Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cum schimb rulmentii cu ace...
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
In primul rand am aflat ca nu-i telescopul dus ci doar rulmentii cu ace...

acum..cum ii schimb? lancer mi-a aratat pe la masina una alta dar sa am totusi procedura scrisa undeva in caz ca uit.

de inbusuri fac eu rost (sper) .....
stuparu_mihairadu a scris:rulmentii cu ace.....cum ii schimb? ...sa am totusi procedura scrisa undeva in caz ca uit.
In cartea lui Canta sau in manualul de service ai tot ce-ti trebuie. prin manual te referi la cartea aia in care scrie despre orice la oltcit??? electric, frane motor etc? Radule, ai manualele pe undeva pe forum.
Dacă vrei să te apuci singur de treabă documentează-te bine că operațiunea este destul de complicată și îți trebuie și scule. am manualul tras la imprimanta.partea proasta e ca nu vreau sa-l umplu de vaselina Il studiezi bine (manualu') si apoi te apuci de munca. Cel mai greu o sa fie sa desfaci cele 4 suruburi cu cap de imbus...restu o sa-ti dai seama pe parcurs cum desfaci, asa pui la loc daca totusi merg cu ei asa dusi cum sunt ce risc sa patesc? pot in cel mai rau caz sa ma trezesc ca-mi pica roata???

ca mai am si eu de facut 1-2 drumuri etc Roata nu pica...in cel mai rau caz se largeste camasa aia exterioara in care vin bagati rulmentii. si eu am mers multa vreme cu ei facuti praf si spre surprinderea mea n-a avut nimic ahaa...deci pot sa bag etapa la bucovat in coasta
Danutz Bratosin a scris:Roata nu pica...in cel mai rau caz se largeste camasa aia exterioara in care vin bagati rulmentii. si eu am mers multa vreme cu ei facuti praf si spre surprinderea mea n-a avut nimic


danute si cu bratul ce te faci ca apare uzura si la ala ..



mihai ... cand e etapa la bucovat??? glumeam cu bucovatul )
stuparu_mihairadu a scris:am manualul tras la imprimanta.partea proasta e ca nu vreau sa-l umplu de vaselina
Nu-i nici un bai. iti faci o copie doar cu partea care te intereseaza si o iei linga tine pt citanie la locul de munca.
stuparu_mihairadu a scris:rulmentii cu ace cum ii schimb?

de inbusuri fac eu rost


Ai schimbat rulmentii cu ace?Te putem ajuta cu ceva?

Se spune IMBUS,nu ''inbus''!! inainte de a-i schimba trebuie sa faca rost de ei Si trebuie din acela sanatos nene...ca astea de se fac acu se rup imediat mai ales ca suruburile alea se desfac foarte greu...
lancer a scris:inainte de a-i schimba trebuie sa faca rost de ei

Daca nu gaseste rulmenti,sa caute aici!Am cumparat eu de la ei anul trecut vreo zece bucati.Sper sa mai aiba!!
http://oltcit.com.ro/index.php nu ca i-am gasit.i-am si comandat


4 bucatele.acum sa vedem cand vin.
Danutz Bratosin a scris:Si trebuie din acela sanatos nene...ca astea de se fac acu se rup imediat mai ales ca suruburile alea se desfac foarte greu...


lasa bre cat dai atat face ... eu acum vreo 2 -3 ani am dat vreo 3-400 de lei pe o trusa de imbusuri ...dar face banii ... chiar nu imi pare rau ... am batut si cu ciocanu intr-unul si nu a avut nici o zgarietura ... in plus sunt facute in asa fel incat merg cu cheie de forta ...mai de curand se face varza capul surubului decat imbusul


oricum mihai inainte dai cu ceva spray degripant la greu .. dar oricum daca e mai bine pui 4 buc pe brat ... e mai bine si daca umbli intr-o parte umbli si in cealalta ... avantajul rezista mai bine in timp ...mai mult decat daca ai schimba 2 seturi de rulmenti .. deci mai bine luai 8 buc ... stiu ca e o investitie substantiala dar merita
stuparu_mihairadu a scris:nu ca i-am gasit.i-am si comandat


4 bucatele.acum sa vedem cand vin.

Ma bucur ca i-ai gasit.
Dupa cum spune si Lancer,e bine sa montezi 8 bucati,adica 4 pe stanga,4 pe dreapta.E suprafata de frecare mai mare,rulmentii tin mai mult.
De asemenea,trebuie inlocuite garniturile de cauciuc din capetele bratelor ca sigur sunt facute praf!!Au un rol foarte important:protejeaza impotriva patrunderii apei si prafului la rulmenti.
De fapt,apa patrunsa la rulmenti este cauza principala a uzurii premature a rulmentilor cu ace.
A doua cauza este calitatea de kkt a drumurilor romanesti.
A treia cauza calitatea rulmentilor./
Hai ca mai vorbim!! categoric ca umblu si in partea dreapta.

o sa pun 3-3 ...in sensu ca ce rulementi mai sunt buni ii refolosesc.

si daca am 4 cu 2 sh (zicem ca aia 2 din dreapta sunt dusi)....pun 3-3...

iar in functie de asamblare inapoi....o sa las aia uzatii la capete sa zic asa. in caz ca dau ortu sa-i inlocuiesc repede.sa nu stau sa ii scot pe toti etc. merge si varianta asta ... cu refolositul doar ca in partea in care bagi unul singur sa fie neaparat nou ...si daca e nu il bagi pe cel refolosit ultimul il bagi intre 2 noi Ca să nu fac alt topic:
- de ceva vreme am pe partea stângă față un trosnet la hopuri și nu știam de unde vine. Am ridicat-o de câteva ori să văd dacă are jocuri și nu are.
De ceva vreme am bănuit că trebuie să fie rulmenții de la braț așa că în dimineața asta am ridicat-o iar pe cric. La prima învârtire de manivelă s-a auzit iar troscul ăla și am avut impresia că nu vine de la articulații(pivoți, rotule, cap bară) ci mai din spate, adică de unde intră bara de torsiune în braț.
Când am scos roata am observat că, la partea superioară, distanța dintre palier și capacul antipraf era mai mare decât la partea inferioară. Am băgat un levier între bara de torsiune și caroserie și am observat că avea joc acolo între capac și palier.
M-am apucat de desfăcut și în momentul în care am desfăcut brațul de amortizor distanța aceea mai mare s-a mutat în partea de jos. Am băgat iar levierul și am observat că și jocul se mutase jos. Sigur sunt rulmenții, mi-am spus.
M-am apucat să desfac brațul dar din păcate nu am reușit. Sunt acolo niște poziții din care să tragi de cheie pe care nu le mai suport.
Am lăsat șuruburile la murat cu lichid de frână până mâine când voi veni și cu ajutoare.
Click pentru a vedea imaginea in marime naturala Click pentru a vedea imaginea in marime naturala Click pentru a vedea imaginea in marime naturala  All you need are: 1 bucata ciocan, 1 imbus de 6 pt. tubulara de 10, prelungitor de 1/2 si 1 clicket de 1/2.

Bagi imbusul in tubulara, tubulara o bagi in prelungitor. Bagi imbusul in hexagonul de la surub, tii de prelungitor si dai cateva ciocane in prelungitor ca se se desfaca mai usor surubul. Bagi clicketul si desfaci surubul.

By the way, e 8 ceasul!? Cum a trecut ziua...

Degeaba dai cu degripant, lichid de frana sau altele pe suruburi. Fiindca dai doar la fata/suprafata; nu patrunde si pe filet.
Peria de sarma e sfanta ca sa indepartezi tot pamantul de pe suruburi. Ia scoate fuzeta din brațul superior - să coboare brațul inferior cu tot cu fuzetă - și vezi cum coboară de poți să desfaci ansamblul ăla - șuruburile imbus - fără mare efort!
Altminteri ți-o ține torsionată că desfăcut, poate desfaci; dar la montat ai să bagi dejtu... Oricum trebuie demontata fuzeta, si scos bratul inferior din fuzeta...
adrian_paul a scris:Oricum trebuie demontata fuzeta, si scos bratul inferior din fuzeta...


Ca sa scoata fuzeta trebuie depresate capul de bara, pivotul superior si pivotul inferior si desfacuta piulita de la planetara.

Inainte sa pui cheia de 17 pe piulite, trebuie musai curatate pana la luciu filetele cu peria de sarma; altfel exista posibilitatea de a se roti cu totul. Nu mai folositi ca solutie degripanta lichid de frina.Are niste calitati extraordinare in a deteriora multe lucruri.
Filetul la suruburile alea de la palier fata nu ai cum sa le cureti decit dupa demontare.
Plumbere ,ca sa desfaci mai usor ai avea nevoie de o cheie cu impact in care se pune capul imbus de 6 cu tot cu adaptor si apoi loveti in cheia respectiva.Se va desface garantat.
gyorgyoda a scris:
adrian_paul a scris:Oricum trebuie demontata fuzeta, si scos bratul inferior din fuzeta...


Ca sa scoata fuzeta trebuie depresate capul de bara, pivotul superior si pivotul inferior si desfacuta piulita de la planetara.

Inainte sa pui cheia de 17 pe piulite, trebuie musai curatate pana la luciu filetele cu peria de sarma; altfel exista posibilitatea de a se roti cu totul.


Si vrei sa spui ca poti sa schimbi bratul inferior, fara a demonta fuzeta? fara a scoate bratul inferior din fuzeta? Ca nu ma prind de ce ai tinut neaparat sa enumeri toate operatiile.

Posibilitatea de a se roti cu totul, pivotul cu tot cu piulita, e ceva normal. Pana si la masinile noi, indiferent daca cureti filetul sau nu. Si stii de ce? Pentru ca amarata aia de piulita, e conica, si pe deasupra, are si o banda de plastic pentru anti-desfiletare. Nu de alta...dar nu ar fi frumos sa se destranga in timp.

Daca se invarte cu totul, faci parghie intre brat si fuzeta, sau planetara si brat, si ai rezolvat problema invartitului.
Iar pentru rezultate mai bune, recomandarea mea ar fi sa bagi imbusul in surub, si un prelungitor, dupa care sa ii dai cateva ciocane zdravene. Sigur se va desface.
Atentie totusi la calitatea imbusului. Un imbus de slaba calitate se va rotunji rapid...si ajungi sa strici suruburile dupa mai multe incercari. Unde dai si unde crapa!
Nu merge intotdeauna sa faci parghie, fiindca daca e data dracu, tot se va invarti. In cazul asta ai doua variante:
1. Iei o lampa cu gaz si incalzesti piulita pana se scurge inelul de franare din plastic.
fie
2. Iei flexul si tai piulita tangential si paralel cu filetul.

Alta varianta n-ai.

Cu pistolul e mult mai usor decat cu sculele manuale.

E absurd cum zici tu sa faci parghie intre brat si fuzeta/planetara. In felul asta ii faci joc si mai mare. Ca sa nu se roteasca filetul cu totul, impingi nuca de la pivot in sus, cu alte cuvinte bagi cricul sub fuzeta si ridici bratul cu tot cu fuzeta ca sa torsionezi bratul si sa preseze in jos pivotul in nuca/filet. Eu nu știu de unde s-a înțeles că nu am dat jos fuzeta.
Din păcate nu am avut de unde să fac rost de cheie cu adaptor(prieteni plecați sau nu aveau în dotare) așa că m-am rezumat la ce aveam.
Cele două de sus s-au desfăcut ușor după ce le-am ciocănit un pic, la fel și cel din stânga jos.
Cu cel din dreapta am avut balamuc mare și nu s-a lăsat până nu l-am tăiat cu flexul. Desigur că palierul a fost compromis și el.
Rulemnții erau sparți amândoi. Totul arăta cam așa:
Click pentru a vedea imaginea in marime naturala Click pentru a vedea imaginea in marime naturala 

Click pentru a vedea imaginea in marime naturala Click pentru a vedea imaginea in marime naturala 

Am montat deja celălalt braț la distanța corespunzătoare iar mâine sper să definitivez lucrarea. Nu a iesit la dalta, sau nu ai incercat?
Niciodata, la nici o masina nu se face parghie in planetara! (Asta ca axioma.)

http://www.lincos.ro/truse-de-chei/trusa-biti-torx-imbus-e-profil-56buc-dk-121056

Felicitari!

In afara faptului ca a patruns noroiul in palier, bratul cum se prezinta? Din poza nu se intelege mare lucru. Nu se face parghie in planetara pentru ca ce? Pleaca planetara? Se strica vre-o bila prin capul planetarei?) Daca da...inseamna ca era pe moarte deja.

Era mult mai simplu sa gauresti capul surubului. Nu te chinuiai cu flexul, si nu te bagai nici in brat. Am încercat la daltă până am tăiat capul șurubului și nu am mai avut poziție să dau, apoi am încercat și cu bormașina. Ori erau burghiele proaste ori șuruburile alea sunt tratate că nu se prea lipeu burghiele de el.
Nu e problemă că am atins palierul mai am unul pe lîngă cel pe care l-am pus pe mașină.
Brațul este uzat; merge la deșeuri. Ai avut dalta ascutita. Trebuia sa fie boanta si sa-i dai cu ciocanul sub un anumit unghi si cu impact. Trebuie exercitiu sa desfaci suruburile cu dalta si ciocanul. Ori se desfacea, ori se rupea surubul. Restul surubului l-ai scos din piulita sudata pe caroserie sau l-ai lasat acolo?
Bine ca ai reusit s-o repari! Bravos!

Adrian, daca faci parghie in planetara, risti s-o strici (fie se sparg rulmentii de la tripoda, fie se sparge colivia cu ferestre din r'zeppa, fie indoi axul). Asta e dovada de amatorism. Plumbere si de vrei sa nu mai ai probleme la paliere vezi ca in fiecare palier iti intra cite 4 rulmenti.Dupa ce ai bagi fa 2 gauri de 5,5mm fa filet cu tarod de 6 si pune cite 2 gresoare pe palier.Dupa montarea pe masina baga cu decalimetru vaselina.Pui un gresor iar unul scos,bagi vaselina pina iese pe gaura libera apoi pui gresor si il scoti pe cel prin care ai bagat vaselina pina iese pe partea cealalta,montezi inapoi gresorul si mai bagi vaselina cu decalimetru.Dupa asta nu mai ai probleme.Eu am facut asa si nu am mai avut probleme.Palierele cu tot cu brate au ajuns la Zephirelli si cred ca inca la mai foloseste pe masina. Știam Dane dar până anul viitor când se va încheia aventura Oltcit ține brațul pe care i l-am pus. Am terminat operațiunea dar nu de tot. Ghiciți de ce?
Ați ghiciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit! Am pus brațul mai sus cu un cm.
Morții și răniții!
De ce n-ai dat semne? De ce nu ai masurat?
Ai pus bratul in alta pozitie cu un dinte, nu cu un cm.
Lasa ca acum se desfac toate usor. Am măsurat. Nu am făcut semne pentru că am pus alt braț.
Ba un cm e. Am măsurat de la aripă la jantă și atât e diferența între sânga și dreapta.
Treaba e că am pus un braț de RM și am înțeles că e altfel decât la Club. E mai gros bratul de RM, in rest alta diferenta nu e. La un 1cm diferenta nu are treaba cu pozitia dintilor. E din 'reglajul fin', cum se gaseste pe forum.
Plumber a scris:Am măsurat. Nu am făcut semne pentru că am pus alt braț.
Treaba e că am pus un braț de RM și am înțeles că e altfel decât la Club.


Mecanici de uichend ce santeti!

Le puneai unul langa altul si te uitai cu atentie la ele sa vezi toate deosebirile dintre ele. Asa se procedeaza peste tot. Iei piesa noua si o asezi langa cea veche si te uiti cu atentie la amandoua pt. a sesiza eventualele nepotriviri/deosebiri.

George, nu mai da sfaturi incalcite. Spune-i omului concis si la obiect ce pasi are de urmat. E valabil pentru toti ce am spus! Pe tine, George, a cazut magareata! (Am chef de glume azi.) I-as fi explicat eu daca stiam. Asa ca mai bine stau cuminte in banca mea si invat de la altii ca sa nu ma traga de ureche Iulicuta!
gyorgyoda a scris:Mecanici de uichend ce santeti!

Nici nu am pretins altceva.
George Hermenean a scris:E mai gros bratul de RM, in rest alta diferenta nu e. La un 1cm diferenta nu are treaba cu pozitia dintilor. E din 'reglajul fin', cum se gaseste pe forum.


si reglajul fin cum il faci?
nu cumva prin rotirea(mutarea) barei de torsiune, un dinte, doi, trei...intre brat si lama de torsiune? Nu,de regula reglajul se face la palier si nu la,lama ca-i belea,muncesti de doua ori.Normal,inainte de demontare pui o linie in unghiul dintre bratul palierului si bara de torsiune si zgirii bine sa patrunda in metal cu un ac de otel si pe brat si pe bara,iar cind le montezi trebuie sa coerspunda semnele ( zgirieturile).
4 rulmenti pe palier obligatoriu ca sa aibe viata lunga.
Obligatoriu gresoare doua,sau unul la mijloc si vasilina grafitata.Gaurile ptr.gresoare trebuiesc date: ptr.gresor cu filet de 6 mm se da gaura cu un spiral de 4,8 mm apoi se face filetul cu ghivimborul de 6 mm.Regula filetelor pina la 10 mm : se inmulteste cu 8 si afli cu ce spiral dai gaura ptr.filet.
Problema suruburilor la demontare, se pune un ciocan de 1/2 kg cu talpa pe capatul surubului,il tii de miner in aceasta pozitie si cu alt ciocan mai mare lovesti bine,de mai multe ori in celalalt cap al ciocanului pe care-l tii fixat pe capul surubului pe cate doresti sa il desfaci.Apoi bagi limbusul in gaura din capul surubului,imbusul trebuie sa fie cit mai scurt posibil la partea surubului iar in cealalta parte bagi o teava mai lunga ca prelungitor si desfaci surubul fara sa-i strici capul.
Mai trebuie amintit faptul ca palierul uzat,ovalizat,se poate bucsa,mergi cu el si cu un rulment nou,la un strungar bun si ti-l face ca nou.
In rest.....toate cele bune. Reglaj fin la suspensia fata la Olcit ? Poate confundam masinile , o fi vrun Citroen sau Iveco sau alte tipuri de masini , Reglarea inaltimi la Ollcit se face numai prin mutarea bari de torsionare , Dai un dinte la partea din fata in dreapta si un dinte lla partedin spate in stanga , si asa vei scoate o junatate de dinte , sau cun muti capsa la cricret scoti o jumatate de latura din hexagon .. aceas jmecherie este , Am facut la Club si lla RM aceas treaba si a mers jonglleria .. :lol: :twisted:.. Intre timp a aparut si postarea llui Nea Pruna in legatura cu calcullull gaurillor pentru filletare , Este valabil pana lla M10 calculull cu 8 .. Nu e nevoie sa mergi la strungar sa rada detine cu calcullull pentru gauri .. Daca esti meserias ,asta o inveti in scoala.. Imi cer scuze ,am problemecu tastatura . Intr-adevar, la Iveco exista suspensie asemanatoare pe fata, cu cea de oltcit, dar acolo...exista un reglaj fin in adevarul sens al cuvantului.
Rotind de bara de torsiune(nu se scoate din suport, ci pur si simplu se insurubeaza), modifici inaltimea masinii, mm cu mm.
Ce imi mai plac termenii astia tehnici.Ghivimbor,spiral.
Da paote sa imi spuna si mie cineva ce e ala tiriplic?Sau:chirpidin?Sau uaizin? Nu știu! Da știu ce sunt alea clapacioage sau ghinturele.
DanH a scris:
Ce imi mai plac termenii astia tehnici.Ghivimbor,spiral.
Da paote sa imi spuna si mie cineva ce e ala ...chirpidin?

Cleste de scos cuie. Se mai foloseste si la colierele "speciale" de la burdufurile de planetare. Plumbere uite scula asta iti trebuia tie la surubul ala care te-a necajit la desfacut
https://www.magazinulcuscule.ro/scule/surubelnite/cu-biti/cu-percutor/yato/yt-2802-surubelnita-metalica-cu-percutor-7buc
treaba era rezolvata mai repede si mai simplu.In plus mai si ramine folositor si pe viitor.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community