Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B 78 Eva aka Eleanor
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Prezoanele sunt fixate de butuc prin sudura.
Rulmentul e fixat de o piulita. La roata din spate te referi nu? Rulmentii spate sunt fixati cu un opritor filetat.
Vino cu rabla si ti-o fac. Sau vin eu, daca ai loc de lucru.
gyorgyoda a scris:Pe de alta parte am descoperit cu stupoare ca la butucul de la roata din fata s-a rupt punctul de sudura ce fixeaza rulmentul. Care este cea mai usoara varianta de depresare a butucului de pe rulmentul din portfuzeta? Am de rezerva un butuc in stare buna numai ca are fixat inelul inferior al rulmentului. Cum reusesc sa il depresez/sa il scot de pe butuc?
b28kft a scris:Rulmentii spate sunt fixati cu un opritor filetat.


Pai doar la ala ma gandeam cand zicea ca rulmentu e fixat de o piulita la roata din fata tot nu-mi aduc aminte sa fie vreo piulita care sa tina rulmentu Am vrut sa zic ca s-a rupt punctul de sudura ce fixeaza prezonul de butuc. M-am grabit si am scris altceva.

1. La roata din spate cu ce scula se desfileteaza ,, opritorul filetat"?
2. La roata din fata am un butuc de rezerva pe care a ramas fixat jumatate de rulment, fiindca asa am reusit sa il scot de pe cealalta masina si vreau sa eliberez butucul de restul de rulment ca sa il pot inlocui cu cel defect.
gyorgyoda a scris:

1. La roata din spate cu ce scula se desfileteaza ,, opritorul filetat"?


Dorn + ciocan, cu grija. Primii 500 km de cand a ajuns la mine.
Mersi pentru sfat. Dar nu prea imi place. Astept sa caute cheia speciala pentru asa ceva fratele meu...
gyorgyoda a scris:Primii 500 km de cand a ajuns la mine.

Cum a mers masina in intervalul acesta? Imi cer scuze pentru faptul ca raspund cu intarziere...

Exceptand lucrurile asupra carora am fost avertizat de catre fostul proprietar, masina s-a comportat exemplar!!! N-am nimic de reprosat dansei. Cere de urgenta un schimb de ulei si n-am de unde-i da. Capricii femeiesti... Sfatul meu.
Daca nu prea circuli cu masina, cumpara-i un ulei ieftin, pana faci rost de bani, si atunci bagi unul bun. Nu te lua dupa Cristi!!
Cristii a scris:Sfatul meu.
Daca nu prea circuli cu masina, cumpara-i un ulei ieftin, pana faci rost de bani, si atunci bagi unul bun.


e bun si ala de tractor, ce conteza daca nu prea circuli cu masina ... hai sa fim seriosi ..mai bine o tragi pe dreapta si ii schimbi uleiul cand ai bani ...

uleiul inseamna viata motorului ... ii dai ulei bun si la timp te tine, ii dai ulei prost sau cand iti aduci aminte ... o sa ai numai probleme (stiu ca asta e universal valabil ...dar consider-o la oltcit un lucru esential datorita particularitatilor motoarelor racite cu aer) Am facut ordine prin cablaraia de sub consola centrala de la radio. Am schimbat bricheta, am spalat consola centrala, am intrat la facultate pe locul 93/157 la buget la SNSPA la Fac. de Admnisitratie Publica si cam atat. Masina mea a luat-o razna. Nu ma mai inteleg cu ea. Cand dau semnal fie stanga, fie dreapta pornesc avariile. Am schimbat satelitul cu altul care stiam ca e bun, am schimbat releul cu altul si tot la fel face. Am deconectat si I.C.-ul - tot degeaba. Nu mai stiu ce sa fac. Sa merg asa cu ea nu imi vine... Nu mai am nici o idee unde sa mai umblu... vezi si butonul de avarie ... incearca sa il suspenzi ..vezi daca tot asa face
... Asadar...

Am scos din functiune butonul de avarie prin decuplarea celor patru mufe; rezultatul a fost acelasi.

Ma gandesc sa inlocuiesc cablajul care alimenteaza cu electricitate butoanele cu altul in stare perfecta. Poate, poate...

Sunt compatibile cablajul romanesc cu cel frantuzesc? Sa zicem ca masina are instalatie electrica romaneasca iar eu doresc sa inlocuiesc segmentul ce duce la butoane cu unul frantuzesc? Mufele am vazut ca sunt identice la cel romanesc si cel frantuzesc, insa si functiile sunt la fel sau fac o nazbatie?

Zilele trecute, intr-o dimineata, am dat la automat, a pornit motorul si brusc s-a auzit un mare poc la motor. Speriat iau contactul, deschid capota, ma uit la motor si vad capacul de la electromotor cel de la bendix spart. Bun. L-am inlocuit cu demarorul de rezerva si am plecat la treaba.

Cel mai rau lucru este ca am nevoie de un alt electromotor Femsa-Mob. Daca aveti vreun exemplar de vanzare va rog sa ma anuntati.

Tot zilele trecute a trebuit sa curat si carburatorul deoarece s-a infundat. Si asta in doar 2 luni.
De urgenta trebuie spalat rezervorul si montat un al treilea filtru de benzina in compartimentul motor.

La un carburator de 1100 cu jicloarele originale am reglat Progresiunea la 5.5 ture desfacut si CO-ul la 4 ture desfacut. Este ok reglajul? Inca n-am apucat sa il montez pe SFW sa vaz cum merge. din cate stiu cablajele ar trebui sa fie identice ...stiu ca erau diferente intre 11r si 11rl+ ..chestii gen lampa de harta ..iluminare scrumiera..si iluminare comenzi climatizare ...

oricum vad ca ai intrat in perioada nefasta, in care un defect odata rezolvat e inlocuit cu altu sau cu mai multe ...masina cu temperament ...spor la treaba
lancer a scris:din cate stiu cablajele ar trebui sa fie identice ..

oricum vad ca ai intrat in perioada nefasta, in care un defect odata rezolvat e inlocuit cu altu sau cu mai multe ...masina cu temperament ...spor la treaba


Mersi frumos!

Asa a fost de cand am luat-o: cadea ceva - o reparam, se strica altceva apoi, iar o reparam si tot asa pana azi, Mi-a si spus fostul proprietar:,, Masina asta trebuie bibilita. Asa ca n-o sa te plictisesti." Si a avut dreptate...

Apropo... Uitai.

Tot zilele astea am facut functionale stergatorul spate + spalatorul de luneta. la CO 4 ture e mult lasa-l pe la 2-2.5 ture cablajul se potriveste perfect, 2 filtre de benzina sunt arhisuficiente, curata rezervorul si carcasa filtrului de aer, mai degraba din aia intra mizerie. daca vrei am eu un femsa foarte ruginit, a stat in ploaie ceva ani, fara carbuni, bun de piese, desi daca ii pui carbuni s-ar putea sa mearga, un pachet de tigari vreau si eu... Carburatorul de 1129 fa-l cadou cuiva. Ia un carburator de 1299, demonteaza-l complet, scoate-i doapele si majoreaza canalele cu 0,15mm, monteaza tot la loc, regleaza-l pe banc si oha. Majorarea canalelor te asigura ca nu se va infunda in veci - exemplu clar carburatorul meu. Se implineste anul de cand nu am mai scris ceva aici.

Asadar, am sa incerc sa fiu laconic.

Piese noi montate:

fise QH-CI 8mm
filtru de benzina, cel de la roata, metalic
bujii NGK BP 6 ES
conducta de cauciuc dintre carburator si carcasa filtrului de aer

Multumita bunavointei d-lui Dan Alexandru:

pompa de benzina Sofabex
filtru de aer

Delco-ul Ducellier a fost reconditionat cu piese noi, acestea fiind: platine nemtesti, distribuitor Ducellier, garnitura antipraf si condensator QH-CI.

Operatii de intretinere:

- instalatia de alimentare: rezervor spalat/curatat, conducta de benzina de la roata dintre filtrul de benzina si rezervor inlocuita, furtune imbatranite inlocuite, filtrul de benzina de la motor tip pahar reconditionat

- carcasa filtrului de aer inlocuita cu una romaneasca reconditionata: termostat functional care sa actioneze clapeta de aer cald/rece, curatata si spalata bine

- butucul cu prezonul rupt inlocuit cu altul in stare buna

- frana de mana reglata ca la carte Felicitari,felicitari!
Cum se comporta acum? Actualizare.

Schimbat discul de frana de pe spate cu unul nou ce-l aveam prin ograda. Cu ocazia aceasta inlocuii lichidul de frana (DOT 4 Petrom) si aerisii instalatia de franare si i-am micsorat garda la sol pe puntea spate cu aprox. 8-10 cm, deci acum garda la sol pe spate e cam la fel ca pe fata: 22-24 cm.

Pentru Deceneu:

Acum masina se comporta cum imi doream. Am observat ca atinge 80 km/h mult, mult mai repede decat inainte, iar virajele le pot lua in siguranta cu viteze de 10-20 km/h mai mari decat inainte.

Viteze maxime in functie de tr, de viteza si de turatia motorului:

40 km/h - tr. I, aprox. 4000 rpm
60-65 km/h tr a II-a aprox 4000 rpm, daca nu ma insel
80-90 km/h tr, a III-a aprox. 4500 rpm

0-90 km/h in aprox. 100 m

Incetinire 80 km/h la 40 km/h in aprox. 4-5 m.

Consum mediu pe distante scurte ( 2-5 km):

20% la stil de condus sportiv.

Datele pot contine erori din motive lesne de inteles. vezi ca pe la viteze ai ceva erori pentru cutia 4 fr (parca 4 fr ziceai pe undeva ca ai pe masina)... ceva nu iti merge chiar ok ...fie vitezometru fie turometru la 80-90 in tr 3 ai aproape 5000 ... in tr 2 la 80km/h ai aproape 7000 ...deci nici o sansa ca la 60-65 sa ai 4000 (tot cam in jur de 5000 ai)
gyorgyoda a scris:Actualizare.
Incetinire 80 km/h la 40 km/h in aprox. 4-5 m.



La 80 km/h daca nu ma insel, tu mergi cu 22 metri pe secunda In aia 4-5 metri de care zici tu abia apuci sa muti picioru' de pe acceleratie pe frana Cred ca vitezometrul sau cablul sunt defecte deoarece la viteze mici (0-40 km/h) acul penduleaza destul de tare.

Dan, nu a stat nimeni cu aparatura de precizie sa masoare distanta de franare. Aceasta a fost impresia personala in postura de conducator auto. Poate ar fi fost mai corect sa dau timpul de franare, dar si acesta este supus erorii deoarece nu m-am uitat la ceas cand am franat.

Am spus mai sus ca este posibil ca datele sa fie eronate fiindca au fost obtinute prin estimari personale. Cablul are curbura incorecta.
gyorgyoda a scris:Lancer si toti ceilalti doritori sa ia parte la discutie, ne putem muta pe topicul meu ca sa nu il deranjam pe George.

Asadar, cutia 5 Fr.. este identica cu cv, 4 Fr, inclusiv pana la tr. a III-a de viteze, insa tr, a IV-a de la cv. 5 Fr. este mai scurta decat corespondenta sa de la 4 Fr. avand rapoartele de transmitere mai mari favorizand acceleratia, iar tr, a V-a este mai scurta decat tr, a IV-a de la cv. 4 Fr.

In mod paradoxal cutia de viteze 5 Fr este si mai scurta dar in acelasi timp si mai lunga decat cv. 4 Fr. din motivele aratate anterior.


gresesti ... am ambele cutii puse pe motoare de 1,1 ... si te inseli ...

daca vrei putem spune asa desi exista niste diferente care la un motor cu o putere mai mica se simt ... daca pui 4 tr pe 1,3 comparativ cu 5 tr pe treptele 1,2,3 da poti zice ca e aceiasi mancare de peste (demarajul in plus se simte mai greu) ... cand il pe un motor mic se schimba treaba (cel putin eu asa am simtit ...trebuie sa schimb cam cu 200-300 rot/min mai sus la cea in 5 ca sa se infiga ca cea in 4)

deci ti-am explicat mai sus cum e cu treptele 1,2,3 ...daca vrei le poti considera egale ... treapta 4 la cutiile in 5 e mai scurta decat treapta a 4 la cutiile in 4 ...normal aici ai dreptate in schimb cutiile in 5 au treapta a 5-a mai lunga decat treapta 4 de la cutiile in 4 ... deci aici te inseli

exemplu concret cu a mea 4 tr franta la 100-110 km/h am in jur 4000 ... la cealata masina 5 tr franta in treapta 5 la aceleasi viteze am cam 3000 rot/min ... deci care e mai lunga si care e mai scurta??? Cutiile 4 Ro si 5 Ro au aceleasi rapoarte pe primele trei viteze.

Treapta a patra la 4 Ro este mai sus decat la 5 Ro. Fiind si motorul de 1129, e bine ca in viteza a treia sa se tureze mai mult motorul inainte de a urca la treapta a patra. Oricum motorul de 1129 obtine cuplul maxim la 3500 rpm, cel de 1299 la 3250 rpm.

Cutiile sint la fel de bune, cea in 5 trepte e mai economica la viteze peste 90 km/h. La o viteza de croaziera de 80-90 km/h cutia in 4 trepte e perfecta, iar cand s-a construit masina aceea era viteza legala.

Cred ca cutiile Fr sint etajate putin mai jos pe treptele a patra si a cincea, masina fiind mai turata la viteza de croaziera, asta nefiind insa un lucru rau. Actualizare.

Am reusit sa aduc toti consumatorii, inclusiv semnalizarea, in stare de functionare si am inlocuit partea superioara a cablului de kilometraj (nou, bineinteles).




Niste poze cu exteriorul pe lumina, nu mai pui?
Oltcit-urile din poza asta http://imageshack.us/photo/my-images/638/imag075.jpg/ le mai ai? La exterior arata la fel cum arata acum un an. Deci nu vad rostul de a pune poze noi. In pozele pe care le-am incarcat am vrut sa subliniez ca am reusit sa fac functionale proiectoarele de ceata pe langa avertizorul franei de securitate si a celorlalte elemente care nu functionau si din pacate neavand poze in care sa le arat.


Oltcit-ul alb a devenit inca de atunci donator de piese, avand caroseria mancata de rugina si inca il mai tin, iar cel albastru ( bleu-agadir mai precis), spre marea mea rusine l-am lasat de izbeliste vis-a-vis de parcul Izvor de aproape 2 ani nemaiavand nici talon, nici asigurare insa am mari planuri de rk cu el de indata ce ia Eva itp-ul, aceasta fiind prioritar, acum, pentru mine, urmand ca 25 SFW-ul sa il ,,trag la tarm" la tara unde voi incepe reparatia in functie de bugetul si timpul disponibil.

L.E.: Ratacind prin arhiva am dat peste o poza a masinii pe cand, inca, o admiram la Izvor.



L.L.E.: De abia acum mi-am amintit ca am tras buton in bord pentru radio-casetofon, iar acela este cel din dreapta butonului care actioneaza aeroterma. [IMG=http://img824.imageshack.us/img824/2637/21082012854.jpg][/IMG]

Becurile de semnalizare le-am vrut galbene, dar nu aveau pe stoc.
pune becuri albastre pe pozitie sa aiba garda ce amenda sa iti dea ... sa stii ca si alea albe au o tenta albastruie .... in alta ordine de idei vezi ca dau o lumina cam punctiforma le poti indrepta un pic in cap pentru o lumina mai difuza eventual poti sa ii faci si adancitura in cap eu cel putin asa am facut la ale mele Si inainte avea becuri tot la fel. Arunca o privire aici: http://imageshack.us/f/198/13082012849.jpg/ .
Am trecut noaptea de multe ori pe langa politisti si nu s-au luat de mine.
Daca ma vor intreba de sanatate, le voi scoate pe loc si le voi inlocui cu cele albe pe care le am in torpedou.
gyorgyoda a scris:
Daca ma vor intreba de sanatate, le voi scoate pe loc si le voi inlocui cu cele albe pe care le am in torpedou.


Dar de amenda tot nu scapi Paremi-se ca iti da avertisment daca rezolvi problema pe loc ideea e sa nu dai motive sa te opreasca ... o data ce te-au oprit pentru becuri fi sigur ca te iau si la puricat si e aproape imposibil sa scapi fara o amenda ... sau daca reusesti sa scapi oricum pierzi o gramada de timp cu ei ... factor important mai ales daca ai vreo treaba urgenta de rezolvat Asta asa e. Aproape m-ati convins sa ma razgandesc in privinta becurilor de stationare. Photo de l'extérieur...




cum ai facut sa iti mearga becurile de la marche arriere daca nu erai in masina si dadeai cu sptele?
eu stiam ca trebuie sa agi in marche arriere si sa dai in spate ca sa mearga Simplu.
Bagi in marche arriere, pui contactul si se aprind.
Apropo, becul de ceata de pe stanga spate nu atinge bine contactele electrice din dulie si de aceea nu este aprins. Mai trebuie bibilit.

Prima poza este cu gemenii: 25 SFW si Eva

Se vede cat am coborat-o de spate. Parca ar fi regele David fata de Goliat (cei doi colosi ce o cuprind din ambele parti). A mai ramas botul de coborat.

P.S.: Am vorbit, aseara, cu fostul proprietar. Doreste sa o vada si sa dea cel putin o tura cu ea. A fost incantat de ceea ce am facut la masina.

L.E.: Am pus becurile de semnal de pe aripi si cele de stationare. nu stiam treaba asta Arata bine masina , dar fa ceva si scapa de rugina aia, ca nu da bine pe Oltcit Am scapat de rugina si de zdroncanituri.

Am montat bucsele de bascula /bratul superior de origine Citroen - 3 la numar.

Am pus furtune de benzina noi la filtrul de la roata si pe traseul de tur de la motor.

daca ai suspensie de dacie da poti spune bucse de bascula/bucsa brat superior si 3 bucati ... altfel ... poti spune bucse rotule flexibloc + bucse amortizor ...ca sa iti iese 3 bucati Mea culpa.

Prin ,,3 la numar" m-am referit la piesele de care dispuneam. Astfel am montat 2 pe o parte iar pe cea de a treia pe partea celalta in combinatie cu cea veche care era in stare mai buna.

Bine ca mi-ai amintit si de bucsele de amortizor pe care le-am inlocuit: cate una pe amortizor. Deci doua bucati. a, deci avem si itp, bravo
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community