Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Modificare unghi de cadere roti spate

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cum s-ar putea modifica la rotile din spate, ca sa imi stea asa / \ ?

Pe net exista diverse tutoriale, pentru a face chestia asta la majoritatea masinilor, dar la oltcit nu se aplica, pentru ca difera constructiv.
Are cineva mai experimentat, vre-o idee?
Nu ma intereseaza ca nu e bine ceea ce vreau. Ma intereseaza strict HOW TO.




http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4746311-Stackin-Plates-like-Flapjacks-DIY-Camber-'y'o (aici trebuie sterse '' de la litera capa, si de la ultimele 2 litere)

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4394335-DIY-Rear-Camber-Shims foarte interesanta intrebarea, o sa urmaresc si eu ce se scrie pe aici desi nu cred ca iti va raspunde cineva concret poate daca reusesti sa indoi (torsionezi) bratul de deasupra prinderii etrierului... dar nu cred ...alta varianta nu prea vad Singura varianta la care ma gandesc este incalzirea bratului, fixarea intr-un dispozitiv si torsionarea acestuia. Totusi, e riscant, aliajul e destul de casant, am fisurat cateva brate romanesti cu ciocanul, la demontare, n-as avea incredere intr-ub brat care a fost incalzit si deformat mecanic. Daca faci asta, fa rost de o pereche de brate frantuzesti.
adrian_paul a scris:Cum s-ar putea modifica la rotile din spate, ca sa imi stea asa / \ ?
La Dacia 1100 se foloseau rulmenti oscilanti pe rotile motrice (spate).
Nu stiu daca la Oltcit se poate modifica prinderea de fuzeta. kft ... cand am busit masina la 140 ...am indoit bratul spate de statea roata pliata sub el pe janta deci pe la vreo 90 de grade asa (si era punte ro)... acuma nu stiu cat tine la torsionare ... sunt materiale care tin la indoire si materiale care tin la torsionare

laure daca modifici prinderea fuzetei ...ca m-am gandit si eu in prima faza la asta dar trebuie sa modifici si prinderea etrierului ...deci alte belele
lancer a scris:laure daca modifici prinderea fuzetei ...ca m-am gandit si eu in prima faza la asta dar trebuie sa modifici si prinderea etrierului ...deci alte belele
Daciile 1100 tot etrieri aveau pe spate cu legatura elastica (furtun) fata de partile fixe (sasiu). laure nu stiam ....dar fiind toma necredinciosul am verificat ...oricum ideea e si alta depinde de modul de prindere si al etrierului ...la dacia nu stiu cum e (nu am gasit o poza mai elocventa) dar la oltcit fiind pe brat ... tind sa cred ca discul de frana tot va face un oarecare unghi cu etrierul ... daca se umbla doar la fuzeta ... daca vrei sa faci asa ceva presupun ca o sa vrei sa-i pui niste jante mai de doamne-ajuta si va trebui sa modifici putin mai mult caroseria, sa nu loveasca in oala sau cum ii zice Orice masina are legatura elastica la circuitul de franare. Poate uitati ca si Oltcit-ul are furtune pe spate, carefac legatura intre bratele puntii si caroserie.
b28kft a scris:Orice masina are legatura elastica la circuitul de franare. Poate uitati ca si Oltcit-ul are furtune pe spate, care fac legatura intre bratele puntii si caroserie.


pai clubul nu are pe fata legatura elastica pe fata .. din cu totul alte motive ...pt ca nu are nevoie ... etrierii fata au o miscare prea mica in raport cu caroseria (mai mult vibratii)...si aia limitatata de legaturile elastice ale motorului si cutiei + ca acolo conducta nu e chiar rigida datoritei buclei aleia de dilatare deci permite mici miscari..dar la cele cu disc sau tambur la roata se pune altfel problema ..miscari mai ample ale portfuzetei pe care e prins de obicei etrierul in raport cu, caroseria .. deci implicit necesitatea unor legaturi elastice La Club etrierii franeaza planetara din partea dinspre cutie, daca te referi la miscarea fata de caroserie trebuie sa te raportezi la tot ansamblul grup motro-cutie. Daca era Rm era alta treaba, etrierul era mutat in fuzeta, deci partea celalata a planetarei, deci era nevoie de furtun, si nu conducta. Cred ca cea mai nimerita metoda este sa desfaci puntea si sa o indoi de la jumatate.
Ti-ai dat raspunsul singur: "...dar la oltcit nu se aplica, pentru ca difera constructiv. "
Si, in fond, de ce ar vrea cineva sa calce rotile masinii asa!?!? Pentru stabilitate.
Plumber a scris:1. Ti-ai dat raspunsul singur: "...dar la oltcit nu se aplica, pentru ca difera constructiv. "
2. Si, in fond, de ce ar vrea cineva sa calce rotile masinii asa!?!?




1. Asta nu inseamna ca e imposibil, ci doar ca metoda respectiva, care functioneaza la alte masini, nu se aplica la oltcit.
2. asa e moda...printre astia mai turbati cu tuning auto.
alf 08 a scris:Pentru stabilitate.

Nu cred. De ce nu le-au facut asa de la mama lor?
adrian_paul a scris:
2. asa e moda...printre astia mai turbati cu tuning auto.

Așea, frateeeee!!!!! Lancer... am scris "PE SPATE"!!! De ce nu au pus motoare racite pe apa pe Oltcit?

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/27090-whats-reason-camber.html

Fix asa am si eu, pe Volvo.
Plumber a scris:Cred ca cea mai nimerita metoda este sa desfaci puntea si sa o indoi de la jumatate.
Si, in fond, de ce ar vrea cineva sa calce rotile masinii asa!?!?


nu e nici aia ... alta bataie de cap cu barile de torsiune ...) intervin prea multe schimbari ..+ palierul central...

nu conteaza pentru ce vrea ... unii au o goanga altii un intreg insectar ... Posibil e orice. Am sa ma uit nitel in detaliu acasa, dar la prima vedere se poate face o alezare "stramba2 in locul unde trece butucul prin brat si se pune o bucsa. Rezulta o inclinatie care va da unghiul de cadere negativ. La ce foloseste asta, nu ma intrebati. Ca Oltcitul si asa e subvirator rau.
cristi_s a scris:.... La ce foloseste asta, nu ma intrebati. Ca Oltcitul si asa e subvirator rau.

Nu înțelegi bre că e așea de fiță?
Lancere, eu glumeam. @ cristi . Bratu e de fonta aliata ( maleabila ) cred , nu are mare rezistenta , doar sa torni altele din OLC 15-45 , atunci ai rezistenta si poti face acest lucru . se pot turna la Cristuru Secuesc au turnatorie manoala nu in cochili , dar le trebuie model . pe urma prelucrari pe Sip si la etrieru de frina ai dai inclinatia ca la butucu de roata , asa vad eu ca sar putea face , mai multe capete mai multe idei . Paul vrea sa faca rotile sa stea asa / \ asta inseamna CAMBER!
Eu sunt de parere ca arata bine,dar este un excelent rozator de cauciucuri....pentru o masian de show ,nu ar fi problema ,dar ca si daily driver .... din pacate pe oltean nu prea poti aplica acest lucru dat fiind ca cauciucul-roata ar freca in contraripa interioara.
Imi poveste un oltcit-ist batrac ca daca se duc bucsile de la puntea spate atunci rotile incep sa stea / \ si manca automat cauciucul...
Paul vrea sa faca rotile sa stea asa / \ asta inseamna CAMBER
Se cheama unghi de cadere! (si cum ai descris tu, in engleza "positive camber").
dar este un excelent rozator de cauciucuri
Uzura aceea se poate rezolva prin modificarea unghiului de convergenta, in cazul de fata se inchide (in engleza asta inseamna TOE).

Daca vrei sa ai un comportament...sa zicem mai supravirator, maresti ecartamentul pe fata minim 10-15 mm, si lasi spatele asa...singura problema e, daca maresti prea mult pe fata obtii o masina instabila si greu de controlat la viteze mari pe linie dreapta...in curbe sta excelent
Imi poveste un oltcit-ist batrac
povesti pescaresti, cand se uzeaza bucsele alea de teflon rotile stau cam in orice combinatie.. Pe fata se poate...... http://www.99poze.ro/p/240ae3957cced723cf17b109d478e6ba.jpg
http://www.99poze.ro/p/aa0f3dd00641b1dc29b357fdc1f89b9a.jpg
ar fi o varianta sa inclin roata sa stea / \ ,dar nu si unghiul roti .
Pe spate se poate face numai strict pentru show,dar nu si pentru a merge cu masina daily sau distante/viteza mare.
adrian_paul daca vrei revin cu detalii doar pe spate ma intereseaza, pe fata stie tot poporul cum se face.

doar pentru show, singura varianta care o vad, e o flansa care nu are aceeasi grosime pe toata suprafata. Dar, asta inseamna ca nu o poti misca de pe loc. Din pacate, varianta asta nu ma intereseaza...pentru ca eu vreau sa circul cu masina.

Ramane varianta propusa de dl. teutisan...cu alte brate turnate. sau varianta cu brate originale ...torsionate sau indoite ... dar cu risc la prelucrare
flansa care nu are aceeasi grosime pe toata suprafata


ahhahahah asta e chiar tare, mai bine pui un singur prezon la roata si ala insurubat pana la jumate si lasi masina de pe cric, acelasi rezultat ) uite explicatia la intrebarea de ce sa se modifice unghiurile ?
http://www.4tuning.ro/masini-tunate/unghiul-de-cadere-al-rotilor-ultima-moda-in-materie-de-tuning-extrem-9713.html

unele sunt duse la extrem rau din ce se vede in video ... si sincer cele extreme nu imi plac deloc cum arata + de ce mi-as pune cauciucuri de 200 si ca sa merg pe o suprafata de rulare mai mica decat la cele de 145? ...de ce sa uzez un cauciuc doar pe jumate pentru fita??? + ca nici castigul la stabilitate nu prea exista in aceste conditii ... sau daca exista fata de standard, exista din suspensia lasata
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community