Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

motor franta
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare.
Am cumparat de curand un motor franta 1.1 care are numai 84.000 kilometri dar am aflat de la proprietar cum ca ar avea segmentii dusi.
Eu vreau sa il segmentez dar am nevoie de niste pareri/sfaturi in legatura cu segmentarea acestuia si cam ce simeringuri mi-ar mai trebuii ca ma gandesc ca dupa 30 de ani or fii duse.
Asa ca orice sfaturi, pareri sunt bine venite.
Multumesc. Daca sunt dusi si cilindrii, degeaba o segmentezi. In prima instanta poti sa-l desfaci, si sa te duci la un mecanic sa-ti masoare cilindrii cu ajutorul comparatorului. Daca sunt in cote, atunci merita segmentarea, daca nu, muncesti de pomana.
Iar ca semeringuri , iti trebuiesc cam toate daca vrei sa fii sigur ca ai facut treaba buna. Adica simering volanta, distributie, axe cu came, delco, supape, oringuri retur, si care or mai fii daca mi-a scapat vreunu.
Spor la treaba! la treaba asta cu camasile ma gandeam si eu, ca daca sunt duse, degeaba il segmentez desi nu prea cred eu ca ar fii duse la 84.000 de kilometri
am sa desfac motorul si am sa duc camasile la un mecanic cum ai zis tu ca sa nu muncesc de pomana desii, eu vroiam sa ma uit la ele si daca sunt cenusii, nu mai sunt bune, iar daca lucesc inseamna ca sunt bune
in legatura cu simeringurile, cate bucati trebuie sa iau de fiecare?, ca nu ma pricep
inca ceva, am vazut ca radiatorul de ulei e plin de ulei
o avea garniturile duse?
Cristii a scris:
la treaba asta cu camasile ma gandeam si eu, ca daca sunt duse, degeaba il segmentez desi nu prea cred eu ca ar fii duse la 84.000 de kilometri


Sa stii ca pt un Oltcit, 84.000 km nu e chiar asa putin, fie el si frantuzesc. Mai ales ca pana acum cativa ani pe piata noastra nu existau atat de multe tipuri si marci de uleiuri "sofisticate". Am un set motor fr in garaj cu 80.000 in care s-a bagat numai 15w40 si era schimbat la 5000 km. Cu motorul ala se mergea batraneste, fara accelerari bruste, fara turatii ridicate, si totusi 2 cilindrii sunt ovalizati...
In legatura cu simeringurile iti trebuiesc: 1x volanta, 1x distributie, 1x delco, 2x ax cu came.
Bafta! 1 x semering volanta
1 x semering distributie
2 x semeringuri axe cu came
1 x semering delco
1 x set ghinturi
4 x oringuri retur
2 x garnituri radiator de ulei
Daca am omis ceva...... Pt ca sunt ieftine 8x oringuri ax culbutori si eventual 4 garnituri capac culbutori, de asemenea dac tot desfaci motorul uitee si tu la axe si culbutori si la etansarea supapelor sau nul desfaci de 5 ori pai si daca tot ajnsaram aici ... dupa ce il asamblezi schimba si ambreiajul ... sa nu trebuiasca sa il dai iar jos de pe masina o sa vad ce si cum ca daca a fost bagat ulei de raba in el, nu cred ca mai e bun si atunci nu mai are rost sa il segmentez
lancer, ambreiajul e original pe el, de acum 30 de ani desi ma mir sa reziste un ambreiaj de oltcit 84.000 de kilometri
Cristii a scris:ambreiajul e original pe el, de acum 30 de ani desi ma mir sa reziste un ambreiaj de oltcit 84.000 de kilometri

Multe au trecut cu brio 100.000 km. cristii eu am invatat un lucru ...ai dat motorul jos schimbi ambreiajul ... sau cel putin discul ... nu se justifica inca o munca in plus doar pentru ambreiaj ...tot din aceiasi cauza ar trebui schimbati si suportii motor ... dar asta nu se prea mai practica demult facu-i motoru bucati
l-am desfacut pana la pistoane
ma uita-i la camasi si erau praf, la fel si pistoanele, aveau jocuri in bolturi sau in biele, nu stiu sigur
arborele cotit nu i-l dadu-i jos dar cred ca e si ala distrus la fel si cuzinetii
faza tare e ca pe un piston nu gasii aproape deloc segmenti , erau aproape mancati de tot iar pe celelalte 3 pistoane erau buni
cand ii desfacu-i tablele dupa el, gasii la greu nisip, pamant, ulei muuuult, nuci , cred ca omu ara cu el pe camp
la fel si chiulasele, aveau arborii cu came intepeniti si dadui cu unghia pe arborii cu came si aveau niste santuri, deci nu sunt buni la fel si culbutorii
omu asta de la care am luat eu motorul, a fost primul proprietar la oltcit, l-a luat de nou in 83 si toata viata lui a fost sofer si s-a zgarcit la bani si uleiul care il baga in raba, il baga si in motorul de oltcit, de aici si toate subansamblele motorului facute praf
laurentiu, ma uita-i la ambreiaj si este in stare buna, desi ma mir
asta e, nu ma mai complic sa refac motorul, pentru ca o sa am mult de muncit si trebuie sa bag si multi bani in motor ca sa il fac sa functioneze corect
il duc la fier vechi cristii totusi nu condamna omul degeaba pentru uleiurile folosite din 83 pana prin 93-94 ... deabea prin 94 au inceput sa apara in ro uleiuri mai bune si aditivi ... pana atunci toate au fost varza

daca tot ajunsasi sa desfaci atata verifica totusi si vibrochenul poate e in cote la palier si nu are jocuri in biele la manetoane ... din cate stiu bucsele de bronz de la biele se pot schimba ... Opreste mai si tu ambielajul daca nu se "hatzana"! Pot fi schimbate si bucsele alea de bronz daca e nevoie. La anul ala este sigur frantuzesc si acelea au fost ambielaje extrem de bune. Restul, da-l fara remuscari la fier vechi... Ce sa mai alegi din asemenea "pamant"?
Bafta! lancer, nu am condamnat omul, decat am precizat ca ar fii putut pune ulei de raba, ca si asa, uleiul e mult prea gros ca cel de oltcit obisnuit
logic ca o sa verific si virbochenul, ce naiba, doar n-oi fi prost sa arunc un vibrochen frantuzesc bun
iuliu, il duc la verificat sa vad daca mai e bun, si daca mai e bun, il opresc, daca nu fier vechi
da, pai masina care am dezmembrat-o de pe care am luat motorul a fost ca un axel
aproape toate piesele erau frantuzesti
avea interior cognac
oricum, nu se compara vibrochenele franta cu unele ro, pentru ca sunt mai bune de 1000 de ori ca cele ro, pe cand cele ro, mai au si bataie la pornire
totusi, am putut salva multe de pe motor cum ar fii carburatorul, demarorul, alternatorul, pompa de benzina, delco-ul care este ducellier, fisele de la bujii care sunt bougicord frantuzesti ca noi, radiator de ulei su butec care este frantuzesc intr-o stare buna si multe altele.
Cristii a scris:lancer, nu am condamnat omul, decat am precizat ca ar fii putut pune ulei de raba, ca si asa, uleiul e mult prea gros ca cel de oltcit obisnuit
logic ca o sa verific si virbochenul, ce naiba, doar n-oi fi prost sa arunc un vibrochen frantuzesc bun
iuliu, il duc la verificat sa vad daca mai e bun, si daca mai e bun, il opresc, daca nu fier vechi
da, pai masina care am dezmembrat-o de pe care am luat motorul a fost ca un axel
aproape toate piesele erau frantuzesti
avea interior cognac
oricum, nu se compara vibrochenele franta cu unele ro, pentru ca sunt mai bune de 1000 de ori ca cele ro, pe cand cele ro, mai au si bataie la pornire
totusi, am putut salva multe de pe motor cum ar fii carburatorul, demarorul, alternatorul, pompa de benzina, delco-ul care este ducellier, fisele de la bujii care sunt bougicord frantuzesti ca noi, radiator de ulei su butec care este frantuzesc intr-o stare buna si multe altele.


bataia de la pornire e de la pistoane ....
ia mai citeste tu putin forumul sa vezi ce si cum...
Acc3l3ratoR a scris:
bataia de la pornire e de la pistoane ....
ia mai citeste tu putin forumul sa vezi ce si cum...


si asta e valabila la motoarele de 1,3 cele de 1,1 nu bat am auzit pe mai multi tot aici pe forum ca vibrochenele romanesti chiar daca sunt noi, tot bat la pornire dar nu mai are rost sa tratam problema
daca ziceti voi ca e altcumva, asa sa fie
a lu' bunica-miu cand il porneste, se aude o bataie foarte tare in mijlocul motorului de zici ca crapa motorul
Cristii a scris:am auzit pe mai multi tot aici pe forum ca vibrochenele romanesti chiar daca sunt noi, tot bat la pornire dar nu mai are rost sa tratam problema
daca ziceti voi ca e altcumva, asa sa fie
a lu' bunica-miu cand il porneste, se aude o bataie foarte tare in mijlocul motorului de zici ca crapa motorul



hmmm......
Acc3l3ratoR a scris:
Cristii a scris:am auzit pe mai multi tot aici pe forum ca vibrochenele romanesti chiar daca sunt noi, tot bat la pornire dar nu mai are rost sa tratam problema
daca ziceti voi ca e altcumva, asa sa fie
a lu' bunica-miu cand il porneste, se aude o bataie foarte tare in mijlocul motorului de zici ca crapa motorul



hmmm......


lasa-l nu te-ai obisnuit cu el ... e genul de toma necredinciosul ... pana nu da el cu capul de tocul usii nu il vede ... ii spui o data si gata daca intelege bine daca nu nu ...

in alta ordine de idei poate avea bataie si vibrochenul la pornire ... dar cauza e alta ... presiunea de ulei, calitatea uleiului, unele erori de montaj, cuzinetii ... nu mai intru in amanunte ... ca oricum nu e din cauza unui vibrochen nou ... dar uzura poate influenta acest lucru intre timp, am desfacut carterul si am ajuns la vibrochen
ramane sa vad daca e bun sau nu
a, inca ceva, cum imi dau seama ca e frantuzesc?
unde trebuie sa caut chevronul de la citroen? Pai nu prea scrie pe nicaieri.... Eu am ambielaj de GSA, si l-am intors pe toate partile si nu apare pe nicaieri semnul Citroen... Cata viata mai are in el un motor 1.1 fr la 200.000 km? e cam pe duca .... sau mai bine zis ... fi fericit ca ai reusit sa faci acei km am auzit eu oameni care au spus ca au mers cu motoare franta si 250.000 de kilometrii, dar nu stiu ce sa zic
depinde si de cum a fost exploatat si intretinut........ Motorul de 1.1 cu 200k km rulati a fost pe Oltcit-ul alb (24 SFW) in care mi-am bagat nasul cand eram mai mic. Ma gandeam ca vara asta sa-l pun pe Eva.
In bord arata aprox. 170k km + vreo 30k km pe care nu i-a mai inregistrat din pricina cablului de km rupt.
Daca este necesar, voi lua piesele de pe motorul Evei (pistoanele, cilindrii s.a.) si le voi monta pe cel fr.
Apropo, ambielajul are joc axial, adica pe directia botul masinii si cutia de viteze. Cat de grav e acest lucru?
gyorgyoda a scris:Apropo, ambielajul are joc axial, adica pe directia botul masinii si cutia de viteze. Cat de grav e acest lucru?

depinde cat joc are Acum cativa ani m-am folosit de o inelara cu cot de 41, pe care am introdus-o prin presare(ciocanire) pe piulita de la rac si cred ca de acolo provine jocul ambielajului. Acesta, jocul, este de aproximativ 1 cm.
Vreau sa spun, ca mi se pare, ca si simeringul de volant a iesit din locas si se deplaseaza cu tot cu ambielaj.
gyorgyoda a scris:Acum cativa ani m-am folosit de o inelara cu cot de 41, pe care am introdus-o prin presare(ciocanire) pe piulita de la rac si cred ca de acolo provine jocul ambielajului. Acesta, jocul, este de aproximativ 1 cm.
Vreau sa spun, ca mi se pare, ca si simeringul de volant a iesit din locas si se deplaseaza cu tot cu ambielaj.


inseamna ca nu prea stii ce vorbesti...
nu are cum sa ai jocul atat de mare decat daca ai distrus ambielajul... @gyorgyoda . Jocul axial de 1cm este ffffoarte mare , ai stricat ambielajul , daca nu cumva si carterele . Trebuie demontat .
Acc3l3ratoR a scris:...nu are cum sa ai jocul atat de mare decat daca ai distrus ambielajul...

Tot ce e posibil dacă ai compensat o jumătate de mm(ceea ce e foarte mult uneori) prin bătăi de ciocan.
alexandruteutisan a scris:@gyorgyoda . Jocul axial de 1cm este ffffoarte mare , ai stricat ambielajul , daca nu cumva si carterele . Trebuie demontat .

Cu tot respectul,si daca-ti dai cu stanga in dreapta cum face gyorgyoda nu ai cum sa distrugi ambielajul incat sa aiba joc de 1cm axial,e practic imposibil,si daca dai cu doua baroase de 10Kg,o sa iesi cu ambielajul prin carter inainte sa-i faci vreo deformatie axiala de 1cm
Cel mai probabil este un motor "frantuzesc sutalasuta" dar cuzinetii sunt romanesti si au cazut sau , s-au uzat sau , nu au fost puse piesele laterale de la cuzinetii centrali,si chiar si asa jocul nu insumeaza 1cm...dar cum romanul s-a nascut cu subler "la ochi" e normal si ca sa il completez pe iulica ... referitor la motorul frantuzesc ... eu nu fac decat sa readuc aminte un aspect infim ... 200.000 km rulati in conditii necunoscute ...
deci daca va asteptati ca la un asemenea kilometraj sa recuperati piese bune slabe sanse ... parerea mea ca vibrochenul oricum are si alte uzuri imense si jocuri atat in palier cat si in biela ... jocuri pe langa care cel axial chiar daca e imens e totusi frectie cu spirt la un picior de lemn ...
auzi 1 cm adica 10mm
eu spun ca trebuie desfacut motorul si reparat
dar la 1 cm joc axial trebuie aruncat tot motorul..........................................
si acum vorbind pi buni cred ca yoda care habar nu are sa masoare cu un subler sau un comparator a vrut sa spuna 1 mm care este posibil
jocul axial trebuie sa fie 0,10- 0,20 mm
gyorgyoda a scris:Acum cativa ani m-am folosit de o inelara cu cot de 41, pe care am introdus-o prin presare(ciocanire) pe piulita de la rac


Cotul inelarei e mai mare decit "adincitura" conului elicei Poate e ''coustom made'' poate si elicea e custom acum,adica sparta ) ce iti e si cu tuningul asta Acolo ii trebuia o cheie tubulara de 42.
bogdanlascu a scris:
auzi 1 cm adica 10mm

A gresit omul.Nu s-a exprimat corect.A vrut sa spuna 1mm,nu 1 cm!!
Nu mai radeti de el. 1cm a vrut sa spuna,si fix asta a gandit,sau n-a gandit Sincer,nu cred!
numai 84.000 kilometri

La 84.000 km nu se uzeaza segemtii cu atat mai mult setul frantuzesc.Doar daca proprietarul a fost prea dobitoc.
Cristii n-ai gresit odometrul? proprietarul, cu scuzele mele, dar asta e, a fost prea dobitoc
mi-a si zis ca el si-a batut joc de masina
oricum, motorul a ajuns la fier vechi, desigur dezmembrat si am putut salva foarte multe de pe el asa ca topicul se poate inchide fiindca s-a deviat rau discutia de la subiect
robertino a scris:
La 84.000 km nu se uzeaza segemtii cu atat mai mult setul frantuzesc.Doar daca proprietarul a fost prea dobitoc.




Am eu un set din asta acasa cu aprox. 80.000 km, provenienta oltcit '82, si 2 cilindrii sunt ovalizati... Nu stiu cat de mare a fost dobitocia, avand in vedere ca s-a schimbat uleiul (doar 15W40) numai la 5000 km maxim, cu tot cu filtru de fiecare data, si ca, atat cat a functionat, n-a vazut mai mult de 4000 rot./min...
Parerea mea persoanala e ca treaba cu piesele astea, atat ro cat si fr e relativa, in functie de loturi. Adica, mai pe romaneste, consider ca s-au facut si piese fr de calitate mai slaba la fel cum s-au fabricat si piese ro, de calitate mai inalta.
Numai bine!
jimmy92 a scris:
robertino a scris:
La 84.000 km nu se uzeaza segemtii cu atat mai mult setul frantuzesc.Doar daca proprietarul a fost prea dobitoc.




Am eu un set din asta acasa cu aprox. 80.000 km, provenienta oltcit '82, si 2 cilindrii sunt ovalizati... Nu stiu cat de mare a fost dobitocia, avand in vedere ca s-a schimbat uleiul (doar 15W40) numai la 5000 km maxim, cu tot cu filtru de fiecare data, si ca, atat cat a functionat, n-a vazut mai mult de 4000 rot./min...
Parerea mea persoanala e ca treaba cu piesele astea, atat ro cat si fr e relativa, in functie de loturi. Adica, mai pe romaneste, consider ca s-au facut si piese fr de calitate mai slaba la fel cum s-au fabricat si piese ro, de calitate mai inalta.
Numai bine!

nu a zis nimeni ca in cazul tau a fost caz de dobitocime si stiu ca ai mai precizat odata despre treaba cu setul motor
am specificat ce a spus proprietarul, asa ca este destul de lamurita treaba!
daca nu ii dadea ulei de raba si forja sau talpa de bulgar, motorul avea viata in el si in ziua de azi si mai ales daca nu ii schimba uleiul din an in paste
topicul poate fii inchis Eu am prins un 11 de pe un club din 84 la 150 de mii,l-am abuzat vreo 40 de mii pe gpl,m-a dus la doua nationale,dupa care i-am trantit si turbina pentru vreo 4 luni,si cand l-am dat jos de pe masina in afara de faptul ca fumega usor,nu batea,nu facea ca masina de cusut,mergea perfect rotund... Imi amintisem ca mai spusesem odata treaba cu setul motor, dar am si uitat ca tot pe topicul asta am spus-o . F. buna remarca ta ! Revin cu noutati.

M-am apucat de demontat motorul mai precis curelele de distributie, chiulasa din partea dreapta, si cilindrii. Au ramas de umblat la chiulasa si cilindrii din partea stanga a motorului.

Ce am constatat?

In primul rand, se pare ca motorul a mai trecut prin cel putin o reparatie capitala, dovada facand-o cilindrii romanesti (care nu au inscriptionata marca producatorului: EDERLAN ci doar un spatiu gol), pistoanele in capul carora este inscriptionat ceva in genul RO B, arborii cu came identificati dupa palierul acestora (OT R, parca), culbutorii care se prezinta la o prima vedere ok si cred ca si supapele au fost schimbate - aici am o nelamurire: supapele de evacuare au pe talerul acestora o crusta brun-roscata, caramizie. Voi ce spuneti? Sunt bune sau nu? Mai pot fi reutilizate? Piesele defecte sunt: chiulasa stanga (careia i-a fost stricat filetul de la bujia cil. 1 de catre fratele meu acum aprox. 8-9 ani), ambielajul, cuzinetii si segmentii. Cred asta fiindca se pare ca are atat joc axial (= pe directia elicei - volant) cat si un joc transversal mai pronuntat la cilindrul 3 (= pe directia delcou-lui - pompa de benzina).

Asadar, voi avea nevoie de urmatoarele piese pentru RK-ul la motor:

1. ambielaj
2. cuzineti
3. un set segmenti
4. chiulasa de pe partea stanga
5. un set de curele de distributie
6. garnituri motor si maruntisuri mai bine cauti alt motor bafta Si unde mai e placerea?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community