Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Problema motor...IAR
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
stuparu_mihairadu a scris:
in alta ordine de idei....fiind innecat motorul (cu toate ca innecatul asta se rezolva si de la sine ce si ce) .... care ar putea fi cauza astuia? ca de la asta cred ca mi se trage


Deci, sa inteleg ca doar acum ai dat bujiile jos de cand nu mai vrea sa porneasca?
Verifica daca ai scanteie la fiecare bujie.
stuparu_mihairadu a scris:innecatul asta se rezolva si de la sine
Daca "inecatul" este cauzat de defectarea cuiului poantou sau al plutitoarelor ori din reglajul necorespunzator al plutitoarelor, ma indoiesc ca problema se va rezolva de la sine.
stuparu_mihairadu a scris:status update....

am schimbat si capacul delcoului si luleaua tot cu unele romanesti...

aceiasi situatie.merge doar intr-un piston si ala cred ca e pistonul 1.

pt ca tot e weekendul aproape o sa las operatiunea pe sambata (sper sa nu lucrez sambata)

pana una alta...cand m-am dus cu el la unchiu-meu la garaj, camerele carburatorului unde erau plutitoarele erau pline de benzina etc.

banuiesc sa o sa trebuiasca sa dau jos partea superioara a carburatorului, sa scot benzina de acolo, pe urma sa iau fiecare bujie in partea sa o curat (aerisesc copartimentul ) si sa o verific de scanteie...si pe urma sa dau iar la cheie ...nu ???

daca dau jos toate bujiile si pe urma dau la automat fara sa am turul conectat....in afara de "curatat" motorul de benzina risc altceva? sau tre sa o iau la manivela cum ziceati mai sus?


Ce faci astazi?Lucrezi?
Sper sa nu ploua... salut..am venit de la munca acum 20 de minute ...

sunt home in rest.

am inceput sa am o banuiala asupra faptului ca e de la cuiul ala ponton de care ziceti..sau cel putin sa fie de vina carburatorul si nu scanteie etc etc.

pt ca a mai fost innecat si a luat-o dupa o mica mestereala de catre unu care stia ce face...

mi-am adus aminte ca atunci cand au bagat aia ranga la motor au dat si prin carburator.posibil sa fie belit aia ceva ep acolo ...sa vedem acum...

revenind la deceneu...da sunt home

acum eu am nr lu lancer si el pe al meu...daca vreti sa veniti sa facem un foc de tabara la mine-n parcare va astept..ca mai am putin si ajung si la stagiul ala
stuparu_mihairadu a scris:
acum eu am nr lu lancer si el pe al meu...daca vreti sa veniti sa facem un foc de tabara la mine-n parcare va astept..ca mai am putin si ajung si la stagiul ala

Da' nu veniti voi la mine?Ca stau la curte...
Vii si cu masina.Mi-e dor de un Oltcit.N-am mai lucrat demult....
Aaa? nu merge mane )...nu merge nici sa merg 1 m cu ea Un telefon ai?
Ale mele sunt in profil.Astept un apel de la tine! 0768893225 .... am sunat ce-i drept :-s.. Memorat! da..din urma discutiilor avute atat ieri cat si azi cu mai multi membrii de aici si persoane mai in domeniul...am tras concluzia ca e cuiul ponton care nu vrea sa se mai "cuieasca" si sa inchida :-s

asa ca sa speram ca-i dau de cap. Iti dau eu un poantou.
S-ar putea si nivelul benzinei in camere sa fie prea ridicat.Inca un motiv pentru care ti se ineaca.Ne uitam si verificam. Ai incercat sa pornesti masina dupa ce ai curatat bujiile?
George Hermenean a scris:Ai incercat sa pornesti masina dupa ce ai curatat bujiile?


Deci ca sa fim clari odata ..ca s-au repetat niste chestii pe aici de 3 ori cred...

Am curatat bujiile, carburatorul, verificat scantei de 2 saptamani de cand nu mai merge masinuta.

Prima data aveam probleme pe partea de scanteie ca se dereglasera platinile, iar dupa ..adica azi am tras concluzia ca desi totul merge perfect...tot nu vrea sa porneasca datorita acestui cui pontou, despre care mi-a dat si mie ce-i drept in gand dupa mai multe indicatii.

Acum revenind...o sa ma uit maine la al meu sa vad daca pot sa-l repar in
"casuta"... sa vedem maine cum se prezinta vremea.

Pt domnu` Deceneu si Lancer..ramane sa ne auzim la telefon. Sa vad daca-i dau de cap. Ca din cate mi-a explicat taica-meu nu ar fi complicat...

Dar dau maine o concluzie dupa ce vb si cu faimosul unchi....si daca e poate ma car cu partea superioara la el sa vad daca poate sa faca minuni iar. Mihai,o lasam pe weekendul viitor ca ploua afara.In cursul saptamanii nu am nici un chef de munca,dupa ora 16.

1.Ceea ce numesti tu ''curatare'' carburator este,de fapt,o simpla cosmetica.Carburatorul se curata depus de pe motor,demontat bucata cu bucata,scufundat 12-24 de ore in solutie.

2.Depunem delcoul de pe masina:
-demontat complet
-curatare completa
-verificare maselote si arcuri ce intra in componenta avansului centrifugal
-verificare vacuum,platina,condensator,capac
-gresare ax si parghiile avansului centrifugal
-montaj
-reglare avans cu becul si,daca situatia ne permite,stroboscopic

3.Demontare bujii:
-curatare cu peria rotativa electrica
-reglare electrod cu lera

4.Fise aprindere
-spalare cu benzina
-verificare
-curatare contacte

5.Pompa de benzina
-demontat
-curatat
-verificare membrana

6.Ar trebui si rezervorul curatat,ca sigur n-ai facut asta in fata blocului!!!
In masura in care avem timp,ne ocupam si de el

Ca sa nu ma mai lungesc cu scrisul,ne auzim la telefon.Pana saptamana viitoare,lasa masina asa cum e,nu mai umbla la ea.Inchide-o!!
O saptamana usoara!!! buuun...status update..

am venit de la unchiu`.... mi-a verificat si mi-a aratat ca "cuiul pontou" merge. deci scoatem si asta din calcul.
Plus mi-a facut o lera si un instrument de fixat distanta la plutitoare.

Zilele urmatoare...in functie de timp si vreme....

O sa schimb ciocul ala de papagal ca mi-a dat si din ala bun.ca poate s-a dus al meu.

Aerisit motorul.....
O sa ma ocup de delcoul, sa-l reglez iar ca poate au sarit alea "din nou", pe urma, o sa iau fiecare fisa in parte sa vad daca dau scanteie.
Pe urma luat si curatat fiecare bujie in parte.
Pus pe motor si facut paratraznet la fiecare in parte.
Si dupa asta ...dupa ce fac motorul sa mearga fiindca mi-a zis ca nu are cum sa nu plece cum trebuie....o sa reglez delcoul cu becul si pe urma o sa ma bucur de mers cu masina...



Deceneu...in principiu ce zici tu suna bine )....lasa-ma sa vad saptamana asta daca-i dau de cap....nu de alta dar sper sa te scap si pe tine de batai de cap cu mine... pai mihai ... dar plutitoarele in ce stare sunt ? verifica sa nu fie sparte ... din ce imi ziceai la tel ca iti da da benzina pe afara din carb ... nu ai decat cateva variante ... ori nivel imens ..ori cuiul pointou nu inchide ...si aici ai 2 variate ... ori cuiul terminat (varianta asta ai scos-o din calcul pentru ca zici ca iti merge) ori plutitoarele nu mai inchid cuiul ... si aici ori nu mai sunt pefect etanse si iti intra benzina in ele ... ori sunt prea departate plutitoarele si freaca in corpul carburatorului in camera si de aici iar nu se ridica suficient cat sa inchida cuiul

in alta ordine de idei ce mari scule iti trebuie pentru relajul nivelului (al plutitoarelor adica) ... lera aia cum ii zici tu ar trebui sa o fi avut pe carburator prinsa e o bucata de tabla lata de vreo 18 mm ...distanta plutitoarelor se regleaza la 18 mm +/- 1 mm distanta se masoara tinand capacul cu partea care vine pe carburator in sus deci si plutitoarele in sus ... cu alte cuvinte cuiul pointou e inchis ... si acum pui lera aia sau masori distanta de la partea care vine pe carburator cu tot cu garnitura la centrul plutitoarelor si in functie de ea indoi mai mult sau mai putin partea care iti calca pe cuiul pointou da man..dar eu nu stiam de tabla aia de masurat la plutitoare...acum ca o am e pusa bine in torpedou.

plutitoarele alea nu cred ca-s sparte ca nu picura nimic din ele..si nici nu se simte in ele ceva cand il dau jos etc etc

mi l-a reglat sa intre mai putina benzina in camera oricum...dar ramane sa vad maine.ca cica-s 25 de grade Am fost la masina si m-am uitat cu atentie. Fisele sunt pozitionate exact ca in imagine si in descrierea facuta de mine. si maine la masina....sa vedem ce iese ..ca cica e cald si frumos..si poate plec mai devreme de la munca cu 2 ore pai spor la lucru maine ...daca reusesc si eu sa plec normal de la servici (lucru care nu prea s-a intamplat in ultimele zile) e chiar ok poate reusim sa ne vedem
gyorgyoda a scris:Fisele sunt pozitionate exact ca in imagine si in descrierea facuta de mine.
Eu am intrebat altceva:
Poti spune oare ca locasurile unde intra fisele, sint toate la acelasi nivel ?


Fa o poza capacului si pune-o pe forum ca sa vedem daca ai sau nu dreptate. Mda....si am facut masinuta....aproape..

Sa incepem cu inceputul...dupa o verificare a fiselor, bujiilor de scanteie etc etc...am zis totusi sa vad platinile...

si platinile s-au aratat....IMPUSCATE...facute KKT....

si am procedat mai departe la inlocuirea lor cu unele noi...si surprize surprize...a plecat masina instant....

sa nu-mi dau palme ?!?!?!?....

maine schimb bobina cu una noua, pun papuci noi la toate firele de la bobina sa fie contactele "Fresh" si noi si alea....si in final o sa reglez faimosul avans/delcou cu becul.

Multumesc pe calea asta lui sorin (Lancer)...care a venit la mine si si-a sacrificat din timp sa stea sa ma ajute.

Raman dator cu bericioaice reci !!!!!!!

p.s.

la fel multumesc userilor care au postat aici..in final tot mai inveti cate ceva nou de la fiecare bre, ii ramai dator cu ceai cald lui lancer pe vremea asta ca e frig acuma, nu mai e cald, mai lasa-l pe conecter cu vara nu dorm ca a dat frigul
bag $%^^ nu ma gandeam la platini nici in ruptul capului...

AVAND IN VEDERE CA-MI DADEA SCANTEIE LA TOATE BUJIILE SI LA FISA PRINCIPALA.... dar eu cred totusi ca nu ai rezolvat problema definitiv
sigur nu ai ceva pe la aprindere de iti impusca platinile asa repede?
sau ai bagat benzina cu gazolina?
Cristii a scris:dar eu cred totusi ca nu ai rezolvat problema definitiv
sigur nu ai ceva pe la aprindere de iti impusca platinile asa repede?
sau ai bagat benzina cu gazolina?


am bagat din aia buna...de la rompetrol..sau petrom. nu mai bag in viata mea. mereu merge masina prost dupa ce bag kktu ala de benzina. asa si la mine, mergea ca draq cand bagam de la petrom, acum bag de la lukoil, alta viata mai bine bag omv 100 :>
stuparu_mihairadu a scris:si platinile s-au aratat....IMPUSCATE...facute KKT....
Ca sa scapi de problema asta, un remediu bun este achizitionarea unei "protectii platine" (cutiuta rosie cu LED) si eliminarea condensatorului (0.27 microF) din circuitul de aprindere. Pe linga faptul ca-ti va proteja platinele la impuscare prin diminuarea curentului pe ele, poti folosi LEDul ca si bec in punerea aprinderii la punct.

gyorgyoda a scris:Fisele sunt pozitionate exact ca in imagine si in descrierea facuta de mine.

Uite ca am facut o poza la capac. Ai putea numerota in pozitia asta care sint fisele corespunzatoare bujiilor conform schitei facute de tine ?

update...i-am dat de cap am facut-o sa mearga.

am reglat delcoul ..nu dupa bec ci dupa scanteie..cam aceiasi chestie doar ca nu e becul....

platinile reglate, toate alea etc etc....

Acum...ea merge, sta la ralanti, "toarce"..n-ai treaba....dar cand o apuca incepe iar sa mearga "prost"..adica sa dea rateuri, sa nu mai poti sa te intelegi cu ea.

Intrebarea mea este urmatoarea.....avand in vedere ca pe partea electrica merge totul..delcoul, bobina, fisele etc.....nu ar fi cazul sa schimb pompa de benzina ???? ....
stuparu_mihairadu a scris:Intrebarea mea este urmatoarea.....avand in vedere ca pe partea electrica merge totul..delcoul, bobina, fisele etc.....nu ar fi cazul sa schimb pompa de benzina ????

un remediu bun este achizitionarea unei "protectii platine" (cutiuta rosie cu LED) si eliminarea condensatorului (0.27 microF) din circuitul de aprindere
stuparu_mihairadu a scris:update...i-am dat de cap am facut-o sa mearga.

am reglat delcoul ..nu dupa bec ci dupa scanteie..cam aceiasi chestie doar ca nu e becul....

platinile reglate, toate alea etc etc....

Acum...ea merge, sta la ralanti, "toarce"..n-ai treaba....dar cand o apuca incepe iar sa mearga "prost"..adica sa dea rateuri, sa nu mai poti sa te intelegi cu ea.

Intrebarea mea este urmatoarea.....avand in vedere ca pe partea electrica merge totul..delcoul, bobina, fisele etc.....nu ar fi cazul sa schimb pompa de benzina ????


mihai si ieri cu delcoul aranjat dar nepus la punct facea pe nebuna cand sa o bagi in sarcina in rest relantiul mergea ... ce nu am verificat cu tine functionarea bujiilor ... pe alea le-ai schimbat?

in plus ce nu mi-a placut deloc cum arata prima platina pe care o dadusei jos ... sincer acolo a fost o degajare de caldura mult prea mare ca sa iti topeasca pintenul de plastic si sa il indoaie si de asemeni sa se vada urma de incins pe corpul platinii mobile aia trebuie sa se fi incins la rosu ... acuma stiu ca ai schimbat delcoul cu totul ...dar condensatorul l-ai schimbat? Eu unul mi-am pus aprindere electronica doar pentru ca am scapat de platina si de slefuit la fiecare 3-4 luni la ea...
O recomand daca vrei sa scapi de problema platinei nu cred ca e o comoara de gasit prin Craiova...50 lei si scapi de probleme am aprinderea electronica..modulul e montat pe masina .... si am primit-o donatie...

o sa mai incerc maine...si iau iar de la 0. verific iar platinile la delcou daca au distanta corecta si sa nu fie impuscate, scanteie la fiecare fisa si pe urma la fiecare bujie.


cum am mai zis....motorul merge cand bine ..(sta la ralanti, se tureaza etc)..cand cade iar in extrema aia de mers in suturi..innecat Raspuns adresat domnului Laurentiu:

Desi capacul delcou din imagine este intors cu 180 de grade si aceasta face mai dificila identificarea ordinii de aprindere, ma voi stradui sa raspund corect.

Asadar: Stanga sus: Fisa nr. 2
Stanga jos: Fisa nr. 1
Dreapta sus: Fisa nr. 3
Dreapta jos: Fisa nr. 4

Nu am mentionat nicaieri cum ca sloturile de pe capac sunt la acelasi nivel.

Poate era mai bine/corect/veridic sa spun ,,in apropiere de habitaclu" in loc de ,,sus" si ,, spre elice" in loc de ,,jos" conform schitei. Eu nu m-am intalnit niciodata cu aceasta dilema cu care va confruntati dumneavoastra pentru ca mi s-a parut axiomatic reprezentata ordinea de aprindere cf. schitei. Cu putina imaginatie, in locul reprezentarii schematizate grafic se pot vedea elementele componente ale sistemului de aprindere (bujii, fise, capac delcou, bobina de aprindere) si motorul insusi aidoma amplasarii fizice din compartimentul motor.
gyorgyoda a scris:Desi capacul delcou din imagine este intors cu 180 de grade si aceasta face mai dificila identificarea ordinii de aprindere, ma voi stradui sa raspund corect.
Acum ai raspuns corect si tine minte un lucru: cind explici cuiva o anumita asezare, da-i toate detaliile FIZIC ca sa stie omul cum sa se orienteze pe teren. Pe schita lucrurile par simple insa fizic ele se complica putin conform zicalei: teoria ca teoria insa practica ne omoara.
multumesc de off topic... buuuun...status update.

Sa o luam cu inceputul...
Am reglat platinile iar, am verificat de scanteie, am curatat bujiile toate (care erau negre) si am schimbat pompa de benzina.

A pornit usor si repede...dar la fel de repede a cazut in extrema rateurilor si a mersului in suturi.

Am verificat iar bujiile si erau negre ca soba.Plus platinile dau semne ca se duc..fiind aproape impuscate (sa zic asa)

Deci...problema mea este se pare ..la scanteie (AGAIN)...partea buna e ca macar acum stiu ca asta e cauza si nimic altceva.

Merita sa incerc cu alt delcou la care sa schimb si condensatorul + platini?

Asta e ca ultima masura :
Cu faimoasa apridnere electronica....nu o sa intampin probleme astea? Ca in weekend cred ca sigur o montez ca deja e FOARTE ENERVANT SA TOT STAU ASA. Nu numai ca n-o sa mai intampini probleme, aprinderea electronica NU ARE PLATINI! arunci delcou' pe masina, il reglezi si acolo moare! ceva nu e bine daca iti impusca platinile asa repede... nu are voie ...mai ramane sa schimbi ce nu ai schimbat ... condensator si bobina ... cel mai bine pana nu stii de unde i se trage faza cu platinile nu pune delcoul electronic ... risti sa il bubui si pe ala ... sau daca vrei sa il schimbi schimba tot delcou+ bobina

in alta ordine de idei ce bujii ai folosit ... noi sau tot vechi si curatate ... pune unele noi .... la delcou in afara de condensator si platini ...mai pot schimba ceva? mai e ceva care ar putea influenta?

ca am noi toate alea de mai sus. si condensatorul si platinile si bobina Daca bobina nu frige, inlocuieste condensatorul si vezi sa fie unul de 0.27 microF.

P.S. Si din offtopicuri omul mai invata.
Laurentiu a scris:Daca bobina nu frige, inlocuieste condensatorul si vezi sa fie unul de 0.27 microF.

P.S. Si din offtopicuri omul mai invata.


ai si tu dreptatea ta...dar nu in topicul unui "om disperat" )
gyorgyoda a scris:



Asadar: Stanga sus: Fisa nr. 2
Stanga jos: Fisa nr. 1
Dreapta sus: Fisa nr. 3
Dreapta jos: Fisa nr. 4



Asadar, nu mai da sfaturi!
Stanga sus: Fisa nr. UNU
Stanga jos: Fisa nr. DOI
Ordinea de aprindere este 1 4 3 2, se pleaca de la plotul stanga sus (spre aeroterma), apoi dreapta sus, apoi dreapta jos si stanga jos.

gyorgyoda, am rasfoit forumul, am citit o parte din postarile tale. Avand in vedere ca majoritatea sfaturilor postate de tine sunt din categoria Scufita Rosie si Mos Craciun si adaugand si faptul ca esti un mincinos fara pereche - topicul B 78 EVA - Citroen Axel 11 R aka Eleanor unde ai inghitit o umilinta devastatoare, te rog sa nu mai postezi sfaturi in legatura cu mecanica autoturismelor Oltcit.
Rog moderatorii sa ia masuri. in primul rand laurentiu a pus poza in care sunt numerotate fisele

in al doilea rand,desi giorgioda traieste in lumea lui arlechino,acum a nimerit-o,plotul stanga sus e fisa nr 2 si restul cum le-a pus,asa e,ordinea de aprindere e 1432 dar fisa 1 e cea care se baga in plotul din stanga jos cum ne uitam la poza... Nu e bine ce faceti voi acolo ! La mine nu vin fisele asa ! Fisa 1 este unde aveti voi pe cea cu numarul 3 !
Uite poza


Un sfat de om mai "batran" celor care pun probleme din astea:Invatati intai ordinea de aprindere a unui motor,identificati care este primul piston cu numarul 1,sensul de rotatie al ruptorului si aranjati fisele.Atata balmajala inutila !
Motorul poate sa fie de Pontiac,sa aiba si 10 cilindrii in V.Principiul este acelasi.
Daca platinile se distrug repede vezi bobina in scurt,sau ai fi pus vreuna de aprindere electronica ?? ce facusi bre ,matrasisi delcoul?
Gata i-ai ametit de tot ) Asa facui ! Is tare al dracu !
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community