Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Consum urban 20%
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Buna ziua! Am si eu nevoie de ajutor. Mi-am cumparat un carburator de la Dan Alexandru, destul de bun. Nenea care l-am montat si cica l-a reglat a zis ca e bine totul. Asa sunt unii mecanici cand vad o femeie, spun ca tot e perfect ( sincer nici nu ma pricep la asa ceva, iar in Piatra Neamt nu gasesti mecanici care sa stie sa repare oltcituri). Am pus benzina 2 litiri si am mers doar 10 km in oras. Deci consum enorm de mult. Tot am scris pe forum daca ma poate ajuta careva din zona mea, dar nici o urma de speranta. Asa ca decat sa imi toc banii aiurea pe benzina, mai bine o vand pe bucati, ca vorba aia, e intretinuta bine, piese de rezerva la greu cumparate. Asa ca daca ma poate ajuta careva ar fi super, daca nu fac lista de piese si gata! carburatorul nu e singurul ce determina consumul mare. Dupa un drum prin oras (sa ajunga la temp normala) fa urmatoarele teste, vezi daca masina e usor de impins (ar trebui sa se impinga cu o mana relativ usor) scoate bujiile si vezi ce culoare au, asta iti va spune cum merge motorul (sarac bogat, mananca ulei etc). ai spus ca ai mers 10 km cu 2 litri, cum ai facut? i-ai pus intr-o sticla? incearca acelasi lucru cu 5 litri, daca ai plecat cu motorul rece e normal sa consume mai mult pana se incalzeste. Bujile le-am scos saptamana trecuta si erau bune. Pai cum am observat ca imi consuma atat? Am facut pana de benzina, am tras-o pe dreapta si m-am dus sa iau benzina. Si am mers cu ea exact 10 km, ca azi am facut pana din nou. La impins masina merge greut, adica pentru mine nu e asa usor sa o imping cu o mana! Deci ce trebuie sa mai verific? Astept raspuns! bujiile sunt bune si daca au o culoare neagra ... ceea ce inseamna un amestec bogat ... deci un consum mare de benzina ... ele ar trebui sa aiba o culoare caramizie ...asta inseamna un consum optim

consumul mai este determinat si de stilul de condus ... si din pacate in cazul oltcitului variaza destul de mult ... 20 la suta mi-a luat si mie pe oras cu un stil de mers foarte agresiv si schimbari de treapta in peste 6000 de ture

de asemenea daca se impinge greu ...inseamna ca merge infranata deci un consum marit de carburant

de asemenea motorul rece duce la un consum crescut de carburant .. rece insemnand sub 80 de grade ... chiar daca e cald afara sub capota in plin soare motorul nu are mai mult decat maxim 50 de grade ...deci va consuma mai mult pana ajunge la temperatura de functionare

carburatorul poate sa fie reglat bine ok ... dar returul l-ai verificat ... poti avea returul infundat ...de aici iar consum enorm

oricum consumul la oltcit nu se face cu 2 l de benzina (unui prieten ...motor rece pe o panta foarte abrupta , pamant cu iarba ... i-a mancat cei 2 l pe care ii pusese in nici 50 de metri)... incalzeste motorul (cei 2 l ar trebui sa ajunga pentru ca motorul sa fie la temperatura optima )pune minim 5 l in rezervor ...si mergi pana termini benzina ... atunci poate o sa iti dai seama de un consum cat de cat pe oras ...dar nici asa nu e elocvent conteaza mult si conditiile de trafic (poate consuma intre 10-13 la suta daca nu chiar si mai sus)

oricum oltcitul clar nu e o masina de consum redus buna .daca nu rezolvi pana pe la jumatea lui septembrie si esti dea cord sa te sun ,sa ne intalnim undeva in Piatra de preferat pe centura pe la LUKoil pot sa ma uit un pic la masina eventual sa-ti dau ceva sfaturi ,eu voi face un drum de Moldova si imi pot rupe cateva minute pentru a ajuta un OLCIT-ist [a]. Cum sa nu fiu de acord! Mai intrebi! Chiar e bine ca imi va spune si mie cineva adevarul legat de masina mea, un om care se pricepe la asa ceva! Multumesc mult. Ma anunti din timp cam pe data vii in Piatra si ne vom intalni. Multumesc din suflet pentru ajutor! cred ca pe seara o sa ajung in 14 septembrie . Bine atunci! Tinem legatura pe 14 septemebrie! Multumesc din suflet pentru ajutor! Ramy, am un carburator de 1129 bun, l-am avut pe masina si consuma decent. Ti-l pot trimite GRATIS, doar sa rezolvi cu transportul, ca n-am timp de alergat pe la posta. Putem discuta pe yahoo!messenger, ID-ul meu e trsclub .
barutzu a scris:cred ca pe seara o sa ajung in 14 septembrie .


din cauza unor neconcordante cui jobul cred ca o sa ajung la Piatra mai tarziu decat mi-am programat ,dar am sa va contactez luni ca sigur pe la amiaza voi fi la Piatra .
voi veni cu un berlingo alb cu numar de HD. Imi pare rau ca masina mea nu a vrut sa porneasca ca sa vedeti ce are, dar ma bazez in continuare pe ajutorul si sfaturile corecte pe care mi le veti da. Oricum va multumesc din suflet pentru ajutor! sunt multe variabile in oras ce-ti vor influenta consumul.. doar in conditii ideale, si fara trafic intens vei putea face un consum ca la carte in oras..
cat timp ti-o luat sa faci cei 10 km?! daca stai pe loc, la multe semafoare, aceia sunt timpi morti, motorul merge in gol, (un consum rezonabil ar fi cam de 1 litru pe ora la ralanti)
cate drumuri ai facut in cei 10 km?! cate opriri, porniri (la rece sau nu) daca ai facut un singur drum de 10 km, e cam mare consumul, intr-adevar..
nu e bine sa stai doar cu 2 l in rezervor..
de exemplu eu fusesem odata asa ca tine la pescuit, cu vre-o 2-3l in rezervor, parcasem masina p malul apei, pe un teren inclinat, masina era inclinata pe stanga, partea soferului. si cand sa dau sa pornesc, hopa, nu mai venea benzina desi eram convins ca mai am cel putin 2l. am impins-o pana pe o zona mai orizontala si am pornit-o.. cu benzina ramasa am ajuns linistit acasa, la vre-o 10km. imi pare rau ca nu v-am putut ajuta ,nu prea cunosc orasul si am avut masina incarcata si nici nu prea raspunde stilului meu de condus ,dar daca ne-am fi intalnit puteam sa -mi rup cate clipe pentru a va ajuta .

in alta ordine de idei ,trebuie verificat dece nu porneste poate fi din alimentare sau aprindere o alimentare necorespunzatoare poate fi din carburator ,dar si din instalatie tur -retur.
rugati pe cineva sa verifice conducta de retur ,asta e cea mai fregventa cauza . Ia lăsați-mi totuși un interval de timp în care vă pot găsi, în timpul zilei, acuma că tot s-a terminat campania, poate fac un salt încolo

Cam ce scule dețineți ca să știu ce scule să îmi iau cu mine

Dacă vin, nu promit că rezolv, mai întîi trebuie să fac constatarea. Apoi mai vedem.
Zephirus a scris:Cam ce scule dețineți ca să știu ce scule să îmi iau cu mine
Ia-ti trusa ta de scule ca e mai sfint. carburatoru 40 cic 4 sau 2 Nu pot fi reglate decît pe bancuri speciale SOLEX un banc era la Brasov si altu la Craiova , restu sînt artifici Dacă ai umblat la cele 2 suruburi din laterală LA-I DAT PESTE CAP TOT CARBURATORU Am lucrat la CARFIL si primele 3000 de carburatoare au trecut prin mîna mea .Am OLTCIT si am schimbat carburatoru cu unul de ford 1100 cu flanșă de adeptare de dacie dublu corp Îmi consuma 10-12 în Brasov si 6,5 in afară pe drum drept cu 300 kg , Oltcitul meu e din 86. :lol: Multumesc foarte mult pentru toate sfaturile date si ajutorul care mi-l acordati. Sper ca intr-o zi sa aflu si eu ce are masinuta mea draga de nu vrea sa mearga. Sincer ca femeie nu prea le am cu partea mecanica la masina, si deci nu prea ma pricep ce sa-i fac. Mecanicii de la mine din oras in afara ca ma golesc de bani, tot nu stiu sa repare un oltcit, sunt obisnuiti cu masini cica de firma.
RAMY35 a scris:Mecanicii de la mine din oras in afara ca ma golesc de bani, tot nu stiu sa repare un oltcit, sunt obisnuiti cu masini cica de firma.

OffTopic & putin rautacios: trece oltcitul pe orice firma si poate se rezolva.

Nimic nu este de nereparat numai ca trebuie sa-ti bati putin capul si sa cunosti ceea ce faci. Auzi măi nenea "artifici"... (probabil scrii cu șurubelnița) ne spui și nouă ăștia mai proști... care sunt cele două șuruburi Buei, ce esti ma asa acid? Nu ca n-ai fi mereu asa, de fapt ma mir de mirarea mea. Oricum, in afara de faptul ca se poate regla si altfel decat pe banc, restul e corect. Mai ales partea cu inlocuitul cu ceva mai performant. De parcă n-ai fi știut.. nou-venitul nu tre' să treacă prin examenul cunoștințelor și atitudinii ?
alexandruteutisan a scris:carburatoru 40 cic 4 sau 2 Nu pot fi reglate decît pe bancuri speciale SOLEX un banc era la Brasov si altu la Craiova , restu sînt artifici Dacă ai umblat la cele 2 suruburi din laterală LA-I DAT PESTE CAP

Nimic mai adevarat! De asta d-am umblat niciodata la carb si l-am dus la banc. Metoda idiotica descrisa pe site o stiam inainte sa descopar forumul, insa stiam si ca da gres. Intr-adevar, te scoate oarecum din rahat, da' nu-i ce trebuie.
b28kft a scris:
alexandruteutisan a scris:Dacă ai umblat la cele 2 suruburi din laterală LA-I DAT PESTE CAP
Intr-adevar, te scoate oarecum din rahat, da' nu-i ce trebuie.

Inseamna ca reglajele facute de mine erau aceleasi ca si pe banc. Ieseau si noxele si consumul. Dacă nu ști , cele 2 suruburi Atunci Învata . După ce deschizi capota motorului O bluchezi cu tija de susținere ( sa nuți cadă în cap) Acea pisă (albă ) din mijlocu motorului SE NUMEȘTE CARBURATOR , E BISTOȘ , Iar în partea dreaptă a carburatorului , lîngă electrolalvă , (sper că sti ce e aceia), deasupra ei se află , Surub de înbogatire a amestecului carburant pentru progresiune . Păna aici ai înteles ? Iar jos latalpă se află al 2 șurub de dozaj , pentru relantiu . Am văzut multe aberati și multe miștouri din partea multora dintre voi cei care vă dați mari specialiști . De eczemplu , Azi am făcut un drum din centru Brașovului la Comarnic în Secărie cu 450 kg încărcătură și înapoi cu 200 kg În total de 145km , și am consumat 12 litri de benzină . Am făcut plinu cănd am plecat , si am complectat cînd am sosit mi-a intrat 12, 2 litri la aceaș pompă. E mare , E mic consumu ? Eu sînt mulțumit , avînd în vedere că mașina e din 1986 CE MAI ZICEȚI VOI SPECIALIȘTII în de toate .!!!!! Deci nu numai că scrii cu șurubelnița, mai ești și ungur!.....
Laurentiu a scris:
Inseamna ca reglajele facute de mine erau aceleasi ca si pe banc. Ieseau si noxele si consumul.

Consumu' iesea pt ca umblai la surubul de dozaj pana nimereai un consum acceptabil. Noxele ieseau pt ca umbla ITP-istu' cu surubelnita pana zicea ce trebuie analizoru' de gaze.
Nu reusesti sa ma convingi. Dupa cum se stie, CIC este similar cu o naveta spatiala si nu poate fi reglat decat de NASA. Ce dracu, ma, daca e un carburator idiot ( si este, cu prisosinta, aia de la SOLEX cand l-au proiectat probabil fie erau beti, fie aveau o orgie prin birou), asta nu inseamna ca nu poate fi reglat bine si altfel decat pe stand. Pana si mie, care sunt total afon la carburatoare pentru ca nu imi plac deloc mi-au iesit reglaje.
Eu unul nu va intreb decat un singur lucru: cand credeti ca au fost etalonate ultima oara standurile alea? Stiti cam cate reglaje pe stand reusesc din prima? Deja sunt doua intrebari, dar cred ca ati inteles ideea.

@alexandruteutisan: cam nasol inceputul, mai baga o fisa si mai incearca, poate, poate. Total pe langa subiect: in Brasov au existat doua standuri de reglaj, unul la actualul IATSA si celalat la CARFIL. Din punctul meu de vedere nea Mircea Haiduc de la IATSA era tata lor. Si spun asta in cunostinta de cauza, avand experiente in ambele parti si cunoscand si oamenii destul de bine. Asta nu inseamna ca cei de la CARFIL nu se descurcau. nustiu dece o dati mereu cu standurile ,etaloane etc eu stiu ca orce lucru sau ansamblu de piese se poate regla modifica repara ,imbunatati ,
nu stiu ce varsta aveti [unii ] pe altii ii cunosc ,sau pregatire ,dar poate ati vazut carburatoarele de S.R .113si 114 ,daca da spuneti ce diferenta este intre sele de camion si cele de oltcit ,eu m-am jucat candva cu ele .

am carburator reglat de mine si nu ma plang nici la noxe si nici la consum .
b28kft a scris:Noxele ieseau pt ca umbla ITP-istu' cu surubelnita pana zicea ce trebuie analizoru' de gaze.
IN si la CARBURATORUL meu nu umbla nimeni in afara de mine. Nu am dat spaga la ITP NICIODATA iar daca m-a intors, au fost alte cauze (lipsa cauciuc pe pedala de ambreaj, bec iluminare numar ce nu facea contact si seria de pe caroserie "neconforma" cu actele masinii - in loc de R era P).

P.S. ITPistul, nici macar nu stie unde sa bage surubelnita la un CIC pt reglaje. TOTI se duc cu surubelnita in surubul de deschidere a clapetei de acceleratie a corpului 1. Mai copii... Io am facut un test odata. Am reglat un carburici exact cum scrie pe site, apoi l-am dus la carbotest. Sa mai spun care a fost rezultatul?
Hai sa fim seriosi. Treaba asta cu reglat carburatoare dublu corp dupa ureche e ca stransul chiulasei fara dinamometrica, dupa metoda "lasa bah, ca nu e prima".
End! Cristi Nu te supara Eu anm văzut ștandu de la IATSA Acel ștand nu era ștand SOLEX Cel de la Carfil era original SOLEX Made in Franța , și se etalona din 4 în 4 ORE în funție de presiunea atmosșerică . Am lucrat cu Găman eram foarte bun prieten cu Sandu Am greșit nu e 40cic4 e 28 cic 4sau 2 Nea Emil îmi era șef de echipă Pe ștandu SOLEX se făcea doar Oltcit și pe cele electronice se făcea 32 IRM Weberu se făcea în seri foarte mică pentru armată și se făcea pe motor de ștand Ștandu SOLEX nu lucrează cu coloană de mercur , doar cu witespirt ,de fapt era 2 ștanduri 1(relanti+progresiune 2(plin atmisie Toate diagramele de etalonare erau în limba Franceză Cînd reglai relantiu se deregla progresiunea , si te chinuiai pînă reușeai să stea flaumetru în marjă , și cîte o jumate de oră , găseai cîte un drac de carburator de îți mînca toți draci . După care îl treceai pe tabel cu seria lui si răspundeai de el că este bun din fabrică La 32 IRM puneai pansonu tău personal . Așa că nu mai bag nici o fisă MĂ ÎNȚELEGI Bun, te credem, s-ar putea să ai cunoștințe care să ne fie de mare folos.. dar încearcă totuși să scrii cu tastatura, și romînește - mai folosește cîte un punct, cîte o virgulă..., și într-un mod mai... logic, să înțelegem și noi.

Lasă-l pe ș în pace, dacă nu știi cum se folosesc diacriticele, merge și fără. gata ,am stricat si topicul asta ,NEXT. @kft: daca tie nu iti iese, nu inseamna ca e imposibil. Istoria e plina de oameni care au demonstrat "imposibilul". Daca te uiti nitel in jur, e plin internetul de documentatii de reglaj pentru absolut ce natie de carburator vrei. Si nicaieri nu scrie "se ia carburatorul, se pune pe stand si se regleaza. Se pune pe masina si se da o cheie". In fine, crezi ce vrei.

@alexandruteutisan: eu m-am referit in ultimii 20 de ani cand au mai fost etalonate standurile, ca sa mai aiba vreo precizie reglajele. Culmea este ca totusi le ies destul de bine, dar cred ca pana la urma tine de rutina.
Laurentiu a scris: ITPistul, nici macar nu stie unde sa bage surubelnita la un CIC pt reglaje. TOTI se duc cu surubelnita in surubul de deschidere a clapetei de acceleratie a corpului 1.


Ba, cunosc vreo 6 ITP-isti care umbla in talpa, nu la clapeta. + un inginer RAR, la Voluntari. Mai incearca.

Cristi, cum nu scrie in nici o carte? La Oltcit scrie in carte reglaj pe stand, la Citroen ZX scrie reglaj pe stand, la Renault 18 scrie reglaj pe stand, Volvo 340 (parca) ... Mai vrei?
b28kft a scris:...cunosc vreo 6 ITP-isti care umbla in talpa...

Trimite-i si la Iasi.

End story !
Laurentiu a scris:

End of story !


Laurentiu a scris:

P.S. ITPistul, nici macar nu stie unde sa bage surubelnita la un CIC pt reglaje. TOTI se duc cu surubelnita in surubul de deschidere a clapetei de acceleratie a corpului 1.


La 1299 (TRS), din surubul clapetei corp 1 reglezi ralanti-ul. Cum sa scoti noxe de acolo?? Iar la 1129 surubul are capac. Cel care mi-a facut itp-ul nu s-a complicat sa umble la reglaje, s-a jucat putin cu mufa de la electrovalva si au iesit noxele barutzu Dacă vrei să vorbim de SR 113-114-214 Atunci vorbim de motoare în 8 pistoane în V cu distanța de broască mica pată caldă, foarte CALDA Difuzoare mari , jigloare foarte mari , Întru-n cuvînt motoare mari , de 135 cp care consumau 32-40 l/km În funție de ce mașini utilau Camion-IL-Șa-Autobuz.......Dacă vroiai să marești puterea ,Pentru a urca Branu cu Șaua incărcat , Slăbeai un jglor de aer din cele două , și vluerai pe Bran NU SE PUNEA PROBLEMA LA CONSUM PE ATUNCI Dădeai drumu la benzină pe canalul de scurgere din marginea drumului , dacă dădeai economie prea mare la ITA îți tăia din salar că nu ai lucrat și ai adus doar confirmarea de cursă Nu-ți cumpara nici dracu benzina de 75 . Sau vrei să vorbim de VT 101 Steag cel importat de la Ruși Primu făcut de Ronămi sau Carpatiul sau Bucegi pe urmă IL a fost serie mică pe urnâma Autobuzu pe berzină cu motor în spate BEAU , Ara SR fără bot Primele arauîn 4 pistoane SAU M461 pe urmă ARO. În fine nare rost să vorbim de carburații MAI BINE VORBIM DE .............Im-i cer scuze ma-m obisnuit cu tastele din Spania Deabia am sosit si voi pleca din nou in curind imi e dificil cu tastele de calculator Imi cer scuze!!!!!!! uu nu am zis ca nu consumau ,bachiar era obligator sa ai consum ,dar era de unde ,tin minte ca pe rezervor la unchiu era pus o minge taiata sa nu intre mizerie ,aici discutam despre carburatoarele de oltcit care au evoluat foarte putin de la cele de SR -u deci si reglajele se fac mai empiric . Așadar, sîmbătă am consultat problema.
Am găsit un motor incredibil de curat, fără pierderi de ulei fără țăcăneli decît zgomotul normal, fără a fi înfrînată.
Mașina e un TRS curat, cu motor de 1.3, aprindere electronică și cutie în 5.
Cu un minim de scule după mine, am reușit de am desfăcut capacul carburatorului, care oricum nu era prea murdar, am montat bujiile arse și curățate în prealabil, am rezolvat problema electrovalvei, ...pentru că un deștept a inversat firele punîndu-l pe la alternator... și... a pornit.

După asta am reglat carburatorul, și am plecat în probe.
Trage impresionant, nu agață nu cîrîie, dar frînele trebuie refăcute, cît și direcția.
Tura doi urmează să-i fac cadou doamnei o pereche din bucșele renumite cît și o aerisire la frîne. Și atît.

Iaca și un filmuleț (este privat, numai cu linkul de aici poate fi văzut, nu iese la căutare pe YouTube)
http://www.youtube.com/watch?v=05yE3sDgEgE
Zephirus a scris:

După asta am reglat carburatorul, și am plecat în probe.
Trage impresionant, nu agață nu cîrîie, dar frînele trebuie refăcute, cît și direcția.


Ce ai facut, ma? N-auzi ca nu se poate regla decat la NASA?

Foarte frumos! Felicitatiuni! Bravo Zephirus !
Arata foarte bine Oltcitul, felicitari proprietarei.
cristi_s a scris:
Zephirus a scris:
Cu un minim de scule după mine ....am reglat carburatorul, și am plecat în probe.
Trage impresionant...

Ce ai facut, ma? N-auzi ca nu se poate regla decat la NASA?
La reglat pe bancul lui KFT care face parte din dotarea minima cu scule.

P.S. A sunat un prieten si a rezolvat problema reglajelor de "pornire" a motorului pt cele doua suruburi: CO si progresiune.

Bravo ZEPHIRELI !!! Ai dat "teoria lui Einstein" peste cap .
cristi_s a scris:
Ce ai facut, ma? N-auzi ca nu se poate regla decat la NASA?

Asta e cea mai mare aberatie pe care am auzit-o, NASA nu mai regleaza carburatoare de Oltcit inca din 1992, dupa ce au ratat o misiune pe Marte datorita folosirii din greseala a unei antretoaze de carburator la sistemul de alimentare cu nitrogen lichid al rachetei. Da, da, imi aduc aminte, dupa aia s-a introdus la antretoaza de Nova cea de-a doua gaura, astfel incat, antretoaza fiind simetrica, se putea monta oricum si tot aveai ralenti.

Mno, gata cu off topicul. ma bucur ca s-a rezolvat ,si ce seamana cu al meu pana si volanul e imbracat ca al meu dar eu nu am capace originale .
felicitari Paule pentru reusita as fi vrut eu sa incasez laudele dar e bine si asa . Iaca mai pune-ți pofta-n cui la laude iar dacă vrei capace originale, vezi că am de vînzare la prieteni fac reducere Paul tin sa-ti multumesc inca o data pentru ajutorul real acordat, pana in prezent esti singurul care m-a ajutat cu adevarat si mi-a dat curaj sa nu-mi duc masinuta la remat ca, cam acolo era sa ajunga cu mecanicii de la mine din oras. O zi buna si inca o data mii de mutlumiri! barutzu, m-anunti cu o saptamana inainte s-ajungi in Bucuresti, iti dau eu capace (de roti, nu dupa ceafa ).
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community