Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Proiect Marghita
Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
1. Iata, doresc sa pun voltmetrul proaspat achizitionat din Autovit si, uite ca nu prea stiu ce sa fac pentru m-am lovit de ceva neconcordante cu standardul vis-a-vis de ce se intampla pe bordul meu:



Va rog spuneti-mi in acest caz ce sa fac ? Sa inversez intrerupatoarele in bord?
Unde sa pun voltmetrul ?

P.S. Scuzati va rog insistenta si pisalogeala, dar lamuriti-ma si pe mine !
1.
La un bord normal:
VERDE: este intrerupator stergator luneta + stropitor;
ROSU: avarie pe semnalizare;
ALBASTRU: buton orb (fara functie) si pe acest buton ai putea pune voltmetrul.


2. Este lampa de harta iar cind iluminarea de noapte este pornita si lampa ta este actionata stinga - dreapta, aceasta se va aprinde. Cu siguranta am probleme de configuratie a instalatiei electrice pe care cu atentie va trebui sa le rezolv !

1. Exista posibilitatea de a schimba toata instalatia electrica ?
2. Din cate mi-a spus cineva cica exista de cumparat tronsoane electrice deja facute... hmmm...
3. Cu cat ma adancesc in rezolvarea unor bube, cu atat de mult imi dau seama ca nimic nu corespunde in instalatia mea electrica... ma rog, lucrurile de baza functioneaza, dar la restul s-a renuntat de-a lungul timpului !Ei, eu vreau sa refac totul, unde e posibil, de la 0.
4. Mai exista pe undeva de cumparat contactoare noi pentru Oltcit sau tot sa incep sa improvizez si sa adaptez papuci, contactoare, etc din ce gasesc pe piata ? Recunosc ! imi iubesc masina !
Un prim artwork...

Probleme de care m-am lovit și situatie actuală:

Premise:
A. Am cumpărat ambii sateliți (nota bene, soția fiind foarte fericită de aerul de nou care-l va aduce) în speranța ca-mi voi alunga indoielile care planează asupra corectitudinii de funcționare.

B. Am cumpărat și temporizatorul ștergătorului pentru a fi totul nou. Apropo, acel șurub de prindere al temporizatorului este imposibil de demontat pentru mine ! Pur și simplu este imposibil cu bruma de scule pe care o am !

C. M-am înarmat cu o mare doză de răbdare pentru operaținea de verificare a întregii instalații electrice pe care am bănuit-o de la bun început de mici probleme !

Stare de fapt:
1. Bordul și aici mă refer la butoane, la desfacerea bordului, am observat cu stupoare că trei dintre ele nici măcar nu erau conectate - partea răspunzatoare de lunetă este complet of-line (papucii scoși și drept să vă spun nici nu știu cum să-i pun la loc sau care este locul lor !)

Traian Canță nu specifică nimic în sensul acesta, iar singura referință este de fapt schema electrică, unde culorile specificate în aceasta nu corespund cu cele existente de facto în circuite - probabil s-a mers pe ideea de economie și au folosit cabluri cam de aceeași culoare !

Aaaa... sunt dezorientat nitzel... a... help ?!?

2. Vă rog eu mult să-mi spuneți și mie ce fel de papuci folosiți la mașini pentru că cel puțin eu nu am găsit ceva care să consider că e bun și sigur decât dacă pur și simplu îngrop legătura sub un strat gros de izoler band.

3. O altă rugăminte este aceea de a mă îndruma către o pereche de mufe pe care să le pun la legăturile de la aerotermă și cele ale ștergătorului dat fiind faptul că cele existente erau calcinate de-a dreptul iar când le-am scos agregatele corespunzătoare lor mi s-au fărâmițat în mână.
Ce se găsește în comerț ? Voi ce folosiți ?
La magazinele ACSA nu există așa ceva ! Se poate cumpăra de la Dacie sau de la ce mașină se poate cumpăra ? Exclus seconduri, vreau fraților totul nou la conectică și electrică. Hai că circuitele nu am de unde să le mai cumpăr, dar măcar conectorii...

4. Când am scos partea de jos a bordului și am scos propriu-zis grupul de indicatori, recte vitezometru și turometru, am uitat că există și acel cablu de la tahometru care măsoară kilometrii parcurși, dar ideea este că bordul negru a ieșit ușor fără ca acesta să protesteze, e vreo problemă la montarea acestuia la loc în locașul corespunzător ? Nici eu nu am putut desșuruba temporizatorul, la a n-a tentativă s-a rupt urechea de prindere.
Despre papuci: am schimbat multe la instalația electrica, deaorece la mașina marea majoritate a firelor erau pur și simplu legate prin înfășurare și izolate - dacă au fost - cu scotsh, am folosit cele simple de cupru tip mamă + tată cu izolatorul de plastic aferent ce se găsește în magazinele de accesorii electrice (nu auto). Se potrivesc și la bornele bobinei, sonda de lichidul de frână, butoane, etc. Si la mine s-a rupt urechea celui vechi dat fiind plasticul rascopt. Pentru prinderea celui nou voi folosi urechea deja existenta a carei gauri in care intrau acele de plastic. Pe acolo trec un surub si o piulita cu o saiba si apoi fortez spre cadrul metalic.

Problema de care am uitat sa intreb este urmatoarea:
Problema:
Enunț: se da una bucata conector de Oltcit original pentru a se urmari cablajul. Se ia shema electrică pentru identificare
Întrebare: De unde se incepe numerotarea pinilor si care este ordinea de numarare ?
Imagine ajutatoare cu ordinea pe care o cred eu:



Multumesc ! Identificarile ordinii cablurilor in mufe le-am intuit corect. indicativul numeric al fiecarui pin aflandu-se pe marginea acelea foarte subtiri de la intrarea firelor in mufa.

Asa arata bordul inainte de a fi fost completat si montat !


Reostatul la mine indeplineste o singura functie si numai una: sa opreasca luminile in bord !
E acolo un tranzistor pe care din graba am omis sa-l mai verific... poate alta data !

Acele au fost tratate cu oja pentru fetele de la departamentul centura ! Arata destul de bine iar dupa montare voltmetrul chiar indica tensiunile (imi place tare mult cum se aprind ledurile la incarcare, iar de fiecare data cand este pornit un consumator indica consumul... super)

Becul de la soc o data sta aprins, alta data nu... e un mister pentru mine deocamdata !
kosson a scris:....Becul de la soc o data sta aprins, alta data nu... e un mister pentru mine deocamdata!


verifica firul care e conectat la cablul de soc, poate nu face contact bine, poate e oxidat. care bec de la soc? ca eu am TRS si nu am nici un bec la soc Exista un bec care inroseste socul atunci cand acesta este tras pentru a te avertiza acest lucru ! Nu toate cablurile au acel bec. Eu (adica Bogdan) mi-am schimbat cablul (il impingeam si "sarea" inapoi... trebuia sa deschid capota ca sa-l trag! ). Cablul vechi avea acel beculet, cel nou nu-l are. nu am inteles unde e becul. chiar in butonul ala de care tragi socul?
stonebone a scris: chiar in butonul ala de care tragi socul?
DA, becul se afla in acel buton mare de care actionezi cablul de soc. Unele cabluri au bec altele, nu. si se mai gasesc cabluri din astea cu luminita de cumparat? ca prietena mea uita aproape de fiecare data sa bage socul. Doar la dezmembrari cred !

Si acum sa incep cu plansetele ! Cine e slab de inger sa inchida browerul

Iata ca am mai descoperit o buba a masinii pe parte electrica: TABLOUL DE SIGURANTE ! dupa o "liniste" totala in bord, asa deodata..., pe nepusa masa, m-am repezit la tablou. Si cesa vazi taica ? Iaca, nimic nu functiona cum trebuie, in sensul ca o data trcea curentul prin el, alta data nu... asa ca un joc de lumini avea comportamentul tabloul meu.

Acum, rugamintea mea este sa ma indreptati catre locul de unde pot sa-mi achizitionez un tablou de sigurante modern si eficient si sa-mi specificati si mie un pret al intregii distractii !

Multumesc mult !

Alte belele le-am mai descoperit la nivelul prinderii mifelor intre ele. Data fiind vechimea masinii si a gradului de uzura (a se citi rascoacere) a plasticaraiei, papucii originali din mufe, cei rotunzi (tip receptacol) unii erau oxidati dincolo de normalitate, altii erau pur si simplu iesiti (a se citi iesiti cu tot cu fir din mufa) si meniul poate continua.

Dupa ce voi fi terminat toate cate am de pigulit prin bord vis-a-vis de reconditionare, testare conexiuni voi pune un nou tablou de sigurante pentru a mai bifa la capitolul "Aici sunt sigur ca functioneaza" una care acum imi sta pe constiinta !

Hmmm... nu pot inchide postingul fara a va impartasi experienta neplacuta in dezlegarea misterelor cablurilor si mai precis a culorilor acestora si a MARCAJELOR de culoare. Ce se intampla, am luat-o metodic, nemteste sa fac topografia functionala a circuitelor prezente in masina.
Neplacut a fost faptul sa aflu ca, de fapt, s-au folosit pentru constructia circuitelor doar vreo cinci tipuri de cabluri reciclate dup[ nevoie iar pentru a respecta indicatiile producatorului (probabil), s-au marcat cablurile prin aplicarea unui marcaj de culoare cu vopseaua corespunzatoare culorii care ar fi trbuit sa o aibe respectivul fir.

Va inchipuiti: urat, urat, limbaj buruienos, usi de corturi, coviltire, etc...

Dupa ce m-am linistit, am trecut la identificare fiecaruia si am facut o harta a ceea ce exista !

Intr-adevar, exista diferente intre schema lui Traian Canta si ceea ce exista pe un TRS, dar aceste diferente le voi evidentia pe un fisier in Corel pe care lucrez acum pentru a deveni o noua referinta pentru cei care intampina aceleasi neregularitati si inconveniente !

Astept un nou acord stand/by de la FMI(nevasta) pentru a definitiva inca o etapa in reabilitarea Marghitei ! Daca nu ma insel merge cutia de sigurante de Super Nova sau Solenta cu unele modificari.uita-te la "Instalatia electrica ";sunt acolo discutii Pana cand banii vor curge in visterie am zis ca nu ar strica sa ma documentez mai mult si sa pun la folos tot ce fac.
Astfel, iata ce am in lucru:


Schema din Canta, dar care o voi modifica in acord cu realitatile de pe TRS
Sper sa fac ceva mai mult daca-mi permite timpul, cum ar fi explicarea vizuala a functionarii unui oricare echipament pentru a intelege toata lumea si usor electrica masinii si pentru a evita orice neplacere (vezi discutia despre incendii). Gata, le-am pus pe toate, acum va urma etapa de verificare conform instalatiei mele de pe masina si voi face traseele in acord !

Tot ceea ce regret este ca nu am o rampa pentru a urmari circuitele !

Iata !


Oricine, e binevenit sa contribuie ! poti sa gasesti puntea cu sigurante la acsa cred.

Eu am avut aceleasi probleme ca tine acum vreo cinci ani. Mergeau instalatiile cand vroiau ele,daca mergea una nu mergea ailalta, etc. Am schimbat toata puntea care era oxidata si nu am mai avut probleme de atunci. La vremea aia am luat puntea de la magazinul de pe turda si cred ca am dat cam 300.000 lei pe ea. Dis-de-dimineata ma trezesc, beau cafeaua si cobor impreuna cu vecinul meu de la sapte, domnul Dan, care e trecut prin Oltcit cu ani de folosinta "practica" :


Iau la puricat traseele care veneau in bord si plecau din bord. Trebuia neaparat sa dau de urma scurtului, caci pana la urma asta era ceea ce imi parlea sigurantele.

Iata:


Cam cu asa ceva m-am luptat pana spre dupa-amiaza !
Am facut schemele de corespondente pe culori si am marcat corespondentele si incongruientele cu schema Clubului. Toate acestea le voi impartasi cu voi cand voi fi fost terminat cu asezarea intr-un fisier de corel la care lucru acum.

Diferente sunt sa stiti, nu foarte mari, dar exista. Un exemplu care-mi vine acum in minte este cel al legaturilor petru placutele de frana care in schema Clubului nu am reusit sa le gasesc, dar care vor fi trecute in viitoarea schematizare si pot sa mai merg nitel cu istorisirea pana la diferentele de marcaje de culoare intalnite.

Si acuma buba:


Intrerupatorul care indica nivelul lichidului de frana era cel care-mi dadea mie un foarte frumos scurt dar acest lucru pentru ca nu am respectat schema si nu m-a uitat atent la buton. Refacand calculele, vorba faimosului gag, am ajuns la concluzia ca de fapt plus (mufa verde) trebuie pusa pe contactul din mijlocul butonului, masa (firul maro) trebuie pus pe contactul de jos (adica cel care trebuie sa inchida circuitul, iar nu unul din capetele consumatorului-bec), iar firul verde cu mufa transparenta pus pe contactul perpendicular anterioarelor.

Bun, una problema s-a rezolvat, dar becul statea aprins asa ca am verificat in acord cu schema Clubului traseul firului care ducea la sesizor pe capacul rezervorului de lichid de frana si am constatat ca acesta "fura" masa asa ca l-a scos pe linie moarta si am procedat la tragerea unui nou cablu, astel rezolvandu-se u alt mister.

Problemele au fost multiple pana a ajunge aici, in sensul ca am vrut sa fiu sigur ca se respecta traseele specificate de schema si am luat la masurat de mi-a venit acru, dar sunt multumit si cu un nivel al cunostintelor despre partea electrica mai ridicat (a se citi sunt nitzelus mai vizat la belele).

Acum ceea ce mi-a ramas de facut este sa inlocuiesc tabloul sigurantelor pentru ca nu ma mai bazez pe acesta datorita multiplelor probleme care mi le-a pricinuit si pentru ca si in acest moment imi arde sigurantele cand pun un prim contact dupa o perioada mai indelungata de timp in care nu a circulat curent prin instalatie. Ciudat, nu ?

Insa, ma mai tem si de faptul ca am un consumator mult prea mare, care depaeseste un necesar de 16 amperi ??!?!? Acest lucru nu-l voi elucida decat la schimbarea tabloului, cand voi avea certitudinea functionarii corecte a acestuia.

Cat despre sigurante, dupa ce am ars vreo 2 seturi, am trecut pe lite ! Poate te ajuta metoda asta:
Ia un bec de far si il intercalezi in loc de fiecare siguranta pe rand. Daca se aprinde.... ai un scurt pe circuitul sigurantei respective. Daca ai diferenta de potential becul se va aprinde =>undeva in cablaj "da la masa". Metoda mea e sigura (probata personal). Intr-adevar asa e. Poti face testul de scurt in modul descris de tine si cineva la un moment dat mi-a spus de acest lucru.

Problema la mine este urmatoarea:
Pun siguranta de lita care sa duca maxim 10 A pe a doua siguranta de sus, siguranta artizanala calculata sa duca toti consumatorii tronsonului respectiv.

Ce se intampla... La primul cuplaj de contact totul e ok, se aprind toate, oooaaauu, pomul de Craciun este mic copil, dar in momentul in care inchid pravalia si revin dupa o ora si pun contactul siiii, siiii... fsss: s-a ars !

Domnul Dan, colegul meu de suferinta la deslusitul misterelor instalatiei electrice mi-a spus ca totusi nu este indicat tinutul contactului pentru ca ramane bobina incarcata. Ei, ma gandesc eu in prostia mea ca e posibil ca sa existe un curent rezidual la punerea contactului care sa "fuga" din bobina si sa loveasca circuitele prajind siguranta ?

Se poate produce un "spike" de tensiune care sa intruneasca conditiile unuei suprasolicitari ?!?!
kosson a scris:1. Intrerupatorul care indica nivelul lichidului de frana era cel care-mi dadea mie un foarte frumos scurt ... Bun, una problema s-a rezolvat, dar becul statea aprins asa ca am verificat in acord cu schema Clubului traseul firului care ducea la sesizor pe capacul rezervorului de lichid de frana si am constatat ca acesta "fura" masa asa ca l-a scos pe linie moarta si am procedat la tragerea unui nou cablu, astel rezolvandu-se u alt mister.
2. ...nu este indicat tinutul contactului pentru ca ramane bobina incarcata.

1. Ai luat in calcul si intrerupatorul basculant de linga pedala de frina care este in directa legatura cu lampa nivelului lichidului de frina Acest intrerupator, are rolul de a aprinde lampa in momentul in care pedala de frina tinde sa ajunga la apasare, la podea. Daca intrerupatorul nu va fi comutat manual in pozitia initiala, lampa indicatoare a nivelului de lichid, va sta mereu aprinsa indiferent de nivelul acestuia in rezervor.

2. Atit bobina de inductie cit si electroventilul din carburator, sint alimentate electric DOAR pe penultima pozitie a contactului cheie premergatoare demarorului. Punctul 2. Am inteles ! voi urmari circuitul electric pentru a-mi explica si reconfirma concluzia.

punctul 1, voi cerceta, dar sa stii ca am studiat destul de mult schema de Club si sa stii ca nu am sesizat prezenta nici unui contact.

Ma voi documenta mai bine si voi reveni !
kosson a scris:punctul 1, voi cerceta, dar sa stii ca am studiat destul de mult schema de Club si sa stii ca nu am sesizat prezenta nici unui contact.
Nu toate oltciturile sint dotate cu acel intrerupator de "pedala moarta de frina". Acel intrerupator se gaseste pe masinile de generatie mai noua (RL) si TRS banuiesc.

La INSTALATIA ELECTRICA, subiectul "Probleme cu stergatorul", ti-am dat un raspuns pe o fotografie de a ta in care ai notat niste intrerupatoare deasupra pedalei de frina cu R1 si R2 . Asa este, imi aduc aminte perfect. Voi investiga felul in care se leaga acele intrruptoare si voi urmari si traseele mai ales ca mai am de facut ceva: sa fac butonul franei de mana sa functioneze... Olteanca virtuala ia forma incetisor, incetisor !



Va urma ! nice:)

Va urma ! Koson esti chiar tare. Sfatu meu. Ia un laptop si te duci la masina . Tu esti pe computer si il pui pe un prieten cu ruleta sa masoare , in felul asta o faci calumea la scara , cu tot cu unghiuri si tot tacamu . Asta daca ai chef sa faci ceva meserias. Laptop, cu ajutorul Domnului voi avea abia peste cateva luni bune, dar in schimb, am pe jupan Traian Canță, care spre gloria istorică a dat masurile generale după care ma ghidez acum in modelarea Marghitei virtuale.

Mai usor va fi cand voi modela motorul caci scheme sunt mai detaliate la motor si va fi, sper eu mai simplu de corelat cu realitatea.

Apropos de schitele pe care le dă Traian Canță în cartea sa: sunt atat de inexacte... numai eu stiu cat mi-a luat in Photoshop să le aliniez... hmmmm

Pentru motor, mi-ar fi placut sa stiu sa lucrez in Solid Works... Hmmm... ar iesi o reproducere virtuala a motorului de sa innebunesti ! Am putea face tutoriale vizuale si simulari ale defectelor...

Poate cu timpul.... Another brick in the wall !



Si un test de Mirroring

Ultimul update !



si test de mirroring cu randare !

Ce ziceti de niste capote de fibra de sticla? Si aripi fata?
Deja vorbesc prostii. Arata foarte bine . Good work. Si am ajuns si la punctul cel mai dureros si suferind al oricarui Oltean: lampile spate si gasca de probleme de caroserie pe care le aduce.

Motivul: lampile spate de pe Marghita le-am gasit cam in aceasta situatie, ceea ce a fost un motiv pentru mine de a indrepta lucrurile si a le pune la punctul de origine:


Cam asa se prezintau amandoua.
Dupa o vizita la magazinul foarte bine aprovizionat de langa parcul Morarilor, adica: Soseaua Pantelimon Nr. 312 - S.C. Comautoglob S.R.L, am plecat la pachet cu urmatoarele:


Probleme intalnite:
1. Rugina si tablarie mancata in partea stanga; am scos pamantul, am slefuit, am dat cu Feruginol (de Policolor), am lasat la uscat si am grunduit suprafetele cu probleme:



2. A ramas partea dreapta sa slefuiesc si sa grunduiesc. momentan arata cam asa:



3. Am trecut la montarea papucilor in mufe unde m-am lovit de o gramada de probleme de identificare. Cand voi fi fost terminat, voi face foto si voi pune pe site.

Valib, ce zici ? cum pot completa bucata mancata de rugina acolo unde a fost deja grunduit ? Chiar e nevoie de tinichigerie sau pot pune prin fixare cu gauri o tabla in completare, eu ma gandeam ceva de aluminiu sa o pot mula si jos in compartiment.

Oricum, dupa ce voi fi terminat cu tablaria intr-un fel sau altul, voi izola complet compartimentul sa nu mai ia apa si noroi...

Orice alte pareri cum s-ar putea face completarea aceea sunt binevenite.
muntean_dragos a scris:Ce ziceti de niste capote de fibra de sticla? Si aripi fata?


Auzi, fibra de sticla! Ce-i, Dacie?
Fibra de carbon bre! Ar arata super! Din cite vad parca nu este structura de rezistenta iar ca sa faci o cirpeala cu chit parca nu se merita ,sa te duci la tinichigiu sa ii puna un petec face mai mult jaf asa ca iei un cleste de tras popnituri o bormasina de mina sau electrica tabla galvanizata sau de aluminiu tai la masura dai gauri apoi o ungi cu teroson ca felia cu magiun si stringi pop niturile nu este nevoie sa dai o groaza de gauri si vezi ca sunt pe diferite dimensiuni inaltime si grosime din cite stiu un pop nit tine cam la 70 Kg sa cirpesti cu fibra de sticla si etc etc sa fim seriosi .Parerea mea dupa ce termini de reparat electrica ar trebui intrebati baietii pe unde sa bagi ulei cel mai ieftin nu ulei ars ca este acid .Daca te ajuta la ceva eu la mine la Dacie la grila aveam niste gauri de toata frumusetea remediul a fost simplu am dat jos grila am slefuit pe interior cu peria de sirma pusa pe bormasina am slefuit cu smirghel apoi am decapat cu solutie care o folosesc instalatorii la lipiturile tevilor de cupru dar nu cea cu argint am folosit gel am taiat o bucatica de tabla de cutie de ness care pe interior este cositorita am aplicat acelas procedeu decapare apoi cu un cositor obisnuit si un letcon tiganesc (aragaz) ca nu am letcon de 200 w am lipit apoi spalat cu apa si sapun uscat ,chituit vopsit cu spray si tine de 12 anisori si rugina ioc ,daca vrei o lipitura mai dura folosesti aliajul de lipit tevi de cupru folosit tot de instalatori este la mosor albastru si are in compozitie si usoare urme de argint iar ca performante tine lejer o lipitura la tevile de cupru la 10 atm -10 Kgf/cm2 Cu putina bataie de cap poti sa o rezolvi cu nituri pop si o sa rugineasca in alta parte dar cind tragi niturile intre suprafete pui teroson la greu si prin stringere se da afara surplusul Poti folosu si poxipol dar tabla de aluminiu nu este buna ca oxideaza instantaneu in aer si nu se lipeste prea bine deci o bucata de tabla galvanizata sau neagra dar bine decapata si popnituri sau daca nu poti sa le tragi pui suruburi de 4-5 saibe grover si stringi Ultimul input !
Tabloul de sigurante pus dupa inspiratia pe care a raspandit-o pui di drac:




Urmatorul este unul de 1400


Iar acesta este de Solenta


Foto referitoare la Dacia au fost facute cu permisiunea si ajutorul unui vecin: Cristi, posesor a doua atomobile Dacia.

Ei, va puteti face o parere daca ati dori sa inlocuiti tabloul original de Oltcit. Am uitat sa pun voltmetrul daca tot am updatat posturile:
Iata: sorry, desi am citit mesajele...am uitat sa iti scriu

deci....daca vrei munca de calitate...da o fuga pe la tinichigiu....max 200.000lei...si te rezolva(doar sa aibe grija la instalatia electrica)
daca vrei munca tziganeasca...se poate pune o bucata de tabla(ii dai 4gauri, si pui silicon intre table la greu) si bagi 4suruburi. De tinut va tine...dar arata a munca tziganeasca.
iti recomand cu caldura prima varianta! Vali, eu ma gandesc din ce in ce mai mult la putintica fibra, o mulez cum vreau eu cat e semiimbibata cu rasina iar cand moare, moare mulata cum mi-am dorit.
Nu cunosc nici un tinichigiu la care sa merg cu incredere asa ca va trebui sa fac treaba de mana eu singurel cum m-oi pricepe mai bine !
Cu carpeala si eu m-am gandit ca nu e o treaba tocmai kusher, dar cu fibra mi-a suras ideea...
Tu ce zici ? pai...inseamna ca nu ai nimic de pierdut!
stiu ca...daca astupi cu chit cu fibra de sticla(din ala fara rasina si alte abureli).....te tine cam 1an max.
daca e cu rasina...ma gandesc ca va tine mai mult.
DO IT! si ne anunti cum a iesit:) Pana una-alta un update la Olteanca virtuala:
Am terminat cu electrica.
In acest moment tot ce inseamna dispozitiv electric sau subansamblu electric functioneaza in parametrii constructivi. Cateva imagini de la ultima operatiune care a fost rezolvarea unui scurt in momentul cuplarii dezaburitorului, unde s-a dovedit a fi de vina o "protectie", subansamblu electric de tipul releului care era foarte, foarte oxidat si pe care l-am schimbat, acum dezaburirea lucrand, vorba englezului "like a charm"...

Inceputul operatiunii finale (scurtul dezaburitor):

Detalii privind conectorii din bord dupa ce-am organizat nitel firarainita de acolo:

Iata, cauza scurtului. Se observa o componenta cu carcasa transparenta si una dedesubtul sau cu carcasa din aluminiu. Aceste doua subansambluri sunt, de fapt doua protectii (cu toate ca recunosc ca nu inteleg cum o face cu toate ca intuiesctot ceea ce pot spune este ca in interior se afla un releu). Ceea ce vreau totusi sa mentionez este ca prezenta acestor protectii nu este mentionata pe nici una din schemele electrice:


Si cu acestea s-a incheiat etapa reconstructiei instalatiei electrice cu reconditioanarea tuturor subansamblurilor.
Urmeaza tratamentul ruginii si schimbarea uleiului plus aerisirea franelor.

La tratamentul ruginii iata un mic intro neplacut pentru mine:


Memento ! Si eu am gasit doua chestii din alea de aluminiu si am observat ca intra in functiune cind pun contactul, adica tacane, ca un fel de relele. Iacata cu ce-am iesit dupa ce m-am bagat cu nasul in filtrul de aer:
http://img445.imageshack.us/my.php?image=dozareaer4qi.swf

Of, masinica mea sufera de atatea chestii !!!!
Ce sa mai povestesc decat ca nu-mi gasesc timp sa ma programez la Lascone sa o mangaie putintel....

Breeee... ce scumpe sunt carburatoarele noi noute !!!!
Imens !!!!!!!!!!!!!! 4 buli juma ?!?@? brrrr În ce e făcut modelul ăla 3D de Oltcit? Nu mi-l dai și mie? O succesiune de imagini ce ar putea folosi vreodata. E bine sa fie, poate vor folosi la vreo explicatie.






Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 1 din 11
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community