Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ulei si filtru pentru motor nou
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare tuturor!Oltcitul a primit o inima noua:).Am shimbat cilindrii, pistoane, bolturi, supape, segmenti, pompa de ulei, dar nu in ultimul rand, un arbore cotit frantuzesc.Deocamdata i-am pus un ulei ieftin 15W40 pentru rodaj si un filtru de ulei Bosh(Made in Africa) de Cielo.Problema e urmatoarea:becul de la ulei sta aprins 5-6 secunde aprins la pornire.In rest motorul merge ok, trage, are compresie, nu bate, nu tacane.Deci care ar fi problema?Mentionez ca nu am umblat la supapa de descarcare si nici la clapeta by-pass.Si as vrea sa stiu cati km trebuie sa merg cu motorul in rodaj si ce ulei recomandati la finalizarea acestuia?Multumesc. din cate stiu filtrul de cielo e mai mic, si nu are supapa de descarcare, deci nu tine amorsat uleiul. o sa strici asa bunatate de motor Salut.
In primul si in primul rand, din ce stiu eu, asa trebuie sa stea becul aprins la ulei cateva secunde, asa sta si la mine.
In al doilea rand, nu se pune la rodaj ulei 15w40, si in general, si mai ales nu se pune ulei ieftin.
Filtru de ulei bosch facut in africa, din ce am vazut eu, pune-au mai toti pe oltcit si erau multumiti de el, dar eu iti zic sa ii pui tot de oltcit original cu supapa.
1000 de kilometrii trebuie sa mergi cu motorul in rodaj, dupa care schimbi uleiul si filtrul, pui filtru de ulei romcarbon, il comanzi de la niko ploiesti ca mai au din ce stiu eu, sau filtru de ulei mann w721/15 daca te tine buzunarul(e vreo 42 lei), dar, eu zic ca e mai bine sa ii pui filtru mann, iar ca ulei, un mobil semi sintetic 10w40 in primul si in al doilea si al treilea rand,becul trebuie sa se stinga cat mai repede,nu sa stea cateva secunde ca asa sta la tine,e o treaba la care nu te pricepi deci sfatul tau nu e cel mai bun.
La rodaj uleiul ales este foarte bun,dar eu l-as schimba dupa primii 500 de km daca ii faci treptat,iar daca ii faci dintr-o bucata,merge si 1000 km ,poate chiar 1500.
Filtru pui de care vrei,supapa sa aiba!
Iti recomand un ulei ieftin care pe mine m-a surprins si anume repsol,de care indicativ vrei tu,as merge pe 10w40 ! Cuzinetii i-ai schimbat? Daca nu, i-ai masurat sa vezi daca sunt in cote? La fel si arborele, e in cote? Si asta poate fi una dintre problemele pt care se stinge greu becul de la ulei.
Bafta! Cuzinetii au fost schimbati cu altii noi.Arborele cotit este si el nou dar a fost verificat cu lera in toate pozitiile si este in cote. piese noi pentru refacerea motorului unde ai gasit? Aici pe forum, cu exceptia cuzinetilor.Dupa rodaj vreau sa pun un ulei de calitate.Ce recomandati dintre Castrol GTX si Liqui Moly?Vreau ceva original, nu facut in Turcia. Pai daca reusesti sa gasesti Castrol original (desi eu am vazut numai din ala facut la turci), atunci cumpara-l ! Cu Liqui Moly n-am avut tangente, dar eu personal iti recomand Aral. Ce-o fi insemnand "Castrol original" in mintea unora, Dumnezeu stie.
Castrolul aflat in prezent, deopotriva, pe piata germana si romaneasca, spre exemplu, este "foarte original" si facut in Turcia, la rafinaria Atas din Mersin. Dar e original, facut de compania BP Castrol in sit-ul ei de productie de acolo.
Ca el este o posirca de care se plange toata lumea care l-a folosit, asta-i alta poveste.
Liqui Moly este cu totul altceva. Ulei nemtesc 100%, din sursa unica, adica Ulm, JergWielandstrasse. cu telefonul inscris pe bidon, codul postal, etc. Personal, am folosit si recomand cu caldura. Am prieteni care folosesc Ravenol (SSL) si sunt foarte multumiti. Si el este "made in Germany" si pare a fi o buna afacere. Deci, il recomand si pe acesta.
Succes! As merge pe Liqui Moly 15W40.De unde l-as putea procura?In Tecuci nu gasesc sortimentul acesta.Cat despre aprinderea becului la ulei, vreau sa mentionez ca acesta se aprinde doar la pornirea motorului la rece.Daca il pornesc dupa 10 minute de la oprire becul se stinge instantaneu ceea ce ma duce cu gandul ca circuitul nu sta amorsat.Asta ma duce cu gandul poate fi de vina filtrul fara supapa, arcul de la supapa de descarcare uzat sau alte motive pe care nu le gasesc.Astept pareri. eu la oltcit bagam liqui moly si aditiv aceeasi marca. cu uleiul asta m-a tinut motorul pana am dat masina, desi mi s-a spus ca nu mai duce ambielajul mai mult de 1000 km si am facut 15000 cu becul aprins palpaind la relanti. becul ala la pornire uzeaza cuzinetii si ambielajul. am eu parca 3 litri jumate de liqui moly sau daca nu, vb cu seful de depozit pe dobrogea sa vad cine e pe zona unde stai tu daca filtrul nu are supapa ...fi sigur ca aia e principala problema ... a becului aprins
in privinta uleiului as incerca oricum un 10W40 ... cel putin e semisintetic ... si e uleiul recomandat de francezi pentru aceste motoare ... vezi ca erau mai multe topice cu discutii despre uleiuri ce si cum ...

oricum eu am mers cu 15W40 + aditiv de cand am facut motorul si are vreo 50.000 merge chiar bine la cata forja si-a luat .... dar efectele unui ulei bun se vad in timp ... Salut,
Uite aici:
http://www.limorom.ro/Agenti.html
reteaua de agenti Liqui Moly.
Ii dai telefon celui de pe zona ta si-ti aduce(la pret de importator).
Ti-l recomand pe acesta:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/de_1091.html?Opendocument&land=DE&voilalang=d&voiladb=web.nsf
Nu vei apuca sa uzezi semnificativ motorul tau mergand numai cu el.
10W-40 este uleiul recomandat de francezi pentru acest motor dar odiosul a cerut o "adaptare" la ce putea furniza industria "socialista multilateral-dezvoltata" si s-a ajuns la 15W-40.
S-a mai discutat pe larg pe forum.
Succes! Acum am citit si eu topicul.
Marian,problema ta este filtrul de ulei.L-ai schimbat? Am cumparat pana la urma 5 litri de ulei Liqui Moly 10W40.Multumesc domnului Iuliu Marinescu pentru ajutor.Filtrul nu l-am schimbat pentru ca nu am terminat rodajul.Voi incerca sa ii contactez pe cei de la Niko Ploiesti sa vad daca mai au filtre de ulei cu supapa. in caz ca nu gasesti apeleaza la magazinele care aduc piese de import la comanda ... ii pui sa caute filtru de ulei pentru citroen axel sau citroen gsa ... in caz ca nu gasesti vezi sa ai cateva coduri pentru filtre de ulei gen mann ...le gasesti pe aici pe site ... de acolo in functie de buget alegi ce filtre au ... ca sfat personal ar fi bun chiar unul mann desi e cam scump in jur de 30-40 de lei
.Multumesc domnului Iuliu Marinescu pentru ajutor
You're welcome! cauta la magazinele care lucreaza cu UNIX. Ei au Mann w712/15.
Ca si ulei, dupa suficiente documentari, am ajuns la concluzia ca cel mai bun este uleiul 5w-40, cu norma de Volkswagen pompa dusa, adica 505.01
uleiul asta a fost special dezvoltat pentru motoarele de 1.9tdi , care au camele cu frecare directa pe tacheti, similar oltcit-ului. (sistemul este intalnit si la multe alte masini, dar la 1.9tdi de la vw a suferit niste modificari si camele au fost subtiate, sarcina pe suprafata a crescut si uleiul obisnuit nu mai facea fata, deci a fost nevoie de un ulei mai rezistent)

Castrol Edge turbo-diesel 5w-40,
Liqui Molly diesel hightech 5w-40 (mai ieftin) sau Liqui Molly toptec 4100 (mai scump)
sau orice ulei care are norma 505.01

Sunt uleiuri scumpe, dar ... isi fac treaba mai bine decat orice 10w-40 sau 15w-40
andrei_221 a scris: au camele cu frecare directa pe tacheti, similar oltcit-ului.


arata-mi si mie unde sunt tachetii la oltcit ...ca eu sunt mai necunoscator asa si poate mi-ar prinde bine o lectie de mecanica am zis "similar"
stiu ca la oltcit camele freaca direct pe culbutori...

doar am explicat in termeni simpli de ce uleiul 505.01 este potrivit pentru oltcit..... eu zic ca te inseli oricum ... eu unul nu as baga ulei facut pentru diesel in motor benzinar ... uleiul din motoarele diesel e facut ca sa reziste la alte conditii de stress decat cele ale benzinarelor ...si mai ales in cazul motoarelor de turatie ... oricum in cazul motoarelor de turatie mai ales cele racite cu aer pelicula uleiului trebuie sa reziste la niste temperaturi mult mai mari decat cele care apar intr-un motor diesel eu te contrazic putin... tocmai ca la motoarele Diesel moderne, temperaturile si sarcinile sunt mult mai mari decat in motorul de oltcit...
Daca iei in calcul si faptul ca dieselul are turbina care merge la 150.000 rotatii pe minut si ca temperaturile sunt la fel de mari (poate chiar mai mari) decat la oltcit... reiese ca uleiul este mult mai potrivit decat un banal 15w-40 sau 10W-40, de origine minerala.....


cauta si compara cifrele de HTHS (rezistenta peliculei de ulei la sarcini mari si temperaturi ridicate ) si vezi ca s-ar putea sa ai o mica supriza atunci compara caracteristicile Liqui Moly Mos2 10W40 recomandat de iuliu ... cu cele ale uleiurilor recomandata de tine si s-ar putea sa ai tu o mica surpriza chiar daca privind pe larg ar trebui sa fie mai inferior

in alta ordine de idei un ulei mult prea superior fata de cel cu care a fost proiectat motorul poate face mai mult rau la un regim de exploatare normala nu intentionez sa ma contrazic doar de dragul discutiei...

Inutil sa mai precizez ca pe vremea cand a fost conceput motorul nu existau uleiuri mai bune, excluzand uleiurile esterice care se foloseau la curse.

Fiecare are dreptul la parere si eu respect acest drept

am spus doar parerea mea, bazata pe argumentele mele. Mersi pentru informatia despre filtru.Legat de ulei, sunt de parere ca Liqui Moly 10W40 cu disulfura de molibden este arhisuficient pentru motorul de Oltcit . Nu numai arhisuficient ci, probabil, cea mai buna alegere.
Uleiurile enumerate de andrei_221 sunt de diesel , deci "castrate" de modificatori de frictiune, cum ar fi molibdenul dithiocarbamate (Modtc) a carui cantitate este extrem de redusa, pentru a face fata normei 505.01 si a nu "otravi" catalizatorul, precum si a nu murdari suplimentar pe interior motorul diesel care are prostul obicei sa lucreze in conditii mai precare din punct de vedere al "curateniei", ceea ce innegreste cvasiinstantaneu uleiul si face ca acesta sa trebuiasca sa fie mai "dopat" cu aditivi detergenti.
Intervalele extinse de revizie pentru care este recomandat un astfel de ulei (Top Tec-ul 4100 nu este longlife, dar restul , da) face ca TBN-ul sa fie redus artificial, ceea ce este un mare si discutat/discutabil compromis.
Toate uleiurile citate/recomandate de andrei_221 sunt hidrocracate de grupa III, deci minerale ultrarafinate si nu sintetice autentice. Nici semisinteticul cu MoS2 nu este decat in proportie de ~30% sintetic, insa autentic (PAO). Restul este grupa II. Eu deplang constrangerea la care sunt supusi utilizatorii de PD-uri sau PD-uri cu filtru de particule, de a folosi uleiuri extrem de "uscate", detergente si "vaduvite" de aditivi care sa le "sprijine" in reducerea frictiunii cand pelicula hidrodinamica cedeaza. Asa cum PD-ul a fost un compromis jenant, tot cam asa se prezinta si lubrifiantii recomandati de colegul nostru. In niciun caz nu as folosi asa ceva intr-un benzinar non-euro unde am libertatea sa bag un ulei "cu de toate", "old school", si fara restrictii care il impiedica sa isi faca treaba cat mai bine."Asa ceva", adica un "special pentru PD" care are toate aceste dezavantaje.
Nu am rabdare sa fac teoria mai pe larg. Pur si simplu este prea mult de scris. In orice caz, 10W-40-ul ala cu MoS2 este un ulei "rar" acum in industria de profil, care "stie sa unga" un motor, si nu poate raspunde tuturor cerintelor legate de poluare, mediu, mizeria dintr-un diesel, intervale de revizie, etc. etc. etc. si a putut ramane un ulei "adevarat".
Eu nu m-as da inapoi (si nici nu o fac) de a folosi asa ceva pe o masina care inca mai accepta sa poata fi "unsa" atat de bine. Te asigur , draga Andrei ca MoS2-ul anorganic, solid, din acel ulei face mult mai mult decat cele cateva "doze" de aditiv EP de care pomenesti, si care face posirca de catastrol-ul edge turcesc imbuteliat la Cazanesti, compatibil cu "supermotorul" PD , adica 505.01.
Ce (mai) faci? Nu te limitezi doar la a recomanda dupa "program"(aplicatia dedicata), ulei "original" de transmisie bietilor baieti de pe vwforum care iti cer sfatul? Nu ar fi cazul sa te pui si tu la punct odata si odata cu chestiile astea daca tot vrei sa pozezi( si sa mai si fii acceptat) drept guru?
Sanatate tuturor! NORME SI SPECIFICATII

http://www.elf.com.ro/Lub/lubroumanie.nsf/VS_OPM/C12572D70035D0D7C12571DF00464B99?OpenDocument
iuliu marinescu a scris:Nu numai arhisuficient ci, probabil, cea mai buna alegere.
Uleiurile enumerate de andrei_221 sunt de diesel , deci "castrate" de modificatori de frictiune, cum ar fi molibdenul dithiocarbamate (Modtc) a carui cantitate este extrem de redusa, pentru a face fata normei 505.01 si a nu "otravi" catalizatorul, precum si a nu murdari suplimentar pe interior motorul diesel care are prostul obicei sa lucreze in conditii mai precare din punct de vedere al "curateniei", ceea ce innegreste cvasiinstantaneu uleiul si face ca acesta sa trebuiasca sa fie mai "dopat" cu aditivi detergenti.
Intervalele extinse de revizie pentru care este recomandat un astfel de ulei (Top Tec-ul 4100 nu este longlife, dar restul , da) face ca TBN-ul sa fie redus artificial, ceea ce este un mare si discutat/discutabil compromis.
Toate uleiurile citate/recomandate de andrei_221 sunt hidrocracate de grupa III, deci minerale ultrarafinate si nu sintetice autentice. Nici semisinteticul cu MoS2 nu este decat in proportie de ~30% sintetic, insa autentic (PAO). Restul este grupa II. Eu deplang constrangerea la care sunt supusi utilizatorii de PD-uri sau PD-uri cu filtru de particule, de a folosi uleiuri extrem de "uscate", detergente si "vaduvite" de aditivi care sa le "sprijine" in reducerea frictiunii cand pelicula hidrodinamica cedeaza. Asa cum PD-ul a fost un compromis jenant, tot cam asa se prezinta si lubrifiantii recomandati de colegul nostru. In niciun caz nu as folosi asa ceva intr-un benzinar non-euro unde am libertatea sa bag un ulei "cu de toate", "old school", si fara restrictii care il impiedica sa isi faca treaba cat mai bine."Asa ceva", adica un "special pentru PD" care are toate aceste dezavantaje.
Nu am rabdare sa fac teoria mai pe larg. Pur si simplu este prea mult de scris. In orice caz, 10W-40-ul ala cu MoS2 este un ulei "rar" acum in industria de profil, care "stie sa unga" un motor, si nu poate raspunde tuturor cerintelor legate de poluare, mediu, mizeria dintr-un diesel, intervale de revizie, etc. etc. etc. si a putut ramane un ulei "adevarat".
Eu nu m-as da inapoi (si nici nu o fac) de a folosi asa ceva pe o masina care inca mai accepta sa poata fi "unsa" atat de bine. Te asigur , draga Andrei ca MoS2-ul anorganic, solid, din acel ulei face mult mai mult decat cele cateva "doze" de aditiv EP de care pomenesti, si care face posirca de catastrol-ul edge turcesc imbuteliat la Cazanesti, compatibil cu "supermotorul" PD , adica 505.01.
Ce (mai) faci? Nu te limitezi doar la a recomanda dupa "program"(aplicatia dedicata), ulei "original" de transmisie bietilor baieti de pe vwforum care iti cer sfatul? Nu ar fi cazul sa te pui si tu la punct odata si odata cu chestiile astea daca tot vrei sa pozezi( si sa mai si fii acceptat) drept guru?
Sanatate tuturor!
Tu cam iei peste picior utilizatorii acestui forum.....
te rog sa incetezi...

Omul a fost binevoitor sa dea un sfat ....nu a dat cu parul "Omul" mai face "fericite" si alte forumuri. De exemplu aici:
http://vwforum.promotor.ro/topic/9677-ulei-cutie-viteze-manuala/
Eu daca recomand adaugarea unui kilogram de zahar in ulei se pune ca am fost de folos?
Multumesc! nu vreau sa trec drept guru, doar impart parerile personale, am si specificat acest lucru.

Nu discutam despre originea uleiurilor, ci despre calitatea acestora. Ca cei de la Castrol ambaleaza in turcia sau prin alte tari, nu e o problema ce se discuta aici. La fel de bine exista si castrol de calitate si culmea este ca super-motoarele astea de care razi tu, ajung sa mearga si 500.000 - 1 mil km ... folosind posiricile de care razi tu

iar catrol edge Td 5w-40 nu este Long life si nici alte uleiuri specifice 505.01
Cele 507.00 sunt longlife

Da, ajut pe baietii care cer informatii despre ce recomanda producatorii, pentru ca am aceasta posibilitate. sau cumva vrei sa spui ca producatorii sunt niste prosti si recomanda prostii ?

daca iti simti cumva amenintata pozitia de atotstiutor pe acest forum, imi cer scuze ca am atentat la ea...

o zi cat mai buna Salut,
Eu discut despre calitatea uleiurilor "obligate" sa faca fata normelora actuale de depoluare+ manierei despre care nu vreau sa vorbesc aici ca ar lua prea mult timp/spatiu, in care sunt concepute defunctele (din fericire) motoare PD, ajunse cu multi litri de ulei consumati intre schimburi, pana si la 500 000 km asa cum spui. Dar in ce stare? Si cu ce pret?
"Low Saps"-ul & co. sunt constrangeri "rele" pentru motor ce sunt introduse in reteta producatorului de uleiuri si le reduc acestora din urma proprietatile antifrictiune. De dragul protectiei mediului. Cica...
Asta ar fi un soi de introducere in discutia asta pe care n-ar avea nimeni timp/rabdare s-o urmareasca daca ea s-ar dezvolta pe coordonate mai exacte si amanuntite.
Longlife sau nu, catastrolul este prost, atat ca principiu dupa care este fabricat, cat si ca, subiectiv, calitate de fabricatie. Recunosc ca nu am avut rigoare in argumentatie de dragul conciziei.
Da, ajut pe baietii care cer informatii despre ce recomanda producatorii, pentru ca am aceasta posibilitate. sau cumva vrei sa spui ca producatorii sunt niste prosti si recomanda prostii ?

VW, din motive care imi scapa, recomanda niste "dezastre" nu "prostii" pentru cutiile de viteze ale masinilor produse de ei. Problema este cunoscuta si in Germania. Se pare ca asa este facut contractul intre producatorul de masini si cel de lubrifianti. Tipic VW. Adica "dusmanos"/indiferent pentru client. Fara ca chestia asta sa-i deranjeze in vreun fel. Dimpotriva.
Tu nu le faci decat "jocul" recomandand rau/eronat bietilor baieti sa cumpere ceva scump si prost pentru masina lor. Pe "manieristul" forum VW ("cum e turcul, si pistolul" as zice...) . Nu am reusit sa "salvez" decat unul. Acela cu Seatul Leon, care incearca sa le spuna ca sunt pacaliti cu gratie, si celorlalti, dar este neluat in seama de nimeni.
Tu nu faci treaba asta din rea-vointa ci din ignoranta. Nu cunosti absolut nimic despre uleiuri ci doar sa cauti "potrivirea" exacta dupa tipul masinii din aplicatia dedicata. Iti imaginezi ca ai "prins pe Dumnezeu de un picior" si detii "adevarul" cu privire la chestia asta . "Ca doar a recomandat producatorul". Nu-i asa?
Ei bine lucrurile sunt un pic mai complexe. Ai reusit deja pana sa intrerupa dialogul nostru supermoderatorul forceturbo, sa te faci de ras, atunci.
Sigur ca ma simt frustrat sa observ ca ai venit si "pe-aici" cu aceleasi recomandari prost directionate, izvorate din necunoastere.
In ceea ce priveste rolul meu de guru se poate observa din frecventa postarilor mele din ultimul an, cam cat de tare ma intereseaza.
Keep walking! ce sa mai spun mai departe asa cum stie lumea ..interesul producatorilor de masini nu e sa tina motorul 500000-1000000 de km ...ci doar sa iese din perioada de garantie ...asa ca de ce ar recomnada cele mai bune uleiuri cand pot foarte bine sa faca un contract cu o anume firma de uleiuri ... sa ia o parte de bani si de acolo pe baza recomnadarilor firmei respective care sa faca o posirca in loc de ulei ... iar dupa iesirea autovehiculului din garantie ...da doamne sa pice cat mai repede...deh trebuie sa functioneze si regia de piese de schimb

si asta e universal valabila ... ce ar insemna sa avem vehicule pe viata la preturi de 20-30000 de euro sau de ce nu la 7-8000 de euro?? eu cred ca de fapt problema mare este ca nu prea vrea lumea sa foloseasca Redline sau liqui molly 10w-40 si ca majoritatea utilizatorilor auto, in prostia lor, merg pe mana recomandarilor de fabrica.... Presupun ca doare ca nu te asculta nimeni orbeste.. dar asta este...

pana la urma totul este un compromis in industria auto si de aici apar aceste "dezastre" cum le numesti tu...
Chiar crezi ca mai intereseaza pe cineva cu ce costuri si sacrificii merg motoarele pana la 500.000 km? oricum la kilometrii aia masina este buna de schimbat

Si eu nu m-am facut de ras cu nimic, din contra, tu te faci de ras mereu cu insistentele tale si mai ales cu faptul ca nu prea te baga lumea in seama Pentru mine, draga Andrei, nu este nicio problema ca nu "foloseste lumea" Redline sau Liqui Moly (in paranteza fie spus Redline este undeva in top 5 al vanzarilor in state iar LM este chiar numarul 1 in Germania, cum cu mandrie, este inscriptionat acum pe bidoane). Ar trebui sa fie pentru bietii trogloditi de la rominica, virgula, care-si distrug cutiile si motoarele mergand pe mana recomandarilor celor ca tine sau la reprezentante, unde datorita sistemului de garantie sunt uneori si obligati s-o faca. Toata lumea stie cum se face treaba acum la reprezentantele auto din tarisoara noastra. Mai vii si tu, nepriceput, ignorant si orgolios si mai pui o "pietricica" la "gravul dezastru" care se petrece acum, in acest domeniu.
Eu incerc prin slabele mele posibilitati sa deschid ochii oamenilor atat cat se poate, insa nu ma afecteaza in absolut niciun fel ca ei se comporta in "spiritul turmei". In definitiv, in '90 au votat cu Iliescu peste 80%. Deci coeficientul "stupid people" nu cred sa se fi "aplatizat" cine stie ce intre timp. Asa ca poti continua sa deversezi informatiile tale, bune mai ales dusmanilor, cat vrei. Probabil ca orgoliul iti va fi si mai alintat de cat de multa lume te va crede si iti va multumi, chiar.
Chiar crezi ca mai intereseaza pe cineva cu ce costuri si sacrificii merg motoarele pana la 500.000 km?

Nu, nu intereseaza pe absolut nimeni. Pe mine, nici atat. Melteanul e multumit ca si-a luat Golf IV TDI si baga bani cu galeata in el cu credinta, fiindca are "cea mai buna si fiabila masina ever", la "155 000 km" REALI , si de fapt circula cu un gunoi cu milionul de km la bord, care consuma mai mult ulei decat motorina, cu punte rigida pe spate ca Dacia 1300/1310, s.a.m.d. "Prostia si universul sunt infinite" cum zicea savantul ala elvetian, cu teoria relativitatii... Manelele sa urle cat mai tare la MP3-player-ul chinezesc din bord...Asta-i ideea "centrala". Restul nu conteaza...
Drumuri bune si cat mai netede! http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/pa_eng_oil_guide.html Da.Si imi arata : Leichtlauf High Tech 5W-40
: Super Leichtlauf 10W-40
: Synthoil High Tech 5W-40
: MoS2 Leichtlauf 10W-40
: Leichtlauf 10W-40
Pana la urma care il vreu eu ?
L/E:aaa da imi zice chiar sub butoi descrierea... Orice ulei 10w 40 este foarte bun petru o exploatare normala.Important la motorul de oltcit sunt presiunile de ulei la care motorul lucreaza,cum si cu ce este etansat blocul.Poti sa ii pui si mama uleiului,daca nu ai presiuni corecte.Motorul va tine foarte putin.Presiunea de ulei este viata motorului de oltcit.Uleiul face ungerea, uleiul face racirea.Daca motorul se supraincalzeste este terminat.
Am avut oltcit care a mers umai cu ulei PECO 15w40 pe timpul dictaturii.A parcurs peste 100.000 km fara sa fie schimbat nimic la motor.Acum 100.000km rulati sunt putin pentru motoarele actuale,dar atunci... Asta si este ideea. Cu acel ulei a fost o performanta. Cu un ulei actual ar fi fost putini si 300 000 de km. Lumea a evoluat. Se pare ca nu la toate capitolele. Sunt unele dintre ele unde marketingul si reducerea costurilor fac legea.
Subscriu la chestia cu 10W-40-ul.
Drumuri bune! Motoarele din ziua de astazi nu fac sute de mii de km din cauza uleiului.
Este vorba de alte tehnologii de prelucrare a materialelor de noi concepte de realizare a motoarelor,alte materiale. am mers cu ulei de la peco multi km si schimbat la 7500 km asa ca ........................ Ma scuzati ca ma bag si eu in aceasta discutie, dar uleiu este vita motorului, indiferent de racire (apa,aer). Trebuie avut in vedere si parerea celui care a proectat,construit si fabricat acel tip de motor . Depinde de modu de explotare a acelui motor, cei ceri si cei dai . Ramin la parerea ca cei care au testat si omologat acel tip de mator au stabilit ca acel tip de ulei se recomanda (ma refer la viscozitate)acel tip de ulei il bag , De retinut , am peste 150000 de km si nu am probleme , numi bate nici o axa , presiunea 9_10 ,dupa ceas cu motoru rece , iar cald(100_110 grede ) 1_1,5 . Adevar Nu am pierderi de ulet , si in ceia ce ma priveste . Am curatat de 2 ori pe an sistemu de racire a motorului , ceia ce distruge motoru este TEMPETATURA (dilatarea pieselor din motor)cea ce duce la uzura prematura a componentelor
iar cald(100_110 grede ) 1_1,5 .

La 1-1,5 bar crezi ca ai presiune buna ? La 0,8 bar se aprinde becul din bord Ai motorul cu probleme daca ajunge la 110 grade.Regimul termic corect prescris al unui motor pe benzina este 85-89 grade,(temperatura fluid racire/ulei)indiferent cu ce este racit.Cel putin asa ar trebui... iam montat ceasuri de la Electroprecizia , la presiune am verificat cu manometru ,indica bine , la temperatura nu am verificat , nu am avut cu ce , la ceasu de temperatura are o liniuta cu rosu , nu o depaseste . cel care mia dat si montat toata instalatia mia zis ca e bine sa nu treaca de a cea liniuta , ceasu de ulei indica pina la 15 at . Scuzama dar omu lucra in Electroprecizia stia ce spune , are mai mult de 10 ani de cind mia puso si nu am probleme , daca era ceva ar fi crapat motoru pina acum , nu crez ! Uleiu din motor se ridica la temperaturi si mai mari de cit apa ca uleiul si merge si la 110 grade in conditiile in care apa fierbe de o gasesc dracii si da e afara si nu iti mai poti continua drumul e adevarat ...dar asta nu inseamna ca motorul nu e temperat ... sau ca merge in cele mai bune conditii ...
Uleiu din motor se ridica la temperaturi si mai mari de cit apa

In cazuri extreme,la masinile sport uleiul se poate ridica la temperaturi mai mari decat apa,dar pe termen scurt pentru ca sunt sisteme de racire auxiliare.
La masinile normale uleiul are aceeasi temperatura cu a apei din motor.La motoarele noi exista termoflot care raceste uleiul cu apa din sistem.
Nu vreau sa te contrazic referitor la motorul tau.Probabil motorul merge excelent.Cati kilometrii ai facut in 10 ani ??
Insa la temeperaturi de peste 100 grade apar detonatii,amestecul se autoaprinde,pistoanele incep sa bata in cilindrii(bate avansul in limbaj popular)etc..Intreaba pe cei care au turbo....Nu de prosti toti producatorii auto au stabilit regimul termic stabil al motorului la 85 grade.La acea temperatura toti parametrii sunt echilibrati pentru a oferi consum redus si fiabilitate.Nu este normal ca ueiul sa fie la 110 grade.Este o anomalie. Lancer ai avut dreptete , am fost la electricean si a depistat defectu , am schimbat ceasu si acum indica 80-95c , acolo se joaca si asta in oras , nu am fost in afara dar e in plan un drum de moldova , atunci voi vedea la drum antins si pe oituz . Au eroare indicatoarele pentru temperatura produse de EP. Piese ieftine calitate Made Rominia , Indicatoarele sint orientative, nu decisive ca la motoarele cu calculator , masini R.S.R. Dragi prieteni
ma bucur ca mai frecati Oltciturile!
cu drag R
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community