Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

se ineaca ca un betiv

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
buna seara domnilor, am si eu o problema cu o batrinica din 1985 dar care arata exceptional ptr ani ei , nu stiu de unde vine aceasta inecare idioata ptr ca am mai avut un oltcit din 1994 pe care l-am tinut 3 ani dar din pacate a ajuns la rabla din cauza caroseriei dar la care nu a trebuit sa am interventii cat timp l-am folosit (3 ani ,si a intrat pe poarta remat pe roti mergand )La cel de acum am o problema se ineaca foarte repede pe timp rece ,adica daca nu porneste la primele doua cheii poti sa-i dai pana moare bateria si nu o mai ia .Desi nici nu ating acceleratia(dar trag soclul la maXIM) ,ii dau de cateva ori nu porneste si cand scot bujiile sunt ude fleasca .Schimb bujiile si porneste dar m-am cam saturat sa le cam schimb mereu ca sa plec de pe loc .Cineva mi- a spus ca poate ar avea nivelul mare ,poate sa fie asta ?sau alceva ? eu unul suspectez nivelul...verifica-l si vezi daca e cum trebuie.
altceva nu-mi vine in cap in momentul asta, cam care ar putea fi cauza - cui pontou care face figuri
- nivelul prea mare al benzinei in camer de nivel constant(dai jos capacul carburatorului, si masoara distanta de la mijlocul plutitoarelor pana la garnitura capacului. Trebuie sa fie pe la 21mm pentru ambele plutitoare)
- bujii obosite (care nu isi fac treaba la rece). Ce bujii ai?!
- arcul rupt de la clapeta de soc(arculetzul ala mic care tine acea clapeta obturatoare de la clapeta de soc)
- carburator reglat gresit (cu motorul cald, daca ii scoti furtunul capsulei de dezinecare, ce se intampla cu motorul?)


soclul = șocul ....și iaca așa a ajuns la Remat un carburator bun.... vorba aia, dă-i Doamne mintea românului de pe urmă !

arc șoc rupt
valib a scris:
- Trebuie sa fie pe la 21mm pentru ambele plutitoare)



eu stiam ca trebuie sa fie 18mm... sau 18
drac mai stie... ca niciodata nu am avut probleme de genu
da stiu sigur ca scrie pe www.oltcit.ro


Later edit: pe www.oltcit.ro scrie 18 + -1mm ...și dacă-l lași chiar la 21 e cu atât mai sănătos. Omul nu cred că merge cu pedala la fund să rămână făr benzină în CNC... cum mai pățesc alții...
teo76 a scris:am si eu o problema cu o batrinica din 1985 ... se ineaca foarte repede pe timp rece ... daca nu porneste la primele doua cheii poti sa-i dai pana moare bateria si nu o mai ia .
Verifica si membrana de la imbogatire (cea triunghiulara) sa nu fie sparta. multumesc domnilor ,o sa umblu la carburator sa vad ce pot sa-i fac , problema e ca la celalalt nu am fost nevoit sa intervin ptr ca a mers pana la remat (stiti cum se spune ,daca umbli in carburator la olcit te-ai terminat, consuma 20 ) , de aia nu m-am inmcumetat sa-l desfac ,desi m-ai am un papuc cu carburator dublu (motor 1600) la care pun carburatorul ei la fiecare revizie si il schimb cu unul simplu dupa ce trec revizia si asta merge ceas . Nu e nici un risc daca umbli in carburatorul de Oltcit.Astea sunt legende create de rauvoitori,prin anii 80-90,pentru discreditarea brendului Oltcit.In special de mecanicii de Dacie....
Important este sa nu umbli la reglajele din fabrica(surubul de CO,surubul de progresiune,surubul de reglaj treapta a doua).
De asemenea,in timp ce manevrezi capacul carburatorului,ai grija cum il apuci!Sa nu dereglezi plutitorul,cu efecte negative asupra camerelor de nuvel constant.
Urmeaza sfaturile colegilor de mai.Sunt foarte instructive.Succes! Dar după ce pornește se îneacă în mers?dacă nu , atunci problema este electrică (platini dacă ai,capac delco ,bobina inducție) sau de compresie...și nici decum carburator @teo76: Daca specifici locatia, poate te ajuta un coforumist. Asta-i simptom clar de aprindere "ingalata".
Restul de chestii s-ar manifesta si-n mers.
Iar cu arcul de la clapeta de soc rupt, se subalimenteaza neinchizand complet difuzorul, cand e nevoie, si nicidecum nu uda bujiile.
Verifica aprinderea si vezi ce e cu bujiile tale, mai ales.
Dupa parerea mea.
Bafta!
iuliu marinescu a scris:Iar cu arcul de la clapeta de soc rupt, se subalimenteaza neinchizand complet difuzorul, cand e nevoie, si nicidecum nu uda bujiile.



daca arcul de la clapeta de soc e rupt, atunci cand tragi socul, nu mai tai aerul motorului (ca asta face clapeta de soc...taie aerul, si da mai multa benzina, ca si cum ai apasa acceleratia). NU mai e raportul corect aer/benzina pentru pornirea la rece.

Cu arcul rupt....ii dai mult mai mult aer decat ii trebuie, si se inneaca cu prea multa benzina. La fel ca si cum la -10grade ai incerca sa pornesti doar cu acceleratia apasata, fara soc. O sa se innece....nu ar trebui sa porneasca (daca totul e pus la punct). Subscriu la ce s-a spus , in plus verifica corecta amplasare pe suportii de plastic a fiselor de bujii .Daca o fisa e lipita de o parte metalica nu e deloc
in regula la pornire . N-ar strica si o verificare a platinei, a avansului . Pe viitor pune o aprindere de TRS si pe partea asta ai scapat de probleme .
ca asta face clapeta de soc...taie aerul, si da mai multa benzina, ca si cum ai apasa acceleratia

Cu arcul rupt....ii dai mult mai mult aer decat ii trebuie, si se inneaca cu prea multa benzina.

Atentie la logica formala! Cele doua afirmatii se "bat cap in cap"
Nu scapam in nici o situatie de bestemata de "benzina in exces", chiar daca facem lucruri complet diferite (ba chiar antagonice)
Cum iti explici?
Multa bafta! Arc rupt la clapeta de obturare a aerului (soc) pe vreme rece = prea mult aer rece, nu porneste si se ineaca. La fel se intampla si cand e tija capsulei de dezinecare prost reglata si deschide clapeta prea mult.
Acum e mai bine? Sigur ca e la fel de...prost.
Sustii , prin urmare, ca actionarea clapetei de soc, actioneaza asupra temperaturii aerului de admisie.
Complet absurd!
Si eu luam "de bune", unele afirmatii de pe forum...
Voi fi mult mai circumspect de acum.
Multumesc! daca vrei sa intelegi...foarte bine
daca nu...iar bine
Daca sustii ca ai dreptate, spune-mi te rog de ce se uda bujiile atunci cand e rupt arcul clapetei de soc. E simplu de explicat...dar unii nu vor sa priceapa

asta nu e forum de filozofat pe exprimare....dar vad ca unii vor sa fie mai filozofi decat Papa de la Roma. Nu va mai certati! Luati cartea lui Canta si cititi de la paginile 155-156. Acolo scrie negru pe alb: ,, Pentru a nu deveni foarte bogat (amestecul carburant), automat, intra in functionare servomecanismul de dezinecare care actioneaza asupra clapetei de aer, deschizand supapa de aer." Proști e unii bă frate, și mai și claxonează... mai bine asteptam pe cel care a deschis subiectul sa ne mai viziteze...eu tot zic ca nu-i din carburator Conform celor spuse de mine nu prea are cum sa fie din carburator.
Asa ca, in ceea ce priveste chestia asta, suntem de acord.
Conform celor citate de gyorgyoda, amestecul devine prea bogat daca clapeta aceea nu se deschide, nu daca sta permanent deschisa.
Daca sustii ca ai dreptate, spune-mi te rog de ce se uda bujiile atunci cand e rupt arcul clapetei de soc.

Ce sa iti explic? Ce sa inteleg? Ca nu se uda , de fapt? Da sa porneasca si atunci se arde si putina benzina care ajunge in cilindri dar amestecul fiind mult prea sarac pentru secventa aceea de "cilindri reci/aer de admisie rece", motorul nu poate ramane pornit, trebuindu-i pentru chestia asta un amestec (mult) imbogatit.
Daca aprinderea e OK nu "au voie" sa fie bujiile ude.
Vad ca valib se bucura ca zephirus imprastie muci pe forum.
De ce oare?
Dumnezeu stie...
iuliu marinescu a scris:
Ce sa iti explic? Ce sa inteleg? Ca nu se uda , de fapt?

Ai putea sa intelegi ca m-am lovit de defectul asta de cateva sute de ori, si nu doar la Oltcit. Chiar si carburatorul IRM de Dacia are un arc care regleaza debitul de aer din clapeta de soc, ia cand acel arc nu e calibrat cum trebuie, ori porneste, dar nu se tureaza si merge balbait, ori nu porneste si se I N E A C A !
Carburatoarele de motocicleta au reglajul clapetelor de soc vacuumatic. Cand se deregleaza si deschid clapetele prea mult, ghici ce se-ntampla? Se I N E A C A !
Carburatoarele alimentate prin cadere (IJ, Jawa, CZ, MZ, Simpson, Nipru, Ural, Trabant etc) au, deasemenea, obturator de aer (soc). Cand se deregleaza si nu inchid corect, motorul se I N E A C A !
Sa-ti explic si cum e cu carburatoarele electrice?
In concluzie, repeta dupa mine: cand arcul clapetei de soc este rupt, sau cand tija capsulei de dezinecare este dereglata si deschide clapeta soc prea mult, motorul se ineaca !!! pai chiar cu amestec sarac motorul se ineaca ... de ce? .. pentru ca daca nu o ia din prima .. mai incerci .. o data si inca o data ... sa ii dai ... si chiar cu amestec sarac ... pana la urma cilindrii se umplu cu benzina (nu cu amestec aer-benzina) ... si se uda bujiile .. deci logica e ca de obicei ilogica din cauza utilizatorilor ... dupa ce ii dai o cheie si ca nu o ia ..daca ii desfaci bujiile nu or sa fie ude ... dar dupa 2-3 chei cam da
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community