Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Compresie la cilindri!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am schimbat simeringurile la supape,supapele ptr. ca incepuse sa manace ulei ,ocazie cu care am schimbat si setul motor,desi cel de pe masina era bun(46000 km).Deci supape noi care inchid bine pe scaun,opritoare simeringuri cu talpa de 2,5 mm,axe came noi,bujii noi,aprindere cu platina,fise bune,carb reglat,,,,,,,.Problema :mers neregulat al motorului,nu foarte accentuat,dar deranjant ptr. un motor cu RK.Culbutori reglati cu lera la 0,20 initial si datorita mersului neregulat i-am facut la 0,25.Mersul motorului imbnatatit evident,dar tot neregulat.
Ptr. o verificare mai buna am masurat presiunea la 80 grade pe fiecare cilindru rezultand:cilindrul 1=9,5;c2-9,5;c3-10,00 si c4-10,00;Problema este ca acul la compresiometru nu ramanea la valoarea maxima ,ci incepea sa scada ff incet pana la valoarea 0.De ce?Problema la aparatul de masurat presiunea sau altceva?
Am facut masuratoarea si cu motorul rece si mi-a rezultat:c1=9,8;c2=9;c3=9,5 si c4=10,ocazie cu care acul aparatului a ramas pe aceste valori.De ce?
Este normal ca motorul sa mearga putin neregulat in rodaj?Nu am mers deloc cu masina de la RK ,ci doar am pornit-o pe loc de cateva ori.
Care este presiunea corecta pe cilindru? Presiunea corectă pe fiecare cilindru este cea dată ca "raport de compresie" adică ... la motorul de 11 și ... la motorul de 13.

... le înlocuiești tu cu valorile găsite în manual

Dacă la rece nu scapă compresia dar la cald da, înseamnă că se dilată chiulasele și pierde ori pe la supape ori pe la bujii. Logic, nu ? e motorul NOU....
piesele sunt cum sunt...
nu o sa mearga rotund din prima, si nici nu o sa aibe compresia identica peste tot.

Ai facut rodajul supapelor calumea? Rodajuul supapelor?Adica sa inchida pe scaun sau cum? da....

(le-ai rodat cu pasta de slefuit supape...si ai verificat etansarea dupa aia, cu benzina?) Da! cand ai verificat etansarea supapelor...aveai simeringurile de supape montate deja? Nu ai jocul supapelor reglat cam mic? la culbutori ma refer, ca la cald se mareste lungimea cozii supapelor, si pot scapa compresia...daca e prea mic jocul, pierde compresie si se ard in timp talerele si scaunele supapelor, daca e prea mare se uzeaza axele si culbutorii.
mariankzd a scris:Nu ai jocul supapelor reglat cam mic?

cristiensen a scris:Culbutori reglati cu lera la 0,20 initial si datorita mersului neregulat i-am facut la 0,25

Eu am la TRS joc de 0.10 din cauza unui experiment si merge. Pe motoarele de 1.1 nu merge cu 0.10 (potrivit aceluias experiment) dar cristiensen are 0.20, 0,25 asa ca daca a reglat/masurat corect, sigur nu asta e problema.

S-a dezbatut subiectul neinchiderii complete a supapei la cald din cauza reglajului cu joc prea mic si s-a ajuns la concluzia ca e invers. Adica cu joc prea mic nu inchide complet la rece. Potrivit rezultatului experimentelor mele si informatiilor de pe net, tind sa le dau dreptate chiar daca nu inteleg dece se intampla asa (e ilogic)
Zephirus a scris:Presiunea corectă pe fiecare cilindru este cea dată ca "raport de compresie" adică ... la motorul de 11 și ... la motorul de 13.


"Compresia" e una, "raportul de compresie" (de fapt raport de comprimare ii zice ) e alta.
Compresia = presiunea la sfarsitul comprimarii, se exprima in unitati specifice presiunii (bar, kPa, etc.).
"Raportul de comprimare" e un raport de volume, intre volumul maxim si cel minim al cilindrului. Si nu are unitate de masura, evident.

@Hofy. pen' ca se dilata culbutorul si surubul de reglaj la cald, ma.
valib a scris:cand ai verificat etansarea supapelor...aveai simeringurile de supape montate deja?

NU. 9,5:1 ce mama naibii înseamnă, domn' injiner? Adica volumul maxim e mai mare de 9,5 ori decat volumul minim. Simplificat nitel, volumul cilindrului + camera de ardere din chiulasa cand pistonul e la punctul mort interior este de 9,5 ori mai mari decat volumul camerei de ardere cand pistonul e la punctul mort exterior.
Dacă la rece nu scapă compresia dar la cald da, înseamnă că se dilată chiulasele și pierde ori pe la supape ori pe la bujii. Logic, nu ?

Daca scapa pe la bujii ce ar trebui facut in cazul acesta?
Am impresia ca cil nr 2 scapa uneori ,si gasesc bujia desfiletata.
le:urcam odata buciumul cu 4 persoane in oltcit si pe la jumatatea drumului facea ca tractoru si abia mai urca ,tras pe dreapta stat 10 min si abia pleca de pe loc.La coborare isi revenise ,dar seara acasa am gasit bujia 2 desfiletata ,mi-am dat seama la pornire ca mergea in 3 Schimbi chiulasele.
bytzu1 a scris:... gasesc bujia desfiletata.
Ai filetul stricat. Ori bucsezi gaura ori inlocuiesti chiulasa.
bytzu1 a scris:
Am impresia ca cil nr 2 scapa uneori ,si gasesc bujia desfiletata.
seara acasa am gasit bujia 2 desfiletata

Ai rezolvat problema?Bucsare sau inlocuire chiulasa? ...sau două șaibe pe bujie. Nici una nici alta.Ori nu am mai incins motorul ori nu strangeam eu bine bujia Ce sa inteleg?Nu mai scapa bujia? Pai bujia o puteam infileta bine,dar dupa un timp se desfileta singura.Ori nu strangeam destul ,ori cand se incingea se largea gaura si de la vibratii se desfileta .....zic si eu Pai si cum ai rezolvat-o?Ai strans mai bine bujia?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community