Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

axe came
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
ce inseamna axe sport??
din cate am inteles, baietii de la Faur mi-ar putea face niste axe mai smechere...
voi stiti ceva? Mare problema aici. Profilul camei e atât de complicat de proiectat încât mă doare capul. Forma aia nu e chiar simplă, trebuie calculată așa încât viteza cu care cama atacă culbutorii să varieze cât mai lin. Altfel apar zgomote mari.
În principiu, camele sport au înălțimea mai mare decât cele normale și de cele mai multe ori au punctele de deschidere și închidere ale supapelor modificate. Cum și cu cât iarăși e greu de calculat, mai degrabă se experimentează. Dacă poate cineva să-ți facă 2 axe cu 1-1,5 mm mai înalte câștigi ceva. sa le faca doar mai inalte, dar fara sa schimbe unghiul camelor...
nu cumva asta e diferenta dintre axele de 1100 si cele de 1300?? sau ma insel? Nu numai aia e diferența. parca au si alte momente de deschidere/inchidere a supapelor. pana la urma, uite ce lista de optiuni am:
1. sa gasesc axele alea de 1222, cu toate ca nu stiu cu ce se mananca...
2. sa vad ce pot face bajetii de la Faur!
3. daca nu se poate nici 1 nici 2, at cred ca iau axe de 1300, desi nu sunt pe deplin convins ca ar scoate mai mult din motor decat astea de 1100.(dar astept argumente pro 1300 ) Cu alea de faur am 2 strângeri de inimă:
1. Forma camei să fie marfă
2. Durabilitatea indoielnică. stai, ca nu trebuie sa ne imbatam cu apa rece...
sa vad intai cum dau de cineva de acolo care sa imi zica ca se pot face pt oltcit...
am purtat acum cateva nopti o discutie cu SGM si el mi-a zis ca acolo isi face axa cu came, baietii fiind profesionisti. Eu am axe cu came de 1300 puse pe motor de 1100 dar nu se simte nici o diferenta majora.Urca putin mai repede in ture si raspunde ceva mai prompt la acceleratii pupa daca nu gasesti de 1222 pune de trs, lu'maidanezu de trs i-am pus si masina ai vazut cum merge mai mult nu pot sa-ti spun ,dif dintre cele de 1100 si cele de trs este de 0,7mm deci pro trs Daca faci virfu la arborii cu came prea inalt nu exista posibilatea ca la deschidere sa dea in piston? Bogdan are dreptate madaline. Pune axele de TRS daca nu gasesti de GSA. Diferenta intre cea de 1300 si cea de GSA consta in profilul camei care la gsa este mai ascutit. Asta inseamna un ciclu mai rapid al timpilor motorului deci ........ vruuuuuuuuuuuuuuuummmmmmmmmmmm

nu
vrum
ca sa obtii acelasi lucru.

Dar o sa-ti trebuiasca cutie in 5 trepte mosule.

Cat despre alea incarate si alezate etc. etc. nu iti rezista mult . Tu de ce crezi ca SGM-ul isi face "axele" ....
In fine poti incerca dar bine nu o sa fie. Noroace
kat_drive a scris:Dar o sa-ti trebuiasca cutie in 5 trepte mosule.

da' ce are bre asta 4 fr?? ca pe mine ma intereseaza demarajul, ca in afara orasului merg batraneste... Mai e treaba cu faza cu smenu..
Serios acum odata cu aceste modificari ti-a crescut cuplul motor. La mine acum cere a 5-a la 3500 de ture. Sunt in cautari si de ce ti-am recomandat cu cinci este pentru ca are aceleasi rapoarte mai putin a 4-a care este mai scurta decat la cea in 4. In fine vezi si tu.. Salut toti posesorii de Oltcit. Robert ma numesc, sunt proprietarul Daciei
B-34-SGM

In legatura cu axa cu came/ in cazul vostru axele. Nu prea cunosc date despre motorul oltcit, dar ceea ce zic acum este ceva general.

Exista mai multe tipuri de axa, pe diferite grade. Aceste grade reprezantand timpii in care supapele de admisie si evacuare sunt deschise, per total,din 360 grade.

Depinde pentru ce folositi masina, pt strada(consum redus,cuplu la turatie mica), mixt ( strada si curse) sau numai pentru curse(pana la 3500 ture demarajul e mai mic ca inainte).

Orice axa a-ti pune, pe grade mai multe decat cea din fabrica, creste consumul. La performante nu se tine cont de consum!

Nu stiu datele axelor de oltcit
Standard la dacie axa e pe 262 grade dupa 5000 ture masina nu mai trage.

Eu am incercat o axa pe 282 grade. Pana la 3000 ture demara mai slab ca inainte, dar dupa 3000 se simtea diferenta, si ma puteam duce in 6500 ture.
Axa pe 282 e cel mai bun compromis intre strada si curse dupa parerea mea. Relanti-ul este pe la 1100 ( am si usurari in motor) si e destul de stabil.

Persoanal nu am incercat, dar am vazut la cineva motor cu axa pe 320 grade. Pana la 4000 ture masina nu tragea deloc, dar intre 4000 si 8500 se simtea clar diferenta. Relantiu-ul este instabil variaza intre 1500-1800 ture

Sunt multe de spus. Distanta de deschidere a unei came este data de diferenta dintre distanta de la centrul axului la varful camei si distanta de la centrul axului la "fundul" camei. Deci o cama nu trebuie neaparat sa fie mai lunga pentru a deschide mai mult o supapa. Aici multi gresesc.

Axele cu came de curse (pe gradatii mari) nu au camele ascutite, cum cred multi. Forma camei tinde spre parat, varful este foarte tesit, pentru a tine supapa mai mult deschisa.

La o axa cu came se pot modifica timpii de deschidere, si inaltimea de deschidere a supapei. Sunt N tipuri de axe cu came, fiecare fiind facuta pt un anumit scop.

La Faur m-a costat 2.5 mil sa modific o axa cu came, sa o fac pe 282 grade cu profile R alpine.

Sper ca nu v-am plictisit. Daca aveti intrebari, cand am timp va raspund. se pare ca tipul stie ce spune si multumim de informatii ,pacat ca nu este de-al noastru,cit despre axele noastre .....cineva care sa cunoasca motorul de oltcit si tot ce inseamna axe ,timpi,etc, multa munca, si multe teste ooooo, sa ne traiesti robert. intr-un final vad ca ai ajuns si pe la noi, unde esti binevenit.
multumesc pt lamuriri.. Mai daca asa stau lucrurile imi pare rau sa va spun ca nu imi voi monta niciodata axe modificate asa cum a spus sgm-ul. Motivul este clar acele axe sunt facute mai patrate ca sa aiba benzina la turatii mari ori noi nu facem competitie. pe noi ne intereseaza sprinturi cat mai puternice si turatii cat mai onorabile. Asa ca o astfel de axa nu ne poate ajuta. Cel putin asta este punctul meu de vedere. Cat despre deschiderea mai mare a supapelor prin ciocul camei mai ascutit asta e probata si da rezultatele scontate. Nu timpul cat sta deschisa ma ajuta pe mine ci cat de mult se deschide in cel mai scurt timp posibil. Daca sta prea mult deschisa s-ar putea sa adorm pana porneste si pistonul 2 si chiar sa visez deja pana la trei. La patru sunt treaz deja. Axelea alea sunt beton daca tii masina la peste 4000 de ture in permanenta si mai mult decat atat sa ai si turbo pe masina. Da nene. Numai ca deja s-ar putea sa bubuie motorul. In fine opiniile sunt binevenite. Pentru motoare sunt definitorii câțiva parametri, între care un raport numit "elasticitatea motorului". Acesta măsoară la ce turație față de cea de putere maximă se obține cuplul maxim. Motoarele de curse au momentul motor maxim cat mai aproape de urația de putere maximă. În felul acesta, la regimul de putere maximă, umplerea cilindrilor este mai bună, obținând putere sporită. Dezavantajul evident este că la turații mici distribuția nu e satisfăcătoare. Nu ai ce face, capra și varza se împacă doar la distribuție variabilă. Și nici acolo prea bine, depinde de metoda aleasă.
Dacă țin minte bine, motoarele de formula 1 au cuplul maxim la 16000-17000 rpm iar puterea maximă la 19000-19500 rpm. Masina mea are demaraj mai scazut ca inainte sa schimb axa, pana in 3000 ture, dar nu ma deranjeaza asta, pot sa merg in oras foarte bine. Dupa 3000 ture se simte axa, urca imediat in turatie, se observa daca esti atent la turometru ca turatia nu variaza liniar.
Se poate impaca si capra si varza, cu axa pe 282 grade. Nu stiu pe cate grade sunt axele de oltcit, chiar sunt curios.
Acum depinde fiecare ce vrea, pe mine m-a interesat sa cresc puterea motorului. MAi Robert eu nu iti recomand sa te interesezi prea mult de axele noastre. S-ar putea sa-ti placa oltcitul si ai sa vrei si tu unul. Iar acum fie vorba intre noi cu toate optiunile (asta include si fumul si mirosul de ulei ars) ajunge pe la vro' enspe catralioane de euro. Te tine cureaua? hehe, poate pregatesc un oltcit pt curse si strang informatii A vorbit profesionistu . . . . . Mai baieti nu va ambalati . Aveti ce va trebuie? Pt motorul ala de il faceti? Ca de nu eu mila am pentru bietii de voi. Nici nu o sa stiti ce v-a lovit. Oricum faceti-mi pe plac si puneti dracu odata turbo pe motorul ala ca o fac eu altfel. Ne apucam zilele astea de lucru la oltcit, masina o avem, e in stare destul de buna. Motorul este de 1.1.

http://www.4tuning.ro/forum/viewtopic.php?t=4454&start=0 aici sunt pozele cu bestia, trebuie sa fiti logati sa le vedeti.

Ii facem urmatoarele :
- raport de comprimare 12:1
- axe cu came de 320 grade
- carburatoare orizontale Dellorto DHLA 40, ca nu am gasit IDF-uri verticale.
- vibrochen, biele, volanta usurate si echilibrate.
- evacuare directa cap-coada
- usuram masina de tot ce nu este nevoie la curse.
- cauciucuri 175/50/13 sa scurtam cutia
- decalam axele cu came de vibrochen, in minus, se pierde cuplu, dar se castiga putere.
- pe parcurs poate ne mai vin si alte idei.

Sa vedem ce iese, nu tinem cont de consum si de fiabilitate, masina o sa fie numai pt curse.
Eu personal sper sa se tureze in 9000 ture, si sa prinda 100 in sub 10 secunde. Sa vedem ca socoteala de acasa cu cea din targ nu se potriveste mereu! succes robert si sa ne tii la curent ...
apropo la compresia aia numai omv100 mai face fata ....cred...poate nu e nevoie sa o comprimi in halul asta....
io nu prea inteleg o chestie...pierzi cuplu castigi putere....cu cat am cuplu mai mare....cu atat turez mai usor in sarcina...si masina se accelereaza mai repede...atentie ca oltcitu nu prea are el cuplu de felu' lui...daca mai scazi si din ala....dar inca o data bafta si sa ne spui si noua ce ai reusit.. Spor la treaba Sambata intra Oltcitul in operatie, prima data o sa ii facem galeriile de admisie pt dellorto-uri. Flansele pt carburatoare le-am facut, acum trebuiesc proiectate tevile de legatura intrea flase si chiulase,si sudate.
Sper sa se poata ajunge la acel raport de comprimare, fara sa loveasca pisoanele in camera de ardere, ne orientam noi cumva si tot il facem.
Benzina OMV 100 nu e asa de buna,se obtin rezultate mult mai bune daca se amesteca acetona pura amestecata in benzina de 95. E incercata, si merge, se simte doar la raport de comprimare mare. La rap de comprimare mic, degeaba o amesteci cu benzina.
O sa atasam si poze ale etapelor de modificare. Vrea nu prea tine cu noi, dar tot il facem! robert zi te rog mai detaliat cum e cu acetona ...ce inseamna pura si de unde se procura...cam cat costa in ce cantitate se pune..etc..nu de alta da am impresia ca iesi mai ieftin asa decat cu omv100 si aia de 95i-mi tzacane in creieri.... a si nu te grabi cu masinuta de curse...fa-o bine! nu-i spune lu'maidanezu ca ajunge la ecarisaj Eu cred ca este cam mare compresia totusi.. Un 11 ar fi de ajuns . Cat despre carburant am o surpriza pentru voi. Am pus mana pe un tip cam de o varsta cu noi care a terminat chimia in Franta la Paris . Tipul e super destept lucrari publicate inventii si alte deastea. Oricum am vorbit cu el si am expus problema si a spus ca in iarna asta tot se plictiseste (are firma de constructii) asa ca o sa dezvolte un "pic" cifra octanica la benzina . Cu ce si cum e treaba lui. Va anunt cand fac primele teste. bogdanlascu:
nu-i spune lu'maidanezu ca ajunge la ecarisaj


Nu, cred ca ajunge la Lascomobile Rahova Cu motorul pe locul din dreapta
GTI a scris:Eu am axe cu came de 1300 puse pe motor de 1100 dar nu se simte nici o diferenta majora.Urca putin mai repede in ture si raspunde ceva mai prompt la acceleratii





frate u cand le-ai montat ai mai facut modificari la camera ??? Succes Robert ! In sfirsit, ceva palpitant.
Santem alaturi, cu ginduri si sfaturi bune, daca se poate. Sunt curios cum o sa obtineti RC 12:1. Sau poate compresie 12 bari. Daca obtineti 12:1 (oricum si static si echivalent) ma angajez sa- i scriu lu' Colin Chapman ca abar n'are ce inseamna un motor. Adio Lotus adio ingineri auto
Indiferent la raportul ala singurul combustibil este metanolul modificat.
comnean a scris:Indiferent la raportul ala singurul combustibil este metanolul modificat

la 12:1?
ok, atunci la 11:1 crezi ca merge benzen de 98? dar de 91? In nici un caz. De exemplu la Alfa Romeo Giulia GTA SA la raport de comprimare putin mai mare de 10.5:1 (raport echivalent - ca static avea 7.8:1) foloseau injectie de apa demi in camera ca sa scada temperatura si carburant 98 RON. Basca sistem sofisticat de corectie a avansului ca sa inlocuiasca lipsa unui KS adecvat.S-au fabricat putine si la ora actuala sunt raritati. La LOTUS au bagat super corectie de avans (la fiecare psi de supraalimentare cate un grad in minus) si alte artificii - si cu toate astea s-au oprit la 10.2:1.
Sunt neste nebuni in SUA care proiecteaza si realizeaza motoare pt nitrometan si metanol modificat cu rapoarte de comprimare echivalente pana pe la 13:1 dar sunt doar pt. draguri. Rezultatele le vezi si tu pe sticla. Si nicidecum pistoane turnate sau biele din otel (sau fonta) usurate ci materiale usoare din tehnica spatiala.
La baieti oricum le urez succes si cine stie poate aducem si noi in Romania cursele de drag-uri - cu tehnologie, oameni si masini pt. ca pe genunchi nu se poate. SGM la un raport de comprimare de 12 vei lua contactul si motorul tot va merge
10,5 e limita bunului simt la Oltcit... Suparat, suparat, suuuuparat sunt Doamne suparat..... Iar confuzia dintre compresie si raport de comprimare! Ce ne facem? Parca am fi personaje in filmul ala "Ziua cartitei"!
Unde mai pui ca la Oltcit la 10.5:1 all blows and after all sucks.
Pai ma nene Suparatule, Sensey si-a carpit motorul asta toamna fara nici o modificare (adica si-a pus set nou standard de 1300) si fara rodaj avea saracul o gramada de compresie - pe la 12 BAR cam asa ceva - si merge bine mersi. A mai existat si r8 gordini de exemplu raport de compresie de 10,5 la 1. Am shi eu cateva intrebari daca se poate. Inca nu am invatzat la facultate chestiile astea shi acum m-am pierdut pe bune.

1. Care e diferenta intre rap. de compresie shi comprimare?
2. Care ar trebui sa fie RC la Oltcit 11 R shi la 12 TRS?

Multumesc anticipat .
Gheko a scris:1. Care e diferenta intre rap. de compresie shi comprimare?


http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=2956 poate te lamureste. Conean tu ai inteles invers barbate 1 - Raport de compresie - asta e cel mai simplu, ca se determina geometric, static sa zic asa. Se obtzine asa : (Capacitate cilindru + volum camera de ardere)/volum camera de ardere . Capacitate cilindru reprezinta fix volumul "baleiat", adica diametrul (alezajul) ori cursa pistonului. Camera de ardere are volum fix, din turnare. O metoda de marire a raportului de compresie este rectificarea chiulasei cu 1mm sa zicem. Din subtierea chiulase pe suprafata dinspre cilindru rezulta o reducere a volumului camerei de ardere - din calcule (raportul mare intre capacitatea cilindrului si volumul camerei de ardere) rezulta ca pentru o micsorare mica a camerei de ardere, raportul de compresie creste destul de mult.
Eu am experimentat pe motocicleta (4 timpi) un raport de compresie exagerat de mare - rezultat - cuplu foarte mare la turatii mici, insa limitare in turatie la un moment dat. Asta la rece. Cand se incalzea incepea sa tzacane ca draq din cauza auto-aprinderilor si nu mai tragea deloc deloc.

2 - Compresie - (din expresia : "are motorul compresie") - nu stiu cum se masoara standard, dar reprezinta in principiu cat de bine etanseaza segmentzii pe cilindru si de asemenea cat de bine este facuta etansarea cilindru/chiulasa. In principiu, daca masuram cu un manometru presiunea din camera de ardere (in absenta arderii propriu-zise) - la turatii mici, atunci un motor cu compresie buna (fara pierderi la segmenti) ar trebui sa indice pe manometru o presiune apropiata de raportul de compresie.

3 - Compresia dinamica - asta chiar nu stiu cum se masoara - reprezinta insa gradul de comprimare a amestecului carburant (inainte de aparitia scanteii) la diverse turatii si regimuri de functionare a motorului. Cand nu mai este in regim static, adica turatii mici si foarte mici, apar problemele de dinamica de curgere a gazelor, date de profilul camelor de admisie si evacuare.

Adica sa luam exemplul unei turatii mici - pistonul coboara - aerul incepe sa umple cilindrul, pistonul ajunge in punctul mort inferior, apoi incepe sa urce, dupa care se inchide supapa de admisie. Asadar o parte din aerul admis este impins inapoi. Faza de compresie incepe abia dupa ce s-a inchis supapa de admisie, deci de aici va rezulta o compresie dinamica mai mica decat compresia statica teoretica (practic in cazul asta capacitatea cilindrului este redusa, nu este folosita la maximum pentru admisie).

Desigur, se pune intrebarea - CINE ar proiecta un asemenea profil de cama de admisie, care sa permite aruncarea amestecului inapoi in galerie - ei bine - aici apare "teoria compromisului" - La turatzii mari, este de dorit pastrarea supapei de admisie deschisa cat mai mult, dupa PMI, pentru ca aerul de admisie deja are inertzie suficienta, care face ca umplerea cilindrului sa continue, chiar daca pistonul incepe sa urce. Ei bine, la turatia asta rezulta o umplere mai mare a cilindrului, de unde si un raport efectiv (dinamic) de compresie mai mare - care teoretic ar putea sa depaseasca pana si raportul geometric de compresie, dar nu cred ca doar din cauza asta a inertiei si rezonantei galeriei de admisie, trebuie sa se mai adauge si alti factori, pe care nu-i cunosc ... . n-am mai citit de ceva timp, insa am o mica informatie:
a scris:(despre raportul de compresie de 11:1) In nici un caz.

hmmm...
inseamna ca motorul masinii mele (4g92 1.6 efi - raport de compresie de 11:1) merge in ciuda... teoriei cu benzina de 98. benzina de 91 nu i-am bagat din 2 motive:
1. consumul e mai mic cu aia aditivata, deci iesi mai bine la portofel
2. mai am obiceiul sa schimb pe la 5-6 mii... si mi-ar fi mila sa-i dau in bot cu benzen de 91.
oricum, ideea e urmatoarea: la raport de 11:1, merge si 91, si 98 (in practica... teoretic nu stiu).
noroc!

p.s. de acord cu suparatuu: comnean, ai inteles invers, frate
p.p.s. compresia (in bari) la viteze mici ar trebui sa aiba o valoare absoluta mai mare decat membrul stang al raportului de compresie (ca la sensey, de pilda: raport de compresie de 9:1 si 12 bari efectivi) pentru ca in timpul comprimarii temperatura gazelor creste. ceva legatura cu pe ori ve egal niu er te - da am uitat sa aplic formula. oricum, se poate sa ma insel. Pt Suparatu: Citeste ce ai scris in mesajul initial si ce a scris SGM! SGM vorbeste de raport de comprimare de 12:1 si tu de compresie! COMPRESIA 12 BARI ESTE UNA NORMALA PT MAS IAR RAPORTUL DE COMPRIMARE ESTE CU TOTUL SI CU TOTUL ALTCEVA! Confunzi notiunile!
Angel_dust daca esti amabil da-mi si mie referinta motorului tau (TIP, CONSTRUCTOR) sa vad despre ce este vorba DAR CRED IN CONTINUARE CA SI TU AMESTECI CIORBELE.
RECITITI CE AM SCRIS LA http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=2956 DACA VRETI SA VA LAMURITI.
Presiunea in camera de ardere este variabila si este o alta problema. Apropos cred ca este un subiect interesant ce trebuie dezvoltat.
In concluzie nu amestecati: 1. Raportul de comprimare cu 2.Compresia (masurata asa cum am descris practic) 3.Presiunea din camera de ardere in timpul functionarii.
Mai mult, Angel_dust ,raportul de comprimare este adimensional reprezinta raportul dintre doua volume si se exprima conventional cu "RC:1". Nu stiu la termeni (dreapta - stanga ) faci referire. "compresia" si presiunea in camera de ardere sunt marimi fizice! Mi-am reeditat mesajul, m-am exprimat gresit. aaarrrgghhh...
am refacut search-ul pe google.
se pare ca motorul meu (care e SOHC) are rata de numai 10:1
totushi! acelashi motor, insa echipat cu MIVEC (un variable valve-timing) are raport de compresie de 11:1. shi e facut pentru strada, deci merge cu benzen normal. dac'as avea vreo 10-20 de mii de parai in plus, as cumpara, sa va dovedesc
comnean, am scris deja: 4g92. e un tip de motor de la mitsubishi, al meu e sohc efi 1.6. daca dai search pe google la "4g92" o sa-l gasesti, te asigur!
uite si un loc unde gasesti ceva info despre 4g92 dohc mivec.
http://asia.vtec.net/side/cyborg/
se vede clar: 11:1, si - ma repet: e o mashina de strada, ca o honda civic sau o toyota camry.
a scris:compresia (in bari) la viteze mici ar trebui sa aiba o valoare absoluta

adica: daca ai 12 bari, iei numai valoarea absoluta, care e 12 (greseala mea, probabil era mai clar daca ziceam "valoarea adimensionala a compresiei").
a scris: mai mare decat membrul stang al raportului de compresie

raportul de compresie are 2 membrii (sau 2 membre? )
11 : 1
in acest caz, membrul stang este 11
nu am vorbit deloc despre presiunea in camera de ardere, pentru ca habar n-am... aia probabil e de ordinul sutelor/miilor de bari, si depinde (probabil) de deschiderea clapetei de acceleratie, temperatura aerului de admisie, reglajul carburatorului/ecu-ului, calitatea benzinei folosite, calitatea filtrului de aer, calitatea scanteii, profilul axelor cu came, curba de avans, viteza de rotatie a motorului, forma evacuarii... shi inca vreo cateva care nu-mi trec acum prin cap.
in concluzie...
beau un kilkenny (mai bine doua) in cinstea voastra!
sa fiti sanatoshi!
p.s. alt url: http://www.wheelsjamaica.com/wheels_forum/index.php?topic=1083.new offtopic: angeldust, ma uit la tenis la australian open si zic oamenii astia ca aveti +43 de grade la umbra ... da-ne si noua macar 10 din ele ca am inghetat ca sobolanii p-acilea hehehe... aia e la melbourne, la mine's (chiar acu') vreo 26 de grade, ca e aproape 22 pm, singura chestie e ca umiditatea e atat de mare incat 26 de grade aici echivaleaza cu 35 in ro
oricum, n-ai decat sa ceri, nu-ti dau!
da' sunt dispus sa-ti dau informatii, sa vii shi tu aici.
visul meu ultim e sa vad toata clasa politica romana cum trece la sapa, ca nu mai au supushi. mamaaaaa as benchetui o luna incheiata! hai, mah, nu dati si voi o mana de ajutor? care mai vrea sa imputineze numarul de platitori de dari la statu' roman?
angeldust a scris: care mai vrea sa imputineze numarul de platitori de dari la statu' roman?


Io, da'as prefera Franta.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community