegi ,fiti hotarati si puneti mana acum pe Oltciturile scoase la vanzare pe forum , pentru ca din ianuarie 2011 vine iar programul Rabla si
e posibil ca astia sa mareasca valoarea tichetului de la 38 la 50 mil . si atunci
o sa luati un cotet cu 20 mil.

Nu cred.La criza care este,s-ar putea sa amane acest program sine die.
Nu i-am inteles:se vaita ca n-au bani sa achite pensiile,in schimb se gasesc bani pentru tinichele.De ce? Motivul este simplu : este un fel de bani bagati in buzunar dealerilor de masini noi .
cirstoiu nicolae a scris:POZE PE 4 tuning.ro


pai in cazul asta trimiteti-mi mie masina ... si banii cauta-tii la milioanele de oameni din romania ... e cam acelasi lucru .. un fel de cauta acul in carul cu fan ...

probabil ca oricare cand aude de 25 de mil pe un oltcit (suma care sincer mi se pare destul de mare.. dar poate masina o merita poate nu din pacate nu pot sa imi dau cu parerea pe ceva ce nu am vazut...) ar vrea sa vada poze detaliate si sa nu stea sa caute pe alte site-uri printre alte cateva zeci sau sute de oltcit-uri si sa ghiceasca care e al dumneavoastra
cirstoiu nicolae a scris:Cine cumpara intodeauna va spune ca e scump si cred ca in cazul tau e valabila si chestia aia cu strugurii sunt acri cand nu se poate ajunge la ei.
N-am stiut ca esti broker de Oltcituri ca iti ceream parerea .


deci prietene in momentul in care stai cu masina 5 luni fara sa o vinzi nu ar trebui sa te intrebi oare de ce???? stai linistit ca nu la toti e valabila chestia cu strugurii..... sincer poate trebuia sa specifici mai demult mici amanunte care sa ii faca pe oameni sa gaseasca mai usor poze cu masina ... pe cei interesati ma refer ... si astfel sa ii tentezi sa cumpere

nu sunt broker stai linistit poate ash vrea eu dar nu sunt ... dar oricare poate avea dreptul la o parere nu ???? si daca cumva am vrut sa te ajut un pic asta e se pare ca ai inteles pe dos ... dar sincer te inteleg ... fiind singurul proprietar iti e destul de greu sa te desparti de o asa masina

in alta ordine de idei da masina arata chiar ok.... si impreuna cu piese respective isi merita pretul .. cel putin ce se vede din poze Din pacate masina se vinde,nu piesele!Spun asta din experienta unui fost bisnitar de oltcit-uri.
Acum daca am stranse piese noi de peste 100 mil lei vechi ,nu inseamna ca voi lua pe masina 20 mil + cele 100 cat valoreaza piesele.
Oricum masina este frumoasa.Pe nevazute cred ca isi merita banii,chiar daca ca orice masina de varsta ei va mai avea lipsuri/mici defecte.Eu nu as vinde asa ceva.Pentru 50 lei impozit anual,as conserva-o intr-un garaj.Iar sambata duminica,in zilele insorite as iesi cu ea la plimabare pe bulevard ca pensionarii.
Cine va stii putina istorie auto autohtona ,isi va atinti privirile asupra unui oltcit frumos...
cirstoiu nicolae a scris:Cui o sa o vand voi face cu mare placere o proba de consum : dupa ce voi
incalzi putin motorul, o sa golesc complet caburatorul si scot conductele de la rezervor si cuplez recipientul cu 1 litru de benzina . Rezultatul va fi clar si de necontestat de nimeni: 6,6 iarna pana in aprilie si 6,0 vara la 80-90kmh .




imi pare rau...dar consumul nu asa se face.
Consumul se face cupland recipientul de 1litru sa zicem, la motorul RECE(motorul sa aibe temperatura aerului de afara).
Incalzesti motorul, bla bla...si consumi acel 1litru.
Motorul de oltcit consuma CAT O VACA, pana se incalzeste. (de aia avem toti iarna consum de 10-12+, de aia in oras nu avem consum sub 8-9). Mie imi pare si mai rau dar cand se masoara cosumul in regim extraurban
cu un singur litru de benzina , trebuie ca motorul trebuie sa fie in regimul normal de temperatura . De altfel orice discutie despre tot felul
de parametrii ai motorului ca putere, cuplu etc. se face considerand ca motorul lucreaza in regimul normal de temperatura . Asa e regula pe care au stabilit-o altii, nu eu sau vecinul de la 4 .E logic ca altfel nu s-ar mai intelege om cu persoana cand ar vorbi despre asa ceva . Ca sa intelegi mai bine, daca macar la fotbal te pricepi,ai observat ca inainte de a se produce o schimbare in teren ,jucatorul ala trage niste ture pe acolo,pe margine ca sa ajunga la temperatura de regim si sa aiba cuplu maxim si consum minim .
lancer a scris:
masina e chiar frumoasa ... arata chiar de nu se poate ...e o masina de tinut nu de vandut ... dar nu poti zice asa cum a fost fabricata .... pt ca spoiler de plastic nu a fost niciodata pe 11R ci numai pe 11 RL si TRS si in aceste cazuri erau prevazute cu bandourile alea de tineau rugina si la care toti au renuntat si bara spate integral din plastic si nu din tabla cu ornament ...


la faza cu spoilerul tin sa te contrazic . unchiul meu a avut un 11R fabricat in '90, cumparat de nou pe care a avut din fabrica bara fata si spate din plastic, fara ornamentele laterale de pe usi si aripi. iar ca optiuni, avea tot din fabrica, dotarile care in mod normal se gaseau pe 11RL, adica: oglinzi reglabile din interior, ceas, luneta dezaburita + stergator, centuri retractabile, etc. , dar pe spate scria Oltcit Club 11R.
cirstoiu nicolae a scris:Mie imi pare si mai rau dar cand se masoara cosumul in regim extraurban
cu un singur litru de benzina , trebuie ca motorul trebuie sa fie in regimul normal de temperatura . De altfel orice discutie despre tot felul
de parametrii ai motorului ca putere, cuplu etc. se face considerand ca motorul lucreaza in regimul normal de temperatura . Asa e regula pe care au stabilit-o altii, nu eu sau vecinul de la 4 .E logic ca altfel nu s-ar mai intelege om cu persoana cand ar vorbi despre asa ceva . Ca sa intelegi mai bine, daca macar la fotbal te pricepi,ai observat ca inainte de a se produce o schimbare in teren ,jucatorul ala trage niste ture pe acolo,pe margine ca sa ajunga la temperatura de regim si sa aiba cuplu maxim si consum minim .




nu ma pricep la fotbal, si masinile nu au legatura cu fotbalul.
imi pare rau...dar la facultatea de autovehicule rutiere, ne invata altceva. Probabil pentru ca nu avem legatura cu fotbalul....
Ce ai dat tu consum de 6,6%, e consumul la regim de motor cald. Nu e consumul mediu, pe 100km, asa cum ar trebui sa fie.

Daca consumul s-ar masura cum spui tu, nu pricep cum oltcitul in regim de oras, iarna, pe drumuri scurte...ajunge sa consume 12-14 litri de combustibil pe suta de km. jimmy .... deosebirile dintre 11R si RL la nivelul anului 1990 constau in ...

bari ..bandouri ..asta stie lumea ce si cum (si sincer astea sunt de cand e lumea) eu unul nu am vazut vreun 11R scos din fabrica cu spoilere poate doar comanda speciala
la interior erau urmatoarele diferente cu toate ca de obicei pe instalatia electrica existau firele respective
- lampa de harta care la 11 R nu exista
- iluminarea comenzilor de incalzire si a scrumierei

centuri rectactabile, reglarea oglinzilor, incalzire luneta ...stergator spate. spalator luneta astea erau pe 11R din '90

acum ce sa mai zic stiu 11R din 80 si care nu aveau turometru...dar daca vrei discutam in alta parte si asa am poluat topicul omului cu destul offtopic Sa nu ne dam dupa cires . Ca sa fiu clar : daca fac BUZAU-BUCURESTI ,
si merg cu 80-90 kmh , fara sa ma frec prin BUCURESTI, masina consuma 6,5 l La acest consum m- am referit . In cartile tehnice ale autoturismelor se
dau mai multe consumuri adica consumul urban , consum extraurban si
consumul mixt . Consumul urban sigur ca este mult mai mare decat cel
extraurban si depinde evident de foarte multe variabile ,poate fi chiar dublu asta la orice masina . La motoarele racite cu aer nu economicitatea este
punctul lor tare , au alte calitati pe care tu le stii foarte bine datorita studiilor
in domeniu . De altfel cele mai celebre masinute fabricate pe tot globul in milioane si milioane de exemplare au fost Volkswagenul broscuta racit cu aer,si 2 CV tot cu aer.Nu intamplator Citroen MEHARI care avea acelasi motor racit cu aer ca 2 CV era in dotarea armatei franceze care prin anii 60 avea oleaca de treaba prin niste tarisoare africane cu mult desert pt. ca acest tip
de motoare sunt f.fiabile in conditii de temperatura ridicata .
In concluzie nu sunt de acord ca Oltcitul consuma CA O VACA , decat daca
e defect, lucru valabil la orice masina . Off-topic:
Oltcitul consuma putin vara, extraurban,drum neaglomerat,fara rampe,cu max. 2 persoane si nealergat(60-80km/h).Cartea spune parca 7,4 % pt 1100.
Urban (min)10-12%-vara mers fffoarte linistit.
Iarna este un dezastru consumul, mai ales in oras !
Acum nu contest ca se poate si un consum mai mic.Am reusit un consum de 6,2% - 600 km dar am rulat foarte de incet,la limita legala.
Despre motor nu putem spune ca este fiabil.Este un motor decent,dar nu foarte fiabil.Este fiabil comparand cu alte auto din anii '70 si daca ai grija de el si-l cauti de bube o data la saptamana,mai ales sa cauti scurgerile de ulei.Parca sunt imposibil de eliminat.La un rulaj lung(70-80.000 km) este imposibil sa nu schimbi un pumn de garnituri. Sa nu amestecam lucrurile . O comparam cu suratele sale nu cu vreo EURO 5 scoasa azi. Este o masina care a fost gandita de francez intr-o alta perioada cand benzina nu costa infernal ca acum cand a devenit deodorant.
Sa nu exageram totusi si sa ne cramponam pt. o jumatate de litru in plus.
Chiar tu ai spus ca ti-a luat 6.2 mergand cu viteza legala . Noi vorbim de
o exploatare normala .
In oras daca ai drumuri scurte de 2,3,4, km orice masina iti papa destul de mult .Crede-ma pe cuvant , cele de marime medie sunt in jur de 8,5- 10 la suta ,dar si asta depinde mult de foarte multi factori . Cine spune 7 la suta minte , doar daca mergi ata ,treci pe rosu , calci lumea pe trecere etc.
Sa stii ca nici o masina romaneasca nu a stat bine cu etansarile niciodata
pt.ca dupa 1980 nu s-a mai bagat cauciuc natural cat ar trebui .La a mea nu am schimbat nici o garnitura la frane dar asta pentru ca au fost frantuzesti adica normale. Cele romanesti erau anormale.
Imi place sa fiu obiectiv si spun ca OLTCITUL nu a fost de fel o masina mai buna sau mai proasta ca altele, desi inclin catre prima varianta ,atata
ca a fost prea avansata pentru gandirea noastra tehnica de atunci . Mecanicii de la service au avut mari probleme cum e posibil sa ai 4 discuri de frana?

, robertino din ce stiu eu cartea pentru 1100 spune 6,6 la suta extraurban si 10 urban ..... vara .... dar aceste consumuri tot cartea spune ca pot varia foarte mult in functie de diversi factori si ca se poate ajunge si la consumuri de 40-50 la suta ... si oricum eu niciodata nu am reusit sa scot consum mai mic de 7,5-8 la drum lung ....in schimb am reusit sa scot 20 pe oras ...asta e consumul depinde enorm de mult de stilul de condus

cat despre etansari da ... calitatea cauciucului a fost indoielnica .... imi aduc aminte ca a fost o perioada cand o multime de oltcituri au luat foc din cauza calitatii proaste a cauciucului din furtunele de alimentare in speta francezul prevazuse furtune din cauciucuc care la benzina se strangeau deci nu aveau nevoie de coliere...iar cele care se gaseau erau dintru-n cauciuc care grofa la contactul cu benzina...asa ca am inceput sa punem coliere ultima data cand fac offtopic: legat de dotarile optionale ale oltcitului, coincidenta sau nu, am vrut sa scriu si de climatizarea iluminata, dar am zis ca nu mai are rost. nu stiu ce ai vazut tu lancer, dar oltcitul despre care iti spuneam a venit din fabrica si cu comanda de la climatizare iluminata. masina nu a fost facuta pe comanda. unchiul meu a platit s-a dus la craiova dupa masina si a luat-o de acolo.
si te asigur ca barile si restul lucrurilor nu au fost schimbate pe parcurs. unchiul meu era genul de persoana pe care il interesa doar sa mearga masina, de spalat o spala ploaia, si capota o ridica doar cand nu voia sa mai porneasca.

on topic: un mare UP! pt masina . arata f bn si isi merita banii off topic : sincer pai si in cazul asta zi-mi si mie ce diferenta era intre 11R si 11RL?????

si ontopic UP cu vanzarea poatea totusi se gaseste cineva:))
cirstoiu nicolae a scris:Am auzit la cineva
ceva de genul 20 la suta ,daca nu este o exagerare sigur e vorba de defectiuni grave .


nu e vb de defectiuni grave deloc si nici de exagerare dar chiar si in biblia oltcitului scrie clar ca stilul de condus sportiv poate duce la o crestere a consumului cu un procent de pana la 100% sau chiar mai mare din cel dat ...si asta se calcula cand masina era noua ... + ca masina consuma la un drum de tg-jiu - craiova vreo 110 km 10 l de benzina ..in conditiile in care anumite portiuni de drum nu prea puteai merge mai sus de 50-60 km poate chiar mai jos ... iar pe filiasi -craiova sunt vreo 25-30 km nu megea mai jos de 120-130 km /h chiar 160 pe portiuni scurte ... deci in conditiile date nu poti scoate un consum de 6,6 asa cum era dat in carte oricat ai vrea ... consumul de 6,6 era dat in conditii optime (drum drept rara curbe, fara panta, un anumit regim de temperatura) cu o viteza constanta de 80-90 km/h . Asa ce sa mai zic am vazut oltcit care consuma si sub 6 % dar cu anumite compromisuri privind comportamentul masinii la demaraj sau accelerari si un consum de 6,8 stiu ca i-a iesit tatalui meu pe un drum de craiova -bucuresti - sinaia si retur prin 92 cand masina avea vreo 2ani si s-a mers la consum

Deci eu unul nu sunt unul din cei care contesta cele spuse de dumneavoastra masina poate consuma 6,6 in conditiile pe care le spuneti dumneavoastra dar din asta se deduce ca masina e bine reglata nimic mai mult ... dar clar in situatia in care esti nevoit sa pornesti masina la - 15 grade sa stai ca o incalzesti vreo 5-10 min si sa faci un amarat de drum de 5 km ..in aceste conditii deabea intra in parametrii optimi de functionare ... si consumul se ridica in aceste conditii la 12-15 % chiar pentru un oltcit nou nout reglat din fabrica daca s-ar mai fabrica

P.S.
lampa pe usa din stg. pt. a-i avertiza pe cei din
trafic ca am usa deschisa, lampa iluminare portbagaj comandata de deschiderea hayonului - asemenea dotari nu a avut nici un oltcit din fabrica .. cel putin din cate stiu eu ...dar sunt niste modificari foarte utile si pentru siguranta in trafic si pt nevoile proprietarului )
UP!!!! Off-T
Multi dintre voi aveti masinute la a treia sau a patra mana ,
harbuite de altii . Sunt printre putinii care au avut-o de noua iar interventiile
au fost facute superprofesional si se vede

Am avut oltcit de nou.Mai multe nu unul singur.De intretinut,l(e)-am intretinut singur(nu super profesional) si zic ca ma pricep.
Vara consuma putin,insa iarna la -15-18 grade condus 3-4 ore in regim urban oltcitul se apropie de 20%.Motorul nu se incalzeste mai mult de 45-50 grade,lucru verificat si cu termometru electronic.Plus ca daca l-ai lasat sa stea 15 minute(la -15 grade) se raceste complet.Si o iei de la capat.
La drum intins aceeasi problema,daca nu mai grava.Motor rece...Rezolvare numai cu prelungirea calandrului,dar trebuie sa ai ceas de temperatura ,sa nu prajesti motorul.Plus ca nu trage cu motorul rece,(45-50 grade)trebuie soc tras,etc
Oltcitul exceleaza la multe ,dar NU la consum.Un oltcit nou 1100 consuma(in realitate,nu teoretic) mai mult decat un opel kadett 1,6 folosit din aceeasi perioada ,tot pe carburator (anii '80). Cand vorbiti de consum faceti niste diversiuni de te doare capul . Il bagati saracul numai la -20 de grade, mergeti 2km,stati o ora ,iar mai mergeti 1 km iar mai stati 15 min si dupa toate astea ii trageti un 160 pe ora dupa ce
in prealabil i-ati astupat returul din carburator si i-ati facut si 2 gaurele de 10
in rezervor ,ati bagat 3 grasani de 400 de kile in spate i-ati desumflat cauciucurile si dupa asta ati facut consumul. Cata rautate !
cirstoiu nicolae a scris:Cand vorbiti de consum faceti niste diversiuni de te doare capul . Il bagati saracul numai la -20 de grade, mergeti 2km,stati o ora ,iar mai mergeti 1 km iar mai stati 15 min si dupa toate astea ii trageti un 160 pe ora dupa ce
in prealabil i-ati astupat returul din carburator si i-ati facut si 2 gaurele de 10
in rezervor ,ati bagat 3 grasani de 400 de kile in spate i-ati desumflat cauciucurile si dupa asta ati facut consumul. Cata rautate !



nu e deloc rautate ...dar facem la pariu ca daca se merge in conditiile astea consumul creste ... dar asta e de fapt consumul real al oltcitului ..12-15 pe oras si nu 6,6 ... de aici a plecat toata discutia ca dumneavoastra ati afirmat ca masina consuma 6,6 dar in niste conditii care nu definesc acest consum ...adica in conditii de motor cald dar deh poate aveti dumneavoastra vreo aeroterma ceva cu care il incalziti in prealabil sau il tineti in garaj la temperatura de 80 grade ...astfel incat la pornire sa fie direct la temperatura optima

P.S.
nimeni nu a zis ca daca ai un stop pe frana suplimentar si un bec pe usa + o plafoniera in portbagaj fac masina sorcova ... din contra e si punctul meu de vedere ca aceste imbunatatiri sunt foarte bune si cine nu le-a facut inca ar putea sa o faca ...sincer lumina in portbagaj am si eu (o plafoniera normala dar cu leduri) si stop pe frana suplimentar (facut dintr-o lanterna cu 3 leduri puse in linie si pastrat decat partea cu ledurile(care au fost inlocuite cu unele rosii + rezistente) ...daca nu stii nici macar nu iti dai seama din ce e facut...oricum am preferat aceasta varianta pt ca ce am gasit in comert nu mi-au placut.. nu am gasit nimic finut si mai micut care totusi sa dea o intensitate multumitoare si ziua)... ce nu am pus lumina pe usa am vrut sa pun intr-o perioada apoi m-am luat cu altele si am uitat in timp de idee ... "La omologarea internationala UTAC-Montlhery, in Franta, a autoturismelor Oltcit, consumurile la 100km parcursi sint urmatoarele: a) la viteza de 90km/h - 6l (Special), 5,7l (Axel) si 7,2l (Club); la viteza de 120km/h - 7,6l (Axel) si 9,7 (Club); in parcursul urban - 8,6l (Axel) si 9,7l (Club)."

Acesta este un citat din: CONDUSEREA SI INTRETINEREA AUTOTURISMELOR OLTCIT, autori Nicolae Andreev, Mihalache Stoleru si Traian Canta

Acum revenind la Oltcitul nostru, care este un 1100, si chiar daca are schimbata aprinderea, cu una electronica, ce nu are un rol in economia de combustibil, deoarece aprinderea electronica de oltcit nu are amplificator de scinteie, diferenta fata de cea cu platina fiind doar de anduranta; mai are cutia de viteze schimbata cu una cu 5 trepte, ce in acceptiunea mea nu face altceva decit ca in mersul prin oras sa mareasca consumul de carburant, si asta datorita faptului ca 1100 are o putere si un cuplu mai nici decit 1300 si ca atare motorul de 1100 este usor fortat cu o cutie de 5 fata de motorul ce 1300, deoarece esti nevoit sa turezi mai mult motorul pt a ajunge la cuplul optim pt schimbarea vitezelor; iar in cele din urma amintesc de faptul ca Axelul 12 TRS era dotat cu acel economizor numit ECO, ce asigura un consum mai scazut la mersul la rece. Cit despre economizorul EIBO, nu pot spune ca functoineaza optim pe oltcit, deoarece deregleaza dezaceleratia, el a fost proiectat de fapt pt Dacia.

In concluzie, avind o experienta cit de cit, pima la momentul actual posedind 7 oltcituri in decursul timpului, si citind tot ce am putut gasi despre Oltcit, pot spune ca este o aberatie totala sa afirmi ca Oltcitul Club Consuma 6,6. Absolut de acord ,dar eu am zis clar ca este vorba de CONSUMUL EXTRAURBAN si am dat si exemplul practic cu recipientul de 1l. Litrul ala
il platesc eu ,cine vrea o proba mai precisa facem un plin si plecam la Slatina
unde am o vila . Pun pariu ca nu sare de 7 cu 3 persoane ,mers cu 80-90 ,
si max 100 pe autostrada,si cu cauciucuri umflate si asta pe vremea de acum .Cine pierde pariul plateste benzina .
Stiu ,o sa-mi spui ca consumul corect se face la 150 si la -30 grade ,in
marsarier , ca asa prevad normele in vigoare la Oltcit . Oricum motoarele
racite cu aer consuma mai multa benzina dar sa nu exageram .
Nu vreau sa deviem de la subictul de baza ca sa nu plictisim lumea, aici este vorba despre o vanzare ,nu de a face consideratii despre consumuri la
masini ,despre care , scuza-mi lipsa de modestie ,stiu mai multe . Exista
mult folclor in domeniu ... nu am sa zic ca, consumul se face la 150 pentru ca nu scrie nicaieri asta si e normal ca la viteza de 150 sa consume enorm, am zis doar ca, consumul acela cu litrul de benzina nu e cel real, da ca pe distante mari, asa cum ati zis si dumneavoastra bacau-slatina masina o sa consume un 7 in conditiile in care se merge la consum deci asta nu o neg e foarte normal chiar pentru o masina reglata corespunzator
cam atat in rest spor la vanzare ... UP Explicatii pentru Octavian :
Marele avantaj al acestei aprinderi electronice fara platina cum e laTRS este
faptul ca acea comanda pt scanteie este data uniform pe durata unui ciclu de invartire a axului delcoului .La platina ,datorita uzurii inegale a celor 4 umeri ai camei ,scanteile nu vor fi date uniform . Continuand,implicit unghiul
Dwell , care depinde de distanta dintre platini ,variaza in functie de umarul care comanda la un anumit moment platina.Deci pentru un ciclu
de 360 grade a delcoului vom avea 4 scantei date neuniform si pt ca Dwell
e diferit ,energia scanteilor va fi diferita de la o scanteie la alta. Aprinderea
de TRS pe langa fiabilitate, contribuie si la reducerea consumului ca de altfel
si la o mai buna funct. a motorului si la porniri mai usoare .
Referitor la EEBIO nu am asa ceva,deci no comment,Am avut 19 ani ago.
Cutia cu 5 a mea are primele 4 trepte asemanatoare daca nu identice cu
cea in 4 Fr. care o am la magazie ,asa ca frica ta ca in oras consum mai mult decat cu cea cu 4tr., ca fortez motorul etc este NEFONDATA . Ma mir
ca tu cu 7 Oltcituri nu stii lucrurile astea si eu doar cu unul... Off T
este o aberatie totala sa afirmi ca Oltcitul Club Consuma 6,6

Nu este o aberatie.Poate consuma dar pe o distanta oarecare cu un mers constant,fara opriri,fara rampe,fara schimbari de trepte de viteza cu motorul la 85 grade si cu max. 70km/h.Daca poti asa ceva in Romania
si 7,2l (Club)

M-am apropiat
Viteza a 4-a difera la cv cu 5.
Nu poate o aprindere sa-ti reduca consumul cu 1litru %.Pornire,intretinere usoare, da!
Consumul se reduce prin cresterea raportului de comprimare, o alimentare extrem de precisa cu carburant a cilindrilor, micsorarea greutatii internelor motorului,etc...
Diferenta dintre cutia de 5 trepte este de doar 500 rpm(in viteza a 5-a fata de cea de 4 tr in vit.a 4-a).
Poate un castig de 0,2 litrii de carburant la %.Nesemnificativ. scuze pt off pe topicul omului ... dar din experienta acuma pana acum nu am putut contrazice ceea ce zic multi ..dar sincer acuma am cutie de fr 5 tr, pusa pe un motor de 1100 ..si clar pt mers in oras e mult mai puturoasa pe treptele 1,2,3 imi par lungi decat treptele de la fr 4 ... care multi zic ca sunt identice ... tr 4 e cam identica poate un pic mai scurta ..si la treapta 5 ai dreptate diferenta e de vreo 500 de ture la vit de 80-90... stiu ca mai multi au pus cutii in 4 pe mot de 1300 decat cutii in 5 pe mot de 1100 sau cand au pus cutii in 5 au schimbat si motorul ..si diferenta poate nu e asa sesizabila la o putere mai mare a motorului ...sau poate o fi cutia mea mai speciala Dedicatie lui cirstoiu nicolae


RAPORT DE TRANSMISIE

CLUB: TR 1 - 3,818, TR 2 - 2,294, TR 3 - 1,500, TR 4 - 1,031

AXEL: TR 1 - 3,818, TR 2 - 2,294, TR 3 - 1,500, TR 4 - 1,333, TR 5 - 0,917

1. Cu aprinderea ai luat-o rau pe "aratura", ai citit tu ceva dar nu ai inteles nimic. Consumurile alea au fost realizate in conditii ideale, ce tu nu poti sa le reproduci, adica, o masina noua, cu toate pe ia in perfecta stare, si perfect reglata, conditii ce tie iti sint imposibil de realizat.

2. Cum poti vedea diferentele intre rapoarte incep de la tr 4, a 5-a fiind subunitara. Ca tu nu iti dai seama de diferenta in mers, este datorita faptului ca esti un sofer "bun".

3. Daca motorul de 1100 consuma mai putin cu o cutie in 5 si o aprindere electronica, fi sigur ca o punea Ceausescu, ce era disperat cu economia de carburant. Dar intradevar, Ceausescu nu te intilnise pe tine. Singurul avantaj este ca prinzi cu 7km/h mai mult decit cu cea de 4, dar la 1100 consumi mai mult, deoarece virful de cuplu si turatie se afla mai sus in turatie la acest motor de 1100 fata de 1300. Nu ai culpu si putere cu 1100 fata de 1300.

4. Apropo, ce "inginer" ziceai ca esti?
Octavian a scris:

. Singurul avantaj este ca prinzi cu 7km/h mai mult decit cu cea de 4, dar la 1100 consumi mai mult, deoarece virful de cuplu si turatie se afla mai sus in turatie la acest motor de 1100 fata de 1300. Nu ai culpu si putere cu 1100 fata de 1300


bre vezi ca nu spui tot ... cu cv in 5 consumi tot atat cu motorul de 1100 daca se merge constant pana in 3000- 3500 rot/min ... doar ca , creste viteza cu cat nu stiu si nu fac calcule oricum aprox 10 km/h... adica nu mergi cu 90 mergi cu 100 ... aici ai dreptate ... dar durerea e ca, consumul iti creste pana sa ajungi la aceasta viteza datorita faptului ca, cuplul si puterea sunt mult mai sus la motoarele de 1100 mi se pare cu cateva sute de ture 5-600, deci vom fi obligati sa schimbam mai sus un pic teptele de viteza deci consum mai ridicat

si apropo mai pun si eu inca o data intrebarea ...acelasi motor de 1100 ...2 cutii diferite despre care se zice ca au aceleasi rapoarte pe anumite trepte de viteza ... se manifesta diferit si nu ca inainte ... Si aici ce sa scriu, ca unu incearca sa ia 25 mil unor persoane mai putin informate? Contraargumentatia nu ar trebui sa o sustina cineva, in special cind reclama este falsa?
Forumul asta nu ar trebui sa fie dedicat pasionatiilor, cunoscatorilor si iubitorilor de oltcit-uri?
Hai sa luam ca exemplu ipotetic: unul dintre noi, sa zicem ca doreste sa cumpere masina in speta, si vede insiruirea de"calitati" din anunt, dar nu se pricepe la mecanica, si il crede pe cuvint pe "vinzatorul de buna credinta", si il imbogateste pe respectivul cu 25 mil. Apoi incepe si descopera toate defectele masinii, dindu-si pumni in cap deoarece tocmai a luat teapa, iar pe deasupra nici unul dintre noi de pe forum, pasionati si cunoscatori deopotriva, nu l-au avertizat in privinta pacalelii. Cum ti se pare, cica sintem aici sa ne ajutam reciproc, nu?

Si, era sa uit, inca o problema aduc in discutie vis-a-vis de teapa cu pricina, si anume, am discutat cu personajul, unde a afirmat ca nu are strop de rugina. La o masina de peste 20 ani, cu vopsea originala, romaneasca, rulata?!?!?!? Nici daca o tinea in mediu controlat inchisa etans, nu scapa de rugina, fiind o masina romaneasca. Poate o fi din plastic.
Atunci valib ce sa mai spuna despre oltcitul lui, la care se vede clar ca a fost vopsit cu toata atentia si sigur a grunduit-o si terosonat-o si pe dedesubt, cit sa ceara pe ea, daca "buzau" cere 25 mil? 100 mil?

Oricum eu renunt, daca cei ce detin acest forum permit faze de astea, nu am ce sa mai comentez. Dar ginditi-va ca individu' pleaca de aici cu 25 mil iar in locul lui veti ramine cu viitorul proprietar tepuit.
Era bine daca forumul se inspira putin din okazii.ro, unde cumparatorii se pot cit de cit feri de pacaleli. Acel pasionat care isi doreste acea masina, daca nu se pricepe, merge cu cineva de incredere sa o vada, sa o testeze...etc.

Dar de la faptul ca omu a zis ca ii consuma 6% pana sa-l caracterizezi drept mincinos e cale lunga, tare lunga mai ales ca te bazezi doar pe vorbe si nu pe fapte.
Trebuie sa recunosti ca in anumite conditii (chiar fie si numai la vale) poti scoate un consum de 6% asa ca nu il poti invinuii ca a mintit.

In plus de asta, atata timp cat nu ai vazut masina, nu poti sa vorbesti din auzite si din banuieli cum ca ar avea rugina, da teoretic e foarte probabil, dar inainte de asta demonstreaza si dupa asta poti sa caracterizezi omul.

Crede-ma ca eu am parcurs 700 KM ca sa vad o masina, in poze arata impecabil, proprietarul sustinea ca e impecabila, si cand am ajuns acolo nu-mi venea sa cred ca este aceasi masina.
Drept urmare fiecare cum isi asterne asa doarme, dar ceea ce spui tu este urat mai ales ca nu aduci argumente.

Daca omul sustinea ca masina ii consuma 4% atunci mai intelegeam dar la un 6% nu inteleg de ce esti atat de ofuscat. Carburator NOU, mers aprox. 350 km, 90-100-110 km/h, vară. Consum mediu: 5,5 l/100 km. lancer a scris:

nu e deloc rautate ...dar facem la pariu ca daca se merge in conditiile astea consumul creste ... dar asta e de fapt consumul real al oltcitului ..12-15 pe oras si nu 6,6 ... de aici a plecat toata discutia ca dumneavoastra ati afirmat ca masina consuma 6,6 dar in niste conditii care nu definesc acest consum ...adica in conditii de motor cald dar deh poate aveti dumneavoastra vreo aeroterma ceva cu care il incalziti in prealabil sau il tineti in garaj la temperatura de 80 grade ...astfel incat la pornire sa fie direct la temperatura optim

Raspuns pt. lancer :
Nu ai fost atent . Cand ziceam 6,6 ma refeream la un parcurs de 100 km facuti intre BUZ-BUC pe E85 , VIT 80-90 , mers normal fara talente
facuti in tr 5 , in conditii normale , nu troiene de zapada pe sosea , nu -15 sau -25 de grade , nu ca n- ar fi ,totusi asemenea temp. nu sunt chiar o regula la noi , fiind mai ales noaptea . In privinta consumului urban este o discutie care nu se termina niciodata , pt. ca depinde de o imensitate de factori .
Octavian a scris:nu inteleg, e rea vointa, cumetrie sau pur si simplu ambitie? poate ca mai au si alti ceva de cistigat la vinzarea asta si eu incurc!


Eu nu inteleg unde este problema. Daca o sa rasfoiesti forumul o sa gasesti consumuri si mai mici declarate. Banuiesc ca ai citit mai sus cu 2 posturi la Zefi consum de 5,7. Nu pricep de ce esti atat de pornit pe om. Personal nu-l cunosc si nu am nici un interes dar nu-mi place sa vad astfel de comentarii mai ales ca discutia a pornit pe un forum unde se vinde ceva.

In afara de asta, consumurile date in general in manuale sunt facute in anumite conditii (descrise si in manual) dar asta nu inseamna ca acele consumuri sunt cele reale.
La fel de simplu se poate demonstra ca orice masina oricat de bine reglata este (si ma refel aici la oltcit) poate fi facuta sa consume si 15% afara.
Numai unul care nu a condus in viata lui o masina poate sa creada ca mergand cu aceasta masina pusa la vanzare (sau oricare alta) daca va baga in rezervor 6 litrii de benzina va merge fix 100 km in orice conditii.
Acest consum declarat de 6% este unul orientativ care depinde de foarte multe conditii dar nu are cum sa fie unul baut in cuie.
Chiar nu faci diferenta asta ??? Am vrut sa-l ignor pe acest octavian .... Ignora-l te rog si sa lasam teoriile conspirative pentru alte site-uri...

multam de intelegere
daniel.opr a scris:Ignora-l te rog si sa lasam teoriile conspirative pentru alte site-uri...

multam de intelegere


ti-am raspuns in privat

oricum pina "buzau" vine cu niste rezultate de la carbotest, ramine cuvintul lui contra cuvintului producatorului

cine pricepe, intelege. Dreptatea este impartita.Poti calcula consumul gresit si sa ai impresia ca oltcitul consuma cat o motocicleta.Realitatea este alta.
Pe un parcurs de 1500 km facuti de mine cu viteza numai de 80-90-100km/h ,numai pe autostrazi ,rulaj extern,mers aproape constant vara, oltcitul de 1100 cu 4 tr ro si fr,doua persoane la bord a consumat in medie 7-8,5 %.Benzina de "import",masurata de la plin la plin.Acest traseu l-am facut de n'spe ori si cu 1299/5 tr.Acelasi consum.Fara depasiri sau figuri,eram departe de casa,pe banii mei,mergeam la consumul cel mai mic cu tir-urile pe prima banda.
Acum ca poate consuma pe un parcurs de 100 km azi in conditii foarte bune 6,5% este posibil.
Dar cu siguranta nu este un adevar care poate sta in picioare tot timpul.
Nu degeaba producatorul a spus:
" la o viteza stabilizata,fara accelerari sau decelerari" pe un autodrom lucru nerealizabil in trafic.
"aceste conditii nu pot fi repetate..franari bruste,demaraje...fac ca acest consum sa fie cu 15% mai mare decat cel declarat"
Daca se va face un consum mixt pe 1000 km rulati iarna-vara cu oltcitul,posesorul se va speria. cirstoiu nicolae & Octavian

Din acest moment nu mai tolerez nici o discutie care poate degenera intr-un conflict.
La obiect:Octavian

Orice mesaj pe care il consider rau voitor sau ce contine injurii la adresa lui cirstoiu nicolae o sa-l sterg din start. Omul are o marfa de vandut, cine vrea sa cumpere deschide ochii intreaba ce e de intrebat si gata. Nu e nimeni vionovat ca nu deschide el ochii.

cirstoiu nicolae,

Orice mesaj care il incrimineaza de asemenea pe Octavian o sa fie si el sters. Orice alt detaliu pe care il consideri bun venit pentru a vinde masina adauga-l la rubrica de vanzari si atat.

Daca aveti ceva de impartit faceti va rog schimb de adrese de email, ID-uri si ce mai vreti voi dar nu va mai "balacariti" in public. Sunteti oameni maturi si nu copii de 14 ani care nu stiu unde sa-si piarda vremea. oricum dupa cum am spus eu unul nu neg afirmatiile domnului cirstoiu ... in conditiile spuse de dansul da se poate consuma si 6,6 dar asta nu inseamna ca e consumul real al masinii

si ca exemplu ma credeti daca va spun ca am scos consum de 3,5-4 la o viteza medie de 120???? eiii poate ar fi bine sa ma credeti si va spun si conditiile in care am scos acest consum si ce mi-ar place sa consume masinuta atata ))... vara cam 40 grade rezervorul masinii aproape gol pe rosu ... alimentez plinul pana in gura .... si dai bataie .... la filiasi cam 25 -30 km de parcurs ... ma bag in peco si alimentez ...iar pana in gura ... si deja imi era rusine sa ma duc la casa sa platesc ... consumasem aproape 1l ...dar e asta consumul real ... nici gand ... ce se mai umfla benzina vara cand ea e tinuta la 10-15 grade si apoi o scoti la 40 de grade

P.S.

deci care vreti sa aveti consum mic ...faceti proba asta ))eventual si cei care vreti sa vindeti masini cu consum mic ..))
robertino a scris:Daca se va face un consum mixt pe 1000 km rulati iarna-vara cu oltcitul,posesorul se va speria.

Asa este, un oltcit in bucuresti la ora de virf si iarna pe deasupra fiind, ajunge la 20% lejer, pe autostrada in afara pina in Austria si retur, pe bucati cuprinse intre Viena si Budapesta, cu benzina luata de la OMV-ul ala din dreptul iesirii din Viena, cu un Axel dotat asa cum a iesit el din fabrica, inclusiv sistemul ECO, si jante TRX si trindu-ma cu fix 80 in spatele tir-urilor, am scos si eu 5,5, benzina fiind de 98, la bord fiind 2 persoane si bagajele lor de mina. Dar a fost foarte obositor, iar experienta nu am putut-o repeta niciunde in romania, nici chiar pe autostrada pina la mare. Mu mai aveam benzina si nu puteam pastra viteza constanta de 80 datorita traficului haotic. AXEL-ul in stare de functionare nu mai este, dar cu TRS-urile sub 7 in afara nu au dorit, iar CLUB-ul sub 8 chiar dupa ce i-am pus o aprindere electronica, tot nu a vrut.

Apropo de o discutie asemanatoare, la care am asistat in fata blocului: un proaspat si mindru posesor de Logan isi impartasea in fata vecinilor vastele si recentele experiente vis-a-vis de consumul limuzinei de 1,6, si anume, 4 afara si 6 in oras. Va puteti da si voi seama ce misto s-a facut pe seama respectivului, ca efectiv s-a suit in masina si a plecat aiurea in tranvai, numai sa scape de gura vecinilor. Nu relatez pasaje din confruntare ca iar...

Oricum din cite stiu parca recordul la o masina de serie il detine Toyota Yaris cu 3 cilindri, injectie multipunct, euro 4 sau 5, foarte usoara, doar cu soferul, nu cu multa benzina si parca mai rula si in panta, acum citiva ani in Marea Britanie, si tot a scos doar 4,4 parca, daca nu ma insel?

Oricum Oltcitul e non euro si pe deasupra mai are si carb dublu corp. [quote]Oricum Oltcitul e non euro si pe deasupra mai are si carb dublu corp. [/quote]
Si ce e cu asta? Eventuala prezenta a vreunui tip de catalizator(Euro X) ar fi avut darul sa scada consumul? Chioscu' meu, pe vremea cand era nou, cu motor 1129 si cutie 4 ro, scotea 6% afara, asta cu 3 persoane si un geamantan indesat gospodareste de mama, pe drumul vechi catre Constanta. Viteza 90 - 100 km/h. Si nu odata. Dupa ce-am pus set 1299 + cutie 5 ro, s-a dus la 8 - 8,5%.
Lasa-ti-o cu calculele de consum, ca behaie rau. De la Buzau la Bucuresti mergi atza, nu stiu daca te opresti de 5 ori. Deci poti scoate 6%.
Aprinderea modulara n-are nici o treaba cu consumul, doar porneste motorul mai usor si, intr-adevar, functioneaza mai bine la rece, datorita voltajului mai mare (12 kv platina, 16 kv modulara).
Oltcit-u' consuma 20% iarna. Cred. Daca ai apa in benzina (apa aia mai face si "ace" prin carburator), daca filtrele sunt mai vechi decat masina, daca carburatorul este reglat dupa X metoda fictiva dar nu pe stand carbotest etc. Faza cu shocul putin tras la rece face chiar bine. Reduce cantitatea de aer RECE intrat in cilindrii. Daca motorul e rece si nu are shoc tras 3-4 mm, motorul da in nas. Cand da in nas, ai tendinta sa apesi pe acceleratie. Apasand pe acceleratie, ii dai mai multa benzina si, surpriza, merge semi-inecat. Ete cresterea de consum.
Alte nelamuriri? N-am avut rabdare sa citesc chiar toate prostiile. Trist e ca acest split este dintr-un anunt de vanzare. Tipic romaneste, topicul omului a fost poluat fix de catre cei care NU intentioneaza sa cumpere masina. Si da, se poate scoate 6%, oricat v-ati oftica cei cu carburatoare reglate pe genunchi, aprinderi reglate cu becul (alta prostie romaneasca) si bujii Brisk sau Sinterom! Am scos si eu 6%!
Topic inchis. multumim atotputernic kft ca ai puterea de a decide inchiderea topicul.

nu stiu ce ne-am face fara tine


in alta ordine de idei, topicul asta nu prea are inteles, fara restul mesajelor.
Vanzatorul sustinea ca ii consuma 7% in ORAS, IARNA. (sau ceva de genu) kft sincer daca tot ajunsaram la discutia asta ... da tu o alta metoda de reglare a aprinderii in afara de cea cu becul ...care oricum la aprinderea electronica nu merge ci numai la cele clasice...si asta in romania anului 2011 cand stroboscop nu se mai gaseste prin nici un service ...
valib a scris:Vanzatorul sustinea ca ii consuma 7% in ORAS, IARNA. (sau ceva de genu)


Am cautat de 2 ori ca sa nu par chior si surpriza: legat de consum omul spune asa:
Rezultatul va fi clar si de necontestat de nimeni: 6,6 iarna pana in aprilie si 6,0 vara la 80-90kmh .


Si atunci... nu pot sa inteleg de ce s-au atacat anumite persoane de parca ar fi scris omu ca ii consum 2-3 la suta de km. Nu scrie nicaieri ca este in oras. Asa ca lasati va rog omul in pace sa-si vanda masina. Am facut off-topic nu pentru a-l ataca pe om.Doamne fereste !Masina se vinde datorita calitatilor pe care le are,aspect caroserie,functionare,dovada intretinerii perfecte peste timp.Cine cumpara oltcit stie la ce sa se astepte !Masina arata ireprosabil dupa atatia ani,nu este nimic de comentat.
Insa povestile cu 6,6 % iarna sunt aberatii totale din punctul meu de vedere.
Sau 6% cu 3 oameni si bagaje...
Mai taiati-le bre! xxxxxxxxxxxxxxxxxx.Va laudati prea mult iepele care sunt niste martoage lesinate!Bineanteles ca toti sun specialisti si deseurile lor consuma numai aer si doar cand si cand benzina.Dar socoteste cineva cate benzina consuma cadavrul cu socul tras ,iarna pana il incalzesti ?Benzina aia nu e din rezervor? Nu se pune la consum?In 15-20 minute consuma 1 litru.Daca nu-l incalzesti si pleci cu socul tras consuma 30-40%?Tot 6 % iese?
Un diesel de 1,8 common rail rece ,cu care pleci imediat de pe loc iti arata consum instantaneu de 17-20% pe oras.Se stie ca randamentul unui diesel nu poate fi egalat de benzinar.
Daca are unul oltcit care consuma 6,6% iarna consum extraurban(de urban nu poate fi vorba) eu ii platesc masina cu 50 milioane cash.Facem test,plin pe plin,pana in "gura" si mergem 100 km pe unde vrea dansul sa conduca.Poate sa coboare si cate rampe vrea.
Inseamna ca dau cea mai mare lovitura si arunc loganul.
Conditia de baza este ca oltcitul sa mearga pe rotile lui ,nu tractat.
Daca producatorul a dat consum de 7,4 % extraurban la viteza de 90km/h,ne-am gasit noi ai dracu' romani sa inventam din nou oltcitul care consuma 6%.
Matizul care are 3 pistoane,796 cmc,(aproape jumate din cilindreea oltcitului),are injectie mutipunct are 600 kg la gol consuma 5-6% la 90km/h...
da tu o alta metoda de reglare a aprinderii in afara de cea cu becul

Da mai ,se regleaza cu scanteia.


Le-am taiat ! (foloseste te rog un limbaj civilizat.)
Stroboscop nu se mai gaseste?!??? De unde prostia asta?? ia sa dam un search pe "Goagle":
Link
E plin netul de oferte! Da' nu... nu se gaseste.
Si da! Aprinderea se regleaza cu stroboscopul! Nu la scanteia de la fisha, nu la ciorapii lu' mamaie!
robertino a scris:Daca are unul oltcit care consuma 6,6% iarna consum extraurban(de urban nu poate fi vorba) eu ii platesc masina cu 50 milioane cash.

Ce afacere am pierdut...
Ei bine, rabloanta mea de TRS cu carburator IRM-A 32 m-a dus la mare la Vadu cam cu 5,8-6l/100km. Si nu numai o data. Consumul il faceam plin pe plin la 300 km. Mergeam cam cu 80-90 km/h, 60-70 in localitate, cand mergeam pe Calarasi - Oltenita, dar si cand alegeam drumul pe autostrada.
La intoarcere mergeam la fel si consumam peste 6, cam un 6,4l/100km. Si nu numai o data, intotdeauna am consumat mai mult la intoarcere. Oare Giurgiu o fi mai sus nitel decat Vadu... nu am reusit sa-mi explic asta clar niciodata.
Iarna la drum intins consumul nu crestea drastic, niciodata nu a sarit de 7l/100km decat daca mergeam ceva mai tare, cu 100-110 km/h. Iar in oras cel mai mult am avut vreo 14 l/100km in conditii de iarna si mers pana la serviciu 3 km, insa o incalzeam ceva mai mult pe loc. Zici ca-i site de vinatoare si pescuit..... Si uite ditai-i coada avea, si ute asa zbura... fil-fil, fisss.

Cred ca anuntul cu oltcitu' de buzau cu euro 5 o sa-l dau pe la tv sa mai rida si o tara intreaga, nu numai unii dintre noi.

Observatie pt meseriasi: normele euro se refera la emisia de noxe in atmosfera, reducind emisiile, reduci si consumuuuuu.

[quote="robertino"]
Conditia de baza este ca oltcitul sa mearga pe rotile lui ,nu tractat.
[quote]

Nu fi rautacist, poate a mers la vale 100km cu 90km/h, cu motoru' oprit si geamurile inchise(pt aerodinamicitate), sper sa nu fi fost picaj liber, saracu


Si inca una, va-ti uitat pe sub oltcituri dupa 22 de ani? Cind o-ti vedea cita rugina se aduna si prin cite locuri total inaccesibile, o sa va doara capul. Ca sa o scoti perfect la lumina practic trebuie sa demontezi tot de pe sub ea articulatii, punti, brate, conducte. Oare cum o fi tratat anticoroziv conductele de frina si de benzina, ca inregistrez la OSIM patentul. Banui ca nu o sa vedem nici o foto cu podeaua neruginita si neprihanita a limuzinei in discutie. Aaaaaaaaa am uitat nu are aparat foto! scuze. Probabil ca tot de aia nu face un carbotest. Poate ii imprumut eu unul.



Lasind gluma la o parte, m-am saturat sa imi jicneasca fiste cine prostia, am eu destui purici nu ii mai vreau si pe ai altuia.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community