Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcit: ultimul Citroen pur sânge?
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Romania anilor '80, a fost locul unde ultimul Citroën non-Peugeot si-a găsit drumul pe piața.

Dar Oltcitul - sau Citroen Axel cum era cunoscut în Europa de Vest - s-a dovedit a fi produsul la momentul nepotrivit pentru ambii parteneri, chiar dacă are o poveste fascinanta.

http://imageshack.us/photo/my-images/4/oltcitclub5.jpg/

Până la introducerea atotcuprinzatoarei game AX, în 1987, clasa mașinilor mici la Citroen a fost un dezastru. De fapt, pe parcursul anilor '70, ciuruiți fiind de recesiune, încercările de a produce o mașină mica pt. marea masă, atrași fiind de succesul Renaultului 5, Fiatului 127 si Fordului Fiesta, au fost sortite eșecului, până la gama GS când Citroen a dat dovadâ de imaginație.

2CV-ul s-a dovedit mult mai trainic decât și-ar fi putut imaginat creatorii săi în 1930. În cursul anii ’60, ca o încercare disperată de reveniere, să astupe prăpastia creată între clasa mică și DS, au născocit Dyane și Ami, care aveau la baza planurile 2CV-ului. Dar progresul deceniului a condus la schimbări majore, și, astfel, un ambițios program de extindere a luat naștere conducând la crearea pionierului GS și a sublimului SM, ambele lansate în 1970. Dezvoltarea celor doua modele si proiectarea CX-ului, a creat la Citroen un climat destul de promițător.

Încurajați de succesul DS-ului ți afluxul de câștiguri pe termen lung asigurate de acționarul Michelin, cresc ambițiile din aceasta perioada de dezvoltare și prosperitate, absorbind și fuzionând cu rivalii din industria automobilelor, astfel că în 1965 fuzionează cu Panhard, în 1967 cu Beliet commercial vehicles și cu Maserati in 1968. A fost infiintat Comotor Joint în colaborare cu NSU, unde au creat , în 1967, motorul Wankel, dar momentul culminant a venit atunci când Michelin a dat pachetul majoritar pe care îl deținea la Citroen, 49%, către Fiat, apărând , astfel, întelegerea PARDEVI (Participation et Développement Industriels).

Această avalanșă de activitate industrială a fost facută în numele extinderii, dezvoltării și găsirii unor soluții de înaltă tehnologie. Astfel au luat naștere motorul Wenkel GS Bimotor (motorul rotativ), motorul SM - Maseratti și autoutilitara Fiat 242/Citroen C35, deși pe fundal activitatea era mult mai amplă dacât putea percepe ochiul, se credea ca fuziunea cu Panhard ar duce la crearea unui nou Citroen de clasa medie, iar cooperarea cu Fiat ar putea da naștere la un supermini care să-i apere de cuceritorul Renaultului 5.

http://imageshack.us/photo/my-images/708/projetvd05.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/401/projetvd03.jpg/

În 1968, au început lucrările la proiectul PROJET Y-2. Spre deosebire de eșecurile anterioare pe care Citroen le întâmpinase pe piața motoarelor de 1000cc, acest supermini ar fi trebuit sa aducă o pauză completă de la faimosul si rezistentul model 2CV. Astfel au proiectat un hatchback în două compartimente, neobișnuit pt. acea vreme, cu 5 uși, pe o platforma de Fiat 127, având un motor transversal cu 4 cilindrii – respectând modulul onorabilului Dante Giacosa- în capatul căruia se afla cutia de viteze. Un pionierat pt. Autobianchi Primula, A112 si de asemenea pt. Fiat 127/128. Vârf de tehnologie pt. vremea respectiva.

Cu toate acestea, în 1973/74 Citroen, lovit de problemele financiare (sunet familiar?) rezultate din investițiile imense în dezvoltarea GS-ului, SM-ului și CX-ului combinate cu vânzările dezamăgitoare a devenit rapid nesigur. în acest context Fiat s-a retras din PARDEVI, returnând pachetul de 49% acțiuni primit de la Michelin. În câteva luni, Citroen fiind aproape falimentat, a intervenit Guvernul francez care a inițiat discuții cu Michelin și Peugeot pt. găsirea de soluții și salvarea compania; astfel, în 1974 Peugeot a obținut 38.2 % din acțiunile companiei Citroen, ca ulterior, în 1976, să dețină 90% și să înființeze PSA-ul.

În ciuda acestor lucruri, Citroen n-a renunțat la ambiția dea crea a o mașina mică, chiar și fără intervenția, sprijinul si platforma promisă de Fiat, proiectul Y-2 s-a transformat în TA in 1974.In acel moment, Citroen a renunțat la toate elemetele străina înlocuind trenul de rulare Giacosa cu motorul în doi cilindri de la vechiul 2CV și de motorul în patru cilindri de la CS, ambele fiind răcite cu aer.

Aspectul a fost cristalizat în această perioada, așa cum se vede prototipul TA în imaginea de mai jos. Un aspect atrăgător, care combina utilitatea designului si practicalitatea Renaultului 4, cu elemente, ornamente înprumutate de la CX, elemente vizibile mai ales în partea din fața, acolo unde are loc trecerea de la parbriz la capota. Pe parcursul anului 1975, modelele Citroen au intrat intr-un program de control și reformă impus de Peugeot. Lucru care duce la sfârșitul SM-ului – pt ca nu aveau profit compania renunță la Maseratti, pierzănd, astfel, proviziile de motoare – iar pt. modelele viitoare aduce o reevaluare având ca scop introducerea componentelor companiei-mama.
De aceea proiectul TA a fost suspendat devenind într-un târziu Proiectul VD (Voiturette Diminuée) – păstrează o parte din stilul original al mașini și împrumută din bazele Peugeotului 104 precum și gama de motoare (motoate cu 4 cilindii în linie pe care Douvrin le-a împărțit cu Peugeotului și cu Renaultul), astfel, în 1978 a fost lansat Citroenul Visa... în paralel Peugeot 104 (spre dezgustul Citroen).

http://imageshack.us/f/214/projetvd01.jpg/

În mod normal, asta ar fi insemnat sfârșitul proiectului TA. La urma urmei, a fost un proiect aproape eșuat. Dar, din fericire, a trăit pt. a mai lupta încă o zi. La 30 Dec. 1976 Primul Ministru al României, Manea Mănescu, a semnat un acord cu Citroen pt fabricarea unui autovehicul in parteneriat; negocieri care au durat mai bine de 18 luni.

A fost o afacere inteligentă. Romania cumpara o fabrică modernă la un preț favorabil, și așa Citroen putea fabrica proiectul TA, un supermini elegant, de ultimă tehnologie, produs de fabrica de Automobile de la Craiova, din Oltenia (de unde si numele), situat pe o suprafata de 350,000 de metrii patrati. Înțelegerea făcea ca România sî-și plătească o perte din datorie cu poduse. Noua afacere Oltcit, se considera la acea vreme că a fost mai favorabilă decât transplatul Fiat COMECON, Lada și FSO, deoarece Citroen a interzis României să vândă mașini în EEC (UE de azi) dar și în restul lumii, câștigând dreptul de a vinde el mașina unde și cui vroia.

Citroen a anuntat elegant încheierea afacerii și lansarea viitoarei mașini la o conferință de presă: “un vehicul nou si popular, o masina de turnee special conceputa si dezvoltata de Citroen, o masina moderna cu un consum redus” .

Proiectul TA a fost adaptat pt producția din România, astfel caroseria în 5 uși a fost reproiectata și transformată într-o structură mai simplă, într-un hachback cu 3 uși cu o gardă la sol înălțată. A fost păstrată suspensia cu bare de torsiune a TA-ului, motorul răcit cu aer și interiorul tipic cu comenzi pe sateliți. În 1980 au fost deschise porțile fabrici cu dorința de a produce peste 130,000 de bucăți pe an ansamblate de 7000 de muncitori. Datorită întârzierilor, corupției și inerției birocratice, producția a stagnat până în 1982, când surata aproape geamănă, ca doar au un numitor comun, Citroen Visa avea deja șase ani avans.

http://imageshack.us/f/580/citroennaxel2.jpg/

http://imageshack.us/f/641/oltcitclub32.jpg/

În ciuda începuturilor sale promițătoare, proiectul Oltcit s-a dovedit o dezamăgire amară, în special pentru Citroën deoarece producția anuală depășea rar 20,000 de bucăți pe an iar calitatea mașinii a fost departe de a fi ideala. Când Citroen a început importul în Franța, în 1984 și comercializarea pe piața din Europa de vest și Canada, se lupta cu 2CV-ul, LN/LNA si Visa fiind înzestrată cu puține avantaje în fața lor, mai alesc că cele trei erau nuste veterane ale piețe. A fost ieftina, dar clientela era confuză, mai ales în privința motorizărilor cu 2 cilindrii cu care erau echipate toate cele trei.

N-au rezistat mult în catalogul Citroen, fiind înlocuite cu succes de noul Citroen AX, lăsând fabrica de la Craiova să se descurce și să-și vândă curiosul hibrid. Așa cum s-a și întâmplat, producția sa a coincis cu cele mai întunecat moment din istoria României, iar in 1990, după căderea guvernului și înlocuirea lui cu un nou regim a lăsat Citroenul cu puține obțiuni grăbind, într-un fel, afacerea, lăsând Oltcitul fără motorul în 2 cilindri și puține piese de origine.

În 1994, fabrica a fost privatizată și restul e istorie.

Pentru deliciul unui pasionat

http://imageshack.us/g/580/projetvd05.jpg/ Felicitari pentru modul interesant si documentat in care ai scris materialul despre aceste ultim Citroen adevarat care a fost Oltcitul . multumesc, stiu e cam mult de citit dar spun eu ca sunt lucruri interesante... http://www.clasic-auto.eu/marca/citroen-90-ani-de-istorie-care-au-marcat-industria-auto.html

mai uite un site care confirma cele spuse de tine .... si un mic citat "Multi specialisti au considerat Citroen-ul Axel ultimul model Citroen de conceptie proprie dupa ce acest constructor a fost achizitionat de Peugeot iar modelele care au urmat au fost realizate in comun de cei doi constructori iar baza mecanica pentru modelele ambilor constructori erau aproape identice." frumoasa povestire si interesanta
felicitari Una peste alta,cat de pasionati am fi, modelul a fost un esec.Iar de consum mic nu poate fi vorba .... eiii esec da si nu prea ... nu prea a putut produce fabrica atatea autoturisme anual cat era prevazut, calitatea lucrului romanesc lasa totusi de dorit ..in rest s-a vandut destul de bine si in exterior ... acuma ca motorul era deja depasit pentru acea perioada ...e alta problema ..cat despre consum ...raportat la acel timp .. un consum exterior de 6,5 -7 era un consum mic ... + ca motorul a fost testat in conditii de temperatura ridicate ... aia ii interesa pe francezi atunci aveau destule colonii in tari cu o clima calda ... deci de teste in conditii de temperaturi sub -15 grade nici nu s-a pus problema desi a rezitat cu brio si in aceste conditii dar cu un consum enorm Am avut Oltcit peste 20 de ani : am fost supermultumit de aceasta masina .
Am mers cu ea zi de zi, pe ploaie, prin balti ,prin troiene 160 000 km ,din care 100 000 km prin oras. Toata stima pentru aia care au facut-o . Despre consum : daca in carte scrie clar ca nu trebuie sa invarti acele suruburi de reglaj sigilate de fabrica ,ce cauta acolo romanasul nostru cu surubelnita? Si asta au facut-o inclusiv cei de le service ,nu numai vecinul care se pricepe . Pe de alta parte , la Oltcit daca ii dai talpa la carburatorul ala cu 2 corpuri , chiar fuge dar romanasul se asteapta sa-i consume putin . Absurd .
Trebuie sa stii ce sa te astepti de la fiecare masina ca sa le poti judeca corect . Trabantul consuma destul de mult raportat la ce putere avea el dar nimeni nu i-a pus in carca asa ceva . Deci exista mult folclor pe tema asta .
Repet : am avut Oltcit si nu am saracit din cauza consumului. Mi s-a parut rezonabil ,luand in considerare parametrii dinamici ai masinii . iar o luam offtopic cu discutiile despre consumuri ...dar dupa cum ziceam raportam ..la vechimea conceptiei motorului ..si mai nou la uzura motoarelor, carburatoarelor ..bla bla ... daca e sa raportam la consumurile masinilor cu motoare de 1,1 sau 1,3(astea nu prea mai sunt) din ziua de azi..vedem clar ca oltcitul consuma enorm + ca are o putere cu cel putin 50% mai mica ...deci depinde cum privesti problema Felicitari pentru topic, angel !
Legat de discutiile de mai sus,nu inteleg cum puteti sa comparati o masina ca Oltcitul, care a fost proiectat la sfarsitul anilor '70 si care acum costa cat un salariu mediu,cu alte masini de generatie mai noua. george tocmai aia e ideea ... totul pleaca de la ideea de consum ....asa cum a fost reclama citroen .. autoturism cu consumuri reduse.. pe care unii le considera mari deci citroen a mintit.

dar unii uita consumurile care erau pe vremea aia la alte autoturisme cu pretentii si care atunci erau destul de reduse dar acum daca e sa raportam la consumurile existente sunt enorme. Acuma toti au picat pe Citroen . Toti producatorii isi lauda marfa . Chiar si daca spun adevarul la teste folosesc o masina noua ,ma rog ,cu rodajul facut , si consumul nu se potriveste cu o masina de 10-20 ani , cu 100 000 ...300000km sau mai mult . Nici puterea nu mai e aia din carte si din teste si nici consumul si nici nimic . Si oricum comparatiile trebuie facute intre masini din aceeasi generatie : comparam masini de acum cu masini de acum,masini de acum 30 de ani tot cu masini de 30 de ani . Hai sa comparam mere tot cu mere : Oltcitul a fost balacarit ca consuma mult ,dar
VW racit cu aer consuma 2 l/100 km ? Nu , dar VW este VW . De ala nu se atinge nimeni ca e VW .Sunt convins ca era la fel de gurmand . 2l/100 km????????? ... eu unul nu am auzit nu e masina de serie sa consume sub 3,5 minim la 100 km si alea diesel parca ... ce consumau mai putin sunt prototipurile alea cu roti de bicicleta si o singura persoana ..si al alea parca recordul e de vreo 0,5 l ..

si daca tot ziceai de wv ia da o raita pe forumul broscarilor si vezi cat consuma? la ce capacitati si la ce putere a motoarelor.... si o sa vezi consumuri ca ale unui oltcit bine pus la punct. Cel mai mic am vazut era al unuia cu un motor de 1,2 si vreo 34 de cai si oricum consuma mai mult decat specialul care avea cam aceiasi putere + aceleasi probleme ca si in cazul oltcitului .. consumurile variaza mult in oras in functie de stilul de mers si de reglajul carburatoarelor ajungand pana la 15 -20 ca si oltcitul de altfel

dar deja o daduram in offtopic rau
cirstoiu nicolae a scris: Oltcitul a fost balacarit ca consuma mult ,dar
VW racit cu aer consuma 2 l/100 km ? Nu , dar VW este VW . De ala nu se atinge nimeni ca e VW .Sunt convins ca era la fel de gurmand .



Evident , chestia cu 2l/100 este o ironie, in rest sunt de acord cu tine . trabantul mai mult polueaza decat consuma frumos articol
Cristii a scris:trabantul mai mult polueaza decat consuma

Asta pentru ca soferul roman este mai destept decat restul si stie ca proportia de ulei in benzina data de fabrica e pentru fraieri, pentru o ungere buna si o uzura minima trebuie de trei ori mai mult ulei.

End offtopic. Eu nu vad unde consuma Oltcitul enorm. La drum consuma cam 6,5 l/100km km, iar in oras consumul crestea ca la orice masina pe benzina. Nici Loganul, nici Skoda Octavia, nici Matizul nu consuma sub 5,5 l/100 km afara, iar in oras consumul creste pe masura. E drept, la puterea motorului stau ceva mai bine.

Evident, in exploatarea normala in Romania, benzina e plina de apa si gunoaie, asa ca inevitabil trebuie sa-ti "reglezi" singur carburatorul, ca n-o poti duce saptamanal la service. Evident, ca roman, nu poti sa mergi pe jos 50 m ca sa nu pierzi energie, asa mergi mereu cu socul tras si motorul rece.

Masinuta a mers saraca, insa nu prea a fost bine adaptata sezonului rece si benzinei romanesti. Eu am fost norocos sa o folosesc mai mult vara la drum lung, cu un carburator monocorp adaptat, asa ca n-am cunoscut problemele de consum.

Evident, nu putea face fata concurentei Daciei, o masina mult mai practica. Acum 30 de ani, stateai la coada pentru o masina 15 ani, masina era a ta pe viata plus a urmasilor, asa ca trebuia sa suporte familii cu 12 copii, drumuri la tara, porci, carnati si damigene, mobila carata. Chiar si acum romanul, desi conduce doar in Bucuresti, isi ia masina mare pentru ca "poate imi cumpar vre"odata o noptiera" sau "car cu ea vreodata gresie si faianta pentru baie", "vin cu putina cu branza si damigeana cu vin de la tara".
spooky a scris: iar in oras consumul crestea ca la orice masina pe benzina. Nici Loganul, nici Skoda Octavia, nici Matizul nu consuma sub 5,5 l/100 km afara, iar in oras consumul creste pe masura. E drept, la puterea motorului stau ceva mai bine.


gresit creste mult mai mult consumul in oras la oltcit fata de altele ... mai ales la drumuri scurte ..si 6,5 nu a consumat niciodata

spooky a scris: cu un carburator monocorp adaptat


s-a mai discutat de monocorp ... frectie cu spirt la un picior de lemn ...la consum efect placebo .. la fugit ...dai daca mai poti

spooky a scris: Evident, nu putea face fata concurentei Daciei, o masina mult mai practica. Acum 30 de ani, stateai la coada pentru o masina 15 ani, masina era a ta pe viata plus a urmasilor, asa ca trebuia sa suporte familii cu 12 copii, drumuri la tara, porci, carnati si damigene, mobila carata. Chiar si acum romanul, desi conduce doar in Bucuresti, isi ia masina mare pentru ca "poate imi cumpar vre"odata o noptiera" sau "car cu ea vreodata gresie si faianta pentru baie", "vin cu putina cu branza si damigeana cu vin de la tara".


poate practica ca isi baga tot taranul mana in ea si inca mergea ... ca la carat .. mai practic oltcitul (2 persoane rabatezi si gata cari ce vrea muschiul tau pe cand la dacie poti sa scoti si mama pernei si nu bagi ce bagi intr-un oltcit rabatat)...dintre dacii break-ul ce era mai practic ca oltcitul la capitolul carat [quote="lancer"]

..si 6,5 nu a consumat niciodata

[[/quote/]

aici chiar tin sa te contrazic! motor 1.1fr si cutie 4fr mers constant 80km/h la drum intins, am scos 6.4
am facut de nenumarate ori si testul cu bidonul. am golit furtune, carburator, tot-tot, si-am pus un bidon de 2l cu benzina in compartimentul motor, si-am bagat furtunele in el. am mers 15,7 km cu 1 litru de benzina. calculul il faci tu.
P.S. kilometri i-am inregistrat atat cu kilometrajul masinii cat si cu un gps.
numai bine! mai aveti? da, intr-adevar oltcitul franta scoate un consum mai redus decat cel ro
spooky, tin sa te contazic, tata are matiz cumparat de nou in anul 2004, motor 0.8 cutie 5 trepte, iar in afara daca nu trece de max 120 km/h,ii ia fix 5 litri de benzina, in oras nu stiu, iar in carte scrie 4,5 in afara dar mai mint si aia
jimmy92 a scris:
aici chiar tin sa te contrazic! motor 1.1fr si cutie 4fr mers constant 80km/h la drum intins, am scos 6.4
am facut de nenumarate ori si testul cu bidonul. am golit furtune, carburator, tot-tot, si-am pus un bidon de 2l cu benzina in compartimentul motor, si-am bagat furtunele in el. am mers 15,7 km cu 1 litru de benzina. calculul il faci tu.
P.S. kilometri i-am inregistrat atat cu kilometrajul masinii cat si cu un gps.
numai bine!


si cu un 12 trs franta cat scoteai .. 5? hai sa fim seriosi..

testul tau e oricum neconcludent ... plin pe plin ...eu asa stiu ca se face ... si pe distante mari ... asta am mai spus-o ..eu plin pe plin pe vreo 40 de km am consumat 1 l ... sa fie asta consumul real al masinii ...????

deci nu ii atribuii masinii consumuri care nu le are ... mai mici chiar decat cele trecute in cartea tehnica ... are oltcitul o gramada de puncte bune dar consumul nu e unul din ele Eu scoteam cam 6,5 la drum intins pana la mare, 600 si nitel de km dus-intors cu un plin, insa mers cu 90 la ora, linistit. Carburatorul era un 32 IRM-A.

In ceea ce priveste Matizul, el scoate sub 5 l la 100 km poate la vale. E drept, al meu e pe GPL, insa la un drum pana la mare si inapoi am acelasi consum de combustibil cum aveam cu Oltcitul. faza e ca cu TRS-ul mergeam cu 80-90, cu Matizul 100-110, iar Matizul e pe GPL. Chestia buna e ca supozitorul are un consum mic si in oras, la Oltcit se cunoastea mai mult diferenta de consum urban, insa niciodata n-a sarit la consumuri astronomice peste 10l/100 km, avand grija sa nu merg cu socul tras iar la Matiz astept 1-2 min pana relantiul scade la normal.

Oricum, vremuri frumoase, cand eram cu carcasa filtrului de aer in lighean la spalat si ma conversam pe YM prin dial-up cu Laurentiu ca sa-mi spuna cum sa reglez termostatul. Eram si mai tineri cu vreo 8 ani. Cat de mandru eram de masinuta mea care pornea la prima cheie la -15 grade afara, si cat de frumos se auzea zgomotul produs de rabla mea si a Maidanezului la 6:30 dimineata, iarna, cand pistoanele noastre danganeau la rece asa cum trebuie sa faca orice TRS care se respecta... Oltcitul nu a fost deloc un succes.Am si am avut in posesie oltcituri timp de peste 20 ani si desi sunt foarte multumit de masina pot spune cu dezamagire urmatoarele:
-A fost o masina cu multe avantaje,dar si mai multe dezavantaje !Reamintesc principalele dezavantaje:Consum imens iarna,datorita imposibilitatii incalzirii motorului la temperatura de lucru(degeaba consuma la un mers teoretic constant,vara 6,5% extraurban,pentru ca iarna-urban consuma 15-20%).
-Motoare romanesti cu care nu puteai sa faci 20.000 km fara sa ai miros de ulei ars in habitaclu sau scurgeri masive,proasta functionare si fiabilitatea scazuta a scaunelor,etansarea habitaclului la praf.
-A fost exportat 99% doar in tarile cu o economie firava la timpul respectiv,in general tarile comuniste care nu aveau productie proprie de autoturisme(polonia,cehia,slovenia,columbia,olanda,portugalia,etc..)
-Pe timpul lui Ceausescu toti mecanicii de la garantii,desi se specializasera, fugeau din calea reparatiilor la oltcit.Preferau o lada, o dacie, un aro.
-Dupa '89 au aparut in componenta masinii multiple piese romanesti de o calitate uimitor de proasta.Inclusiv cutiile de viteza !!
-Renuntarea tratamentului prin cataforeza la piesele caroseriei
-Lipsa pieselor de schimb.
-Pretul foarte mare al pieselor de schimb,uneori dublu pentru repere asemanatoare, fata de principalul concurent dacia.Tin minte ca un pivot de oltcit ajunsese 72 lei ,iar unul de dacie era 25-30 lei.Bani din aia vechi de pe timpul lui nea' nicu.Un ambielaj era 800 lei iar la dacie 180 lei......
-Bolturi firave la usile foarte mari si grele ,la ruperea acestora noul posesor al masinii , ce nu era obisnuit cu astfel de defecte minore,zdrelea vopseaua de pe caroserie cu rama usii si rupea broasca.
-Dupa doi trei ani de stat in soare la bloc,tapiteria scaunelor se dezintegra,plafonul sintetic iti cadea in cap,buretele de etansare a gurilor de aerisire din bord se distrugea,lasand iarna curentul rece sa intre voios in masina.
-Placa din portbagaj zdranganea asurzitor pe drum pietruit,praful intra pe la hayon.
Multe alte bube pe care nu mai vreau sa le scriu..
Aprecieri am legate de confortul la volan,stabilitate,viteza,franare si calitatea asamblarii(sudura automata)a caroseriei si tratamentul acesteia. Dar si cand te urcai in scaunele alea care te duceau 500 km fara sa te doara nimic...
Si comenzile alea pe sateliti, nu pe scobitori ca la restul masinilor...
Si felul in care intra in viteza, precis ca un ceas...
Si mirosul de benzina si ulei care iti intra in haine, spre deosebire de cel de odorizant auto combinat cu mucegai, antigel si ciorapi uzi din restul masinilor... lasa bre ca scaunele de oltcit se defectau in marea majoritate tot din vina utilizatorilor ... se aseza nea caisa de 100 de kile si se plimba cu el din fata in spate ...mai stiu eu pe unii si pe altii ..am si in familie pe cineva care nici macar nu asteapta sa termini de rabatat scaunul si se si aseaza pe el si clar daca nu e bine fixat ca incepe sa fuga cu greutate pe el ...si in timp se strica ... acuma pe bune ... majoritatea scaunelor de oltcit care se stricau erau cele pe partea dreapta ...

oltcit 1990 ... pana in 98 a stat numai in soare ... si nu am avut probleme cu tapiseria ...doar partea partea superioara a spatarului spate incepuse sa se distruga un pic ... deci fazele cu 2 ani de stat in soare si tapiserie varza mai rar ...haide bre cu praful intrat pe la haion esti rautacios ... nu intra prea mult ... dar nu intra nici apa ca la altele ..deci daca la noi intra praf la altii inseamna ca se facea ceata in masina Fratilor , voi cred ca vorbiti de sateliti " Nu vreau sa aduc vre-o jicnire celor cu stagi vechi pe forum , dar vreau sa va intreb ; daca aeru expirat de carburator este de + 10 grade , cit este la 2 cm sub clapeta de acceleratie ? . la cite grade devine benzine din starea nerta in sterea inerta " de la broasca carburator ,pana la cilindru ce distanta este ? cine tine anestecu carburant in starea inerta ?? CRED CA VAM BAGAT IN CEATA stare inerta TOTALA . filozofam sa ne pierdem timpu . Acum sa fim seriosi-- Eu care am lucrat in carburatie la carfil , primele 3600 de 28 cic 4 au trecut prin mina mea pe stand de probe si verificari , reglaje relanti-progresiune . Am renunutat la acest carburator care este o gresiala de Weder dublu corp , dublu inversat , si motivez , Viteza aerului este ptrea mare prin duze mici , efectiv ,ingeata , se cunoaste fenomenu , pistonu nu are cursa mare , dar are volum , de unde si compresia mare in motor de 9/1 la benzina . Un carburator cu difuzor de 36 si amestec carburant de 16/1 va putea scoate un consum de 6,8 / 10 l de unde 6,8 extern , 10 oras , exclus centre aglumerate . Am pierdut un pic din demaraj , dar am castigat la consum , nu este vorba de 32 irm sau irma---- Multi zice " Of il am pe asta in fata , dar cand ramane de caruta la 60-70 pri Brasov , si ma vede pe mine UN MOS ACOLO nu mai zic nimic , Fapt concret , Au venit si-au dat tura in juru masini , si lau intrebat pe BENZINAR "ba-i dar maege " RASPUNS si e din 86 masina . Ca ma cunosc baeti , mai sint si sofer de tir . Asa ca baieti " carnetelele si creioanele la interval INVATA CA TOT PROST MORI !! bafta Si nu uitati INVATATI ,INVATATI ,INVATATI . V.I.LENIN Nu am fost comunist , nici barem pioner , la 12 ani eram vicecampion national la carting . NU UITATI" INVATATI,INVATATI, INVATATI .V.I.LENIN , cine-l poate duce capu , intelege , cine nu , Astept comentari !!! P.S. nu le am cu scrisu pe calculator , eu sint HA_L CU CIOCANU , si cinstit , parol , Ma astept la santiuni din partea MODERATORI sau ATMINISTRATOR , imi asum riscu . Alexandru, putem învăța de la tine dar dacă nu explici cum trebuie s-ar putea să înțelegem altceva decât vrei tu să spui, sau chiar contrariul.
Așa că dacă ai fi un pic mai explicit și un pic mai coerent ar fi bine.

În altă ordine de idei, nu ați putea muta discuția asta în altă parte? Frumoasa dezbatere . De ce sa nu continue aici ? alexandru ... nimeni nu a dat cu parul ..stai linistit ...dar o mare rugaminte daca tot vrei sa mai invatam cate ceva ... incearca sa scrii sa intelegem si noi ceea ce vrei sa spui ... pentru ca sincer din postul tau anterior nu am reusit sa inteleg mare lucru ...
cirstoiu nicolae a scris:Frumoasa dezbatere . De ce sa nu continue aici ?

Asta interminabilă despre consum și carburatoare?!
Nu cred. Sunt destule topice specilizate. Alexandru,nu iti da nimeni cu paru in cap.Te rugam sa fii mai explicit in explicatiile pe care le dai.Te inteleg ca iti vine greu sa scrii la calculator.Nu te grabi si ia usor ceea ce vrei sa explici,asa punctual ca sa nu faci greseli gramaticale asta ca sa putem intelege.Nici eu cind am intrat prima data pe forum nu prea le aveam cu scrisul la calculator.M-am invatat incetul cu incetul. robertino, ai perfecta dreptate in ceea ce spui cu statul oltcitului in soare si mai ales modelele romanesti, ca sa nu mai vorbim de oltcitul lu' bunica-miu care toata viata lui si-a petrecut-o in parcare stand la soare, iar interiorul este facut praf
pot sa spun ca un oltcit frantuzesc este mai bun de 1000 de ori ca unul romanesc, iar cele mai timpite oltcituri si care se defecteaza repede sunt rm si rt de aia pana sa il bag la rk, al meu rm a mers 10mii km fara probleme majore, in cateva luni, si asta tinand cont ca inainte sa il iau statea de 2 ani pe bara.... sa fim seriosi cristi nu da cu parerea daca nu stii... oricum cristii isi da cu parerea fara sa stie prea multe ...ca sfat ...ia lasa tu orice muma de masina afara pe soare, pe ger ... timp de 15 ani ..si pe urma sa imi zici ca interiorul oltcitului e varza .. eu spun ce am vazut cu ochii mei, nu spun ce am visat
b28kft a scris:Esec pa draq, d-aia v-ati luat toti. Esec a fost natia romaneasca. La service Grigore Alexandrescu, in Bucuresti, unde erau garantiile la Oltcit, mecanicii habar n-aveau sa repare aceasta masina. Romanu' retardat, care facea mecanica cu surubelnita, patent si lada de bere a fost esec.
In anii '70, cand a fost scos motoru' asta, avea un consum decent. Iar ca performante, era egal cu multe masini, gen Golf 1 de exemplu (vezi cartea lu' Canta).
Carburator infundat n-am avut niciodata, am avut ceva necazuri cu apa din benzina doar.
Cine s-a simtit sa inlocuiasca O-ringurile tub-retur si ax culbutor si sa puna solutie decenta gen Loctite, n-a avut in veci treaba cu scurgeri de ulei (motorul meu - 120.000 km, nici un gram de ulei, tablele ruginesc jos). Da' Loctite e scump, mai bine luam bere si punem O-ringurile fara. Recunosc, mi-a curs sonda de ulei.
Praf in masina nu mi-a intrat niciodata. Placa din portbagaj n-am auzit-o niciodata zdranganind. Scaunele mele era IMPECABILE si ca mecanisme, si ca tapiterie cand le-am inlocuit cu unele de Celica, de aceea le-a si luat DanMk20 si le-a montat pe prima lui masina.
Alternatorul a tinut 21 ani, pana m-a pus dracu' sa scot borna in timp ce functiona motorul si POC. La Dacia 1300, in 20 de ani schimbai o lada de relee.
Intretinut si reparat corect, cu piese noi, nu cu miloaga pe forum dupa piese SH moca, nu cu 15 surubelnite prin carburator ci cu carbotest si jicloare noi, cu ulei bun, nu Elf, Petrom sau alte mizerii, a stat foarte bine la capitolul fiabilitate.
lasa ca praf mi-a intrat mie ... chedere bune geamuri inchise ...aeroterma oprita ...era praful de 3 mm in masina ... dar unde asta robertino stie locatia ..pe pista de buggy si motocross de la preajba (pana sa o reamenajeze si sa faca trambulinele si pista de ultrausoare de sus...) ..in situatia in care vreo juma de zi am plimbat-o pe acolo .. si pe urma am bagat vreo cateva ture de circuit pe ea.. era norul de praf in spatele meu inalt de vreo 4-5 m si lung de vreo 70-80 ... deci in situatia asta am vazut si eu praf in masina ... surpriza placuta pe care mi-a facut-o masinuta dupa tratamentul asta a fost ca desi ma asteptam sa am probleme cu carburatorul nu s-a intamplat ... filtrul de aer a functionat impecabil ..oricum cam trebuia sa il schimb si dupa asta l-am schimbat preventiv (in rest toate masinutele alea cu motoare de dacie si carburator de dacie .. aveau probleme la sfarsitul zilei ...incepeau sa se infunde carburatoarele in draci ... unele din ele cu toate mumele de filtre care le aveau pe ele sau alea fara chiar si in timpul concursului mai aveau probleme) oltcitul este o masina foarte buna atata timp cat este intretinuta, iar la vremea lor aveau un consum foarte bun fata de alte masini, plus ca celelalte dacii aveau carburator cu o camera si consumau 7, iar oltcitul cu carburator dublu-corp consuma mai putin
dar, in fine, daciile aveau motoare mai mari, gen 1300 cmc. cu totii stim deja, ca oltcitul lui b28kft e un fel de...oltcitul oltciturilor, cel mai cel din parcare. Cred ca e singurul oltcit care a iesit cum trebuia din uzina. majoritatea au iesit bune, dar romanul nostru era obisnuit cu dacia, de aia i s-a parut oltcitul ozn ..mai fratilor,daca ar fi fost atit de rele pe cit la "lauda" unii...cred ca nu mai avea cine sa scrie despre ele pe acest forum ...ca ne bagau in pamint cu problemele lor...

felicitari pentru "articol"!
Cristii a scris:oltcitul este o masina foarte buna atata timp cat este intretinuta, iar la vremea lor aveau un consum foarte bun fata de alte masini, plus ca celelalte dacii aveau carburator cu o camera si consumau 7, iar oltcitul cu carburator dublu-corp consuma mai putin
dar, in fine, daciile aveau motoare mai mari, gen 1300 cmc.


Dar la 1300 cm3 Dacia avea 54 CP si Oltcitul la 1129 cm3 avea 57 CP . am inteles, vorba lui adrian, daca erau niste masini proaste, nici nu era atata interes pentru ele si nici forum la ele nu cred ca exista eii na ba exista ... si asta pentru ca mai exista si masochisti pe lumea asta ... in speta noi ... oricum ideea pentru care aprins mai putin e alta ... motorul era deja imbatranit ca tehnologie ... la nivel european ma refer ... iar la romani chestia aia cu sarma .. nu merge ..legi o sarma si gata ai rezolvat problema ... ai o surubelnita ce iti trebuie mai mult ...sgmentezi motorul pe drum daca e cazul ... dar deh la oltcit nu prea mergeau aplicate problemele astea de asta au fost si putini mecanici de oltcit buni...pentru ca tot romanul se face mecanic cand e vb de masina ...chiar daca in rest habar nu are sa schimbe un bec in casa Pacat ca nu a aparut un forum Oltcit din 1983, dar vai, nu aveam net...ca masina asta ajungea departe!
Oltcitul a fost o masina ca oricare altele, cu plusuri si minusuri, cu niste aspecte de care sa fugi si altele de care sa iti aduci aminte cu drag. Si cred ca asa poti incadra orice masina de pe lumea asta: un Volvo vechi este patratos si n-are moarte, ultima cazatura de VW Typ 2 cu o floare vopsita pe ea te transforma intr-un hipiot daca stai in spatele volanului, un 2 CV te duce cu gandul la un film cu Loius de Funes si tooot asa. Dar si ASTEA au plusuri si minusuri.
Hai sa nu ne mai borsim atat cu piesele frantuzesti, si altele, a fost o masina de consum normala. Si da, orice piesa frantuzeasca te tine o viata, nu se uzeaza, nu imbatraneste, fie ca e rulment sau cauciuc. Right!
Si un motor fr statut, este ca vinul- dupa cativa ani ii dai o cheie si merge din ce in ce mai bine. adevarul ca multi din fostii proprietari de oltcituri cand mai vad cate una care arata binisor pe strada ..isi aduc aminte cu drag de ea ... putini sunt aceia care sa nu fi avut oltcit si sa nu il indrageasca ..exceptie fac daciotii convinsi care se plangeau de problemele cauzate de proasta exploatare dar si aia dupa cateva vorbe parca, parca ii mai gasesc cateva plusuri De fapt, toata lumea alearga dupa motoare frantuzesti pentru ca, se stie, alea dupa 150.000km de mers si 2 ani de stat, produc benzina, in principal, si ulei multigrad () ca produs secundar. Cred ca ne-am abatut de la subiectul topicului.
Si da, a fost ultima masina de conceptie pura Citroen, derivata din proiectul Y (de fapt, mai precis, din proiectul TA): http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-y-ta-vd/projet-y.html

"The Oltcit was probably the last design uninfluenced by Peugeot - suspension was by torsion bars as opposed to the MacPherson struts used in the LN and Visa. The dashboard was pure Citroën, featuring the PRN (Pluie, Route, Nuit - rain, road, night) satellites as fitted to the original Visa and the GSA (although on those cars, they were rotated through 90 degrees - the Oltcit featured the original configuration as proposed by Michel Harmand)." C4 parca mai aduce a Citroen.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community