Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ce releu pot folosi?
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
corect ... oricum tensiunea unei baterii o poti masura si cu un voltmetru digital ...la fel de simplu ... chit ca nu e in sarcina ...dar macar iti poti face o idee ... Eu ca sofer , cu camionu inchiriat ma duceam dupa bateri la Bistrita , si acolo am vazut cand le receptiona pe cele pe care le duceam inapoi ,defecte. Nu am inteles cum masori incarcarea instalatiei electrice de pe masina ta . ? Cat debiteaza alternatoru cu releul pe care-l ai pe masina , despaci cureaua de la alternator si invarti tu cu mana fulia la turatia = cu cea pe care o realizeaza motoru la relanti , pe urma invarti mai repede = , < 1500r/m . Urmareste atent pasi pe care iam descris , sau dute la un electricean in varsta si expunei varianta mea . Pe urma mai vorbim . Daca pui aparatu de masura digital avand funtia de masura Amper , mai mult ca foarte sigur va exploda , nu se va arde , nu poti pune puterea de masurare de 10A la o intensitate de peste 350A pe care o poate debita bateria . daca te dici la un atelier sa-ti masoare incarcarea , ei au sunt de masurare , si decupleaza aparatu de masura pana pornesti motoru , acum 25 ani poate si mai bine am vazut unul , nu era digital , mia aratat electriceanu cum pot masura si fara sunt , si am invatat , de atunci de cate ori trebuie sa masor incarcarea ,asa procedez eu . Si cu riscu de a ma repeta , cea ce spun ,spun din propria experenta adunata de peste 36 ani de auto , masini mici si mari . alexandru ideea in sine e mult mai simpla ... eu unul masor inainte tensiunea care e in baterie ... pornesc motorul ... daca tensiunea care intra e mai mare decat cea a bateriei la relanti si apoi in functie de turatie imi incarca intre 13,6 si 14,2 V ...sunt sigur ca am si curent de incarcare ...deci nu e neaparat nevoie sa masori si curentul de incarcare ... apoi vad cum imi fluctueaza si in sarcina ...cu faruri, stergator aeroterma ... oricum nu trebuie sa imi scada mai mult de 13,3 la relanti ..deci e ok nici nu am nevoie sa masor amperajul

amperajul daca e il masor cand am suspiciuni de furt de curent si acolo valorile nu sar de 10A
puiu_pinzaru a scris:vecine lamureste-ne cu boroblemurile astea ca multe e buruieni

Am modificat mesajul initial ( http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=306985#306985 ) pt cei carora le e greu sa inlocuiasca doua cuvinte (curent cu tensiune si ampermetru cu voltmetru). Am recunoscut ca din graba am gresit.

P.S. Mai ai si alte "boroblemurile" care "e buruieni" ?

Lencer, cu voltmetru cu sunt practic masori starea bateriei si poate inlocui densimetrul - asta pt cazul in care nu posezi unul sau acumulatorul este cu gel si fara intretinere. Daca tensiunea in acumulator scade sub 10V pe un voltmetru cu sunt, nu prea sint sanse mari de resuscitare. Pe acelasi acumulator, daca ii masuram tensiune cu un aparat obisnuit, e posibil sa vedem ca aceasta are valoarea de 12V ceea ce nu e prea concludent.

alexandruteutisan a scris: Daca pui aparatu de masura digital avand funtia de masura Amper , mai mult ca foarte sigur va exploda , nu se va arde , nu poti pune puterea de masurare de 10A la o intensitate de peste 350A pe care o poate debita bateria .

La camioane, cind se ardea releul de incarcare si erai pe cimp, ca sa nu fiarba bateria cu curentul debitat de alternator, soferii montau pe circuit pt limitarea curentului de incarcare un bec de semnalizare care nu depasea 21W (consum max. 1,75-1,5 A).
Laurentiu a scris:
Pe acelasi acumulator, daca ii masuram tensiune cu un aparat obisnuit, e posibil sa vedem ca aceasta are valoarea de 12V ceea ce nu e prea concludent.


e concludent totusi ... intr-o oare care masura ... daca stii ca bateria masurata are 12 V sau 13,6 maxim (incarcare completa) ..dai la automat (masina poate porni sau nu..daca porneste o opresti), pui aparatul pe baterie si vezi ca mai ai 7,8,9 V ...e clar ca ai bateria terminata ... asta in ideea ca un aparat de masura digital ..il gasesti mai usor si il poti folosi si in casa nu numai la masina ...fata de un voltmetru cu sunt care totusi costa, nu se gaseste pe toate drumurile si nu il poti folosi decat pentru masurarea bateriei .... Am intalnit cu iulica o data n caz foarte fain: masina aproape noua, bateria aproape noua, in repaos arata 12,6V, . Dat la demaror, murea totul, inclusiv becuri in bord, demarorul evident nu facea nimic. Dupa dat la demaror, masurat tensiunea, 12,6V. Masurat parametri bateriei (parca a masurat curentul, daca imi aduc bine aminte) in timp ce dadea la demaror si arata ca o baterie descarcata. Pus alta baterie, nici o problema. Banuiesc ca una din puntile ce leaga elemetele bateriei intre ele s-a fisurat de la gropi si se comporta ca o siguranta, izoland jumatate de baterie. Asa ca poate sa indice ok in repaos si dupa, concludenta e masurarea tensiunii si a curentului in timpul mersului sau a pornirii. Curentul se poate masura foarte simplu cu un ampermetru cu shunt inseriat pe borna de plus. cristi sincer nu am intalnit pana acum ...oricum e o exceptie ..poate confirma regula sau nu dar oricum e un lucru demn de tinut minte si de bagat la bibilica ... faza cu ampermetru legat in serie ... perfect de acord ...dar ca iti trebuie un ampermetru mai scumput un pic daca nu chiar scump bine ... parca un demaror la pornire are undeva intre 150-230A consumul ... si in situatia asta iti cam arde instant un aparat de masura obisnuit La 230 A bubuie se face praf in 1 secunda

M-am saturat sa tot cumpar relee si alternatoare si sa nu incarce nici unul. am un paris rhone care incarca prea mult...se poate pune vre-un stabilizator ceva pe firul care baga curent in instalatie? in loc de 16 cat baga acu sa-mi stabilizeze tensiunea undeva pe la 14? are careva idee...ati mai vazut asa ceva pe la vreo masina? da nu merge puntea de diode , daca baga prea mult , sau ceva de genul , alternatorul nu e devina
nu ma criticati Daca baga prea mult inseamna ca e blocat releu' pe deschis...
Eu sunt in dilema...n-as prea vrea sa mai dau banii pe rahaturi. ori cumpar un releu pentru paris rhone-u de-l am ori cumpar un alternator de tico...dar nu stiu ce sa aleg danute vezi ca din cate stiu se adapteaza mai usor alt tip de alternator decat alternatorul de tico pe oltcit ... scrisese iulica pe undeva ...un bosch parca )

oricum daca baga prea mult spusese laurentiu solutia ... mai sus ... aplicabila la camioane ..) E bine de stiut si varianta lui Laurentiu.
Alternatorul lui Iulicuta din cate stiu baga 75-80A...pe cand eu pe rabla mea n-am nevoie de atata curent...ma multumesc cu unul de 50A de tico...e arhisuficient si mult mai ieftin decat acel bosch pacat ca e doar o solutie temporara sa te scoata din impas ...in rest parere personala incearca sa gasesti totusi un releu bun pentru alternatorul pe care il ai Pentru mine un alternator care incarca perfect cu toti consumatorii dati drumu chiar si la relanti e cea mai buna solutie. decat sa dau o gramada de banii pe releele de *** de oltcit si ba sa incarce ba nu, ba incarca si peste 2 zile iese fum din el, prefer unul ''strain'' dar care sa stiu ca incarca ca la carte.

maine mai probez un alternator de oltcit in posesia caruia o sa intru...proprietaru' zise ca incarca bine...ramane de vazut. daca nici asta nu baga raman sa aleg intre achizitionarea unui releu pt paris rhone sau direct alternator de tico sincer eu unul de 5 ani nu am mai avut belele cu alternatorul ... incarca inca bine ... dar zilele astea o sa trebuiasca sa il dau jos ... din cauza de rulmenti ... au inceput sa scartaie ...si oricum daca tot umblu o sa schimb si periile iti incarca bine si la relanti cu cel putin faza scurta aprinsa? daca da...pot spune ca ai bafta, sunt invidios ...eu am vreo 10 relee in boxa, vreo 5 alternatoare si ghici ce? nici unul nu incarca

asta de-l am acum baga 14 volti fara consumatori la relanti, daca dau drumu pe pozitia 1 la aeroterma scade in 12 am puntea mare si mica noi noutze, lipiturile facute ca la carte, carbunii ies 1 cm si ceva din locasul lor si tot degeaba. releu e belit..n-am ce sa-i fac, m-am saturat sa toc cumpar piese pt ele... la la relanti imi baga 12,5... dar cu farurile aprinse, aeroterma pe tr 2, dezaburire luneta + stergator ... si 14,0 fara consumatori (voltmetrul pe care il am instalat are cam 0,2-0,3 eroare in minus fata de aparatul de masura desi stiu ca il tarasem la montare ...dar macar am un control)



deci nu am belele deocamdata ... oricum pana il fac pe ala probabil o sa circul cu cel de schimb ... nici nu mai stiu cat de bine mergea ... oricum din ce am verificat probleme cu rulmentii nu are ...sa vad cum incarca cand o sa il pun pe masina Pentru un alternator de oltcit cu atatia consumatori dati drumu e ok...desii bateria se descarca la 12,5 volti.
O sa montez azi alternatoru' de-l primesc sa vad daca incarca...daca nu, incep sa bantui pe la remat dupa un ticozaur am scris mai sus ..voltmetrul instalat pe masina imi indica mai putin cu vreo 0,2 V deci real ar fi o incarcare de 12,7 ...la relanti ... + ca nu stau la relanti prea mult cu atatia consumatori ... sau daca stau ..mai tai stergatorul care consuma imens asta in caz ca am nevoie de el ... fara el imi indica peste 13,3 V la relanti cea ce mi se pare ok la cati consumatori mai raman ... si se folosesc iarna in special ..oricum ma cam speriasem zilele trecute ..ca aveam o incarcare .. mai mult consum de 10V ..la vreo 1500 ...fara consumatori ... becul din bord ...normal era aprins ... am gasit problema in mufa cu 2 fire de pe alternator ... nu mai faceau contact firele asa cum trebuia .. probabil din ceva vibratii in timp ...mai ales ca a fost si frig ...rulmentii alternatorului scartaie un pic ...probabil de aia se deplasasera contactele pe acolo ... Laurentiu . Este adevarat cala camioane se folosea un bec la incarcare , intru cat releul de incarcare era fabricat de Titu si erau fff proaste si se folosea un bec de FAR 24v/45-55w , nu de 21 de w , cand foloseai becu de far , tensiunea in instalatie era de 30v . Din aceasta cauza vedeai la ROMAN in fata un bec aprins , dar la jumatate de intensitate , parca ar fi fost alimentat cu 12v in loc de 24v . Am folosit si la DACIA pe care am avuto cand mi sa ars releu mecanic , pana am gasit releu de incarcare cu fir , tensiunea la DACIE era de 15v . Mi-a facut un prieten electricean ,o incarcare la OLTCIT cu releu electronic cu fir , am folosito multi ani (4-5), fara probleme , A anulat releu de incarcare a alternatorolui si a cuplat releu cu fir , si acum e supriza , a folosit esirea de indicator a becului martor de incarcare , la trecut prin releu de Elecroprecizia ( care se folosea cu precadere la tractor) si se stingea si becu de la bord , cod releu ( daca nu ma insel ) era 1676 , in ori ce caz era cu 5 picioare ,2 pentru bobinaju releului si 3 picioruse pentru contact . Cand bobinaju din alternator cel auxiliar, nu producea curent , becu din bord era aprins , iar cand producea curent se alimenta bobinaju din releu si se ( anclasa ,arma) releu ,se stingea becu , la releu din cele 5 picioruse se foloseau 4 . La releu , la desfacut si a reglat distanta lamelei de contact , a micsorat , de la ce distanta sa atraga lamela de contact prin tatonare , intrucat intensitatea bobinajului nu are putere sa atraga lamela , dupa cum e reglat de fabricant . Am schimbat alternatoru acum 3 ani si am anulat acea inginerie , am pus alternator sc intru cat aveam sant fff mare pe colector , nu se merita sa-l repar . In concluzie , merge releu de incarcare cu fir . Tensiune de incarcare , in turatie cu faruri aprinse 14v , cu faruri stinse 14,4 alternator de OLTCIT made romania . beleaua la oltcit nu prea e in turatie .. acolo toate incarca ... beleua la oltcit e cu incarcarea la relanti si cu consumatori ... si cum circulatia in oras de multe ori se lasa cu ambuteiaje ... iti dai seama ca incarcarea la relanti e cam esentiala ..mai ales iarna ... cand ai si dezaburire pornita si aeroterma + faruri ... daca mai da o ninsoare si ai si stergatoarele ..deja e prea mult lancer . Aici ai perfecta dreptate , de acea si fulia de alternator are diametru mic . Dupa parerea mea, in orase ca Bucuresti .etc , as recomanda marirea turatiei de relanti , la dacie de la 730 cum spune constructoru la 900-950 r/minut , si la oltcit de la 950 la 1100, sint constient ca creste consumu , dar nu cu mult , mai sant si alte dezavantaje , dar decat sa ajungi in parcare si sa stai cu motoru pornit la minim 1500 r/min timp de 10-15 min ,pentru a fi sigur ca a doua zi poti porni masina , sau sa dai bateria jos si sa o cari in casa daca stei la bloc , nu cred ca este convenabil . Daca ai garaj esti avantajat , pui redresoru 10-15 min. Ei fiecare cu avantaju lui . Eu va garantez ce alternatorul este in stare sa faca fata consumului normal de pe masina atit la relanti cit si turat.Asta cind se folosesc consumatori normali ai masinii.Nu alte chestii gen statie de amplificare si bubuitori de alea de vibreaza toata masina. Gasesti unu' la 100...sau la 1000 de alternatoare. chiar si asa...nu vad eu un alternator de oltcit care sa bage 14 cu TOTI consumatoirii dati drumu (sau macar faza lunga, stergator, dezaburire si aeroterma) dane tocmai aia e ca la relanti nu face fata cu toti consumatori ...si sunt ocazii in care ii folosesti pe toti ... sunt rare poate dar se poate intampla ... si la relanti nu face fata ...da de la 1500 de rot/min in sus face fata ..dar la relanti nu ... si ma refer la toti consumatorii cu care e dotat oltcitul standard ... nu altceva ...aaaa si asta in situatia in care am cativa consumatori care au fost inlocuiti cu leduri tocmai din cauza consumului ... adica iluminarea interioara aproape toata ... ar trebui sa inlocuiesc inca vreo 2 becuri din sateliti tot cu leduri, pozitia fata, Tot prefer un alternator strain adaptat am masurat azi cat imi incarca alternatoru' de la duba (stiu ca e mult mai mare si sunt alte treburi) dar ca sa fac o comparatie intre ceva romanesc si ceva italian (ma rog, made in turkish). cu absolut toti consumatorii dati drumu insemnand: faza scurta+lunga, aeroterma pozitia 4, AC, stopuri ceata, stergatoare treapta 2, stopuri frana, becuri mers inapoi, cd-player volum 20, avarie, tensiunea pe aparat la o turatie de aprox 800 rpm imi arata 14,10 volti! la relanti!!! Tind sa-i dau dreptate lui DanH. Nu am studiat niciodata in mod special "performantele" alternatorului insa in cei 24 ani de cand folosesc Oltcit, atata timp cat alternatorul era in regula, nu am avut absolut nicio problema cu curentu'. Nu-mi pasa cand si cat incarca. Atata timp cat toate functioneaza cum trebuie adica face fata, e foarte bun! Daca nu face fata, ceva e defect! De prin 2003 pina in 2008 cit am avut Oltcit singura problema cu alternatorul au fost releele.Am folosit si releu electronic cu controlul tensiunii de Dacia si tot timpul a facut fata la toti consumatorii.Si am avut sarcina pe el.A rezistat cu brio.Chiar si cu lumini aprinse,radio,statie CB si o lada frigorifica alimentata la bricheta. Sincer, si eu am avut probleme doar cu releul de incarcare, in rest a fost OK, sub 13,8 V nu a incarcat niciodata, decat atunci cand a fost bulit releul. Conteaza foarte mult si starea cablajelor.

P.S: nu comparati consumurile de la un motor diesel cu unul pe benzina, la diesel este un consumator important in minus: aprinderea. orice ati vrea sa spuneti ... aceiasi parere ca si voi o aveam si eu inante sa montez voltmetru ala electronic pe masina si sa am un control vizual permanent asupra incarcarii ... becul din bord oricum nu se aprinde decat sub 11,5V ... si la relanti cu toti consumatorii standard dupa cum am zis cam 12,0-12.2V ...ceea ce e descarcare ... dar am zis doar la relanti 950 rot/min...in rest peste 1500 de rot/min incarca bine ... astea au fost constatarile mele pe alternatorul meu ...care e romanesc cu releu normal de oltcit ... dupa montarea voltmetrului (cand am avut adaptat releu electronic de dacie ...pot zice ca incarca bine, tot asa cum incarca si un releu de oltcit bun ...dar nu aveam voltmetru instalat) ...

deci hofy ...partial ai dreptate ... avand in vedere ca folosind doar becul indicator al masinii nu ai probleme cu incarcarea ... si aprinderea acestuia indica probleme cu incarcarea ce apar apar sub 11,5 V sau peste 14,8 - 15V ... dar la relanti cu toti consumatorii nu inseamana ca nu ai o descarcare a bateriei ... ca aceasta descacare nu poate face rau decat in timp ...de 1-2 ore de fuctionare la relanti ceea ce e cam imposibil in orice fel de trafic ai circula ... poate eventual un blocaj si atunci deja mai poti renunta la consumatori e altceva "Deci" nu inteleg dece as avea doar partial dreptate. Am spus ca alternatorul isi indeplineste rolul fara probleme si intotdeauna a trecul testele de garantie a bateriilor. Ultima data, la testul pentru garantie pentru baterie, "dorel masuratoru'" a strambat din nas cand a vazut ca e Oltcit si chiar m-a rugat sa aprind farurile. A completat garantia fara comentarii.

Am avut bateria descarcata complet de nenumarate ori din diverse motive. Pornit la manivela, lasat 10min la relanti, porneste la sfert de cheie. Ce mi-as dori mai mult de la un alternator? de la un alternator ... citeste mai sus deficientele alternatorului de oltcit ... ce mi-as dori mai mult ar fi sa incarce macar un 13V la relanti cu toti consumatorii porniti ...o nimica toata ... sa incarce cu aproximativ 1V mai mult la relanti ... ce nu am incercat si poate merge ... o fulie de alternator franta (din cate stiu parca e mai mica decat cea ro) ...sau poate alternatorul cu totul ... combinat cu fulia de la ventilator romaneasca (care e mai mare decat cea de franta) ...in felul acesta s-ar creste un pic turatia alternatorului si cred ca ar fi suficient

cat despre testele de incarcare a bateriilor ... da intotdeauna le-a trecut cu brio ... mai multe iti zic maine ca trebuie sa trec la verificari pentru garantia bateriei nou achizitionata ralanti = rotatie mica = linii de camp slabe (mici) = curent produs mic = inexistenta curentului
sap in piatra si vreau apa puiu .. ce spui tu ar trebui sa fie general valabil si in cazul altor alternatoare si nu e asa ... la oltcit deci nu prea vad alta solutie decat cresterea turatiei alternatorului (dar asta poate duce clar la o uzura prematura) sau inlocuirea lui cu altul Asta cu fulia mai mica ar fii o solutie...dar sa nu-ti faca alte probleme, in sensul ca trebuie sa ridici alternatoru' putin mai sus ca sa stea cureaua intinsa si e posibil sa-ti atinca releu de incarcare in chestia de-ti deschide clapeta de soc...nu ii stiu exact denumirea Un alternator cu releu bun de incarcare, la turatia de 950 rpm, va incarca cu cel putin 13,8V. Valoarea incarcarii depinde SI de starea in care se afla acumulatorul (vechime, densitate electrolit, temperatura exterioara etc).
In turatia de ralanti nu ai nevoie de TOTI marii consumatorii in functie.

laurentiule sunt cazuri in care ai ... e iarna, ninge, noapte + stat la semafor ... deci aeroterma pornita sa ai caldura, dezaburirea pornita, stergatoare pornite, faruri pornite ..si stai la ralanti ...ca nu stai o vesnicie e adevarat ... in rest ceea ce spui tu acolo sau ce spune manualul e complet adevarat nu am negat asta ...dar problema e cea pe care am spus-o mai ales in situatia in care vrei sa mai pui si niste consumatori suplimentari

in alta ordine de idei ... fusai de verificai incarcarea pentru garantia bateriei ... nenea ala pusa voltmetru pe ea ... si ma pusa sa aprind farurile faza lunga faza scurta, si o tinea turata la 2000 ... deci frectie cu spirt la un picior de lemn
lancer a scris:laurentiule sunt cazuri in care ai ...
Mai, eu n-am avut probleme cu alternatorul din 1996 de cind am luat Oltcitul iar o baterie de 65Ah (Rombat) m-a tinut 7 ani de zile. Am avut releul regulator defect o singura data, l-am reparat si de atunci, n-am mai umblat la alternator. E adevarat ca n-am avut consumatori suplimentari mari dar in schimb m-am ingrijit de starea ei si n-am scapat-o in descarcare. Iarna o puneam pe redresor (10-12 ore) o data pe luna iar pe timpul verii o data la 2-3 luni. sincer probleme nu am avut nici eu ... dar deja ma gandesc ca daca vreau sa cresc un pic consumatorii (gen ceva oglinzi incalzite) pot aparea probleme
lancer a scris:daca vreau sa cresc un pic consumatorii (gen ceva oglinzi incalzite) pot aparea probleme
Circuitul pt oglinzi incalzite este dotat cu termostat. Mai mult de 20 de minute nu vor fi cuplate pe circuit. E cronostat, nu termostat. Regleaza durata, nu temperatura. In fine, daca ai incalzire in oglinzi si nu ai dezaburire la luneta, nu cred sa fie probleme.
Ca o comparatie, la XM in original alternatorul e de 65 A si are o caruta de consumatori electrici (dezaburirea de luneta si oglinzile incalzite fiind doar o mica parte din divaisurile energofage) comparativ cu Oltcitul. E drept ca exista si versiune cu alternator de 90A (din asta am eu pe ea si vad ca nu sunt probleme deloc cu consumatorii)
cristi_s a scris:E cronostat, nu termostat.
Cum s-o numi insa, cert e ca timpul de folosire e limitat. Salut,

Am rezolvat de atunci problema incarcarii (la cateva zile dupa ultima conversatie aici), dar mi-am gasit timp sa scriu abia acum:

Alternatorul mai nou a fost cam "slab de bilute" daca pot spune asa, caci din cele trei de la puntea mare de diode, mai avea doar una (am mers mult timp cu una zburdand liber prin alternator, apoi, "pierzand" doua, n-a mai incarcat deloc).
I-am schimbat puntea mare cu alta de la un alternator mai vechi, dar care avea "bilutele" mult mai "sanatos" prinse in lacasul lor si mi-a incarcat din nou exemplar (si la relanti, peste 13V).
Desigur, am avut grija si de cele trei lipituri, sa fie OK (peste fludor am pus si poxilina, ca sa fiu sigur ca nu mi se desprind la vibratii ...).
All the best! Astăzi m-am jucat cu un releu de încărcare de Dacie, din câte știu. L-am prins cu un șurub undeva în vecinătatea urechii pe unde intră șurubul lung de fixare.
I-am făcut legăturile luându-mă după papuci și după cum sunt făcute legăturile la un alternator obișnuit.
Sper să nu greșesc. Voi ce credeți?
Din păcate nu am mai avut un papuc pentru a lega și firul verde dar rezolv mâine.

Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  E un topic in care scrie exact cum sa montezi releu de dacie.Singurul incovenient e ca nu va mai functiona becul din bord.Am avut si eu montat un asemenea alternator pe masina, dar l-am inlocuit in primavara cu unul original ca incepuse sa faca galagie rulmentii. Martorul de baterie din bord se aprinde si cand incarca prea mult alternatorul? Am un alternator care incarca prea mult si nu se aprinde becul( poate mi s-a stricat voltmetrul, inca nu sunt sigur) la mine se aprindea Cred ca e de la voltmetru ca a ramas fara baterie Astăzi am pregătit un alternator cu releu de Dacia cu 3 fire. Urmează să-l pun pe mașină... probabil la următorul sfârșit de săptămână.

Alternatorul original de pe mașină, fenomen:
la pornire urcă voltmetrul până aproape de 15V; pun în funcțiune marii consumatori(faruri, aerotermă) și abia coboară la 14,5V. Pe măsură ce se încălzește revine la tensiuni mai umane 14-14,3V.

Am trei alternatoare. Am zis că o să le fac în trei moduri diferite: unul cu releu original, unul cu releu Dacia și unul... nu știu cum..... altfel.
Să vedem care o să dea rezultate mai bune.

Ciudățenie: am avut un alternator cu un releu metalic mai ciudat. Spunea cineva pe aici că ar fi italienesc. Surpriza a fost că astăzi, când l-am desfăcut, să constat că nu avea punte mică. Dăăă! Nu aveati alternator de Matiz?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community