Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Tevi de aer de sub carburator (partea stanga)

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Astazi cand am fost la un remat sa iau preventiv etrieri fata si pompa de frana, am zis ca daca tot desfac pe acolo sa mai iau cate ceva si am luat tevile de aer, cele care pleaca de sub carburator, de pe partea stanga, motorul ala era de 1100cmc, al meu este de 1300cmc, tevile astea par identice.
Exista vre-o diferenta intre aceste tevi sau chiar sunt la aceleasi cote si pe motorul de 1100cmc si pe motorul de 1300cmc ? la care tevi te referi?

daca te referi strict la teava care face legatura pentru incalzirea broastei cu galeria de evacuare ...da alea merg ... daca te referi la partea care are si galeria de admisie ... nu merge de la 1,1 la 1,3 ... difera galeriile de admisie Este vorba despre astea din imaginea de mai jos:

http://img6.imageshack.us/img6/690/moto0009x.jpg teava pe care ai luat-o tu este teava de la galeria de admisie de pe partea dreapta dupa cum pare si asta se sparge mereu fix la cea din mijloc, adica la teava aia mai scurta si de acolo apar problemele daca mergi cu ea sparta
in primul rand te gazezi
in al doilea rand nu ai relantiu stabil iar in al treilea rand, da rateuri in carburator
Cristii a scris:teava pe care ai luat-o tu este teava de la galeria de admisie de pe partea dreapta dupa cum pare si asta se sparge mereu fix la cea din mijloc, adica la teava aia mai scurta si de acolo apar problemele daca mergi cu ea sparta
in primul rand te gazezi
in al doilea rand nu ai relantiu stabil iar in al treilea rand, da rateuri in carburator


Ce ai cumparat tu este cutia de amestec (piesa din dur-al) si una din cele 2 galerii de admisie, nu conteaza partea, sunt identice stanga cu dreapta (Iarta-l, Doamne, pe Cristii, ca nu stie ce spune!).

Exista o diferenta intre galeriile de 1129 si cele de 1299 (TRS): cele de 1129 au monturile (partea care vine pe chiulasa) ovale, adica cum este garnitura din imaginea postata de tine, iar la 1299 (TRS) monturile sunt rotunde. Cutia de amestec este identica la ambele motoare.
dj53zfb a scris:Exista o diferenta intre galeriile de 1129 si cele de 1299 (TRS): cele de 1129 au monturile (partea care vine pe chiulasa) ovale, adica cum este garnitura din imaginea postata de tine, iar la 1299 (TRS) monturile sunt rotunde. Cutia de amestec este identica la ambele motoare.


Am inteles, multumesc. Da este galeria de admisie. Era bine să fi luat tot ansamblul galerii+cameră de amestec. E mai greu de etanșat între ele după aceea.
Într-adevăr diferă galeriile de admisie 1,1 de 1,3 dar merge să pui una în locul alteia. Eu am mers pe motor de 1,3 cu galerie de 1,1 și nu a avut nimic.
Cristii a scris:teava pe care ai luat-o tu este teava de la galeria de admisie de pe partea dreapta dupa cum pare si asta se sparge mereu fix la cea din mijloc, adica la teava aia mai scurta si de acolo apar problemele daca mergi cu ea sparta
in primul rand te gazezi
in al doilea rand nu ai relantiu stabil iar in al treilea rand, da rateuri in carburator

te gazezi si atat,relantiul nu este influentat de pata calda,rateurile nu au legatura cu pata calda... si daca lasi haionul deschis creste relantiul iulica, eu am patit-o si asa mi s-a intamplat, nu stiu ce motoare aveti voi eiii daca sunt temperaturi scazute poti avea probleme din cauza patei calde ... probleme cauzate ca de motor rece un timp ceva mai lung + fenomenul de inghet care apare oricum in cazul carburatoarelor de oltcit un timp mai indelungat ... in rest numai gaze

in alta ordine de idei eu unul stiam ca nu merg sa se puna galerii de 1,1 pe 1,3 si invers ... dar oricum daca merg e bine e sa le schimbi in cazul in care ai probleme pe ambele ..adica sa nu mergi cu una de 1,1 si una de 1,3 ...din cate stiu difera si diametrul tevilor nu numai forma de aici rezultand un amestec inegal pe pistoane ... deci un mers dezechilibrat al motorului Eu am mers si asa, de nevoie, pe stanga de 1.1 si pe dreapta de 1.3 si n-a avut nici pe dracu'. La Oxid primul lucru care a fost eliminat la motor a fost pata calda. La fel, nici un efect de genul ralenti mai mic, instabil & crap, chiar si cu carbul original de Oltcit.
cristi_s a scris:Eu am mers si asa, de nevoie, pe stanga de 1.1 si pe dreapta de 1.3 si n-a avut nici pe dracu'. La Oxid primul lucru care a fost eliminat la motor a fost pata calda. La fel, nici un efect de genul ralenti mai mic, instabil & crap, chiar si cu carbul original de Oltcit.


Pata calda ajuta atunci cand motorul este rece! Dupa ce se incalzeste nu mai este nevoie de ea, chiar incurca la formarea amestecului.
La unele masini dupa ce se atinge o anumita temperatura conducta de evacuare pt. pata calda este inchisa... Cel putin asa am invatat. Eu n-am zis ca nu are nici un rol, am zis ca nu influenteaza fluctuatia ralentiului. Evident ca are rolul ei, altfel nu ar mai fi acolo. La Oxid (aka masina de raliu) nu prea era nevoie de pata calda. Acum, cu Dellorto uri, nici nu prea mai e posibil. Are si nu are treaba cu ralanti-ul.
Cand mi s-a gaurit pata calda stanga, n-a avut nici o influenta. Cand mi s-a gaurit pata calda dreapta, mi-a scazut ralanti-ul la 500 rpm, iar la plecare din loc mergea-n suturi. pai din cate stiu eu circuitul gazelor e cam dreapta stanga ... deci are influenta daca propriu-zis gazele nu mai trec prin cutia de amestec incalzind-o sau incalzind-o mai greu ...daca se sparge dupa ce gazele au trecut prin cutia de amestec si si-au facut treaba nu ar trebui sa aiba alta influenta in afara de gaze in compartimentul motor Greu a naibii... scoți mîna din izmene ca să ridici capota, belești ochii și înțelegi traseul: gaze calde pleacă din partea ta dreaptă (stînga a motorului) direct din evacuarea primară, de pe chiulasă, unde e și presiune mai mare față de "puști", trece pe sub cutia de amestec, care fiind din aluminiu are foarte bună conductivitate termică, și iese spre partea dreaptă a mașinii, în pușcă, (pe lîngă pompa de benzină) unde e și presiune mai mică.

Dacă sunt sparte țevile iese gaz în mașină. Atît. Restul e cristiială. pai atunci ce le mai tinem pe masina daca sunt nefolositoare ...mai scapam de 2 tevi in plus care culmea mai au si prostul obicei de a se sparge si a scoate fum in masina ... Pata calda are rol doar cand e motorul rece, ca sa nu condenseze amestecul in cutia de amestec. Are si nu are efect cu incalzire de la gazele de evacuare sau de la lichidul de racire, cum era la cele racite cu lichid. Unele masini (VW de exemplu) aveau un incalzitor electric pus acolo sub carburator, care se oprea atunci cand motorul se incalzea. Asa era mai eficient, dar daca instalatia nu era in stare buna, ducea la scurtcircuite interesante.
Odata cu incalzirea motorului si mai ales vara, cand este foarte cald, e fix pix, mai mult rau face.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community