Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B 78 Eva aka Eleanor
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Asadar, sa incepem cu inceputul.

Va zisei odata ca am sa va povestesc cand, unde si cum a luat nastere pasiunea mea pentru Oltcit.
Asadar aveam trei ani cand am vazut si am constientizat pentru prima oara un Oltcit. Ma jucam cu copiii vecinilor in fata blocului (deh, asa erau vremurile atunci, nu ca acum calculatoare, telefoane si alte prostii cu care copiii din vremurile de acum isi pierd timpul aiurea; pe atunci era chiar frumos daca stau mai bine sa ma gandesc...), cand vad o masina cu totul deosebita si cu totul necunoscuta mie ( fiindca eram obisnuit sa vad numai Dacii). O asemenea masina mai era si un Golf 2 GTI (mai tarziu am aflat ce masina era aceea) neagra a unui vecin. Sa revenim la subiect. Era o masina extraterestra sau o nava spatiala - aceasta fiind impresia pe care mi-o facuse la acea vreme. Oltcit-ul in cauza era de culoare alba cu o dunga din fata pana in spate pe ambele parti negru cu rosu (spuneti-mi voi ce model de Oltcit era acela? ).
Mi-am folosit mainile pentru a-mi face o viziera, m-am ridicat pe varfuri pentru a vedea mai bine cum arata inauntru. Ceea ce vedeam imi intarea convingerea de ,,nava spatiala" datorita bordului, sau mai bine zis satelitilor, devenit penibil acum dar care la acea data mi s-a parut ceva atipic, iesit din comun.
De atunci au trecut saisprezece ani incheiati... Ce vremuri...

Prinn 2000 sau 2001 prin iunie isi face aparitia primul Oltcit in familia noastra - B 24 SFW -aceasta fiind prima masina a fratelui meu care abia isi luase permisul. Prima impresie pe care mi-a facut-o a fost de uimire deoarece credeam ca este aceeasi masina pe care o vazusem in fata blocului cu cativa ani inainte. Intrucatva era adevarat fiindca era acelasi model: Oltcit Club 11 RL de culoare alba, interior cognac, frantuzesc 1986 dar avea alte serii de identificare, alti proprietari, alte numere. Pot spune ca pasiunea mea pentru Oltcit s-a fundamentat in mare parte odata cu aceasta masina. De remarcat este faptul ca odata cu masina a venit si cartea ,,Autoturismele Oltcit" - Traian Canta pe care am inceput s-o citesc din scoarta in scoarta ( daca stau bine sa ma gandesc e cartea cea mai rascitita de mine ) dar nu intelegeam mai nimic din ea dar totusi ma fascina nebuneste.
Un merit foarte important pe care il detine aceasta masina e faptul ca pe ea mi-am facut ucenicia intr-ale mecanicii si datorita ei am invatat sa iubesc Oltcit-urile. Un bun prieten ma numea ,,carofil" sau ,,carsofil". Deh, asa ii placea lui sa ma tachineze.

Vremile au trecut iar in vara lui 2008, mai bine zis in luna iunie cand tocmai incheiam clasa a zecea isi face aparitia B 25 SFW. Deoarece am facut liceul ,,Dimitrie Bolintineanu" in Rahova si fiindca singura posibilitate de a ajunge la scoala era tramvaiul 32 nu stiu cum se face de vad intr-o zi un frumos TRS albastru (bleu-agadir) cu numere de Olt (OT-02-JRW) de vanzare. Fiindca invatam de dimineata, fiind mai liber si racoare ma decid sa cobor din tramvai si sa dau o raita pe langa respectiva. Mi-a placut si nu mi-a placut aceasta a fost prima impresie. Nu mi-a placut ca era prafuita de nu-i mai distingeai culoarea (o vedeam verde in loc de albastru agadir) si frunze si urme de pasari (era parcata la umbra copacilor), dar in schimb mi-a placut ca era TRS (deja stiam ce ma asteapta daca o luam: motor 1.3, 61 cai, cutie in cinci trepte, luneta cu dezaburire). Se face cum se face si intra in familia noastra sub numele de B 25 SFW (sau albinuta albastra).

Incet incet ajungem in vremile de acum cand o alta domnisoara intra cu mare gratie in familia noastra: B 78 EVA. Vreau sa spun ca pe domnisoara o cunosc de cativa ani. Dumneai mi-e o foarte buna prietena. Pe tema asta l-am tachinat pe un prieten de la tara, fiindca i-am spus serios ca am cunoscut o gagica buna blonda, care e nascuta in 78 si care se numeste Eva. Asta serios si foarte curios mi-a cerut sa o vada in poze. El fiind mai mic decat mine cu vreo trei ani. Eu ma conformez si ii arat fotografiile. El profund dezamagit imi zice: ,, Asta e un Oltcit. Dute-n colo cu el" Ce sa spun!? Ma prapadeam de ras cand l-am auzit. De fiecare data cand o vedeam o salutam deoarece locuia intr-un cartier de lux din Bucuresti - parcarea de la Petrom - Izvor. Si da o cunosteam inca de cand eram la liceu (clasele a zecea sau a unsprezecea, din nefericire nu-mi mai pot aminti exact).
Pe la inceputul lunii, plimbandu-ma cu fratele meu pe acolo il aud spunandu-mi: ,,Vezi ca iubita ta Eva e de vanzare!", eu crezand ca face misto de mine ii raspund: ,,Ma, tu iti bati joc de mine!?", la care el imi raspunde:,,Vino-ncoa si vezi singur." Si ne apropiem de masina si vedem anuntul. Fratele meu avea dreptate. Mie imi parea rau de masina si resemnat ii raspund fratelui meu:,, Inca un Oltcit in stare buna va ajunge la remat...". A trecut timpul, am facut cunostinta cu proprietarul, ne-am imprietenit si astfel a intrat mandra in familia noastra. Proprietarul, pasionat inrait, dorea ca masina sa aibe viata lunga de acum incolo si s-o ,,dea cuiva tanar, pasionat, care sa aiba timp si rabdare s-o puna la punct".
Dumnealui, pe nume domnul Cornel, doresc ca si prin aceasta cale sa-i multumesc sincer pentru masina. Sunt foarte recunoscator pentru tot!!!

Cred ca ar fi cazul sa vorbim putin si despre masina. In esenta e un Citroen Axel 11R si cu asta cred ca am spus cam tot. In mare parte, cam 80%-90%, este frantuzesc (interior albastru frantuzesc, bord Veglia, motor 1.1 Licence France Citroen G11 - 20.000 km - un lucru remarcabil, cutie 4fr, caroserie de Axel, geamuri custode pivotante si mult mai multe lucruri frantuzesti, pe care din pacate nu-mi pot veni toate in minte sa le pot enumera.

Sper ca nu v-am plictisit cu lectura mea! nu , nu ne-ai plictisit , interesanta poveste , sa il stapanesti sanatos si ast poze ce lectura interesanta
o adevarata istorie in talon asa e trecuta?axel 11rl? Nici mie nu prea imi vine a crede, eu stiam ca se numeste axel11r citroen Pune si tu cateva poze.

Carcasa filtrului de aer Miofiltre, radiator ulei Chausson, delcou cu contacte platinate Ducellier, bord Veglia s.a. arata ff bine masina, ai grija de ea mai ales ca sta in iarba, rugineste repede, am o singura intrebare, ce face carcasa miofiltre?
rabbitdani a scris:arata ff bine masina, ai grija de ea mai ales ca sta in iarba, rugineste repede, am o singura intrebare, ce face carcasa miofiltre?


Multumesc foarte frumos pentru apreciere! Insa nu arata foarte bine, inca, din cauza petelor de rugina pe care le are in locuri mai putin importante si din cauza unor consumatori care nu functioneaza (motoras stergator spate - din cate se pare e de la instalatie, motoras spalator luneta). De mers, trage foarte bine de cand am schimbat pompa de sprit cu alta noua (membrana, garnituri membrana si resort/arc), si fisa nr. 4. Caut fise Tesla sau Bougicord sau Urziceni din acelea rosii noi sau aproape noi de cumparat!. Trebuiesc aerisite franele pe de alta parte.

,,ce face carcasa miofiltre" - Ce face orice carcasa directioneaza aerul spre carburator si la temperaturi scazute il incalzeste datorita caldurii primite de la galeria de evacuare din dreapta si termostatului; Miofiltre e compania producatoare din Franta.
Tot ca piese de origine mai sunt: carburator Solex 1.1, spoilere fata si spate.

,,ai grija de ea mai ales ca sta in iarba" - Acelasi lucru imi spune si mama, sa tund odata iarba - dar n-am avut timp. gyorgyoda, frumoasa masina ai.
Sa o stapanesti sanatos.
Pune si cateva poze de la motor.
rabbitdani, carcasa miofiltre este cea originala frantuzeasca, carcasa asta a fost pe toate modelele de axel din franta si difera doar interiorul si un pic exteriorul.
Carcasa asta nu face nimic, functioneaza la fel ca cealalalta. Daaaaa,pune poze cu motoru' )
Esti obsedat de motor?Scuze de offtopic dar nu m-am putut abtine... Nu sunt obsedat de motor, ci mai degraba sunt indragostit de masina fiindca reprezinta materializarea dorintei mele cele mai arzatoare - aceea de a avea in posesie un exemplar frantuzesc.

In curand voi pune poze si cu motorul. Insa nu am avut timp sa-l pregatesc pentru o sedinta foto.
gyorgyoda a scris:Nu sunt obsedat de motor, ci mai degraba sunt indragostit de masina fiindca reprezinta materializarea dorintei mele cele mai arzatoare - aceea de a avea in posesie un exemplar frantuzesc.

In curand voi pune poze si cu motorul. Insa nu am avut timp sa-l pregatesc pentru o sedinta foto.

Nu tu esti obsedat de motor vorba lui bibi ci Cristii.
Nu te esti obsedat de motor vorba lui bibi ci Cristii.


Ma tu inainte de a rade de altii invata sa scrii si sa vorbesti corect romaneste. Ma refeream la Cristii nu la tine.
Cristi facem un album in care sa punem toti poze cu motoarele? Dumnezeu va mai intelege! Unul zice ceva, altul altceva, altul nu foloseste semnele de punctuatie => alt sens, etc.
gyorgyoda a scris:Dumnezeu va mai intelege! Unul zice ceva, altul altceva, altul nu foloseste semnele de punctuatie => alt sens, etc.

Almanahe,almanahe
Masina ta a avut interioru albastru sau doar bordul superior? Frumoasa masinuta!
Care este culoare interiorului:albastru sau gri?Plansa de bord superioara,cutia de casetofon si consola centrasla sunt albastre,in timp ce plansa inferioara si panourile usilor sunt gri.
Ce culoare au scaunele? si pana la urma de ce e axel ? Pentru ca suna mai frumos, la fel si cu carcasa miofiltre, difera cu nimic fata de cea romaneasca Da ma, pentru toti curiosii sunt obsedat de motor.
Am glumit, am vrut si eu sa vad cum arata. Interiorul a fost albastru la origine. Fiindca si buzunarele spate au aceeasi culoare. Scaunele parca sunt gri. Cand ajung la masina am sa ma uit cu atentie. Protectiile din cauciuc ale pedalelor sunt cu chevronul Citroen, insa le-am scos ca nu vreau sa se deterioreze, si in plus am ceva in minte cu ele. Pune si tu 2 sau 3 poze cu compartimentul motor, si cu seria de langa filtrul de ulei. Daca esti barbat rabda. Fiindca rabdarea e o virtute. Da, sa stii.
O sa am rabdare, dar numai pentru tine.
Astept nerabdator pozele.
Sper ca maine o sa le pui. Frumos,arata.Felicitari ! Merci frumos pentru aprecieri!!!
Gata! Eleanor este inmatriculata si poate circula fara restrictii.
A fost foarte frumos azi la RAR, la autentificare, deoarece in stanga mea a parcat unul cu un Impreza WRX STi. Foarte fain motorul de Impreza: boxer in 6 cilindri . Apoi, la plecare, mai intai a pornit el motorul apoi eu, iar in incinta aceea se auzeau sunetele deosebite si unicat ale motoarelor boxer. Acelasi sunet! Un adevarat spectacol !!!
Cristii, daca vrei sa-ti umpli timpul ia si citeste asta:http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=12258. Mey, Impreza are doar 4 cilindri, indiferent de versiune. Imi umplu timpul si cu asa ceva.
Orice este bine venit la mine, dar pune si tu cateva poze cu motorul Poze...




Nu stiu de ce am crezut ca Impreza are 6 cilindri... E foarte bine ca am mai invatat ceva. Imi cer scuze pentru confuzie .
Am descoperit ca pierde ulei in partea din spate a motorului si pe la radiator. Ceva ma face sa cred ca masina asta nu este axel, ci este doar un simplu oltcit club pentru ca are placuta cu licenta citroen franta.
In fine, poate o avea motorul schimbat. eh , e club ma , si pe al meu la fel scrie G11 licenta citroen franta AwM mai precis pe al tau si pe toate modelele frantuzesti scrie g11\631 licenta citroen franta.
Despre aceasta masina pe care a cumparat-o gyorgyoda nu stiu ce sa cred.
Are cateva elemente de axel:interiorul a fost albastru, barile sunt mari si de culoare gri, radiator de ulei chausson.
Un club normal nu ar avea toate aceste elemente, dar m-a convins seria de langa filtru de ulei ca nu este axel.
Inca ceva, pe seria aia scrie ca este fabricat in 1982.
gyorgyoda, pune si tu cateva poze cu certificatul de inmatriculare ca m-am damblagit la cap. Hai sa elucidez misterul.

Din cate am inteles de la fostul proprietar, masina a fost la origine Club 11RL (bineinteles era cap-coada frantuzesc, numai ca era vandut ca Otcit).
In 2004, fostul proprietar, a reconstruit-o de la 0 ca un Axel: a recarosat-o cu caroserie frantuzeasca noua de Axel, motorul a fost refacut integral cu piese noi frantuzesti, si toate celelalte cu piese frantuzesti. Practic a fost o operatie de restaurare si reconstructie.
Acum, faptul ca lipsesc anumite elemente frantuzesti ma duce cu gandul ca n-a avut de unde sa le procure, si este de datoria mea sa completez puzzle-ul cu piesele lipsa.
Daca ati fi citit cu atentie primul meu post ati fi vazut ca am spus ca e in proportie de 80%-90% e frantuzesc. Deci n-am mintit cu nimic; insa pot fi acuzat, pe drept, ca am omis unele lucruri pe care nu le aveati de unde le stiti. Si imi cer scuze pentru acest fapt. Poate am fost, inca mai sunt, extrem de incantat de masina. Dar asta nu inseamna ca sunt mincinos. http://en.wikipedia.org/wiki/Ship_of_Theseus Dumitru Cristian e in aceeasi situatie ca mine. Asta inseamna caci proiectul lui e predestinat esecului...?
Un exemplu aidoma este un Mercedes 300d pe care l-am vazut zilele trecute, trecator dar care arata tipla. Mercedesul acela mai avea suruburile cu care a iesit din fabrica...? Asta inseamna ca nu mai e Mercedes 300d...? Ala ramane Mercedes 300D.
Insa tu ai pornit de la un Club 11RL si vrei sa ajungi la un Axel. Oricate piese frantuzesti ai pune, tot un Club 11 RL transformat vei avea. gyorgyoda, nu exista oltcit club 11 rl frantuzesc.
Al tau este un club frantuzesc la origine printre primele tipuri aparute si este fabricat in 1982 daca nu ma insel cum scrie si pe placuta.
Oricum, ai noroc numai de masini bune S-o lamurim!Diferenta dintre AXEL si CLUB/SPECIAL se gaseste pe placuta si in seria poansonata pe dublura semiaripii dreapta.

Exemplu AXEL:VF7TATB0000TB0001
-VFA(identificare constructor)
-TA(tip vehicul)
-TB(serie vehicul)
-00(doua zerouri)
-00TB0001(numar in seria tipului)

Exemplu CLUB:UU2TAQB0000QA0001
-simbolistica fiecarei litere sau cifre o gasiti in cartea lui Traian Canta,nu intru in amanunte.

Gyorgyoda,la tine cum suna seria de identificare? La el scrie UU2TAQBOOOOQAOOO1.
Normal, al lui este un club frantuzesc aparut printre primele tipuri.
Cred eu, ca este fabricat in 1982 cum scrie si pe placuta.
Numai bine. Tu de unde stii?
gyorgyoda a scris:
In 2004, fostul proprietar, a reconstruit-o de la 0 ca un Axel: a recarosat-o cu caroserie frantuzeasca noua de Axel

ba da-o dracu' Singurele caroserii inscriptionate Citroen Axel au fost R O M A N E S T I, fabricate la Craiova, echipate cu piese R O M A N E S T I si trimise la export. Au existat unele Axel 12 TRS, cum a fost masina userului Sprint, cu motoare si cutii frantuzesti, insa caroseriile au fost romanesti. Iar motoarele cu serie Licence Citroen numai frantuzesti nu sunt. Deci, a recarosat-o cu caroserie romaneasca noua de Axel.
Hai ca elucidez eu "misterul" Nu e nici un Citroen Axel 11R, nu e 80%-90% frantuzesc, interior albastru s-a montat si pe Club 11, care era al dracului de romanesc, ceasurile Veglia, care cam sunt italiene, nu frantuzesti, se gaseau la ACSA la pret de nimic, motor 1.1 Licence France Citroen G11 am si eu pe B 11 UKN - bloc / chiulase / arbore etc ROMANESTI, e licenta Citroen, nu motor original Citroen -daca vrei sa vezi motor frantuzesc, cu serie Citroen, nu Licence, cu kit depoluare, delco magnetic Ducellier, carburator Solex si alternator cu releu Motorola vorbesti cu DanMk20, daca-l rogi frumos poate ti-l arata- "lucrul remarcabil" cutia 4fr a cam fost montata ulterior (desi eu nu tin minte ca masina asta sa fi avut cutie frantuzeasca), caroseria de Axel cu serie UU2TA e un vis frumos , geamuri custode pivotante am pe ambele masini si nu e niciuna Axel (curios, nu-i asa? ), iar acele "multe lucruri frantuzesti",din pacate, nu le are.
Intamplator, cunosc masina. E un Club, nici vorba de Axel.
Don't cry, kid. Ai incercat... n-a iesit. Data viitoare poate. kft-ule am avut pe mana ce zici tu in postul de mai sus.
Axel 12trs veritable:
Kit de depoluare,geamuri pivotante,stopuri-faruri seima,contact neiman si alte dracovenii......Caroseria era praf lovita in fata si in spate deci a ajuns donator de organe.....
Alex.Pap a scris:
Kit de depoluare,geamuri pivotante,stopuri-faruri seima,contact neiman si alte dracovenii

Asta a fost fabricata inainte de '90. Aveam candva un client cu un Citroen Axel fabricat in '93, masina "trasa" dintr-un lot de export pt RDG. Era un simplu 12 TRS verde metalizat, 100% romanesc, dar in acte era trecut Citroen Axel, ca si placuta de pe contraaripa. Nici macar o saiba frantuzeasca n-avea. Geamurile spate erau fixe, n-avea centuri si scrumiere pe spate. Asta ameu era 89 gri metal,interior gri si pot zice ca avea piese frantuzesti pana si contact neiman Era sa-mi scape cel mai "pufos" amanunt
La stalpii fata nu s-a uitat nimeni?? Caroseriile frantuzesti aveau o imbinare vizibila in partea de sus a stalpilor fata. Asta, daca nu ma pacaleste calitatea pozelor, cam e caroserie romaneasca. De Axel
gyorgyoda, 2 sfaturi:
1. documenteaza-te BINE inainte sa vii cu povesti d-astea;
2. ai grija ca se supara Pinnocchio, ca l-ai depasit la nas! kft-ule e tanar are timp sa invete. Una peste alta se pare ca m-am inselat...
Seria caroseriei e poansonata RAR: ROFBTXL3310012.
In orice caz, am aflat ca Citroen nu mai recunoaste modelul anului 1984 - Axel, ci e o rusine pentru companie; astfel incat (re)sentimentele sunt asemenea.

Am vrut sa aerisesc franele si am ajuns sa inlocuiesc bratul puntii. Acum am o problema: cum desfiletez piulita de la rulment? Se aude un fel de suierat in mers, cred ca este din cauza rulmentului care este uzat.

Pe de alta parte am descoperit cu stupoare ca la butucul de la roata din fata s-a rupt punctul de sudura ce fixeaza prezonul. Care este cea mai usoara varianta de depresare a butucului de pe rulmentul din portfuzeta? Am de rezerva un butuc in stare buna numai ca are fixat inelul inferior al rulmentului. Cum reusesc sa il depresez/sa il scot de pe butuc?

Multumesc frumos pentru sfaturi! Foloseste o tubulara mai mare care vine fix pe marginea butucului si bate in ea. rulmentul nu e fixat cu nici un punct de sudura....
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community