Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Depresare capete de bara si pivoti

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut

Exista si alta metoda de depresare a capetelor de bara si a pivotilor, alta decat cea cu presa de la service ?

Vreau sa iau 2 planetare de pe un Oltcit, dar nu pot/nu stiu cum sa depresez capetele de bara si pivoti ca sa pot sa desfac pe acolo. pai, din cate stiu eu, ca sa dai planetarele jos, nu trebuie sa umblii la capetele de bara si la pivoti
ca sa le dai jos le desfaci de la cutie unde sunt prinse cu suruburile alea si la roata daca nu ma insel, cu o cheie de 36 Cristi, vreau sa iau tot ce se poate, daca tot ma apuc sa defac pe acolo vreau sa iau si brate, telescope, etc., tot ce e in stare buna. aaaaaaaaaaa, pai zii omule asa
la treburi din astea nu stiu Capetele de bara se desfac prin desurubare.
Pivotii doar cu presa... dar de ce nu iei ansamblul cu totul apoi vezi tu cum depresezi sa schimbi pivotii ... adica portfuzeta o iei cu tot cu pivot superior si bratulinferior cu pivotul inferior ...

sau tu nu reusesti sa depresezi capete pivotilor adica pivotul superior din bratul superior, capul de bara pivotul inferior din portfuzeta ... lucrul asta se face cu un ciocan ... incepi cu bieleta de directie lasand pivotii stransi apoi continui cu pivotii dupa ce dai piulita jos pt schimbarea planetarei se depreseaza capatul de bara si pivotul superior, dupa ce, in prealabil, ai desfacut piulita de 36 pt planetara, dupa care scoti planetara, bratul superior (2 piulite de 22 in compartimentul motor, sub caseta), depresezi pivotul inferior ( dupa ce ai scos piulita, dai ciocane in portfuzeta din laterala pivotului cum ar fi, va cadea din greutate odata ce sare) dupa care scoti bratul inferior cu cele 4 imbusuri si 2 suruburi cu hexagon de 19 de pe lamela de flexiune si o iei cu tot cu bara de torsiune, si gata Pentru recuperarea planetarei cel mai indicat e să îi desfaci capul din fuzetă cu cheia de 36, preferabil inelară. Strîngi frîna de mînă (dacă ține), dacă nu bagi o bucată de oțel rezistent în găurile discului de frînă să se sprijine în etrier și astfel ai blocat planetara. Nici o grijă nu strici absolut nimic, motorul generează cuplu mult mai mare decît poți tu cu cheia și nici etrierul n-are nici pe dracu'.
Apoi scoți siguranța capului planetarei și desfaci.

După asta pui mîna pe cheia de preferință inelară de 17 și desfaci: capătul de bară, pivotul superior, pivotul inferior. Dacă vreuna se învîrte cu totul faci o pîrghie în vreun fel încît partea respectivă să forțeze în piuliță.

Apoi pui mîna pe ciocanul de 2 kile și arzi bărbătește în fuzetă pînă sar ansamblele singure de la locul lor. Îți trebuie ceva precizie și cît mai multă forță. Stai liniștit, nu se strică nimic.

Ridici cu un cric brațul inferior - adică se torsionează puțin lama de flexiune, scoți fuzeta.

Apoi te duci la discul de frînă, scoți blocajul ăla sau dai drumul la frîna de mînă și desfaci cu cheia de preferință inelară de 14 cele 6 piulițe care merg prin tripodă - disc - cutie.

Ai tras planetara afară.

Distracțien vine însă la bara de torsiune. Îți trebuie imbus de 6, bun, foarte bun. Preferabil de ăla cu cap de-l bagi în tubulara de 10. Îl pui la locul lui, obligatoriu îi arzi ceva ciocane să își revină în mințile lui șurubul ăla. Apoi desfaci.

Succes. Iti spun ce metoda aplic eu ca sa demontez fuzeta:
1. Desfaci piulita de 36 care tine planetara in fuzeta, si piulitele capetelor de bara si ale pivotilor
2. Iei 2 ciocane (de preferat sa fie de 1kg) si faci asa: un ciocan il tii cu partea cu care bati pe capatul surubului de la capatul de bara (adica in partea de jos, unde se infileteaza piulita), iar cu cel de-al 2lea ciocan bati in bratul fuzetei de sus in jos, in imediata vecinatate a capatului de bara. De preferat ar fi sa aplici lovituri cat mai puternice. In general la mine dupa 3-4 ciocane date tare, se depreseaza capatul de bara.
3. Iei un levier si il bagi intre braul superior(bascula) si fuzeta, astfel incat sa faci un fel de mangealac, si apesi in jos pe levier incat sa iasa de pe pivot. Dupa asta o sa iasa automat si din pivotul inferior , fiindca doar in ala se mai tine.

Un dezavantaj al folosirii metodei descrise de mine este acela ca atunci cand depresezi capatul de bara, daca nu tii ciocanul drept pe surubul capatului de bara, risti sa strici surubul.
Sper ca am fost cat de cat explicit.
Spor la treaba! nu prea e indicat sa bati in surubul pivotului, chiar daca nu strici filetul, se creeaza uzura in interior iar la remontare/demontare, o sa te trezesti ca se invarte pivotul cu totul cand incerci sa strangi piulita, exact ce explica zephirus ca se poate intampla. la capatul de bara, eu procedez exact ca la pivoti, si anume, o mana pe ranga sa-l trag in sus si cu cealalta ciocane in fuzeta acolo unde intra capul de bara, asta iese oricum cel ma usor la maxim 5 ciocane iese oricat de vechi ar fi. Nu se bate bre în șurub, în fuzetă se bate. Eu am o bucată de bronz pe care o pun în fuzetă și în ea bat cu ciocanul.
Oricum e ciobănească metoda și intenționez să îmi iau presă; de urgență, însă, ciobăneala merge. Acum am inteles cum sta treaba cu depresarea, va multumesc tututor pentru raspunsuri.
M-am gandit si eu sa bat cu ciocanul pe acolo, dar imi era frica sa nu stramb subansamblele respective. Da cu ciocanu fara frica, pana sa incep practica(fac un curs de mecanic auto) imi era frica sa dau cu ciocanu ca stramb ceva, dar cand i-am vazut pe cei de la service cu dau cu ciocanu, m-am linistit.Totul e sa dai in brat si nu in pivot
George Hermenean a scris:Da cu ciocanu fara frica...i-am vazut pe cei de la service cu dau cu ciocanu, m-am linistit.Totul e sa dai in brat si nu in pivot
Aia dau ca nu e lucrul lor. Ce va mai place cu ciocanul!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community