Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Permis de conducere
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Care e treaba cu schimbarea până pe 19 ianuarie?
La mine oricum ar fi tot un drac pentru că ăsta vechi expiră în 2017 iar cel nou, dacă nu este decât 5 ani valabil după cum se spune, ar expira cam tot atunci. Dupa 19 ianuarie daca expira si trebuie sa-l schimbi trebuie sa-ti faci analize si testu' pentru nebuni. multi vezi Doamne se duc acum sa nu dea 50-100 ron. Era unu la tv care tot asa ii expira in 2017...si il schimba acu:| deh...varsta Eu știam că dacă te duci să-l schimbi după data expirării te trimite la doctor dar dacă te duci înainte, nu.
Dar asta nu înseamnă să-l schimbi cu 2-3-5 ani mai devreme ci cu câteva zile hai o săptămână.
Plumber a scris:Eu știam că dacă te duci să-l schimbi după data expirării te trimite la doctor dar dacă te duci înainte, nu.
Dar asta nu înseamnă să-l schimbi cu 2-3-5 ani mai devreme ci cu câteva zile hai o săptămână.


Pai da...toti care dau navala acum la DRPCIV, le expira permisu' cel mai probabil foarte curand...si daca se duc sa-l schimbe dupa 19 ianuarie trebuie sa faca analize si toate cele.

Ex: imi expira permisu' in martie. daca ma duc in martie sa-l schimb trebuie sa fac analize si test psihologic. daca ma duc acum pana in 19 ianuarie nu fac nimic

Toata treaba e cu acele analize si test psihologic...d'aia toti pe care ii aratau la TV sunt trecuti de prima varsta. Am un nene aici de 86 de ani care conduce. Ce zici, ala mai trece testu psihologic? Mie mi se pare ca exagereaza f tare cei ce se duc sa-si schimbe permisul acum, desi le expira peste 2-3 ani... O fisa medicala e in jur de 100 lei( nu se mai iau probe de sange), si un test psihologic 50 lei, test pe care oricum nu-l pica nimeni...
jimmy92 a scris: test psihologic 50 lei, test pe care oricum nu-l pica nimeni...


Daca te pune si la calculator sa-ti verifice timpu' de reactie...n-as fii asa sigur ca unu de 60-70 ani reactioneaza la fel de repede ca unul de 30-40

Unii au diverse boli (sau nu) am vazut multi daltonisti prin Bucuresti care nu stiu ce inseamna culoarea rosie a semaforului
Danutz Bratosin a scris:
jimmy92 a scris: test psihologic 50 lei, test pe care oricum nu-l pica nimeni...


Daca te pune si la calculator sa-ti verifice timpu' de reactie...n-as fii asa sigur ca unu de 60-70 ani reactioneaza la fel de repede ca unul de 30-40

Unii au diverse boli (sau nu) am vazut multi daltonisti prin Bucuresti care nu stiu ce inseamna culoarea rosie a semaforului


exista mai multe grade de daltonism.... Era o metafora...ma refeream la idiotii care forteaza semafoarele sau chiar trec intentionat pe rosu
Danutz Bratosin a scris:
Ex: imi expira permisu' in martie. daca ma duc in martie sa-l schimb trebuie sa fac analize si test psihologic. daca ma duc acum pana in 19 ianuarie nu fac nimic
Ai dreptate. Dupa 19 ianuarie, atit preschimbarea cit si prelungirea valabilitatii permisului de conducere se face NUMAI dupa efectuarea fisei medicale.

http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_24596/Modificari-la-Codul-Rutier-Pentru-fiecare-reinnoire-de-permis-va-fi-nevoie-de-vizita-medicala.html#axzz2H5HfPY5A Sincer?
Teoretic mi se pare corect.
Practic, probabil tot o chestie românească se va întâmpla. Hai ca pun si eu o intrebare prosteasca ; Cei care au permis de profesionist , ce vom face , ne doua permise , 1 pentru turisme si 1 pentru profesionisti valabil 5 ani , caci am inteles ca vor sa schimde si valabilitatea perviselor . Valabilitatea permisului auto
Permisul, valabil 10 ani. Tot din 19/01/2013 validitatea unui permis de sofer amator nu va fi mai mare de 10 ani iar pentru cei profesionisti 5 ani. Statele membre pot limita insa valabilitatea permisului auto pentru conducatorii tineri, aflati la primul permis ca si pentru cei a caror varsta depaseste 50 de ani, pentru cresterea frecventei examenelor medicale. Aceste noi reglementari au adus multa nemultumire in Germania, tara unde, odata permisul obtinut este valabil pe viata.
Cateva dintre codurile prevazute de noul permis auto:
Codul 0.1 priveste corectia si/sau protectia vederii. Codul 01.01 arata ca soferul poarta ochelari, 01.02 - lentile de contact, 01.03 - sticla protectoare.
Codul 0.2 corespunde persoanelor care poarta proteza auditiva sau aparat auditiv.
Codul 0.3 corespunde persoanelor cu proteza sau orteza pentru membre.
Codul 0.5 este codul restrictiilor in conducere. Astfel, 05.01 mentioneaza restrictia la calatoria pe timpul zilei (exemplu: o ora inainte de rasarit si o ora inainte de apus); codul 05.02 mentioneaza restrictia pe o anumita raza de la locul de resedinta al titularului/ in interiorul unui oras/ in perimetrul unei zone sau regiuni. Codul 05.03 vizeaza conducerea fara pasageri in habitaclul autovehiculului, iar codul 05.05 permite conducerea doar atunci cand soferul este insotit de un titular de permis de conducere.
Tot pe noul permis de conducere vor fi trecute si eventuale mentiuni legate de diversele adaptari ale vehiculului, precum cutie de viteze adaptata, schimbator de viteze manual sau automat, cu comanda electronica, ambreiaj adaptat, mecanisme de franare sau acceleratie adaptate, dispozitive de comanda adaptate (faruri, stergator si spalator de parbriz, claxon, semnalizatoare etc.) Astfel de mentiuni erau, deja, prevazute in reglementarile din domeniu stabilite de Ministerul de Interne, dupa ce acestea au preluat o serie de norme europene. Noile permise de conducere vor fi emise incepand cu luna viitoare, procesul incepand in cateva judete si urmand a fi extins in toata tara pana la sfarsitul acestui an. Posesorii de permise valabile nu vor fi nevoiti sa ceara preschimbarea acestora inainte de expirare.


Practic, noile permise vor fi eliberate pe masura ce noi soferi vor trece de examenul pentru dobandirea dreptului de a conduce sau cei care detin deja permise solicita preschimbarea lor.

Politistii de la circulatie spun ca persoanele care vor fi depistate conducand in alte conditii decat cele mentionate in permis vor fi sanctionate. Astfel, spre exemplu, un sofer care trebuie sa poarte ochelari sau proteza auditiva si este depistat in trafic fara respectivele obiecte necesare pentru a sofa in conditii de siguranta va fi amendat. Legislatia urmeaza a fi modificata, in acest sens.
ghestia cu mentiunea legata de dotarile autovehicolului mi se par ilogice

adica eu nu mai pot conduce masina vecinei care are cutie automata ?
barutzu a scris:
ghestia cu mentiunea legata de dotarile autovehicolului mi se par ilogice

adica eu nu mai pot conduce masina vecinei care are cutie automata ?


Nu stiu de ce am impresia ca s-ar putea referi la persoanele cu handicap...dar poate n-am inteles eu bine textul si ma insel. Un mare rahat intr-o tara de rahat!
Luam tot ce e mai rau din occident, il mestecam, il eliminam la wc dupa cara il folosim de bun.
Am dat de oameni care nu stiu sa scrie si ma rugau pe mine sa le completez anumite formulare, dar erau cu masina, la fel cum stiu oameni care ma rugau acelasi lucru pt ca nu vedeau , iar altii mai aveau putin si faceau comotie cerebrala sau paralizau dar conduceau.. Mai stiu oameni care in viata lor nu au purtat aproape niciodata permisul cu ei cand conduceau si multe astfel de exemple. Consider ca astfel de oameni trebuie verificati si sa le interzica sau sa li se suspende dreptul de a conduce Bun , dar acum ce lucrezi ca sofer la o firma acea firma este obligata prim lege sa faca control medical anual , firma plateste acel control medical , soferu cand asi renoeste permisu , plateste iara din bani lui , cea ce nu inteleg eu este : Am permis "B-C-E......acum cum voi face B=10ani , C= 5 ani , Ami face 2 permise , Intrucat plasticu rebuie platit , analizele le faci din nou din 5in 5 ani .Si ca sofer ai salaru ca vai de capul lui si la meu 1200_1400 ma refer pe tir , mai ai noroc cu diurna , dar nu treci de 2000 si dormi in masina mai si umbli cu valiza dupa tine mai rau ca la alarma , de parca ai pleca in aplicatie , de multe ori lasi masina prin parcari si pleci acasa cu ocazie , noroc ca nu se plateste nimic intre soferi . Asta e chiar bataie de joc , dupa ce ai muscat tara asta 37 de ani pe unde a intarcat mutu iapa , acum din salaru asta de ......at nu sti ce sa platesti vizita medicala, sa lasi acasa la familie , sa ai bani de mancare , sa ai bani de SPAGA , lucrezi 9 ore si 11 le stai si in ce conditi . Cred ca astia sant IDIOTI nu ideologi . Inainte vizita medicala era GRATUITA :oops: :oops: :evil: :twisted: :?:
alexandruteutisan a scris: Am permis "B-C-E......acum cum voi face B=10ani , C= 5 ani , Ami face 2 permise


De ce sa-ti faca 2 permise ? La verificarea actelor de catre cei de la Circulatie, trebuie sa demonstrezi precum ca ai facut vizita medicala - un act in plus ce trebuie sa-l ai la tine. Ce e ăla permis?? Eu nu am așa ceva. Bine , asta e valabila in frumoasa noastra Romanica , Dar cum pot sa-i spun la cel de la garda nationala din Spania ( acolo nu ezista aberatia aceasta ) ca asa sa gindit aberanti nostri din tara . Doua termene de valabilitate pe un singur document , doua date diferite de obtinere a gradelor "da" dar valabilitatea ?? :oops: Nu este voie sa deti doua permise de conducere Europene , o solutie ar vi sa obtin prschimbarea permisului acolo valabil 10 ani , revi in tara lat eczamen , si sa susti eczamen in alta limba , alti bani alta placere , Pe timpu comunistilor fisa medicala era gratuita si noi o vaceam din 2in 2 ani :twisted: :evil: :twisted: :roll: Ar mai trebui sa le explici si cum ai sustinut "eczamenul" fiind analfabet, practic.
Deranj mare!
alexandruteutisan a scris:Doua termene de valabilitate pe un singur document
Nu vor fi 2 termene de valabilitate. Va fi unul singur la 10 ani insa, Pol. Rutiera de la noi va sti sa-ti ceara si dovada medicala dupa primii 5 ani.

Zephirus a scris:Ce e ăla permis??
Permis de conducere auto. Pentru cei care au permis de conducere cat. A, permis de conducere cat. B sau detin ambele categorii A+B valabilitatea permisului de conducere va fi de 10 ani.
Pentru cei care au permis de conducere cat. B+C sau B+C+D valabilitatea permisului va fi de 5 ani.
Prof a scris:Pentru cei care au permis de conducere cat. B+C sau B+C+D valabilitatea permisului va fi de 5 ani.

Asa o fi ? Eu am permis B+C+E (permis de profesionist) dar nu practic meseria asta; ce valabilitate voi avea ???

Valabilitatea oricarui permis de conducere e valabil pe 10 ani insa iti poti lua amenda daca nu ti-ai facut vizita medicala dupa primii 5 ani in momentul cind esti controlat la acte si gasit la volanul unei masini ce necesita permis de profesionist.


1) Se schimba modelul permiselor de conducere:
http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_31733/photo_1/Cod-rutier-2013-Ce-se-schimba-la-permisul-de-conducere-din-aceasta-luna.html#slide

2) Scuterele, conduse numai cu permis:
http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_31733/photo_2/Cod-rutier-2013-Ce-se-schimba-la-permisul-de-conducere-din-aceasta-luna.html#slide

3) Vizita medicala, obligatorie pentru reinnoirea permisului:
http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_31733/photo_3/Cod-rutier-2013-Ce-se-schimba-la-permisul-de-conducere-din-aceasta-luna.html#slide

4) Echivalari intre categorii si subcategorii ale permiselor auto:
http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_31733/photo_4/Cod-rutier-2013-Ce-se-schimba-la-permisul-de-conducere-din-aceasta-luna.html#slide

5) Actele normative care au adus aceste noutati:
http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_31733/photo_5/Cod-rutier-2013-Ce-se-schimba-la-permisul-de-conducere-din-aceasta-luna.html#slide Echivalentele din linklul de la punctul 4 sunt dementiale. Avocati, ce sa ii faci.
cristi_s a scris: Echivalentele din linklul de la punctul 4 sunt dementiale.

Nu inteleg la ce faci aluzie. La categoriile B,C,si D li se mai adauga si cite o remorca (E). "Astfel, categoriile si subcategoriile de vehicule pentru care au fost emise permise de conducere anterior datei de 19 ianuarie 2013 se echivaleaza cu categoriile de vehicule pentru care se elibereaza permise de conducere dupa aceasta data in felul urmator:
a) categoria A cu categoria A;
b) categoria B cu categoria B;
c) categoria BE cu categoria BE;
d) categoria C cu categoria C;
e) categoria CE cu categoria CE;
f) categoria D cu categoria D;
g) categoria DE cu categoria DE;
h) categoria Tb cu categoria Tb;
i) categoria Tv cu categoria Tv;
j) categoria Tr cu categoria Tr;
k) subcategoria Al cu categoria Al;
l) subcategoria B1 cu categoria B1;
m) subcategoria C1 cu categoria C1;
n) subcategoria C1E cu categoria C1E;
o) subcategoria Dl cu categoria Dl;
p) subcategoria D1E cu categoria D1E."
Tu ce intelegi din asta?

B+E, C+E, D+E erau si pana acum. Laurentiu, daca ai permis de conducere B+C+E, atunci cand il vei reinnoi vei primi altul cu o valabilitate de 5 ani.
In imaginea atasata ai un PrintScreen din M.O. Partea I, Nr. 760/12.XI.2012 (Lege pentru modificarea si completarea O.U.G. nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice)
http://imageshack.us/a/img823/8242/91710906.jpg
Documentul poate fi descarcat integral de pe site-ul http://www.drpciv.ro/info-portal/changeLanguage.do?lang=ro Numai o minte CRETINA putea face asa ceva.
Cred ca voi renunta de buna voie la "C".
Laurentiu a scris:Numai o minte CRETINA putea face asa ceva.
Cred ca voi renunta de buna voie la "C".


Una e cand te duci sa te angajezi ca sofer (chiar si categoria B) si vad aia acolo ca ai toate categoriile in palmares...si altfel il vad pe unu doar cu B-u'
Danutz Bratosin a scris:Una e cand te duci sa te angajezi ca sofer (chiar si categoria B) si vad aia acolo ca ai toate categoriile in palmares...si altfel il vad pe unu doar cu B-u'
Cine mai angajeaza in ziua de azi ?
barutzu a scris:ghestia cu mentiunea legata de dotarile autovehicolului mi se par ilogice

adica eu nu mai pot conduce masina vecinei care are cutie automata ?

In tari gen SUA, daca dai examen pe cutie automata, nu ti se permite sa conduci autovehicul cu cutie secventiala (1 2 3 4 5 R). Daca dai examen pe cutie secventiala, poti conduce autovehicul cu cutie automata. Banuiesc ca asa va fi si la noi.
Laurentiu a scris: Cine mai angajeaza in ziua de azi ?


Trist dar adevarat...
dj53zfb a scris:
barutzu a scris:adica eu nu mai pot conduce masina vecinei care are cutie automata ?

In tari gen SUA, daca dai examen pe cutie automata, nu ti se permite sa conduci autovehicul cu cutie secventiala (1 2 3 4 5 R).
Credeam ca "intrind" in Europa ne vom destepta dar vad ca mai rau ne timpim.
Ce treaba are SULA cu PREFECTURA ? Permisul este pt cunoasterea regulilor de circulatie si nu pt ce si cu ce este dotata masina.

P.S. Pe zi ce trece imi pare tot mai rau dupa epoca de aur. Se pare ca noi romanii preluam de la alte tari membre U.E. numai legislatie care e in defavoarea cetatenilor romani.
Acest guvern nu putea oare sa preia modelul german de legislatie privind valabilitatea permisului de conducere ?
In Germania permisul de conducere este pe viata, nu are termen de valabilitate are numai data de eliberare nu si data de expirare, in dreptul rubrici cu data la care expira este trasa o linie, in Germania a obtine permisul de conducere este echivalent cu a obtine o diploma, si cum o diploma nu are termen de expirare nici permisul de conducere nu are termen de valabilitate. Si Germania este membra U.E. dar se pare ca la ei se poate.
Prof a scris:In Germania permisul de conducere este pe viata

Atunci ma reintorc la intrebarea pusa ceva mai sus de cineva: mi se vor elibera doua permise de conducere ? Unul cu valabilitate de 10 ani pt categ. B+E si unul cu valabilitate de 5 ani pt categ C+E ? Din cite stiu, asa ceva contravine legii de a avea doar un singur permis de conducere.

Daca mi se elibereaza un singur permis cu valabilitate de 5 ani si nu sint angajat pe post de sofer profesionist, ce rost are sa platesc vizita medicala si preschimbarea permisului de 2 ori in timp de 10 ani ?

M.O. Partea I-a nr. 760/12.12.2012: http://www.drpciv.ro/info-portal/downloadFile.do?menu=legislation&lang=ro&id=129 Pentru ca pe langa categoria BE, tu ai si categoria CE, Politia Romana te considera "sofer profesionist" iar durata de valabilitate a permisului tau atunci cand il vei reinnoi va fi de 5 ani, nu ti se vor elibera 2 permise de conducere, vei avea tot unul dar cu valabilitate de 5 ani in loc de 10 ani cum era pana acum.

Uite cu arata un permis de conducere fara termen de valabilitate, emis in Germania:
http://imageshack.us/a/img7/7835/delicencefront.jpg
http://imageshack.us/a/img846/3738/delicenceback.jpg Am inteles ca vor face mai nou si categoriile BEE si MUU pentru conducatorii coloanelor de oi si vaci?
Prof a scris:Politia Romana te considera "sofer profesionist" iar durata de valabilitate a permisului tau atunci cand il vei reinnoi va fi de 5 ani
De ce sa ma considere profesionist ? Nu e "mai profesionist" unul care-si cistiga piinea stind cu curul intr-un Taxi si are doar categ. B fata de unul care are B,C si E dar nu profeseaza ?

I se da posibilitatea lui Garcea sa ma considere cine nu sint ? Unde e marea LOGICA a celor care ne fac legile si cistiga mii de lei sau euro scobindu-se in nas sau dormind pe fotoliile parlamentului ?

P.S. Cred ca mi-l voi preschimba intr-o alta tara membra UE.
Laurentiu a scris:...... Unde e marea LOGICA a celor care ne fac legile....

Nu au avut niciodată, iar acum că vin din urmă generațiile de "juriști" făcuți pe clicuri pe monitor să vezi, să vezi...
Laurentiu a scris:
Atunci ma reintorc la intrebarea pusa ceva mai sus de cineva: mi se vor elibera doua permise de conducere ? Unul cu valabilitate de 10 ani pt categ. B+E si unul cu valabilitate de 5 ani pt categ C+E ?

Am trimis un mail cu aceasta nelamurire si am primit urmatorul raspuns:

Domnului, Laurențiu GHEORGHIU


Urmare a solicitării dumneavoastră transmisă prin intermediul poștei electronice în data de 06.02.2013, vă comunicăm următoarele:
Din informațiile puse la dispoziție, în situația în care optați pentru a conduce numai autovehicule din categoria “B”, aveți posibilitatea de a depune cu ocazia preschimbării permisului de conducere, o fișă medicală - tip din care să rezulte că sunteți apt pentru a conduce numai autovehicule din grupa 1, definită de art.2 lit.a) din Ordinul ministrului sănătății nr.1.162 din 31 august 2010 pentru aprobarea Normelor minime privind aptitudinile fizice si mentale necesare pentru conducerea unui autovehicul.
În acest context, noul permis de conducere va avea o valabilitate administrativă de 10 ani de la data emiterii corespunzător valabilității categoriior “B,BE” (din grupa 1), în timp ce valabilitatea categoriilor “C,CE” (din grupa 2), va fi considerată expirată, în dreptul acestora, la rubrica “data expirării”, urmând a fi înscrisă data eliberării noului permis de conducere.

Cu stimă,

DIRECTOR,
Comisar șef de poliție

DRAGOMIR ALINA


ȘEF SERVICIU Comisar șef de poliție BOȘMAN GINO THEODOR


S.R.P.C.E.-P.G.M..-1Ex.12.02.2013
e-mail: drpciv@mai.gov.ro
web: http://www.drpciv.mai.gov.ro
sos. Pipera, nr. 49, sector 2
RO-București
___
Ryan a scris:Din raspunsul ala reiese ca daca vrei o valabilitate a permisului de 10 ani, tu avand categoria B si categoria C, trebuie sa fi declarat inapt medical pentru categoria C.
Daca te uiti si studiezi Ordinul ministrului sănătății nr.1.162 din 31 august 2010 vei observa ca sint doua categorii de conducatori auto:

Art. 2. - În sensul prezentului ordin, conducătorii auto se clasifică în două grupe:
a) grupa 1: conducători auto ai autovehiculelor din categoriile A, A1, A2, AM, B, B1 și BE;
b) grupa 2: conducători auto ai autovehiculelor din categoriile C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 și D1E.


unde in prima categorie sint inclusi si asa zisii "amatori" dar care pot fi la fel de profesionisti (taximetristi, soferi pe masini mici la intreprinderi din care isi cistiga piinea de zi cu zi).

Dpdv medical nu poti fi declarat inapt de la categoria 2 pentru categoria 1 ci doar se schimba anumiti indici:

Art. 3. - Examinarea medicală în vederea obținerii permisului de conducere a unui autovehicul sau pentru schimbarea acestuia se realizează astfel:
a) candidații pentru obținerea permisului de conducere a autovehiculelor prevăzute în grupele 1 și 2 sunt obligați să efectueze un examen medical în scopul depistării uneia sau mai multor afecțiuni prevăzute în normele minime cuprinse în anexă;
b) candidații pentru obținerea permisului de conducere a autovehiculelor sunt obligați să efectueze examinările medicale înainte de eliberarea inițială a permisului de conducere; ulterior, conducătorii auto sunt
obligați să efectueze examinările medicale ori de câte ori permisul de conducere este reînnoit, în conformitate cu reglementările legale în vigoare.


NORME MINIME
privind aptitudinile fizice și mentale
necesare pentru conducerea unui autovehicul

1. Vederea
1.1. Toți solicitanții unui permis de conducere trebuie sã se supunã unui examen corespunzãtor pentru a se asigura cã au acuitatea vizualã necesarã pentru conducerea unui autovehicul.
1.2. Dacã existã motive de îndoialã cu privire la acuitatea vizualã a solicitantului, acesta este examinat de o unitate de asistențã medicalã autorizatã. La examinarea respectivã se acordã o atenție deosebitã urmãtoarelor:
a) acuitatea vizualã;
b) câmpul vizual;
c) capacitatea vizualã în condiții de luminozitate redusã;
d) sensibilitatea la luminã puternicã și contraste;
e) diplopia;
f) alte afecțiuni oculare care pericliteazã conducerea în condiții de siguranțã.
1.3. În cazul conducãtorilor auto și al candidaților la obținerea permisului de conducere a unui autovehicul prevãzut în grupa 1, permisul poate fi acordat în "condiții excepționale" atunci când standardele de câmp vizual și de acuitate vizualã nu pot fi respectate; în aceste cazuri, conducãtorul auto și candidații la obținerea permisului de conducere a unui autovehicul trebuie sã se supunã unui examen medical efectuat de o unitate de asistențã medicalã autorizatã, pentru a demonstra cã funcția vizualã nu este afectatã și în alte moduri (inclusiv sensibilitatea la luminã puternicã și contrast și vederea în condiții de luminozitate redusã). Conducãtorul auto sau solicitantul trebuie sã se supunã și unei probe practice pozitive efectuate de o unitate de asistențã medicalã autorizatã.
1.4. Grupa 1
1.4.1. Persoanele care solicitã un permis de conducere sau reînnoirea acestui permis trebuie sã aibã o acuitate vizualã binocularã, dacã este necesar, cu lentile de corecție, de cel puțin 0,5, când se utilizeazã ambii ochi.
În plus, câmpul vizual orizontal trebuie sã fie de cel puțin 120 de grade, extensia trebuie sã fie de cel puțin 50 de grade la stânga și la dreapta și de 20 de grade ascendent și descendent. Nu trebuie sã existe deficiențe pe o razã de 20 de grade fațã de axul central.
Atunci când se detecteazã sau se declarã o afecțiune ocularã evolutivã, se pot emite sau reînnoi permise de conducere, cu condiția ca solicitantul sã efectueze unele examene periodice în cadrul unei unitãți de asistențã medicalã autorizate.
1.4.2. Persoanele care solicitã un permis de conducere sau reînnoirea acestui permis și care au pierdut în totalitate vederea la un ochi ori care utilizeazã doar un ochi (de exemplu în cazul diplopiei) trebuie sã aibã o acuitate vizualã de cel puțin 0,5 cu lentile de corecție, dacã este necesar. Unitatea de asistențã medicalã autorizatã trebuie sã certifice existența suficient de îndelungatã a stãrii respective de vedere monocularã pentru a permite adaptarea și cã la ochiul respectiv sunt întrunite cerințele stabilite la pct. 1.4.1.
1.4.3. Dupã apariția recentã a diplopiei sau dupã pierderea vederii la un ochi, trebuie sã existe o perioadã de adaptare de minimum 6 luni, pe durata cãreia se interzice conducerea autovehiculelor. Dupã aceastã perioadã, conducerea autovehiculului este permisã numai în urma unui aviz favorabil din partea specialiștilor oftalmologi și a experților auto.
1.5. Grupa 2
1.5.1. Persoanele care solicitã eliberarea permisului de conducere sau reînnoirea acestui permis trebuie sã aibã acuitatea vizualã, cu lentile de corecție, dacã este necesar, de cel puțin 0,8 la ochiul cel mai bun și de cel puțin 0,1 la celãlalt ochi. Dacã se utilizeazã lentile de corecție pentru a obține valori de 0,8 și 0,1, acuitatea respectivã (0,8 și 0,1) trebuie sã se obținã fie prin corecție cu ajutorul ochelarilor de maximum plus 8 dioptrii, fie cu ajutorul lentilelor de contact. Corecția trebuie sã fie bine toleratã.
1.5.2. În plus, câmpul vizual orizontal trebuie sã fie de cel puțin 160 de grade la ambii ochi, extensia trebuie sã fie de cel puțin 70 de grade la stânga și la dreapta și de 30 de grade ascendent și descendent. Nu trebuie sã existe deficiențe pe o razã de 30 de grade fațã de axul central.
1.5.3. Nu se emit și nu se reînnoiesc permise de conducere pentru solicitanții sau conducãtorii auto care prezintã probleme în ceea ce privește sensibilitatea la contraste sau care suferã de diplopie.
1.5.4. Dupã o pierdere importantã a vederii la un ochi, trebuie sã existe o perioadã suficientã de adaptare de minimum 6 luni, pe durata cãreia se interzice conducerea autovehiculelor. Dupã aceastã perioadã, conducerea se permite numai în urma unui aviz favorabil din partea specialiștilor oftalmologi și a experților auto.
2. Auzul
Permisele de conducere auto pot fi eliberate sau reînnoite pentru candidații sau conducãtorii auto din grupa 2 numai cu avizul unei unitãți de asistențã medicalã autorizate. Se acordã o atenție deosebitã examinãrii medicale, ținându-se seama de posibilitãțile de compensare.
3. Handicapul locomotor
3.1. Permisele de conducere nu sunt eliberate sau reînnoite pentru candidații ori conducãtorii auto care prezintã afecțiuni sau anormalitãți ale aparatului locomotor care fac periculoasã conducerea unui autovehicul.
3.2. Grupa 1
3.2.1. Eliberarea sau reînnoirea permiselor de conducere candidaților ori conducãtorilor auto cu handicap fizic este posibilã, cu anumite restricții, numai cu avizul unei unitãți de asistențã medicalã autorizate, acordat în urma evaluãrii medicale a afecțiunii sau anomaliei respective și, în cazul în care este necesar, a efectuãrii unui test practic. De asemenea, avizul acordat trebuie sã precizeze ce tip de modificare este necesarã la vehicul și dacã respectivul conducãtor auto trebuie sã poarte un dispozitiv ortopedic, în mãsura în care proba de verificare a aptitudinilor și comportamentului demonstreazã cã, utilizând un astfel de dispozitiv, conducerea vehiculului nu ar fi periculoasã.
3.2.2. Permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite pentru orice solicitant care prezintã o afecțiune progresivã, cu condiția ca persoana cu handicap locomotor sã fie examinatã cu regularitate pentru verificarea capacitãții de conducere a autovehiculului în deplinã siguranțã.
În cazul staționãrii în evoluție a handicapului locomotor, permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite fãrã efectuarea examinãrilor medicale periodice.
3.3. Grupa 2
Unitatea de asistențã medicalã autorizatã trebuie sã ia în considerare riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevãzute în aceastã grupã.
4. Afecțiuni cardiovasculare
4.1. Orice afecțiune care poate expune candidatul pentru obținerea primului permis de conducere sau conducãtorul auto care solicitã reînnoirea acestuia la deteriorarea bruscã a funcționãrii sistemului cardiovascular de naturã a provoca alterarea rapidã a funcțiilor cerebrale constituie un pericol pentru siguranța rutierã și este incompatibilã cu calitatea de conducãtor de autovehicule.
4.2. Grupa 1
4.2.1. Pentru candidații sau conducãtorii auto prevãzuți în grupa 1, permisele de conducere nu se elibereazã și nu se reînnoiesc în situațiile în care aceste persoane prezintã tulburãri grave ale ritmului cardiac.
4.2.2. Permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite în cazul persoanelor care poartã stimulator cardiac numai cu avizul medical autorizat și cu condiția efectuãrii unor verificãri medicale periodice.
4.2.3. Eliberarea sau reînnoirea permiselor de conducere auto pentru candidații ori conducãtorii auto care suferã de tensiune arterialã anormalã este condiționatã de rezultatele altor examinãri medicale, de eventuale complicații aferente și de pericolul potențial al acestora pentru siguranța rutierã.
4.2.4. Permisele de conducere nu pot fi eliberate sau reînnoite, în general, persoanelor care prezintã anginã pectoralã de repaus sau la emoție. Eliberarea sau reînnoirea permiselor de conducere oricãrui candidat ori conducãtor auto care prezintã în antecedentele personale patologice un infarct miocardic se face numai cu avizul medical autorizat și, în cazul în care este necesar, numai cu condiția efectuãrii unor controale medicale periodice.
4.3. Grupa 2
Unitatea de asistențã medicalã autorizatã trebuie sã ia în considerare riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevãzute în aceastã grupã.
5. Diabetul zaharat
5.1. În sensul prezentelor norme minime, prin hipoglicemie acutã se înțelege situația în care este necesar ajutorul unei alte persoane, iar prin hipoglicemie cronicã se înțelege al doilea episod de hipoglicemie acutã în decursul a 12 luni.
5.2. Grupa 1
5.2.1. Permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite candidaților ori conducãtorilor de autovehicule cu diabet zaharat. În cazul în care aceștia urmeazã un tratament medicamentos, eliberarea sau reînnoirea permiselor se face numai pe baza unui aviz medical autorizat și, dupã caz, pe baza unor controale medicale periodice. Intervalul dintre examinãri nu trebuie sã depãșeascã 5 ani.
5.2.2. Nu se emit și nu se reînnoiesc permise de conducere pentru solicitanții sau conducãtorii auto cu episoade repetate de hipoglicemie acutã și/sau care nu sunt deplin conștienți de implicațiile acesteia. Un conducãtor auto care suferã de diabet trebuie sã demonstreze cã înțelege riscurile hipoglicemiei și cã este capabil sã ținã sub control aceste episoade.
5.3. Grupa 2
5.3.1. Conducãtorilor auto care suferã de diabet zaharat li se pot emite sau reînnoi permisele de conducere. În cazul în care aceștia urmeazã un tratament medicamentos cu risc de inducere a hipoglicemiei (insulinã și unele antidiabetice orale), se aplicã urmãtoarele criterii:
a) în ultimele 12 luni nu s-a înregistrat niciun episod de hipoglicemie acutã;
b) conducãtorul auto este deplin conștient de implicațiile hipoglicemiei;
c) conducãtorul auto demonstreazã cã poate ține sub control aceste episoade prin monitorizarea periodicã a nivelului de glucozã din sânge, cel puțin de douã ori pe zi și atunci când intenționeazã sã conducã;
d) șoferul demonstreazã cã înțelege riscurile hipoglicemiei;
e) nu existã alte complicații ale diabetului care ar putea afecta capacitatea de a conduce autovehicule.
În plus, în aceste cazuri, permisele se emit numai pe baza unui aviz al unei unitãți de asistențã medicalã autorizatã și a examinãrilor medicale periodice care trebuie sã aibã loc la intervale care sã nu depãșeascã 3 ani.
5.3.2. Un episod de hipoglicemie acutã în timpul orelor de activitate, chiar dacã nu este în legãturã cu conducerea, trebuie raportat și determinã o reevaluare a capacitãții de a conduce autovehicule.
6. Afecțiuni neurologice
6.1. Permisele de conducere nu sunt eliberate sau reînnoite candidaților ori conducãtorilor auto care prezintã afecțiuni neurologice grave, în afara cazurilor în care solicitarea se bazeazã pe un aviz medical autorizat.
6.2. În consecințã, tulburãrile neurologice asociate afecțiunilor sau intervențiilor chirurgicale care afecteazã sistemul nervos central ori periferic, care conduc la deficiențe senzoriale sau motorii și afecteazã echilibrul și coordonarea trebuie sã fie luate în considerare în legãturã cu efectele lor funcționale și riscurile evolutive. În astfel de cazuri, eliberarea sau reînnoirea permisului de conducere este condiționatã de evaluarea periodicã, în cazul riscului de agravare.
6.3. Epilepsia
6.3.1. Crizele de epilepsie sau alte tulburãri subite ale stãrii de conștiențã constituie un pericol real și grav pentru siguranța rutierã dacã apar la o persoanã în timp ce conduce un autovehicul.
6.3.2. Epilepsia este definitã ca atare dacã au avut loc douã sau mai multe crize de epilepsie la un interval mai mic de 5 ani. O crizã de epilepsie provocatã este definitã ca o crizã care are un factor provocator recognoscibil care poate fi evitat.
6.3.3. O persoanã care a avut o crizã inițialã sau izolatã ori și-a pierdut conștiența trebuie sfãtuitã sã nu conducã autovehicule. Este necesarã întocmirea unui raport de specialitate în care sã se precizeze perioada în care este interzisã conducerea unui autovehicul și monitorizarea ulterioarã necesarã.
6.3.4. Este foarte important sã se identifice sindromul epileptic specific și tipul de crizã pentru efectuarea unei evaluãri corespunzãtoare a capacitãții de a conduce autovehicule (inclusiv riscul producerii unor noi crize) și sã se prescrie terapia corespunzãtoare. Acestea se efectueazã de un neurolog.
6.3.5. Grupa 1
6.3.5.1. Conducãtorilor auto cu epilepsie din aceastã grupã trebuie sã li se monitorizeze capacitatea de a conduce pânã când trec cel puțin 5 ani fãrã nicio crizã.
Dacã persoana suferã de epilepsie, criteriile pentru acordarea/reînnoirea necondiționatã a permisului nu sunt întrunite. Autoritatea responsabilã de eliberarea permiselor de conducere trebuie notificatã în acest sens.
6.3.5.2. Crize de epilepsie provocate: solicitantul care a avut o crizã de epilepsie favorizatã de un factor provocator recognoscibil care este improbabil sã aparã în timpul conducerii poate fi declarat apt pentru a conduce, de la caz la caz, în funcție de avizul neurologic; evaluarea trebuie sã se facã, dupã caz, în conformitate cu celelalte prevederi ale prezentelor norme minime (de exemplu, în cazul alcoolului sau altor comorbiditãți).
6.3.5.3. Prima crizã (neprovocatã) sau o crizã singularã neprovocatã: solicitantul care a avut o primã crizã de epilepsie neprovocatã poate fi declarat apt pentru condus dupã o perioadã de 6 luni în care nu au mai avut loc crize și dacã s-a efectuat o evaluare medicalã corespunzãtoare. Autoritãțile naționale pot permite conducãtorilor auto cu prognostic bun recunoscut sã conducã înaintea încheierii acestei perioade.
6.3.5.4. Pierderea conștienței: Pierderea conștienței trebuie evaluatã în funcție de riscul de recurențã în timpul conducerii.
6.3.5.5. Epilepsie: Conducãtorii auto sau solicitanții pot fi declarați apți pentru condus dupã trecerea unui an în care nu au mai avut loc crize.
6.3.5.6. Crize exclusiv în timpul somnului: Solicitantul sau conducãtorul auto care nu a avut crize decât în timpul somnului poate fi declarat apt pentru a conduce dacã acest tipar a fost observat pe o perioadã care nu trebuie sã fie mai micã decât perioada fãrã crize necesarã în cazul epilepsiei. Dacã apar atacuri sau crize în timpul perioadei de veghe, este necesarã o perioadã suplimentarã de un an fãrã crize înainte de acordarea sau reînnoirea permisului, în condițiile prevãzute la pct. 6.3.5.5.
6.3.5.7. Crize care nu influențeazã starea de conștiențã sau capacitatea de reacție: Solicitantul sau conducãtorul auto care nu a avut alte crize decât cele în privința cãrora s-a demonstrat cã nu afecteazã nici starea de conștiențã și nici capacitatea de reacție poate fi declarat apt pentru a conduce dacã acest tipar a fost observat pe o perioadã care nu trebuie sã fie mai micã decât perioada fãrã crize necesarã în cazul epilepsiei. Dacã apar orice fel de alte atacuri sau crize, este necesarã o perioadã suplimentarã de un an fãrã crize înainte de acordarea ori reînnoirea permisului, în condițiile prevãzute la pct. 6.3.5.5.
6.3.5.8. Crize provocate de schimbarea sau eliminarea terapiei medicamentoase antiepileptice la recomandarea unui medic: Pacientul poate fi sfãtuit sã nu conducã timp de 6 luni de la încetarea tratamentului. Crizele care apar în timpul schimbãrii sau eliminãrii tratamentului medicamentos prescris de medic duc la interzicerea conducerii pentru 3 luni dacã se reia tratamentul anterior.
6.3.5.9. Dupã intervenția chirurgicalã în scop curativ se aplicã dispozițiile prevãzute la pct. 6.3.5.5.
6.3.6. Grupa 2
6.3.6.1. Permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite candidaților ori conducãtorilor de autovehicule din aceastã grupã dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiții:
a) solicitantul nu trebuie sã urmeze tratament medicamentos antiepileptic în perioada în care nu trebuie sã existe crize;
b) a fost realizatã o monitorizare medicalã corespunzãtoare;
c) la examenele neurologice amãnunțite nu trebuie sã se confirme o patologie cerebralã aferentã afecțiunii și nu trebuie sã se înregistreze nicio activitate epileptiformã pe electroencefalogramã (EEG);
d) dupã un episod acut, trebuie sã se facã o EEG și un examen neurologic corespunzãtor.
6.3.6.2. Crize de epilepsie provocate
6.3.6.2.1. Solicitantul care a avut o crizã de epilepsie determinatã de un factor recognoscibil care este improbabil sã aparã în timpul conducerii poate fi declarat apt pentru a conduce, de la caz la caz, în funcție de avizul neurologic. Dupã un episod acut trebuie sã se facã o EEG și un examen neurologic corespunzãtor.
6.3.6.2.2. O persoanã care prezintã o leziune structuralã intracerebralã și care prezintã un risc mare de apariție a crizelor nu trebuie sã conducã autovehicule din grupa 2 pânã când riscul de epilepsie scade la cel mult 2% pe an. Examenul de specialitate trebuie efectuat, dupã caz, în conformitate cu celelalte prevederi ale prezentelor norme minime (de exemplu, în cazul consumului de alcool).
6.3.6.3. Prima crizã (neprovocatã) sau o crizã singularã neprovocatã
6.3.6.3.1. Solicitantul care a avut o primã crizã de epilepsie neprovocatã poate fi declarat apt pentru conducere dupã o perioadã de 5 ani în care nu au mai avut loc crize și în care nu s-a administrat tratament medicamentos, dacã s-a efectuat un examen neurologic corespunzãtor.
6.3.6.3.2. Autoritãțile naționale pot permite conducãtorilor auto cu prognostic bun recunoscut sã conducã înaintea încheierii acestei perioade.
6.3.6.4. Pierderea conștienței: Pierderea conștienței trebuie evaluatã în funcție de riscul de recurențã în timpul conducerii. Riscul de recurențã trebuie sã fie de cel mult 2% pe an.
6.3.6.5. Epilepsie
6.3.6.5.1. Trebuie sã treacã o perioadã de 10 ani fãrã crize și fãrã administrarea unui tratament medicamentos antiepileptic.
6.3.6.5.2. Autoritãțile naționale pot permite conducãtorilor auto cu prognostic bun recunoscut sã conducã înaintea încheierii acestei perioade. Aceasta se aplicã și în cazul "epilepsiei juvenile".
6.3.6.5.3. Anumite afecțiuni (de exemplu, malformații arteriovenoase sau hemoragii intracerebrale) presupun o creștere a riscului de apariție a crizelor, chiar în cazurile în care nu a avut loc nicio crizã anterioarã. Într-o astfel de situație trebuie efectuat un examen de cãtre un organ medical de specialitate; riscul de apariție a unei crize trebuie sã fie de cel mult 2% pe an pentru acordarea sau reînnoirea permisului.
7. Tulburãri mintale
7.1. Grupa 1
7.1.1. Permisele de conducere nu sunt eliberate sau reînnoite în cazurile candidaților ori conducãtorilor auto care prezintã urmãtoarele afecțiuni:
a) tulburãri mintale grave, congenitale sau dobândite ca urmare a unor afecțiuni, traume ori intervenții neurochirurgicale;
b) retard psihic sever;
c) probleme comportamentale grave datorite vârstei sau tulburãri grave ale capacitãții de judecatã, comportament ori adaptabilitate.
7.1.2. Sunt exceptate situațiile în care solicitãrile sunt însoțite de avizul medical autorizat și, dacã este necesar, de controale medicale periodice.
7.2. Grupa 2
Pentru candidații și conducãtorii auto din aceastã grupã, unitatea de asistențã medicalã autorizatã trebuie sã ia în considerare riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevãzute în aceastã grupã.
8. Alcoolul
8.1. Consumul de bãuturi alcoolice constituie un pericol major pentru siguranța rutierã. Avându-se în vedere importanța acestui aspect, se impune o mare vigilențã în plan medical.
8.2. Grupa 1
8.2.1. Pentru candidații și conducãtorii auto din aceastã grupã, permisele de conducere nu se elibereazã sau nu se reînnoiesc în cazurile persoanelor care sunt dependente de alcool ori sunt incapabile sã se abținã de la consumul de alcool atunci când conduc.
8.2.2. Dupã o perioadã de abstinențã doveditã și numai cu condiția existenței unui aviz medical autorizat, precum și a unor controale medicale periodice, permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite candidaților ori conducãtorilor auto care au fost dependenți de alcool.
8.3. Grupa 2
Pentru candidații și conducãtorii auto din aceastã grupã, unitatea de asistențã medicalã autorizatã trebuie sã ia în considerare riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevãzute în aceastã grupã.
9. Droguri și medicamente
9.1. Abuz: Permisele de conducere nu sunt eliberate sau reînnoite candidaților ori conducãtorilor auto care sunt dependenți de substanțe psihotrope sau care nu sunt dependenți de astfel de substanțe, dar fac abuz de ele în mod regulat, oricare ar fi categoria de permis care se solicitã.
9.2. Consumul regulat
9.2.1. Grupa 1
9.2.1.1. Pentru candidații și conducãtorii auto din aceastã grupã, permisele de conducere nu sunt eliberate sau reînnoite în cazul persoanelor dependente de substanțe psihotrope, sub orice formã, care pot limita capacitatea lor de a conduce în siguranțã în cazul în care cantitãțile absorbite sunt atât de mari încât au efecte negative asupra conducerii.
9.2.1.2. Dispoziția prevãzutã la pct. 9.2.1.1 se aplicã tuturor medicamentelor sau combinațiilor de medicamente care afecteazã capacitatea de a conduce.
9.2.2. Grupa 2
Pentru solicitanții din aceastã grupã, unitatea de asistențã medicalã autorizatã trebuie sã ia în considerare riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevãzute în aceastã grupã.
10. Afecțiuni renale
10.1. Grupa 1
Pentru candidații și conducãtorii auto din aceastã grupã, permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite în cazul persoanelor cu insuficiențã renalã gravã, numai pe baza unui aviz medical autorizat și cu condiția efectuãrii unor controale medicale periodice.
10.2. Grupa 2
Pentru candidații și conducãtorii auto din aceastã grupã, permisele de conducere nu sunt eliberate sau reînnoite în cazul persoanelor cu insuficiențã renalã gravã ireversibilã, cu excepția cazurilor excepționale justificate în mod corespunzãtor printr-un aviz medical autorizat și numai cu condiția efectuãrii unor controale medicale periodice.
11. Dispoziții diverse
11.1. Grupa 1
Permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite candidaților ori conducãtorilor auto care au suferit un transplant de organe sau au un implant artificial care afecteazã capacitatea lor de a conduce, numai pe baza unui aviz medical autorizat și, dacã este necesar, cu condiția efectuãrii unor controale medicale periodice.
11.2. Grupa 2
Pentru candidații și conducãtorii auto din aceastã grupã, unitatea de asistențã medicalã autorizatã trebuie sã ia în considerare riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevãzute în aceastã grupã.
12. Ca regulã generalã, permisele de conducere nu sunt eliberate sau reînnoite candidaților ori conducãtorilor auto care prezintã afecțiuni care nu sunt menționate în prezentele norme minime, dar sunt susceptibile de a constitui sau de a genera o incapacitate funcționalã care poate afecta siguranța rutierã, în afara situațiilor în care solicitarea se bazeazã pe un aviz medical autorizat și, dacã este necesar, cu condiția efectuãrii unor controale medicale periodice.
Aoleu frate!
Ne dau permise de navetă spațială sau ce? Până în 2017 când o să îl schimb eu probabil o să-mi ceară și un ochi la spate. O sa-ti ceara 2 ochi la spate ca ai unul maro deja ) ___
Ryan a scris:
"Pentru candidații și conducatorii auto din aceasta grupa, unitatea de asistenta medicala autorizata trebuie sa ia în considerare riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevazute în aceasta grupa."


Care sint "riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevazute în aceasta grupa" atunci cind conduci un camion fata de o conducere a unui autoturism ??? ___
Laurentiu a scris:
Ryan a scris:
"Pentru candidații și conducatorii auto din aceasta grupa, unitatea de asistenta medicala autorizata trebuie sa ia în considerare riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevazute în aceasta grupa."


Care sint "riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevazute în aceasta grupa" atunci cind conduci un camion fata de o conducere a unui autoturism ???


eii pai una e sa fii cu camionul si sa te apuce nebunia sa incepi sa te infigi in tot ce misca si alta sa fii cu autoturismul )

mai in gluma mai in serios acum ...mi se pare o tampenie chestia asta cu valabilitatea diferentiata ...avand in vedere ca nimeni nu circula cu camionul sau autobuzul goale doar asa pentru plimbare ...iar pentru a circula cu ele pline parca erau niste atestate din cate imi aduc aminte care intr-adevar se inoiau la 5 ani ... atestat de transport marfa (si aici era diferentiat pe clase de risc a incarcaturii ... daca erau materiale periculoase sau nu) si atestat de transport persoane (atestat pe care il dau si taximetristii din cate stiu)... deci pana la urma tot in cei care desi au B, C,D,E nu folosesc decat B-ul sunt cei afectati @lancer Sati spun cum este situatia la profesionisti: Atestatu prosesional se reinoeste la 5 ani , inaintea examenului este obligatoru sa faci fisa medicala de la A la Z complecta la policlinici specializate si agreate de ministeru de transport , pe urma dai exanenu pentru : transport marfuti generale, agabaritice, speciale(ADR) animale vii, persoane (cat D) ,taximetrie , Toate acestea sant categori distintive . Schimbarea permisului din cauza termenului de valabilitate de 5 ani multi o considera o descriminare ( taxa in plus pentru cei care-si castiga painea din aceasta munca ) Pe langa faptu ca dai foarte multi bani pe examenu medical mai dai si pe examen pentru atestat mai dai si pentru permis alti bani din 5 in 5 ani . Pe timpuri apuse examenu medical era gratuit si obligatoriu din 2 in 2 ani si ca sofer angajat se platea ziua de lucru ( ziua in care te duceai la vizita medicala ) Acum cred ca intelegi de ce nu sant multumiti soferi profesionisti !!!!
lancer a scris:eii pai una e sa fii cu camionul si sa te apuce nebunia sa incepi sa te infigi in tot ce misca si alta sa fii cu autoturismul )
Da, ai dreptate insa cu camionul mergi pe centura dar cu autoturismul poti deveni un kamikaze in plin centrul orasului.

Situatia se putea rezolva foarte simplu si fara sa schimbi valabilitatea permisului. La cei cu adevarati profesionisti (soferi pe camioane, autobuze, taximetre ori pe alte masini ale intreprinderilor sau a firmelor), la controlul actelor, soferii sa poata face dovada ca au efectuat vizita medicala. La cita biblioteca purtam dupa noi, ce mai conta o foaie de hirtie in plus ?

Dar deh, e ROMANIA si cine se gindeste la banul din buzunarul omului simplu ? STATUL trebuie sa cistige din absolut orice.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community