Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B 475 TDS fost B 22 YNA

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
In primul rind doresc tuturor La multi ani!

Postez aici pt prima oara cel mai nou oltcit, dintr-o colectie personala de 4, salvat in ceasul al 12 lea de la fier vechi si imatriculat pe ultima suta de metri acum in ultimile zile ale lui decembrie pina sa fie reintrodusa taxa de mediu.
Fac aceasta prezentare din 2 motive independente de mine(urasc publicitatea) si anume primul ar fi ca am promis fostului proprietar ca daca voi reusi sa fac masina din oltcit-ul cu pricina sa il anunt si pe el si sa-i dau voie sa faca o tura iar pe aceasta cale il rog daca mai intra pe forum sa ma contacteze; al 2 lea motiv este ca vreau sa multumesc deschis unor prieteni dragi ce m-au ajutat intr-o masura mai mare sau mai mica pentru a repune pe roti un oltcit in 3 luni, iar acestia sint: Obada Ion, Honoriu Adrian si bineinteles nu putea lipsi Dan Alexandru.
In mare oltcitul inital arata la fel ca cel rosu de vinzare din Tirgu Mures care are 40.000. de km. Singurele diferente au fost ca la al meu nu s-au facut nici un fel de modificari iar pretul de achizitie a fost unul realist, anume 300 ron.
Voi reveni cu detalii, dar pina atunci va postez niste foto.

http://postimage.org/gallery/4t6u8d84/ S-o stapanesti sanatos; arata bne ! Poate reusesti sa faci ceva cu bordul superior, ca ala ii cam strica aspectul interiorului, si la exterior poate un polish, ca mi se pare cam matuita vopseaua. In rest, arata ok!
Multa bafta in continuare, si la cat mai multi km! L.M.A!
Numai bine cu ea in noul an! La multi ani si s-o stapanesti sanatos!
Multumesc sincer tuturor si le doresc un an cit mai bun!


Vestea proasta de inceput de an este ca de azi a reintrat in vigoare taxa de prima imatriculare!!!

Personal vroiam sa mai cumpar citeva oltcituri printre care un axel un cs si de ce nu poate un entreprise, iar in alt registru tocmai ma pregateam sa achizitionez un lastun. Toate astea au devenit vise imposibile, avind in vedere ca taxa ar fi undeva in jurula 3000 €!


Revenind la oltcitul meu rosu, precizez ca acesta ca si celelalte masini ale mele nu sint spalate decit f rar, cca o data pe an, pta a le proteja cit mai mult impotriva ruginii. Acesta este si unul dintre motivele pentru care acesta din urma are un aspect matuit(sta in strada, deoarece nu mai am si al 4 lea loc de parcare, iar praful se depune destul de repede). Un alt motiv ar fi ca aripaile fata portiera stinga, aripa spate stinga si capota a trebuit sa le revopsesc, deoarece o fosta proprietara a revopsit doar elementele mai sus mentionate, iar culoarea folosita nu a fost rosu 2003, ci o culoare facuta la noanta in acre se decolorase masina la momentul respectiv, rezultind o masina roz çiclame pal. Celelalte elemente de caroserie care au scapat de "tuning", erau si ele decolorate dar am reusit sa le polisez, aceste devenind atit rosu 2003 cit si lucioase. Celelalte elemente, din cauza lipsei de timp si a banilor, a trebuit sa le vopsesc singur,iar cea mai buna vopsea pe care am putut sa o gasesc a fost BODY made in greece. Toate bune si frumoase pina cind am ajuns la capota care a fost ultima piesa vopsita, atunci am observat ca cele 6 spray-uri de vopsea se epuizasera. Ducindu-ma din nou in vitan pt a cumpara din nou vopsea, am constatat cu uimire ca la prima vizita cumparasem toata vopseaua BODY rosu 2003 existenta, fiind nevoit sa o inlocuiesc cu una poloneza ce nu a respectat codul de culoare si precum se poate vedea a iesit mai inchisa! Felicitari pentru achizitie!
Parca nu imi vine sa cred ca ai dat doar 300 de lei, nu ai ceva poze cu starea initiala?Pune niste poze si cu celelalte Oltcituri, ca mai ai cateva la semnatura dpdv al vopselei nu era foarte mare diferenta fata de starea initiala. sincer nu cred ca am foto cu oltcitul inainte, dar il gasiti pe forum postat la vinzari in 2011 aprilie, am sa caut si eu.
semana foarte mult cu oltcitul rosu de 15 mil si 40.000 km de vinzare din tg mures. ca si acesta si al meu avea decolorata vopseaua. ca difernta notabila fata de acesta din urma pot mentiona capota de fibra de sticla pe care am si inlocuit-o de altfel.
mai precizez ca motorul initial avea 70.000 km si era romanesc, in prezent fiind schimbat cu unul tot de 1300 dar de pe un axel din 91 care tot 70.000 km avea la bord cind i-am scos motorul.
o alta curiozitate pe care am intilnit-o la oltcitul acest, in afara de mocheta rosie, am mai gasit montat pe el levier de schimbator de viteze scurt pentru cutie franta 5 trepte, pe cind masina a fost echipata din fabrica cu 5 trepte rom.
o sa postez si celelalte oltcituri, cu toate ca nu ma trage inima in mod deosebit.
am sa pun si o lista cu piesele ce le am nevoie pt aceasta rosie, sint in special elemente de design, poate le gasesc la voi.


am gasit in final anuntul pe forum si asta e prima foto postata de fostul proprietar.
http://imageshack.us/photo/my-images/202/geo542.jpg/ asta e anuntul:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=14347&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
si eu mi-as dorii sa gasesc ca tine oltcit-uri cu 300 de lei dar din pacate, nu este asa Octavian felicitari pentru masini,pe asta am vazut-o,astept sa le vad pe toate si sa ma dai cu ele,eu te-am dat cu XM-ul meu asa ca ai ramas dator . Sper sa revin si eu la Oltcit cumva,daca gasesc unul sau mai multe care sa ma incante,abia astept . Te salut,ne auzim la telefon!!!!!!! multumesc tuturor pt aprecieri si va doresc si voua la cit mai multe oltcituri!

cum spuneam as avea nevoie de citeva elemente de interior, daca le aveti si le vindeti eu le cumpar bucuros, cum ar fi:

1 bord superior de culoare beige, inchis sau deschis la culoare, nu maro si nici cognac.

2 bord inferior beige deschis sau mai bine usa torpedoului de aceiasi culoare cu precizarea sa aiba limitatorul de plastic negeu din interior, intreg.

3 capitonajul de pe portiera greapta de culoare beige cu martor de mocheta rosie, impreuna cu buzunarul de plastic negru tot cu mocheta rosie.

4 volan de aceiasi culoare cu bordul

cit privesc unele piese de motor, caut:

1-releu de alternator de incarcare electronic paris-rhone

2-releu de alternator de incarcare electronic motorola

3-demaror(electromotor) paris-rhone

4-carburator solex 28 cic 5 sau macar corpul cu sigiliile originale si cu cele 6 filete de prindere a capacului intregi. Felicitari . Ai reusit sa o inscrii .Imi pare bine ca e ok si ca vrei sa faci masina din ea . Sincer eu unu nici nu stiam cui i-am dat-o . Initial nu am mai intrat dupa ce am vandut Yna dar am zis sa vad ce mai e pe aici . Felicitari inca o data . Si te rog posteaza cu poze fiecare chestie care ii faci. Octavian , cand am cumparat-o asa arata .


http://img27.imageshack.us/img27/9059/dscf1588.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/2825/dscf1589b.jpg da, ce sa zic, arata super bine fata de starea in care am gasit-o eu. si in citi ani s-a degradat? eu am aproximat ca nu s-ar fi mai circulat cu ea cam de prin 2006. absolut toate erau ruginite pe ea si intepenite, cind vroiam sa scot un surub trebuia sa-l tai cu flexul. cel mai mult m-am chinuit la inlocuirea palierelor rulmentilor cu ace de la bratele inferioare ale suspensiilor. pentru a le desface a trebuit sa tai cu flexul capetele suruburilor cit si urechile de prindere, astfel ne mai putind fi folosite. a fost un calvar timp de 3 luni, dar eu cred ca a meritat! Ce se mai aude cu masina? ,,Fiaree Veeechi cumparaaam! Fiaree Veeechi!" Poate a ta..
Masina o vad cel putin o data pe saptamana,si nu zace... N-ai s-o vezi. merci de intrebare. ca si celelalte 3 si aceasta functioneaza si creaza oftica unora atit in trafic cit si pe forum. scuze pt intirzierea raspunsului, intru ff rar pe forum, motivul cred ca este evident. ca si record personal, fara nici un fel de retinere, ma mindresc ca pe dn2 in weekend, simbata ce a trecut, dupa ce am trecut de ramnicul sarat pe o distanta de cca 20km am reusit sa prind 170km/h la peste 5500ture si sa mentin viteza pe aceasta distanta. sincer cred ca puteam sa urc si mai mult in turatie dar acolo este o portiune cu mai multe urcari in rampa si ceva viraje. Am reusit ieri sa fac ITP-ul cu ajutorul lui Dan Alexandre caruia vreau sa-i multumesc inca o data. Ce pot spune, prietenul la nevoie se cunoaste! Deci inca 2 ani voi face ficatii grei posesorilor de dacii, bineinteles numai la cerea lor explicita. Apropo de dacii, ieri avut ocazia sa mai umilesc inca un mindru posesor de dacie care a "dorit neapara"t sa faca o liniuta cu mine pornind de la un semafor din Drumul Taberei, "politicos din fire cum sint", nu am refuzat omul. Tin sa-i multumesc victimei deoarece nu avusesem ocazia sa umilesc si o dacie doker. Bineinteles sinteti multi ce nu veti crede, dar de data asta il aveam martor in dreapta pe Dan Alexandru care se facuse cam albastru saracu. Deci va poate confirma cineva de toata increderea. P.S. nu nu era incarcata dacia si nu a cedat de buna voie, doar ca atunci cind am schimbat a 2 a s-a terminat smecheria. Bravo!
Intotdeauna Oltcitul a invins dacia si o va face in continuare.
E ceva..... legendar ca sa zic asa. Asa este Cristi! Un amalgam de pasiune si nebunie duse la extrem , senzatie de nedescris in final al meu bolid rosu a primit articulatii noi pe fata! acum zic ca parca merg cu limuzina! alta viatza.... Chiar ca e alta viata! Doar este Craciunul. Craciun fericit tuturor! https://www.youtube.com/watch?v=L9fTcPhsE2g bataie, bataie, si iar bataie...la motor Crede-ma multi ar da Pruna ce sa aiba motorul asta (cu tot cu bataie, bataie, bataie). a fost doar o constatare. pe principiu , te felicit pt faptul ca ti aceste masini in conditii foarte bune Merci! Eu chiar vb serios despte motor. El provine de la un axel de 1301cc si nu imi vine sa schimb axele deoatece fiind originale au alt unghi de atac fata de cele romanesti. De aici provime bataia Salut Octavian, incearca sa rectifici axele, sunt sigur ca exista un mester sau firma care sa identifice unghiurile si sa refaca camele, cele uzate Ar trebui umplute cu material acolo unde exista uzura. Apoi la suprafata axele au tratament termic ce nu cred ca mai pot gasi unde sa-l realizez. Singura fabrica in domeniu ce a supravietuit tranzitiei, este fosta URA Bacau, nu stiu cum se numeste acum. Tot avolo se faceau si o parte din axele Oltcit-urilor, dar tratamentul termic sau materialul folosit de cei de la Bacau au fost mereu de calitate indoielnica. Sigur ca au un tratament termic, dar degeaba te gandesti la unghiuri daca ele nu mai exista, cama, sau camele fiind uzate, probabil ca nu ai mai mult una sau doua came uzate, mai poti inlocui doar culbutorul corespunzator camei uzate, dar se va uza si el foarte rapid si oricum nu prea are sens. Gasesti tu o solutie corecta


uite aici
http://motor-doctor.ro/servicii/reconditionare-prin-reconstructie-axe-cu-came/ Poate ma insel dar axele au si o cementare facuta inainte de calirea finala? cum adica axele de pe AXEL sunt diferite fata de cele de pe Oltcit? 1301cc?! Eu stiu de 3 tipuri de axe, poate gresesc, un tip pentru 1015 si 1129, unul pentru 1220 si celalalt tip pentru 1299 si 1301. 1301cmc a fost o serie limitata facuta special pentru Italia. Ca aia aveau o lege cretina la vremea respectiva, masinile sub 1300 cmc nu aveau voie pe autostrada. Se pare ca au si facut set motor de 1301, codul setului motor e 95 577 605). Dar nu cred sa difere profilul camelor de cele de la 1299. 1299 a avut 2 tipuri de arbori cu came. Un tip a fost pe GSA, 65 cai, alt tip pe Axel, 60 cai. 1301 are acelasi tip de arbori ca 1299. Daca motorul e de Axel si nu de GSA inseamna ca arborii cu came sunt identici cu cei de Oltcit Club 12TRS. Si cum deosebim un arbore cu came de gsa de unul de axel/club? GSA ca GSA, dar au existat 2 variante de motor de GSA de 1299. 646 si 653 si le difera arborii cu came. Asa ca intrebarea e care cum se identifica. )) sa zicem ca am un motorete de gsa,de 1299 dar nu stiu sigur daca are sau nu axele originale in el...cand se duce racoarea asta il scot de la naftalina si ii desfac capacele poate se vede ceva...
si i-am facut topicul varza lui octavian Tot ce stiu este ca dupa marcajul de pe metal se pot deosebii usor daca sint romanesti sau frantuzesti dar alta diferenta nu cunosc. Tot ce pot face este sa compar axele montate pe cele doua motoate de axel ce le am acum, unul de 1299 si unul de 1301. Dar voeba lui Iulica pe racoarea asta ma cam stringe la miini.
Cit dspre reconstructia acestora, ar fi o idee, acum depinde si cit costa. Ca model se pot utiliza camele pe fata care nu sint tocite, ca doar alea pe spate capata uzura din cauza racirii deficitare. O alta cauza a uzurii este ca axele culbutorilor sunt identice pe diagonala si de exemplu in dreapta jos una din talpile culbutorilor e stropita de jos in sus, ceea ce e cam aiurea, de multe ori jetul de ulei nici nu ajunge pe cama, mai ales la pornire. Solutia e sa se astupe gauirile din axele care stropesc de jos si sa se dea gaurile corespinzatoare in axele de sus. Dar atunci trebuie avut grija la montaj, vor fi 4 piese diferite.
Camele se pot copia avand ca referinta o cama buna, problema e ca nu stiu daca mai exista locuri in care se poate face asa ceva. Metrom Brasov de exemplu avea masina de copiat profiluri de came. Este o idee, ar fi de studiat problema cunungerea. Parca stiam
ca nu pot fi schimbate axele culbutorilor intre ele ca nu se mai potrivesc la canalele de ungete. Cit despre cei din Brasov vare copiau axele, mi-ar fi de mare ajutor o legatura. Pai nu le schimbi intre ele, le modifici pe 2 din ele. La Metrom acum e parc industrial, daca vrei armaturi de robineti sau geamuri termopan, gasesti. Altceva, nu prea.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community