Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Și încă unul...
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
M-a mai plesnit o idee azi.... adică doar mi-am făcut curaj s-o expun, azi doar am prins-o și am plesnit-o în text că de altfel roia de mult printre urechile mele...

Dețin acest exemplar:


În anul 2009 a trecut printr-un proces de tinichigerie, fiind vopsit de la ZERO (la propriu, l-am șlefuit pînă la chitul alb de fabrică - nu mai pun pozele, nu prezintă deosebit interes la problema noastră). Ideea e că așa arată acum caroserie refăcută cu siliconat, decupat-vopsit. Nu prea avea rugină, aproape deloc chiar.
Nu vrea să semene cu nimic anterior asta e culoarea lui originală din acte.

De atunci, așteaptă procesul de restaurare... în ultimii doi ani ocupîndu-mă cu toate prostiile, prea puțin am lucrat la el, în ritmul de două piulițe la trei luni... ridicat capota, văzut, planificat și iar plecat pe perioadă nedeterminată.

Pentru caroseria asta am cam tot ce îseamnă componentă și piesă absolut nouă, adunată în cei destui ani de cînd dețin multiple exemplare din astfel de autoturisme

În primăvară am recondiționat puntea spate, montînd brațe și bucșe (inclusiv centrală!) noi. Nu am schimbat rulmenții deoarece îi consider piesă rapid și ușor uzabilă și... ca atare schimbabilă Totodată am recondiționat pasajul spate sub triple și am siliconat toată zona de sub rezervor pînă la traversa spate inclusiv, fiecare centrimetru în amănunt. Inclusiv rezervorul.

Acum zilele astea am recondiționat trenul de rulare față, ocazie cu care am desfăcut și dublat lama de flexiune și am înlocuit barele de torsiune față cu unele rulate mai puțin care mi s-au părut de o condiție mai bună. Brațele față nu le-am avut noi din păcate, dar aproape noi, foarte puțin uzate.
(Știu că în poză nu arată tocmai bine, dar erau doar murdare, le-am recondiționat și arată ca noi. Un singur of am... nu sunt de cele groase, poate oi găsi vreodată să am și de acelea).
Am montat și cîte doi rulmenți cu ace pe fiecare capăt, observînd și existența gresoarelor preinstalate de proprietarul anterior (sunt preluate de pe un Special dezmembrat)


Acum, urmează să stabilesc, în funcție de destinație, ce cutie de viteze să montez. Dețin una în 5ro, și două de Special, una gata modificată pentru a fi montată - însă blocată, și una virgină. Sper să mut componentele necesare de pe una pe alta.


Printre restul de șopron - cutie cu maimuțe, urmează să identific discurile față noi perforate și planetarele cu capete dinspre roată noi (urmează să le montez).


Ceea ce nu e pozat e numai motorul, care e și ăla nou-nouț de la ambielaj franțuzesc și cartere în sus, (pompă ulei, simeringuri) inclusiv chiulase și supape. Ceea ce nu voi monta nou pentru că le consider piese de uzură sunt arborii cu came deși s-a putea să cumpăr și de alea, culbutorii, radiatorul de ulei, tuburi retur ulei, tăblăraia motor.
Motorul urmează să-l asamblez.

Desigur, o așa mașină nu ar circula bine pe jantele standard de tablă, așa că voi monta jantele de aliaj:


Ei bine, și după atîta laudă, ca să vedeți despre ce e vorba... ideea:
Aș vrea să o fac și să o omologhez ca mașină de raliu.
E exact faza în care urmează să-i montez sau să modific cele necesare (roll-cage etc.)
Aici sper să mă lămurească și să mă îndrume cei experimentați în domeniu. Ce modificări sunt necesare dpdv legislativ sau conform regulamentelor FRAS, etc și ce modificări se pot aduce mecanic? Unde aș putea să studiez și eu cele necesare în domeniul legislativ?

Aștept sugestii, păreri, ...reclamații.... ce idei ai tu de ziua pompierilor dar revenind la subiect ma bucur si totodata ma roade invidia ca nu am si eu asa ceva [curte ,piese etc]

dai bataie ,de la ideie pana la realizare e numai vointa . Avand in vedere ca are omologare expirata, poti sa ii faci ce modificari vrei. Chiar si motor de Subaru.
Din punct de vedere al sistemelor de siguranta, trebuie sa respecti toate reglementarile in vigoare (Anexa J). Revin cu detalii mai incolo. Zephirelli,la palierii fata trebuiau 2 gresoare de fiecare palier.Era mai bine.
Daca vrei viteza pe portiuni scurte pune cutie de Special.Daca vrei altceva pune 5 ro. Daca vreau acceleratie buna folosesc cutie de Special? Extraurban nu merg cu mai mult de 120 km/h. Prin urmare cutia aceasta este potrivita pentru oras?
Multumesc frumos! Pentru alergat in oras sau portiuni mici ideala ar fi cutia de special.
Pentru drum lung si mers km ....multi cea normala.
Pentru roll-cage o sa ai nevoie de un desen,cote si cineva care sa indoie tzevile .Peurma scaune fixe si centuri de prindere in puncte.
Restul pe mine personal ma depasesc,dar baieti de aici sigur te vor ajuta.
Ai putea te rog explica si poza procesul de montarea cele de a doua lama de flexiune?Astept detalii daca se poate.
Bafta multa. Aha! M-ai lamurit, dar nu intru-totul. Consumul cum e ? Scade, creste sau ramane acelasi? Eterna intrebare.

Prin ,,portiuni mici" eu inteleg maxim 100 km. Ceea ce inseamna in cazul meu ca o cutie de Special e ideala.

Merci frumos!!! Cutia de Special e buna in combinatie cu motor de 1100 sau 1300 pt liniute sau probe de viteza pe distante scurte. D-nul DanH, prin urmare se preteaza pentru uz zilnic o cutie de Special pe motor de 1.1 atat in oras cat si in afara? Iar la partea cu consumul, cum variaza?

Sincer, acum cu motor de 1.1 si cutie 4fr nu sunt foarte multumit de demaraj, mai ales ca in oras trebuie sa ajungi foarte repede la viteza de rulare de 60 km/h.

Mai ales, imi place ca masina sa ma infiga in scaun... Nici nu vrea sa ma gandesc ce scandal o sa faca ZPH cand vede ce balarii au aparut pe topicul lui )

Si ca sa nu fiu total off-topic, @Zph: cand ai sa vezi cat costa scaunele si centurile cu omologare, cred ca iti iei gandu. Mno, sa o luam pe indelete, desi multe din ce o sa zic le-am mai povestit de-a lungul topicelor. Ca sa poti participa la competitii oficiale, trebuie sa respecti partea de securitate. Acuma, cerintele depind de nivelul competitiilor. De exemplu, la cele regionale se accepta si scaune sau centuri cu omologarea expirata, la nationale nu.
Elemente de securitate inseamna:

- rolbar conform cu Anexa J (art 254 FIA). Aici nu o sa ai prea multa bataie de cap cu studiatul, iti explic pe indelete cum trebuie sa fie si din ce si o sa ai doar de indoit si sudat tevi. Chiar si asa fara minim 2000 de lei nu scapi.
- scaun / scaune de competitie
- centura / centuri in minim 4 puncte, desi de preferat ar fi in 6 puncte
- 2 extinctoare cu pulbere de minim 1kg fiecare, optional un sistem automat de stingere.
- intrerupator general de curent, care sa fie accesibil si din afara
- echipamentul (ghete, cagula, casca, manusi). La regionale merg si cu omologarea expirata sau de karting
- abtibilde cu numerele de competitie, nume, steag, marcat unde e intrerupatorul general, unde sunt carligele de remorcare, etc.

Pe langa astea o sa ai de surubarit o groaza de maruntisuri care iti mananca timp si care o sa iti dubleze timpul estimat de lucru. Plus ca cel mai bine este sa reconditionezi absolut totul, de preferat cu piese noi.

La partea tehnica, fiind cu omologare expirata, poti sa ii modifici ce vrei tu, nu ai de ce sa respecti fisa de omologare. Carburatoare, cutii de viteze, suspensii, ce vrea muschiul ( si poate buzunarul) tau.

Una peste alta, fara 2500€ nu o sa faci mare lucru. Chiar si cu banii aia, rezultatul o sa fie doar o distractie, performante modeste. Dar cel mai probabil o sa inveti pentru mai departe ce sa nu faci si mai ales de ce urmatoarea masina o sa o cumperi gata facuta.

Spor la treaba! Bani...mulți bani... mai mult decît jumătatea valorii unui autoturism decent pentru valoarea romînilor....
Și investițiile astea nu se recuperează.... doar să-ți faci moftul de a alerga cu o mașină modificată conform unor regulamente și a te alege cu aplauze.... poate nici alea....

Unde locuiesc? La mama dracului, la distanțo-timp considerabile față de o urmă medie de civilizație.
M-aș muta la Iași. Așa și? Tot cam aia e.
Tot ce înseamnă rally se desfîășoară în arcul carpaților, de fiecare dată trebuie să trec munții mergînd 300-400 km, poate chiar cu o cutie de Special, cheltuind o grămadă de bani cu taxe, carburanți, cazare, etc.
Poate că m-aș bucura de susținerea unor coforumiști-prieteni, ca mecanici, și altele. Dar aș putea îndrăzni financiar? Mai ales în ziua de azi, fiecare are familie, cheltuieli, desigur la veniturile zilelor actuale. ȘI ce-am făcut?
Personal nu sunt extrem de absorbit de lumea raliurilor, nu sunt nebun după, cum s-ar zice. Chiar și fizic, nu cred că sunt fîcut pentru așa ceva. Și îmi cunosc sănătatea destul de bine.
Mi-ar face mare plăcere să fac mașina de la zero la sută-la-sută conform cerințelor și să o alerge o... fată. Sună ciudat, dar e o idee care mă face să visez...

S-ar putea să o fac pentru stradă, simplă, pînă la urmă.
Deci.... cam bat în retragere deja. Ma, eu unul nu vreau sa te descurajelz, sa stii. Doar ca vreau sa vezi realist ce implica o asemenea idee, ca sa ai in balanta toate aspectele. Mai pune in ecuatie si cheltuielile pe fiecare etapa si ai tabloul complet. Daca poti sa vii la Sugas pe 9 octombrie, poti vedea la fata locului tot ce inseamna o etapa de regional de coasta si de ce trebuie sa tii cont. Daca iti place ce vezi, gasesti modalitatea sa mergi inainte. Daca nu, nu.
Mai tine cont de un lucru: eu unul, si nici ceilalti, nu am vrut sa fac compromisuri legate de elementele de siguranta. Asa ca am preferat sa nu cumpar teava de la orice magazin, pentru ca nu mi-au putut oferi ceea ce scria la regulament, am preferat sa ne faca cineva cu experienta rolbarul, pentru ca nu am vrut sa riscam ca in caz de ceva sa ne avem pe constiinta. Toate astea au insemnat ceva bani in plus, care poate nu si-au vazut utilitatea si nu si-o vor vedea (sper).
E bine insa sa stii dinainte in ce te bagi. Bine, mie unuia puteai sa imi spui de 1000 de ori pe zi de chestiile astea, ca nu au avut nici un efect. Mi-a spus o data Mugurel Parscoveanu: " Ma, mersul la raliuri e cam asa: ai o gramada de bani, pe care ii ingropi in pamant undeva unde stii sigur ca nu ii mai gasesti a doua zi."
Motorsportul e un sport extraordinar de frumos, dar extraordinar de scump, la orice nivel l-ai practica si din orice motiv l-ai practica. Vad cum usor usor se ajunge la altceva.
Vin insa cu o sugestie. Voi hotarati daca e buna au ba.
Ceea ce doresc sa va spun este sa incheiati un parteneriat, astfel incat, echipa de raliu sa se mareasca cu inca un autovehicul si cu inca un pilot/copilot iar cheltuielile si castigurile sa vi le impartiti intre voi, astfel incat sa atrageti atentia si sa gasiti sponsori mai mari cu o putere mai mare care sa va sustina, iar voi sa aveti datoria frateasca/sfanta de a va intrajutora astfel incat sa reusiti.

Mult succes!

Unus pro omnibus, omnes pro uno!!! @gyorgyoda nu zic decat atat: "Ce castiguri ?"

asta ca sa nu presupun ca ai dat reply doar de amorul artei ) Nu exista castiguri, doar cheltuieli, ceea ce face ca totul sa fie extrem de dificil. Eu unul nu am primit pana acum nici un leu, pentru simplul motiv ca nu exista premii in afara de cupe. Sponsori nu exista, in Romania e mult mai usor sa faci evaziune fiscala decat sponsorizare. Iar de banii pe care i-ar putea investi ca reclama, se poate cumpara reclama traditionala mult mai eficienta. Pentru ca motorsportul nu e mediatizat absolut deloc la noi. Ce se vede la mine pe masina sunt abtibilde puse dezinteresat, pentru oameni care ne-au ajutat. Nu mi-o luati in nume de rau. Insa cunostintele mele referitor la acest domeniu sunt infime, si tocmai de aceea m-am gandit ca trebuie sa existe cheltuieli (care sunt numeroase) insa si castiguri (ca la celelalte tipuri de concurs). Insa daca spuneti ca nu exista (fiindca dumneavoastra aveti cunostinte superioare in acest domeniu fata de mine care sunt un novice), atunci eu imi retrag afirmatia pe care ati subliniat-o dumneavoastra.

Din ceea ce ati afirmat rezulta un climat dezolant care exista in patria noastra. Pacat! Mare pacat! Fiindca romanii au talent spre asa ceva, insa nu sunt incurajati mai deloc. Nu ma mai domni, ca te bat!
Iti dau exemplu de cateva masini din Campionatul National de Raliuri si cel de Viteza in Coasta:

http://www.qlt-gd.ro/Dunlop/Dunlop_Racing_Info_14/Savu_CNRD_Cj2011.jpg

http://www.sport365.ro/files/news/image/thumbnails/Valentin%2BBanciu.jpg

http://www.autorally.ro/rentacar/bobo.jpg

http://www.qlt-gd.ro/Dunlop/Dunlop_Racing_Info_14/Andrei_Dumitrescu_CNVCD_Teliu2011.jpg

http://www.simcat.ro/noutati/poze/19533883-C710-0889.jpg

Cam ce vezi acolo sunt fie prieteni, fie firme proprii. Zeph. Ma bag si eu ca musca in lapte, in discutia asta. Daca nu esti maniac, nebun, disperat dupa cursele auto sau daca nu esti miliardar (in lei noi) nici sa nu-ti treaca prin cap sa te apuci de facut oltcitul de curse. Sau alta masina. Mai bine o faci de strada sa mearga foarte bine, mai bine o faci decapotabila sa fii jmek3rul satului sau mai bine la remat. Asta pentru ca masina aia de curse o sa-ti manance toate resursele, o sa-ti manance zilele si o sa te ingroape in datorii. Repet, daca nu esti maniac.

In alta ordine de idei, discutia despre sponsorizari e puerila aici. Se pot gasi sponsori care sa-ti acopere o parte (mare parte) din cheltuieli, sau uneori chiar toate cheltuielile. Doar sa stii unde sa cauti, cand si cum. Si mai sunt niste chichite, dar le tin pentru mine. Si asta o spun din proprie experienta ! Merg deja de aproape 3 ani la curse si am avut sponsori constanti in ultimii 2. Asa ca... Sa ne plangem ca nu se poate, ca nu merge, ca nu da nimeni, fara macar sa fi incercat vreodata... Dar, trebuie un punct de pornire, nu poti merge pur si simplu sa ceri sponsorizare fara sa ai nimic in mana.

Daca vrei sa te apuci cu adevarat de curse iti recomand cu caldura o alta masina, pe care sa o poti dezvolta ulterior.

Daca ai nelamuriri, te astept cu intrebari si sigur gasim raspunsuri.
Zephirus a scris:Bani...mulți bani... mai mult decît jumătatea valorii unui autoturism decent pentru valoarea romînilor....
Normal. "Obrazul subtire, cu cheltuiala mare se tine."
E un sport extrem de costisitor cam ca tot ce este pt petrecerea timpului liber in Romania (vinatoare, pescuit, alpinism planorism, parasutism etc).
Vrei sa-ti satisfaci visul fara bani ??? Te angajezi ca pilot de incercare la uzinele unde se fabrica autoturisme. Cu putina bafta poti intra si in componenta unei echipe de rally a fabricii. Nu ajunge orice opincar acolo...

Ca să ajungi să convingi vreo mare companie să investească în tine trebe să fii.... talentat rău (vezi cazul Ken Block cu D.G), ceea ce nu cred că e cazul meu.

Gheorghe Iuda are și el puțină dreptate. E cineva doritor să se înhame la așa proiect? Ken Block e proprietar al 'D'C' SHOES (impreuna cu inca un alt tip). Ca urmare...el s-a autofinantat. Ca e talentat, e destul de clar. Ca a reusit sa atraga si alti sponsori gen Subaru / Ford, e meritul lui. Stie sa isi faca marketingul, si imaginea. Bre Zeph, ce dracu adrenalină îți mai trebuie? Nu treci tu destul prin flăcări, nu aduni tu pe făraș diverse rămășițe?
Unde mai pui că te și plătesc pentru asta.
Plumber a scris:Bre Zeph, ce dracu adrenalină îți mai trebuie?
Unii-s mai nesatui din fire (mai ales astia uscati) . I-o fi trebuind cantitate dubla sau tripla. Povestea continuă, totuși.

Ce prostii am făcut azi, după șlefuire, în vederea mătuirii:

Cine ghicește ce e? cu puțină atenție aflați dintr-una din poze

Cit imi dai sa nu iti trag suturi in partea dorsala? Dane, cat porti la picior, sa-ti trimit niste --> http://1.bp.blogspot.com/_ebyfluNIpOU/S9r3a34ZnmI/AAAAAAAAA7Y/B08uSaP6lOU/s1600/Sidi-Crossfire-+45.jpg pt suturi? Da' de ce? Bun, și pentru că domniile lor specialiștii nu m-au lmurit, din aceiași seri, continuăm:


Vă las pe voi să ghiciți materialele folosite. scuze de off
zeph ...tu lucrezi pe la pompieri si tocmai acum aflu ca am un confrate pe forum .....nice N-ar fi trebuit intai peticite gaurile din contraaripi si apoi grunduite sau date cu vopsea de pompier?
puiu_pinzaru a scris:N-ar fi trebuit intai peticite gaurile din contraaripi si apoi grunduite sau date cu vopsea de pompier?


care gauri ca eu unul nu vad nici o gaura in semiaripi ...si apoi ce are vopseaua de pompier atat de special ...in afara de culoarea rosie?

Rectific,gaura din contraaripa stanga si lonjeron stang.

Cred ca vopseaua are ceva special,nu costa bani la faza cu lonjeronul ai dreptate ... dar la faza cu vopseaua pompier ... te inseli rau de tot ... nimeni nu iti mai da nimic pe gratis ...si daca ai stii cati bani se aloca mai nou pentru reparatii, consumabile bla bla ti-ai pune mainele in cap .... destia care fac speculatii am mai vazut eu .... traieste si tu in sistem si vezi ce si cum si apoi sa crezi ca tot ce zboara se mananca daca tot esti la capitolu' vopsea trage si tu o mana pe caseta si capacele din contraaripi, sau macar curatale ca strca nitel imaginea Caseta de direcție va fi schimbată cu una recondiționată miez-capete de bară, Dar este operațiune care se poate face și ulterior, cu mașina funcțională.

Găurile vor fi peticite de acum înainte, am preferat siliconarea apoi peticirea (am tablă de aluminiu și/sau în funcție de dispoziție... va fi masticată (oricum am mai descoperit niște zone la care va trebui să mai fac nițel amestec.))

tu lucrezi la pompieri și eu abia acum aflu

Să fii sănătos, sunt trei ani de-acum a de cînd mă tot laud aici. Și odată țin bine minte că și te-am tras de mînecă ("salut colegu") da' tu te concentrezi prea mult pe tasta PUNCT ca să bagi de seamă, probabil e cea mai uzată de pe tastatura ta.

puiu_pînzaru: vezi că-ți fură telefonul mea culpa zeph ... dar acum nu am nici o tasta uzata ... mi-am schimbat tastatura de vreo luna ...dar cea mai uzata era esc (se arsese de la caldura degajata de tigare) Peticele le-ai prins cu nituri?
Ai avut probleme si in zona unde vine roata de rezerva? masina de raliu, petice puse cu silicon?


bravo! esti tare! Haha, era să mor de rîs....
Dacă ai ceva de spus, să auzim, dacă nu.... vezi sacul ăla negru, e gunoiul, plimbă-l....

Ce am mai făcut sîmbătă:





Funcționează foarte bine, deși... fără nucă face buba în palmă iar soclul nu e prins sănătos în podea, pentru că atunci cînd o să ajung la interior, trebuie să curăț ceva rugină superficială și să mastichez.

Am montat pînă la urmă cutia în 5. I-am revizuit melcul de la kilometraj că nu-mi plăcea cum stă, i-am schimbat simeringurile de la tripode pentru că mi s-a părut că în trecut scăpase ulei pe acolo, și voiam să-l schimb și pe cel de la priză... dar mi-a fost lene, plus că nu mi s-a părut a fi probleme acolo. Apoi am scurs uleiul vechi și am pus nou. Fiindcă-l aveam am pus doi litri î capăt, și... a curs pe la căutător cred că cineva o să mă înjure acuma
Am pus etrierii curățați de Laurențiu, cu plăcuțe și cabluri, și am umplut instalația, am pus la dizolvat cum s-ar zice

Urmează planetarele și motorul. Pana la urma la ce curse va participa masina asta, ca nu mi-e foarte clar? Spor la ce faci acolo! La curse de... șoareci mda... mersi de informatie, sa prinzi cat mai multi . ma gandesc ca ar fi mai bine sa ii pui cutia de special daca il folosesti la curse depinde de curse ... cu , cutia de special nu prea poti prinde mai mult de 120 .. pe motor de 1.1?
si pe 1,3 tot asa Aham. E bine! Iar acceleratia 0-100 km/h in cate secunde pentru motor 1.1? Mai putin de aprox. 13 secunde? acceleratia pentru o cutie de special cu un motor de 1.1 este mai mica decat o cutie de special cu motor de 1.3 nu stiu oricum e mult mai mica decat cu o cutie normala ...

cristii ...oare de ce tin sa te contrazic ???
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community