Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Motorul meu
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
http://autobrend.blogspot.ro/p/oltcit-project.html Bravo ție!,
dar crezi că ești singurul?

N-am io timp pe vreme de vară să updatez blogul, îți arătam același lucru, însă făcut cu componente noi 80%.... Bravo ,un pasionat.Zeph nu fi rautacios cu omu,asta ii urezi tu bun venit pe forum? Cosma, Chiar imi plac pozele de pe bancul de lucru. Felicitari !!!

P.S. Topicul s-ar incadra mai bine la rubrica "Masina mea". masa de motor l-am pus pe masina l-am fortat si mi-a rupt suportu motor nou nout si a facut carcasa de aer praf planetara care a sarit si ea din tripoda imi vine sa plang cat am muncit la ea 5 zile de dimineata pana seara... imi vine sa ii dau foc si motoru merge super...
tot motoru a fost facut cu piese noi doar carteru e vechi si chiuloasele restul tot nou pompa de ulei, benzina, arbore, culbutori, ax cu came, garnituri, semeringuri etc... http://1.bp.blogspot.com/-bJu9QIRzX6k/T9ejE2-DheI/AAAAAAAAAKc/v1vTuI_s9dA/s1600/2012-06-10-229.jpg Las' că-ți donăm noi o tripodă (de la cutie, nu?)
Restul.... cască ochii măi băiete, toate se fac pe bucăți, așa că nu dispera...

Cît despre "suportul motor" adica tamponul motor care se sprijină pe traversă, ăla se întărește ransversal cu un șurub M8 cu piuliță autoblocantă. Adică faci o gaură prin el chiar dacă o să cam blestemi cauciucul. Mecanismul astfel format se apropie de lamele tamponului dar nu se strînge. Înțelegi și tu de ce. cosma ... nu esti nici primul nici ultimul ... a fost prost suportul ... se mai intampla ..au fost cateva loturi de sa iti bati copii mai ales cei aparuti in ultimii ani la ACSA (mie la unul nou nu mi s-a rupt cauciucul propriu-zis mi s-a rupt tabla suportului) + probabil ai fortat-o prea tare pe viraj ... dar pentru a preintampina problema cu planetara vezi ca sunt vreo 2 solutii pe aici ... una e cu bara transversala cu suporti de cauciuc prinsa in caroserie si cu suportii pe etriere ... si alta cu un inel de cablu de otel (sufa) pe suportii motor ... ambele variante sunt propriu-zis pentru limitarea ridicarii motorului mai ales pe viraj in cazul unui suport motor rupt astfel incat sa nu se mai smulga planetara din tripoda

a sau varianta lui zeph are acelasi rol
Zephirus a scris:Las' că-ți donăm noi o tripodă (de la cutie, nu?)
Restul.... cască ochii măi băiete, toate se fac pe bucăți, așa că nu dispera...

Cît despre "suportul motor" adica tamponul motor care se sprijină pe traversă, ăla se întărește ransversal cu un șurub M8 cu piuliță autoblocantă. Adică faci o gaură prin el chiar dacă o să cam blestemi cauciucul. Mecanismul astfel format se apropie de lamele tamponului dar nu se strînge. Înțelegi și tu de ce.

daca mi-ai arata o poza ar fi super (poza face cat 1000 de cuvinte) oricum mai am belele si cu cutia care are sincronu pt treapta 3 terminat si tr sa o fac si pe aia bucatele bn ca mai am inca 2 cuti de franta bune pe acasa dar in 4.. cand ma gandesc cat mai am de munca si deja am o gaura in buzunar si da din tripoda mi-a sarit. Aiurea e ca am cumparat o planetara si am puso azi si sari si aia pana sa ma prind eu de suport.. cosma asa e la inceput ... am patit-o si eu cosma, nu strica celelalte cutii franta pentru o cutie ro chiar daca sunt in 4 trepte
Cristii a scris:cosma, nu strica celelalte cutii franta pentru o cutie ro chiar daca sunt in 4 trepte


Puteai sa-l atentionezi ca piesele de la cutiile FR NU se potrivesc la cutiile RO. Asta daca cutia in 5 care o are el e RO
Danutz Bratosin a scris:
Cristii a scris:cosma, nu strica celelalte cutii franta pentru o cutie ro chiar daca sunt in 4 trepte


Puteai sa-l atentionezi ca piesele de la cutiile FR NU se potrivesc la cutiile RO. Asta daca cutia in 5 care o are el e RO

mai am una tot in 5 trepte desfacuta adica doar sincroanele
Danutz Bratosin a scris:
Cristii a scris:cosma, nu strica celelalte cutii franta pentru o cutie ro chiar daca sunt in 4 trepte


Puteai sa-l atentionezi ca piesele de la cutiile FR NU se potrivesc la cutiile RO. Asta daca cutia in 5 care o are el e RO

mai am una tot in 5 trepte desfacuta adica doar sincroanele Depinde de care e...daca e fr sau ro. sa nu le incurci intre ele ca dupa e mai greu...cum spuneam, piesele de la cele frantuzesti la cele romanesti si invers nu se potrivesc! cosma oricum decat sa te apuci sa repari o cutie ... folosind piese second mai bine iei una second buna cu totul ... nu se justifica munca folosind piese second ... daca o faci cu piese noi e altceva dar asa pentru maxim 150 de lei nu renteaza Îți arăt măi, da' săptămîna viitoare că zilele astea nu am timp.

Și n-ți da cu muci-n fasole, fă-mă să-mi păstrez respectul pentru tine..... ceva mai multă atenție la gramatică
Zephirus a scris:Îți arăt măi, da' săptămîna viitoare că zilele astea nu am timp.

Și n-ți da cu muci-n fasole, fă-mă să-mi păstrez respectul pentru tine..... ceva mai multă atenție la gramatică


Lol nici mie nu imi place cand ii vad pe altii ca scriu gresit, da de se mai intampla... Hai c-am avut timp. Belește ochii:

http://www.youtube.com/watch?v=rkkHCdD_Yqo


Interesant, am mai invatat ceva.


Cind iti dai doctoratul maestre ???
Zephirus a scris:Hai c-am avut timp. Belește ochii:

http://www.youtube.com/watch?v=rkkHCdD_Yqo


Cum dai u gaura nu e transversal cum ai scris e axial... transversal spre exemplu este pozitionata caseta de directie si cutia longitudinal impreuna cu motoru. Ma bagasei putin in ceata. Si cel mai indicat e sa pui o saiba plata si groasa la modificarea ta si sa ii dai un punct de sudura la piulia si ar fi perfect. Cred ca o sa aplic chiestia asta si o sa ii fac si ceva pt cutie deoarece e rupt tamponu pe partea pasagerului deci cutia a tras mai mult de tampon deoarece motorul datorita cuplului motor se inclina in partea dreapta...
Cosma a scris: Cred ca o sa aplic chiestia asta si o sa ii fac si ceva pt cutie deoarece e rupt tamponu pe partea pasagerului deci cutia a tras mai mult de tampon deoarece motorul datorita cuplului motor se inclina in partea dreapta...


pe ce parte ziceai ca ai smuls planetara???

in alta ordine de idei motorul nu se inclina in partea dreapta ... are tendinta de ridicare din partea dreapta ...e altceva

P.S.

care tampon pe partea pasagerului cand cutia are un singur tampon? vezi mai de curand sa nu se fi rupt sau sa se fi desfacut surubul de prindere de pe partea dreapta pentru intarire tampoane eu recomand doua suruburi in tampon,loc este destul,si lasate cu joc de 2mm dupa ce se strang cele doua piulite in contratimp. Piulițe în contra... autoblocante... puncte de sudură... același rahat. Funcționabil însă!, să nu fiu înțeles greșit.
lancer a scris:
Cosma a scris: Cred ca o sa aplic chiestia asta si o sa ii fac si ceva pt cutie deoarece e rupt tamponu pe partea pasagerului deci cutia a tras mai mult de tampon deoarece motorul datorita cuplului motor se inclina in partea dreapta...


pe ce parte ziceai ca ai smuls planetara???

in alta ordine de idei motorul nu se inclina in partea dreapta ... are tendinta de ridicare din partea dreapta ...e altceva

P.S.

care tampon pe partea pasagerului cand cutia are un singur tampon? vezi mai de curand sa nu se fi rupt sau sa se fi desfacut surubul de prindere de pe partea dreapta


La tamponu de la motor ma refeream de pe partea pasagerului si imi e frica sa nu fi rupt suportu de prindere din caroserie de la cutie. ala nu se rupe asa usor ... cel mai bine e sa te bagi sub masina sa verifici ... dar nu cred ca trebuie sa-ti faci griji ... eu am avut vreo 3 experiente de genul asta ... si de vreo 2 ani merg cu tamponul dreapta rupt si cu bara pe cutie ... lenea mare + ca e un pic mai delicata problema cu tamponul ala ... am suruburile de prindere blocate si capetele terminate la ele singura varianta pe care o vad ca sa dau tamponul jos fiind sudarea unei piulite de capul surubului ... oricum in privinta suportului cutiei nu ai de ce sa iti faci griji Problema cu suportii noi de motor e ca sunt prost facute talpile (partile care se aseaza pe traversa). Daca te uiti cu atentie, se sprijina pe colturi, iar asta duce la fisurarea talpii.
Treaba cu surub bagat artizanal e tot un fel de ciorba tiganeasca, acrita cu ciorapi purtati si corcoduse. Fa rost de o pereche de suporti originali si du-i la o fabrica unde toarna cauciuc (gen bucse), sa-ti toarne cauciuc nou. Eu mi-am facut suporti de motor undeva in Crangasi (Bucuresti), la o fabrica de simeringuri.
dj53zfb a scris:Problema cu suportii noi de motor e ca sunt prost facute talpile (partile care se aseaza pe traversa). Daca te uiti cu atentie, se sprijina pe colturi, iar asta duce la fisurarea talpii.


cu asta perfect de acord am patit-o si eu ... si in cazul acesta ..surubul ala nu are nici un efect ... deci raman valabile ori cercul din sufa de otel sau bara pe cutie

dj53zfb a scris:Fa rost de o pereche de suporti originali si du-i la o fabrica unde toarna cauciuc (gen bucse), sa-ti toarne cauciuc nou. Eu mi-am facut suporti de motor undeva in Crangasi (Bucuresti), la o fabrica de simeringuri.


si asta e tot fix ...pix ... suportii originali au si insertie metalica in cauciucul ala ..deci nu e numai cauciucul de vina ... + aderenta cauciucului pe talpa si pe aluminiu Nu prea ai dreptate, daca firma respectiva stie ce face, rezolva si insertia. La mine au tinut cu brio 60.000 km Felicitari pentru eforturile depuse!!!Imi place cum a iesit motorul.
Cu ce ai etansat semicarterele?Cum se cheama solutia aia verde?Seamana a vopsea...
deceneu32 a scris:Felicitari pentru eforturile depuse!!!Imi place cum a iesit motorul.
Cu ce ai etansat semicarterele?Cum se cheama solutia aia verde?Seamana a vopsea...

Loctite (solutie speciala pt asa ceva) se da si pe suruburi sa aiba o strangere cat mai eficace. Daca nu dai mai mult ca sigur vei avea pierderi de ulei + trebuie strans cu dinamometrica in forma de U ( asta era tehnologia la oltcit in fabrica..) Nu e aceeasi solutie. 274 e pentru strangeri cu demontare, 575 sau 518 pentru etansare. Sunt 2 mancaruri de peste absolut diferite.
cristi_s a scris:Nu e aceeasi solutie. 274 e pentru strangeri cu demontare, 575 sau 518 pentru etansare. Sunt 2 mancaruri de peste absolut diferite.


omu nu stie ce e solutia aia daca ma mai apuc sa intru in detalii il bag in ceata... cosma nu baga mana in foc ca nu stie ... multi stiu mai multe decat arata ... si de multe ori detaliile conteaza ... si oricum nu ai spus ce tip de loctite ai folosit pana la urma ... oricum ar fi codul trebuie sa fie de culoare rosie(asa imi amintesc,sper sa spun prostii).este un loctite care se intareste numai in spatii anaerobe,in spatiile aerobe ramane lichid, astfel incat sa nu blocheze circuitul de ulei.este foarte bun, eu asa am folosit si a dat rezultate excelente.o sa va comunic codul maine.stima stiu ca era o discutie pe undeva despre tipurile de loctite folosite la etansari si stiu ca era vorba mai mult de rezistenta la ulei si temperatura cat si de precizia la etansare ...

vezi ca s-ar putea sa confunzi spatiul aerob cu cel anaerob oricum eu nu am auzit de aceasta caracteristica... din ce spui tu ar insemna ca la contactul cu uleiul sa se intareasca iar la cel cu aerul sa ramana lichid ... deci putinul surplus aflat la exterior sa curga si un astfel de loctite nu am vazut iar la interior surplusul sa se intareasca si in astfel de situatie daca se desprinde o bucata din surplus, mai ales ca pana pui ulei tot in spatiu aerob sta deci se scurge, canalizatiile de ungere
oricum in privinta culorii ai dreptate eu stiam ca e si un cod de culori folosit la solutiile de etansare ... rosu - rezistenta la temperatura si ulei, negru rezistenta la ulei , verde nu stiu dar pot doar sa presupun ca e o rezistenta la desfacere (si parca ceva verde se folosea si la pompele de apa dar pot vb prostii oricum ma interesez) http://www.loctite.ro/loctite/cps/rde/xchg/henkel_ror/hs.xsl/full-product-list-loctite-4546.htm?iname=Loctite+573&countryCode=ro&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FH5P

Asta am folosit la toate motoarele si nu am avut nici un fel de problema cu scaparile de ulei (motivul folosiri este timpul... ceea ce iti permite sa nu te grabesti)


se poate folosi si
http://www.loctite.ro/loctite/cps/rde/xchg/henkel_ror/hs.xsl/full-product-list-loctite-4546.htm?iname=Loctite+5188&countryCode=ro&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FH7K
sper sa nu mai aveti comentarii
lancer a scris:stiu ca era o discutie pe undeva despre tipurile de loctite folosite la etansari si stiu ca era vorba mai mult de rezistenta la ulei si temperatura cat si de precizia la etansare ...

vezi ca s-ar putea sa confunzi spatiul aerob cu cel anaerob oricum eu nu am auzit de aceasta caracteristica... din ce spui tu ar insemna ca la contactul cu uleiul sa se intareasca iar la cel cu aerul sa ramana lichid ... deci putinul surplus aflat la exterior sa curga si un astfel de loctite nu am vazut iar la interior surplusul sa se intareasca si in astfel de situatie daca se desprinde o bucata din surplus, mai ales ca pana pui ulei tot in spatiu aerob sta deci se scurge, canalizatiile de ungere
oricum in privinta culorii ai dreptate eu stiam ca e si un cod de culori folosit la solutiile de etansare ... rosu - rezistenta la temperatura si ulei, negru rezistenta la ulei , verde nu stiu dar pot doar sa presupun ca e o rezistenta la desfacere (si parca ceva verde se folosea si la pompele de apa dar pot vb prostii oricum ma interesez)




nu, am spus corect. anaerob este un mediu fara oxigen, aerob este mediu cu oxigen. ideea era exact interpretarea inversa la ce ai spus tu.ce ramane in plus si intra de exemplu in canalul de ulei nu se intareste,ce intra intre semicartere se intareste ca nu mai e oxigen.este o caracteristica importanta,de altfel rezista si temperatura f mare. eu am folosit loctite 574 (Cat . no. 57436).... si in momentul in care bagi ulei? cum devine spatiul? ce se intampla cu cel ramas pe canalizatii nu se intareste? oricum eu unul stiam ca cel anaerob se intareste si in lipsa aerului ... dar tot atat de bine se intareste si in prezenta lui... pe cand cele aerobe se intaresc numai in prezenta aerului ... de masticuri care sa nu se intareasca in contact cu aerul nu am auzit
lancer a scris:si in momentul in care bagi ulei? cum devine spatiul? ce se intampla cu cel ramas pe canalizatii nu se intareste? oricum eu unul stiam ca cel anaerob se intareste si in lipsa aerului ... dar tot atat de bine se intareste si in prezenta lui... pe cand cele aerobe se intaresc numai in prezenta aerului ... de masticuri care sa nu se intareasca in contact cu aerul nu am auzit

Sa nu puneti in exces si mai ales in zona unde sunt cuzinetii ca se duc !!! cel care scapa in canale teoretic ar treui sa fie "curatat" de trecerea uleiului.si da, cum a zis si cosma nu trebuie pus mult. de ce spun asta, eu a trebuit sa desfac carterul inca odata si trecusera 24h+, cel prins intre cartere era ca o pelicula fina si tare,cel care scapase pe canale(f putin oricum) era tot moale.cel folosit de mine rezista la 350C maxim. Pentru etansari semicartere motor se foloseste LOCTITE 516.Trebuie sa asigure un film foarte subtire.
E bun si ala verde dar formeaza o pelicula foarte groasa si distanteaza cuzinetii.


deceneu32 a scris:Pentru etansari semicartere motor se foloseste LOCTITE 516.Trebuie sa asigure un film foarte subtire.
E bun si ala verde dar formeaza o pelicula foarte groasa si distanteaza cuzinetii.



Cum doamne iarta-ma sa distanteze cuzinetii? Gandeste putin inainte de a scoate porumbelu pe gura !!!
Odata ce ii faci cuplu cu dinamometrica surplusu iese si ramane cat trebuie...
Cosma a scris:
Odata ce ii faci cuplu cu dinamometrica surplusu iese si ramane cat trebuie...


aici te inseli ... ca o idee exagerata ... pune intre 2 bucati de tabla prevazute cu suruburi un strat de burete cu o oarecare grosime si strange la dinamometrica ...masoara distanta ramasa intre table ... apoi repeta procedeul cu o bucata de cauciuc cam cu aceiasi grosime si strange la acelasi moment ..si vezi cat spatiu ramane intre table ...

deci ca idee si vascozitatea influenteaza niste distante ... ca in cazul cuplului de strangere la cartere care e marisor si a filmului subtire de loctite ies niste diferente infime care pot fi neglijate ..complet adevarat... dar asta nu inseamna ca ele nu exista ... oricum diferente mai mari gasesti la prelucrarea cuzinetilor si a arborilor decat la filmul de loctite E vorba de 2 fluide nu de burete si cauciuc )... in cazul de fata e cam aceiasi chestie ... indiferent daca sunt fluide sau nu ... rezultatul e acelasi ... ..eu am dat un exemplu usor de observat cu ochiul liber ... dar daca vrei neaparat sa vedem cum masori grosimea unui film de apa presat intre 2 suprafete ...si grosimea unui film de ulei sau de silicon

singura chestie e ca oricum diferentele care apar la etansarea carterelor cu diferite tipuri de loctite sunt infime fiind mult chiar si sub erorile de prelucrare admise in cazul pieselor ... si toate componentele unui motor au niste tolerante de +/- la planeitate, conicitate, concentricitate ... deh niciodata nu o sa iese piesa perfecta Bre cosma are dreptate,pasta de etansare este suficient de fluida ca intre cartere sa ramana fix cat trebuie sa etanseze,adica sa acopere asperitatile suprafetei de contact,si desigur denivelarile(care apar inevitabil chiar si la jumatatea distantei dintre doua prezoane consecutive pe linia de unire).
Si deceneu are o oarecare dreptate,daca pasta e mai densa,chiar si o grosime infima(10-20microni) schimba distanta dintre cuzineti si arbore... CE POT SA ZIC A-TI INCEPUT SA LUCRATI LA NIVEL MOLECULAR
Cosma a scris:
deceneu32 a scris:Pentru etansari semicartere motor se foloseste LOCTITE 516.Trebuie sa asigure un film foarte subtire.
E bun si ala verde dar formeaza o pelicula foarte groasa si distanteaza cuzinetii.

Cum doamne iarta-ma sa distanteze cuzinetii? Gandeste putin inainte de a scoate porumbelu pe gura !!!
Odata ce ii faci cuplu cu dinamometrica surplusu iese si ramane cat trebuie...


totul a plecat de aici ... si s-a spus clar ca deceneu are dreptate .. ca e la nivel molecular sau nu ... deja nu mai conteaza ... important e faptul ca omul are dreptate ... iar daca tu spuneai ca diferentele sunt infime si neglijabile nu cred ca mai incercam nici eu sa te conving si nici iulica de faptul ca, cuzinetii se distanteaza
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community