Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Fir sonda ? Unde se conecteaza ?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut
Am gasit in scutul de sub motor un fir verde care duce la o sonda situata langa busonul de golire ulei.
Care e rolul acestei sonde si unde ar trebui legat/conectat firul ei ? E sonda de temperatura a uleiului. De fapt e ca un intrerupator, daca uleiul depaseste 120°C (daca imi aduc bine aminte), se aprinde becul rosu de ulei din bord. Am inteles, multumesc.
Probabil ca "papucul" acelui cablu ar trebui sa fie conectat in mufa mare de deasupra cutiei de viteze. nu, vezi ca pe unul din semicartere e o sonda , in vecinatatea busonului de golire, mai inspre cutie, infiletata orizontal in carter, acolo vine.
rabbitdani a scris:nu, vezi ca pe unul din semicartere e o sonda , in vecinatatea busonului de golire, mai inspre cutie, infiletata orizontal in carter, acolo vine.

Pai am spus, ca am vazut sonda si am scos firul pana deasupra motorului, am scos firul in zona electromotorului, acum trebuie sa descopar unde sa bag "papucul" acelui fir, in ce mufa.
Deci firul vine din sonda pana in zona electromotorului si de acolo nu stiu unde trebuie sa il bag. În mufa care vine toată căblăraia spre față, aia "de la electromotor" cu 6 poziții parcă. de regulă firul ăla e tăiat, îl legi acolo. Dar trebuie să ai și bord cu martor al supraîncălzirii uleiului (un papuc pe pedală). Dacă ai sonda pe motor probabil ai și martorul. Ai ori TRS ori RL. zeph ...2 stai jos ... toate oltciturile au avut martorul de ulei .. indiferent de tip ..si culmea era si functional la toate Punem pariu că RM nu are?
Zephirus a scris:
Punem pariu că RM nu are?


Ba da! zeph .. singurul care nu stiu daca are sau nu e specialul ... in rest ... toate au rm, si toate oltciturile au martorul de presiune scazuta ulei dar de temp ridicata nu stiu decat trs-ul sa aibe, cel putin sonda, ca piciorul pe pedala il au mai multe, stiam ca ala se aprinde cand e o problema in instalatia de franare (butonul de la pedala de frana?)
rabbitdani a scris:rm, si toate oltciturile au martorul de presiune scazuta ulei dar de temp ridicata nu stiu decat trs-ul sa aibe, cel putin sonda, ca piciorul pe pedala il au mai multe, stiam ca ala se aprinde cand e o problema in instalatia de franare (butonul de la pedala de frana?)


sau uzura la plachetii fata .. tot acolo se legau si placutele cu senzor RM 100% nu are, garantat,sonda aia. Eu stiu ca se leaga tot pe becul martor de presiune de ulei, deci vezi in mufa de deasupra cutiei unde duce firul ala de la manocontactul de langa filtrul de ulei si il legi tot acolo. Nici mașina mea, Club din 1994, nu are acea sondă.
Totuși, din câte îmi aduc eu aminte, Zaraza(12TRS din 1995, de fapt era Oltena AB-AD sau cam așa ceva) avea becuri separate pentru presiune și temperatură, și dacă nu greșesc firul de la sonda de temperatură nu venea in priza aceea mare ci avea o conexiune cu papuc din acela rotund separat de acea priză. Sau poate nu-mi aduc aminte bine. RM-u are sonda doar pentru temperatura (cea de langa electromotor) alta sonda care sa aibe legatura cu uleiu' nu are Aia e de presiune, nu de temperatura. ) Naiba sa le ia...am gresit eu eu m-am referit strict la martorul din bord ... care e unul singur pentru ulei ... la toate modelele ...eu unul nu am vazut alt martor separat pentru temperatura ulei fata de cel de presiune de ulei ... probabil e aceiasi chestie ca si la frana nivelul de lichid cu butonul de la pedala de frana pe acelasi bec

despre sonda de temperatura de langa buson ... nu stiu de ce dar am impresia ca numai motoarele de 1300 o au Firul asta de la sonda de temperatura l-am mai vazut la inca un TRS dar nici la ala nu era conectat. Era lasat liber pe deasupra motorului la fel ca la mine. in cel mai rau caz conecteaza-l cu ala de la sonda de presiune ... in felul asta martorul din bord se aprinde si la temperatura mare si la presiune scazuta .. semn ca ai unele probleme pe circuitul de ungere ... sau daca e il poti monta cu cel care in mod normal vine pe senzorul de uzura al plachetilor fata asta in cazul in care nu ai placheti cu senzor de uzura in felul acesta avand control separat pe temperatura si control separat pe presiune ...asta in caz ca nu vrei sa pui indicatoare de temperatura sau presiune Pune bre ceasuri suplimentare că sunt cele mai sfinte. Motoarele de 1300 cmc au avut manocontact pentru presiunea minima a uleiului si termocontact pentru incalzirea excesiva a uleiului.
Motoarele de 1100 cmc au avut numai manocontact pentru presiunea minima a uleiului.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community