Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

PROBLEME MOTOR
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cer ajutorul cunoscatorilor intr-o problema careia nu reusesc sa ii dau de cap. Problema ar fi cam urmatoarea: rateuri in evacuare si carburator dar doar in momentul cand imping socu, cu socu tras nu da rateuri de nici un fel. Va rog sa ma ajutati deoarece nu stiu ce sa ii mai fac , am schimbat si paraschimbat tot ce se putea de la delcou la carburator , am verificat compresia tot . Astept sugestii si pareri! vezi distributia ...

iti merge in 4 sau in trei cu socul tras? e posibil sa ai probleme decat pe un cilindru sau chiar pe 2 ... cu amestec bogat sa se inece un piston deci sa nu dea scanteie deloc (soc tras) iar apoi cand ai amestec sarac sa si revina si sa inceapa sa dea scanteia dar nu unde trebuie

mai vezi si fisele ...

in rest daca zici ca ai verificat nu prea vad ce delcoul ..daca ai schimbat ... lulea, capac si ai aceleasi probleme inseamna ca nu e de acolo Am schimbat capac ,lulea si corp delcou, am verificat compresia pe fiecate piston si am 10 bar la toate mai putin la nr 2 care are 9 bari dar am inteles ca nu ar fi o problema. De mers merge in 4 cu socu tras. Distributia nu am verificat-o e adevarat nu gasesc explicatia la faza cu socul ... totusi verifica distributia ... verifica daca ii vine benzina in carburator. incearca cu alt carburator
Vlad_2007 a scris:...rateuri in evacuare si carburator ...

ultrasud87 a scris:verifica daca ii vine benzina in carburator.

adrian_paul a scris:incearca cu alt carburator

Ce treaba au rateurile cu carburatorul sau mai bine zis cu lipsa benzinei din carburator ???
Rateurile se produc cind EXISTA benzina in cilindru (deci in carburator exista pt ca de acolo se alimenteaza cilindrii) insa scinteia sau explozia se produce in alt moment decit cel in care trebuie.
Laurentiu a scris:
Ce treaba au rateurile cu carburatorul sau mai bine zis cu lipsa benzinei din carburator ???


Amestecul foarte sarac sau debitul variabil de combustibil produc rateuri in admisie. Ca si avansul foarte mic. Cristi are dreptate. Amestecul foarte sarac produce rateuri. Cu socul tras, amestecul fiind imbogatit, rateurile nu mai au loc. Cristi_s sa inteleg ca daca nu imi merge pompa de benzina poate fi o cauza?
Mentionez ca in momentul in care trag socul dispare problema rateurilor.
Hofy am schimbat deja 2 carburatoare deci mai poate fi vorba de amestec sarac? nu are nicio treaba cu pompa de benzina. daca aceasta se strica, motorul se va opri. ce spun ceilalti colegi este ca, carburatorul poate fi dereglat, amestecul fiind prea sarac. incearca sa-i mai imbogatesti putin amestecul din suruburile de reglaj, si vezi daca se schimba situatia...
bafta!
Vlad_2007 a scris:1. daca nu imi merge pompa de benzina poate fi o cauza?
2. in momentul in care trag socul dispare problema rateurilor.
3. am schimbat deja 2 carburatoare deci mai poate fi vorba de amestec sarac?

1. Daca pompa de benzina nu functioneaza, nici motorul nu porneste sau daca o face, va functiona foarte putin.

2. Doar la ralanti sau si in sarcina ? Daca cilindri nu sint alimentati cu cantitate de benzina necesara, rateurile sint foarte slabe; aerul singur nu prea face explozie.

3. Daca sint reglate toate la fel, defectul poate fi acelasi. O intrebare....de cand face asa? Ce ai schimbat inainte sa faca asa? Nu ai umblat cumva la admisie? nu m-am referit la pompa de benzina. eu am avut aceeasi problema pana sa anulez filtru de benzina de la prag. era mizerabil si trecea prin el foarte putina bezina, si nu mergea decat cu socul tras si fara dadea rateuri si se oprea. oricum sper sa rezolvi problema.
bafta
Vlad_2007 a scris:am schimbat deja 2 carburatoare deci mai poate fi vorba de amestec sarac?


dar poate fi vorba de neetansare corespunzatoare .. si sa faca la fel ... idem daca ai umblat la admisie inainte de asta ... Nici nu mai stiu de cand face asa. De umblat am unblat cam pe peste tot deoarece masina a trecut printr-un transplant de motor, mai exact am luat un 1300 de pe o masina functionala si i-am pus carburatorul meu si butucul acela in care se fixseaza delcoul deoarece acela avea garniturile proaste.
De atunci nu am umblat la masina cam 2 luni apoi am pornit-o si imi mergea extraordinar de prost pana se incalzea si am zis sa ii schimb delcou cu capac cu tot ,bujii ,filtru de benzina si acum carburator ca am zis ca ar putea fi o cauza. de admisie nu m-am atins dar maine ii dau jos tablele sa ma uit daca e etans. prin butucul de care se fixeaza delcoul, te referi la partea de aluminiu a axei cu came, care se prinde de chiulasa? Cum ai schimbat-o? Ai dat jos axa cu came? Sincer sa fiu nu mai tin minte ca nu am schimbat-o eu ,dar parca nu a scos axa daca nu ma insel a desfacut cele doua suruburi din capat si a scos doar bucata de aluminiu. Dupa care a batut alta la loc si atat. Repet sper ca tin eu bn minte. Ar pute avea asta o legatura cu problema de acum? Nu cred ca e posibil de schimbat palierul respectiv, cu axa cu came montata pe masina. (normal, se da jos axa cu came, se umbla la distributie).


Ti-as sugera, prima chestie care o faci, e sa dai jos fata masinii, elicea motorului, si carenajul care acopera distributia, si sa vezi daca distributia e pusa bine. (iti trebuie tubulara de 41,5....sau una de 41 uzata tare, sau una de 42 noua)
Vlad_2007 a scris:mai exact am luat un 1300 de pe o masina functionala si i-am pus carburatorul meu si butucul acela in care se fixseaza delcoul deoarece acela avea garniturile proaste.


deci ...

1. ai schimbat carburatorul de pe motorul care mergea ... deci se poate sa nu il fi pus nici pe primul nici pe al doilea bine si sa traga aer fals ... inrautatind amestecul

2. daca ai schimbat palierul ala ... verifica si distributia ....
Vlad_2007 a scris:...am zis sa ii schimb delcou cu capac cu tot...
Pe asta de pe unde l-ai mai luat ? Esti sigur ca delcoul nu e "corcit" (piese RO+piese Fr.) ? Stii sigur ca delcoul asa montat cum e el acum, a si functionat ? Aprinderea, dupa inlocuirea delcoului, ai pus-o la punct asa cum scrie la carte ?

Sint cam multe intrebari doar in schimbul delcoului insa, fara a raspunde corect la ele, nu poti elimina functionarea anormala a motorului.

In concluzie, eu cred ca la tine problema este din APRINDERE-DISTRIBUTIE si nicidecum din alimentarea cu benzina. Astazi am schimbat iar delcoul de data asta unul romanesc 100% am verificat filtrul de benzina daca trece benzina prin el ,am schimbat furtunul da tur. Am mai desfacut si la partea din fata dar m-am inpotmolit la tubulara aia de 41 ca nu prea o gasesc, oricum maine o desfac si verific si distributia. doar ca nu prea stiu la ce sa ma uit Ma rog voi avea un mecanic cu mn dar nu mai am asa mare incredere dupa ultimele patanii. Asa ca astept niste sugestii. Multumec anticipat! ai grija ... ca sa desfaci usor totusi si fara probleme ... cel mai simplu e cu volanta blocata, masina bagata in viteza, frana de mana trasa ...daca mai e si cineva sa iti apese pe frana de picior ...si mai bine ... ca sa nu fie probleme un prelungitor pentru tubulata de 1 - 1,5 m e tocmai bun...bafta e foarte simplu , demontezi masca fata ,farurile suportul pecare sta capota ,bara fata ,demontezi ventilatorul ,partea din fata al carenajului si ai sa vezi curelele de distributie . cauta pe forum cum se pun corect ,este detailat pe un topic si in carte daca o ai . Din nefericire, "delcoul" romanesc este defazat cu 180 de grade fata de cel frantuzesc (frezarea din rotor e rotita cu 180 grade). Asa ca daca ai facut combinatii, e posibil sa fie de acolo. La multi ani dragi prieteni

eu stiu pe cineva care a pus pipa romaneasca la delcou frantuzesc
nu pornea de nici o culoare
asa zisii prieteni
care se dau mari specialisti
radeau de dupa colt
si habar nu aveau
pana la urma am desfacut distributia
si am numarat dintii
am masurat deschiderea supapelor
dar tot e bine cand se termina cu bine
Oltcitul s/a reparat
hidraulica de XM s/a carpit
merge si Nissan/ul
chiar si Ford/ul
La multi ani tuturor !
Nu am mai scris demult aici , intre timp am desfacut distributia, am inumarat dinti, am verificat de aer fals pe unde se putea si nici un rezultat.
Am mai constatat ca axa de la delcou are un joc de inainte si inapoi de vre-o 3-4 mm.
*mrclradu sa stii ca la mine aprinderea este putin alamdala am capac si delcou romaneasc , pipa nu stiu ce productie si nici sa verific nu stiu, iar modulul e unul bosh. crezi ca poate fi de aici?
Vlad_2007 a scris:
Am mai constatat ca axa de la delcou are un joc de inainte si inapoi de vre-o 3-4 mm.


La multi ani!

ce joc? unde? din cate stiu eu axa nu trebuie sa aiba nici un joc ... vezi ca de aici s-ar putea sa fie problema ..dar poate stie altcineva mai bine jocul din axa este pe orizontala se misca la propriu roata dintata cu tot cu axa in fata si in spate. deci de asta ce mai ziceti?
Imi cer scuze am verificat acum jocul axului este de 1 mm poate o idee mai mult. eu stiu ca nu ar avea voie sa aiba nici un joc axa respectiva ... tocmai din cauza acelui joc e posibil sa nu calce cum trebuie cama pe culbutori + sa existe riscul sa scape cuplajul delcoului din cuplajul axei ... sa defazeze delcoul cu 180 de grade si de aici si problemele cu detonatiile Bine bine si cum remediez problema ca prin batere cu ciocanul nu merge. 'Stiu' eu sigur
Zimi cum sa fac dar motorul nu il dau jos ca nu e vreme de asa ceva teoretic nu ar trebui sa aibe joc, practic uneori are joc destul de mic. (atat de mic, incat roata dintata nu atinge chiulasa)

Ca sa se desfaca cuplajul intre axa cu came si palierul delcoului, nu ajunge jocul infim al axei cu came. (axa cu came nu poate iesi nici in stanga nici in dreapta, pe orizontala, din cauza camelor care ar lovi chiulasa).


Problema care apare la tine, e modalitatea in care a fost schimbat palierul axei cu came, respectiv daca:
- palierul e montat corect? (are frezarea pentru bujia 1?)
- roata dintata de la axa cu came, are stiftul montat?
- sigur ai numarat bine dintii la distributie? (ai luat desenul cu distributia, ai gasit toate semnele de reper?)
- fisele sunt montate corect (ordinea fiselor in capacul delcoului?)
- delcoul e montat corect (daca blochezi volanta cu cuiul, pipa delcoului arata inspre fisa de la cilindrul 1, atunci cand pistonul de la cilindrul 1 e la maxim in sus (bagi o surubelnita in locul bujiei, si nu ar trebui sa intre mult?)
- cum ai verificat daca primeste sau nu aer fals? nu te grabi ..totusi mai astepata sfaturi si de la altii e posibil sa ma insel si eu ... dar ca idee .. cine dracu te-a pus sa bati cu ciocanul in axa? ..poate ai stricat si altceva ...


adrian_paul a scris:

- delcoul e montat corect (daca blochezi volanta cu cuiul, pipa delcoului arata inspre fisa de la cilindrul 1, atunci cand pistonul de la cilindrul 1 e la maxim in sus (bagi o surubelnita in locul bujiei, si nu ar trebui sa intre mult?)


pipa poate fi si pe cilindrul 3 atunci cand blochezi volanta cu, cuiul
... [quote="adrian_paul"]teoretic nu ar trebui sa aibe joc, practic uneori are joc destul de mic. (atat de mic, incat roata dintata nu atinge chiulasa)

Ca sa se desfaca cuplajul intre axa cu came si palierul delcoului, nu ajunge jocul infim al axei cu came. (axa cu came nu poate iesi nici in stanga nici in dreapta, pe orizontala, din cauza camelor care ar lovi chiulasa).


Problema care apare la tine, e modalitatea in care a fost schimbat palierul axei cu came, respectiv daca:
- palierul e montat corect? (are frezarea pentru bujia 1?)
- roata dintata de la axa cu came, are stiftul montat?
- sigur ai numarat bine dintii la distributie? (ai luat desenul cu distributia, ai gasit toate semnele de reper?)
- fisele sunt montate corect (ordinea fiselor in capacul delcoului?)
- delcoul e montat corect (daca blochezi volanta cu cuiul, pipa delcoului arata inspre fisa de la cilindrul 1, atunci cand pistonul de la cilindrul 1 e la maxim in sus (bagi o surubelnita in locul bujiei, si nu ar trebui sa intre mult?)
- cum ai verificat daca primeste sau nu aer fals?[/quo

Adrian te rog ia ma mai usor te rog :d ca imi prind urechile nu stiu chiar atat de bine tot ce se intampla sub capota dar ascult pe ce ce stiu .
Deci:
1.nu stiu cum e cu frezarea pt buja 1(prin palier tu te referi la capatul ala de aluminiu in care se prinde delcoul,da?)
2.stiftul rotii dintate nu stiu care e dar acolo la roata nu s-a umblat.
3.am numarat bine dintii cu schema in fata.
4.eu cred ca da, dar m-ar ajuta daca mi-ai mai explica o data ordinea.
5.cum mi-ai explicat tu nu am verificat delcoul dar o voi face, doar sa imi spui cum se aseaza fisele corect.
6. verificarea aerului fals am facut-o prin reetansarea galeriei de edmisie. Vlad_2007 Scoate bujiile toate , la bujia 1 baga degetu sa astupi locasu bujii , invirti la manivela pina incepe sa iasa aer sub presiune , cand opservi ca vina presiune atunci bagi tija de 5mm pentru a cala motoru ( a depista PMS ,puntu de aprindere,) ,deca pui luleaua aceasta este indreptata spre fisa nr 1 , scoti tija de 5mm , delcou trbuie sa fie jumatatea posibilitati de reglaj , daca montezi un bec alimentat cu + de la baterie si - de la firu de la delcou atunci becu trebuie sa se stinga ( e momentu in care sa produce scanteia) Daca luleaua nu este catre fisa 1 poti avea probleme la distributie ,sau delcoul nu este pentru tipu de motor , sau la decou sa umblat si e defazat din antrenor ( ma refer la flansa de antrenare) . Cind ai reetansat galeria ,ai verificat sa nu ai ceva cazut in atmisie ? Poti verifica etansietatea cu ori ce sprei sub presiune , dai , cand motoru merge la relanti , pe atmisie , nu in carburator , daca motoru asi mareste turatia atunci atmisia nu este etansa , incearca si varianta asta . la punctul 1nu prea conteaza scoti mai greu bujia si nu poti da avansul maxim
roata dintata are un stift care nu-i permite sa se invarta pe ax,daca dai roata jos ai sa vezi ca langa gaura unde intra prezonul trebuie sa fie un stift cam de 2mm care trebuie sa intre in gaura de pe capatul axului
celelalte chestii le gasesti pe aici prin topice Deci sa inteleg ca nu este problema cu jocul axei? Jocu de 1mm la axa cu came nu este asa de periculos , la arborele cotit , da.
alexandruteutisan a scris: daca montezi un bec alimentat cu + de la baterie si - de la firu de la delcou atunci becu trebuie sa se stinga ( e momentu in care sa produce scanteia) .


vezi ca are aprindere electronica ...deci nu prea renteaza faza cu becul ..
Vlad_2007 a scris:
1.nu stiu cum e cu frezarea pt buja 1(prin palier tu te referi la capatul ala de aluminiu in care se prinde delcoul,da?)
2.stiftul rotii dintate nu stiu care e dar acolo la roata nu s-a umblat.
3.am numarat bine dintii cu schema in fata.
4.eu cred ca da, dar m-ar ajuta daca mi-ai mai explica o data ordinea.
5.cum mi-ai explicat tu nu am verificat delcoul dar o voi face, doar sa imi spui cum se aseaza fisele corect.
6. verificarea aerului fals am facut-o prin reetansarea galeriei de edmisie.






1. Prin frezarea palierului de la delcou (palier delcou = partea de aluminiu care vine prinsa de chiulasa), inteleg o mica adancitura in dreptul bujiei, ca sa poti scoate bujia. Si ar mai trebui sa aibe, la mijlocul gaurii de sus, unde prinzi delcoul de palier, o ridicatura(gen adaos de material).
Altfel nu iti incape cheia de bujie, si nu stiu daca delcoul sta in pozitia corecta.

4. Ordinea fiselor in capacul delcou:


6. cum ai re-etansat galeria de admisie? ce si cum ai folosit?

Te rog sa verifici, daca, indeplinind urmatoarele conditii:
- cu bujia scoasa de la cilindrul 1(cel de langa delcou)
- atunci cand pistonul e la punctul maxim in sus (sau pui degetul in locul bujiei, si vezi cand face compresie, sau bagi o surubelnita sa vezi daca pistonul a venit in sus)
- introduci un cui in gaura de langa seria motorului, pentru a bloca motorul (cand vezi ca pistonul 1 vine in sus, sau face compresie, atunci bagi cuiul respectiv, si invarti pana se blocheaza motorul)

ai asa:
- pipa delcoului, orientata in jos, inspre roata (adica spre cilindrul 1)

Dupa asta, verifica ordinea fiselor in capacul delcoului, respectiv la bujii.
Si pui delcoul aproape de mijlocul cursei de reglaj. Cu ceva, mai inspre contra-aripa (nu inspre motor).
Si ai mai putea sa bagi cate o bujie in fiecare fisa, si sa urmaresti daca da scanteie in ordinea care trebuie la fiecare bujie, si sa scanteie o singura data la fiecare bujie. (se mai intampla sa fie capacul delcou strapuns pe undeva, si sa dea scanteie gresit).

Daca, palierul e montat corect, delcoul e in pozitia in care trebuie, admisia e ok, atunci....mai vedem Scuzati , nu am stiut ca e vorba de aptrindere electronica , Atunci se schimba CALIMERA.sa verifica punerea la punt a aprinderi , se incearca pe rind prin inlocuire ; delcou, bobina de inductie, alta electronica . Posibil sa fie din delcou ( bobinaju care genereaza inpulsuri, sau joc in axa delcou ) sau daca are un delcou cu platini sa-l manteze pe acela , clasic . Si eu am pe 11RM aprindere electronica , delco de 1300, si partea electronica dupa reno 5 , si mia fost greu pana am gasit o bobina de inductie compatibila , ma refer la cod . Astazi am verificat aprinderea dupa schema data de Adrian si totul este exact ca in plan. Care este urmatorul pas?
App:am facut o fotografie la palierul delcoului. Ca să nu mai deschid alt topic scriu aici. Am și eu o problemă cu jivina. În mers atunci când am de urcat o pantă sau accelerez, când am nevoie de putere, cam între 1500 și 3000 rpm se aude un țârâit enervant. Ce ar putea fi? Mulțumesc!
free3rider a scris:Ca să nu mai deschid alt topic scriu aici. Am și eu o problemă cu jivina. În mers atunci când am de urcat o pantă sau accelerez, când am nevoie de putere, cam între 1500 și 3000 rpm se aude un țârâit enervant. Ce ar putea fi? Mulțumesc!
Ai avansul prea mare! Mai ai plcuta din dreptul volantei cu gradatiile in stare buna ? ăăăăă, nu știu. o să mă uit și sper să fie acolo. Plus benzina proasta. Nu mai baga de 95. Eu merg numai cu 95 si n-are absolut nimic. Trage f bine si are destula putere. In legatura cu taraitul, da, este din avans.. mai de curand benzina decat avansul ... asa-zisa bataie de avans mare se manifesta in plaje de turatii mari peste 4500 - 5000 nu in plaje de 1500-3000 ... oricat de mare ar fi sarcina

si asta ca sa nu iau in considerare ca motorul de oltcit dezvolta puterea in turatii de peste 3000 iar in intervalul 1500-2500 dezvolta aproape zero lucru care se vede si la drum drept in trepte superioare Ba eu zic ca e de la avans, pt ca la fel se comporta si la mine cand era dat aproape la maxim. Si eu schimb viteza la 3000. Cum aveam de urcat o panta, cum incepea sa taraie.
De cand am reglat avansul corect, nu se mai aude nicio taraiala, indiferent ca e la 1500 sau la 5000, in sarcia sau nu. Si benzna a fost aceeasi de fiecare data: Petrom 95. cu petromul depinde de lotul de benzina ... culmea tot din asta folosesc si eu (ca nu sunt prea multumit de ea e cu totul altceva dar cele mai apropiate statii de benzina sunt petrom) si culmea am mers o buna perioada de timp cu avansul aproape de maxim ... acele taraieli imi apareau peste 5000-5500 in treapta superioara in rest nu am avut nici o problema ... din contra tragea un pic mai bine pe intervalul 1500 - 3000 in rest se plafona mai devreme + inevitabila incalzire mai rapida a motorului dar pe timp de iarna am fost multumit cu un avans mai mare ...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community