Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Scoaterea/introducerea axelor cu came din/in paliere

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
neco
centurion I (5)
centurion I (5)


Înscris: 03/Dec/2004
Mesaje: 103
Locație: Bucuresti

Mesaj: viewtopic.php?p=316728&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316728Trimis: 18 Dec 2012, 11:49    Subiect: Scoaterea/introducerea axelor cu came din/in paliere Răspunde cu citat (quote)

Rog frumos adminii sa mute aici toata discutia referitoare la acest subiect de pe "Cum recunoastem axele came franta?"
Ii mai rog, daca e posibil, sa posteze aici si partea din mesajul lui robertino care arata cum se face miscarea ! Chiar merita !
Daca ei nu (mai ) au aceasta posibilitate, il rog pe robertino, dincolo de disputele noastre incinse, sa posteze aici cele scrise in topicul mentionat mai sus.
Un pic off topic : am observat ca in browser nu mai apare scris intreg titlu al unui topic, ramane doar www.oltcit.ro. Deasemeni am observat ca nu se mai poate scrie in "guestbook", nici trimite un mesaj colosind butonul "contact" al site-ului. E vina mea/jafului de laptop folosit ?
Ultima modificare efectuată de către neco la 20 Dec 2012, 12:50, modificat de 1 dată în total
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
cristi_s
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 22/Iul/2005
Mesaje: 9800
Locație: Brasov

Mesaj: viewtopic.php?p=316729&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316729Trimis: 18 Dec 2012, 12:14    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

robertino a scris:Axele cu came se scot din paliere astfel:
-axul dr.Se ia o teava solida ,taiata drept la capete cu diamentru interior mare(atat cat sa intre axul cu came usor in ea si sa se asigure culisarea pe ax) de lungime aprox.15 cm.
-se introduce pe ax.
-se monteaza pe ax roata de distributie si se strange cu piulita
-se fixeaza palierul de aluminiu in menghina(aici sunt mai multe posibilitati)
-cu teava montata pe ax se loveste in roata de distributie pana cand axul iese.
Introducerea in palier:
Se ia axul nou se pune pe un suport de lemn,se introduce in palier.Se ia o bucsa (obligatoriu cu diametru interior cat dopul de etansare) se pune pe palier si se loveste cu un ciocan.Axul intra pe cama pompei de benzina si scoate capacul afara.
Se loveste in cama,prin locul din care iese capacul pana cand nu exista nici joc ,nici strangere intre cama si ax.Se monteaza capacul cu loctite pentru asamblari cilindrice(ex.648)

Axul stanga iese simplu.Se fixeaza palierul in menghina pe doua bucati de lemn de esenta tare(salcam stejar,cu partea de etansare disnpre chiuloasa) si se loveste cu un dorn de cupru in dopul cu fanta filetat care asigura cuplarea delcoului.Axul iese rapid.
Introducerea axului.
Se ia axul nou se aseaza cu surubul pe un lemn.
Se introduce in palier.
Se pune o bucsa/dorn de bronz sau de cupru pe bucsa axului si se loveste cu un ciocan pana cand nu exista nici joc sau strangere.Se monteaza semeringul.


Cu Guestbookul, nici la mine nu merge pe Internet Explorer, cu alte browsere nu se poate intra decat pe forum. Adresa completa in bara nu apare pe internet explore, pe Chrome si Firefox apare, deci banuiesc ca tine de setarile browserului. Oricum, eu nu folosesc deloc Internet Explorer
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email
neco
centurion I (5)
centurion I (5)


Înscris: 03/Dec/2004
Mesaje: 103
Locație: Bucuresti

Mesaj: viewtopic.php?p=316732&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316732Trimis: 18 Dec 2012, 12:52    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Multumesc adminilor pentru ca au ascultat chemarea mea !

Robertino, te rog spune-ne daca am inteles eu bine :se loveste in teava, in sensul spre roata de distributie, teava loveste in roata de distributie si axul iese in sensul catre roata. Asa e ?
Ultima modificare efectuată de către neco la 20 Dec 2012, 12:51, modificat de 1 dată în total
Nu e piatra ca granitul, nici masina ca Oltcitul !
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
dj53zfb
centurion II (6)
centurion II (6)


Înscris: 20/Mar/2012
Mesaje: 163


Mesaj: viewtopic.php?p=316754&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316754Trimis: 20 Dec 2012, 00:42    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

'Ai de capu' meu! Nu se bate in nimic, se foloseste presa hidraulica!!!
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
neco
centurion I (5)
centurion I (5)


Înscris: 03/Dec/2004
Mesaje: 103
Locație: Bucuresti

Mesaj: viewtopic.php?p=316762&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316762Trimis: 20 Dec 2012, 16:05    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Detaliati, dezvoltati, va rog !
Nu e piatra ca granitul, nici masina ca Oltcitul !
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
jimmy92
legatus I (11)
legatus I (11)


Înscris: 17/Ian/2009
Mesaje: 508
Locație: Ploiesti

Mesaj: viewtopic.php?p=316763&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316763Trimis: 20 Dec 2012, 16:21    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Intreb si eu fara sa fie cu suparare: dar oare cand nu avem acces la presa hidraulica, ce e de facut? Sunt de parere ca metoda descrisa de d-nul robertino este la indemana tuturor, si implica riscuri minime, daca este facuta "cu cap"!
Oltcit Club '83
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
iulicuta2000
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 13/Ian/2006
Mesaje: 10838
Locație: Potigrafu

Mesaj: viewtopic.php?p=316767&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316767Trimis: 20 Dec 2012, 21:36    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Fara nici un risc se pot scoate palierele la ambele axe si la ciocan,chiar daca nu este cea mai ortodoxa metoda.
iiihaahaaaaaaa zice calutsu
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanlascu
proconsul II (24)
proconsul II (24)


Înscris: 02/Dec/2004
Mesaje: 2615
Locație: bucuresti

Mesaj: viewtopic.php?p=316769&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316769Trimis: 20 Dec 2012, 21:54    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

presa mea hidraulica este un ciocan si un dorn de bronz
doctorul
oltcit 1.4 T
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
tonim
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 06/Oct/2005
Mesaje: 3505
Locație: cluj napoca
Telefon: 0724.249.143

Mesaj: viewtopic.php?p=316771&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316771Trimis: 20 Dec 2012, 23:03    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

o presa hidraulica destul de eficienta se poate improviza cu un cric hidraulic si un cadru dreptunghiular metalic
Mazda 6 1999 cc / 141 hp
You’re broken and I’m still the one that’s more fucked up.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Vizitează site-ul membrului Codul Yahoo Messenger
DanH
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 7924
Locație: Where the Streets Have No Name

Mesaj: viewtopic.php?p=316799&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316799Trimis: 21 Dec 2012, 20:55    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Neco,asculta sfaturile lui Bogdan Lascu.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
robertino
pretor I (17)
pretor I (17)


Înscris: 01/Oct/2008
Mesaje: 1318
Locație: Tg jiu
Telefon: 0726330630

Mesaj: viewtopic.php?p=316808&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316808Trimis: 22 Dec 2012, 00:05    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Am detaliat un model simplu de presa.Teava pe post de "berbece" este tot o presa.Astfel de "sisteme" si prese se folosesc la:Scoaterea bujiilor incandescente,a injectoarelor calaminate,la tragerea portiunilor de caroserie (tabla)infundata.
Se pot concepe multe modele in functie de istetimea fiecaruia.
Se pot scoate si cu ciocanul si cu dorn de diferite materiale moi,doar daca axul cu came nu este gripat pe bucsa.Daca din diverse motive este gripat,ciocanul si dornul nu dau randament,pentru ca nu poti aplica forte in acelasi timp in ambele parti ale palierului.Bati intr/o parte si apoi in cealalta si exista riscul sa deteriorezi suprafata de etansare a palierului cu chiuloasa.
Teava cu care se loveste roata de distributie aplica o forta egala pe cetrul axului si nu se da gres niciodata.Este simpla metoda din cale afara si nedistructiva
Neco,cu teava lovesti practic in roata de distributie montata pe ax exact ca un ciocan.
Cand esti mort nu stii ca esti mort ..e greu doar pt ceilalti ..la fel si cand esti prost...
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
neco
centurion I (5)
centurion I (5)


Înscris: 03/Dec/2004
Mesaje: 103
Locație: Bucuresti

Mesaj: viewtopic.php?p=316811&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#316811Trimis: 22 Dec 2012, 11:05    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Multam, acu am priceput esenta, : "ciocanul" e de fapt teava ! Pai, acu ziceti dvs., stimate domn, scrie asta undeva ?
Dar cand ati scos axa de la delcou, nu cumva a iesit de pe ea un inel de fixare ? Eu am analizat comparativ doua axe cu came de motor de 1100, de la delcou, una noua, fara palier si alta veche, la care am incercat sa-i scot palierul prin lovire si pentru ca nu am reusit, l-am spart. Am observat ca NU SUNT IDENTICE ! Adica aia veche are in plus, spre delcou, fata de cea noua, un soi de inel in relief ! Sau e o piesa introdusa prin presare ? Ca nu prea pare introdusa, pare strunjita din axa !
Nu e piatra ca granitul, nici masina ca Oltcitul !
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
neco
centurion I (5)
centurion I (5)


Înscris: 03/Dec/2004
Mesaje: 103
Locație: Bucuresti

Mesaj: viewtopic.php?p=317507&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#317507Trimis: 17 Ian 2013, 12:24    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

UP !
Nu e piatra ca granitul, nici masina ca Oltcitul !
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
gyorgyoda
pretor I (17)
pretor I (17)


Înscris: 03/Aug/2009
Mesaje: 1361
Locație: Bucuresti
Telefon: 0728574000

Mesaj: viewtopic.php?p=317796&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#317796Trimis: 24 Ian 2013, 18:16    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Neco, motorul este fr?
In acest caz, se mentioneaza in carte ca arborele cu came nu se scoate din suportul pentru delcou fiind introdus prin presare.
Oltcit Club 11RL, 57Hp, 75Nm, 1996.
Ford Sierra Ghia 1.8l, 90Hp, 150Nm, cutie automata, 3 usi, 1986
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
neco
centurion I (5)
centurion I (5)


Înscris: 03/Dec/2004
Mesaje: 103
Locație: Bucuresti

Mesaj: viewtopic.php?p=318056&sid=a19831c9ffa26c69bdbdf480673fe76a#318056Trimis: 31 Ian 2013, 18:10    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Mutumesc ca m-ai bagat in seama, scuze ca raspund asa tarziu !
Axele (si motorul) sunt produse in cea mai tare tara : Romania !
Iar robertino zice ca se scoate ! Vad ca el nu zice nimic despre problema ridicata de mine mai sus.
Nu e piatra ca granitul, nici masina ca Oltcitul !
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community