Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Problema motor...IAR
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Baieti si fete..problema se prezinta in felul urmator...

Masinuta nu vrea sa porneasca. S-a oprit acum 1 saptamana si de atunci nu vrea sa mai porneasca.

Pe aprinderea clasica cu platini imi da scanteie dar nu vrea sa porneasca. Aprinderea e reglata bine, nu e sarita luleaua etc.
Ajunge benzina in carburator, pompa merge conductele nu-s infundate etc.

Am montat si aprinderea electronica...ce-i drept nu cred ca am pus firele bine cu toate ca le-am montat dupa cum mi-a zis cineva de la masina lui.

Va rog sa-mi ziceti si mie totusi cum se leaga firele ca vad ca nu-mi da scanteie.

La plus vin cablurile : condensator, firul de la delcou si unul din cele de la bord.

Minus : firul de la delcou si perechea celui din bord.

Care fie e plusul la cele care vin din bord? Am verde si gri. Daca le inversez ard vreo siguranta?

Ce am observat dupa ce am montat aprinderea electronica (Chit ca nu merge cred) e ca-mi toarna benzina in carburator non-stop.

Fac balta si in final se inneaca motorul.

Astept si eu sfaturi pareri..legate de ce as mai putea repara, inversa, unde m-as mai uita etc...ca eu personal am ramas blocat.


Am curatat carburatorul, pompa de benzina duce benzina in carburator, pe delcoul clasic aveam scanteie dar nu pornea. Pune aprinderea clasica pana ii dai la asta electronica de cap, scoti toate bujiile si le cureti fain frumusel, verifici la toate fisele daca iti da scanteie, in timp ce dai la cheie scoti furtunu' de tur si verifici daca iti vine benzina...daca da, atunci scoti gatu' de la carburici si te uiti daca se pisa benzina in carburici...daca toate astea sunt verificate si functioneaza cum trebuie, n-are cum sa nu porneasca!
Danutz Bratosin a scris:Pune aprinderea clasica pana ii dai la asta electronica de cap, scoti toate bujiile si le cureti fain frumusel, verifici la toate fisele daca iti da scanteie, in timp ce dai la cheie scoti furtunu' de tur si verifici daca iti vine benzina...daca da, atunci scoti gatu' de la carburici si te uiti daca se pisa benzina in carburici...daca toate astea sunt verificate si functioneaza cum trebuie, n-are cum sa nu porneasca!



recunosc ca la bujii nu m-am uitat....

dar scanteie la fisa principala am. am curatat 3 bujii din 4 azi dim dar nu l-eam verificat de scanteie.

benzina vine ca il si inneaca ce-i drept.picura din jigloarele alea ca la robinet.

o sa incerc toate 4 delcourile de le am sa vad poate are asta ceva ..s-a dus ceva prin el si nu pot eu sa-i dau de cap..

bag p#$% ... la circuitul de benzina tre sa verific ceva? pe la rezervor? posibil sa traga "Faimosul aer fals" ??? nu prea vad cum din momenet ce imi trimite benzina ....
stuparu_mihairadu a scris:.......picura din jigloarele alea ca la robinet.....

Să nu fie din cauza cuiului pontou. Dupa 1 saptamana chinuitoare..am decis in final sa o tractez pana la unchiul-meu ...

a rezolvat-o dumnealui in 30 de minute.

Problema fiind urmatoarea : platinile cand le-am pus acum 4-5 luni le-am avut noi...sigilate vb aia. saracutele si-au facut rodajul si dupa din cate am itneles odata facut, si-au pierdut din distanta necesara scanteii, apropindu-se.

Eu nestiind ce scanteie trebuie sa dea, am vazut la teste doar o umbra de scanteie.....dupa ce am rezolvat-o m-am si curentat la cat de puternica a dat-o (asta da lectie de invatat)


Pe scurt..dupa problema mai sus enuntat, eu dand cheie la motor, l-am innecat...scanteie nu mai dadea cum trebuie si la fiecare incercare se inneca mai tare.

Dupa ce a reglat platinile iar si desfundat motorosau merge iar la "Sfert"....

Multumesc totusi de sfaturile voastre....uitandu-ma la toate si verificand pot spune ca am mai invatat si eu cate ceva folositor! Si mai vroiai sa pleci cu ea prin tari straine...
Danutz Bratosin a scris:Si mai vroiai sa pleci cu ea prin tari straine...


hai sa radem ce "n00b"-ul forumului

lasand gluma ...o sa deschid si eu un topic nou pt o chestie care ma deranjeaza de multa vreme..

p.s.

nu imi place sa apelez la unchiu-meu (care are si garaj si scule si cunostiinte o carca din moment ce a lucrat in uzina la oltcit) pentru toate problemele ca nu e sinea mea. doar in ultima instanta. cu toate ca el ma ajuta fara nicio problema.dar zic sa invat si eu nu cred ca cineva rade de tine, ci doar face haz de necaz.
am tinut oltcit-ul in fata blocului mai mult de jumatate de an, si cand l-am pornit sa il mut in alta parte ca imi furase stergatorul de pe spate, a pornit imediat, chiar nu imi venea sa cred.
apoi unde l-am dus, cand l-am vandut, ma rog cu o zi inainte, nu mai vroia sa porneasca, desi cand a fost parcat acolo, adica dupa ce l-am luat din fata blocului, a mers impecabil.
am reusit sa il pornesc dar mergea varza, am reusit cat de cat sa ii dau de cap, si a doua zi , chiar cand sa il vand, iar nu mai vroia sa porneasca la fel ca inainte. iarasi l-am reglat, si a ajuns omul in siguranta unde trebuia sa mearga.
deci nu ma mira faptul ca merge pe principiul: mananci bine, culcat bine, dimineata trezit mort.
si aceasta surpriza neplacuta nu am avut-o doar cu oltcit-ul, am vazut si la alte masini care sunt mult mai evoluate decat el stiu mane..

glumeam si eu de faza cu rasul. ca oamenii aici m-au ajutat mereu. sper sa nu se fi inteles gresit.

si da crede-ma....am mers cu monde-ul lu tata weekendul trecut la pades...si ba stai sub el prinde-i toba ca sarea din colier..ba m-am trezit ca m-a lasat bateria la plecare si da-i si impingel....e ca dracu cu toate. )

de B-max nu mai zic... bag picioru...ma bucurai degeaba

iar se intampla intamplarea.

maine ma duc sa caut platini si sa le schimb.ori asta ori din cele 3 "delcoaie" din beci fac eu unul bun. Cel mai bine ar fi sa faci rost de o aprindere electronica, nu are rost sa te complici cu platina atat timp cat exista o varianta mai buna si mai sigura am si aprinderea...am incercat azi sa o montez dar nu dadea scanteie. pana-i dau de cap si aleia am zis sa o fac pe a clasica.

dar maine ma duc in beci iau delcourile de le am, le reglez platinile si ma chinui cu ele.


Oricum soarta ei cred ca s-a cam pecetluit Te chinui degeaba cu platina daca nu ai lera sa reglezi distanta la 0,4 cat zice cartea lasa ca am mai facut-o odata fara lera....si a mers bine merci pana sa-l reglez "Ca la carte" ...

oricum...o zic iar.... mi s-a taiat de tot

acum il inteleg pe dexter cand vrea sa vanda "bunaciunea" aia de Oltcit George, vorbesti aiurea. Am delcou Duccelier pe platina (condensator, platine, distribuitor noi, reglate cu lera la 0.4) si porneste intotdeauna la prima manivela cu bateria descarcata si nepornit motorul de 1 saptamana. Deci...
Am vazut mecanici de Dacia ca regleaza platinele cu cartonul de la pachetul de tigari. Solutii exista.

Simptomele pe care le-ai enuntat mai sus le-am patit si eu cand am reglat avansul dupa ureche. Asta imi pare a fi avansul prea mic. Cel mai bine se regleaza cu becul (ideal ar fi cu lampa stroboscopica). De atunci nu mai am nici o problema. Foarte importante mai sunt bujiile, fisele, capacul delcou si distribuitorul pe langa delcoul insusi (condensator, platine). spui tampenii ... George are dreptate ... nu intru in amanunte ca s-a mai discutat ... dar marile dezavantaje ale aprinderii clasice fata de cea electronica nu le vezi pana nu le folosesti pe amandoua ...
in urma cu ceva timp aveam si eu aceiasi parere ca tine dar de cand am incercat si electronica am ramas la ea ... mda..se pare ca iar imi face aceiasi problema. de pornit porneste dar greu rau. nici macar turatia de 900 nu o are. si asta cu socul tras.

iar tre sa umblu la platine nu mai umbla la platini daca stii ca au fost reglate bine acum 2 zile ... mai bine vezi avansul ... ca sa fi sigur da-l un pic mai mare adica impinge delcoul spre motor un pic si vezi cum se manifesta ...apoi daca e regleaza avansul cu becul Lancer, nu neg avantajele aprinderii electronice. M-am referit la faptul ca pana trece pe a.e.i. , aprinderea clasica este la fel de buna ca cea integrala daca delco-ul clasic este in stare buna de functionare. Si am dat exemplu cazul meu.

Pentru un reglaj optim ochiometric trebuiesc avute in vedere cele doua semne (linii): unul de pe delcou si celalalt de pe lacasul delco-ului. ,,Linia" de pe delcou trebuie sa fie cu 1 mm inaintea liniei de pe lacas/motor spre aripa.
gyorgyoda a scris:

Pentru un reglaj optim ochiometric trebuiesc avute in vedere cele doua semne (linii): unul de pe delcou si celalalt de pe lacasul delco-ului. ,,Linia" de pe delcou trebuie sa fie cu 1 mm inaintea liniei de pe lacas/motor spre aripa.


asa o fi la tine cu delcoul actual ... dar totul depinde de delcoul folosit si delcourile nu au toate acelasi reglaj "ochiometric" ... de exemplu eu unul am avut vreo 2 delcouri la care reglajul optim facut si cu becul si cu stroboscopul era spre motor adica ca si cum ar fi avut un avans mai mare ... si culmea erau ambele clasice si unul era ro unul era fr ... am avut unul de bateau liniile limba in limba ... deci sincer nu poti face un reglaj optim ochiometric ...
dar ce stiu ca un avans un pic mai mare faciliteaza o pornire mai usoara a unui motor si ce mai stiu ca iarna de multe ori e chiar ok sa mergi cu un avans mai mare mai ales daca faci drumuri scurte ...

P.S.
mihai ...ia verifica matale si capacul delcoului ca sa fii sigur cine stie poate ai vreo fisura si fura scanteie ...
lancer a scris:nu mai umbla la platini daca stii ca au fost reglate bine acum 2 zile ... mai bine vezi avansul ... ca sa fi sigur da-l un pic mai mare adica impinge delcoul spre motor un pic si vezi cum se manifesta ...apoi daca e regleaza avansul cu becul


nu stiu sa reglez avansul cu becul...

in alta ordine de idei...delcoul nu cred ca s-a miscat din moment ce l-a strans bine in suruburile lui. sa zici ca s-a dereglat avansul.

o sa incerc si asta maine.

dar la fel de bine maine, iau delcourile fratuzesti din beci, ce platini mai am la fel noi si fac eu unul bun in final.

ma gandesc ca poate poate o fi sarit luleaua aia aiurea...de nu mai nimereste scanteia.

el de exp o ia la prima cheie fara probleme. trag socul si dau la cheie..porneste. dar are turatia micaaaaa..sub 900 de voie. as opta undeva la 400-500.si chit ca am pedala apasat la podea nu se tureaza..ramane asa pana cand in final il opresc eu.
stuparu_mihairadu a scris:nu stiu sa reglez avansul cu becul...

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=107390#107390 update...am gasit platinile noi in cutia cu piese.

"se merita" sa le bag la uzat"?

in alta ordine de idei, am gasit delcoul frantuzesc in beci..problema e ca are pinii aia 2 rupti de intra in motor.aia de ghidaj sa zic asa.

pot sa-l dezasamblez si sa pun unul de la cele romanesti? ma refer la axul ala central de se invarte. sunt compatibile?


p.s.1
cum problema am mai avut-o si s-a repetat, fiind vb de decalajul platinilor...sa ma duc iar sa-mi reglez plantinile sau sa rup ambalajul si sa le pun pe alea noi? "Delcoul" frantuzesc e rotit cu 180° fata de cel romanesc (sau invers, cum vrei sa o iei), asa ca ai grija cum si ce montezi. De exemplu "luleaua" frantuzeasca nu merge pe "delco" romanesc si nici invers!

Tu cand reglezi "platinile", pui si capacul ala in forma de sigla de Mercedes? Ca daca nu il pui, nu e bun reglajul.

O alta cauza pentru comportamentul ala ciudat poate fi din carburator, sa stii.
cristi_s a scris:"Delcoul" frantuzesc e rotit cu 180° fata de cel romanesc (sau invers, cum vrei sa o iei), asa ca ai grija cum si ce montezi. De exemplu "luleaua" frantuzeasca nu merge pe "delco" romanesc si nici invers!

Tu cand reglezi "platinile", pui si capacul ala in forma de sigla de Mercedes? Ca daca nu il pui, nu e bun reglajul.

O alta cauza pentru comportamentul ala ciudat poate fi din carburator, sa stii.


categoric ca-l pun si pe ala.

la carburator nu stiu ba ce sa zic. ala saracutul poate doar sa fie innecat ca infundat nu are cum sa fie.l-am curatat de 2 ori in 1 saptamana.

dar de pornit porneste la prima cheie (vb aia) ...ca dupa ce o ia nu creste turatia (fiind socul tras) si sta in 500 cred e partea a 2-a.

se poate sa fie benzina de vina??? ca tocmai ce alimentasem de 20 de lei inainte sa s eintample intamplarea Tija de comanda a clapetei de acceleratie de la actionarea socului poate lipseste sau o fi iesit din locasul ei de jos (numai in cazul in care nu ai siguranta). Acesta ar fi un motiv pentru care nu creste turatia.
gyorgyoda a scris:Tija de comanda a clapetei de acceleratie de la actionarea socului poate lipseste sau o fi iesit din locasul ei de jos (numai in cazul in care nu ai siguranta). Acesta ar fi un motiv pentru care nu creste turatia.


nu e aia..ca mergea inainte )..si poate am uitat sa precizez nici cu pedala la podeanu creste.

am vb cu tovarasu lancer cat si cu unchiu`....eliminai delcoul din ecuatie ca e reglat bine....fisele sau bujiile..s-ar putea sa nu faca contact bine. Cred ca s-a ,,imbatat" motorul cu atata benzina. Scoate bujiile si da la manivela de cateva ori ca sa aerisesti cilindrii, dupa care ia la verificat/reglat bujiile si fa rocada intre ele astfel: bujia 4 in locul bujiei 1 si bujia 3 in locul bujiei 2. Dupa care da cheie cu pedala de acceleratie la podea (la Oltcit sunt sfinte sferturile de chei) si ar trebui sa porneasca.

P.S.: Este o masura drastica pornirea motorului cu pedala de acc. la podea dar functioneaza de fiecare data cand este innecat motorul. mihai vezi capacul de la delcou ... ia unul de care esti sigur ca merge si nu face probleme ... curata bine locurile in care intra fisele ... in timp au prostul obicei de a oxida ... probleme de genul asta am patit iarna trecuta cu a lui taicameo ... pornea nu se accelera mai sus de 1000 nici batuta si trepida de ziceai ca zboara motorul de pe ea ... am schimbat platina degeaba ... am desfacut si am reglat platina de vreo 3 ori ... si-a revenit miraculos la al 3-lea capac de delcou schimbat ... pe primul s-a vazut clar unde era fisura intre ploturi ... dar la al doilea cu toate ca stiam ca e bun avea o fisura aproape invizibila firul de par e gros (fisurile apar ca un sant fin intre ploturile capacului si se vad cel mai bine in interiorul capacului dar trebuie sa te uiti foarte atent news flash..

am verificat scanteia la fisa principala si o da foarte bine.(mare si puternica precum aia de m-a curentat duminica)

am scos fiecare bujie (erau toate negre si pline de benzina)...le-am curatat cu smirghel etc.
ce-i drept doar la bujia 2 am verificat daca vine scanteie si dadea.


am dat avansul pe urma mai mare cum a zis nenea lancer....si a luat-o. diferenta e ca a crescut in turatie si chiar reuseam sa-l turez.

partea proasta e ca-mi da rateuri pe carburator (gatul de lebada l-am dat jos... si e cam freeaky...pe langa fumul excesiv de mult produs.


concluzia banuiesc ca e ...motorul innecat nu ???

o sa fac cum ai zis mai sus, sa dau la manievla cu bijiile scoase daca asa reusesc sa-l "aerisesc".

acum ce vreau sa va intreb e...din ce cauza se inneaca atat de des??? Verifica a capacul delco sa nu aiba fisuri, il scoti si te holbezi cu atentie in interior.
Ce bujii ai? Daca ai Sinterom, Flash sau Brisk, la gunoi cu ele, pune Champion, Beru sau NGK. Si nu le lua din supermarket, mergi la un magazin de piese auto si cere bujii pt Citroen GS, e fix acelasi motor. Din cauza de carburator prost reglat si/sau diverse chestii nefunctionale pe la soc. Gen capsula de dezinecare nefunctionala, diverse gunoaie prin carb, etc. Poti incerca si cu alta benzina, direct dintr-un bidon, ca sa elimini problema benzinei (poate ai pus motorina in loc de benzina, nu rade, au patit-o destui ). Incearca cu un alt carburator si vezi daca tot asa face.
Rateurile in carburator pot fi semnul unui sistem de alimentare defectuos. rateu in carburator iti da si daca fura din scanteie si o da aiurea pe alt cilindru care e prins cu supapa de admisie deschisa...din cauza capacului ..
. iti zisai si la telefon si aici ....SCHIMBA DRACU CAPACUL ALA ... Toma necredinciosu care esti tu Salut,
Merg excelent si bujiile Denso. Le recomand cu caldura.
In ceea ce priveste aprinderea, pentru putere si stabilitate in functionare, recomand , de asemenea, calduros, sa o pui pe cea electronica, cu ajutorul cuiva mai priceput/rutinat, si vei uita de grija ei, destul de repede.
Cea mecanica, cu platini, are extrem de multe "variabile" ce tin de device-uri care se pot deregla/uza usor. Este clar , nu numai mai putin "puternica", dar si mai labila in timp.
Succes! Din moment ce omu' spune ca nu se tureaza, eu suspectez aprinderea, in special bujiile. Mai poate avea bucsa de pe axul delco-ului uzata, ceea ce duce la "distanta variabila" intre contactele platinate.
In concluzie: de verificat daca axul delco-ului are joc (scoti capacul si luleaua, apuci de ax si misti de el), capac delco schimbat, bujii noi (vreo 45 - 50 lei, nu e o avere) si n-ar strica sa pui aprinderea integrata (fara platini). Am mai spus eu chestia asta pe un alt topic tot pe aici pe undeva: un comportament similar am intalnit cand bobina era pe duca! Masina pornea, dar nu se tura, mai un rateu, una alta. Am schimbat de la bujii, fise, delco pana la carburator, si nu se ameliorase deloc. In momentul in care am schimbat bobina, si-a revenit masina!
Bafta! jimmy ... ii da scanteie pe fisa centrala .. si cica ii da bine de tot ..deci sincer bobina nu prea ar avea cum sa fie ... eu suspectez inca capacul ala de delcou ... dar pana nu il schimba cu unul de care e constient ca merge ... mai departe prefer sa ma abtin .. la faza cu innecatul normal ca in timp scurt se ineaca daca iti arunca scanteia aiurea pe 2 bujii odata ... cu rateuri & stuff ... tu incerci sa compensezi din acceleratie cantitatea de benzina creste si iti ineaca si ceilalti 2 cilindrii ... odata inecata dai bujile jos le cureti/usuci le pui la loc si ii dai in continuare sa pornesti ...daca da sa o ia calca acceleratia la podea ... apoi tine-o vreo 20-30 de scende mai turata in vreo 3000 - 4000 ca se sa se curete un pic ... vezi ca dupa ce a fost incecata e normal sa scoata fum mai mult si mai negru ... deh se arde benzina in excess + cea care a ajuns pe evacuare ...posibil sa dea si vreun rateu pe evacuare daca ai innecat-o si ai dat in continuare ca nebunul incercand sa o pornesti ... faza cu aerisitul cilindrilor nu e obligatorie ..pana cureti tu bujiile cam are timp sa se usuce singura

deci mihai te astept maine cu rezultatul ...
lancer a scris:jimmy ... ii da scanteie pe fisa centrala .. si cica ii da bine de tot ..deci sincer bobina nu prea ar avea cum sa fie ... eu suspectez inca capacul ala de delcou ... dar pana nu il schimba cu unul de care e constient ca merge ... mai departe prefer sa ma abtin .. la faza cu innecatul normal ca in timp scurt se ineaca daca iti arunca scanteia aiurea pe 2 bujii odata ... cu rateuri & stuff ... tu incerci sa compensezi din acceleratie cantitatea de benzina creste si iti ineaca si ceilalti 2 cilindrii ... odata inecata dai bujile jos le cureti/usuci le pui la loc si ii dai in continuare sa pornesti ...daca da sa o ia calca acceleratia la podea ... apoi tine-o vreo 20-30 de scende mai turata in vreo 3000 - 4000 ca se sa se curete un pic ... vezi ca dupa ce a fost incecata e normal sa scoata fum mai mult si mai negru ... deh se arde benzina in excess + cea care a ajuns pe evacuare ...posibil sa dea si vreun rateu pe evacuare daca ai innecat-o si ai dat in continuare ca nebunul incercand sa o pornesti ... faza cu aerisitul cilindrilor nu e obligatorie ..pana cureti tu bujiile cam are timp sa se usuce singura

deci mihai te astept maine cu rezultatul ...


1)bujiile-s champion.
2)deci de aprins si de turat am reusit azi dim...am dat avansul mai mare si am reusit sa-l aprind si sa-l turez ....dadea rateuri ce-i drept.

o sa incerc maine sa mai umblu la el...o sa-i schimb si capacul sa impac si lupu si capra si varza

in capac m-am uitat si nu am vazut fisuri. status update....

am schimbat si capacul delcoului si luleaua tot cu unele romanesti...

aceiasi situatie.merge doar intr-un piston si ala cred ca e pistonul 1.

pt ca tot e weekendul aproape o sa las operatiunea pe sambata (sper sa nu lucrez sambata)

pana una alta...cand m-am dus cu el la unchiu-meu la garaj, camerele carburatorului unde erau plutitoarele erau pline de benzina etc.

banuiesc sa o sa trebuiasca sa dau jos partea superioara a carburatorului, sa scot benzina de acolo, pe urma sa iau fiecare bujie in partea sa o curat (aerisesc copartimentul ) si sa o verific de scanteie...si pe urma sa dau iar la cheie ...nu ???

daca dau jos toate bujiile si pe urma dau la automat fara sa am turul conectat....in afara de "curatat" motorul de benzina risc altceva? sau tre sa o iau la manivela cum ziceati mai sus? Acum ma trasni ideea ca poate ai gresit ordinea de aprindere, adica ai mufat gresit fisele in capacul delcou, si de aici rateurile pe admisie.


Daca ai manualul lui Canta, uita-te la pagina 202, imag. 4.

Pe capacul delcou:

Centru: fisa de la bobina de aprindere
Stanga sus: fisa nr. 4
Stanga jos: fisa nr. 3
Dreapta sus: fisa nr. 1
Dreapta jos: fisa nr. 2 Vezi si returul. Sa nu cumva sa fie infundat! Prea multa benzina pe acolo, din ce povestesti.
Bafta!
gyorgyoda a scris:
Pe capacul delcou:

Centru: fisa de la bobina de aprindere
Stanga sus: fisa nr. 4
Stanga jos: fisa nr. 3
Dreapta sus: fisa nr. 1
Dreapta jos: fisa nr. 2
Cred ca pozitiile fiselor sint deja gresit indicate.

Precizeaza si din ce parte te uiti.

Cel mai corect ar fi sa privesti masina din scaunul soferului acesta fiind si sensul ei de deplasare.

- fisa 1 = jos spre aripa stinga; cil. 1 = linga delco;
- fisa 4 = jos spre motor; cil. 4 = linga far dreapta;
- fisa 3 = sus spre motor; cil. 3 = linga pompa benzina;
- fisa 2 = sus linga aripa stinga; cil. 2 = linga far stinga.

Asta e de fapt si ordinea de aprindere. M-am referit la sloturile unde ar trebui sa intre fisele. Am luat ca model imaginea 4 de pe pagina 202 din cartea ,,Autoturismele Oltcit" de Traian Canta.

P.S.: Consider ca nu am gresit, ci doar este un alt fel de a vedea lucrurile. Multumesc. .... fisele sunt puse bine, turul / returul nu e infundat.... platinile sunt reglate cu lera, scanteie pe plotul principal am ...si scanteie sanatoasa inca.....

am luat bujiile in casa, le-am ars, curatat etc..... o sa le iau maine fiind fresh si o sa vad scanteia exact care cum o da.

eventual iau si fisele pe rand ca poate e vre-una impuscata.

in alta ordine de idei....fiind innecat motorul (cu toate ca innecatul asta se rezolva si de la sine ce si ce) .... care ar putea fi cauza astuia? ca de la asta cred ca mi se trage

p.s.

am cartea scrisa de andreev , toleru, canta...dar pana si solutiile respectivilor legate de o aprindere buna cad una dupa alta...si asta tot nu se misca
gyorgyoda a scris:
P.S.: Consider ca nu am gresit...
Din pacate poza nu e in 3D iar dupa cum gindesc si vad eu lucrurile, indicatiile tale sint destul de gresite.

Ia cartea in mina, un capac de delco si vei vedea diferenta intre ce ai scris si realitate. .... Nici nu este nevoie sa fie 3D. Daca va duceti la masina si va uitati in compartimentul motor la delcou, veti vedea fisele si traseul acestora la fel ca in imaginea schematizata.
V-am mai spus, sunt puncte de vedere diferite ale aceluiasi obiect. Nici unul dintre noi nu a gresit, numai ca dvs. v-ati referit la ploturile din interiorul capacului iar eu la mufele/sloturile/canalizatiile unde se conecteaza fisele cu capacul delcou. Daca urmarim traseul de la bujie la plot, va veti da seama de ceea ce am zis mai sus.
As putea fi ironic si rautacios spunand anumite lucruri, dar prefer sa raman in limitele bunului simt.

P.S.: A avea dreptate nu este un drept absolut pe care numai unele persoane sa il posede in defavoarea altora. Pe de alta parte a gresi si a-si recunoaste greseala este o adevarata dificultate pentru persoanele obisnuite sa li se dea intotdeauna dreptate.
gyorgyoda a scris:1. Nici nu este nevoie sa fie 3D. Daca va duceti la masina si va uitati in compartimentul motor la delcou, veti vedea fisele si traseul acestora la fel ca in imaginea schematizata.
2. As putea fi ironic si rautacios spunand anumite lucruri, dar prefer sa raman in limitele bunului simt.
3. Pe de alta parte a gresi si a-si recunoaste greseala este o adevarata dificultate pentru persoanele obisnuite sa li se dea intotdeauna dreptate.

1. Ia mergi tu la masina si verifica daca intr-adevar asa este. Una este sa explici schematic intr-un desen in plan 2D si alta e sa arati (prin vorbe) situatia din teren in plan tridimensional.

Poti afirma ca fisele 1 si 4 sint fizic pe capac delco in partea de sus iar 2 si 3 sint in partea de jos ? Se pare ca nu prea stii cum arata FIZIC un capac delco de oltcit chiar privit si din exterior. Poti spune oare ca locasurile unde intra fisele, sint toate la acelasi nivel ?
Locasurile pt fisele 1 si 4 sint jos iar cele pt 2 si 3 sint in partea de sus. Pozitiile cum sint configurate in schita din manual, pot crea confuzii destul de mari. In manual locasurile sint doar numerotate ceea ce e diferit fata de cum sint pozitionate fizic. Cred ca acum ai priceput care e practic diferenta intre schita si teren.

2. Ce anume te-ar face sa fii ironic si rautacios ? Ti s-a parut cumva ca ti-am luat persoana la atac ? Cred c-am fost destul de civilizat si ti-am raspuns intr-un mod destul de serios. Daca ai frustari, ar fi indicat intii sa te calmezi si apoi sa scrii ce ai de scris.

3. Aici ai perfecta dreptate. Te incadrezi PERFECT.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community