Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Alternator

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Alternatoru imi arde puntea de diode cam la o luna, ce alternator pot sa modific ca sa il pun pe oltcit si sa imi tina toti consumatorii. Bateria este Caranda de 75ah luata in Ianuarie. Mai ales seara observ ca se arde cand am aeroterma, farurile, cd-playerul, statia si tubul de bass. Si de ce se arde puntea de diode?Prea multi consumatori? Clar prea multi consumatori pe un amarat de alternator oltenesc...
Merge alternator de tico,matiz,de pe masinile mai vechi echipate cu motor 1.9 diesel mai vechi(citroen,peugeot) Cureaua se potriveste pe fulia acestor modele de alternatoare? Habar n-am dar din cate mi-au trecut prin mana majoritatea au acelasi diametru la axul rotorului deci se poate pune cea de oltcit Am reparat alternatorul meu. I-am schimbat periile si puntea de diode. I-am luat punte de supernova de 45A si sa potrivit la fix iese doar putin afara. Am gasit doua diode cazute. Felicitari! Multumesc acum sa vedem cat o sa merga fara sa ii schimb puntea de diode. Cam la 2 luni de zile vrea punte noua de diode. Dar oricum caut un alternator mai mare ca sa ii pun sa imi tina toti consumatorii. Verifica cit incarca fara consumatori , cupleaza pe rind consumatori si masoara in continu , in mod normal trbuie sa ai 14,4 . la 950 r/min. Verifica cablaju si surubu izolat de la + alternatorolui .In specificatie spune: cu ajutoru uni reostat menti tensiunea la 13,5 V ( ma refer la tensiunea din baterie) In conditi mormalede funtionare, la turati diferite ale motorului, alternatorul trbuie sa debiteze urmatoarele intensitati ale curentului:I-1=20Ala 900r/min; I-2=30A la 1650 r/min; I-3 37A la 3250 r/min; I-4 =38,5 la4330r/min. Controlu tensiuni reglate. In conditile de temperatura(22*+ - 5*C)dupa porniresi accelerarea motorului, la3000 r/min, cu ajutorul unui reostat se mareste intensitatea curentului de la 5 la 36A, tensiunea reglata trbuie sa fie cuprinsa intre 13,8--14,5V. daca aceasta nu se optine , se verifica starea si intinderea curelei de alternator . SPOR LA TREABA !!!! P.S. Ampermetru se monteaza intre surubu B+ si + bateriei , iar Volmetru se monteaza intre pinu 1 intrare releu si minusu bateriei . reostatu este montat la bornele bateriei . Toate cele relatate sint din editura Sport-Turism de Nicolae Andreev ,Mihalache Stoleru si Traian Canta , anu editiei 1985. :D Am rezolvat acum incarca bine dar acum sa vedem cat tine.Numai statia cu tubu consuma 800w, casetofonu jvc cu 4 boxe tepene care merge aproape la maxim, lumini, stopuri si aeroterma cat sa produca si alternatoru. Oricum ma orientez spre un alternator mai mare.
alexandruteutisan a scris:Verifica cit incarca fara consumatori , cupleaza pe rind consumatori si masoara in continu , in mod normal trbuie sa ai 14,4 . la 950 r/min. Verifica cablaju si surubu izolat de la + alternatorolui .In specificatie spune: cu ajutoru uni reostat menti tensiunea la 13,5 V ( ma refer la tensiunea din baterie) In conditi mormalede funtionare, la turati diferite ale motorului, alternatorul trbuie sa debiteze urmatoarele intensitati ale curentului:I-1=20Ala 900r/min; I-2=30A la 1650 r/min; I-3 37A la 3250 r/min; I-4 =38,5 la4330r/min. Controlu tensiuni reglate. In conditile de temperatura(22*+ - 5*C)dupa porniresi accelerarea motorului, la3000 r/min, cu ajutorul unui reostat se mareste intensitatea curentului de la 5 la 36A, tensiunea reglata trbuie sa fie cuprinsa intre 13,8--14,5V. daca aceasta nu se optine , se verifica starea si intinderea curelei de alternator . SPOR LA TREABA !!!! P.S. Ampermetru se monteaza intre surubu B+ si + bateriei , iar Volmetru se monteaza intre pinu 1 intrare releu si minusu bateriei . reostatu este montat la bornele bateriei . Toate cele relatate sint din editura Sport-Turism de Nicolae Andreev ,Mihalache Stoleru si Traian Canta , anu editiei 1985.


Daca ne spui si de unde reglezi curentul la regulatorul electronic de oltcit esti tare iulicuta 2000: cu ajutoru unui reostat se mareste intensitatea curentuluide la 5 la 36 A,tensiunea reglata trebuindsa fie cuprinsa intre 13,8 si 14,5 V. :idea: alexandru ...

1. reostat montat unde??

2. daca releul electronic e prost si debiteaza sub ce ar trebui poti sa incerci sa reglezi mama curentului cu mama reostatului ca degeaba tot prost va incarca

3. daca releul debiteaza normal in parametrii nu prea ai nevoie de reostat ...esti un fericit ca merge

4. daca debiteaza peste ... desi rare cazurile nu cred ca e nimeni nemultumit ... toti avem nevoie de un surplus de curent pentru ca toti avem consumatori in plus, iar amaratul de alternator de oltcit deabea face fata cu farurile, aeroterma, dezaburirea spate si stergatoarele pornite ...si cam cum se apropie sezonul pentru asa ceva si circulatie prin orase e asa cum e ...adica bara la bara in regim de ralanti ... cam greu cu incarcarea bateriei ...mai mult ai descarcare decat incarcare Reostatu se monteaza la bornele bateriei , la un consum de 5A tensiunea tensiunea trebue sa fie la 14,5V , la consum de36A --13,8V . Daca nu se debiteaza aceste tensiuni se schimba releu , se testeza din nou , daca nu sa remediat defectiunea , atunci se schimba alternatoru .(defect in bobinaj , sau nu este aliniat bine rotoru fata de stator ) Ori ce electrician care se respecta si are stand la atelier , mai mult sau mai putin asa-l testeaza , cum ar trbui sa se procedeze si cu electromotoru , cati cai dezvolta si la cati amperi . Din cite am inteles lui ai arde blocu de diode , nu ca ar ramine fara curent pentru pornire !! Dupa parerea mea ias sugera sa verifice si instalatia de incarcare , nu stiu distruge repede cureaua de la alternator ( singura curea ) , daca in timpu funtionati instalatiei suplimentare se incinge alternatoru , nu stiu daca instalatia suplimentara are cablaj separat de la baterie incepind , eu cred ca instalatia din dotarea masini ar putea suporta acest consum marit . Se poate varifica daca se incalzeste cablaju , daca se incalzeste duce la pierderi de curent si in mod automat la supra solicitari alternatorului respectiv a blocului de diode . Sfatul meu este sa verifice cablaju , sa nu ia cumva foc , se pot inlocui diodele cu altele mai puternice , sau blocu de diode cu unu mai puternic . Daca toata instalatia trce prin siguranta fuzibila de 20A si aceasta nu se arde , atunci nu este consum ecsagerat , PAREREA IMI APARTINE ,
atel10 a scris:Multumesc acum sa vedem cat o sa merga fara sa ii schimb puntea de diode. Cam la 2 luni de zile vrea punte noua de diode. Dar oricum caut un alternator mai mare ca sa ii pun sa imi tina toti consumatorii.

Si cum merge?
Ti-a mai facut probleme?
deceneu32 a scris:
Ti-a mai facut probleme?

E secret de ........... serviciu. Sunt pe cale să intru în posesia unui alternator de Matiz și am înțeles că se poate adapta pe mașinile noastre.
Cum se face adaptarea? Pune o poza cu el cand il iei...eu am de tico si in afara de 2 distantiere si o alta curea nu mi-a trebuit nimic altceva Un altenator de 12V si 55A poate incarca simultan 2 bateri de 12v si 500 A si inca una de 12v si 75 A . Alternatorul e de productie Slovaca Un alternator rusesc adevarat, de 12V si 55A poate incarca 4 baterii 12v 700A, si inca 6 baterii de 12v si 120A. Si ii mai ramane curent.... Am o instalatie ce cuprinde 2 placi solare de 10 A fiecare cu dispozitivil de incarcare aferent si este cuplata la 2 bateri de cate 500 A , dar in zilele in care nu e suficent soare numi ajunge curentul la cemi trebue si am facut o lagatura electrica cu grupul de produs curent trifazat , acesta e conpus din motor disel cu 3 pistoane si baterie de 75 A , acest grup are un releu care la 15 sacunde de la pornire produce curentul 220/380 , aici am cuplat un contactor ( TCA 32 A ) acesta se cupleaza in momentul cand grupul debiteaza curentul de forta ( 220/380 ) atunci toate3 bateri intra in parelel ( 2 de 500, si una de 75 A ) Aici in Spania inginer si maistru electricen au zis ca nu fa funtiona . Dar de 2 ani si jumatate funtioneaza cu randament de 100% si am curent suficent sa pot folosi si un Hidrofor penru apa cu un motor de 0,750W ( un cal putere ) cu invertorul pui aferent , la acest alternatoare est slab colectorul sau perile sant prea dure , dupa 5 ani de funtionare se duce colectorul de la rotor si perile sant inca bune . Eu din cate stiu alinierea rotorului fata de stator e un factor foarte important Cum este si la electromotoate , pentru ca curentul electric sa.si faca pe deplin datoria .Eu cred ca defectul cel mai frecvent la aternatoarele Romanesti de Olcit din fabricatie , au fost facute pe timpul cand se facea mult si prost , erau normele mari ( cantitate mare de fabricatie ), Eu din fericire am nimerit alternator fabricat bine si nu am probleme cu el si conteaza si cat intinzi cureaua ca-l poti strica . Am facut aceasta espunere ca fapt divers si dea scoate in evidenta ca nu conceptul ( proectarea )e gresita la alternatoarele Romanesti ci ciclu de fabricatie e de vina .. Pun o intrebare cam tampita ; La colectorul de la alternator care circuit este de Minus ( -- ) si care e de plus ( + ) , eu stiu ca circuitul de langa bobinaj este de minus si poate fi legat la masa alternatorului iar cel din partea exterioara se leaga la excitatia deta de regulatorul de incarcare , ma refer la incarcarea ce se foloseste si la Dacie stie cineva ce coduri au rulmentii de la alternatorul de oltcit?
am tot cautat pe forum, dar nu am gasit.... Mai caută că găsești.
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=1112&postdays=0&postorder=asc&highlight=coduri+piese&start=0
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community