Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Intake Air Temperature (IAT) Sensor

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut.Am pus mana pe o jucarie de asta http://www.autofun.ro/quick_pic.php?id=6220
L-am montat sub ceasurile de bord iar senzorul pentru exterior l-am bagat in compartimentul motor lipit sub carcasa filtrului de aer/deasupra radiatorului.Ca sa vad si eu cat de repede se incalzeste motorul si eventual sa imi dau seama mai usor cand se supraincalzeste .Eu oricum imi dau seama de asta dupa sunetul motorului si mirosul aerului care intra in habitaclui.Asa ca imi venise o idee sa il bag in carcasa filtrului de aer sa vad care este temperatura la care trage cel mai bine motorul.De multe ori observam ca dupa 10 minute de oprire si iar plecare parca era alta masina .Sa fac un fel de "Intake Air Temperature (IAT) Sensor"
http://www.3si.org/wiki/index.php/Intake_Air_Temperature_Sensor
Aveti idee unde sa il montez mai exact,in interiorul filtrului de aer ,in compartimentul de langa carburator?Sau cel mai bine intre compartimente sa nu fie prostit nici de aerul firbinte a gazelor si nici de aerul rece proapspat bagat in filtru.Sau in gatul de lebada pentru ca,cam pe acolo se combina aerele astea doua !?
Care ar fi temperatura optima a aerului admis ?
bytzu1 a scris:... sa vad care este temperatura la care trage cel mai bine motorul.
.......................................
Care ar fi temperatura optima a aerului admis ?

La 27 - 30 grC clapeta de aer rece comandata de termostat trebuie sa fie deschisa in totalitate. Pai si sa inteleg ca temperatura nu va urca mai sus de ~30Garde ?Cand se deschie aerul rece complet incepe sa scada temperatura si iar se inchide pentru o gura doua de aer cald si pe urma iar ii e cald si deschide aerul rece!?Cand am timp am sa ma joc cu ea sa vad ce zice si senzorul ala.Deocamdata am verificat la relanti ,am pornit masina senzoru arata 2 grade si pe la 20 -21 de grade statea relantiul cat de cat.
bytzu1 a scris:Cand se deschie aerul rece complet incepe sa scada temperatura si iar se inchide pentru o gura doua de aer cald si pe urma iar ii e cald si deschide aerul rece!?


ce zici tu acolo e un fel de sistem on/off ... termostatul nu lucreaza asa ...si aerul se combina exact unde e montat termostatul ... deci inchiderea/deschiderea clapetei se face progresiv ... astfel ca temperatura sa fie cam constanta ...

in alta ordine de idei locul de amplasare al senzorului nu e chiar ok acolo ... ce citeste acolo? temperatura de intrare a aerului in nici un caz (plasticul ala e cam izolator termic), poate temperatura curentului de aer care raceste radiatorul de ulei ... care nu prea te intereseaza... gasestei alta locatie in functie de ce vrei sa monitorizezi Am reusit azi sa fac un drum cu masina dupa ce am pus senzoru.Drum mic de vreo 6-7 km.
In interior temperatura ajunse-se cam la 15 grade la filtru aer 31-32.Am stat 2 ore si cand urc in masina temperatura interioara era 5 grade iar la filtru 20 ,si a pornit normal ,relantiul era la limita.Astept un drum mai lung . azi a fost destul de cald totusi ... si schimbul de caldura motor incalzit exterior s-a facut mai greu ... la -15 grade afara sta altfel treaba ... oricum temperatura in habitaclu se pierde mai repede datorita suprafetei mai mari care permite un schimb mai rapid de caldura Descoperire soc
Pe o vreme ploioasa,dupa un scurt drum temperatura aerului din tulumba filtrului de aer nu a trecut de 25 grade celsius.Parcat juma de ora si cand vin inapoiu urcase la 46 grade celsius,pe vreme ploioasa.Vara cred ca urca la 70 ,si cum mama ei sa nu porneasca greu la cald daca aerul ala numa aer nu e.Tre sa pun un cooler care sa imprastie aerul cald din carcasa inainte de pornire.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community