Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Taxa prima inmatriculare
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Deja taxa este stabilita,urmeaza aprobarea si publicarea in m.o.
Pot sa spun ca este "jale" cu noua taxa.Normele euro 3 si euro 4 sunt cele mai atinse.Pentru diesel taxa este mult mai mare.Toate masinile autohtone cumparate pana in 2007 (euro 3) si sunt atinse de taxa.
Cei ce au masini la vanzare,euro3, euro4, diesel au "pus-o" !

http://www.4tuning.ro/calculator-timbru-mediu-2013/?utm_source=Newsletter__Newsletter_4Tuning.ro&utm_medium=&utm_campaign=newsletter_84126
Datorita taxei, am renuntat sa mai achizitionez inca o masina sh pentru traseu.M-am orientat tot spre una noua chiar daca este mai scumpa,dar.....e noua ! La mine ca este euro 3 si are 139 g/km, si ar veni 1085 iepurasi, iar daca aveam benzinara era 620 de iepurasi.
Cu alte cuvinte masina o sa ramana multi ani de acu incolo in posesia mea, nu sunt deacord cu procura si alte trasnai.
Daca nu se schimba ceva cred ca va ajunge masina istorica . Daca imi iau o masina neinscrisa...platesc taxa de prima inmatriculare sau timbru de mediu? Deci pentru Oltcit este 316 euro adică 1390lei.
Lasă bre că fac bulgarii pual mare în continuare.
Danutz Bratosin a scris:Daca imi iau o masina neinscrisa...platesc taxa de prima inmatriculare sau timbru de mediu?

Timbrul de mediu actual.
Dacia,Oltcit......
La o asa masina,nu se merita sa platesti.Exista varianta procurii notariale.
Ce faci daca ai un logan din 2006 euro 3 si vrei sa-l vinzi ?Sau alta masina euro 3 ? Cine va mai cumpara asa ceva ? Pai daca o iau neinscrisa, cu numere straine...n-am cum sa merg pe procura notariala in cazul asta dar daca sa zicem avem o masina radiata e mult ..si avea numere vechi??? asa cum se mai procedeaza???
Acc3l3ratoR a scris:dar daca sa zicem avem o masina radiata
O masina radiata are acelasi statut ca si una fara numere (neinscrisa in circulatie). Prezenta fizica pe teritoriul tarii nu inseamna ca masina poate sa circule si pe drumurile publice fara a fi inmatriculata. Se plateste taxa, se inmatriculeaza si asa ai numere.
Laurentiu a scris:
Acc3l3ratoR a scris:dar daca sa zicem avem o masina radiata
O masina radiata are acelasi statut ca si una fara numere (neinscrisa in circulatie). Prezenta fizica pe teritoriul tarii nu inseamna ca masina poate sa circule si pe drumurile publice fara a fi inmatriculata. Se plateste taxa, se inmatriculeaza si asa ai numere.


nu si daca aceasta este considerata automobil istoric
Plumber a scris:Deci pentru Oltcit este 316 euro adică 1390lei.


aia e pentru motorul de 1,1 ..pentru 1,3 e 416 euroi ..deci cam mare diferenta
nu si daca aceasta este considerata automobil istoric

Asta este greu taica,cel putin pentru olcit imposibil !
robertino a scris:
nu si daca aceasta este considerata automobil istoric

Asta este greu taica,cel putin pentru olcit imposibil !

totusi, de ce? Din cauza matematicii. Orice an ai aduaga la 30, tot nu da 2013. Oltcit-ul Special s-a fabricat pana in 1984, deci nu e chiar imposibil La anul cine mai are Oltcit Special poate sa-l inmatriculeze ca vehicul istoric.
cristi_s a scris: Din cauza matematicii. Orice an ai aduaga la 30, tot nu da 2013.

aham, bun
si daca razi de mine crezi ca rezolvi ceva?
cu rasul ramai Trebuie sa iti dau tie socoteala cand rad? Daca pui intrebari de genul, da-mi voie sa rad cu gura pana la urechi. Ai chef iar de cearta? Abtine-te.
George Hermenean a scris:Oltcit-ul Special s-a fabricat pana in 1984, deci nu e chiar imposibil La anul cine mai are Oltcit Special poate sa-l inmatriculeze ca vehicul istoric.

Marca este OLTCIT.
Echiparea si motorizarea sunt optionale.(special,11R,11R-TA,11RL,12TRS,11E etc)
Oltcit s-a fabricat ultima data in 1994. 1995 OLTENA,RODAE
Deci 1994 +30=2024.Atunci se poate transfera la istoric. Aici te contrazic nitel. Depinde de model, nu de marca. Citroen CX serie 1 (idiferent de motorizare si dotari) e vehicul istoric, CX serie 2 nu e, de exemplu. Am impresia ca Specialul e diferit de Club. Evident, intre Club si Club 11R, 11 RM, etc. nu e nici o diferenat si nu cred ca se poate inmatricula ca "isteric" decat dupa 2026. Cel mai sigur cred ca ar trebui sa se stie la Retromobil. Mai multe detalii se pot gasi aici, la capitolul 3: http://www.retromobil.ro/docs/Regim_juridic_vehicule_istorice.pdf Da este posibil si cum spui.Insa ambele caroserii(special si club) au serii ce incep cu numarul de omologare UU2TA......deci au aceeasi caroserie .Este scris acolo ce folosesc "acelasi tip de caroserie".Depinde de interpretare

On topic.
S-a votat taxa.Din 15 martie se pune in aplicare.
Calculatorul este cel de mai sus.
Oda mai jos:
http://www.4tuning.ro/taxa-auto/oda-pentru-timbrul-de-mediu-2013-17264.html Pt vehicul istoric se considera combinatia caroserie+motor si NU tot modelul cu toate variantele constructive. Am dat exemplu in topicul cu Specialul de vanzare Fratilor , facetima sa inteleg cum vine ?? Masina mea este fabricata in1986 + 30 = 2016 , Deci de atunci eu o pot trce la masini istorice . Intrbare: Cu ce ma avantajeaza aceasta ? taxe mai mici sau mai mari ? Deocamdata la stabilirea in categoria "vehicul istoric" nu intra data fabricatiei masinii respective (fizic vorbind, adica strict masina ta), ci a modelului din care ea face parte. Adica daca masina ta e fabricata in 1986, dar modelul s-a produs pana in 1996, ea se poate claifica drept vehicul istoric de abia in 2026. Am inteles ca se discuta modificarea normativului si ca se rea sa fie 30 de ani de la fabricarea masinii respective.
Avantajele sunt taxele zero.
alexandruteutisan a scris:Fratilor , facetima sa inteleg cum vine ?? Masina mea este fabricata in1986 + 30 = 2016 , Deci de atunci eu o pot trce la masini istorice . Intrbare: Cu ce ma avantajeaza aceasta ? taxe mai mici sau mai mari ?

din ce am auzit eu de la altii, nu mai platesti deloc taxe ca cica e vehicul istoric, bine, asa am auzit, acum nu stiu daca e adevarat sau nu Cristi_s As putea sa vorbesc cu nebunu de Lazar (tractari) dar ma-m certat cu el ,era sa ma si bat cu el pentru niste bani , cred ca voi intrba pe Avocatnet , am niste prieteni acolo si daca aflu ceva concret va aduc de stire!!!! colegul jgr1001 are 4 masini istorice la activ, asa ca sigur stie el ceva. Sper sa ne ( ma) lamureasca si pe noi ,ce avantaje avem si cam cat ne costa sa le inregistram la masini istorice .
alexandruteutisan a scris:Sper sa ne ( ma) lamureasca si pe noi ,ce avantaje avem si cam cat ne costa sa le inregistram la masini istorice .


Mai jos ma citez pe mine din topicul cu Specialul de vanzare:

jgr1001 a scris:Pt vehicul istoric se considera anul urmator celor 30 de ani de la iesirea din fabricatie. Daca Specialul s-a fabricat pana in '83 inclusiv, atunci 2014 este anul salvator.
Masina trebuie sa fie in stare tehnica si estetica cat mai aproape de original. Aici ma refer la toate capitolele. Culoare din paleta originala, atat pt tabla cat si pt tapiterie, motor + CV sa fie de tipul original, faruri, triple, bare de protectie, elemente estetice...etc

Taxe de eliberare atestat vehicul istoric :
a.Vehicule neinmatriculate in Romania (altele decat motociclurile): 200 Euro la cursul BNR din ziua platii.
b.Motociclurile neinmatriculate in Romania : 50 Euro la cursul BNR din ziua platii.
c.Vehicule inmatriculate in Romania (altele decat motociclurile): 100 Euro la cursul BNR din ziua platii. Pentru membrii R.C.R. cu o vehime de minim 6 luni in asociatie taxa este de 50 Euro la cursul BNR din ziua platii.
d.Motociclurile inmatriculate in Romania : Gratuit

www.retromobil.ro

Am atestat pana acum 4 masini vehicul istoric
Urmeaza sa atestez Clubul, cand se va califica...poate in 2016


jgr1001 a scris:Pt vehicul istoric se considera combinatia caroserie+motor si NU tot modelul cu toate variantele constructive


Practic se considera ultimul an de fabricatie al variantei.
Exemplu: daca clubul frantuzesc s-a fabricat pana in 1985 (nu sunt sigur de an), atunci din 2016

Avantaje:
Scutire de timbru de mediu sau alte versiuni ale taxei
Scutire de impozit
Scutire de rovigneta

Dezavantaje:
Nu mai renteaza sa o ti ca masina de zi cu zi - asta pt ca trebuie sa o pastrezi in conditie buna
ITP doar la RAR
Nu ai voie sa o modifici, atestatul de vehicul istoric poate fi retras
lancer a scris:
Plumber a scris:Deci pentru Oltcit este 316 euro adică 1390lei.
aia e pentru motorul de 1,1 ..pentru 1,3 e 416 euroi ..

Din ce am inteles eu, taxa de mediu nu are nimic in comun cu capacitatea cilindrica ci cu gradul de poluare al motorului. Cica s-ar plati in functie de cit "fumega". Conform calculatoarelor pentru timbru de mediu care au aparut pe net...ar conta si capacitatea cilindrica
Danutz Bratosin a scris:Conform calculatoarelor...ar conta si capacitatea cilindrica
Nu stiu daca calculatoarele de pe net au fost reactualizate in functie de ultimile noutati. Eu am spus ceea ce am inteles si auzit aseara de la Rovana Plumb. Ca am inteles bine sau nu, nu pot sti. ___
Ryan a scris:Din calculul facut de mine in baza acestei OUG, timbrul de mediu este 337,74 euro Oltcit cu motor de 1299cmc si 225,8 pentru Oltcit cu motor de 1129cmc


Rovana Plumb: „ Timbrul de mediu ține cont 100% de emisiile de CO2”. Cine nu plătește noua taxă auto

Ordonanța de urgență adoptată marți de Guvern, care înlocuiește actuala taxă auto, arată că timbrul de mediu se calculează după o nouă formulă care ține cont de emisiile de CO2 ale autovehiculelor. Timbrului de mediu va fi perceput la înmatricularea mașinilor, înlocuind actuala taxă auto.

http://www.gandul.info/news/rovana-plumb-timbrul-de-mediu-tine-cont-100-de-emisiile-de-co2-cine-nu-plateste-noua-taxa-auto-10573651
___
Ryan a scris:Daca citeai OUG pentru timbrul de mediu aflai si metoda de calcul.

OUG reactualizata si modificata ? Adica ultima varianta aprobata care va fi pusa in executie incepind de la 15 martie 2013 ? Pune te rog un link cu OUGul respectiv. Ce ai postat tu era formula de calcul valabila in ianuarie 2013.
OUG privind TIMBRULD E MEDIU. Ce preturi va avea NOUA TAXA AUTO. UPDATE

NOUA TAXA AUTO, aprobata! Guvernul a avizat in sedinta de marti introducerea timbrului de mediu pentru masini. Noua taxa auto va intra in vigoare incepand cu data de 15 martie 2013, a anuntat ministrul Mediului Rovana Plumb, care a adaugat ca pana atunci vor fi adoptate de Guvern normele metodologice pentru aplicarea ordonantei privind timbrul de mediu.

In formula de calcul nu mai este dominanta capacitatea cilindrica, a precizat Rovana Plumb, care a adaugat ca TIMBRUL DE MEDIU mentine cote similare celor din prezent pentru tehnologia euro 5 si mareste cota pentru euro 4 si euro 3. Pentru masinile euro 2 si euro 1 timbrul de mediu va scadea fata de nivelul cuantumului actual, tinand cont de vechimea masinii.

Ministrul Rovana Plumb a mai precizat ca proiectul de ordonanta privind TIMBRUL DE MEDIU acorda un ecotichet pentru masinile electrice in valoare de 2.500 de euro.

UPDATE NOUA TAXA AUTO

Ora 15.40: DECLARATII Rovana Plumb: Termenul de intrare in vigoare a ordonantei este 15 martie. Pana atunci vor fi adoptate de Guvern normele metodologice pentru aplicarea acestei ordonante iar ca si noutate este ca timbrul de mediu este un instrument necesar pentru innoirea parcului auto concomitent cu reducerea gazelor cu efect de sera. Este prima formula ce vizeaza in mod real poluarea. In formula de calcul nu mai este dominanta capacitatea cilindrica. Noul timbru de mediu mentine cote similare celor din prezent pentru tehnologia euro 5 si mareste cota pentru euro 4 si euro 3. Pentru masinile Euro 2 si 1 timbrul de mediu va scadea fata de nivelul cuantumului actual, tinand cont de vechimea masinii. Timbrul de mediu se aplica pentru masinile din M1, M2, M3 cu precizarea ca pentru categoria de autoturisme cu norma de poluare EUro 5, 4 si 3, formula de calcul ia in propotie 100% emisia de dioxid de caron, iar pentru non-Euro, Euro 1 si Euro 2 se plica actuala formula din lege. Proiectul de ordonanta acorda un eco-tichet pentru masinile electrice in valoare de 2.500 de euro. Ministerul Mediului a luat in calcul toate propunerile venite. La norma de poluare 5 valorile taxei sunt egale.

- Este o diferenta de 1,75 intre benzina si motorina pentru normele de poluare Euro 3 si Euro 4. 1,75 este un indicator determinat statistic.

- O Dacia Logan pe benzina cu norma de poluare Euro 5 cu o capacitate cilindrica de 1149 si emisii de 137 gr/bioxid ii revine un timbru de mediu de 109 Euro. La Dacia Logan Diesel este o capacitate cilindrica mai mare, dar emisii mai putine si nivelul timbrului de mediu este de 50 de Euro.

- Nu se poate face pe fiecae masina in parte. Pentru Euro 5 sunt aproape egale, la Euro 3 si 4 avem o crestere cu 10 - 15% pe o plaja, pentru ca difera emisia si capacitatea cilindrica de la masina la masina.

Aceasta ordonanta privind transformarea taxei auto in timbrul de mediu cu unele modificari a fost aprobata in sedinta de astazi. Ministrul Mediului, Rovana Plumb, va face precizari in aceasta dupa-amiaza privind aplicarea timbrului de mediu.

In actul normativ aprobat de Guvern se propunee o crestere a taxei pentru autoturismele cu Euro 3 si Euro 4 in functie de modelul masinii (10 pana la 80%). Totodata, vor fi micsorate taxele pentru masinile non-euro si micsorari la masinile de tip euro1 si euro 2.

TIMBRUL DE MEDIU

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic. Intr-un document elaborat de Ministerul Mediului si transmis presei se arata ca taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi platit nimic.

Taxa va fi insa calculata diferit pentru masinile cu motoare pe benzina si pentru cele cu motoare diesel, conform ultimelor declaratii ale ministrului Mediului. Timbrul de mediu va fi calculat in principal in functie de emisia de CO2, luat in calcul in intregime pentru timbru fata de 30% in legea in vigoare, inscrisa in cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare.

Timbrul va fi platit o singura data, la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere, dar nu si in cazul tranzactiilor civile (mostenire sau partaj). Cei care au platit actuala taxa de poluare nu vor mai plati timbrul de mediu.

Modificarile sunt argumentate de Guvern prin faptul ca actuala formula avea valori disproportionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu tineau cont de puterea de cumparare a romanilor, continea in calculul sau, in afara de emisia de CO2, si capacitatea cilindrica (desi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe masina, platit la administratia locala), era discriminatorie si atragea amenintari cu infringementul din partea UE.

Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este estimat sa creasca fata de 2012 cu 100 de milioane de lei, daca romanii vor cumpara aceleasi tipuri de masini.
http://www.mondonews.ro/OUG-privind-noua-TAXA-AUTO-Ce-preturi-va-avea-TIMBRUL-DE-MEDIU-UPDATE+id-49209.html
ca sa nu va mai certati ...calculul a fost facut cu calculatorul din linkul dat de robertino ... adica cel cel de pe 4 tunning ... deci cred ca este cel bun actulizat dupa legea noua ... dupa proiectul cel vechi din 2012 parca taxa pentru un oltcit ajungea pe la vreo 1000 de euro

P.S.

taxa o fi ea facuta in functie de vechime si de emisiile de C.O. dar orice masina mai emite c.o si in functie de capacitate (la aceiasi norma euro), dupa cum la aceiasi norma euro mai emite co mai mult sau mai putin in functie de combustil ... in plus emisiiile de co la masinile non euro nu sunt trecute in certificat asa ca singurul criteriu de diferentiere e capacitatea cilindrica si tipul de carburant ... asa ca oricat ar vrea guvernantii nostrii sa zica ca vezi doamne e facuta dupa emisiile de C.O ...pana la urma conform fizicii tot la capacitate cilindrica te rezumi
lancer a scris:ca sa nu va mai certati ...
Eu nu ma cert cu nimeni. Si asa problema nu ma intereseaza personal insa am vazut ca sint altii interesati si am tinut sa le ofer stirile cit mai calde aparute in presa in legatura cu problema in cauza.

P.S. Rog sa mi se scuze deranjul. In fond si la urma urmei, orice user isi poate cauta si singur pe net informatiile ce-l intereseaza. ___
Ryan a scris:
Diferenta intre ce spun eu si ce spui tu, este ca eu vorbesc pe documente legale iar tu vorbesti din auzite.


Un citat (tot din auzite) pe care pina acum n-am dorit sa-l invat:
"Mi-ai cerut sfatul si eu ti l-am dat. Care dintre noi a fost idiotul cel mai mare n-are rost sa discutam." (Jerome K. Jerome) ___
Ryan a scris:Cand nu ai argumente sa iti susti afirmatiile e mai usor sa jignesti.

Stai linistit ca nu te-a jignit nimeni. Daca atit ai inteles, este treaba ta, insa te-as ruga sa mai recitesti mesajul meu si poate iti vei da seama ca nu-ti este adresat personal si e spus la modul general.

Aceasta OUG a fost in dezbatere pana pe 20 februarie 2013...

In ceea ce priveste argumentatia mea, n-am vorbit de pe pereti si nici din auzite din moment ce am dat CITATE si linkurile de unde au fost scoase.
In "dezbatere" apar tot felul de modificari in formule sau polologhia legii iar din aceasta cauza am spus ca acele calculatoare de pe net poate nu-s (re)actualizate si din care s-au scot capacitatile cilindrice. Pina la forma finala a OUGului astuia, am considerat necesare informatiile din presa scrisa.

Asta e motivatia acestei polemici cu tine. Am tinut sa-ti precizez astea ca sa nu crezi ca am ceva personal cu tine iar citatul de mai sus al lui Jerome K. Jerome, este special pentru mine.
majoritatea masinilor Non Euro, Euro1 si Euro 2 nu au specificate emisiile de CO2 in actele masinii iar metoda de calcul a Timbrului de mediu pentru aceste masini

Pentru aceste rable se face test de gaze la RAR in momentul autentificarii(costa undeva la 50 ron) si se stabileste norma de poluare la care se incadreaza masina.
Este posibil ca o masina euro2 sa nu treaca testul de CO2 decat pentru euro1 sau non euro si va fi incadrata ca atare. Calculator final bazat pe varianta finala a legii:
http://www.autovit.ro/index.php?sect=service&sub=taxcalc
Tarifele sunt sensibil "mai mici "decat cele de pe 4 tuning Ce-i Laurențiu, te-ai împiedicat de-un dobitoid scărchinat în coarne, de-al mucificatorului?

robertino, cum calculezi acolo un euro2, de 1597 cmc? mie mi-a dat 10 mii și ceva de ioro Robertino lincul ăla deschide taxa pentru 2012. Am calculat pentru euro5 1,6 masina noua(aia ma intereseaza) si da corect 240 euro.
Pentru euro 3,4 trebuie obligatoriu CO2 altfel iti da sume astronomice !


L.E. Este o greseala undeva acolo.Claculatorul nu este bun !Asta a venit pe mail !
robertino a scris:
majoritatea masinilor Non Euro, Euro1 si Euro 2 nu au specificate emisiile de CO2 in actele masinii iar metoda de calcul a Timbrului de mediu pentru aceste masini

Pentru aceste rable se face test de gaze la RAR in momentul autentificarii(costa undeva la 50 ron) si se stabileste norma de poluare la care se incadreaza masina.
Este posibil ca o masina euro2 sa nu treaca testul de CO2 decat pentru euro1 sau non euro si va fi incadrata ca atare.



La stabilirea taxei de poluare sau timbru de mediu , la masinile noneuro , E1 si E2 ,nu se ia in considerare emisia de CO . Doar la E3 si E4 si poate E5 . ----- Să-și bage puula în el de timbru!
Like la postul de mai sus!
In continuare, se pot recupera banii in instanta. Platesti, apoi mergi in instanta. Castig 100%, am o cunostinta care deja si-a recuperat taxa de timbru. ciumeaga cunostiinta ai ... daca incepand din ziua intrarii in viguare a noii legi (mai exact in 12 ore din care vreo 8 noaptea) reuseste sa plateasca taxa, sa dea statul in judecata si sa si castige procesul

probabil a castigat procesul tot pe legea veche ... deci s-a ales cu o masina inmatriculata ... ok ... dar in cazul revanzari va fi nevoita sa plateasca taxa (timbrul cum ii zice conform legii) tot asa cum e si cazul masinilor inmatriculate dupa 2007 si la care taxa a fost recuperata in instanta ... poate vom mai auzi de procese castigate si dupa data de azi ... dar inmatriculate pana in data de 15.03.2013 ... dar repet proprietarii vor fi nevoiti sa achite taxa dupa legea noua in cazul revanzarii (daca pastreaza masina pentru el ... nici o problema scapa de taxa)


nu zic ca poate se gaseste si pe legea asta un artificiu sa nu se plateasca taxa, dar de aici pana la a spune ca deja s-a intamplat si ca e castig 100% ... e cale lunga
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 5 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community