Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

PH 33 WDW club din '83
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
A venit vremea sa ma intorc la masina "tineretii" mele. Desi am cumparat-o pt un prieten, am drept de administrare si reparatii
Masina este cea din anuntul asta:

http://m.tocmai.ro/oltcit-club-5798327.html

Sapt trecuta am cosmetizat-o pt a participa la Fabricat in Romania.
Masina a stat 21 de ani in garaj, fiind reinmatriculata in 2010. Au fost schimbate atunci curelele de distributie, furtunurile de frana, de benzina, uleiul si filtrul.
Eu am mai schimbat uleiul din CV si am inspectat temenic tablaria, care se prezinta excelent. Nu am gasit nici o gaura, ci doar putin rugina superficiala la spoilerul fata.
Si interiorul este la fel de bun. Bord fara crapaturi, tapiterie fara uzura, toate elementele sunt intr-o stare de invidiat.
Mai am ceva problemute e remediat: are multa rugina in rezervor si motorul are ezitari la acceleratii usoare, trebuie lipit vinilinul pe plafon, spritierele fata si spate nu arunca lichid (desi se aud cum functioneaza)...chestii marunte.
Are actele la zi, ITP pana in mai 2014 si un singur propietar pe carte

O sa mai pun poze actualizate numai sa apuc sa-i fac...

LE: pozat de altii

https://picasaweb.google.com/111479943089965863311/FabricatInRomaniaRetroParadaToamnei?authkey=Gv1sRgCMvlhtWpnrKEKQ#5802021694763433378

Click pentru a vedea imaginea  ptiu ..sa nu-i fie cu deochi !!! frumusica foc superb oltcitul, bine totusi ca nu a ajuns la remat
vad ca a participat si acest oltcit:
http://www.tocmai.ro/oltcit-club-1986-6363977.html
deci, domnul acela care cauta masini cat mai originale, l-a contactat pe respectivul cu oltcitul, iar el, a venit, chiar daca masina este de vanzare, si din ce mai vad, oltcitul cu numarul B 99 MPS, nu era pus la vanzare pe forum de catre userul buggy, sau cum se numea? superba. sa o pastrezi tot la fel. Masina sta deja la garaj, alaturi de alte rable vechi

Intentia e de a fi pastrata asa cum este. Kilometrii anuali vor fi putini tare...cam 1000-2000 si doar pe vreme frumoasa am inteles
mai trebuie mesterit la ea ce si ce dar mai rar oltcit ca asta si pacat de ele, ca s-au rarit de tot masina arata super ...sa o stapaneasca prietenul tau sanatos ...si tu sa ai grija de ea ...

despre motorasele de la stropitoarea de parbriz si luneta au un mare defect din cauza nefolosintei se lipeste cauciucul turbinei care creaza presiune in corp de margini... in principiu ar trebui desfacuta strict partea care e cu turbina si face presiune curatata ...si cam atat ...daca cauciucul imbatranit al turbinei s-a rupt nu prea ai ce face alte motorase cu totul

cat despre fabricat in romania ...am vazut din poze ... aceiasi poveste multe dacii dintre care unele nu prea aveau ce cauta acolo gen dacii cu jante de renault, cateva lasate din suspensii ... cand se cauta originalul ... de asemenea se vede in fundalul unei poze un oltcit care chiar daca e frumos asa cum e facut ... nu avea ce cauta la o expozitie de masini originale .. si aici ma refer la cel decapotabil de la buzau ... si deja ma intreb daca expozitia a fost de asemenea maniera de ce s-a strigat sus si tare ca noi vrem original si cu km putini ca in situatia care s-a vazut mai puteau participa linistite cel putin vreo 4-5 oltcituri numai din buc si ploiesti ... dar asta e parerea mea strict din poze ... la fata locului poate ca a fost altceva oltcitul ala din buzau l-am vazut si eu, era in spatele celorlalte oltcit-uri, cred ca de aia nici nu i s-au facut poze Felicitari pentru masina! A fost si oltcitul meu prezent acolo, a fost un amic cu el, e student la facultate si un profesor de-al lui a organizat treaba asta si l-a obligat sa vina cu oltcitul desi nu se potrivea cerintelor On topic:

Saptamana asta mai vreau sa mai lucrez putin la oxid (dupa ce-mi trece raceala). Trebuie sa schimb burdufurile de la planetare (cele din roata). Gasesc noi la magazinul din Bucuresti ?
Cu ce cheie desfac piulita din capul planetarei ? (ca sa stiu daca am la mine) Felicitari si sa o stapanesti sanatos!
Cheie tubulara sau inelara cotita de 36!
Iti recomand sa iti cumperi toate "cauciucurile" de prin motor, mai ales ca masina aia a stat peste 20 de ani si vei avea probleme cu pierderile de ulei!
Informativ acestea ar fi:
- inele torice
- simering distributie
- simering palier
- simeringuri axe cu came
- inele axe culbutori
- inele radiator ulei
- garnitura reniflard (separator ulei)
neaparat desfacut rezervorul si spalat(curatat) asta asa preventiv sa nu ai probleme cu carburatorul din cauza mizeriei. jgr, am eu burduf de planetara nou, dinspre roata vezi ca eu la roata am pus burduf de planetara de cielo.

la mine a mers cel putin.

si am un club din 80`si ceva si eu Prima data imi i-au cheie de 36. Burduf am vazut ca ar fi si la magazinul din Ploiesti (adica erau pe site)
Am sunat la magazinul din Bucuresti (de pe Brancusi) si cica nu mai au deloc repere de Oltcit.... Daca nu gasesti burdufuri, da un semn si vedem cum facem. Cheie de 36 iti dau eu daca nu gasesti. Daca vrei sa iti iei, poate gasesti la "Supermaketul pe ziar" din parcarea din fata de la Roman S.A. Iti recomand sa iti iei si tubulara de 42, pentru piulita de la rac. In rest, nu prea iti trebuie chei dedicate, se poate improviza imediat ceva. Burdufuri am gasit de cielo la un magazin la mine Berceni (care odata avea si piese de oltcit...). Ca idee si magazinul de piese oltcit pe strada Breaza (fosta Laboratorului) s-a desfintat (cel putin asa-mi parea ca am fost ieri pe acolo)
Cheie de 36 imi caut sambata in autovit. De 42 cred ca am, dar e la Fagaras, ca se potriveste la piulita de planetara de la cx Toate magazinele ACSA din Bucuresti s-au desfiintat...inclusiv cel de pe Lucretu Patrascanu. Singuru de-l mai stiu prin Bucale e cel de la Dimitrov...da' presupun ca nici ala nu mai au un stoc asa mare toate magazinele ACSA din toata tara s-au desfiintat ... sau cel putin cele care au ramas nu mai au nici un reper de oltcit decat de daewoo ...si nici alea prea multe pentru ca cele care au existat in uzina nu mai sunt ...pentru ca prima grija a fordului cand a preluat fabrica de la craiova a fost sa bage concasoarele peste mormanele de piese daewoo si sa se asigure ca nici una nu ramane intreaga Ieri am fost la garaj si am demontat plasticaraia cu buzunarele spate, ca sa inspectez interiorul aripilor si pe cat posibil al pragurilor. Nici o urma de rugina sau umezeala Ceara e la locul ei deci se prezinta bine!

Pe de alta parte, am dat jos sorbul de la rezervor si avea ceva rugina, insa mai putina decat ma asteptam. Am curatat-o insa nu am vreo imbunatatire in mersul masinii; tot are ezitari intre 1000-2500...Cand da in nas, daca ii trag usor socul isi revine si accelereaza.
Carburatorul si filtrele le-am curatat deja; cred ca nu se alimenteaza cum trebuie.
In weekend am sa incerc cum merge daca alimentez direct din bidon, apoi demontez pompa de benzina; poate are membrana fisurata in cazul in care are membrana de la pompa de benzina fisurata, uita-te prima oara la nivelul uleiului de motor
daca a crescut si miroase a benzina, e membrana fisurata si iti baga benzina in ulei, daca e normal, inseamna ca nu e membrana fisurata
jgr1001 a scris:Ieri am fost la garaj si am demontat plasticaraia cu buzunarele spate, ca sa inspectez interiorul aripilor si pe cat posibil al pragurilor. Nici o urma de rugina sau umezeala Ceara e la locul ei deci se prezinta bine!

Pe de alta parte, am dat jos sorbul de la rezervor si avea ceva rugina, insa mai putina decat ma asteptam. Am curatat-o insa nu am vreo imbunatatire in mersul masinii; tot are ezitari intre 1000-2500...Cand da in nas, daca ii trag usor socul isi revine si accelereaza.
Carburatorul si filtrele le-am curatat deja; cred ca nu se alimenteaza cum trebuie.
In weekend am sa incerc cum merge daca alimentez direct din bidon, apoi demontez pompa de benzina; poate are membrana fisurata


man aceiasi chestie o patesc si eu ....la turatii mici are momente cand merge in suturi....dar la fel procedez si eu...trag putin socul si dupa merge bine.

daca reusesti sa-i dai de cap anunta-ma si pe mine te rog Nivelul de ulei e bun si nu miroase a benzina; Pompa o desfac oricum ca s-o inspectez. Imi place foarte mult acest Oltcit si ma bucur ca a ajuns pe maini bune
Iti recomand sa dai rezervorul jos sa-l cureti si sa montezi un filtru de benzina nou.Eu am cu Oltcitul peste 3000 de km de cand am curatat rezervorul si am pus filtru de benzina nou si doar o data s-a infundat carburatorul si nu mai tragea, dar l-am desfundat cu palma si de atunci nu am mai avut probleme.Carburatorul nu a mai fost curatat de ani buni
Problema e pompa de sprit zic eu,mai precis locul unde patineaza cama (aflata pe axul primei clapete de acceleratie) pe parghia pompei de sprit sau pompa de sprit infundata Pompa de sprit inca nu am demontat-o; am sa fac si asta. Oricum aspectul general al carburatorului este foarte bun si curat, garniturile ok, suruburi neuzate, nu cred sa aibe uzura. Mai degraba infundata.
Am mai observat ceva cand am demontat capacul carburatorului: "ciocul" prin care pompa de sprit arunca benzina in difuzor nu orienteaza jetul drept in jos, ci usor intr-o parte. La toate carburatoarele prin care mi-am bagat nasul, jetul era directionat in jos, mai putin la asta....ma intreb daca e corect sau nu in legatura cu ciocul carburatorului, eu am demontat mai multe carburatoare care au fost desfacute si la toate, era in jos, dar, am demontat acu ceva vreme un carfil care a functionat vreo 20 de ani fara sa fie demontat vreodata, tot de pe un club, era luat de proprietar de nou carburatorul, ca solexul ii parea ca, consuma mult, si la asta de l-am demontat pentru prima oara, ciocul era orientat intr-o parte, asa ca, cred eu ca e corect si asa e din fabrica
se poate sa gresesc dar eu asa am vazut la carburatorul demontat de mine
app, ce carburator ai pe el?
in mod normal, ar trebuii sa fie cel original, solex Carburatorul e Solex ma gandeam eu
din ce am vazut in pozele puse pe site-ul acela de vanzari de anteriorul proprietar, demarorul si alternatorul sunt romanesti, eu stiu ca ar trebuii sa le aibe frantuzesti dar am vazut cluburi care au avut si din fabrica demaror si alternator romanesti si nu numai
de exemplu: eu am dezmembrat un oltcit club din 83 si avea chiulasele romanesti, alternator, demaror romanesti, carcasa filtrului de aer romaneasca, cuzinetii romanesti, etrierii de pe cutia de viteze romanesti
cred ca au fost corcite
Cristii a scris:demarorul si alternatorul sunt romanesti, eu stiu ca ar trebuii sa le aibe frantuzesti

A mea e din 1986.Are carburator si electromotor RO.Romanii reusisera,pana la aceasta data,sa asimileze piesele straine.

P.S.:Unde vad si eu imagini cu Oltcitul asta?Ca anuntul de pe tocmai.ro a expirat...
Mi le trimiteti si mie?Va multumesc! la unele s-a mai intervenit si in perioada de garantie si probabil unele repere au fost schimbate cu repere ro ...reparatii facute de proprietari de-a lungul timpului ...sunt totusi masini de 83-86 ...la care se puteau face destule reparatii de-a lungul timpului ..si piese in limita posibilitatilor si atunci ca si acum

p.s.
deceneu vezi ca are poze de la fabricat in romania..in primul post ...si oricum sunt mai clare decat cele din anuntul de pe tocmai.ro Si ce vad acolo?Trei Oltcituri si 100 de Dacii?
Vreau si eu niste imagini mai detaliate!!! Nu avem... Asteptam...
deceneu32 a scris:Si ce vad acolo?Trei Oltcituri si 100 de Dacii?
Vreau si eu niste imagini mai detaliate!!!

de fapt, mai e un oltcit, dar mai tunat
e ala din buzau Azi am surubarit carburatorul si i-am dat de cap (oarecum). Membrana triunghiulara era fisurata in vreo 2 locuri. Am inlocuit-o si acum trage cum trebuie!
Insa are relantiul instabil si de multe ori moare....cei drept m-am si jucat cam la toate suruburile de reglaj pe care le-am gasit O sa merg la un carbotest sa o regleze cum trebuie.
Am mai cumparat burdufuri de planetara (de cielo), o cheie de 36/41 si o prelata. Daca ai umblat si la suruburile de la clapetele de acceleratie...poti sa-l donezi daca vrei Numai la ala de la tr1. De fapt in ala m-am bagat de cand am luat masina.
Sunt sigur ca o rezolv pana la urma (poate chiar singur) si asta fara sa donez carburatorul Pai...e o oarecare diferenta de la ''toate suruburile de reglaj'' la ''numai la ala de tr1''. Daca umbli pe la alte reglaje, o sa ajungi la consum de 100%...o sa-l dai de buna voie numai sa scapi de el la carbul de pe motorul de 1.1 nu se umbla la surubul de tr 1 .
e reglat micrometric din fabrica Il reglam loc. Tot micrometric. Singurul la care nu m-am bagat e ala de la clapeta tr 2. Asta inseamna "cam la toate"
Pt mine nu e chiar asa o tragedie...de parca nenea ala din fabrica care le regla, e acum pe vreo insula in Pacific, nu a invatat pe nimeni altul cum sa regleze si a luat si surubelnita cu el
Mare branza...un rahat de surubel care schimpa pozitia de relanti a clapetei, nu mai stie nimeni sa-l aduca la loc e langa ala de tr1 daca ai umblat si la progresiune si la cel de aer din talpa ... cam ura si la gara ... nu ai alta sansa decat sa il demontezi de pe masina si cu el la reglaj pe banc ... poate reusesc aia sa scoata ceva din el dar depinde si de ei ... acuma nu stiu care o mai fi situatia dar am auzit ca multi au fost multumiti de cei din brasov ... sau gasesti alt carburator nou cu toate sigiliile intacte
lancer a scris:e langa ala de tr1 daca ai umblat si la progresiune si la cel de aer din talpa ... cam ura si la gara ... nu ai alta sansa decat sa il demontezi de pe masina si cu el la reglaj pe banc ... poate reusesc aia sa scoata ceva din el dar depinde si de ei ... acuma nu stiu care o mai fi situatia dar am auzit ca multi au fost multumiti de cei din brasov ... sau gasesti alt carburator nou cu toate sigiliile intacte


Nu mai speria oamenii.... accelerator .. nu ii sperii ..spun doar crudul adevar despre un reglaj al carburatorului in niste parametrii de plecare atunci cand se umbla peste tot pe unde nu ar trebui ... dupa cum se stie chiar si dupa ce se duce carburatorul sa fie scos in niste parametrii pe banc urmeaza apoi reglajele pe motor in urma carora masina sa traga bine sa consume atat cat trebuie si sa scoata noxele in parametrii ... altfel da se poate aduce si cu surubelnita la ghiceala sau dupa incercari repetate in niste parametrii multumitori dar fie va trage ca nebuna dar va consuma ...fie va consuma putin si nu va trage ... de la noxe oricum poti sa iti iei adio ...ca nu le va mai scoate in veci sau cand le va scoate le va scoate umbland iar la reglaje ... dar nu cred ca se va mai misca pe banda pana nu ii faci iar reglajul la loc
lancer a scris:accelerator .. nu ii sperii ..spun doar crudul adevar despre un reglaj al carburatorului in niste parametrii de plecare atunci cand se umbla peste tot pe unde nu ar trebui ... dupa cum se stie chiar si dupa ce se duce carburatorul sa fie scos in niste parametrii pe banc urmeaza apoi reglajele pe motor in urma carora masina sa traga bine sa consume atat cat trebuie si sa scoata noxele in parametrii ... altfel da se poate aduce si cu surubelnita la ghiceala sau dupa incercari repetate in niste parametrii multumitori dar fie va trage ca nebuna dar va consuma ...fie va consuma putin si nu va trage ... de la noxe oricum poti sa iti iei adio ...ca nu le va mai scoate in veci sau cand le va scoate le va scoate umbland iar la reglaje ... dar nu cred ca se va mai misca pe banda pana nu ii faci iar reglajul la loc


Da sigur...vorbesti de parca reglajele astea ar fi vreun secret ninja si nu le mai scoate nimeni
Ok, te-ai facut inteles! daca ai vreun sfat pertinent si vrei sa-l impartasesti, posteaza-l, daca nu as aprecia lipsa parerilor de genul celor de mai sus. http://www.oltcit.ro/
la descriere ai scris pas cu pas cum se regeleaza carbul . gasesti instructiuni si de reglare a surubului de relati .
nu e greu, cere doar putina atentie .
cel mai bine printezi pagina sa o ai cu tine la masina
tonim a scris:http://www.oltcit.ro/
la descriere ai scris pas cu pas cum se regeleaza carbul . gasesti instructiuni si de reglare a surubului de relati .
nu e greu, cere doar putina atentie .
cel mai bine printezi pagina sa o ai cu tine la masina


Pai ce crezi ca am facut ieri dupa masa ?
Le-am luat si cu print-screen sa fiu sigur ca le am in caz ca pica site-ul
Abia astept sa-l operez din nou, da e tare frig acum
jgr1001 a scris:

Da sigur...vorbesti de parca reglajele astea ar fi vreun secret ninja si nu le mai scoate nimeni
Ok, te-ai facut inteles! daca ai vreun sfat pertinent si vrei sa-l impartasesti, posteaza-l, daca nu as aprecia lipsa parerilor de genul celor de mai sus.


cu tot respectul dar nu am zis ca nu le scoate nimeni ..si nici ca sunt vreun secret ...am scris conditiile in care poate iesii un reglaj bun in conditiile in care tu ai declarat ca ai umblat la toate suruburile (aceasta insemnand si cel de progresiune unde nu se umbla niciodata) ... si de asemeni am spus si unele neajunsuri in cazul in care reglajele nu se fac ca la carte (si cartea spune clar ca anumite reglaje nu se fac decat pe banc iar bancuri de reglaj pentru carburatoarele de oltcit nu mai erau decat 2 din cate stiu ...unul la buc si unul la brasov)

si acuma ca fapt divers avand in vedere ca TU ai umblat la carburator pe unde nu trebuia (acuma sa nu imi zici ca ai umblat la reglajul clapetei treptei intai ca asa ai vrut tu iti spun eu de ce ai umblat acolo ... voiai sa regezi ralantiul dar din pacate ai uitat ca e carburator de 1,1 si nu de 1,3 si ca la 1,1 se regleaza din surubul din capac ) si din reactiile tale cu secrete ninja si alte probleme ..poate ma simt dator sa iti spun ca, carburatul oltcitului nu e cel de dacia in care isi poate baga mana orice nepriceput si sa mearga

si acuma ca sa iti si argumentez de ce iti spun chestia asta e doar pentru un sigur lucru ... masinuta asta a prietenului tau merita ce-i mai bun altfel s-ar putea sa ne para multora rau ca a ajuns pe mana unora care nu au stiut sa se comporte cu ea ... deci bafta in ceea ce ii faci si oricum chiar daca nu reusesti sa ii reglezi tu carburatorul cum trebuie mai sunt solutii si oameni cu vechime in carburatoare care mai reusesc si reglaje apropiate de stand doar cu o surubelnita dar trebuie doar sa il gasesti pe cel care stie Eu zic sa nu ne mai alarmam inutil ca nu foloseste deloc.

On topic :
Chiar acum sunt cu carb pe masa, desfacut, umblu peste tot, cu exceptia surubului de la tr 2. E singurul care mai are sigiliul pe el (la restul s-a mai umblat si inaintea mea)
Ca sursa de inspiratie am documentatia de pe www.oltcit.ro (de la descriere)

Membrana capsulei de dezinnecare e fisurata; asta explica de ce avea un fel de pompaj dupa pornirea la rece si turatia nu trecea de 1500 rpm
Am scos pe rand toate jicloarele, suflat (inclusiv canalizarile), totul pare ok aici, nu sunt obturari.

Va urma... Iti recomand calduros sa mergi cu carburatorul la Brasov(neaparat cu tot cu masina deoarece dupa ce il regleaza pe bancul cu coloana de mercur se monteaza pe masina si se mai fac ceva reglaje), merita reglajul care-l fac baietii aia acolo, consumul de benzina: 6-6,5 la suta de km pe exterior pentru viteza de deplasare 90-100 de km/ora . In oras mai greu de facut consumul, asta e.... aglomeratie, semafoare samd.
Te rog nu mai umbla in carburatorul ala Solex, e pacat de el!!!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community