Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B 78 Eva aka Eleanor
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
cristii nu te grabii cu concluziile ...ITP-ul inseamna mai mult decat un test de noxe .. Cat a costat? itp-ul pe mine m-a costat 150 de lei cu "Atentie" cu tot.

eu venisem cu 200 dar mi-a zis ca-i dau prea mult ..ce-i drept masinuta atunci se prezenta intr-o stare mult mai buna Bre, pe mine ma intereseaza acilea in Bucale...unde oltencele sunt mai rare decat in Craiova. Pe mine aici ma costa 3 mil sa fac ITP-u' Sunt curios cat a dat Gyorgyoda (scuze daca am scris gresit), poate-l fac si eu mai ieftin
Cristii a scris:a, deci avem si itp, bravo


Avem pana in nov. 2014.
Dan Bratosin, pe mine tot cam atat m-a dus. Am inlocuit caseta de directie cu cea de la Suparatu. Pe aceasta cale doresc sa-i multumesc pentru piesa fiindca este intr-o stare excelenta iar volanul se roteste mult, mult mai usor decat inainte. Apropo, cremaliera de la caseta veche are o dunga in zona burdufelor. Eu cred ca aceasta dunga este uzura produsa de bucsele casetei.
Cu ocazia aceasta am inlocuit si bucsa de sus de la suportul pentru volan cu alta in stare buna (luata de pe 24 SFW) si am lubrifiat cu crema de maini. Volanul fara sa fie conectat la articulatia cardanica de la arborele intermediar se rotea de cateva ori. Practic il roteam cu un deget si nu intampineam nici o rezistenta.

Lucrari la roata fata de pe partea dreapta:

1. Inlocuire pivot inferior cu unul de origine Citroen.
2. Inlocuire arbore planetar.

Planetara veche avea joc transversal serios in zona articulatiei tripode. Astfel cu roata montata, aceasta se rotea datorita jocului pana la aprox. 45 de grade, cea noua se roteste cu pana la max. 15 grade.
Planetara cea ,,noua" am luat-o de pe 24 SFW, masina care are in jur de 200.000 de km si care nu are pic de joc.

Nici o data sa nu mergeti cu masina care are joc in planetara fiindca este extrem de periculos. In treapta a IV-a de viteze incepand cu turatia 2500 rot/min apareau trepidatii in zona rotii cu probleme care se transmiteau intregii masini de credeam ca se dezintegreaza.

Am impresia ca s-a imbunatatit radical demarajul si confortul. Din aprinderea electronica pe care am luat-o, fisele tesla vor merge pe SFW iar restul aprinderii pe Eva.

Planetara aceea de care vorbeam anul trecut se prezinta in felul urmator: nu avea gram de unsoare in burduful de la R'Zeppa, burduf care nu este spart. In cap avea la limita. In tripoda, un galet se plimba nestingherit in burduf.
Jocurile pe care le are sunt din tripoda - mai mult ca sigur o fi iesit din ea si din R'Zeppa, mai precis din ax. Am montat aprinderea electronica cu toate piesele de la Johnny mai putin fisele, capacul anti-praf si delco-ul, piese pe care le aveam eu in stare mult mai buna.

Asta pana cand mi-a picat alternatorul, desi am incercat vreo patru pe care le aveam, dar nici unul nu incarca cel putin satisfacator, cel mai mult am obtinut 13.50 V.
Asadar cumpar releu regulator de tensiune electronic si carbuni/perii pentru alternatoare romanesti (EP) noi. Multumesc!

Acum am revenit la solutia de rezerva: aprindere clasica... din nefericire.


Multumesc pentru ajutor telefonic tuturor, in speta lui Pupa. Imi cer scuze pentru deranj celorlalti: Hanimall, Iulicuta, Stonebone si Suparatuu.

Va doresc sarbatori fericite si linistite!
gyorgyoda a scris:
Acum am revenit la solutia de rezerva: aprindere clasica... din nefericire.



da ce ai patit...nu iti placea cum mergea???
gyorgyoda a scris:
Asadar cumpar releu regulator de tensiune electronic si carbuni/perii pentru alternatoare romanesti (EP) noi. Multumesc!



daca tot umblii schimba si rulmentii pentru cativa lei nu se justifica sa umblii iar in alternator peste cateva luni in cauza rulmentilor Accelerator, cum sa nu-mi placa cum mergea? Dar daca alternatorul nu incarca si mergi numai cu, tensiunea/curentul din baterie cum poti lasa aprinderea electronica in functiune?

Spun doar ca am lasat toate piesele la locul lor, mai putin delco-ul iar papucii de pe bobina i-am deconectat/scos.

Lancer, am vreo 7-8 alternatoare dintre care 3-4 sunt de piese iar restul sunt intregi, gata de pus pe motor. Alea intregi le-am incercat, dar degeaba.

Nota bene pentru cei ce nu stiu cum sa mufeze firele de la a.e.i. pe bobina:

Din instalatia masinii avem: fir gri - ,,+", fir verde - ,,-"
Din instalatia aprinderii electronice: de la modul avem: fir gri - ,,+", fir albastru - ,,-" , o rezistenta aditionala (sau ce Dumnezeu o fi ,,cutiuta" aceea alba mica) care se pune la ,,-" -ul de pe bobina.

L.E.: Uitai sa va spun ca am reglat si inaltimea farurilor. Am reglat culbutorii si am facut rost de doua cauciucuri 165 70 R13 marca Sava ca donatie de la un prieten. Cum vi se par cauciucurile de la Sava din ce am citit sunt destul de slabe calitativ Ok! Dar in raport cu Matador, Debica cum sunt Nu imi mai functioneaza tasta pentru semnul intrebarii.

Acum o sa am 3 pneuri de aceeasi dimensiune (165 70) si unul singur 145 80. O sa fie (in)stabila chiar bine. tot cam pe acolo ... aceiasi branza ... dar calul de dar nu cred ca se cauta la dinti

oricum chestia cu 15 cauciucuri de 19 neamuri .. nu e prea buna ... eu unul nu am agreat niciodata ideea ... chiar daca umblu cu second-uri macar am pretentia sa fie 2 cu 2 acelasi tip de cauciuc aceiasi dimensiune Matador...daca nu e reesapat, e foarte bun! Si chiar daca e...te duce o lunga perioada de timp. N-am de ce sa-i laud, e un cauciuc...dar am pe oltcit, tata are pe masina lui, eu am pe masina de la firma, si n-am avut nici o problema cu ele Situatia pneurilor mele este urmatoarea:

1 cauciuc Matador 165 70
2 cauciucuri Montana 145 80
1 cauciuc de alta natie 145 80

Acum am si doua cauciucuri Sava 165 70.

Cred ca voi lasa pe masina pe fata cele late marca Sava, iar pe spate cele 2 Montana 145 80. o sa fie cam instabila de spate ... scapa de montana, sunt foarte bune daca vrei sa proptesti masina in ele cand o rastorni pe o parte, sau ca picior de umbrela pentru curte, daca nu ai de ales, macar ai face bine sa le lasi pe fata, e nasol cand fuge de spate nici nu iti dai seama. eu iarna tin masina pe jante de tabla, desi nu circul cu ea, ca sa nu se strice bbs-urile, si pe cele de tabla am 2 montana de 165 care le pun pe spate de obicei, am reusit sa ma invart de 2 ori ca titirezu pe asfalt ud cu ele... atunci am aflat ca cauciucurile mai naspa le pui pe fata. si in cazul de fata pe langa firma mai e si treaba cu diferenta de dimensiuni ..fata/spate ... cu cele de iarna 145 fata si aveam unele de 135 pe spate era instabila rau mai ales pe asfalt ... pe zapada statea altfel situatia ... acum cu cele de vara 185 fata si 175 spate ... e altfel ... oricum e o imbunatatire in plus fata/spate fata de standard de 145 si in plus floarea mai buna e pe cauciucurile de pe spate ... Am montat aerisitoarele de la Hanimall (care au hexagonul in stare perfecta) pe etrierii din spate si am facut aerisirea franelor pe puntea spate. Am reconditionat caseta de directie de rezerva (bucse noi, vaselina grafitata MoS2) si tot greu merge. M-oi fi invatat cu servo... Sau n-ai pus corect bucsele. Exista pentru inlocuirea bucselor casetei de directie o anumita regula de montare,se poate gasi in manualele de reparatie foarte usor,daca nu sunt montate corect directia e teapana in plus vezi care e treaba cu surubul cu excentric pentru reglarea jocului ... de acolo se regleaza de obicei jocul dar tot atat de bine daca nu tii seama de niste parametrii se poate ingreuna directia Stiu ce scrie in carte, insa nu am respectat intru-totul ce scrie acolo. Am lasat bucsele cu joc destul de mare, iar surubul excentric nu l-am reglat la 44 mm, ci la limita atingerii cu cremalierei. Dinamometrica n-am avut, insa se rotea usor cu doua degete in ambele sensuri.

Adevarul este ca rotile erau lasate mult si pompa de aer i-am dat-o fratelui meu. Iar paralelismul l-am facut la ochi. Nu am respectat cotele din carte (230 mm si diferenta dintre filetele bieletor de directie sa nu fie mai mare de 1 mm sau cat e scris acolo).

Oricum voi face geometria rotilor, fiindca nu-i o avere (100-150 lei). fiind vorba de o caseta de rezerva eu am crezut ca nu ai montat-o pe masina... si ca ai verificat-o nemontata ...

in cazul asta se schimba treaba ... pana nu faci reglajul corect nu te poti pronunta ... in plus ... cu toate ca stii, verifica si bucsele de la volan ... adica fara coloana de directie montata fa-i vant volanului sa se invarta si vezi care e rezultatul ... ar trebui sa se invarta liber de vreo 2-3 ori
lancer a scris:... verifica si bucsele de la volan ... adica fara coloana de directie montata fa-i vant volanului sa se invarta si vezi care e rezultatul ... ar trebui sa se invarta liber de vreo 2-3 ori


Am facut si asta. Mai mult. Am uns bine cu vaselina de planetare bucsele si axul si se rotea volanul de mai mult de 3 ori. Practic, cu un deget ii faci vant sa se roteasca de o data si jumatate.

Ce am mai facut vara asta din plictiseala si din lipsa de bani:
gyorgyoda a scris:Am uns bine cu vaselina de planetare bucsele si axul si se rotea volanul de mai mult de 3 ori.


poate ca asta e explicatia .. cine te-a invatat sa ungi bucsele cu vaselina de planetare ... cauciucul din bucse nu e caucicul din burdufe ... deci e posibil sa fi fost atacat de acea vaselina in plus la burdufe conteaza prea putin daca gofreaza acel cauciuc in schimba la bucse daca se umfla o juma de milimetru conteaza al dracu ... daca vrei neaparat vaselina si nu solutia clasica cu seu de oaie foloseste vaselina siliconica Asa o fi. Sigur , Seul de oaie este mai bun . Am 3 ani de cand am uns bucsa si nu am probleme . Pe cand altii alergau la crosul Raiffeisen la Izvor, eu imi depanam masina.
A si venit un nene strain, urland disperat la mine: ,,Stop the engine! You poison them!" Asta pentru ca nefiind pornita de prin iunie, era si firesc sa scoata putin fum alb. Sunt fel si fel de oameni in lumea asta.

Acasa am reparat un alternator schimbandu-i puntile redresoare si releul. Carbunii au cam 4 mm lungime. Cu toate acestea, imi da un decent curent de 12, 32 V. Cumpar carbuni, perii noi de Oltcit.

Saptamana aceasta am aerisit toate franele. Acum cand calci frana te baga in asfalt.

Pe de alta parte, m-am jucat cu avansul si cu suruburile de monoxid si de aer, iar rezultatul este urmatorul:



dar reostatul de la ceasuri ti l-au furat extraterestrii?
a, inca ceva, se pare ca nu sunt singurul care trece de 3000 de ture cu masina pe loc
odata i-am dat si 7500, vaaaaai ce misto se auzea , a tigaie dry cooker S-a stricat.

Cumpar carbuni/perii noi pentru alternator Ro. Am schimbat si carbunii, noi bineinteles. Dar tot atat incarca - 12.32 V.

Alternatorul are urmatoarele piese noi: carbuni, releu, punte cu diode mare si mica.

O fi cumva vinovat releul, chit ca e nou ?
Vreo sugestie ? Am pus si eu releu nou de Oltcit si a incarcat 5 minute, apoi s-a ars Tot la releul de Dacie am ramas, incarca destul de bine Releu', lipituri reci...detalii d'astea Pentru lipituri de obicei nu ajunge un pistol de lipit banal. Eu folosec un letcon vechi, incalzit pe aragaz.
La 12v si ceva, ai tensiunea din baterie, deci alternatorul nu incarca deloc.
Verifica si mufa cu cele doua fire, care e pe alternator.

Dupa aia iti ramane doar sa desfaci iar alternatorul, si sa verifici puntea redresoare (dupa ce ai desfacut lipiturile), rotorul, statorul.

Cu regulatoarele de tensiune made in ro ai mari sanse sa nu mearga... La lipituri am folosit letcon pe curent de 220V. Am pus varful fierbinte pe pinii ce trebuiau lipiti ca sa-i incalzesc si dupa aceea am apropiat firul de cositor de pini.
Am si martorul de incarcare din bord ars. Nu stiu in ce masura poate afecta incarcarea.
Am si un releu nou Duccelier, dar difera putin fata de cel Ro. Sa vad in ce masura pot sa-l adaptez pt. alternatorul Ro. Daca nu, ma duc la magazin cu releul si il schimb pe garantie.
Ce marci de relee pt. alternatoarele Ro imi recomandati ?
gyorgyoda a scris:La lipituri am folosit letcon pe curent de 220V.
Ce marci de relee pt. alternatoarele Ro imi recomandati ?


Toate merg pe curent de la priza, respectiv 220V. Conteaza puterea lui...aia masurata in watti:D
Cat despre releu...incearca-l pe ala electronic de Dacie, majoritatea au avut succes cu el Si eu am doua pistoale de lipit, la 220v, si nu stiu cati watti, dar lipiturile nu rezista atunci cand alternatorul se incalzeste.

Releul ducellier e la fel cu cel romanesc. Ar mai fi regulatoarele Remix,made in Hungary. Si ar mai fi de dacia nova parca, releu 99% identic cu cel de oltcit.
Releul electronic de dacie, si alte relee in general, se pot adapta doar separat fata de alternatorul (adica nu poate fi integrat, ca si cel original). Am avut releu de incarcare cu fir asistat de 12 v ( fir rosu) facut la Titu si tin sa-ti spun ca incarcare ca acea nu am mai avut 14,4 . Alternatoru respectiv este la Hermeneanu George , cand i lam dat nu am gasit releu care indica la bord prin bec , l-am gasit ulterior . Acum am alternator masurat la Electroprecizia , nu sint multumit fata de cum incarca cu releu de TITU , ADEVAR CA AM BATERIA DE PESTE 5 ANI , sper sa nu ma lase in iarna asta. Alternatorul furnizeaza 18V. Deci problema este de la releu.

Daca martorul de incarcare din bord este ars, alternatorul nu va debita nici un curent!

Pe de alta parte, am facut schimbul de ulei. Am ales consumabile de calitate si originale: filtru de ulei Mann W 712/15 made in Germany si ulei semisintetic Repsol Elite Injection 10W40 made in Spain. Am reusit cu alt alternator caruia i-am schimbat doar releul tot cu unul romanesc fabr. in 1995, transparent si carbunii cei noi.

Am incarcare constanta indiferent de turatie: 14.4 V.

Din ce am observat, cea mai slaba incarcare este cand sunt in functiune faza lunga + orice alt/i consumator/i (stergator, aeroterma, semnal, radio toate la putere maxima) - 13.3 V.

Cea mai echilibrata combinatie este urmatoarea: faza scurta + orice alti consumatori ( chiar si mai multi) cu incarcare de aprox. 13.80V.

Tot o data am inlocuit si becul martor incarcare ars.

Urmatorul up-grade logic este instalarea aprinderii electronice. Ti-am recitit topicul.
Felicitari si s-o stapanesti sanatos in continuare.
N-ai gasit alt hayon?
Relee originale pt alternatoarele de Oltcit erau fabricate de IPRS-Baneasa.S-a inchis,a mancat-o de kkt Omar Hayssam,actualul proprietar.
Poti folosi releu de NOVA,trebuie doar sa modifici niste papuci,nu stiu exact care. Merci frumos pentru urare.
Anul acesta m-am axat doar pe partea mecanica a masinii. Poate la anul ma voi apuca de tinichigerie.

Pe toate releele romanesti pe care le am, este scris: ,, IPEE" a caror semnificatie nu o cunosc.

De releul de Nova citisem mai de mult pe forum. Era ultima solutie.

Bine c-a dat Domnu' sa mearga si inca bine.

Cred ca voi trece pe led-uri atat in spate cat si farurile. Stiti cumva daca exista becuri H4 cu profil rotund cu led-uri ? Fac asta nu pentru design cat pentru economie.

Ca idee:

Pe mufa de pe alternator sunt doua fire: unul galben si unul verde. Cel verde este cel care alimenteaza martorul de incarcare dar totodata este si fir de incarcare.
Cel galben nu sunt sigur ce este cu el. Nu mai stiu exact daca trece curent prin el si unde duce sau e fir de minus. Alalalt e pentru excitatie parca.

Te-ai gandit...cati banii dai sa schimbi toate becurile pe led-uri, nu mai bine iti iei alt alternator? De la alta masina... Firul de excitatie este cel care vine de la baterie si vine prins de alternator printr-o piulita de 6 pt. cheie de 10 la firul rosu cu papuc rotund de la releu.

Asta din imagine: http://imageshack.us/photo/my-images/855/84nt.jpg/

Un bec cu led pt. spate este in jur de 15 lei. Asta inseamna, 6 becuri 90 lei. Alea de pe fata sunt mai scumpe si nu stiu daca gasesc. La anul poate am sa schimb alternatorul cu unul de 60A cel putin. IPEE ala e probabil numele intreprinderii care le facea..probabil intreprinderea ??? sau incercari piese electrice electronice..zic si eu.

nu de alta dar erau denumiri standard pe vremea aia...ori fabrica, ori intreprinderea ..s.a.


L,E.

http://ro.wikipedia.org/wiki/IPEE
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community