Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

staf caroserie

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut. Numele meu este Radu si am un Oltcit Club din 1986. Are doar cateva luni mai mult ca mine si mi-e foarte drag. La 6 ani mi-a promis bunicul meu ca-l va pastra pentru "cand ma fac mare".

La 18 ani l-am luat in primire, avea doar 11000 km, bunicul mergea cu el doar duminica, cam 2-3 km, in rest il tinea in garaj. Acum are aproape 40000. Nici eu nu l-am folosit foarte mult, mai ales prin oras ca sa-l protejez. M-am plimbat mai mult prin tara cu el.

Si totusi in oras mi s-a intamplat nefericirea acum cateva zile. Pe scurt, un taximetrist s-a gandit ca ar fi o idee buna sa intre in aripa mea stanga fata. Dupa ce am plans cateva ore am sunat un mecanic pe care il cunosteam (stie oltciturile ca pe buzunarul lui) sa vad ce e de facut. Mi-a reparat bara (mai trebuie sa fac rost de flaps (ureche ii spunea bunicul meu :D )) si directia si a spus ca poate sa-mi faca si aripa, dar ca-mi recomanda sa schimb ambele aripi fata si usa stanga datorita petelor de rugina. Nu e tinichigiu deci rugina n-o poate rezolva decat cu chit, ceea ce nu stiu daca va tine mai mult de 6 luni.

Am scris toata aceasta poveste ca sa cer un sfat. N-am de gand sa renunt la ea. Mi-e prea draga. Am gasit pe internet (nu cred ca am voie sa pun site-ul) niste piese noi, cel putin asa spune doamna cu care am vorbit telefon. Mi-a spus ca are aripa stanga fata (99 de lei) si fete pentru ambele usi (65 de lei).

Rugina pe dedesubt nu am, a ridicat-o mecanicul pe rampa si s-a uitat. Am in schimb pe praguri, pe aripile fata, pe usa stanga si pe aripa dreapta spate.

Care ar fi cea mai buna solutie? Sa raman cu tabla mea si sa ma duc la un tinichigiu sa-mi rada rugina, sa sudeze pe unde raman gauri si s-o vopseasca toata? Sau sa inlocuiesc doar anumite bucati (cele pe care le gasesc) sa ma duc la un tinichigiu si povestea de mai sus? Stie cineva un tinichigiu bun si care sa se poarte frumos cu masinuta mea? :)

Multumesc mult! Daca ai de gand sa ti masina pentru o perioada mai lunga, pune piese noi, daca gasesti si daca iti permiti sa faci investitia.
Oricum daca spui ca te-a lovit un tip cu taxiul, deci din vina lui, iti repari masina pe asigurarea lui.

Referitor la un tinichigiu bun, posteaza localitatea de unde esti, ca sa poata sa iti spuna cineva un tinichigiu bun din localitatea respectiva. cel mai ok schimbi subansamblul cu totul ...dupa ce in prealabil aplici pe partea interioara(cea care nu se vede) grund antifon si vopsea ...

in cazul usilor aplici atat pe interiorul fetelor de usa cat si pe interiorul dosurilor ... apoi se asambleaza mecanic ... singurele locuri in care se sudeaza (daca ai posibilitate prin alamire) fiind in partea superioara la rama geamului ...

in cazul aripilor spate poti schimba doar portiunea afectata ... nu te apuca sa sudezi doar gaurile ca nu tine ... rugina tot va lucra ... dar oricum mai ok pentru un randament mai bun in timp e sa schimbi aripa cu totul prinderea facandu- se in pop nituri ...

in cazul pragurilor mai bine schimbi tot pragul Multumesc mult amandurora. Sunt in Bucuresti, dar merg si in Craiova sa fac operatiunea, daca gasesc pe cineva de incredere acolo.

Mai astept pareri, dar din cate inteleg cel mai bine ar fi sa inlocuiesc ce e ruginit. Sper sa si gasesc. daca ai timp ...mai bine gasesti un tinichigiu in bucuresti si stai pe el cat dureaza toata operatiunea ... si il pui sa o faca asa cum vrei tu nu cum vrea el ... toti vor munca putina si bani gramada .... asa gasesti unul ... ii spui de la inceput care sunt cerintele tale si cum vrei tu sa o faca daca e de acord ok ... daca nu cauti altul ... si apoi stand langa el si spunandu-i ce si cum nu poate comenta ... eventual va incerca sa iti dea niste argumente ... daca tu crezi ca ideea lui e mai buna ok ...daca nu esti convins pune-l sa faca asa cum vrei tu ... bafta lancer, din ce am vazut eu, omu nu se prea pricepe la partea de tinichigerie asa ca cel mai bine ar fii sa ia un oltcitar care se pricepe la treburi de astea si sa se duca la un tinichigiu bun cum ai spus si tu Pt prevenirea aparitiei ruginii la cordoanele de sudura, inainte de a se raci complet, se aplica un strat de vaselina pt astuparea porilor si formarea condensului. Asta e chestia ca nu ma pricep la caroserie si nu prea stiu ce indicatii sa dau. Ideea e ca as vrea s-o pastrez cat mai mult. De cand am luat-o n-am bagat foarte multi bani in ea, pentru ca nu am avut probleme. Bine am avut cheltuieli de intretinere (schimbat ulei, filtre aer, benzina, curele, curatat carburator), dar na, astea le ai la orice masina, deci daca as face acum o investitie mai mare sa-i prelungesc viata, mi-o asum.

Oricum, multumesc tuturor. Mi-am notat tot ce ati scris. Am gasit o parte din piese, poate gasesc si un tinichigiu care sa faca o treaba buna. vezi ca nici un tinichigiu nu va aplica grund, antifon si vopsea pe spatele elementelor ... aia e o operatiune pe care o sa cam trebuiasca sa o faci tu ... sau tu impreuna cu un prieten ... care se mai pricepe Radule,ai reparat caroseria?
Nu se intervine cu sudura pe caroserie decat daca rugina a perforat tabla.N-are rost sa bagi foc in bunaciune de tabla originala.
Rugina daca este superficiala,se curata cu peria de sarma rotativa sau cu discul de azbest in polizor.Sau daca ai bani,o sablezi....
Nu recomand fixarea aripilor spate prin pop-nituri:da aspect de improvizatie.S-a inventat sudura electrica in puncte,in argon.
Incearca sa pastrezi elementele originale ale masinii:cad mult mai bine pe masina,tabla este mai buna,tratata chimic.Curata-le,sudeaza-le,alameste-le,trateaza-le dar nu le schimba!
deceneu32 a scris:
Nu recomand fixarea aripilor spate prin pop-nituri:da aspect de improvizatie.



aici chiar nu sunt de acord ... daca lucrarea e facuta bine ...sincer nu se vede nimic aproape toate locurile unde se pot vedea niturile sunt acoperite de elementele de design deci nu se vad decat daca stii unde sa le cauti ... si sudura aia in puncte de care zici tu ... nu e asa cum a fost facuta de mama fabrica ... de multe ori iese mai prost estetic decat daca ar fi prinsa in nituri In partea posterioara a masinii niturile sunt acoperite de ornamentele hayonului portbagajului.
Dar ce te faci cand deschizi usile fata?Se vad capetele niturilor la imbinarile pe stalp,pe prag...
Mai exista o alta metoda,mai inteligenta:folosesti popniturile ca elemente provizorii de fixare a reperelor de tabla.Practic,fixezi aripa in popnituri,apoi,rand pe rand,tai fiecare popnit cu spiral in bormasina iar in gaura ramasa aplici un punct de sudura(preferabil argon).Excesul de material sudat il indepartezi prin polizare.Practic e sudura in puncte care imita pe cea din fabrica!
Metoda asta a aplicat-o Misi din Cluj cand si-a reconditionat R 15.Sa caut si iti dau un link. pe stalp sunt acoperite de cheder dar la prinderea cu pragul in partea de jos si sus la prinderea de rama usii se vad nu sa sara in ochi dar se vad intr-adevar .... dar metoda asta pe cere o spui mi se pare bunicica ... Uite-o aici!Citeste toate cele 49 pagini ale topicului ca nu te plictisesti.E belea ce-a putut sa scoata omul asta dintr-o epava!
http://www.classiccar.3xforum.ro/post/4910/12/Renault_15_GTL_-_1977/
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community