Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme scurgeri ulei...
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare, dupa cum spune si topicul de o saptamana am problema cu scurgeri de ulei si nu stiu de unde mi se trage...sambata trecuta am facut schimb de ulei + filtru, (problema care pana sa fac schimtul nu am avut`o, nu lasa nici o pata sub masina) mecanicul a pus tot bidonul de 4L, eu cred ca a fost ceva cam mult.

Inca din seara respectiva dupa cativa km buni cand am dat drumul la aeroterma imi baga numa fum de la ulei ars, acum am zis ca e sonda de presiune ulei care din oarecare cauze a parut sa fie sparta si tot compartimentul motor plin de ulei...azi o schimbai pe a 2`a...dar se pare ca nu acolo e buba sau daca si asta nu`i bun cum explicati scurgeri de ulei in plan drept, pete dupa ce o opresc, iar in seara asta o lasai parcata avand inclinatie spre partea stanga masina destul de mare iar dupa ce o mutai constatai ca lasa o pata extreaordinar de mare...

Va astept cu parerile cant mai repede de unde poate fi problema? Masina este lasata si am scutul la motor si imi este greu sa`mi dau seama asa...

Credeti ca poate fii baia sparta?...sau ceva de genul?

Multumesc frumos! poate ti-a sarit vreun semering ..
Acc3l3ratoR a scris:poate ti-a sarit vreun semering ..


M`am gandit si la asta, dar nu stiu sigur care`i cantitatea de ulei pentru 1100...

sa nu curga prin singurul loc in care ai umblat... adica busonul de golire ulei, daca zici ca ai lasat-o pe o parte si a lasat pata foarte mare e posibil sa se scurga pe la tubul/rile de retur din chiulase in carter... daca era simering nu cred ca lasa pata asa mare de pe o zi pe alta ca nu curgea decat cu motorul pornit.
rabbitdani a scris:sa nu curga prin singurul loc in care ai umblat... adica busonul de golire ulei, daca zici ca ai lasat-o pe o parte si a lasat pata foarte mare e posibil sa se scurga pe la tubul/rile de retur din chiulase in carter... daca era simering nu cred ca lasa pata asa mare de pe o zi pe alta ca nu curgea decat cu motorul pornit.


Maine am sa verific si varianta cu busonul desii nu inteleg de ce ar lasa o pata mai mare pe plan inclinat decat drept?

La tuburile alea ce se poate intampla? 3,8 litri intra in motor
datorita uleiului care e nou si unpic mai mult creste si presiunea .e posibil sa fi cedat un semering sau chiar o garnitura. azi am schimbat o garnitura la radiatorul de ulei erea uscata si crapata si dadea ulei intr-o veselie. eu sunt din craiova si te pot ajuta daca vrei,trimetemi un PM si iti dau nr de tel si vorbim
danmit a scris:3,8 litri intra in motor
datorita uleiului care e nou si unpic mai mult creste si presiunea .e posibil sa fi cedat un semering sau chiar o garnitura. azi am schimbat o garnitura la radiatorul de ulei erea uscata si crapata si dadea ulei intr-o veselie. eu sunt din craiova si te pot ajuta daca vrei,trimetemi un PM si iti dau nr de tel si vorbim


OK, merci frumos!
bobocu91 a scris:
Maine am sa verific si varianta cu busonul desii nu inteleg de ce ar lasa o pata mai mare pe plan inclinat decat drept?

Iti curge in scut, se aduna, si curge probabil mai mult cand sta inclinata. Probabil e vina unui simering. Cel mai simplu ar fi sa curga pe la busonul de umplere, care nu a fost bine fixat.
Mai poate fi separatorul de ulei sau reniflard infundat, caz in care scoti gazele de recirculare afara si gata.
4 litri in motor e ok, e un pic mi mult decat trebuie, dar nu-i o problema. Si eu banuiesc ca scurgerea provine de la busonul de golire. Ori mecanicul l-a infiletat strimb, ori nu l-a strins ca lumea, ori nu a decalit sau montat garnitura de cupru.
Cel mai grav ar fi sa ai carterul motorului crapat pe undeva.

Urca masina pe capre si inspecteaza-i burta. Verificai busonul, este strans, si uleiul observai ca mi se prelinge in 3 locuri e scut...mai precis la colturile scutului spre spatele masinii care nu au suruburi si sunt lasate putin in jos si pe mijloc undeva, tot acolo in spate...
bobocu91 a scris:... uleiul observai ca mi se prelinge in 3 locuri e scut...
Pina nu suspenzi masina si sa demontezi scutul, nu vei putea sti pe unde pierzi ulei. La mine pierde ulei cutia in zona discurilor de frana. In afara de faptul ca pot ramane fara ulei in cutie si sa inceapa sa huruie cat de grav poate fi?
gyorgyoda a scris:La mine pierde ulei cutia in zona discurilor de frana.... cat de grav poate fi?
Risti sa ramii fara frine pe fata. Cred ca am rezolvat intr-un final, totul de la o amarata de sonda de ulei...dupa ce am schimbat 3 sau 4 se poate ca ultima e buna si nu am mai observat pete sub masina si nici nu mai miroase a ulei ars...

Multumesc pentru ajutor, multa bafta cu oltencele voastre...cati mai multi km fara probleme!

P.S. Sper sa nu mai revin pe acest topic...
bobocu91 a scris:Cred ca am rezolvat intr-un final, totul de la o amarata de sonda de ulei...
In baia de ulei ai verificat daca mai exista sau nu ulei de motor ???
Laurentiu a scris:
bobocu91 a scris:Cred ca am rezolvat intr-un final, totul de la o amarata de sonda de ulei...
In baia de ulei ai verificat daca mai exista sau nu ulei de motor ???


Am completat-o si este la nivel acum...era pe la 65-70%...si momentan nu mai are pierderi...asa mari. ma mir cum de ai reusit sa bagi 4l ulei in motor.. eu de-obicei la oltcit nu puneam mai mult de ~3,5l, chiar si cand schimbam filtrul.. mai completam eventual un gram dupa si cam ajungea la maxim nivelul..
ma gandesc ca n-ar fi prea ok sa ai mai mult ulei decat este necesar, ca se face supra-presiune, si-ti cedeaza vre-o garnitura ceva..
oare asta sa fie cauza ca ti-o crapat sonda de ulei?! Am si eu nevoie de lungimea tubului retur ulei va rog frumos cat mai urgent. Pui mana frumos pe o ruleta....si o bagi pe tubul retur ulei. Si vezi ce lungime are

(are 296mm...29,6cm) Daca aveam posibilitatea faceam acest lucru dar sunt la servici si vreau sa dau la facut 2 tije.
29.6 este lungimea,da? da...
dar vezi ca tija ta trebuie sa fie mai lunga, si sa fie indoita intr-un capat Pai asta vroiam sa aflu...daca este vreo problema daca o fac de 35.Am inteles ca nu are in ce sa loveasca in interior Faci partea filetata suficient de lunga, montezi cu doua piulite in capat si ce e in plus tai. De lovit nu poate lovi decat in capacul culbutorilor.
cristi_s a scris:De lovit nu poate lovi decat in capacul culbutorilor.


sau cumperi surub de 6 la metru .
de lovit nu are cum sa loveasca , esti obligat sa-l tai sa poti monta la loc prezonul surubul la metru nu il poti indoi..... daca nu ma mint ochelarii chiar suruburi la metru a pus neamtul , incinse la un capat sa-l poti indoi si taiat cu o gura de lup Este un simering. Daca stii ce se faci, dureaza maxim 30 de minute, cu reglat de avans cu tot. Daca nu, e putin mai greu, ca nu prea ai cum aa vezi acolo, lucrezi oarecum pe bajbaite. Trebuie scos cu grija simeringul vechi, ca sa nu deteriorezi suprafetele de etansare de pe chiulasa. De bagat la loc o faci cu o tubulara pe dimensiune sau cu o teava scurta, care sa aiba interiorul mai mare decat antrenorul "delcoului".
Vezi aici pentru coduri si dimensiuni: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=226390#226390 ala e simering ax came

pentru delcou are dimensiunile: 30 x 42 x 8
(e mai subtirel si mai firav decat cel din poza ta) La ce magazin ai gasit simering-ul din poza? Are 2 pe stoc? nu , e de ax cu came .
ala de delcou e mai mic. 30x42x8 parca e o greseala in mesajul scris de valib pe topicul respectiv.

Varianta corecta e cum ti-a spus lumea de aici O sa fac poza dupa masa la un simering din asta sa vezi cum arata (asta daca il gasesc ). Poate te ajuta cu ceva:

Aseara am umblat cu unul! cine naiba te-a invatat asa ceva ?
daca vrei sa speli motorul ininte de ai pune uleiul nou , goleste-l , pune la loc busonul , baga 1-2 litri de motorina si da-i o cheie scurta max 30 de secunde, dupa care scoate busonul lasa sa se scurga tot , schimba filtrul si uleiul si da-i la automat fara fisa centrala pusa pana se stinge becul la ulei.
asta inseamna ca s-a amorsat tot circuitul de ulei .
pui la loc fisa centrala si o poti porni in siguranta
uleiul e bun si filtrul pare in regula Nu mai asculta de "meseriasi" ca te alegi cu masina praf! Iti spun din proprie experienta! Gasesti pe forum cam tot ce iti trebuie!
Ryan2011 a scris:La fosta mea Dacia cand am facut schimbul de ulei, am desfacut busonul de sub motor si am mai pornit motorul pentru vreo 3 minute...
E mare gradina lui Dumnezeu si .......................

Daca motorul e facut sa functioneze cu UNGERE da ce sa-l las fara ea ??? Daca uleiul a fost schimbat cand si cu ce trebuie, nu necesita spalari cu motorina, pornit fara ulei si alte alea. Nu inteleg dece ar crede cineva ca cei cativa ml de ulei vechi ramas in motor e mai rau decat pornirea motorului cu motorina in instalatia de ungere... sau chiar pe "uscat"

Daca metodele astea ar fi bune, ar scrie in carte.
Toate motoarele de Oltcit care le-am desfacut si la viata lor au primit ulei acceptabil, aratau FOARTE bine. Am desfacut un singur motor care mergea cu ulei cat mai ieftin, nu conta marca si caracteristicile, schimb facut NICIODATA, doar completat. Era incredibil de mult rahat in motoru ala...

Tonim, aia e reteta buna pentru inecat motoru'

Nu mai complicati degeaba chiar si chestii de astea banale. ca marime e ok.
Totusi, cred ca are sensul de rotatie gresit (acele rizuri de la buza interioara a simeringului)

Mai asteapta o confirmare, ca nu sunt sigur la ora asta. Felicitari, o sa inveti multe chesti de mecanica pe Oltcit.
Eu aveam 16 ani cand am schimbat singur uleiul la Oltcit,l-am lasat sa se scurga doua zile
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community