Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ulei
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
deci ... punctul 1. e problema ta ... punctul 2. te priveste direct (asta e o caracterizare sau mai bine spus autocaracterizare) ...deci nu prea isi aveau rostul

punctele 3 si 4 ... mersi de raspuns am inteles de ce aceasta alegere
pentru 5. chiar iti multumesc .... materialul e chiar bun si folositor la o privire in general ... trec acum la aprofundare

si ca sa fiu magar si nemultumit si sa iti mai dau un motiv pentru punctul 1 ... in engleza bleah ... mai bine era in romana

P.S.
incearca sa nu ma intelegi gresit asta sunt pana la urma... apreciez munca pe care ai depus-o in redactare si tot ce ai facut ca sa ne pui la dispozitie niste informatii si sfaturi concludente Ce ulei sa aleg intre Aral 15W40 si 10w40, tinand cont ca imi bate o axa cu came sau culbutori si parca incepe sa piarda ulei prin unele locuri? la uzura pe care o prezinta motorul tau, iti recomand 15W40 Asa m-am gandit si eu 15W-40 iarna...Ca sa il "termini" de tot , probabil...
Se pare ca subiectul asta al vascozitatii uleiurilor de motor este si va ramane o mare nebuloasa pentru mai toata lumea, cele doua cifre fiind "amestecate ca intr-o caciula" si dand un soi de vascozitate "generala", ca sa zic asa.
Nu ma deranjeaza daca ii pui si 20W-50, din partea mea...
Craciun fericit! Motorul asta a mers numai cu 15W40 romanesc cat a fost pe mana la taicamiu, are 140.000 de km si inafara de cilindri, segmenti si cateva supape are piesele originale, iar in momentul de fata imi bat culbutori sau axa cu came pe partea cu delcoul. s-a mai discutat problema de 1000 de ori ... hai sa fim seriosi ... nu exista ulei de iarna sau de vara ... nu schimbi uleiul in functie de anotimp ... george daca motorul a mers bine cu 15W40 ...bagai tot 15w40 + un aditiv eventual ... in conditii normale de exploatare isi face treaba foarte bine... chiar daca motorul are ceva uzura eu propun sa bagi 2 litri de 10w40, 2 litri de 15w40

ca oricum pe forum ai unda verde pentru asa cocktail
adrian_paul a scris:eu propun sa bagi 2 litri de 10w40, 2 litri de 15w40

ca oricum pe forum ai unda verde pentru asa cocktail


Multimesc de sfat, la asta nu m-am gandit Se duce dracu forumu asta
George Hermenean a scris:





nu stiam ca exista emoticonul asta
adrian_paul a scris:eu propun sa bagi 2 litri de 10w40, 2 litri de 15w40

ca oricum pe forum ai unda verde pentru asa cocktail


dupa chestia asta ..nu dureaza mult si nu o sa mai schimbam uleiul deloc ...completam cu motorina sau cu apa ca e mai ieftina .. Nu știu de ce dracu vă tot împungeți pe aici. Eu cred că celalalt topic e mult mai complet și doritorii își pot forma o părere despre ce ulei să foloseasca.
În ceea ce mă privește cred că 10W40 e mai bun decât 15W40. Până acum am băgat Esso și, cum am înțeles că nu mai există, am să bag uleiul recomandat de Iuliu Marinescu, adica Liqui Moly. Dar tot 10W40.
eu propun sa bagi 2 litri de 10w40, 2 litri de 15w40

ca oricum pe forum ai unda verde pentru asa cocktail

Ia mai ia de citeste mai:
http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Car_Care/AskMobil/Harm_Mixing_Different_Mobil_1_Viscosities.aspx
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2446989
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=920674&page=2
http://www.nagtroc.org/forums/index.php?/topic/58884-latest-blackstone-analysis/
hai, hai!!!
Ca tot e de sezon!
Par a se fi nascut invatati "oltcitistii, mandria tarii", dar mai sunt niste masini pe lumea asta si niste specialisti...
Ei bine, nuh chiar asa de "mari"ca ei....Totusi...
Sarbatori fericite!
iuliu marinescu a scris:
...

La bmw ce ulei ii bagi? Nu am acel BMW. Imi place mie, asa, "ursuletul"...
Asta este un exemplar care a fost la vanzare acum doi ani si ceva in Cluj. Este un "benzinar" automatic care avea in acea perioada saptezeci si ceva de mii de km si arata si functiona , "absolut showroom". M-am abtinut extrem de greu sa nu-l cumpar si pe el, insa e greu cu locurile de parcare/depozitare, daca ai mai multe masini. Nu prea cred sa intelegi ca n-ai tu astfel de probleme...
Celorlalte masini ale mele (un C5, un Tico, un E 46 320 D si doua TRS-uri) le bag Liqui Moly, Motul si Redline.
E bine, maestre?
Recomanzi altceva?
Stii de ce ai ajuns sa iti "bata" axa cu came pe stanga? Nici macar nu banuiesti?
Am vazut/auzit axa cu came+culbutori originali de TRS care nu bateau la 202 mii de km. Originali din fabrica, fara reparatii( excluzand de aici reglajele periodice ale jocurilor). Si baiatul ala merge "tare" cu masina. Aproape sigur, mai "tare" ca tine.
Apropo, exprimarea corecta ar fi fost: "BMW-ului ce ulei ii bagi?".
Insa astea deja sunt "fineturi"...

Sa fii iubit!
iuliu marinescu a scris:

Stii de ce ai ajuns sa iti "bata" axa cu came pe stanga? Nici macar nu banuiesti?
Am vazut/auzit axa cu came+culbutori originali de TRS care nu bateau la 202 mii de km.


in mod sigur nu uleiul este cauza principala, si asta pot sa te asigur eu . mai conteaza si calitatea piesei respective. un exemplu concret: motor 1.1 fr, cu 180 de mii km la bord, axele cu came aveau uzura f mica, dar nu bateau deloc, motor 1.1 ro la 70 de mii suna ca un motor diesel. in ambele motoare s-a bagat NUMAI 15W40 romanesc, si ambele motoare au "suferit" acelasi stil de condus, apartinand aceluiasi proprietar...
dintre toti oltcitistii invatati, vad ca dvs, domnule iuliu marinescu, sunteti mare specialist in uleiuri....si vad ca va deranjeaza cand cineva se da mai "invatat" decat dvs. de la uleiuri treceti direct la gramatica, si-i luati pe toti peste picior. daca dvs va considerati atotstiutor in ale oltcitului, si noi, restul de aici, suntem niste prosti, va invit sa nu mai scrieti pe forumul asta si sa ne lasati in prostia noastra.
motorul de la oltcitul meu a mers aproape 30 de ani cu ulei romanesc, si nu s-a calat, nu s-au uzat piesele prematur.
eu unul o sa ma opresc aici din a mai raspunde la mesajele dvs si celor ca dvs, si va urez tuturor un craciun fericit si un an nou mai bun!
numai bine!
in mod sigur nu uleiul este cauza principala, si asta pot sa te asigur eu . mai conteaza si calitatea piesei respective. un exemplu concret: motor 1.1 fr, cu 180 de mii km la bord, axele cu came aveau uzura f mica, dar nu bateau deloc, motor 1.1 ro la 70 de mii suna ca un motor diesel. in ambele motoare s-a bagat NUMAI 15W40 romanesc, si ambele motoare au "suferit" acelasi stil de condus, apartinand aceluiasi proprietar...

Am inteles . Am "asigurarile" Domniei Voastre ca nu-i uleiul "cauza principala". Dar poate-i "secundara". Ce ziceti de asta? TRS-ul de care vorbesc eu, este , fara indoiala RO, fiind fabricat in '93. Si nu beneficiaza de supercalitatea pieselor frantuzesti, care rezista si lubrifiantilor mai slabi calitativ. Si nu numai...
dintre toti oltcitistii invatati, vad ca dvs, domnule iuliu marinescu, sunteti mare specialist in uleiuri....

Aiurea... Nu stiu daca e o forma de frustrare datorata faptului ca nu va numarati printre cei generic numiti "invatati" in dizertatia Dvs., insa calitatea de "mare specialist in uleiuri" nu mi-am arogat-o niciodata.
Apropo, consider exprimarea gramatical-corecta in posturile mele o forma de respect pentru cei care le citesc si nu trebuie sa suporte, ca in cazul Domniei Voastre, lipsa totala de majuscule, de pilda.
noi, restul de aici, suntem niste prosti,

N-am spus-o eu... Dumnezeu mi-e martor!
va invit sa nu mai scrieti pe forumul asta si sa ne lasati in prostia noastra.

Aha! Trebuie sa inteleg ca "ma dati afara"?!? Carui fapt se datoreaza o asa de grava impertinenta grosolana? Sa fie oare absenta celor "sapte ani de-acasa"...?
motorul de la oltcitul meu a mers aproape 30 de ani cu ulei romanesc, si nu s-a calat, nu s-au uzat piesele prematur.

Luand ca sistem de referinta, pentru a putea defini "prematur", ce anume?
eu unul o sa ma opresc aici din a mai raspunde la mesajele dvs si celor ca dvs

Iata o decizie cu adevarat inspirata! Ce oare ati mai fi putut adauga?!?

Sarbatori fericite tuturor celorlalti membri ai forumului! si totusi

http://www.youtube.com/watch?v=IBafSQuOo7o Iuliu, nu mai departe de o pagina in urma este un articol care poate risipi TOATE NECLARITATILE legate de vascozitatile uleiurilor si relatiile dintre ungere, vascozitate si debit. Dar probabil ca-i greu de citit. Sau ar mai putea fi bariera lingvistica, dar aici fiecare e pe cont propriu. Nu de alta dar "muieti is posmagii ???" pare sa fie trendul actual.
Lasa-i sa afle ca piesele gen axe cu came , arbore cotit .... se uzeaza CAND EXISTA CONTACT METAL-METAL ,adica ungerea este deficitara. Acum este problema lor daca nu pot intelege ca un ulei tip 0W30 O POATE REDUCE dar NU O POATE ELIMINA. Despre 15W40 ma abtin de la comentarii.
Oameni buni : aveti raspunsul sub forma unui material complet si bine structurat, faceti-va timp si cititi-l . Acolo aveti toate explicatiile necesare si baza lor fizica.
Incetati cu intrebari tip "care ulei credeti ca-i mai bun pt masina mea ??? 10W40 sau 15W40.... "Asta dovedeste ca nu vreti sa cititi raspunsul si continuati sa puneti aceleasi intrebari doar de dragul de-a va raspunde cineva voua ,in mod personal. Maturizati-va !
scorpion a scris:nu mai departe de o pagina in urma este un articol care poate risipi TOATE NECLARITATILE legate de vascozitatile uleiurilor si relatiile dintre ungere, vascozitate si debit.
Mai exista si un topic cu experiente facute cu uleiuri pe un alt topic deschis cu ceva timp in urma care poate clarifica anumite semne de intrebare: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=8437#8437
Iuliu, nu mai departe de o pagina in urma este un articol care poate risipi TOATE NECLARITATILE legate de vascozitatile uleiurilor si relatiile dintre ungere, vascozitate si debit.

Salut Scorpioane,
Eu sa nu stiu de articolul ala?!? N-am facut eu prima trimitere la dizertatiile "doctorului Haas"?
Nu vezi ca-i greu cu "bariera lingvistica" ba chiar si cu limba noastra, cea materna?
Ce sa mai vorbim de comoditate?

Sarbatori fericite! Vorba lunga saracia omului .... Da de asta stie cineva ceva ? http://www.performance-shop.ro/boxer/1186-ulei-motorex-boxer-4t-15w50-4l.html Revin cu o alta intrebare, ce sa aleg intre aral 10W40 si 5w40 ca e de doar 10 lei diferanta de pret? Eu i-am bagat sintetic 10W40.
[IMG=http://img13.imageshack.us/img13/6476/fotografie0703.jpg][/IMG]
[IMG=http://img62.imageshack.us/img62/9236/fotografie0704.jpg][/IMG]
[IMG=http://img685.imageshack.us/img685/1010/fotografie0705.jpg][/IMG]
[IMG=http://img204.imageshack.us/img204/194/fotografie0706.jpg][/IMG]
[IMG=http://img851.imageshack.us/img851/605/fotografie0707k.jpg][/IMG]
[IMG=http://img441.imageshack.us/img441/4360/fotografie0708.jpg][/IMG]
acum intreb si eu: nu cumva 10W e de fapt semi-sintetic? pentru ca eu n-am intalnit 10W full sintetic... Uite un link ca sa vezi si tu (ce n-ai "intalnit"):
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=5&pcid=21
Nu exista nicio corespondenta intre vascozitatea si tipul uleiului din punct de vedere al compozitiei/grupei din care face parte. http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/16/300V%20Chrono%2010W40_GB.pdf?1290086771

si il iei si din ro ... Ryan asa stiam si eu cand inca nu ma documentasem suficient ... pune mana si mai citeste ...tehnologia de fabricatie mai si evolueaza .... ... Mda, sigur, si Motul e firma chinezeasca, iar Liqui Moly sunt din Burkina Faso. Chestia aia de ai dat-o e gargara publicitara, si nimic mai mult. Uleiuri sintetice 10W40 exista o gramada in UE. Da de asta stie cineva ceva ? http://www.performance-shop.ro/boxer/1186-ulei-motorex-boxer-4t-15w50-4l.html ...
si il iei si din ro

Si Redline se poate achizitiona din rominica. Este o firma a unui tip din Alba Iulia, pe numele sau Tudor Ratiu, care aduce orice tip de Redline , Amsoil sau Royal Purple. Pe privat, ca sa nu fac reclama, pot sa dau numarul lui de telefon cui este interesat.
Sarbatori fericite!
Ryan a scris:
Uleiuri "sintetice" 10W40 exista in tari ca Romania, Bulgaria, Moldova, pe acele recipiente este scris cu litere mici "synthetic blend" iar asta insemna "amestec sintetic" care nu e totuna cu sintetic.


Daca tu vezi undeva ceva despre amestecuri pe ambalajul asta, inseamna ca asa e. Sau aici. Sau aici. Asta ca sa nu zici ca iti dau doar exemple de uleiuri de curse.
Sincer, decat orice Mobil 1, prefer Liqui Moly sau Motul. ...
Cred ca si faptul ca acest asa zis ulei 10W40 sintetic 100% (superior) se vinde la acelasi pret cu uleiul 10W40 semi-sintetic (mediu), spune multe.


Salut ,
"Acest asa-zis ulei 10W-40 sintetic 100% (superior)" este nu numai in totalitate sintetic si nu scrie "syntetic blend", nicaieri pe el, dar si din nobila grupa V. Vorbesc aici de Motul si Redline, nu de restul de uleiuri citate care sunt intr-adevar, grupa III, inscriptionabile "full synthetic" doar in U.S.A.. Stii de cand? Mai incearca tot pe Wikipedia ca ma doare mana sa scriu atat ...
Iata ca aflam "si noi" usor-usor, cum e cu grupele de uleiuri.
Din ce grupa si prin ce procedeu sunt obtinute cele care sunt inscriptionate "Synthese Technology" , si ce baza au cele care pot fi inscriptionate "Full Synthetic" in Europa, fara a incalca vreo Directiva Europeana in domeniu? Stii? Dar in Statele Unite? Hai ca ti-am dat un indiciu chiar in prima fraza...
Despre Motul-ul 300V Chrono 10W-40 ai ceva de comentat?
Sau despre Redline-ul din link-ul postat de mine?

Multumesc! ... Esti intr-o cumplita eroare. Inveti acum insa vezi sa nu inveti gresit ca se sedimenteaza prost informatia si asa, in eroare, vei ramane o buna bucata de vreme, daca nu, Doamne fereste! toata viata.
Desigur ca uleiul full synthetic se combina (chiar si) inca industrial, cu cel mineral. Vorbim aici de miscibilitate permisa.
De aici rezulta uleiul semisintetic. Asa se fabrica el. Combinand sinteticul 100 %, grupa IV si V, cu mineral (grupa II si III). Si nu se "cearta"! Deloc!
Asa-i ca devine interesant? Vezi ca studiezi si nu intelegi prea bine ce citesti acolo. Drept urmare le cam incurci.
Motul a scos prima oara pe piata atat ulei semisintetic cat si ulei sintetic 100% (300 V Century in 1971). Nu mai este o companie americana detinuta de Standard Oil/Rockfeller de zeci de ani. Tu cand citesti pe Wikipedia traduci cu Google de intelegi asa prost?!?
300 V Chrono de la Motul este un ulei pentru automobile, exclusiv, nu are recomandari de folosire pentru motociclete. Uleiurile moto si auto nu sunt in general 100% compatibile. Nu exista ulei destinat , din fisa tehnica, ambelor domenii de utilizare.
300 V este un ulei "street use" derivat din cel de racing, cu o promovare extrem de agresiva a calitatilor dovedite de varianta sa pentru racing.
Este dubluesteric, 101 % sintetic , de cea mai nobila sorginte posibila, adica grupa V, si e unul dintre cele mai bune uleiuri "facute de mana omului" , in momentul de fata. Are o configuratie unica in industria de profil ("double ester").
Iarta-ma dar esti "praf"! Pune mana bine de tot "pe carte" si apoi vino si "lumineaza-ne" cu citate "subliniate" cu markerul.
Altfel nu vom constata decat inca o "insula" de ignoranta si impertinenta, ca multe altele, care cauta sa isi imprastie "bullshit"-ul catre toata lumea, "in mod democratic"
Deci, sfatul meu este sa studiezi cu atentie si sa sedimentezi informatie cu informatie, in timp, pana sa dai rezolutii pe un forum auto. ca altfel, te vei scufunda in ridicol.
Apropo, ai masina/permis sau inca nu ai implinit varsta? Ca ti-as da niste sfaturi cum sa verifici practic niste chestii care sa te lamureasca.
Iata ce scrie in materialul pe care tu insuti l-ai "cules" cu "Copy"si, mai apoi, l-ai "varsat" aici pe forum , probabil pentru a parea cat mai "doct" cu putinta, fara sa ai macar curiozitatea sa il citesti mai inainte:
"•Group IV - these are true synthetic oils, known as Polyalphaolefin (PAO).
•Group V - these are synthetic stocks other than PAO's and include esters and other compounds."

Si, mai jos gasim , in acelasi material, citat dealtfel dintr-un site serios, probabil Wikipedia, ca:
"Synthetic oil and conventional oil will mix without issues"
Cat de ridicol poate fi cineva care-si contrazice propriul citat ?!?!?!?
Oare asta sa fie noua dimensiune a gogomaniei?!?

Drumuri bune! ... Astea sunt aiureli fara nicio legatura cu realitatea.
"Mai baiatule" emiti tot soiul de tampenii provenite din ignoranta si habarnism si esti si grosolan fara rost!
Te las sa iti "distribui" in continuare "dejectiile" fara nicio legatura cu realitatea.
Daca grupa V este cea care desemneaza/se refera la uleiuri semisintetice, dupa mintea ta, esti atat de departe de o cunoastere profunda a stiintei lubrifiantilor incat orice baza de discutie dispare.
"In orice service" probabil lucrezi tu sau alti "cunoscatori" de teapa ta, care emit numai "bullshit" teoretic si mai rau strica masinile in loc sa le repare.
Sper ca membrii forumului sa realizeze cam ce au de facut cu "sfaturile/dizertatiile" tale "folositoare"...
Nu in ultimul rand , n-ar fi rau sa mai treci si pe la scoala fiindca (si) gramatica limbii romane iti este complet straina...
Link-uri utile pentru cei ce vor sa se informeze si altfel decat "conectati" la "cascada ta de prostioare"si interpretari personale:
http://uleimotor.blogspot.com/2011/04/ulei-de-motor-sintetic-vs-mineral.html
http://www.motociclism.ro/forum/index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/
http://www.pro-bike.ro/forums/topic/22179-aproape-totul-despre-ulei-part-ii/
Sa fii iubit! eu prefer sa ma abtin de la comentarii ... dar de cand sunt service-urile mari organe sa vorbeasca despre tipuri de uleiuri ? referitor la uleiuri service-le o sa iti bage intr-o masina noua uleiul prescris de mama fabrica (si aici ma refer la firma producatoare de ulei si tip) (ulei de altfel bun dar nu pe piata din romania si la un pret enorm pentru calitatea lui) si sa iti zica sa nu mergi mai mult de 15.000 km (ca asa zice fabrica auto ...cand in realitate uleiul ala in 7000 de km e varza) ... mai departe orice alta discutie referitoare la uleiuri ii depaseste ... dar te asteapta cu drag dupa iesirea din garantie la un RK de motor ... pe banii tai bineinteles ... Cata filosofie pe aici,argumente peste argumente si cu toate astea motorul de oltcit tot se uzeaza mai repede decat ar trebui...e ca si copilul dadacit prea mult ,tinut in casa tot timpul care cand ia o gura de aer curat face pneumonie...sunt atatea pagini scrise aici degeaba,cu informatii valoroase dar degeaba,ca nu intereseaza pe nimeni ce are uleiul x sau y,ca faci cocktail de uleiuri sau pui unul singur,ca are nanoboti sau particule gama,e fix pix.
Cel putin pentru oltcit toate uleiurile astea moderne nu fac nimic in plus,din experienta va spun ca un total racing nu face in plus mare diferenta fata de uleiul brand lukoil,sau petrom,sau de mobil,sau de esso,sau de selenia;doar q8 e un pipi vandut ca ulei bun,pana si wolf care e iar foarte ieftin e un ulei mai mult decat decent...
Dar cand ai probleme la aprindere si segmentii scapa compresie si uleiul este diluat continuu,normal ca nici un ulei nu face treaba;ce va spun e doar din experienta cu 4 masini,dintre care una dotata cu ceas de presiune si temperatura,cu motor uzat sau nou...
Intr-o alta postare a ta, te intrebai daca am eu permis sau masina si aruncai inca o serie de cuvinte folosite probabil la tine in cartier.
Daca vrei sa iti susti o parere sustine-o cu argumente reale si nu tot cu alte pareri luate de pe bloguri.

Ce cuvinte "grele" am folosit eu dupa ce ma intrebam daca ai masina/permis? Stangacia si lipsa de adevar a argumentatiei tale m-a dus cu gandul ca n-ai atins inca varsta majoratului.
Argumentele mele sunt cel putin tot atat de "reale" cat ale tale care iti sustii parerile (total eronate) cu citate de pe website-uri (pe care nu ai nici macar curiozitatea sa le citesti in intregime). Pur si simplu blogul citat, mi s-a parut a emite o informatie pertinenta cu privire la problema aflata in discutie. Daca nu-ti convine nu-i problema. Ai fi putut s-o combati insa probabil ca ti-a fost ceva mai greu intrucat nu exista contraargumente.
"Tampenii, habarnism, grosolan, dejectii, bullshit", crezi ca astea sunt argumente

Este un raspuns normal la ineptiile debitate de tine, la apelativele obraznice si maniera impertinenta de a ne aduce la cunostinta aceste aiureli.
Tu nu sti nici care e diferenta dintre ulei semisintetic si full synthetic si te crezi mai destept decat personalul unui service auto.

Tu stii si n-am aflat noi inca?!?
Avand in vedere cat de "enigmatic" e completat profilul tau nu putem decat ghici. Faci parte din "superdoctul" personal "al unui service auto", binecunoscut drept unul dintre cele mai informate "medii" privind teoria lubrifiantilor si procedee de obtinere a diferitelor tipuri de uleiuri?
Ai spus ca uleiul full synthetic se combina cu uleiuri minerale si astfel se produce uleiul semisintetic, )) cand tu nici nu stiai ca uleiul semisintetic a aparut inaintea celui full synthetic.

Da, am spus. Si nu numai eu! Toata lumea care stie cate ceva despre uleiuri stie treaba asta. Fiindca acesta este adevarul! Interesant? Poti incerca si tu sa te informezi aici:
http://www.uleiuri-piese.ro/ce_ulei_aleg_.html
Nadajduiesc ca asta ti se pare un site "serios" si nu un "simplu blog" ce nu-ti convine ca "autoritate/greutate" a argumentatiei, observ.
Ca sa stii cum sa "traduci" afirmatiile de pe pagina respectiva afla ca uleiurile de baza sunt cele care "ocupa" cea mai mare parte din volumul/masa unei cantitati de ulei(75-80%), restul fiind pachetul de aditivi.
Uleiul seimisintetic nu avea cum sa apara inaintea celui sintetic 100%. El nu este nu un produs "nativ" obtinut pur si simplu asa, ci din amestecul celor doua, mineral si sintetic, la care se adauga pachetul de aditivi, asa ca e lesne de dedus ce anume a "aparut prima oara". "Istoria" gasita de tine pe Wikipedia si pe care ai inteles-o cam "ca nuca-n perete", se refera la aparitia pe piata a respectivului produs. Sustii de zor un nonsens fara sa ne gratulezi deloc cu o dizertatie personala asupra "misteriosului" semisintetic. Chiar m-ai facut curios ce iti trece prin cap cu privire la fabricarea lui (a semisinteticului)/procedee de obtinere.
In postarea mea anterioara in care ti-am explicat cam cu e treaba cu grupele de uleiuri,

Aha. mda...Si ai "bagat-o drept in gard" Mai sustii in continuare ca din grupa V fac parte semisinteticele? Afirmatie contrazisa dealtfel de propriul tau citat din Wikipedia?
In postarea mea anterioara in care ti-am explicat cam cu e treaba cu grupele de uleiuri, se spune ca intr-un motor care a avut ulei mineral poti pune fara probleme un ulei de tip sintetic atunci cand vrei sa faci schimbul de ulei, mai se spune ca, cantitatea de ulei mineral ramasa pe subansamblele motorului dupa golire nu va cauza probleme prin combinarea cu uleiul sintetic, pentru ca, cantitatea de ulei vechi ramasa pe subansamble e foarte mica, nesemnificatica.

Altfel, presupusa incompatibilitate (presupusa eronat de tine, as adauga eu) conduce la ce?
Daca te-ai mai documenta putin ai descoperi si de ce uleiurile care contin esteri sunt destinate in special motocicletelor si masinilor de curse, de raliu, e un mic amanunt care face diferenta.

Fara falsa modestie nu am inceput "documentarea" "alaltaieri" ca tine, asa ca am avut timp sa aflu ceea ce cu impertinenta tot incerci cu disperare sa explici pe aici, mai mult calcand in strachini.
Insa inainte de a afla cum e cu uleiurile care "contin esteri", te-ai lamurit in fine ca ele fac parte din, ba mai mult, alcatuiesc grupa V si sunt 100% sintetice (fiind cele mai scumpe/performante/exclusiviste)? Nu-i asa ca ai mai invatat ceva util pentru discutiile din pauza de masa?
Ele nu sunt "destinate in special" ci folosite "mai mult" in moto , racing ca si in aviatie sau compresoarele frigiderelor, intrucat aplicatiile acestea o cer stringent, insa pretentiosii pregatiti sa plateasca un pret mai mare pentru protectia mai buna a motorului lor (printre care ma numar si eu) le pot folosi si chiar o fac pentru lubrifierea acestuia cu cele mai bune rezultate, singurul dezavantaj fiind pretul mai ridicat decat al celorlalte. In conditiile astea nu vad care ar fi problema cu aceste uleiuri, in ceea ce priveste folosirea lor in "masini de strada". Fiecare pune in masina sa cel mai bun ulei pe care si-l poate permite.
Nu vad in asta nimic care sa sustina gogomaniile emise de tine, in devalmasie, pe acest forum.
Sa fii iubit!
Esti un tip conflictual, nu poti accepta si parerile altora, trebuie sa fie ca tine indiferent daca ai sau nu dreptate si pentru ca nu vreau sa mai fac polemica, voi ceda eu primul, asa ca din acest moment consider subiectul acesta incheiat.

N-ai ghicit nici macar de aceasta data!
Nu sunt deloc un "tip conflictual", epitet ce vrea sa te "faca" mai "intelectual" in ochii nostri. Altfel ai fi "recurs" direct la "certaret" ori "scandalagiu".
Nu caut "conflictul de dragul conflictului"si nici nu intru in "conflict" de argumente si idei cu cineva decat pentru a-mi apara punctul de vedere si numai atunci cand sunt 100% convins ca am dreptate. Nu "trebuie sa fie ca mine", deloc. Astept in continuare sa fiu contrazis dar cu argumente pertinente care sa imi dovedeasca ca gresesc.
Eventual cu ceva mai multa condescendenta si fara abordari impertinente gen :"mai baiatule!", insa accept cu stoicism si astfel de adresari lipsite de curtoazia ce ar trebui sa insoteasca postarile tuturor (indiferent ca sunt noi-veniti sau nu...) cu conditia sa mi se demonstreze ca afirm ceva fara sa am dreptate ori "distribui democatic" pe un forum public informatie eronata izvorata din inchipuirea si presupunerile mele(deopotriva de eronate).
Accept cu mare deschidere si "parerile altora" cu conditia sa fie unele avizate pe care te poti "baza". Doar pe "parerile altora"(a se citi "informatii pertinente si exacte") m-am bazat atunci cand te-am contrazis. Desigur ca n-am "inventat eu roata"...
In alta ordine de idei aici nu poate fi vorba de "pareri si impresii" ca in domeniile speculative, ci doar de informatie tehnica exacta, cat mai "seaca" si mai bine documentata.
Tu nu demonstrezi "nemaifacand polemica" decat ca tot ceea ce ai afirmat pana acum este un "manunchi" de afirmatii eronate al caror ridicol l-ai realizat si tu, in fine,(se pare) si te-ai intors, nemaiavand ce adauga ca sa "salvezi" situatia, catre mine, catalogandu-ma intr-un fel sau altul si "acordandu-mi" un epitet care , chiar adevarat fiind (eu cred insa ca nu...) nu are vreo relevanta in contextul dat.
Cam ce importanta are daca sunt eu conflictual sau nu? Este ceva adevarat in ceea ce ai afirmat tu, chiar daca eu, spre rusinea mea, si spre oprobriul tuturor celor ce lectureaza acest topic, m-as dovedi a fi conflictual, certaret, scandalagiu, traficant de droguri, camatar, proxenet, sau orice altceva???
De ce dracu schimbam discutia tocmai cand ea devenise interesanta?
Cred ca este evident...
Consideratia despre Oltcit este vorbarie chioara ca si cam tot ce incerci sa comunici tu , in general. Un truism filozofic cu o legatura tangentiala destul de fortata cu ce vorbeam si ce afirmam in posturile noastre.
Ai deschis o discutie pe care ai lasat-o "in coada de peste", terminand-o cu un apelativ ireverentios (ca de obicei), adresat mie... Jalnic!
Sa fii iubit! Din cate citesc aici, domnul iuliu marinescu este singurul care nu mananca seminte la bordura si nu bea bere la 2 litri. Si cred ca detine si o biblioteca. Restul cam sunt sunt Mai ales Ryan. Am bagat Aral 10W40 si se simte diferenta fata de vechiul ulei,inainte mi se aprindea becul de presiune la relanti dupa 15 km de mers mai turat, acum nu se mai aprinde nici dupa 50km si am si o paleta rupta la elice(o sa o schimb astazi)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 5 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community