Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Harjaie placutele pe discurile de frana

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am facut un RK la sistemul de franare:demontat etrieri fata spate(oltcit RM),curatat pistonase etc.,schimbat garnituri ,pe fata de dacia fabrica ,pe spate de NIPA,schimbat dot 3 cu dot 4 dupa ce am curatat conductele cu alcool tehnic,aerisire facuta,placute schimbate.Problema este ca se aude cum freaca in mers,fara sa opuna rezistenta mare.Cand franez se aude cum harjaie placutele pe discuri.Am pus mana pe jenti dupa un mers de circ 6-7 KM si cele de pe fata sunt calde,iar pe spate reci.Harjaitul in mers se aude atat pe spate ,cat si pe fata.Discurile pe fata sunt noi si au un strat de vopse pe ele.Dupa RK la frane am mers doar 10 km cu masina.Este ceva in neregula sau trebuie sa mai rulez cu masina un timp pana nu va mai freca? Vezi poate iti "calca" pe buza discului,sau placutele de frana de mana. poti sa mergi si 200 de km , daca nu calci frana degeaba ... mai scoate-o la plimbare pune cateva frane ... progresive ...apoi si brusc la diferite viteze ... pana se curata vopseaua pe fata ..pana se aseaza placutele pe discuri ... mai dureaza un pic ...bafta Se pare ca nu se departeaza placutele de frana de pe discuri .
Verifica pe fiecare disc respectiv etrier in parte . Verifica si cele de la frana de mana .
Discurile asemanatoare ca cele de Dacie intotdeauna vor fi mai calde . Deh , constructia lor fara ventilatie .
cristiensen a scris:Problema este ca se aude cum freaca in mers,fara sa opuna rezistenta mare.
Pe fata, etrierii trebuie sa aibe un foarte mic joc fapt ce demonstreaza ca placutele se departeaza suficient de roata; e spate, ai montat (corect) arcurile de tip "U" peste placutele de frina ??? Cred ca pe spate ceva nu este bine ptr. ca pe fata a disparut zgomotul de frecare la rulare,dar pe spate se aude atat harjait cat si un zornait.Cred ca arcurile de la placutele de frana de mana sunt de vina.O sa verific!
O sa verific si arcurile de la placutele de frana.
Ptr. Laurentiu:unde trebuie sa aiba putin joc etrierii fata,ca nu am inteles!?
cristiensen a scris:Ptr. Laurentiu:unde trebuie sa aiba putin joc etrierii fata,ca nu am inteles!?
Intre calele de fixare. Tragind de etrieri stinga-dreapta, se observa un foarte mic joc; asta am intilnit la daciile 1300.
Placutele de frina trebuie sa stea la limita de atingere pe discurile de frina.
Limita de atingere este in portiunea cind placuta atinge "bataia" discului, moment in care se produce si "hirsiala". am si eu o problema asemanatoare, la etrierii spate (club) in mers exact cum s-a explicat mai sus se aude o harsaiala, foarte rar mai scartaie la viteze ff mici (parcare) dar cu asta as putea trai problema cea mai mare la mine este bataia placutelor, de fiecare data cand schimb sensul de mers (fata-spate) si pun frana se aude un "clac" iar mai nou, cand merg cu spatele se auzea clac clac clac clac intr-una, cate un clac pt fiecare rotatie a discului, desi erau discuri noi, am zis ca e de la un disc, le-am schimbat pe ambele cu unele folosite de mine pe alta masina care stiu 100% ca erau intregi si drepte, acum se aude la ambii etrieri
mentionez ca etrierii sunt intr-o stare foarte buna, nu infraneaza rotile deloc aproape, initial am avut placute folosite (la care nu aveam problema asta inainte, uzura foarte mica) ulterior am pus un set nou nout iar problema a ramas aceeasi, arcul in forma de U sau T e acolo si e pus bine, surubul ce tine placutele e bun, iar ... altceva nu stiu ce sa mai zic. Stiu ca un disc de frana are o mica bataie din constructie pt a departa placutele de frana dar totusi, in pedala nu se simte nimic masina franeaza fluent, atat cu cloncanitul asta, se aude ca dracu si nu mai stiu ce sa-i mai schimb... vezi totusi placutele ... au fost niste loturi proaste calitativ ... cred ca se poate rezolva cu un punct de sudura pe partea metalica a placutei ... nu mai stiu ca mi s-a intamplat demult ... dar stiu ca am rezolvat-o ... oricum cauza e ca placuta joaca in etrier fiind prea mica ca, cote bataia discului e insesizabila,pistonasele ar trebui sa se traga singure cand se ridica pedala de frana fiindca lichidul de frana este usor tras inapoi.
Eu zic ca e de la arcurile alea care apasa placutele,incearca sa le schimbi pozitia corect ... eu am luat in calcul varianta montarii corecte a arcurilor ... hmm arcul ala l-am pus si asa si invers, in ambele situatii a mers identic, astept weekendul sa mai desfac odata toate prostiile pe acolo poate incerc alte placute, dupa cum a zis lancer astea cred ca sunt mai scurte, desi nu au intrat usor, am impresia ca au joc fata/spate...

edit: momentan arcul sta sprijinit pe semietrieri jos, si pe placute sus, asa stiu ca statea..
rabbitdani a scris:...nu au intrat usor, am impresia ca au joc fata/spate...

La schimbarea placutelor, ele trebuie sa intre EXTREM de usor dupa ce pistoanele se imping la maxim in interiorul etrierilor.

Mai incearca sa faci o aerisire a instalatiei de frinare si vezi daca mai "clancane". nu are legatura cu aerisirea, am facut-o ca la carte de mai multe ori deoarece am avut probleme cu pompa veche, dupa ce am schimbat pompa am aerisit-o iarasi si merge foarte bine dar cloncanitul a ramas, placutele noi au intrat usor si chiar fest, dar aparent cloncanitul indica un joc al lor fata spate o sa incerc cu prima ocazie sa scot etrierii sa schimb garniturile si pistonasele ca nu am facut asta pana acum (etrierii sunt ff buni) poate merge asa.. cine stie Indoaie sarma arcului sa stea mai tensionat unde apasa pe placute,e bine pus cu partea de apasa pe placute in partea de sus
rabbitdani a scris:...cloncanitul indica un joc al lor fata spate...
Cloncanitul indica faptul ca placutele ramin in contact cu discul in momentul cind presiunea in cilindrii de frina este ZERO.

Iti dau doua idei inainte de a face RK la etrieri:

1. Trage la smirghel (finiseaza) laturile mici ala placutelor de frina;

2. Scoate placutele de frina, iminge pistonasele la maxim in interiorul etrierului, remonteaza-le dupa care fa citeva pedale de frina sa ajunga placutele pe discuri. ok o sa incerc asta cu prima vreme mai frumoasa, iau toate ideile in cont, adica mai strang arcul iau placutele la smirghel si imping pistonasele, dar din curiozitate, ce rezolv prin impingerea pistonaselor pana la capat? impingand pistonasele la capat poti sesiza daca placuta intra usor sau nu altfel ea va intra mai fortat din cauza ca se freaca cu discul si pistonul ... + ca la inlocuirea din cauza uzurii cam greu de fapt imposibil sa o bagi daca nu impingi pistonasele aa ok, pai asa le-am bagat de fiecare data,impingand pistonasele, mi s-a parut mai simplu chiar daca scoteam si bagam aceeasi placuta.. imi vine sa ma apuc acum da' mi-e ca vine ploaia. Hai ca au trecut ploile!
Ai rezolvat problema placutelor? dap, am intarit nitel arcurile ce le tin jos si am curatat fffff bine etrierii in zona in care intra placutele si ... cam atat nu mai face, in schimb.. a inceput sa-mi scartaie puntea care am vaselinat-o inainte de iarna, avea bucsile (cel putin astea din capete ff ok... si mergea bine inainte sa o desfac sai dau cu vaselina, aici am gresit reparand ceva e nu era stricat...
rabbitdani a scris:a inceput sa-mi scartaie puntea care am vaselinat-o inainte de iarna...
Daca o si vei si uleia, cred ca totul va intra in normal. exista vreo metoda sa fac asta fara sa mai scot bratele, poate decat putin? nu stiam ca se da si cu ulei prin punte, am scos-o si am gasit multa vaselina, am curatat-o cat de cat si am umplut-o eu cu vaselina mea, care din pacate era cea mai ieftina vaselina pe care am gasit-o in obor si am luat-o pt a pune geamuri laterale parbriz si luneta dupa vopsire.. vezi ca ai dopuri in brate pe exterior ...ridici masina pe cric dai roata jos scoti dopul bagi uleiul, pui dopul la loc ... repeti procedeul si pe cealalta parte ... in timp poate se va mai scurge surplusul de ulei dar cel putin nu va mai scartaii ..eu cand am facut ultima data chestia asta m-a tinut vreo 2 ani Ulei in punte tre' sa bag si eu...scartaie ca toti dracii are pe unde curge prin alta parte decat pe la dopurile alea? surplusul pe acolo se scurge ... logic ar trebui sa curga si pe la interior la capetele tevii aleaia in care intra bratele ... dar asta inseamna sa treaca prea mult ulei de bucsi deci nu se prea intampla
lancer a scris: ... repeti procedeul si pe cealalta parte ...
Nu e nevoie. Masina se ridica numai pe o singura parte si cit mai mult posibil ca sa se incarce teava cu cit mai mult ulei.

P.S. Ca sa nu curga uleiul pe la dopurile de plastic din capul tevii (puntii), se face un dublaj la doupuri cu "infundarea" tevii cu cit mai multa vaselina (5-10 cm in fiecare capat).

Mai exista prin arhiva un topic despre care se vorbeste in amanunt despre ungerea puntii spate.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community