Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Frane fata, blocate pe discuri

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut
Astazi am facut un drum de 25 de Km, la dus totul a fost ok, la intors inca de cand m-am urcat in masina aveam pedala de frana cam tapana, am zis ca poate mi se pare mie (eu folosesc mai mult frana de motor), am mers circa 15 Km dar mergea foarte greu abia reuseam sa urc la 3000 de rotatii, pe la Km 14 am inceput sa simt fum in masina si se vedea ca iese si de sub capota, am tras repede pe dreapta si am ridicat capota, iesea fum de ziceai ca a luat foc, rotile era blocate, am mai asteptat sa se raceasca discurile de frana si am desfacut pe rand conductele de lichid de frana, cu conducta de lichid de frana scoasa, pedala de frana isi facea cursa normal, cum puneam conducta inapoi si apasam de 2-3 ori pe pedala de frana cum ramanea tapana iar, am reusit pana la urma sa plec iar cu masina, am mai facut 5 Km si iar mi s-au blocat rotile, si iar mult fum, am desfacut din nou o conducta de lichid de frana, si am plecat cu masina asa, fara frane , intr-un final am reusit sa ajung acasa doar cu frana de motor.

Am desfacut etrierul din dreapta si din cate vad eu pistonele de pe ambele semietriere sunt blocate.
Ce ma sfatuiti sa fac ? Cum pot debloca pistoanele din semietriere sau cu ce ?

http://img15.imageshack.us/img15/4384/30177221.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/410/68687671.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/1306/96916699.jpg
sunday a scris:...cand m-am urcat in masina aveam pedala de frana cam tapana...
Probabil a cazut "legatura" dintre pedala de frina si pistonul pompei centrale. Daca axul se sprijina pe marginea pistonului, masina ramine infrinata. Jocul dintre ax si piston e destul de mic.

Pt deblocare pistoane etriere, gasesti pe forum niste metode chiar destul de amanuntite. Trebuiesc numai cautate.

Citeva linkuri:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=924#924
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=28862#28862
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=298581#298581 si din cate vad ai reusit sa impingi pistoanele la maxim in etrier ...deci nu sunt blocate ... daca erau blocate ramaneau mult mai iesite in interior ... vezi tija de care a zis laurentiu Laurentiu, am citit ce mi-ai dat tu, dat tot nu am gasit ce ma intereseaza pe mine.

Eu am desfacut etrierul de pe dreapta (partea pasagerului), si pistoanele din ambii etrieri sunt blocate, zici ca sunt lipite pistoanele.
Exista vre-o metoda prin care sa le pot debloca ? sau trebuie sa gasesc alt etrier ?

Cu etrierul desfacut, pistoanele din semietriere nu ar trebui sa culiseze, adica sa intre si sa iese din semietrier ?

lancer a scris:si din cate vad ai reusit sa impingi pistoanele la maxim in etrier ...deci nu sunt blocate ... daca erau blocate ramaneau mult mai iesite in interior ... vezi tija de care a zis laurentiu


Lancer pistoanele, asa au fost, probabil ca etrierul asta nu a functionat mai demult, cum am mai spus eu merg mai mult cu frana de motor, frana de serviciu o foloseam doar la viteze mici de pana la 20Km/h si probabil de asta nu mi-am dat seama pana acum.
Tija de care zice Laurentiu, e in zona pompei de frana sau in interiorul masini la pedala de frana ?

Cu conducta de lichid de frana scoasa din etrier, pedala nu mai sta tapana, are cursa ei normala si la o apasare, arunca lichid de frana pe conducta scoasa din etrier.

11:34 PM
Am pus semietrieri jos, am pus placutele de frana pe pistoane si am apasat cu piciorul pe placute, surpriza pistoanele s-au dus in interiorul semietrierilor, acum mai au cam 2mm in sus, inainte un piston era iesit in sus circa 4mm, iar celalalt 3mm.
http://img542.imageshack.us/img542/5300/59643591.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/5857/49898542.jpg cu etrierul desfacut nu ar trebui sa culiseze ... culiseaza decat la apasarea franei si la fortare cand schimbi plachetii ...cu el montat pe masina ... oricum daca zici ca i-ai miscat in interior nu sunt blocati ... pune la loc etrierul pe masina si fa o curatire exterioara cu alcool a pistonaselor

tija de care zice laurentiu se afla in interiorul masinii sub bord (la pedalier) ... e prinsa de pedala de frana iar celalalt capat trebuie sa fie intr-o gaura de centrare facuta in piston ... nu pe marginea pistonului ... Sa mai desfac si etrierul de pe partea soferului ?

La etrierul asta pe care l-am dat jos la gaurile din semietrieri pe unde trece lichidul de frana dintr-un semietrier in altul e o garnitura de cauciuc dar doar pe unul din semiertrieri, e bine asa ?

Si la aerisitor, s-a cam dus hexagonul de strangere, se potriveste aerisitor de la alte tipuri de masini ? sincer nu stiu de ce te-ai apucat sa desfaci inainte sa intrebi si sa verifici functionarea pistonaselor inainte de a trage concluzia ca sunt blocate ... fara a demonta conducte si etriere ... trebuia sa vezi daca lucreaza pistonasele pe masina ... pur si simlu le fortai sa intre la maxim inauntru cu un levier ...daca intrau ..si se strangeau la apasarea franei era clara ca in cel mai rau caz necesitau o curatire exterioara si gimnasticare ... si cautai defectul in alta parte ..sau intrebai pe aici asa cum ai facut-o ... deci verifica tija ...daca nu e la locul ei de acolo ti se trage ... daca e .. verifica functionarea pistonaselor ...si cat de greu se imping inauntru cu etrierele montate pe masina

acuma ca ai desfacut etrierul ...cel mai bine ar fi sa inlocuiesti garnitura dintre semietrieri cu una noua ..asa ca sa nu risti sa ai probleme cu pierderile de lichid Din cate stiu eu, atunci cand se apasa pedala de frana, pistoanele imping placutele de frana pe disc, atunci cand se ia piciorul de pe pedala de frana pistoanele din semietrier ar trebui sa revina la pozitia initiala.
La mine ca sa deblochez rotile, trebuia sa desfac conducta de lichid de frana din etrier (asa am ajuns acasa).
Intrebarea este din ce cauza pistoanele ramaneau blocate in pozitie de franare ?
Maine o sa verific tija de care a zis Laurentiu. am intanlilt multi etrieri plini de mizerie,la care abia puteai impinge pistonasele inapoi dar nici unul nu ramanea infranat cu presiune intre el si pompa de frana.problema la tine e sigur din pompa de frana...
Fa un alt test,scoate conducta care merge la etrierii fata,direct din pompa de frana si in locul ei baga un aerisitor si vezi daca nu cumva se manifesta la fel...
daca ai reusit sa impingi la loc pistonasele doar apasand pe ele cu greutatea ta inseamna ca nu sunt gripate E tija pedalei cazuta.
sunday a scris:Laurentiu, am citit ce mi-ai dat tu, dat tot nu am gasit ce ma intereseaza pe mine.
Eu ti-am dat doar 3 linkuri. Ele de fapt sint MULT mai multe. Da o cautare cu "instalatia de frina" si vei gasi postari de prin 2004. E imposibil sa nu gasesti ce te intereseaza. sunday, scrie de unde esti, poate te ajuta cineva. Asta inainte sa te apuci sa-ti bagi nasu-n instalatia de franare. S-a rezolvat.
Aseara, daca tot am dat jos etrierul dreapta, l-am si curatit.
Azi de dimineata, primul lucru pe care l-am facut, a fost sa ma duc la un remat si sa iau etrieri fata si pompa de frana, i-am luat pentru orice eventualitate.
Apoi m-am dus la masina si am montat inapoi etrierul dreapta, dupa ce m-am asigurat ca totul e ok, m-am uitat la tija de care zicea Laurentiu, surpriza, tija nu era in mijloc, era pe margine, am fixat-o in mijloc, am completat lichidul de frana si cu ajutorul unui bun samaritean care trecea pe langa masina mea, am facut si aerisirea instalatiei de frana, acum imi functioneaza franele normal.
Daca stiam eu de tija aia de la inceput …

In momentul in care imi ramesesera franele blocate, am sunat un "prieten" care m-a invatat sa scot o conducta de lichid de frana din etrieri si sa merg asa pana acasa, cand am ajuns acasa ala ma astepta si tot el mi-a zis ca trebuie dati jos etrieri si curatati, desi eu zic ca erau mult mai curati decat la alte masini. E a doua oara cand ma iau dupa ala si fac mai mult rau decat bine, sper ca de data asta m-am invatat minte.

Multumesc tututor pentru sfaturile utile. asa patesti cand te iei dupa "prieteni" ... data viitoare cand te mai pune sa faci ceva mai si verifica eventual mai cere o parere ... inainte de a pune cheia si a da jos ... toti o patim o data in viata cand esti mai mic si la inceput ... eu am dat electromotorul jos cu totul ...si mai aveam un pic si ma duceam cu el la reparat ... din cauza firului de alimentare a bobinei de anclasare care sarise de la locul lui ... tot la sfatul unor "prieteni" pana una alta tija aia nu cade decat daca nu e reglata bine cursa pe care o face pedala;slabeste piulitele la intrerupatorul montat in pedalier,si fa-l sa coboare mai mult in jos,ca sa intre cuiul ala si mai bine in pompa...
iulicuta2000 a scris:pana una alta tija aia nu cade decat daca nu e reglata bine cursa pe care o face pedala;

Iulica, mai este INCA o cauza care duce spre acelasi defect: ridicarea brusca a piciorului de pe pedala de frina; pedala ridicindu-se mai repede decit retragerea pistonasului, poate duce la iesirea "ciupercii" tijei din gaura pistonului si caderea ei pe margine. Intr-un fel am avut si de invatat din experienta asta.
Am aflat de tija respectiva, am desfacut si curatat un etrier, am vazut si eu cum arata pistoanele de pe etrieri, si am vazut de unde se regleaza placutele de la frana de mana.

Piesele astea l-am luat preventiv, sa fie acolo in caz de nevoie.
http://img94.imageshack.us/img94/418/moto0012x.jpg
sunday a scris:...am vazut de unde se regleaza placutele de la frana de mana.
Acum ca ai timp. poti cauta ce ti-am sugerat intr-un post anterior. Din aprox. 2000 de posturi cu subiecte despre "instalatia de frina", vei avea multe de invatat.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community