Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bine de stiut
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Vad ca pe forum a aparut un aer "fresh" de tineret pasionat de Oltcit si ma gandeam sa sintetizam in topicul asta cateva smecherii bune de stiut in cazul in care avem probleme cu masina. Va rog sa postati ce sfaturi aveti in cazuri de urgente tehnice, urgente ce se intampla uneori in mijlocul campului.


1. Daca se rupe o planetara- se blocheaza discul pe partea respectiva cu o surubelnita infipta in etrier. Inainte se imobilizeaza planetara cat se poate de bine, eventual se infasoara intr-o punga articulatia- daca este rupta de la cutie ca sa nu zboare totate cele. Viteza de deplasare...va fi minima.

2. Impotmolire in noroi. Daca se dispune de frane la cutie, se trage frana de mana 2-3 dinti si se continua incercarea de a iesi din noroi, zapada sau ce o fi. Hmm...
O turbina e mai buna decat niciuna, dar nici doua nu sunt mai prejos. Daca pornesti masina si nu sta la relanti , verifica electro-valva daca actioneaza - mereu sa ai o surubelnita dreapta si un patent la tine
- daca dintr-odata volanul are joc ff mare sus jos stanga dreapta, a cazut bucsa inferioara a axului poti merge linistit dar cu grija in continuare, la destinatie cu 2 chei de 11 si o surubelnita se scoate capacul de sub volan si surubul ce-l tine, dupa care tragi in sus scoti volanul cu ax si bagi bucsa la loc prin ce metoda poti
- daca se intampla (mie nu mi s-a intamplat) sa ajunga apa la delcou (trecere prin apa mai mare de 30-40 cm) si se opreste masina, Nu se da la cheie pana moare bateria! se scoate din apa si se scoate capacul de la delcou, se lasa in soare sa se usuce bine si ar trebui sa porneasca.
- daca ramai fara pozitii setrgatoare semnale faruri etc deodata probabil e de la sigurante schimba-le sau daca nu ai pune un firicel ceva pana faci rost de siguranta.
- daca vezi ca furtunele de la benzina sunt crapate, sau coliere aiurea de asa natura incat sa curga benzina, scapa de ele si pune altele.
- daca merge in suturi masina si nu tine viteza constanta, scoti gatul de la carb si il tii turat cand ajunge la turatie mare il acoperi cu palma foarte putin timp, pana scate putin in turatie, se face treaba asta de vreo 2-3-4 ori ori merge ori nu merge dupa aceea, merita incercata treaba ca dureaza 2 min.
- daca se rupe cablul de ambreaj (se duce pedala in podea si ramane acolo) poti sa pornesti motorul in vit 1 dupa care schimbi a 2-a fara ambreaj, te duce in continuare dar trebuie sa stii sa schimbi vitezele in special in cele inferioare
- daca se tureaza motorul din parghia de acceleratie, cu un deget se trage si de cablu, altfel exista riscul ca la o acceleratie mai tare sa agate marginea sigurantei in piesa aia de la pedala si sa ramana accelerata masina sau sa o ia cablu pe langa sfertul ala de cerc (parghia) de la carb si sa ramana accelerata, si accelerata insemnand ca ramane pe la 6000+, am patit-o odata si nu e frumos.
- daca nu mai merg anumite becuri din stopuri, se scot stopurile se scoate mufa si se curata bine de tot cu o surubelnita dupa care se apropie "cracii" aia ca sa stranga mai bine pe placa, de asemenea se curata placa si papucii aia de la becuri.
- daca auzi o pocnitura mare din fata, opresti repede motorul si verifici starea elicei, de asemenea intr-un accident usor verifici integritatea elicei inainte sa pleci cu masina, daca e sparta poti sa pornesti motorul ca sa parchezi masina si cam atat dupaiia se incinge mult prea tare
- daca stii ca masina lasa pete de ulei pe strada, ai grija sa ai ceva ulei in portbagaj in cazul in care nivelul scade prea mult.
- daca aeroterma baga fum innauntru datorita uleiului scurs pe evacuare, tragi pe dreapta scoti burdufele si ai grija sa fie oprita caldura, mai bine rece si curat.
- daca vine iarna pui plasticul ala de il gasesti prin porbagaj in fata elicei, are o sina acolo, daca temp depaseste 10 grade il dai jos.
- daca mergi pe sosea la viteza gen 100kmh si vezi becul de ulei ca se aprinde oprestete repede si verifica motorul (nivel, cat de incins)
- daca nu ai cablu(ri) la aeroterma nu te plange toata iarna ca nu iti baga caldura si tu sa ai defapt dat drumul la aerul rece in aeroterma (asta e cu dedicate pt bratosin )
- daca nu porneste motorul din varii motive nu ii da 20 sprituri, o inneci, nu e dacie
- 90% din problemele electrice spontane au loc din cauza panoului de sigurante, ca sunt toate bune nu inseamna ca fac contact bine, verificale cu un fir/surubelnita/sarma.

mai corectati voi sau puneti voi altele, mie nu imi mai vin acum in minte
rabbitdani a scris: - daca nu ai cablu(ri) la aeroterma nu te plange toata iarna ca nu iti baga caldura si tu sa ai defapt dat drumul la aerul rece in aeroterma (asta e cu dedicate pt bratosin )


Foarte adevarata treaba aia!!! luati aminte daca nu aveti caldura iarna in masina Daca...................ti-ai udat capacul de la decou, il stergi cu:hirtie igienica sau cu servetele uscate.La soare stai mult si bine pina il usuci. Daca te gandesti ca ti se va strica masina cand pleci, sigur asa se va intampla ! Daca ti se intareste in mers pedala de frana chiar fara sa franezi, inseamna ca ai defect in pompa de frana . Trebe sa ai la tine cheie si sa poti aerisi frana ca altfel iti raman etrierii blocati si nu mai poti sa pleci de pe loc.
Gabii a scris:Daca ti se intareste in mers pedala de frana chiar fara sa franezi, inseamna ca ai defect in pompa de frana . Trebe sa ai la tine cheie si sa poti aerisi frana ca altfel iti raman etrierii blocati si nu mai poti sa pleci de pe loc.


In noaptea de revelion fix asta am patit si nu aveam cheia de 8 la mine
rabbitdani a scris:
- daca nu porneste motorul din varii motive nu ii da 20 sprituri, o inneci, nu e dacie


A mea n-o pornesti dimineata fara 2-3 sprituri (modificari in carburator). ma sincer nici a mea fara 1-2 sprituri nu mere dar nu 20, vezi ca nu porneste, mai dai unu-2, o mai lasi putin, ii mai dai o cheie, daca nu vezi ce are nu dai pana termini bateria si peurma te plangi ca se inneaca.
talash a scris:Daca te gandesti ca ti se va strica masina cand pleci, sigur asa se va intampla !

Murphy! Tu ești? Ma bucur ca ati fost prompti.
Gabii a scris:Daca ti se intareste in mers pedala de frana chiar fara sa franezi, inseamna ca ai defect in pompa de frana . Trebe sa ai la tine cheie si sa poti aerisi frana ca altfel iti raman etrierii blocati si nu mai poti sa pleci de pe loc.


Daca se intampla asta, in 95% din cazuri e din cauza tijei de legaura dintre pedala si primul pistonas al pompei, care a sarit din locasul sau si apasa pe buza pistonasului, care nu mai face cursa de revenire completa si nu se descarca presiunea. Se remediaza prin punerea pe pozitie a tijei si reglarea cursei libere a pedalei de frana (din intrerupatorul pentru lampile de frana).
cristi_s a scris:(din intrerupatorul pentru lampile de frana).

Da da. Joc care trebuie reglat precis intre 0.2-0.5mm (parca) printr-o metoda cretinoid aproximativ relativa Un fel de taiat micrometric cu toporu'
cristi_s a scris:
Gabii a scris:Daca ti se intareste in mers pedala de frana chiar fara sa franezi, inseamna ca ai defect in pompa de frana . Trebe sa ai la tine cheie si sa poti aerisi frana ca altfel iti raman etrierii blocati si nu mai poti sa pleci de pe loc.


Daca se intampla asta, in 95% din cazuri e din cauza tijei de legaura dintre pedala si primul pistonas al pompei, care a sarit din locasul sau si apasa pe buza pistonasului, care nu mai face cursa de revenire completa si nu se descarca presiunea. Se remediaza prin punerea pe pozitie a tijei si reglarea cursei libere a pedalei de frana (din intrerupatorul pentru lampile de frana).


La mine 200% a fost pompa de frana- rupta in interior. Prima data prin 2003 si a doua oara acum doi ani cand am fost cu baietii la Corbu la mare si de-abia am ajuns in bucale unde m-a rezolvat dom-doctor Lascu.. In 11 ani niciodat anu mi-a sarit tija aia.. Ai ramas in drum ? E bine sa ai telefon mobil si sa fie semnal . Dai telefon si comanzi un taxi , daca ai semnal GSM . Daca nu ai semnal oricum poti sa-i faci ceva poze de Adio caci semnal gasesti la distanta .
Verifica roata de rezerva sa fie in stare corespunzatoare ... Asigurati-va periodic ca fisele de bujii sunt amplasate si fixate corect pe suportii de plastic , evitati in felul acesta contactul lor cu partile metalice ale masinii , ce are ca efect pierderi pe inalta tensiune si implicit o scanteie slaba.
alf 08 a scris:1. Daca se rupe o planetara- se blocheaza discul pe partea respectiva cu o surubelnita infipta in etrier. Inainte se imobilizeaza planetara cat se poate de bine, eventual se infasoara intr-o punga articulatia- daca este rupta de la cutie ca sa nu zboare totate cele. Viteza de deplasare...va fi minima.

2. Impotmolire in noroi. Daca se dispune de frane la cutie, se trage frana de mana 2-3 dinti si se continua incercarea de a iesi din noroi, zapada sau ce o fi.


1. asta chiar nu o stiam sau nu mi-a dat prin cap ..cand am patit-o am procedat ca si in cazul discului de ambreiaj terminat (rupt unul din ferodouri ..de obicei cel de pe partea placii de presiune) am apelat la varianta "suna un prieten" si luat la remorca

2. s-au incearca sa pleci cu treapta a -II-a ..are acelasi efect


in alta ordine de idei

in cazul franelor blocate pe spate si in lipsa cheii de 8 ..poate functiona uneori si lovirea etrierului si a suruburilor de prindere cu un ciocan ... de cateva ori ... nu prea tare ca sa nu se sparga etrierul (asta pentru deblocare) ... urmand a se circula cu viteza redusa si folosirea franei de motor si mai putin a celei de picior pana in locul in care se poate lucra linistit la remedierea defectiunilor.. Sunt multe de spus si de stiut, dar foarte greu de a ni le aminti si de a le pune toate la un loc.
Imi aduc umila mea contributie la cele spuse mai sus.
Astfel:

1. Intotdeauna poarta un set de lere dupa tine. Sunt foarte utile, ex: bujii.
2. Smirghel de diferite granulatii.
3. O perie de sarma.
4. Un set de fise noi sau in stare buna.
5. Bujii - un set nou sau in lipsa cat mai multe reconditionate (curatate si reglate)
6. 1- 25 litri benzina. Nu stii niciodata cand ai nevoie de ea. Mi s-a intamplat.
7. Scule cat sa demontezi/montezi masina pe sosea. Nu stii niciodata cand poti avea nevoie de o cheie pe care ai uitat-o acasa. Stiu pe unii care au schimbat ambreiajul la hotel sau langa sosea langa doua localitati...

De rezerva:

1. 1 capac delcou nou sau in lipsa in stare cat mai buna
2. 1 set de platine noi sau in lipsa in stare cat mai buna
3, 1 set de fise noi sau in lipsa in stare cat mai buna
4. 1 set bujii noi sau in lipsa multe in stare cat mai buna
5. Becuri ( 5 W, 21 W, 55/60 W) cu cat mai multe cu atat mai bine
6. Set complet sigurante noi A nu se uita de ceva important:un cutit de lemn. http://forum.oltcit.ro/diverse/irma.htm
dupa spusele lu gyorgyoda trebuie sa iei cu tine cel putin un porbagaj plin de scule si piese...ce naiba sa faci cu bujii,fise,smirlgher de diferite granulatii?
hai sa punem curele de distributie,elice,ambreiaj,o toba intermediara,un Y,o boxa in caz ca se arde alta,pompa de benzina,axa cu came,cel putin 3-4 oringuri de la axele de culbutori,chiar si un claxon ca deh poate te lasa in drum...
o masina care merge 1000 de km fara probleme poate suporta cu brio un drum destul de lung fara sa-i cada fisele,bujiile,rulmentii etc... Iulian Horatio Nelson mereu interpretezi cum vrei tu ceea ce spun eu destul de explicit.
Cum Dumnezeu ca niste lucruri sa ocupe ,,un porbagaj plin de scule si piese"? Becurile, lera, sigurantele, bujiile, capacul delcou sau distribuitorul sunt niste lucruri elementare, esentiale pe care sa le tii in masina, care pot incapea foarte bine in torpedou si sa mai si ramana spatiu berechet.
Nu vi s-a intamplat nici o data sa vi se arda un bec? Sau sa faceti pana de aprindere? Ganditi-va bine si fiti sinceri cu voi insiva cand dati raspunsul.

Cand am scris ceea ce am scris mai sus, nici nu ma gandeam ca va ajunge o polemica. In continuare nu voi mai da raspuns nici unei provocari din partea cuiva. Mai ales din partea lui Iulian/Horatiu. Am mai spus-o si alta data nu doresc conflicte pe forum initiate de altii sau de mine(involuntar) sau alimentate de unii si de altii. Nu doresc sa mai fiu apostrofat fiindca nici eu nu am apostrofat pe cineva, aici, vreodata. Nu doresc nici sa fiu ovationat. Ci vreau sa fiu tratat omeneste. Becurile sunt necesare, lera am in roata de rezerva pt orice eventualitate, cred ca daca ma uit bine am si vreo bujie, doua ratacite pe acolo, dar deja faza cu fisele, smirghelul si delcoul mi se pare prea de tot...
Stiu ca sunt masini vechi, si ca se pot intampla diverse, dar asta inseamna ca si la masinile mai noi ar trebui sa umblam cu cate un set de bujii dupa noi, un set de fise, ca na, se pot defecta... Nu vreau sa crezi ca te iau peste picior, dar ai enumerat prea multe piese, unele dintre ele chiar inutile.
Iti pui o aprindere electronica, un set de bujii bune, inspectezi si fisele, si n-ar mai trebui sa ai probleme pe partea aprinderii. Sincer sa fiu, niciodata n-am auzit pe cineva care are aprindere electronica sa fi ramas in pana din cauza asta.

Eu am in masina niste chei de diferite marimi, o cheie de bujii, o surubelnita, un patent, niste becuri si vreo 2m de fir de curent, toate astea puse in cutia din roata de rezerva. Iar prin scrumiera mai am niste sigurante si niste ventile de la roti, puse acolo de pe vremea cand masina era condusa de taica-miu. Cred ca e mai mult decat suficient. Eu am in portbagaj doua cabluri pentru transfer curent pentru ca am prostul obicei sa uit pozitia aprinsa si de doua ori am ramas fara baterie sincer un capac de delcou e bun dupa tine ... nu stii ce ploaie si ce ape prinzi pe un drum mai lung si decat sa stai sa stergi si sa usuci mai bine schimbi ... ei acuma ca exista si diverse spray-uri care remediaza problema instant ..e alta mancare de peste ... pt bujii nu e nevoie neaparat de lere ..se poate rezolva distanta si pe tabla semiaripii, daca ramai in pana e ok ... dar bine ar fi sa ai la tine o perie de sarma
George Hermenean a scris:Eu am in portbagaj doua cabluri pentru transfer curent pentru ca am prostul obicei sa uit pozitia aprinsa si de doua ori am ramas fara baterie


Si eu mai uit farurile aprinse si m-am dotat cu o preche picioare ca sa imping oltcitul! Norocul meu ca porneste destul de repede. Imi cer scuze ca sunt putin off-topic, dar legat de problema uitatului farurilor aprinse, si mie mi se mai intampla uneori sa le uit asa, si chiar ma gandeam la un sistem de avertizare cum au masinile astea mai noi.
Adica in momentul cand opresti motorul si deschizi usa, sa inceapa sa bipaie, sa te avertizeze ca ai uitat lumina aprinsa. Dar eu as vrea ceva pus pe contact, incat sa nu mai fie nevoie sa inceapa sa sune abia cand deschid usa, ci in momentul in care am luat contactul.
Are cineva idee cum se poate face? ca eu nu prea ma pricep la electrica/electronica.... Nu ar fi mai simplu daca s-ar trage farurile prin contact, cu releu si tot tacamul? Si cand opresti motorul, sa ramana doar pozitiile aprinse. Si eventual pentru astea un buzzer din ala legat la usi. La XM asa e. Stiu deja ca exista un b anal releu care face treaba asta cand ai scos cheile,mai multe detalii nu cunosc.Eu am scos pla sticul verde de la martorul de pozitii si il vad ca e aprins indiferent de vreme.
cristi_s a scris:Nu ar fi mai simplu daca s-ar trage farurile prin contact, cu releu si tot tacamul? Si cand opresti motorul, sa ramana doar pozitiile aprinse. Si eventual pentru astea un buzzer din ala legat la usi. La XM asa e.


Stiu si eu? Parca pe undeva e bine sa ai posibilitatea sa pui faza scurta/lunga si cand nu-i pornit motorul. Un buzzer e suficient. Pai si e greu sa rotesti de cheie pana in pozitia a doua si sa aprinzi farurile? Din ce vad eu aici, se pare ca-ti trebe duba de asistenta pentru plecarea cu oltcitul pe o distanta mai mare de 10 km de casa... Eu am pretentia ca sunt pe un forum de iubitori de masini... asa ca ar trebui ca acestea sa mearga impecabil si sa nu se strice mai des decat o rabla moderna. In cei 40k de km efectuati cu MKH-ul, singura problema pe care am avut-o a fost o pana de cauciuc si o infundare de carb, ambele rezolvate elegant in 10 minute... Si tot fara scule plecam, cum fac dealtfel si acum. E adevarat ca la curse am avut si motor de rezerva, insa asta e cu totul alta mancare de peste... exista buzzer pt faruri...(scoate un tziuit daca uiti farurile pornite). Costa doar vreo 10-15ron.... Va multumesc pentru raspunsuri. Nu stiam ca exista buzzer gata facut, decat sa fie montat pe masina. O sa caut prin magazinele cu specific auto, poate voi avea norocul sa gasesc o smecherie din asta, ca tare rau e cand uiti lumina aprinsa, si te trezesti fara baterie...
Aveti idee unde as mai putea cauta, in afara de magazinele auto? metro...real....
cristi_s a scris:Pai si e greu sa rotesti de cheie pana in pozitia a doua si sa aprinzi farurile?


Si daca soferul e dus ... cu satelitu' si are cheile-n buzunar, si pasageru' vrea sa aprinda farurile?
gyorgyoda a scris:
Nu vi s-a intamplat nici o data sa vi se arda un bec?


Nu. Cand am luat masina de la tata, am revizuit mufele instalatiei electrice si am eliminat mufele lampilor spate. In 4 ani, nici un bec ars.

gyorgyoda a scris:Sau sa faceti pana de aprindere?

Asta da, pt ca nu m-am simtit sa schimb bobina de inductie, desi am vreo 4 bucati noi.
Am batut juma' de Ro si juma' de Bulgaria doar cu cric, manivela, cheie de roti si un pix in torpedo, nici o problema. Masina pusa la punct nu te lasa niciodata.
cristi_s a scris:
Gabii a scris:Daca ti se intareste in mers pedala de frana chiar fara sa franezi, inseamna ca ai defect in pompa de frana . Trebe sa ai la tine cheie si sa poti aerisi frana ca altfel iti raman etrierii blocati si nu mai poti sa pleci de pe loc.


Daca se intampla asta, in 95% din cazuri e din cauza tijei de legaura dintre pedala si primul pistonas al pompei, care a sarit din locasul sau si apasa pe buza pistonasului, care nu mai face cursa de revenire completa si nu se descarca presiunea. Se remediaza prin punerea pe pozitie a tijei si reglarea cursei libere a pedalei de frana (din intrerupatorul pentru lampile de frana).


Sambata am plecat cu masina dupa o luna de stat nemiscata in parcare.
Am pornit ok, am mers de am alimentat, am mai mers cca. 10 km si am luat pe cineva la ocazie , dupa 4 km am oprit sa las persoana luata la ocazie, dupa inca 1,5km motorul nu mai tragea, nu mai urca mai mult de 2000 de ture si am tras pe dreapta sa vad ce are, cum am oprit rotile fata erau deja infranate, am crezut ca e de la etrierul dreapta si am departat placutele de disc cu un levier bagat intre urechile placutelor, s-a deblocat si am plecat din nou la drum, am mai mers 60 km fara sa folosesc frana, am intrat in oras si normal ca la semafoare si in intersectii a trebuit sa folosesc frana, dupa cca. 5 km prin oras s-au blocat iar franele pe fata, am desfacut aerisitorul si s-au deblocat, am plecat sa ies din oras dar dupa 3 km s-au blocat iar, noroc ca nu prea mai era circulatie, m-am uitat la tija si era sarita pe margine, am pus-o in mijloc si am facut aerisire pe fata, dupa asta am evitat sa mai folosesc frana pana m-am intors acasa nu a mai facut figuri, acasa am mai testat franele in parcare si s-au comportat ok.

La prima vedere etrierii fata par a lucra normal, la etrierul din stanga(parte sofer) pistonasul stanga pare ca sta fix, o sa il mai verific mai bine zilele urmatoare.
Placutele de frana sunt aproape noi au uzura de maxim 5%.
Intrebarea este daca in cazul ca nu ar lucra unul din pistonase asta poate duce la blocarea ambilor etrieri ? Verifica jocul de la tija de la pedala, care impinge in pistonasul in pompa de frana.Vezi ca tija trebuie sa fie in scobitura din pistonas.
The Driver a scris:La prima vedere etrierii fata par a lucra normal, la etrierul din stanga(parte sofer) pistonasul stanga pare ca sta fix, o sa il mai verific mai bine zilele urmatoare.
O demontare completa si o curatare te va scoate din impas.
The Driver a scris:.
Intrebarea este daca in cazul ca nu ar lucra unul din pistonase asta poate duce la blocarea ambilor etrieri ?
Raspuns ( NU ) , daca se blocheaz numai un pistunas discu se va invirti mai greu dar nu blocheaza conplect , posibil ca pistonasu din pompa centrala de frana sa nu revina conplect si ramane infranata , tias recomanda sa demontezi prima data pompa centrala de frana si sa cureti cilindru , si sa verifici orificile din pompa sa nu fie infundat . Schimba lichidu daca este vechi
alexandruteutisan a scris:Raspuns ( NU ) , daca se blocheaz numai un pistunas discu se va invirti mai greu dar nu blocheaza conplect , posibil ca pistonasu din pompa centrala de frana sa nu revina conplect si ramane infranata , tias recomanda sa demontezi prima data pompa centrala de frana si sa cureti cilindru , si sa verifici orificile din pompa sa nu fie infundat . Schimba lichidu daca este vechi


Asta este raspunsul corect. Multumesc.

Problema era la pompa de frana, pistonul de la pompa de frana revenea inapoi cu intarziere si tija de la pedala de frana cadea pe margine, dupa curatarea pompei s-a rezolvat acum revine pistonul inapoi destul de rapid incat tija sa ramana centrata in mjlocul pistonului si sa nu mai cada pe margine.
The Driver a scris:.
Intrebarea este daca in cazul ca nu ar lucra unul din pistonase asta poate duce la blocarea ambilor etrieri ?

alexandruteutisan a scris:Raspuns ( NU ) , daca se blocheaz numai un pistunas discu se va invirti mai greu dar nu blocheaza conplect...

The Driver a scris:
Asta este raspunsul corect.

@The Driver & alexandruteutisan, poate voua vi se pare un raspuns corect insa eu cred ca corectitudinea lui merge doar pina la un punct iar acest punct este "incalzirea lichidului de frina" fapt care duce la marirea volumului lui si la actionarea si celuilalt pistonas si chiar pina la blocarea ambelor etriere fata. Depinde acum si de cit timp se merge infrinat. laurentiu si implicit va mai apare un fenomen caracteristic fierberii lichidului de frana ... poate chiar inainte de blocare ... lipsa pedalei de frana (pedala moale)... depinde cat de tare se incinge atunci de ce trebue sa se elibereze orificiu din pompa cand pedala este libera , chiar daca un pistonas de la etrier ( in cazul in care etrieru e echipat cu 2 pistonaase)se blocheaza nu duce la blocarea complecta a etrierolui , si nici intr-un caz la blocerea si celuilent erier . Acel oriviciu din pompa se numeste ;orificiu de compensare : De ce oare ? Am vazut pompe de frana cu supapa de descarcare lenta pentru circuitu spate , in cazu franei de serviciu echipata cu disc fata, tambur spate ,ex TATA TELCOSPORT. In concluzie, cand etrieru e cu doua pistonase nu va imobiliza roata ( rotile de pe acea punte )sau toata masina . Cred ca nu trebue sa facem chestonare de mecanica ? cu raspunsuri corecte ! Daca erati putin atenti cand a descris situatia ati fi inteles repede la ce sa referit . Laurentiu , lancer de data asta ati gafat un pic ( cu tot respectu pe care vi-l port din punct de vedere mecanic .
alexandruteutisan a scris:atunci de ce trebue sa se elibereze orificiu din pompa cand pedala este libera ... Laurentiu , lancer de data asta ati gafat un pic ( cu tot respectu pe care vi-l port din punct de vedere mecanic .
Nu se aminteste in mesajul initial de nici un orificiu din pompa ci doar de o departare a placutelor fata de disc ceea ce putea produce o "curatare" a acelui orificiu. Nu ti se pare cam multe BLOCAJE ale frinei (mai reciteste te rog mesajul initial) intr-un singur traseu ? alexandru in plus .. s-a spus ca in cazul blocarii unui singur pistonas .. blocarea rotii intervine atunci cand se incalzeste lichidul/ se dilata ... adica piston blocat .. rezulta frecare. de aici caldura se disipeaza in tot etrierul ... lichidul incepe sa se incalzeasca si isi mareste volumul si actioneaza si asupra celulalt piston ... dar caldura degajata actioneaza si asupra celuilalt etrier ... si crede-ma un piston blocat genereaza destula caldura ca in cativa km sa ai probleme ... cu toata instalatia fata .. si problema asa cum a fost descrisa ca din ce in ce blocarea franelor s-a produs tot mai des...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community