Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

stergatorul buclucas

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am o problema cu stergatorul spate .. imi porneste singur in urmatoarele conditii

- semnalizare dreapta + pozitii aprinse
-stop pe frana + pozitii aprinse
- ceata aprinsa
- mansalier
pe semnalizare stanga nu face ... am desfacut tripla dreapta de acolo nu e nici un fir anapoda nimic .. in alta parte de unde poate fi? un scurt mic pe undeva prin bord... ia cablurile la puricat incepand de sub scaunul soferului spre spate ma incurajasi..) e clara ... stau iarna asta fara stergator ... nu mai stau sa dau bordul jos ...

tonim aia e o varianta se poate face si iarna.. Verifica masa, mai face asa cand nu face masa bine cu caroseria.
lancer a scris:am o problema cu stergatorul spate .. imi porneste singur in urmatoarele conditii

- semnalizare dreapta + pozitii aprinse
-stop pe frana + pozitii aprinse
- ceata aprinsa
- mansalier
pe semnalizare stanga nu face ... am desfacut tripla dreapta de acolo nu e nici un fir anapoda nimic .. in alta parte de unde poate fi?


De unde se aprind stopurile de ceata ? sau cand ar trebui sa se aprinda ? de la satelitul de lumini Faza de ceata se aprinde cand comuti satelitul pe pozitia de ceata. Adica ultima de sus, unde se aprinde martorul portocaliu. In momentul ala functioneaza lampile de pozitie spate, faza scurta pe fata si lampile de ceata pe spate. Asta daca modelul e dotat cu lampi de ceata, sunt becurile bune si firele sunt ok.
La nici o masina nu se aprind luminile de ceata odata cu fazele, ci e pozitie separata. Ca sunt romani retardati care circula cu ele aprinse ziua in amiaza mare sau cum se insereaza nitel, cand nu e ceata, asta e altceva.
florian2012 a scris:De unde se aprind stopurile de ceata ? sau cand ar trebui sa se aprinda ?



ce spune nenea politaiu cand dai examenul de conducere la necunoasterea aparaturii de bord???

eu stiu ca necunoasterea aparaturii de bord inseamna vreo 25 de puncte ... deci picat din start inainte de a mai porni motorul ... deci ... ia manualul oltcitului .. citeste ... macar sa stii toate comenzile pe dinafara ... si apoi treci la partea cu mecanica .. tu vad ca ai luat-o invers ... pai ce repari tu daca nu stii daca functioneaza sau nu ..daca are macar asa ceva sau nu ... mai ai sa zici ca nu iti merge senzorul de abs la oltcit sau ca iti da eroare airbagul de la pasager ...mai in gluma mai in serios pune mana si mai si citeste ...nimeni nu s-a nascut invatat


ontopic ... masa la motorasul de la stergatorul spate e luata din caroserie direct sau e pe unul din cele 3 fire ??? Da. La pe satelitul dreapta am :
1- luminile de pozitie
2- faza lunga
3- faza scurta (aici trebuia sa fie luminile de ceata dar nu se aprind), probabil este ceva in neregula prin satelit sau pe la firele electrice.

P.S. - Cunosc aparatura de bord, dar fiind o masina de 18 ani si care a mai avut 2 proprietari anteriori, fiecare dintre ei si-a adus propriile "imbunatatiri" in sens negativ.

Ai dreptate nimeni nu s-a nascut invatat si nici nu exista vre-un om care sa le stie pe toate, asadar cu totii avem de invatat.
Atunci cand intreb ceva nu inseamna neaparat ca nu am idee despre ce e vorba, dar mai multe opinii nu strica niciodata. 1 - pozitie + faza scurta
2 - faza scuta + faza lunga
3 - faza scurta & lumini ceata spate

Nu toate oltciturile erau echipate cu "lumini de ceata". Al meu nu are deloc. Chiar si indicatoru' ala(nr 3) din bord e "chior". E negru fara niciun desen iar circuitele din triple sunt altfel. Nu am nici lumini de mers inapoi. Lipseste si "dulia" cu desavarsire. Asa ca, fiti atenti ce incercati sa reparati la masina... s-ar butea sa nu fie un "bug" ci un "feature".

Lancer, nu "bate obrazul" pentru atata... te invit sa conduci 3-4 masini la servici, plus vre-o 2-3 acasa, sa vezi cum cauti toate alea ca besmeticu'. @florian: selectarea fazelor se face rotind de selectorul rotund, apoi odata plasat ala pe o pozitie, se face trecerea de la faza respectiva la cea superioara cu ajutorul selectorului superior. Pe prima pozitie a selectorului rotund, selectorul de sus iti va comuta intre pozitii si faza scurta, pe a doua pozitie a selectorului rotund iti va comuta intre faza scurta si cea lunga. pe cea de a treia pozitie selectorul de sus nu face nimic, pe pozitia de ceata nu merge decat pa faza scurta.



Undeva in josul paginii asteia, gasesti si explicatiile satelitilor de la Oltcit.
Hofy a scris:

Nu toate oltciturile erau echipate cu "lumini de ceata". Al meu nu are deloc. Chiar si indicatoru' ala(nr 3) din bord e "chior". E negru fara niciun desen iar circuitele din triple sunt altfel. Nu am nici lumini de mers inapoi. Lipseste si "dulia" cu desavarsire. Asa ca, fiti atenti ce incercati sa reparati la masina... s-ar butea sa nu fie un "bug" ci un "feature".


acuma nu stiu dar am impresia ca primele instalatii electrice cele de pe SPECIAL mai ales nu aveau asa ceva tot asa cum nu aveau nici turometru ...ulterior se poate ca pentru variantele de CLUB pentru romania sa fi folosit instalatiile existente de special cu ceva modificari (asta au avut in magazia facbricii asta au pus) ... tot asa cum in anii urmatori s-au facut cluburi cu instalatii electrice de trs ... de exemplu club fabricatie '90 (masina pe care o am in curte) a avut instalatie electrica de trs ... existau mufele pentru lampa de harta, iluminare scrumiera si comenzi climatizare ... chiar daca masina nu era prevazuta cu asa ceva ... lampa de harta nu exista, scrumiera nu avea nici macar dulia si comenzile de climatizare erau oarbe plastic simplu vopsit fara partea din spate din plastic transparent + stergator spate,dezaburire luneta, spalator luneta functionale (unele cluburi nu au avut) ... deci a depins mult de lot si perioada de fabricatie

offtopic ca debea ne-am obisnuit

uite daca stau sa imi aduc aminte mai stiu o varianta scoasa de fabrica ..dar nu mai stiu denumirea si nu apare pe nicaieri nici macar o poza .. a fost o varianta premergatoare CS-ului (pustan fiind am vazut-o live intr-o parcare si era noua)...adica caroserie de oltcit normala probabil la care nu existau buzunarele spate si bancheta spate ...buzunarele fiind acoperite cu finitii drepte iar podeaua spate fiind dreapta (probabil tot prin vreo podea suplimentara) alte detalii referitoare la motorizare, suspensie nu stiu


Hofy a scris:
Lancer, nu "bate obrazul" pentru atata... te invit sa conduci 3-4 masini la servici, plus vre-o 2-3 acasa, sa vezi cum cauti toate alea ca besmeticu'.


aia deja e altceva ...dar aici plecam de la ideea ca toti suntem maniaci pe oltcituri deci nu imi vine sa cred ca stai sa cauti comenzile la oltcit chiar daca conduci 4-5 masini diferite la alea poate stai e normal asa
lancer a scris:
offtopic ca debea ne-am obisnuit

uite daca stau sa imi aduc aminte mai stiu o varianta scoasa de fabrica ..dar nu mai stiu denumirea si nu apare pe nicaieri nici macar o poza .. a fost o varianta premergatoare CS-ului (pustan fiind am vazut-o live intr-o parcare si era noua)...adica caroserie de oltcit normala probabil la care nu existau buzunarele spate si bancheta spate ...buzunarele fiind acoperite cu finitii drepte iar podeaua spate fiind dreapta (probabil tot prin vreo podea suplimentara) alte detalii referitoare la motorizare, suspensie nu stiu

A fost varianta E de 2 locuri - gen camioneta sau papuc acoperit. Am si eu o problema.Pana acum stregatorul spate stregea intermiteng din 12 in 12 secunde,azi cand apas butonul stregea non-stop cam cu viteza 1 a stregatorului fata.Mi-am amintit ca intr-o seara am apasat butonul stregatorului din greseala si se aprindea martorul bateriei ,in mers,pana sa imi dau seama ca era de la stergatorul spate care era inghetat de geam a trecut cam 1 minut ,l-am oprit si mi-am vazut de drum.Faza ca nici inainte nu imi placea cum strege,erau prea mult 12 secunde si parca abia se taraia nu avea forta,acum este mai vioi dar strege cam repde pentru luneta Ce s-o fi intamplat? Sigur n-ai apasat pe butonul de spalator luneta? Stergatorul spate are prostul obicei sa se gripeze. Se aduna mizerie intre axul stergatorului si lagarele carcasei, in timp rotatia se ingreuneaza, din cauza ca e folosit destul de rar. Se desface, se scoate axul, se curata axul si lagarele (nu cu benzina, ci cu motorina sau spray degripant), se unge si se monteaza la loc. Si daca folosesc benzina pentru degresare,ce se intampla? benzina se evapora si nu faci nici o branza, motorina ramane si asigura o pelicula de ungere cat sa-l poti invarti .
de fapt nu ai nevoie de degresare ci de degripare Am inteles! Daca cureti bucse de bronz cu benzina, se vor strica mult mai repede. Bun,bun am inteles!
Multumesc!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community