Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

GJ 01 EVL
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Bah, imi umplurati topicul de rahat
Rog sa se stearga postarile inutile.
Multumesc. Lasa Cristii ca si tu ai umplut topicul altora cu rahat....ce bine e
b28kft a scris: TRS-uri s-au fabricat si in '88, pt export, cine a avut banuti de spaga si cunostinte in uzina s-a ales cu TRS in loc de RT / RM. Un vecin de-al meu a avut un TRS fabricat in '91.


complet adevarat ... trs-urile s-au fabricat si inainte pentru export ... oricum in perioada aia 88-93 cand a inceput fabricatia si pentru piata interna poate si mai devreme .. cu ceva pile ... se facea masina pe comanda ... si se urmarea pe banda ... deci s-au scos si inainte ceva trs-uri pentru piata interna ...acuma nu stiu sub ce denumire figura in acte sau ce sigla era pe ele 12 trs sau un 11 rl ...cert e ca se putea pune pentru cine avea posibilitatea si motor de 1,3 si cutie in 5 ... tu crezi ca echipa de raliu a uzinei alerga cu motoare de 1,1?

si nu stiu de ce am eu o vaga impresie ca motoare de 1,3 existau si inainte de '84... Cristii, asa cum ai cerut, am facut putina ordine pe-aici, mai precis am sters din polemica ta cu bibi.
Pentru atitudinea ta, primesti un ban mic... de 5 zile.


b28kft, lasa te rog aerul de superioritate, si atata timp timp cat lumea vorbeste politicos, continua si tu pe acelasi ton. Nu e cazul sa ne dam in cap aici pe forum.
Administrator a scris:


b28kft, lasa te rog aerul de superioritate,[/color]


Nu e aer de superioritate, e doar sila fata de mincinosu' ala mic. s-a cam pus prafu pe aici
masina acuma sta, leneveste cateva poze mai reci cu masina :
http://img689.imageshack.us/img689/6422/s1031504.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/8276/s1031505.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/7524/s1031506.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4349/s1031507.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/3897/s1031508.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/9863/s1031509.jpg Arata bine masina, insa sunt curios cum se prezinta tabla sub acele bandouri...
P.S: repozitioneaza si tu bratul stergatorului spate nu cred ca are rugina pe sub bandouri ca am mai aruncat eu un ochi cand s-au desprins
acuma nu pot sa il repozitionez la loc ca este frig si poate face poc si altul nu mai am rog a se schimba numele topicului in GJ 01 EVL intre timp, am inlocuit grila dintre faruri ca era prea decolorata si arata urat si am inlocuit-o cu una reconditionata de mine
cateva poze:
http://imageshack.us/photo/my-images/69/s1031594.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/803/s1031591.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/864/s1031595.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/59/s1031593.jpg/ stie cineva de ce atunci cand pornesc motorul, se aude o bataie mai ciudata in mijlocul motorului timp de vreo 4, 5 secunde?
se poate sa fie arborele cotit de vina? Pentru schimbarea numelui topicului trimite mesaj privat administratorului.
Dacă nu vorbesc prostii bataia de care spui e caracteristica motoarelor românești din cauza construcției cuzineților.
Găsești explicația pe aici pe forum la secțiunea Motor. Doar TRS-ul RO are bataie nativa insa nici cele 1.1 nu sunt straine de batai pana la formarea presiunii uleiului, cateva clipe la pornirea rece. Dar asta doar dupa cativa km buni de uzura. Daca bataia dispare rapid, ai presiune de ulei, ulei bun la nivel si filtru ulei cu supapa, nu ar trebui sa fie problema. Asa face si al meu de cand il stiu... basca asa face si nemtzoaica (d'eah... tacheti hidraulici) Am ramas mut cand am citit in manualu neamtului ca "e normal sa bata" In cazu asta... ce sa ne mai asteptam de la batranele noastre? Hmm TRS-meu nu l-am auzit sa bata la rece doar axele putin ,dar asta si la RL
Trimitei la Admin mp si aproximativ in 3-4saptamani si dupa 2-3mesaj se va schimba si numele topicului...
Alex.Pap a scris:in 3-4saptamani si dupa 2-3mesaj se va schimba...

Ce atata graba? la administrator i-am trimis vreo 4 mesaje, dar nimic

________________________________________________
Mi-ai trimis un singur mesaj, dar pentru ca nu ai vorbit politicos nu ti-am schimbat numele la topic.
(admin)


de bataie nu stiu ce sa cred, se aude decat cand pornesc motorul si il turez la vreo 1500 de ture si tine timp de vreo 4, 5 secunde bataia dupa care dispare
daca e sa il opresc si sa il pornesc iarasi, nu se mai aude bataia aceia si nici la drum nu se aude, dar daca e sa il las o zi nepornit si dupaia sa il pornesc, iarasi bate la pornire
o sa fac si un filmulet sa vedeti despre ce e vorba Asa face si la mine..e ceva normal. cum a zis si hofy, pana iti baga pompa ulei, o sa-ti bata 2-3 secunde acolo...chiar si daca mergi cu ea, o opresti si dupa 1-2 ore o pornesti iar, tot o sa bata se poate, dar daca o las 1-2 ore si dupaia o pornesc, nu mai bate, motoru incepe sa bata la pornire cam dupa vreo zi dupa ce l-am oprit, am scris si mai sus
ciudat e ca eu am un motor licenta citroen franta de 1129 cm3 si cand l-am luat era pe un oltcit care a fost tras pe dreapta timp de 4 ani si cand l-am pornit, nu batea deloc, atata ca timp de vreo cateva secunde, nu se putea tura fiindca era nepornit de ceva vreme
eu nu am auzit vreun motor de oltcit care sa bata, inclusiv asta acum vreo 3-4 ani in urma, nu batea dar cu trecerea timpului a inceput sa bata si bataia se acecentueaza din ce in ce mai mult Inseamna ca motoru' a fost bun...si tu l-ai belit pai daca vara, dupa cateva zile de stationare o porneste fara sa actioneze socul sau pedala de acceleratie.... dane, in niciun caz nu l-am stricat eu
si da, vara asa il porneste si eu fac la fel, nu trag socu si nici nu calc pedala de acceleratie, ci pur si simplu ii dau cheie si porneste Si eu am probleme cu motoru'...la cald imi invarte uneori greu de tot...cred ca imi baga benzina prea multa in cilindri si face compresie prea mare sa stii ca faza asta o patesc si eu pentru ca atunci cand il pornesc, miroase destul de tare a benzina si chiar dupa o saptamana de stat nepornita de cand am pornit-o, tot miroase a benzina
Danutz Bratosin a scris:...la cald imi invarte uneori greu de tot...
cred ca imi baga benzina prea multa in cilindri si face compresie prea mare


Tie iti invarte greu la cald din cauza demarorului, care este obosit. Nu are cum sa bage mai multa benzina decat este necesar, fiindca asta este treaba carburatorului sa creeze amestec corect in orice conditii.
gyorgyoda a scris:
Tie iti invarte greu la cald din cauza demarorului, care este obosit. Nu are cum sa bage mai multa benzina decat este necesar, fiindca asta este treaba carburatorului sa creeze amestec corect in orice conditii.


ai picat in plasa Gata. M-am suparat! Adica cum? Voi va bateti joc de mine...?
Simulati niste hibe pe care nu le aveti? Cum vine asta? Nu reusesc sa inteleg.

P.S.: Nu m-am suparat. Doar m-am necajit putin. Eu incerc sa fiu de buna credinta, sa fiu de folos cu ceva si nu mai constientizez si alte lucruri.
Neah. Se mai intampla.

Numai bine tuturor! dane, ma gandeam eu ca e vreo bascalie la mijloc , deci, nu m-am inselat
deh, mai merge si cate o gluma
revenind la subiect, ca tot ai adus vorba de asta, sa stii ca, cateodata patesc si eu chestia asta
vara dupa ce fac drumuri de vreo 10 kilometri cu el, il opresc si daca e sa il pornesc nu mai vrea, si porneste dupa 3-4 chei si foarte greu
ce ar putea sa aiba?
cuzinetii or fi de vina? Am mai zis, daca dai cheie cand e cald motorul, si demarorul invarte greoi volantul, de vina e electromotorul care are periile(carbunii) tocite.
Daca electromotorul invarte vioi si motorul tot nu porneste sau porneste greu atunci problema e de la aprindere (bujii, fisa centrala, distribuitor, capac delcou, condensatorul de delcou, bobina de inductie etc.).

P.S.: ,,Luati site-ul de cultura si bagati-l in duba." george, demarorul nu este obosit, ci este foarte bun
cu aprindrea, nu stiu ce sa zic, a fost verificata de mai multi si functioneaza foarte bine iar bujiile, sunt unele beru frantuzesti, care nu au nici 2000 de kilometri
tin sa cred ca de vina sunt cuzinetii
nu trag socu si nici nu calc pedala de acceleratie, ci pur si simplu ii dau cheie si porneste


compara afirmatia ta cu manualul oltcitului sau cu informatiile de pe site, raspunsul il aflii repede... Pe traducere: amestec ultra mega bogat...d'aia iti porneste tie asa usor fara soc, fara spritz-uri asta e un mod de a privi lucrurile dar ce vroiam sa spun eu e ca, cu motorul cald se apasa acceleratia frateeee ca sa-l pornesti, si da, probabil are amestec bogat de porneste asa usor la rece nu cred ca are amestec bogat pentru ca are consumul de fabrica
dar sa stii ca ai dreptate, atunci cand il pornesc vara si nu vrea sa porneasca, nu calc acceleratia dar de acum o sa ii dau cateva spritz-uri Nici o data vreun sprit. Doar pedala de acceleratie la podea, cand e motorul cald.
P.S.: In cazul meu, cand e motorul inclazit bine, dupa 5-10 minute dupa ce a fost oprit motorul ii dau cheie fara pedala de acc. la podea porneste dar mai greu (cateva rotiri complete ale arborelui cotit in gol, dupa care porneste). Acum nu stiu ce sa zic. O avea amestecul usor imbogatit? Sau bujiile sunt terminate? Am verificat ochiometric amestecul carburant folosind metoda cu deconectarea supapei electromagnetice sau a furtunului de la supapa de dezanecare si pare totul in regula. ?????? ok, am inteles, multumesc pentru explicatii george, am spus mai sus de bujii Ma bucur!
Dar nu doreste nimeni sa imi explice si mie fenomenul intalnit la Oltcit-ul meu? deci ..motorul ala de franta cati km are? ...bataia aia la pornire la un motor de 1129 nu e normala ...deci vibrochenul poate avea inceput de sfarsit ... oricum chiar si cu bataia aia motorul te mai poate duce destul ..asta depinde desigur si de conditiile de exploatare si intretinere ...

in alta ordine de idei referitor la pornire .. pornirea la rece (chiar adca afara sunt 40 de grade si in compartimentul motorului sunt 50 tot pornire la rece e considerata.. e mult sub temperatura optima) socul la maxim fara sprituri fara nimic trebuie sa porneasca (ca dupa ce a pornit ii potio baga linistit socul e eltceva) ... la cald se porneste cu acceleratia in podea si socul tras... de asemenea la cald in carte zice ca motorul nu va fi pornit 5 minute dupa ce a fost oprit ... in conditii de forja e recomandat ca inainte de oprire sa fie lasat motorul sa functioneze o perioada la ralanti...

deci pornirea greoaie vara la cald la mai putin de 5 minute dupa ce a fost pornit e normala ... temperatura motorului destul de mare ... o parte din ulei apuca sa se scurga sau cel putin sa se rupa pelicula de ulei, iar piesele sunt destul de dilatate ... atat cele ale motorului (frecari mai mari in interiorul motorului) cat si cele ale electromotorului (bucse stranse, o temperatura mare a conductorilor) intr-un cuvant puterea micsorata a electromotorului combinata cu rezistenta marita a elementelor motorului duc la o pornire greoaie ... dupa 5 minute motorul apuca sa se raceasca suficient cat sa permita o pornire normala ... daca temperatura motorului si a electromotorului scade cu 10-15 grade in 5 minute e suficient ca sa nu mai puna probleme de dilatare sau putere micsorata a electromotorului Iar uneori vinovat e fenomenul de percolaj. Mai ales la carburatorele reglate mai "dupa ureche" si nu prea nimerite.
lancer a scris:


la cald se porneste cu acceleratia in podea


Sincer nu am inteles niciodata de ce se face lucrul asta, si de asta va rog pe voi sa-mi raspundeti. Eu nu am pornit-o niciodata la cald cu acceleratia in podea, ci doar cu ea piscata 1cm, si porneste de fiecare data fara probleme. si la rece nu trebuie sa tragi tot socul in functie de temperatura de afara porneste si cu un sfert de soc.... dar ce vrei... asa scrie in manual, asa faci... asta vara inainte sa bag masina la dezmembrat sa o reconditionez, avea motor de 1.1 cu o cutie 5ro foarte praf si am facut un stress test la ambele adica am facut liniute repetate cu un ford fiesta 1.4 tdci fara sa il las sa se raceasca si dupa toate astea am oprit motorul, intr-adevar atunci parca a necesitat o pedala in fund sa porneasca, dar... nu s-a stricat nimic.

lancer a scris:la cald se porneste cu acceleratia in podea si socul tras


bai lancer ce naiba.. nici eu nu am inteles acest lucru, dar eu vara cand il pornesc, nu calc nicio acceleratie, nu trag socul, decat ma urc, ii dau cheie si a pornit
mai greu cu pornitul dupa ce fac cativa zeci de kilometrii pentru ca nu intotdeauna vrea sa porneasca fara spritz-uri si soc si cand e sa porneasca, porneste dupa vreo 3, 4 chei si porneste destul de greu cu toate ca atunci ii dau spritz-uri la greu
acum, nu stiu ce sa zic, ori or fii cuzinetii de vina, ori n-am rasfoit eu cartea lui canta cat trebuia ca sa imi dau seama ce se intampla La cum erau carburatoarele pe masini cand au iesit din fabrica probabil ca nu porneau decat cu acceleratia la podea..cand e motorul cald. de atunci s-au schimbat multe..al meu spre ex porneste si fara acceleratie...dar eu intotdeauna o pisc putin.


ps: cristi...n-au nici o treaba cuzinetii tai cu pornirea fara spritz-uri...la tine toata treaba e din carburici!!! nu prea cred, carburatorul functioneaza bine Cred ca am gasit o explicatie logica referitor la pornitul motorului cand acesta e cald (temp. ulei 80-90 grade Celsius), insa nu sunt sigur daca este corecta.
Stim cu totii ca in regim de relanti, orice masina/orice motor de tip Otto, necesita un amestec usor imbogatit fata de atunci cand este in mers. In cazul nostru (Oltcit) constructorul, din motive ecologice si de consum, a ales solutia unui amestec usor saracit in regim de relanti. Este posibil ca din aceasta cauza sa fie necesara deschiderea completa a ambelor clapete de acceleratie din corpul carburatorului in cazul pornirii la cald a motorului - ca prin aceasta sa se produca o imbogatire temporara a amestecului, imbogatire necesara pornirii motorului.

P.S.: Sunt deschis la opinii contrare constructive, numai cu scopul de a elucida aceasta enigma.

Cristii: ia pune mana si ia la puricat aprinderea - cap coada.

De obicei simptomele sunt foarte asemanatoare, uneori chiar identice, in cazul unor probleme de aprindere si a unora de carburatie.

Foarte important! Reglajele carburatorului trebuiesc sa fie ultimul lucru care trebuie facut in cazul unor probleme. Nu e corecta. N-are a face cu amestec sarac, bogat & shit. Are de a face cu vaporizarea benzinei din cauza motorului cald. Spre deosebire de multe alte carburatoare, cel de Oltcit are camere de nivel foarte mari, de unde si posibilitatea existentei unei cantitati mai mari de vapori de benzina pe traseul admisiei, vapori ce impiedica pornirea corecta.
Un fenomen similar care poate aparea (mie mi s-a intamplat o data) este percolajul ( formarea de vapori de benzina in exces in camera de nivel si inundarea admisiei cu benzina din cauza cresterii presiunii in camera de nivel constant, ceea ce duce la inecarea motorului fara vreo cauza mecanica aparenta). a trecut ceva timp de cand n-am mai scris pe aici
intre timp, masina a avut parte de unele schimbari la aspect si unele inlocuiri ca piese:
s-au schimbat farurile deoarece erau facute praf, pus far pe stanga romanesc, nou, pe dreapta far frantuzesc aproape nou
satelitii s-au defectat, nu mai mergeau unele comenezi asa ca i-am schimbat cu altii
broasca exterioara de la usa soferului facea figuri si am inlocuit-o cu una cim frantuzeasca care functioneaza bine
s-a schimbat grila fata cu una in stare impecabila, cea veche era decolorata si arata urat
i-am pus presuri originale de oltcit
am dat jos acele capace urate si am vopsit jantele negru-alb, acum arata mult mai frumos ca inainte si o sa mai apara si altele
cateva poze:
http://imageshack.us/photo/my-images/256/dscn0971d.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/543/dscn0968s.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/821/dscn0972da.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/821/dscn0972da.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/215/dscn0974yr.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/685/dscn0975sb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/441/dscn0976u.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16/dscn0992g.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/831/dscn0991k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/407/dscn0986k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/37/dscn0985w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/37/dscn0985w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/515/dscn0980kp.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/4/dscn0978k.jpg/ Ce inalta e...
Coboara spatele cu 10 cm. Sa vezi, atunci, ce bine o sa arate si ce frumos o sa se comporte la drum. Sa nu mai spun ce misto o sa iei curbele....
In rest, arata foarte bine. asa e de fabrica banuiesc, nu imi aduc aminte sa fii umblat tata la ea sau bunica-miu, asa ca, deocamdata ramane asa
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community