Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Vreau sa imi trezesc olteanu' (TRS)
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Vreau sa imi trezesc olteanul (trs), problema este ca are deja 2 ani de cand nu e miscat din curte si nu vreau sa ajunga o tinichea ruginita(tabla este impecabila)... Adevarul este ca l.am alergat binisor ultima lui cursa si s.a oprit din mers fara sa imi scoata sunete ciudate sau mai stiu eu ce alte trosnituri pe la motor , a facut o balta de ulei sub ea (are o modificare la radiatorul de ulei) si nu a mai pornit de atunci ... acum are o baterie noua si nu invarte deloc desi ajunge curent pana la electromotor si mentionez faptul ca am mai avut probleme cu electromotorul. daca cineva ma poate ajuta cu un mecanic in Slatina ar fi perfect. Eu am desfacut putin din el dar nu am cheile necesare sa ajung la electromotor. Pentru (de)montarea electromotorului ai nevoie doare de o cheie inelara cu cot de 10.
Poti lua legatura cu Dan Alexandru in vederea achizitionarii unui demaror.
La coarba/manivela cu contactul pus, cu soc-ul tras (cand motorul e rece), eventual putina benzina turnata in carburator (tr. I), nu porneste, sau macar nu da semne ca ar porni?
Detaliaza problema ta, ca eu unul n-am inteles mare lucru din ce ai zis. cheia e de 11 pentru electromotor, mai intai vezi daca se invarte motorul la coarba sa nu fie blocat... Asa o fi. Ultima oara cand am demontat demarorul a fost acum un an. Nu mai stiam sigur. Oricum, cheia inelara are la un capat 10 iar la celalalt 11. Cel putin asa sunt ale mele. si merge si o tubulara cu clicket nu neaparat o inelara cu cot .. E mult mai usor cu inelara. O spun din proprie experienta.
Cu cheia tubulara e mult, mult mai greu. Iti trebuie si prelungitor, nu ai nici mult spatiu de manevra, s.a. . eiii acum stii cum e depinde de scule la ce am citit pana acum, eu deja ma gandesc la varianta cu motorul blocat, daca zici ca s-a facut balta de ulei sub el, si de atunci n-a mai pornit. deci s-ar putea sa nu fie electromotorul de vina. incearca intai sa dai la coarba ca sa vezi daca se mai misca internele motorului... Daca nu s-au lipit segmentii de cilindri; daca e asa, si nu vrea la coarba, iei un spray cu ulei (wd40) si bagi in cilindri cu paiul pe la bujii, apoi incerci sa il invarti la coarba, dar fara bujii mmmda si eu cred ca e motorul blocat , maine o sa il desfac si o sa va spun ce am gasit acolo , sper sa nu fie dezastrul prea mare ... indiferent de situatie olteanul asta trebuie sa porneasca

mariankzd ... posibil sa ai dreptate o sa incerc si asta ms Ai incercat ce-au spus baietii mai sus? Ai dat la coarba?
Mai intai dai la coarba, daca se invarte relativ usor (daca simti ca are compresie) e ok. Abia dupa aceea treci la urmatorul pas, in caz ca nu merge sa faci o rotatie completa.
gyorgyoda a scris:E mult mai usor cu inelara. O spun din proprie experienta.
Cu cheia tubulara e mult, mult mai greu. Iti trebuie si prelungitor, nu ai nici mult spatiu de manevra, s.a. .

Iar scrii ma numa' prostii?? Cu inelara te chinui, cu tubulara sau T merge brici!! Acum, spune c-ai demontat mai multe demaroare ca mine! KFT, daca tie ti-e mai usor cu cheia tubulara, nu te obliga nimeni sa folosesti alta varianta. Daca eu ma descurc mai bine cu cheia inelara cu cot, cu ce te deranjeaza asta...?
Pana la urma, nu conteaza ce metoda foloseste cineva, atata timp cat da randament maxim. Nu!?
gyorgyoda a scris:E mult mai usor cu inelara. O spun din proprie experienta.
Cu cheia tubulara e mult, mult mai greu. Iti trebuie si prelungitor, nu ai nici mult spatiu de manevra, s.a. .

ba conteaza cand spui ca e mult mai usor cu inelara
cel mai mult loc este intre delcou si lonjeron si acolo doar cu teu sau tubulara si prelungitor poti lucra,nu langa electromotor unde poti roti un maxim 120 de grade...
gyorgyoda a scris:Ai incercat ce-au spus baietii mai sus? Ai dat la coarba?
Mai intai dai la coarba, daca se invarte relativ usor (daca simti ca are compresie) e ok. Abia dupa aceea treci la urmatorul pas, in caz ca nu merge sa faci o rotatie completa.


Da am incercat , am pus coarba si am impins si cu piciorul. e blocat. sper sa mai fie ceva bun din motorul asta Daca a facut balta de ulei, ori ai lovit carterul si s-a spart, ori a facut suprapresiune, a dat un simering afara (cel de palier de obicei), ori s-a intamplat ceva la acea "modificare" a radiatorului de ulei si ai calat motorul. Cauta un motor bun, schimbi seriile cu grija si asta e. kft .. pai nu se duce mai bine la rar??? ufff ... uite cum inveti omul la prostioare ..)

P.S. balta de ulei sub masina ...si a zis ca dupa o forja ... daca ai forjat-o cu motorul rece e posibil sa fi sarit vreun simering, sa fi ramas cam fara ulei si apoi motor calat ... dar stiu ca de obicei parca facea un zgomot caracteristic inainte de calare .. nu stiu ca nu am calat nici un motor deocamdata dar din cate am vazut pe net are un suierat ca de fier pe fier ...oricum daca e mai bine schimbi motorul e mai ieftin decat sa te apuci sa faci altul ..
eddye999 a scris:s.a oprit din mers fara sa imi scoata sunete ciudate sau mai stiu eu ce alte trosnituri pe la motor , a facut o balta de ulei sub ea (are o modificare la radiatorul de ulei) si nu a mai pornit de atunci ...

1. In prima faza depisteaza de unde a curs uleiul si elimina pierderea;
2. Scoate bujiile si pune in fiecare cilindru aprox 100gr ulei motor;
3. Dupa citeva zile incearca sa rotesti motorul la manivela;
4. Daca nu merge, il desfaci bucata cu bucata. oricum din ce spui sta de 2 ani cu morul calat ... asa ca uleiul nu cred ca ajuta prea mult ...probabil s-a sudat mult prea bine .. si oricum sincer orice motor calat mai bine il desfaci din prima ... indiferent daca e blocat sau ai reusit sa il deblochezi tot acelasi e verdictul .. niciodata nu va mai lucra la parametrii ..segmentii oricum sunt varza dupa o calare la fel si cilindrii ...asta sa nu mai punem cuzinetii de la vibrochen si chiar vibrochenul ...bafta
lancer a scris:segmentii oricum sunt varza dupa o calare la fel si cilindrii

Nu e sigur. Depinde ce s-a blocat si in ce conditii. Am "reabilitat" un motor blocat. Dupa ce l-am desfacut, am constatat ca era blocat arborele. Mi-a adus proprietaru un motor mort, i-am mutat pe carteru/arborele ala setu, chiulasele si toate alea de pe motoru blocat si a functionat bine merci rotund, fara batai, scurgeri si alte alea... de m-a facut invidios Il poreclisem "motorul gunoi" ca a fost facut din gunoaie Gunoiu' a functionat mai mult si mai bine decat multe motoare facute cu simt de raspundere Chiar faceam mishtouri cu AdyF... ca cel mai bine merg motoarele facute din batjocura Am avut un motor nepornit de 4 ani, schimbat ulei, pus bujii, benzina in carburator si din a 10-a cheie a pornit, deci cu putina incredere si fara negativism, da-i pe cocoasa, ori il faci ori il strici, tot trebe sa il desfaci azi am dar jos:carburatorul am ramas placut surprins ... super curata galeria dar treaba este ca nu am o cheie cu, care sa o desfac si din partea soferului (e ingramadita rau acolo) se pare ca nici vremea nu tine cu mine si nu am loc in garaj pt ea ... sa imi spuna si mie cineva ordinea in care se desfac toate alea , am impresia ca desfac aiurea (e primul oltcit pe care il operez).
eddye999 a scris:... sa imi spuna si mie cineva ordinea in care se desfac toate alea.
In manual gasesti tot ce-ti trebuie. Cit timp e urit afara, ai face sa bine sa te documentezi si pe urma te apuci de desfacut.
mariankzd a scris:Am avut un motor nepornit de 4 ani, schimbat ulei, pus bujii, benzina in carburator si din a 10-a cheie a pornit, deci cu putina incredere si fara negativism, da-i pe cocoasa, ori il faci ori il strici, tot trebe sa il desfaci


aici vorbim de un motor care a murit in timp ce alerga ... nu cred ca un schimb de ulei , putina benzina in carburator si 100 de chei poate rezolva problema ... eu cred ca e mierlit inauntru ... Eu cred ca este mai buna metoda lui kft. Schimba-l cu totul.
Tu te-ai apucat sa desfaci cutia de amestec de pe galeriile de admisie? De ce? Galeria se desface cu totul de pe chiulase.
T-ul de 11 e sfant pe acolo(inclusiv la electromotor).
Parca era un topic cu sculele strict necesare in trusa Oltcitului.
Plumber a scris:Eu cred ca este mai buna metoda lui kft. Schimba-l cu totul.
Tu te-ai apucat sa desfaci cutia de amestec de pe galeriile de admisie? De ce? Galeria se desface cu totul de pe chiulase.
T-ul de 11 e sfant pe acolo(inclusiv la electromotor).
Parca era un topic cu sculele strict necesare in trusa Oltcitului.



Da urmeaza sa desfac cutia de amestec din cauza ca nu am T-ul ala de 11 si nu am loc ... dar se pare ca tot nu fac nimic fara el.cine stie un motor de 1.3 si la ce pret ? Daca spui ca esti din Slatina ia legatura cu cineva din Craiova ca e mai aproape si mai la indemana(cu deceneu de exemplu) sau intra pe craiovaforum.
Si Laurentiu are dreptate; descarca manualele si studiaza intai. seturi motor se mai gasesc ... daca nu ma insel au si la acsa .. daca nu vezi ca vindeau destui pe aici .. + ca mai sunt si site-urile de profil .

si pentru motorul ala mai bine il dai jos de pe masina daca te apuci se il faci ..si te duci cu el la adapost .. (stiu un flacau care si-a facut motorul in dormitor ... ) si nu statea decat la etajul 4 ) si acolo te apuci sa il dezechipezi ... eu vad ca tu de apuci de dezechipare inainte sa te apuci sa il dai jos .. .. asta nu e motor in linie sa il poti face pe masina .. cum se faceau odata camioanele si daciile
Plumber a scris:Daca spui ca esti din Slatina ia legatura cu cineva din Craiova ca e mai aproape si mai la indemana(cu deceneu de exemplu) sau intra pe craiovaforum.
Si Laurentiu are dreptate; descarca manualele si studiaza intai.


Am citit extrem de multe lucruri pe care nu le stiam in cartea asta si uitasem ca am asa ceva ...

Lancer ... abea am convins familia sa nu il dau la remat si acum sa il mai bag si in casa ? pentru motor am loc in garaj pana atunci tre sa fac rost de chei serioase si cu putin soare ma apuc de treaba ... intre timp mai citesc 'Biblia Oltcitului' eii eu nu am zis sa il bagi in casa doar undeva la scuteala si am dat un exemplu in lipsa de spatiu cam ce se poate face in situatii extreme ...daca ai un garaj cu atat mai bine ... cat despre scule ..asta e problematic .. ca o trusa bunicica e destul de scumpa dar in principiu cu niste tubulare si cu niste combinate de 8, 10, 11, 13,15, 17, si 19 parca cam faci bucati aproape toata masina ... mai greu o sa fie la tine cu cheia de rac .. sa dai ventilatorul jos Ai uitat de piesa INDISPENSABILA: cheia tubulara de 42sau, ma rog, 41,5). si cheia tubulara de ,,14"cu peretii subtiri pentru piulitele de la palierele ambielajului . 42 ?:O inca nu am ajuns acolo plumer pai aia de 42 .. ma rog 41,5 nu e asa zisa cheie de rac ??? parca aia e pentru ventilator pai da, dar fara cheia aia nu poti desface cam nimic la motoru de oltcit asta asha e .. dar daca te uiti mai sus .. scrisesem de ea ...si m-a apostrofat plumer ca nu scrisesem ..)
eddye999 a scris:....O inca nu am ajuns acolo

Păi de acolo începi.

Scuze lancer! Am citit aiurea. nu am reusit sa fac rost de cheia capcana ... bine ca am aflat de ea , si am si vazut une imi trebuie (neaparat) ... pai aia se gaseste destul de greu .. tot pe la oltcit-isti gasesti .. din cei care mai fac cate ceva pe la masina acasa sau pe la mecanici de oltcituri ... si oricum daca te apuci mai usor merge sa dai ventilatorul jos cu motorul pe masina ... daca e strans rau cu el dat jos nu prea ai nici o sansa ... am vazut la noi in targ asa ceva noi noute de 42-36
avea un mos 4 bucati de vanzare , da cerea cam mult pe bucata si nu vroia sa lase la pret pai da tonim aia de 36 era pentru planetara ) eu am 2 chei diferite cu posibilitate de prelungitor din teava )
... cand am vrut sa schimb prima planetara prin tg-jiu ... m-a dus unu de cap si am stat o zi vreo 6 ore sa schimb planetara ca nu avea chei .. ca bla bla ... da fuzeta jos cu tot cu planetara du-te nu shtiu unde de mi-au stricat piulita... asta a fost ... a doua oara cand am patit-o cu planetara rupta ... am luat cheia frumusel de la craiova ... si intr-o ora am schimbat-o singur .. asta e ..asta inseamna sa ai ceva scule ... si de atunci am tras concluzia ca nu are rost sa te apuci de ceva fara sa ai ce iti trebuie stiu
cheile alea de 36 - 42 sunt combinatia ideala pentru oltean
lancer a scris:pai da tonim aia de 36 era pentru planetara ) eu am 2 chei diferite cu posibilitate de prelungitor din teava )
... cand am vrut sa schimb prima planetara prin tg-jiu ... m-a dus unu de cap si am stat o zi vreo 6 ore sa schimb planetara ca nu avea chei .. ca bla bla ... da fuzeta jos cu tot cu planetara du-te nu shtiu unde de mi-au stricat piulita... asta a fost ... a doua oara cand am patit-o cu planetara rupta ... am luat cheia frumusel de la craiova ... si intr-o ora am schimbat-o singur .. asta e ..asta inseamna sa ai ceva scule ... si de atunci am tras concluzia ca nu are rost sa te apuci de ceva fara sa ai ce iti trebuie



Cam asa m.am apucat eu acum , dar cu ocazia asta imi fac si eu rost de ceva scule foarte importante pe care nu le am ... nu strica sa imi maresc trusa cu ocazia asta deja am facut rost de T-ul ala de 11 .
Plumber a scris:Daca spui ca esti din Slatina ia legatura cu cineva din Craiova ca e mai aproape si mai la indemana(cu deceneu de exemplu) sau intra pe craiovaforum.


Eddye,esti din Slatina?Cu ce pot sa te ajut? "T"-ul ala de 11 e bun .. dar l-ai luat degeaba, daca nu faci rost de cheia de rac .. adica aia de 42 ... cu toate ca in trusa aia ti-ar prinde bine ce zice tonim 36-42 ... aia e o cheie sfanta ... nu iti trebuie des dar si cand iti trebuie ... nu poti face mai nimic fara ea
eddye999 a scris:deja am facut rost de T-ul ala de 11 .
Fa un T-u cu patrat in cap la care poti atasa capete tubulare de diferite marimi.
deceneu32 a scris:
Plumber a scris:Daca spui ca esti din Slatina ia legatura cu cineva din Craiova ca e mai aproape si mai la indemana(cu deceneu de exemplu) sau intra pe craiovaforum.


Eddye,esti din Slatina?Cu ce pot sa te ajut?


deceneu ... simplu fapt sa iti dai cu parerea , conteaza ... treaba e ca am nevoie de un motor 1300(dar nu unul scump)... daca stii pe cineva prin craiova care are , te rog anunta.ma ... pana acum am gasit 2 motoare destul de ieftine (undeva la 2 mil) dar unu e la Buzau si unu la Bacau ... costa mai mult deplasarea decat motorul ... unul in craiova ar fi perfect.(aici e mama lor) Eddye,ai PM.Ce se intampla?De ce ai nevoie de un motor?Este dus al tau? eddye999, mecanic "independent" ar fi Ninu, lucraza la biblioteca, dar nu stiu daca mai are chef de oltcit si mai sunt niste dezmembragii spre mac auto (nea Dumitru) Altfel, poti merge la service-ul lui Lazar de pe varianta-asta era service Oltcit in urma cu un deceniu.
deceneu32 a scris:Eddye,ai PM.Ce se intampla?De ce ai nevoie de un motor?Este dus al tau?



inca nu am ajuns sa vad ce e in el ... dar ma gandesc la ce e mai rau ... tu ce zici sa fac ?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community