Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ulei
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Care este cel mai bun ulei ?? Si cam cat costa daca se poate ... ma gandesc ca daca tot vreau sa schimb uleiul macar sa ii pun unul bun !!! Din discutiile de pe vechiul forul reiesea ca ar fi excelent un Castrol, Aral sau Mobil.

Personal am Aral 15W40, dar de putin timp si nu prea pot sa ma pronunt. Oricum, e mai bun decit ce am avut inainte (Prista ).

Din cite am inteles, va reapare acel subiect legat de Uleiuri si aditivi. Sunt multe informatii importante pe acolo.

Numai bine,
Adrian io de cind am masina adica din 86 am mers cu ulei si mai putin bun pe vremea lu nea nicu si cu ulei bun acum ,important este sa nu uiti cind l-ai pus si cind trebuie sa-l schimbi,cu un ulei ro mergi max 3000 km cu unul bun 6000 km cu unul mediu 4-5000km Bună,
Eu folosesc ulei TOTAL 10W40 semisintetic. Este acceptabil ca preț (când este în ofertă în METRO este 750K 5L) și este recomandat de firma Citroen
Îl schimb cam la 10000Km, cu toate că pe el scrie că se recomandă schimbarea la 15000Km
Cu stimă, La belelele pe care le-am avut singurul ulei de care am fost multumit a fost Liqui-Moly cu sulfat de nu shtiu care era cam 700K 4 l
daniel.opr a scris:... a fost Liqui-Moly cu sulfat de nu shtiu care

Sulfat deBimolibden
Se găsește la Peco Petrom.
Cu stimă, Castrol magnatec. Dai un ban, da' stii ca nu-l mai ai!
danf a scris:Sulfat deBimolibden


Se numește "bisulfură de molibden" (MoS2). Am avut așa ceva în dacia tatălui meu și nu regret. O să pun iarăși la viitorul schimb de ulei, acum că s-a lăsat motorul. bre, magnatec dintr'ala are si micutul YBO...
ca o fi bun, ca o fi rau, cert e ca ii cam place. se stinge becul de ulei imediat si nici ca se mai aprinde pana opresc motorul( opr stieeee!!!!) Acum ce sa spun .. Ca o fi Floriol ca o fi Muntenia sau untdelemn de la bunica tot ulei este. Treaba e ca uleiurile de pe piata noastra nu sunt la fel de bune ca cele dein vest. Ex. Am avut 20 de litri de ulei Elf sport tx 10/w40 si a mers belea. Dupa ce l-am papat am pus acelasi ulei dar cumparat de aici. Ghici... de cacat. asa ca ramane la alegerea ta. Am luat si io tzeapa cu ulei elf, era cica imbuteliat in UE.... nu am putut sa-l tin decat vre-o 1000 si ceva de km ca imediat ce se incalzea nu mia avea presiune.
De 4 ani merg pe mana Castrolului, 15W40 GTX3 adus direct din Germania, la bidon de 5 l - costa in jur de 25 de Euro la orice Kaufland sau Real.

Numai bine!

Gabii Si eu mi-am luat teapa cu elf.Dupa ce se incalzea motorul,incepea sa palpaie becul la ralanti.
deceneu32 a scris:Si eu mi-am luat teapa cu elf.Dupa ce se incalzea motorul,incepea sa palpaie becul la ralanti.
un nou raspuns dupa aproape 4 ani )
Deceneu, de ce n-ai mai asteptat 3 luni? ) EU va recomand sa incercati uleiul TOTAL 15W40. Eu am cumparat relativ recent din Metro si masina merge foarte bine cu el.
Au si 10W40, e un pic mai scump, presupun ca merge si cu ala, daca vreti sa mergeti mai "in ture".

Numai bine, eu am elf si are 8000km de cand l-am pus...acum la 600ture palpaie becu,pe la 5000km nu palpaia...dar daca trece de 600ture se stinge Eu am ulei "izvorul minunilor" si il schimb la 4000, cine se pune cu mine? ceva mai bun ca ELF, dar tot in aceeasi bani... OMV 15W40
NeaGeorgel a scris:Eu am ulei "izvorul minunilor"
Daca ti-au vindut "izvorul minunilor" in loc de "Bunica", ai cam luat tzeapa . Am cumparat ulei OMV 15W40 dar filtru de ulei am gasit doar Bosh W712/22 pe cutie scrie si Citroen, e bun filtru asta? castrol magnatec sau liqui molly, voi ce ati alege? , de un metabond gold ce ziceti multi mi-au recomandat, dar parca nu imi vine sa bag in motor? Salut,

Recomand cu caldura (si vad ca nu numai eu), asta:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_1092.html

Am vazut mai sus ca mai are cineva o parere foarte buna despre el.Subscriu.
Despre metabond(gold,old speziall sau altceva),numai de rau.Nu am timp sa detaliez.
Amanunte de unde gaseshti uleiul ala recomandat la pret bun, iti pot da pe privat ,sa nu fac reclama.

Cele bune! depinde cand il pui iarna sau vara, depinde de cate ori vrei sa-l schimbi depinde de cati bani ai, sa va dau un pont... MOTUL 10w40 ciudat ca e mai bun si decat mobilu si decat castrolu si e 20lei litru
George Hermenean a scris:Am cumparat ulei OMV 15W40 dar filtru de ulei am gasit doar Bosh W712/22 pe cutie scrie si Citroen, e bun filtru asta?


Nu stie nimeni? nu le stie nimeni pe toate dupa cod,cand l-ai cumparat ai intrebat pe ce masini se potriveste? Il cumpara azi tata din praktiker,a luat si filtru vechi sa se uite la el.Pe cutie scria Citroen, Ford si Opel.Daca intra pe filet e bun? Daca are si supapa in interior, e bun. In Praktiker stiu ca aveau filtre de ulei Champion pentru Oltcit (chiar asa scrie pe hartia cu pretul "Filtru ulei Oltcit"), la vreo 17 lei. vezi ca nu toate filtrele de citroen merg la oltcit )
DanSlotea a scris:
deceneu32 a scris:Si eu mi-am luat teapa cu elf.Dupa ce se incalzea motorul,incepea sa palpaie becul la ralanti.
un nou raspuns dupa aproape 4 ani )
Deceneu, de ce n-ai mai asteptat 3 luni? )

Si care e problema ta ca am raspuns dupa patru ani?La vremea respectiva n-aveam calculator.
postarnak a scris:depinde cand il pui iarna sau vara, depinde de cate ori vrei sa-l schimbi depinde de cati bani ai, sa va dau un pont... MOTUL 10w40 ciudat ca e mai bun si decat mobilu si decat castrolu si e 20lei litru


Salut,

Am mai scris aici pe un alt topic, cat de bun este Motulul.
E probabil cel mai bun ulei de pe planeta, dar mi se pare cam mic pretzul dat de tine.
Atentzie la fake-uri!
Pe de alta parte Liqui Moly cu bisulfura de molibden e magistral pentru Oltic, care se raceste numai cu aer.MoS2-ul ajuta mult in zilele caniculare.....Stiu din proprie experientza, nu din auzite.

Cele bune! Salut, eu am avut pana acum vreo luna Liqui Moly. Idiot ulei, l-am dat jos pentru ca se aprindea becul de presiune dupa cum avea el chef. Inainte am avut Valvoline, cred, iar acum am trecut pe Castrol Magnatec 15w40. E mai bun decat Liqui Moly, sau cel putin motorului ii place mai mult, trage mai bine, becul se stinge imediat, nu am probleme la turatii mari. Mai am un singur ulei de incercat, Mobilul, si dupa aia ma hotarasc la ce raman. Pana acum cel mai multumit sunt de Castrol.

respect Salutare..

Ca parere personala mi se pare super bun MObil 1-15W40.

Il folosesc de 3 ani . masina e din '93 si din cate am inteles de la mecanicul la care o duc si la care a fost in ultimi 10 ani , numai mobil a avut in ea, si merge brici ..... motulu 10w40 6100 sinergie sau ceva de genu am pus eu de curand in motor,si fata de uleiul petrom 15w40,pot spune ca la 95 de grade cu petromu,pe la 2000 de ture aveam aproape de 4 bari,acum am putin peste,si am si derivatia de ulei spre pulmonul de gpl unde se pierde putina presiune
ca pret a fost 100 de lei in toamna,ca de atunci il am luat,dar s-ar putea sa ajung la magazin sa intreb daca a ramas neschimbat pretul
Yulian a scris:Salut, eu am avut pana acum vreo luna Liqui Moly. Idiot ulei, l-am dat jos pentru ca se aprindea becul de presiune dupa cum avea el chef. Inainte am avut Valvoline, cred, iar acum am trecut pe Castrol Magnatec 15w40. E mai bun decat Liqui Moly, sau cel putin motorului ii place mai mult, trage mai bine, becul se stinge imediat, nu am probleme la turatii mari. Mai am un singur ulei de incercat, Mobilul, si dupa aia ma hotarasc la ce raman. Pana acum cel mai multumit sunt de Castrol.

respect


Salut,

Iata ce am gasit pe net privitor la Magnatec:

What about Ionically Charge Oil Particles? Enter Castrol Magantec.
Pardon? Sounds like something out of Star Trek doesn't it? Well there's an increasing trend in the industry now to try something a little different. It seems that a couple of the big players are now experimenting with charge oil molecules which attract themselves to engine parts with no other additives. The idea is, to simplify it, magnetic oil. The oil sticks to the engine parts when the engine is turned off, and is theoretically still there, ready to protect, when you next turn the engine on. The first big player on the scene with this was Burmah Castrol with their Castrol Magnatec oil. Theoretically, this type of product is a far safer bet than an additive, and so far I've heard nothing but glowing reports about it. But just stop and think for a moment - why have these companies now decided to go this route? Are they admitting that the older additives with suspended solids in them were perhaps not such a miracle after all?
Truly magnetic?
A U.S. Coast Guard Machinery Technician recently emailed me with some interesting observations. If you know enough about chemistry, you'll know that oil is a non-ionic compound which is one of the properties that precludes it from mixing readily with water (which is an ionic compound). What does this mean? It means that the ionization potential for oil is nil. No ionization potential = no magnetism. Chemists may be able to synthesize an ionic compound that replicates the characteristics of oil such as viscosity, surface tension, etc, but then would it really be an oil?

Still reading? Okay - it gets even more complicated then:

The real reason oil and water do not mix has everything to do with their polar strength. This has to do with whether the electrons are equally shared or not. Water is a highly polar substance, the oxygen atom somewhat steals the electrons from the hydrogen atoms, giving it a partial negative charge. Because of this, and the way an water molecule is shaped, the water molecules attract strongly to each other, much like magnets.
Still with me?
Oil, on the other hand, is a weakly polar substance because the electrons are mostly evenly "shared". Because of this, the water molecules attract each other more strongly than they attract oil particles. The reason that they do not visibly mix is because the water-water attraction is stronger than the water-oil attraction, so the water-water attraction must be broken in favor for a weaker attraction costing energy that isn't there. Thus, most oil molecules do not mix with the water.
Hey - you're still reading so far, so obviously you wanted to know. I'll continue:
The oil could have a polymer additive (since oil manufacturers DO add stuff to their oil), which might work, since polymers can have ionizing polar groups on them. You can thank reader Kenny for that last little bit of weird science....

July 2004 Update Interestingly, Castrol Magnatec was NOT available in the U.S. until July 2004. A reader of my site called two national Castrol distributors and they told him that Castrol's equivalent is the Syntec line but they couldn't confirm that it was the same as the Magnatec. They really doubted that they were the same, as the GTX is a different formula than Syntec. An email to Castrol's website confirmed this suspicion but they wouldn't explain why Magnatec was only available overseas. If you go to www.castrol.com and then www.castrolusa.com you will notice the product descriptions don't even read close to being the same thing. Confusing as usual with any big corporation - there's no straight answer. Then in July 2004, Castrol started advertising Castrol GTX Startup. It's basically the same thing as Magnatec, but with a different name. Another email to Castrol resulted in a brief phone conversation with them. I asked why they'd waited so long to bring the same product out in North America when it had been available in Europe for at least 6 years previously. There was no good answer. Now the product is available in the US, I expect the volume of emails on this subject to double

April 2007 Update In a reversal of fortune, Castrol has now pulled the GTX StartUp product from all the shelves apparently in all countries. They've not replaced it with anything which shows you how fickle the advertising and marketing arms are. People are less sensisitve to the idea of wear on startup, so it seems Castrol have pulled their niche product.
Cu toate astea,nu m-am "potolit" si-am pus in motor.Rezultatul a fost diametral opus celui descris de tine.Becul palpaia usor la relanti in zilele caniculare, in oras, si mi-a consumat relativ repede(3300 km),circa 800 de grame de ulei.Mentzionez ca masina nu "papa" si nici nu curge pe nicaieri(am "luptat" din greu cu scurgerile si-am invins pana la urma ) si cu alte uleiuri (la intamplare,inclusiv Castrol Edge,nu "sarea" de 300 de grame la km astia,ca sa nu spun despre LM ori Motul,unde nu vreau sa postez, efectiv, care era nivelul dupa 5000 de km parcursi de la efectuarea schimbului,as putea spune, aproape neschimbat).
Probleme de presiune la relanti pe canicula, am avut, exclusiv, cu Castrol Magnatec.
Nu ai zis ce Liqui Moly folosesti.Eu, cu cel pe care l-am indicat acum cateva post-uri, am obtinut rezultate excelente pe canicula, "forja", si am avut feeling-ul de "motor uns" pana dupa 5000 km parcursi cu un schimb, ceea ce, dupa experientza personala cu diferite tipuri de uleiuri mi s-a parut aproape o performantza,exceptand Motul-ul, care este,dupa mine, "peste toate", dar eu, spre deosebire de ceilalti il gasesc cam scump,ca-mi vine sa dau numele importatorului de unde-l iau,sau sa rog pe cineva dintre cei care gasesc asa de ieftin, sa-mi ia si mie un bidon......

Stima! Mobil1 si Mobil e acelasi ulei?Sau total diferit si unu din ele e o fantoma de firma?
bytzu1 a scris:Mobil1 si Mobil e acelasi ulei?
Mobil 1 este din tagma uleiurilor sintetice ("zero") pe cind Mobil S este un ulei semisintetic sau mineral (10; 15 etc). verificati si eticheta a 2/a la uleiurile Mobil. Am pus anul trecut Mobil 15W40 si dupa 3000km l/am schimbat (pe o eticheta scria ca e facut prin belgia, posibil in realitate sa fi fost facut orin Turcia). Il papa cu polonicul, iar la deal zicei ca/i ceata de ce fumuri le dadeam celorlalti. La mine merge Castrol Magnatec de pârâie... N-am probleme cu presiunea..nu papă, nu curge.. La mine Esso 10W40 merge la fel. Am avut și Esso 10w40 (făcut de mobil). Și am fost mulțumit, l-am schimbat la 5k km Mobil 1 10W40 schimbat kla 11000 km. Salut,

Mobil 1 (si nu synth-s sau super s,care sunt destul de "turceshti" ) este al treilea brand de ulei pe care-l recomand cu caldura.
Dar asta-i clar scump "rau" fiind cel mult 5W*(de obicei ,este 0W*) si este singurul ulei supersintetic, un atribut superior celui sintetic,fiind sinteza pura(mai precis trei polialfaolefine)si ,deloc, ca la "ceilaltzi"(inclusiv Castrol Edge), cu continut de compusi obtinuti prin hidrocracarea petrolului(asa-zisul procedeu BP).
Au avut si proces pe tema asta(Exxon-Mobil vs. BP Castrol).
In final BP Castrol,sprijinita de o armata de hyperavocatzi,au castigat dreptul de a scrie pe uleiurile lor obtinute prin hydrocracare,"fully synthetic" shi nu numai "synthetic technology".
Asa ca dupa "pervertirea" atributului "fully synthetic",Exxon-Mobil a hotarat sa scrie pe uleiurile lor 100% sintetice,"supersynthetic",shi sa adauge brevetul tehnologiei "supersyn", inscriptzionata pe bidon.
Eu folosesc Liqui Moly cu incredere,in primul rand, fiindca brandul mai "mic",garanteaza originalitatea 100% a produsului(nu au decat o rafinarie la Ulm si au mai cumparat una de curand de la ex-DDR-ishti la Leipzig,pe un euro, , unde nu produc inca).
Productzia nu este externalizata in fel si fel de tari care se ascund sub umbrela "EU".
Iar uleiul (din post-ul de mai sus) nu este nici 100% sintetic nici mineral ,fiind o combinatie de produshi de hidrocracare cu doua polialfaolefine,cred eu, suficienta cu destula rezerva pentru un motor la nivelul celui de Oltcit,imbogatit cu MoS2, caracteristica singulara in intreaga industrie de profil (uleiul e gri-cenushiu).
Peste toate dizertatiile astea,m-am bagat "cobai", si-mi place rezultatul.Pot spune cu mana pe inima ca-si merita fiecare banutz dat pe el(uleiul LM,evident).

Toate cele bune! Eu am luat ieri 4L de Mobil Super 1000 Multigrade 15w40 si a costat 77 de lei .Iar pe spatele etichetei ,de fapt pe a doua eticheta, scria ca e facut in Tuturcia. am cam luat tzeapa ha ? Azi am luat de la OMV ulei 5W40 "premium" sau ceva de genu, pe eticheta scria ca e facut in Austria, iar pe scotch-ul de sub capac (sigiliu) scria tot made in Austria. Am completat un litru peste magnatecul de la castrol (care in ultimul timp scria numai made in Turcia pe el), si se comporta cam ciudat... Ai completat cu un tip de ulei peste alt tip de ulei. Felicitări...................... E aceeasi vascozitate. Amandoua sunt sintetice. Teoretic nu ar trebui sa faca probleme. fiecare producator are detergenti si aditivi de recunoastere inglobati in ulei.
atunci cald amesteci 2 tipuri de ulei se produce fenomenul de spumare Asta ar insemna ca atunci cand pui un aditiv se produce acelasi fenomen. Pentru ca uleiul are un aditiv si apoi primeste ca adaos un alt aditiv, deci ciuciu. Toni are dreptate.
Defapt, dacă stau bine și mă gândesc, la fel a făcut praf și CristiP motorul. Alt tip de ulei rece, peste uleiul de-l avea în motor fierbinte. A ieșit un fel de zmoală
Omv peste ELF sau..ceva de genu ăsta
Pentru ca uleiul are un aditiv si apoi primeste ca adaos un alt aditiv, deci ciuciu


Nu-i chiar asa : pui un aditiv de la acelasi producator ca si al uleiului si nu ai nicio problema , la fel poti amesteca 2 tipuri de uleiuri dar sa fie obligatoriu de la acelasi producator , pt ca substantele din ele ( aditivi , antispumanti , etc...) sa fie din aceeasi gama si tot ce vei avea va fi o vascozitate intermediara intre cele 2 , asta daca ai pus clase diferite de uleiuri si alte proprietati de ungere fata de uleiurile constituente.
Modificarea vascozitatii e singura care poate sa te doara , in cazul in care completezi cu un ulei mai fluid , pt ca vei cobora vascozitatea amestecului si s-ar putea sa pierzi presiune mai repede la incalzirea uleiului la un motor cu probleme....
Modificarea proprietatilor de ungere este reala dar nu merita deranjul unui test pt ca nu avem motoare de 15.000rot/min si sute de cai putere si nu "ustura" ca mixtura de ulei aste cumva diferita de ambele ingrediente care-au constituit-o !
Poti amesteca sintetic cu mineral, semi-sintetic si n-o sa ai probleme , decat poate pe termen foarte lung , zeci de mii de km. Daca ai presiunea corespunzatoare ( peste 2,3 bari la 80Grade la 1000rot/min) NU vei avea probleme reale. Absenta presiunii este facatoare de probleme.

Cati nu si-au reparat Oltcitul la cate-un mecanic care asta facea de 10-20-30 de ani si au mers cu el mii de km , dar nu cat cu unul original Fr, si apoi s-a dat vina pe ulei , pe piese, pe ce vreti voi , dar n-am vazut niciun mecanic sa zica : "Da, domnule , l-am montat gresit ,am pus volanta cu santuri ca n-am fost atent , ca doream sa-l inchid mai repede , am uitat sa etansej acolo sau dincolo.....sau m-am grabit si asa a iesit !!!" . Mecanicii sunt perfecti , uleiul nostru strica masina , sau piesele "proaste"..... dar cati dintre voi ati avut un termometru si-un ceas de presiune la ulei ca sa vedeti pe bune ca aveti presiunea corecta la prima pornire a motorului prospat reparat ????? Si abia dupa aceea sa incepem sa batem campii despre uleiuri si aditivi care ne distrug masina !

PS : am facut 2 motoare de noi la doi mecanici buni si primul motor avea 1,3-1,4 bari , iar al doilea avea 1-1,1bari in loc de 2,3 !!! si amandoi erau categorici ca totul merge ok. Cu ambele motoare s-a mers putin : cam 7.000km. N-au parut "proaste" , se aruncau , consumau decent pt un Oltcit ( 5,5-7% afara si 11,5-12,5% oras) , si din punctul multora erau perfecte ! Presiunea de ulei spunea alta ! Si poate ar mai fi mers 20.000km apoi KAPUT ! Si incepeam cu piesele : ca sunt proaste , ca uleiul e fake , ca...... si uitam ca omuletul cu cheile a pornit dezastrul pt ca desi a luat banii , n-a fost capabil sa faca motorul ca cel iesit din fabrica ! In oameni e problema , nu-n ulei si aditivi ! Parerea mea este ca faza cu amestecul uleiurilor este o chestie accidentala sau de forta majora.
Se ajunsese parca la concluzia ca decat ulei+aditiv, mai bine un ulei bun schimbat la timp. Eu am adoptat punctul asta de vedere si chiar daca nu am bagat cine stie ce ulei pretentios macar il schimb o data pe an indiferent de cati km am facut.
Daca avem pretentia ca tinem la masinutele noastre nu vom amesteca uleiurile decat in cazurile de mai sus.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community