Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Discutii Consum carburant [preluat de pe Vanazari]
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Octavian a scris:Observatie pt meseriasi: normele euro se refera la emisia de noxe in atmosfera, reducind emisiile, reduci si consumuuuuu.


Am eu asa o presimtire ca nu e suficient si sau obligatoriu.
robertino a scris:Am facut off-topic nu pentru a-l ataca pe om.Doamne fereste !Masina se vinde datorita calitatilor pe care le are,aspect caroserie,functionare,dovada intretinerii perfecte peste timp.Cine cumpara oltcit stie la ce sa se astepte !Masina arata ireprosabil dupa atatia ani,nu este nimic de comentat.
Insa povestile cu 6,6 % iarna sunt aberatii totale din punctul meu de vedere.
Sau 6% cu 3 oameni si bagaje...

Ai facut off-topic pt ca esti invidios! Vezi ca am un Club franta din '83 care consuma extraurban 6,5 dupa schimbarea jicloarelor, facut carbotest si montat bujii NGK + filtre noi! Dar, cum tu esti ultrameserias (sa nu uitam ineptiile scrise de tine legate de placa de presiune Sachs cum ca ar fi avut bucsa montata artizanal ) si reglezi carburatoarele pe genunchi, logic ca iti iese 15% extraurban si 45% urban. Lasa-ne, suntem satui de povestitori.

robertino a scris:
Matizul care are 3 pistoane,796 cmc,(aproape jumate din cilindreea oltcitului),are injectie mutipunct are 600 kg la gol consuma 5-6% la 90km/h...

Punto 2B, 1,2L , 8 valve monojet, 930 si ceva kg, 44 kw. Am scos extraurban 4,5% rulat cu 80km/h!!! In caz ca nu stiai (dar sunt dispus sa te scolesc de la zero), nu conteaza numai masa si gabaritul unui autovehicul si nici doar capacitatea cilindrica si numarul de cilindri. Vezi cat consuma gagalicea de Citroen C1 / Peugeot 107 motor 1.0. Ajunge si la 12% urban!
robertino a scris:
Da mai ,se regleaza cu scanteia. (aprinderea)

Poftim "meserias"... fara cuvinte!!!
Incep sa ma simt aici ca pe daciaclub. . Acolo gasesti, de regula, "meseriasi" de cartier, care regleaza aprinderi si carburatoare dupa metode "proprii".
Domnule deceneu32 (toata stima si respectul!), aveti o Dacia 1300 de colectie. Sunt curios cum reglati avansul: bec, scanteie la fisha sau lampa stroboscopica?
Cartea spune clar: carburatorul se regleaza pe stand omologat (carbotest). Romanu' baga 15 surubelnite in el. Deasemenea, cartea spune clar: avansul se regleaza folosind lampa stroboscopica. Romanu' a inventat un dispozitiv aparte: becul cu 2 fire, de obicei extras din far cu tot cu soclu (becul de pozitie).
daniel.opr a scris:
Octavian a scris:Observatie pt meseriasi: normele euro se refera la emisia de noxe in atmosfera, reducind emisiile, reduci si consumuuuuu.


Am eu asa o presimtire ca nu e suficient si sau obligatoriu.

Domnule daniel.opr, aveti o presimtire cat se poate de EXACTA! Multe ragalii de 2.0 consuma garla si au noxe mai jos decat Tico / Matiz (robertinio va contrazice asta). Nu e vorba de motoare de 2.0 vs 1.3 sa zicem, nu aici este relevanta ci doar prin faptul ca motoare de generatie veche au cu aproximatie cam acelasi consum cu cele care au euro 5.

Catalizatorul are un rol chimic si nu unul de reducere al consumului.

Putin mai exact:

Catalizatorul are un fel de "filtru" cu gauri foarte fine (ceramic sau uneori metalic), acoperit cu metale nobile care grabesc reactiile chimice de transformare a gazelor poluante in altele mai putin poluante, de unde si denumirea de catalizator. In pricipiu este vorba de transformarea monoxidului de azot in azot si oxigen, respectiv a monoxidului de carbon in bioxid de carbon.

Daca Octavian sustine ca un catalizator poate sa reduca consumul.... Nu e vorba doar de catalizator. Este vorba si de sonda Lambda, care analizeaza continutul gazelor si trimite date la unitatea ECU pt efectuarea unei arderi complete, de capsula de vapori (asa zisul consum zero pe frana de motor), elemente care lipsesc la carburatie.
Octavian a scris:Observatie pt meseriasi: normele euro se refera la emisia de noxe in atmosfera, reducind emisiile, reduci si consumuuuuu.


Aici bat eu kft, pui catalizator reduci noxele dar asta nu inseamna ca ai redus si consumul. Iar legat de sonda lambda pot sa-ti dau cel putin un exemplu de masina cu sonda & carburator Exista, stiu asta. Dar nu la masinile fara unitate ECU, gen Dacia / Oltcit. Si mai e ceva, toate dar absolut toate masinile din ziua de azi au tolarante foarte mici la piesele in frecare din motor, de asta si compresia e mai mare, de asta folosesc si uleiuri sintetice cu viscozitate foarte scazuta, toate astea duc la un consum redus, fata de oltciturile noastre non euro.

Cit in ceea ce priveste consumul unui motor peste 2l, iti pot spune ca A6 3.0 TDI la 130km consuma 10 cu a 6 a. 3.0 TDI. Asta inseamna turbo diesel. Vezi cat ar consuma un 3.0 turbo benzina. MULT !
Octavian a scris:Si mai e ceva, toate dar absolut toate masinile din ziua de azi au tolarante foarte mici la piesele in frecare din motor, de asta si compresia e mai mare, ....


Octavian, cred ca cel mai elegant din partea ta ar fi sa citesti ceva inainte sa insiri aici ceea ce crezi tu si ceea ce de multe ori este eronat. Compresia nu este foarte "mare" pur si simplu pentru ca peste o anumita valoare apar detonatii indiferent de motor.
Daca o sa cauti date tehnice o sa observi ca in ultimii 20 de ani consumul de benzina nu a scazut chiar atat de dramatic. Consumuri notabile au fost obtinute doar cu hibride dar aici este alta discutie.

Hai sa incheiem aici povestea asta cu consumul "exorbitant" al olticiului pentru ca te indrepti intr-o directie gresita. Nu tolerantele motorului il face sa consume"mult". Cauta pe forum si o sa gasesti singur cauzele adevarate care duc in anumite momente la un consum de camion.
b28kft a scris: Domnule deceneu32 (toata stima si respectul!), aveti o Dacia 1300 de colectie. Sunt curios cum reglati avansul: bec, scanteie la fisha sau lampa stroboscopica?
Cartea spune clar: avansul se regleaza folosind lampa stroboscopica.

Cartea NU spune ca avsansul se regleaza NUMAI cu lampa stroboscopica.
Toate metodele de mai sus sint descrise in carte. Manualele prezinta doua reglaje ale avansului: una dinamica folosind lampa stroboscopica si tablita gradata de pe carter si una statica folosind un bec sau o bujie. Singura specificatie este ca se va folosi un bec de maxim 5W si nu unul de faza (55/60W) sau unul de semnalizare/frina (21W). Ok, rectific: orice carte de mecanica, exceptand cartile romanesti, accepta lampa stroboscopica.
In scoala, ni s-a explicat de ce la bec nu se poate regla exact. La fel, ni s-a explicat si de ce nu este corect reglajul culbutoarelor "in balans", metoda folosita in majoritatea service-urilor.
Am un delco cu platini nou nout, n-a fost niciodata montat pe masina. Cand voi scapa de lene, voi face un filmulet in care se va vedea exact de ce nu e corect la bec. daniel.opr tie ori iti place da te contrazici, ori ai ceva personal cu mine ori nu te pricepi. oricum in oricare caz, e scuzabil. asta cu tolerantele ca nu ar influienta la un motor consumul, ai nimerit-o.
da propun altceva, hai sa facem un pariu, imprumutam limuzina de la buzau si o duc eu in service si ii fac un test compiuterizat, iar daca nu e ca el ce ne facem atunci?
ca nu stiu ce sa cred, ti-am demonstrat cu "acte" ca..., si tu nu batman, batman.

O mica precizare, avansul initial la platina se poate regla si cu becul, iar avansul se mai regleaza in sarcina la 3000 ture 27 grade, cu lampa stroboscopica, pt toate modelele de oltcit, deoarece intervine avansul centrifugal.

b28kft te rog explica-mi care este treaba cu reglajul culbutoerelor in balans, trimite-mi te rog mp. Altu' cu becu'... Voi lucrati la fabrica de becuri?!???
Si ce test computerizat faci tu unui motor care nu are unitate ECU ?!??? Unde bagi cablul de date, la busonul de ulei?? Ce-o sa citeasca laptop-u' ala, presiunea atmosferica?? Si cu ce soft o sa faci diagnoza, cu Cartooner?? Deja discutia se duce-n balarii fratilor!
Pa bune acuma, nu mai plangeti! Unii dintre noi avem Oltcit-uri impecabile, altii au niste epave bune de REMAT. Fiecare cum si-a ingrijit conserva. Da' nu mai plangeti si tineti-va invidia pt voi. Nu mai poluati topicurile de vanzari daca nu intentionati sa cumparati. Stiu ca strugurii sunt acrii, da' putina decenta nu strica. nu stiai ca un carbotest la ora actuala este compiuterizat? am evoluat intre timp, sa sti.
cit cu struburi si cu impecabilul la oltcit, las-o ca macane.
apropo sint curios care e oltcitul ala impecabil ca atunci cind s-a fabricat, ca eu in afara de ala a lui plumber, nu am vazut nici unul pe la intiilnirea aia? bre Octavian,te rog eu nu-l mai contrazice pe kft...merge pana in panzele albe chiar daca nu are dreptate in plus are un talent de a rastalmaci vorbele si de a muta discutia pe alt subiect

trageti aer in piept...respirati si treceti la urmatorul topic fara a mai scrie ceva
b28kft a scris:Stroboscop nu se mai gaseste?!??? De unde prostia asta?? ia sa dam un search pe "Goagle":
http://www.google.ro/search?q=stroboscop&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a#hl=ro&xhr=t&q=stroboscop+pt+reglaj+aprindere&cp=30&pf=p&sclient=psy&safe=off&client=firefox-a&hs=Dbt&rls=org.mozilla:en-US%3Aofficial&aq=f&aqi=&aql=&oq=stroboscop+pt+reglaj+aprindere&pbx=1&fp=c280218d41d8aacf
E plin netul de oferte! Da' nu... nu se gaseste.
Si da! Aprinderea se regleaza cu stroboscopul! Nu la scanteia de la fisha, nu la ciorapii lu' mamaie!


ok mea culpa ..... ai dreptate tampitul sunt eu ...cine ma pus sa caut stroboscop la service ... numai pt a-mi regla aprinderea ... sa cumpar unul nu m-am gandit niciodata ma gandeam ca e mai scump decat ofertele de pe net ... deci scuze kft si merci pt pont raman dator
P.S.
da reglajul cu stroboscopul e cel mai corect ... ca in lipsa de altceva romanul a invatat sa regleze si cu becul ... si apropo nu toate reglajele facute cu becul ies cum trebuie dar e o probabilitate destul de mare sa reuseasca de asta multi il folosesc in lipsa de stroboscop ... acum depinde si cine foloseste becul iulicuta2000, saru' mina boieru de informatie. mai e o treaba,nu toate reglajele la stroboscop sunt cu randament maxim... da am intilnit si eu inegzactitatea asta acum in toamna, cind imi reglam avansul la un oltean, si pe urma mi-am adus aminte ca in manualul de reparatii ala scos de citroen, era pomenit faptul ca avansul initial pe volanta de 1100 era de 10 grade, iar la 1300 era de 6 grade, si automat avind volanta de 1100 pe motor de 1300, reglajul cu stroboscopul nu era precis. Din economie, sau prostie, in fabrica nu s-au prea pus volante de 1300 pe 1300, ci tot de 1100, ca asa e in romania. Si ne mai miram de cemerg asa cum merg. Din cate tin eu minte, in Bucuresti exista stand carbotest in Militari, la Turbomecanica (parca) si la Auto Marcu's Group, fostu' service Pantelimon. La Etax, in Brasov, n-am fost. Da' astea din Bucuresti nu-s computer-izate. Deci?? da, intradevar, dar cel mai sigur eu mi-l fac la o cunostinta la rar la omologari la grivita, si tot computerizat este.
b28kft a scris:orice carte de mecanica, exceptand cartile romanesti, accepta lampa stroboscopica.

Nu chiar TOATE :


Batman, Batman ..............
Octavian a scris:da, intradevar, dar cel mai sigur eu mi-l fac la o cunostinta la rar la omologari la grivita, si tot computerizat este.

Banc carbotest la RAR Grivita?? Cred ca incurci cu tester de noxe. Asta da, e computer-izat.
Laurentiu a scris:
b28kft a scris:orice carte de mecanica, exceptand cartile romanesti, accepta lampa stroboscopica.

Nu chiar TOATE :


Batman, Batman ..............

b28kft a scris:
In scoala, ni s-a explicat de ce la bec nu se poate regla exact.
Am un delco cu platini nou nout, n-a fost niciodata montat pe masina. Cand voi scapa de lene, voi face un filmulet in care se va vedea exact de ce nu e corect la bec.

Poate maine. Mai Batman , eu nu te-am contrazis; ti-am aratat ca mai sint si manuale straine care adopta tehnologia reglarii statice a aprinderii .

Eu mereu am reglat aprinderea la bec si a mers IMPECABIL. Am facut si verificari cu stoboscopul; dupa "reglajul la bec", aprinderea a ramas in acelasi punct si cu stroboscopul.

Octavian a scris:...avansul initial pe volanta de 1100 era de 10 grade, iar la 1300 era de 6 grade...

Din pacate, nu am gasit nici unavans de "6 grade" la motoarele de 1300.
O sa caut si in manualul de reparatii romanesc sa vad daca este trecut si acolo, ca sa nu stau sa buchisesc iar in ala frantuzesc, ca fac barba pina il voi gasi, dar in orice caz cind gasesc scanez pagina si il postez, ok.
Observatie pt meseriasi: normele euro se refera la emisia de noxe in atmosfera, reducind emisiile, reduci si consumuuuuu.

Asa "se face"?!?!
Deci daca cand vom ajunge pe la Euro 10, spre exemplu, vom avea consum "muuult mai mic"?!? C-am redus emisiile?
La ce foloseste catalizatorul ala tricomponent, daca emisiile se reduc pur si simplu reducand consumul? Care sunt limitele reducerii acelui consum?
Cu cat poti "perverti" prin marirea numitorului, raportul stoechiometric (al arderii benzinei), neriscand sa saracesti prea mult amestecul, la un "benzinar"?
Care sunt valorile medii ale randamentului termic la un "benzinar" si cat s-a reusit a se "castiga" in ultimii treizeci de ani?
Saracind amestecul obtii o scadere direct proportionala a emisiilor de "noxe"?Al caror tip de "noxe"?
Tu ce meserie ai de fapt ca vad ca te pricepi? ...

Unii regleaza avansul cu stroboscopul,altii cum ii indeamna Traian Canta-cu becul,altii mult mai rapid cu scanteia.
Oltcitul iarna in oras pe distante de 4-5 km,tot 20% va consuma.Mersul in oras nu presupune parcurgerea unei distante de 100 km fara intrerupere pentru a avea un consum de 10-12%
Unii regleaza avansul cu stroboscopul,altii cum ii indeamna Traian Canta-cu becul,altii mult mai rapid cu scanteia.
Asa cum am avut aprinderea si carburatia reglata, de-a lungul anilor oltcitul meu nu a iesit din parametri: 10-12% consum BENZINA in oras si 6.5-7% la drum intins.
Pe timp de iarna orice i-ai face, in afara de a pune o patura in fata motorului, temperatura uleiului nu va urca mai mult de 60-70 grade => un consum ceva mai mare decit in timpul verii.
Laurentiu a scris:Pe timp de iarna ....... temperatura uleiului nu va urca mai mult de 60-70 grade => un consum ceva mai mare decit in timpul verii.

Să mor io Laurențiule dacă am văzut acul ceasului ridicându-se de asta toamna(pleacă de la 40 de grade). Ba mint! L-am văzut într-o singură zi când a fost mai cald și am fâțîit rău mașina prin oraș. Dar nu mai mult de 40 și un pic. Poate doar pentru faptul că am sonda deasupra și să nu fi sesizat încălzirea uleiului?
Io oricum sunt de acord cu afirmația că iarna mașina consumă CA O VACĂ. Acu depinde și de orașul în care te deplasezi, că pareczamplu, drum mai lung de 5 km în orașul meu eu nu fac. Și asta numai când o duc pe nevastă-mea la școală(oricum foarte rar). Și al dracu indicator de benzină scade văzând cu ochii acuma iarna.
Dar mai e o chestie la mașina mea; sigur nu este reglată cum trebuie. adevarul e ca toate consuma mult acuma iarna ... si cu cat drumul e mai scurt cu cu atat consumi mai mult ... mai ales in oras .... asta e ... nici motorul meu nu mai merge cum mergea odata ... in primavara voiam sa il fac dar la cum face ... sa vedem daca mai prinde primavara ... si oricum uleiul de il am in ea cam necesita schimbare si-a cam pierdut calitatile bla bla ... asta toamna daca mergeam 10 km prin oras si se incalzea incepea sa se aprinda becul ... acuma se mai aprinde doar cand pun contactul ..) si na nu a vazut decat completare... pt iuliu marinescu
Tu ce meserie ai de fapt ca vad ca te pricepi?


sint doctor de meseriasi, vrei sa-ti dau verdictul?

sti, noi aici discutam de masini, dac vrei iti dau o lista a consumurilor diverselor motoare non euro de acum 30 ani si o sa poti socoti si singur la cit s-a redus consumul. poti sa o faci, nu?

afisez aici raspunsul ce i-l datoram lui laurentiu:


caracteristici aprindere platina




caracteristici aprindere electronica





Luati aminte la ce va spune Plumber, ca nu minte ca altii. Iarna motorul de oltcit nu se incalzeste la temperatura normala de functionare decit daca mergi in 4000 de ture cu el. Deci, cum vreti sa consume putin iarna, daca mergeti cu el normal in 2500 ture, motorul ramine rece si consuma mult, daca il forjati in 4000 se ridica temperatura dar creste si consumul. E logic pia aici, da?

in incheiere doresc tuturor weekend placut. Pot sa confirm asta, iarna cu calandrul pus, pe drumul meu Cotroceni - Soseaua de centura (chitila) 16 - 17 Km Dus 16 km intors, temperaturanu sare de 45 grade pe vremea asta. calandru pus,numarul pus peste gaura din bara si toata partea de jos a spoilerului acoperita,si la drum intins am 65-70 de grade iar in oras cam 85 daca nu e aglomeratie
Io oricum sunt de acord cu afirmația că iarna mașina consumă CA O VACĂ

Io ce spuneam ?
Ma bucur ca mai sunt si posesori realisti in ceea ce priveste consumul iarna. Poti sa o reglezi extrem de bine,poate sa fie noua,nouta.Pe 5-10 km cu plecare aproape rece de pe loc....te-ai spart la buzunar.
Oltcitul nu se poate compara cu alte masini cu motoare racite cu apa.
Motoarele pe benzina racite cu apa in 4-5 km ajung la temperatura optima(plecarea de pe loc=ai pornit,ai plecat) chiar si la -15 grade,datorita termostatului din circuitul de racire.
Iulicuta are dreptate.Doar cu un calandru prelungit motorul se incalzeste.Dar este riscant sa se supraincalzeasca si crapi motorul !
Octavian a scris:afisez aici raspunsul ce i-l datoram lui laurentiu:

caracteristici aprindere platina



caracteristici aprindere electronica

Raspunsul nu ma multumeste.
Nu vad nici o deosebire intre cele doua pagini si nici "avansul de 6 grade" pt motoarele de 1300 cmc. La tipu' asta de motor (1129, 1222, 1299, 1301), avansul e fix la 27 grade, in caz ca nu ai axe sport sau motor comprimat. De avans la 6 grade n-am auzit nici la scooter in 2 timpi.
Ideea cu becu' e simpla: cand se inchid contactele, s-aprinde becu. Dar, ai o plaja de rotatie mica, cam 1-1,5 mm (nu stiu exact in grade) in care contactele raman inchise si becul aprins. Teoretic ar fi bine. Practic, aceasta rotatie a axului delcoului inseamna rotatie a arborelui cu came si, implicit, a arborelui cotit. Asta inseamna un decalaj al pistoanelor fata de punctul de 27 grade. Lampa stroboscopica se aprinde exact cand se inchid contactele ruptorului si se stinge imediat, spre deosebire de bec, care va ramane aprins.
In concluzie, lampa stroboscopica va contrazice reglajul cu becul.
Sa fac si demonstratia practica? avansul initial la toate sistemele de aprindere din lumea asta pentru motoare pe benzina in 4 timpi eu stiu ca este 10 grade;la oltcit e asa,la ford(modulele edis care by default sunt setate pe 10 grade,evident putand fi modificata valoarea asta de ECU) si tot asa... Daca e sa ne luam dupa 1-1,5mm ,ce sa mai zicem de jocul dintre cuplajul axului delcoului in axul cu came. Acolo cat sunt 3-4 mm? am vazut destule reglaje facute cu becul care la verificarea cu stroboscopul bateau limba in limba ... deci se poate ..+ ca eroarea aia de care zici tu nu e chiar asa mare cand urmaresti ca becul sa nu fie aprins complet ia-o ca un fel de contact imperfect deci in loc sa se aprinda la intreaga lui intensitate sa fie mai rosiatic un pic filamentul ...adevarul e ca mult de munca pana gasesti acea pozitie si mii de draci
robertino a scris:Daca e sa ne luam dupa 1-1,5mm ,ce sa mai zicem de jocul dintre cuplajul axului delcoului in axul cu came. Acolo cat sunt 3-4 mm?

Poate la tine. La mine intra putin fortat. Asa este. cum sa intre ma kft-ule fortat? iar esti gica contra
stii, noi aici discutam de masini, dac vrei iti dau o lista a consumurilor diverselor motoare non euro de acum 30 ani si o sa poti socoti si singur la cit s-a redus consumul. poti sa o faci, nu?

Da, vreau! Desigur ca pot. Am o mica surpriza. Am crezut ca discutam despre gaini outoare.
In alta ordine de idei, trebuie sa stiti ca n-am stiut ca sunteti "doctor". Acum ca am aflat, voi trata titlul Domniei Voastre cu mult mai multa seriozitate.

Drumuri bune si netede!
iulicuta2000 a scris:cum sa intre ma kft-ule fortat? iar esti gica contra

Iar vorbesti fara sa cunosti? Ai umblat tu la mine la delco de stii? In primu' rand, nu am axe romanesti. In al 2-lea rand, piesa de la delco e facuta de mine. Ma rog, de un Gigel strungaro-frezor la ABB. Ca fapt divers, piesa de antrenare a delco-ului sta fest si pe ax. Si are si saiba elastica. Alte nelamuriri? Axele romanesti au frezate fanta mai mare?Nu stiam !
De ce aproape toate delcourile cu platina au culpaj(dintat sau excentric) cu toleranta fata de axul cu came ?
De ce ruptorul delcoului(pipa) nu are varful de transmitere a scanteii ascutit ?Prin varfuri curentul nu ar circula mai bine.Forma pipei nu este asa pentru a compensa "ceva joc de glezna" si sa aiba timp sa transmita scanteia cand trece prin dreptul plotilor?

Cred ca la motorul de oltcit tolerantele(distributie/distribuitor) adunate depasesc 3 mm,dar nu sunt probleme de functionare si nu au fost niciodata.
Tolerante date de:
-jocul pinioanelor de distributie pe ambielaj(mic,dar exista).
-jocul rotii de comanda a axelor cu came.
Vorbesc de jocul pieselor nestranse pe suporti de rac sau de piulite.
Cum strangi roata de distributie pe ax? Maxim stanga,maxim dreapta,sau la jumatatea jocului?Acel joc nu influenteaza distributia /aprinderea ?
Bineanteles intreb pentru motoarele la care aceste tolerante exista din fabrica.Nu ma refer la motoarele perfectionate de maestrii !
Poate 1% regleaza avansul cu stroboscopul,dar au masini cu are au facut case,au intretinut familii si au rulat 600-700 mii de kilometri.
Acum la sfarsitul "speciei",stroboscopul si el pe cale de disparitie este irelevant pentru cei mai multi.
Acum si in viitorul nu foarte indepartat ne va interesa sa gasim piese,sa avem posibilitatea sa le cumparam(nu sa dam 9000 ron pe un ambielaj),sa mai tinem cadavrele ,chiar si pentru plimbarea de duminica. Ce consum are un Oltcit cu motor de 1100 pe distante scurte de 5km in regim extraurban cu 2-3 intersecti, la o viteza de maxim 90 km/h si accelerari normale? depinde de mai multi factori ...

daca motorul e cald sau nu
de temperatura ambientala
de trafic

deci consumul undeva intre 7 si 13 (poate chiar si peste 15 iarna cu motorul rece) la suta la un motor care e in mintile lui cu carburator si aprindere reglate ok
George Hermenean a scris:Ce consum are un Oltcit cu motor de 1100 pe distante scurte de 5km ...
Poate ajunge si la 30L / 100km conform manualului lui Canta.
Laurentiu a scris:
George Hermenean a scris:Ce consum are un Oltcit cu motor de 1100 pe distante scurte de 5km ...
Poate ajunge si la 30L / 100km conform manualului lui Canta.


Asta in oras...si am simtit pe propria piele ca poate depasi acele valori
Cum el merge in afara si merge constant nu cred ca sare de 8% la temperaturile de's acuma afara Eu ma refer la cat consuma in mod normal un Oltcit pe o distante de 5 km(5 km dimineata si 5 seara) la un mers normal fara forja cu o viteza de 80-90km/h pe timp de vara? Mie mi-a iesit 8,5 dar nu sunt sigur ca asta ar fi
Pe distante mai mari am cam 7 si ceva consumul.Voi?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community