Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Circuit Evacuare Gaze
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut
Y-grec - de la evacuare si toba intermediara sunt la fel la toate Oltciturile, eu am un Club12TRS,si vreau sa ii schimb teava Y-grec si toba intermediara.
Am vazut unele prin targul auto dar nu stiu de la ce tip de Oltcit sunt si ma intrebam daca sunt aceleasi dimensiuni la imbinare. Evacuarea e identica dintr-o parte in alta la toate Oltciturile, in afara de Special.

Demaroarele la fel. Sunt mai multe modele de demaror, dar toate se potrivesc acolo.
florian2012 a scris:...vreau sa ii schimb teava Y-grec si toba intermediara.
"Y"-urile sint toate la fel insa, SRLurile care fac tubulaturile, nu respecta cotele de unghiuri si astfel, la montaj te chinui foarte mult.
Pastreaza "Y"ul vechi si dupa ce-l cumperi pe cel nou, pune-le unul peste altul si vezi diferenta si cum se poate "repara" cel nou. Dupa "reparatie" vei putea executa si un montaj mult mai usor.
adica electromotorul invarte greu

Da avansul mai mic,la jumatate.Aceeasi problema am avut-o si eu.
bytzu1 a scris:
adica electromotorul invarte greu

Da avansul mai mic,la jumatate.Aceeasi problema am avut-o si eu.


da cei BUCEAG sa reglezi avansul din mers ? scimba demarorul sau reparal ? aa? costa 10ron un set de perii noi
si tot pe la 10ron, un set de bucsi

manopera la un electrician te costa aprox. 30ron (sau poti sa le schimbi si tu) OK ms. @ florian2012, vezi ca faci o varza prin topicul asta. Ai inceput sa amesteci "electrice", "carburatie", "evacuare", "directie" etc intr-un singur capitol (MOTOR). Bucșe, după caz, poți să ai mai multe
Să le luăm pe ansamble:
Ai pe amortizor (telescop) două: una superioară și una inferioară.
Ai pe brațul superior două bucșe cu tirant, original e un ansamblu format dintr-un fel de bucșă semisferică în veselină. Unii le-au demontat și au tras tot bucșe.
Pivoții sunt doi, unul superior și unul inferior, care se montează cel de jos pe jos, cel de sus pe sus. Înțelegi tu.

La Y bagă silicon roșu și strîngi colierele bine. Asta după ce le-ai aliniat pe toate foarte bine. Dar vezi că s-a mai discutat!

Demarorul obosește în cazul uzurii cărbunilor, sau pornirea la cald este cauzată de dilatarea pistoanelor și cilindrilor. Și asta s-a mai discutat.
Dacă demarorul funcționează bine la rece, învărte sănătos și voios, e în regulă. Am pus pasta pentru etansare circuiut de evacuare si acum totul e OK.
Zephirus a scris:Ai pe brațul superior două bucșe cu tirant, original e un ansamblu format dintr-un fel de bucșă semisferică în veselină. Unii le-au demontat și au tras tot bucșe.


ansamblul se numeste rotula ...si ai 2 buc/brat... si simpla demontare a ansamblului original nu e de ajuns .din cate stiu se duc la strungar pentr prelucrare ... ansamblu original era cu totul nu exista bucsa separata ...partea de bucsa era din teflon si se ducea relativ repede ..teflonul se taseaza mai repede decat cauciucul ...prin craiova in anii de glorie ..se modificau la fel pe strung si se baga galet de tanc(fata de cauciucul obisnuit era un cauciuc mai dur si cu rezistenta mare la tasare) ...ulterior s-a gasit varianta cu bucse gata facute ... parca ulterior au aparut si ceva rotule facute direct pe sistemul de bucse ...

in alta ordine de idei nu mai stiu bine parca zicea cineva pe un topic ca merg de ceva skoda parca ...dar nu stiu sigur ... daca merg aici sau la amortizor la bucsa inferioara... daca stii sigur de unde sunt si ca ai rotule care au bucsele pe care le ai tu ...ia una in mana si treci la colindat prin magazine si intrebi daca au astfel de bucse ... daca corespund la diametrul exterior, interior si inaltime ... nici nu mai conteaza de ce masina sunt (dar poti intreba pentru a stii pe viitor)
florian2012 a scris:
Laurentiu a scris:@ florian2012, vezi ca faci o varza prin topicul asta. Ai inceput sa amesteci "electrice", "carburatie", "evacuare", "directie" etc intr-un singur capitol (MOTOR).



Imi cer scuze nu am vrut sa fac asta, dar am vazut ca am primit informatii bune si am zis sa nu mai deschid alte topicuri.
De acum inainte daca mai am intrebari o sa le pun in topicul specific fiecarei categorii.
Oricum multumesc pt. raspunsuri.


Sau si mai bine, poti sa faci un topic la "Masina mea", unde faci o scurta prezentare a masinii si apoi o lunga lista de probleme. Am fost sa spal motorul la o spalatorie auto, am acoperit delcoul, bobina,alternatorul, bateria si tabloul de sigurante si s-au apucat baieti de treaba, au terminat de spalat motorul cu apa calda si sampon special pentru curatat motoare, ii rog pe baieti sa ma ajute sa imping masina 5m mai in spate pentru a face loc altor masini in spalatorie, desfac nylonul cu care acoperisem delcoul, bobina, alternatorul bateria si tabloul de sigurante, mai sterg eu cu o carpa picaturile de apa ramase, pun capota, intru in masina sa ii vad pe baieti cum asteptau sa vada daca mai pot pornesc masina sau nu, ii dau o cheie si surpriza masina a pornit.
florian2012 a scris:.....am acoperit eu delcoul, bobina,alternatorul, bateria si tabloul de sigurante .....

Te-ai deranjat prea tare. Nu este nevoie sa acoperi ceva; doar stergi capacul de delco si fisele. Eventual mai dai cu un spray in capac. eiii s-a deranjat din alte cauze ... sincer si eu acopar delcoul cand spal motorul dar il spal eu ...la spalatorie la presiunea pe care o baga baietii e suficient sa bage jetul pe unde nu trebuie + ca acolo nici nu ai timp sa o lasi sa se scurga vreo juma de ora si asta vara pana sa ii dai prima cheie ...asa ca si-a luat baiatul niste masuri pe care le-a crezut de cuviinta pentru a nu avea surprize de genul nu porneste sau sa aiba vreun scurt Este solutie speciala de spalat motorul sau este acea spuma activa?Am si eu un aparat de spalat cu presiune si as vrea s ail spal eu,dar nu am solutia magica
Zephirus a scris:
Dacă demarorul funcționează bine la rece, învărte sănătos și voios, e în regulă.

Cum nu se poate mai gresit!
Daca ai bucsele uzate, la rece invarte bine, la cald da semne de oboseala. Cand sunt prea uzate, invarte greu si la rece. florian 2012 Eu nu cred ca ar fi cazu sa cumperi un electromotor sh si incerc sa iti explic de ce : cel pe rare il cumperi sea putea sa fi fost INCINS (cunoscatori stiu la ce ma refer) il repari ,schimbi bucse , peri , dar nu are putere (consuma mult curent) , vezi prima data de al tau , schimba bucsile , perile , curatal cum trebuie de grafitu de la peri , aliniazal cum trebuie , stringe suruburile egal , si vezi sa pasuiasca bine capacele , sa nu aiba joc mare axu rotorului , dar nici prea mic , cureti colectoru , daca e cazu il pui pe strung in" ambori " in virfuri si-l strunjesti , nu pui vaselina decit la bendix pe dantura inclinata , NU LA BUCSI , NU LA LERII Il montezi pe masina si masoara consumu sa fie sub 90 A . Si ala are viata multa . Al meu nam umblat la el de 4 ani si cred ca am pornit masina de cel putin 4000 ori , si cu motoru cald si rece , Adevaru e ca-mi porneste usor , si am avut baterie buna . Nu lam fortat deloc . spor la treaba , sau dute la electricean bun ca stie ce sai faca , nu e chiar asa usor pe cit pare ba ca nu ai mai facut electromotoare . Saraca limba română!
bibi a scris:Este solutie speciala de spalat motorul, sau este acea spuma activa?Am si eu un aparat de spalat cu presiune si as vrea sa il spal eu,dar nu am solutia magica
alexandruteutisan a scris:Il montezi pe masina si masoara consumu sa fie sub 90 A .
Cu sau fara bujii montate pe motor ??? cu el montat pe motor ...bobina tot consuma ..inductia tot se produce ... chiar daca ai bujiile montate sau nu ...adica consumuri suplimentare fata de electromotor ... + faza ca un ampermetru care sa masoare 70 + e destul de scump ca sa faci investitia in el ... pentru a masura odata la 4 -5 ani un electromotor ... daca nu lucrezi in domeniu sa iti trebuiasca asa ceva nu merita investitia. + ca toate lucrarile spuse mai sus sunt pentru o reconditionare la un electromotor destul de uzat ...si la cat te duce reconditionarea colectorului ...si cat te tine ulterior un colector reconditionat fara sa se arda ... mai bine dai 50-70 de lei si iei un rotor nou nefolosit ...

Oricum rotoarele de oltcit sunt destul de bune calitativ ... eu cel putin pana acuma am schimbat cateva randuri de perii + daca s-a umblat acolo nu are rost sa nu ii schimbi si bucsele la 7-10 lei cat costa si nu are urme de uzura prea accentuate ... ca e bine sa cureti colectorul intre contacte pentru eliminarea depunerilor de carbune e altceva
lancer a scris:cu el montat pe motor ...bobina tot consuma ..inductia tot se produce ... chiar daca ai bujiile montate sau nu ...
Cu bujiile montate pe motor, intervine presiunea formata in cilindri si consumul de curent e ceva mai mare. ups ... un lucru pe care nu l-am luat in considerare ... da perfect de acord ... depune un efort mai mare deci implicit consuma mai mult curent Si nu poate sa scoata fisa centrala ca sa nu mai consume aprinderea?
alf 08 a scris:Si nu poate sa scoata fisa centrala ca sa nu mai consume aprinderea?
Nu e vorba de aprindere ci de presiune ce ia nastere in cilindri cind sint bujiile montate. Fara bujii, presiune in cilindri nu mai exista aerul iesind prin locasurile lor.

Fa un experiment invirtind la manivela motorul. Cu bujiile montate, vei roti foarte usor insa cu ele montate, vei invirti mai greu.
alf 08 a scris:Si nu poate sa scoata fisa centrala ca sa nu mai consume aprinderea?


si cu fisa centrala scoasa bobina tot consuma .. dar aici am gresit si eu mai sus pentru ca la faza cu bujiile scoase nu m-am gandit si la compresia motorului (era vb de scoaterea bujiilor din chiulase ...nu doar de scoaterea fiselor) Scoti doar un fir de la bobina de inductie , si ea nuconsuma , dai 5 lei la cei de la garanti de bateri , ei au cu ce sa masoare . 1. da dar pana la urma cu sau fara bujii?

2. aia la garantii de baterii masoara decat incarcarea si furtul de curent fara consumatori ... si furtul de curent il poti masura si cu un aparat de masura de 15 lei care stie sa masoare 10 A pentru ca nu prea se depaseste valoarea asta ..valoare e undeva sub 1 amper (de exemplu eu l-am masurat de curand ca am avut niste probleme si nu stiam de unde (0.3 A fara fata la mp3 player sau fara alimentare deloc (inseamna ca memoria lui consuma prea putin) si 0,5 A cu fata pusa)... pana la urma m-am lamurit de cauza ...alta baterie) .. asa ca nu stiu daca au aparate care masoara 70 A. Sigur au , Se poate intimpla sa si explodeze bateria , atunci masoara consumu electromotorului , ca sa scoata din garantie bateria , sau masoara puteria bateriei in sarcina totala ( in scurt +si --) Eu tot asa masor , nare rost sa cumpar ampermetru si suntu . se masoara cu buji montate si fisele la locu lor , se scoate doar un fir de la bobina de inductie de preferinta cel de la delcou , daca nu sacoti fisa centrala ca sa nu pornearca motoru si sa poti masura bine Mai facut curios , in consecinta am loat legatura cu cine a mai lucrat in stand de probe Electroprecizia- Sacele , am primit urmatoru raspuns : Aceste consumuri mari sint firf de sarcina ,iar consum se masoara dupa ce motoru a facut minim 5-10 ture complecte . Cod oltcit special fabricat Sacele este IEPS 2140 , iar club este IEPS 2142 . Eu am pe masina baterie Victor de 55A teoretic debiteaza 420 A , Atunci cit imi ramine pentru alti consumatori , iar daca mai punem la socoteala si vechimea bateriei , ce mai ramine , ma duc cu galeata sa torn in ea (baterie) . In alta ideie , poate nu stiu sa ma esprim la nivelu unora , eu sint , hal cu ciocanu si cheia , am invatat meseria , cind eu lucram pe masini si sub masini , foarte multi dintre cei care se dau MARI ELEVATI , spuneau , UITE TUTUVA sau nu erau nici pe tiava . bateria aia e de 55 Ah ... adica la un consum de 55A te tine o ora ... pai tu nu dai la automat o ora in continuu ... si oricum consumurile alea astronomice sunt intr-adevar varf de sarcina (cu pinionul blocat ...adica efort depus maxim) ...fara sarcina (adica in gol fara a depune efort) ai vazut 50 A ..deci pe motor cu bujiile puse ... consumul variaza si in functie de uzura motorului (motor refacut va consuma ceva mai mult mai ales la primele porniri pana se lasa un pic + compresia marita, pe un motor imbatranit cu uzura va consuma mai putin datorita compresiei mai slabe) ..nu e o valoare batuta in cuie

in alta ordine de idei poate ultimele discutii ar trebuii mutate pe la instalatia electrica ... nu isi prea au rostul prin rubrica motor ...
alexandruteutisan a scris:In alta ideie , poate nu stiu sa ma esprim la nivelu unora , eu sint , hal cu ciocanu si cheia , am invatat meseria , cind eu lucram pe masini si sub masini , foarte multi dintre cei care se dau MARI ELEVATI , spuneau , UITE TUTUVA sau nu erau nici pe tiava .

Nu cred ca e cazul sa ne tragem de sireturi in privinta virstei. Daca tu nu recunosti manualul de pe care se invatau reparatiile la oltcit nu am ce-ti face si lasa loc la multe interpretari in ceea ce priveste calitatea ta de mecanic. Imi pare rau ca vam deranjat BISERICUTA . cel nou venit e rau sosit , in aceste conditi , CEL DESTEPT CEDEAZA . Ramin cu BARCA mea din 1986 . Voi cere stergerea mea din forum din motivele sus mentionate , Deocamdata am 37 de ani pe permis si nu ma adus la stanga deci de 2 ori si am cunoscut tara asta in lung si lat pe toate coclaurile unde a intarcat Nutu iapa , nu fotbalistu . MA RETRAG DIN FORUM !!!!!
alexandruteutisan a scris: 1. Deocamdata am 37 de ani pe permis...
2. MA RETRAG DIN FORUM !!!!!
1. Asta nu-ti da dreptul sa iei lumea la misto in schimb denota ca iti lipsesc cei 7 ani de acasa.

2. DRUM BUN SI CALE BATUTA !!! Calmati-va! Ce aveti? Cred ca Alexandru Teutisan a facut referire la ceea ce i-am spus eu in topicul de carburatoare. In legatura cu aceasta, imi cer scuze pentru faptul ca am fost inteles gresit. Ceea ce v-am rugat acolo a fost sa fiti putin mai atent cand scrieti un mesaj, fiindca imi este destul de dificil sa fiu atent la doua lucruri in acelasi timp, ci anume: sa descifrez mesajul si al doilea sa inteleg ideile continute in mesaj.
Apropo, v-am trimis un mesaj privat ce priveste problema aceasta.
Multumesc pentru intelegere! referitor la ,,adusul la stanga''niciodata nu e tarziu.

cat despre experienta.. omul cat traieste invata , moare si nu le stie pe toate. daca mi sa spart teava asta merge schimbata fara demontat tot motorul?


Uploaded with ImageShack.us trebuie dat jos spoileru, scutul, suruburile de la tampoanele motorului. Trebuie sa ridici motorul sus intr-o parte, si sa il impingi in directia opusa tevii care o schimbi. Cu putin talent, invarti de teava, si o sa iasa.

(ai grija la burdufele de la planetara) adica pentru inca 4 piulite(in care e prins motorul) te chinui de mori + una la electromotor + 2 furtune .. te chinui de mori doar ca sa nu dai motorul jos ... nu prea renteaza la capitolul chinuiala + timp pierdut intr-o ora si jumatate, esti gata cu tot, si nu te chinuiesti deloc.
adrian_paul a scris:intr-o ora si jumatate, esti gata cu tot, si nu te chinuiesti deloc.

asa am facut si eu cand am pus tevile alea ....
aaaa...si la evacuarea de la turbo la fel Cand lucrezi de unu singur e de preferat sa nu dai motorul jos,merge fain frumos si cu motorul pe masina asa cum au spus colegii mai sus . daca esti singur da se poate aplica (oricum te chinui mult ... la scos ca la scos .. dar la pus la loc e jale + ca se forteaza prinderea din spate a cutiei, basca ca tot trebuie sa umblii si la etansarile de pe partea stanga ca se forteaza si ele in coliere deci trebuie puse la loc ca sa fi sigur ca nu ai scapari)... motorul mai greu sa il dai jos singur ... dar stiu destui care il dadeau jos singuri ...doar ca trebuie sa ai ceva muschi pe tine

oricum una peste alta cu totul fata desfacuta, motor dat jos, schimbati suportii si discul de ambreiaj si remontata fata ... in 2 oameni nu a durat mai mult de o ora maxim o ora jumate in situatia in care sub spoilerul de fibra aveam armatura + o parte inferioara de spoiler de trs (se incalzeste mai bine iarna, vara de obicei o dau jos)

una peste alta mi se pare mai comod sa dai motorul jos decat sa te chinui si sa muncesti mai mult pentru acelasi rezultat

adi la turbo e altfel ... mai greu de dat motorul jos + ca tu ai partea de evacuare deja montata pe motor cel putin jumate pana in turbina ..e cu totul altceva. oricum la turbo se aplica cu totul alte procedee cand e de lucru ...+ ca se justifica si timpul si chinuiala sa schimbi cate ceva de exemplu discurile de frana cum le-ai schimbat tu ... decat sa fi dat motorul jos mai bine te-ai chinuit si ai reusit sa le schimbi cu motorul pe masina
lancer a scris:daca esti singur da se poate aplica (oricum te chinui mult ... la scos ca la scos .. dar la pus la loc e jale + ca se forteaza prinderea din spate a cutiei, basca ca tot trebuie sa umblii si la etansarile de pe partea stanga ca se forteaza si ele in coliere deci trebuie puse la loc ca sa fi sigur ca nu ai scapari)... motorul mai greu sa il dai jos singur ... dar stiu destui care il dadeau jos singuri ...doar ca trebuie sa ai ceva muschi pe tine

oricum una peste alta cu totul fata desfacuta, motor dat jos, schimbati suportii si discul de ambreiaj si remontata fata ... in 2 oameni nu a durat mai mult de o ora maxim o ora jumate in situatia in care sub spoilerul de fibra aveam armatura + o parte inferioara de spoiler de trs (se incalzeste mai bine iarna, vara de obicei o dau jos)

una peste alta mi se pare mai comod sa dai motorul jos decat sa te chinui si sa muncesti mai mult pentru acelasi rezultat

adi la turbo e altfel ... mai greu de dat motorul jos + ca tu ai partea de evacuare deja montata pe motor cel putin jumate pana in turbina ..e cu totul altceva. oricum la turbo se aplica cu totul alte procedee cand e de lucru ...+ ca se justifica si timpul si chinuiala sa schimbi cate ceva de exemplu discurile de frana cum le-ai schimbat tu ... decat sa fi dat motorul jos mai bine te-ai chinuit si ai reusit sa le schimbi cu motorul pe masina

plecare de la turbina (la mine) trece fix prin locul unde trece teava de legatura de pe partea dreapta ...asa ca ... .... multumesc pentru sfaturi ,dar a venit frigul si e cam greu Cu ce pot etansa mai bine imbinarea dintre teava Y-grec si teava de la toba imtermediara ?
Are acel colier cu prindere in doua suruburi, pe care l-am strans dar mai rasufla imbinarea respectiva. trebuie sa potrivesti mai bine tevile
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community